Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Mos doet ook suggestie: ‘Ajax heeft behoefte aan zo’n trainer’

Laatste update:

Nu zeker is dat Frank de Boer weggaat als hoofdtrainer van Ajax, wordt er volop gespeculeerd over zijn opvolging. Er vallen iedere dag nieuwe namen, maar die van Peter Bosz komt vaak terug. Maccabi Tel Aviv zou bereid zijn de trainer af te staan aan Ajax en Aad de Mos denkt dat Bosz daadwerkelijk een goede trainer zou zijn voor de recordkampioen. Er is echter één man die hij nog hoger heeft zitten.

/

Roger Schmidt”, zegt De Mos, wanneer hij in het Algemeen Dagblad wordt gevraagd naar de nieuwe trainer van Ajax. “Zou een sensatie zijn. Ajax heeft behoefte aan zo’n trainer. Nederland werd op het WK ’74 wereldberoemd door het druk zetten, dat was hét handelsmerk”, roept de trainer in ruste in herinnering. “Schmidt deed het bij Red Bull Salzburg en nu bij Bayer Leverkusen.”

Als Ajax nog streeft naar de Hollandse School, vervolgt De Mos, dan zou de club er goed aan doen Bosz te halen. Die verliet Vitesse in januari voor een uitdaging in Israël, maar toen al gingen er geruchten dat hij in de toekomst wel eens de nieuwe baas zou kunnen worden bij Ajax. De Mos vindt dat Bosz iets moois heeft neergezet in Arnhem en begrijpt zijn vermeende kandidatuur wel.

Roger Schmidt halen zou een wijze beslissing zijn van Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk zeker dat Aad gelijk heeft over Schmidt.
Maar haalbaar is anders.

13 mei 2016 om 09:04

Eerste keer in tijden dat Aad gelijk heeft. Maar ik verlang maar een coach die zelf bepaald of er 4-4-2 of 5-3-2 gespeeld wordt. Als de coach niet van 4-3-3 durft af te stappen hebben we bij Ajax een structureel probleem. Dus Schmidt is 100% welkom

13 mei 2016 om 10:38

Ik vind het wel mooi, ik hoor Bielsa, Samaoli, Schmidt... alsof die gasten haalbaar zijjn. Dan hoor ik van Gal en Adriaanse...die zijn gestopt of gaan stoppen. Of mensen die zeggen Frenkie Rijkaard... ook meerdere keren gezegd dat ie niet meer wil trainen. Bovenstaande namen zou iedere Ajacied gelijk voor telkemnen maar zijn helaas niet realistisch.
In plaats daarvan kunnen we nu kiezen uit:
Oer feyenoorder en ex aanvoerder en TD in Rdam zuid en notoire babbelkont Peter Bosz...
Choker John vd Brom die Anderlecht al een wespennest vond....
of Ron subtop Jans....

13 mei 2016 om 10:44

Ja, gelukkig was Frank de Boer een gevestigde naam die "het wel even kwam doen bij het eerste" toen hij werd aangesteld.

Cocu was ook al een absolute topcoach toen hij bij PSV begon, toch...?

Hou toch op zeg. Wij Nederlanders moeten altijd wat te zeiken hebben maar jij gaat nu wel heel ver. Als Peter Bosz zich op en top Feyenoorder voelt zal hij uit eigen belang niet gaan tekenen in Amsterdam. En tekent Bosz wel, dan zal hij zich voor 100 inzetten. Hetzelfde geld voor elke andere coach. We hebben het hier uiteindelijk gewoon over keiharde business en professionals. Niet over de D1 van FC Bal op het Dak waar het niet uit maakt of je met 20-0 wint of met 0-30 verliest.

Zowel Cocu als de Boer waren toch een beetje "een gokje". Tuurlijk zijn het allebei op en top iconen van hun club, maar met welke staat van dienst kwamen ze nou bij het eerste aan het roer?

Wacht het nou maar gewoon af. Zowel Bosz als v.d. Brom zouden wel eens heel erg mee kunnen vallen. Uiteraard kan het ook heel erg tegenvallen...

13 mei 2016 om 11:43

Dat is toch normaal bij Ajax, dat iedereen er mee wordt gelinkt. Wanneer Neymar zegt dat ie ongelukkig is, wordt ie hier ook met Ajax gelinkt 😛

13 mei 2016 om 11:43

Je laatste zin is typisch voor je onzin verhaal. Het kan mee vallen, het kan tegenvallen. Dus eigenlijk weet niemand iets? Wat n onzin, zo kun je elk vbeleid maar de prullen bak ingooien. Want Eric, " we hebben het hier over keiharde professionals" of niet? Dus dan kan niemand falen? Of ze kunnen geen verkeerde keuzes maken?

OT: ik vind het triest dat Ajax bij tweede garnituur trainers aan moet kloppen als opvolger van Frank de Boer. Wat hebben Bosz en van de nbrom dan gewonnen? En vergelijk dat niet met dat grote oud spelers als Frank en Cocu de kans krijgen zonder ervaring, want dat is al zo oud als de weg van rome in het voetbal. Bij heel veel clubs is het nu ook in om oud topspelers aan te stellen, kijk naar Zidane en Enrique bij Barca en Real.
Ik had nu echter gehoopt dat Ajax wel zou voorsorteren op het vertrek van de Boer. vd Sar en Overmars weten het gewoon echt niet. En er is ook niet direct een geschikte oud speler.

13 mei 2016 om 12:32

Ik zou Pep ook nog bij ajax willen zien. Vind je hem echt een oer-feyenoorder? Natuurlijk, hij heeft daar gewerkt en gevoetbald, maar ik vind hem niet per se naar buiten toe overkomen als een ras Feyenoorder in tegenstelling tot bijvoorbeeld Mario Been. In dat kader vind ik het niet erg als Bosz komt.

13 mei 2016 om 14:11

Ik zou heel graag Stam of Seedorf zien. Inderdaad, niet de meest ervaren trainers, maar wel personalities met gevoel voor het Ajax-spel. Trainers tegen wie spelers opkijken en voor door het vuur willen gaan.

13 mei 2016 om 14:53

Het kan aan mij liggen, maar Jaap Stam associeer ik nu niet bepaald met het Ajax-spel en Ajax-gevoel, ondanks dat hij er nog even heeft gespeeld.

13 mei 2016 om 15:13

@meneertjeb: ik sta te lkijken hoe bijna geen enkele supprter Bosz een probleem vind. Jaren aanvoerder in het legendarische Feyenoord van van Hanegem. Zeg maar het echte feyenoord met Heus, Fraser, van Gobbel en Kiprich. En daarna jaren als TD werkzaam bij de club. Dat is niet toevallig een jaartje daar gespeeld, nee dat vind ik een echte Feyenoorder. En dan zitten echte Ajax fans mij nog te overtuigen door nog grotere Fyebnoord iconen als Been of Wim Jnasen te noemen. Ik vind Bosz geen optie. Verder is het een interessant pratende babbelkont, die buiten ' leul voetbal' nog geen prijs gewonnen heeft met zn clubs.
geijsteren: helemaal mee eens. Ik ben zo blij dat ik Jaap Stam niet meer hoor. 1 jaar bij Ajax in het eerste. Ontzettende boer, keiharde verdediger en droogkloot en die zou als trainer dan bij Ajax passen? Dan heb je echt geen voetbalverstand.

Geweldige coach! Alleen dus totaal niet haalbaar lijkt mij. Van top 3/4 duitsland naar ajax. Nope sorry aint gonna happen

De "experts" zijn het er niet over eens als ik VZ volg. De een roept Ten Cate de ander Rijkaard of Roger Schmidt. Wie moet het nou worden? Of roepen ze allemaal maar wat interessants.

13 mei 2016 om 09:26

Deze expert zou vol voor Clarence Seedorf gaan. De ideale trainer voor Ajax volgend seizoen.

13 mei 2016 om 11:46

Helemaal mee eens. Heeft bij Milan laten zien dat hij geloof heeft in zijn eigen visie en presteerde (ondanks de kritiek) gewoon goed met dat team (qua punten had hij dat half jaar een 3e plek achter Juve en Napoli). Het mooiste vond ik nog dat je als speler moest werken voor je plek ongeacht je naam. Dan haalde hij er een lakse topspeler uit voor iemand die wel hard wilde werken en in plaats van terugknokken gingen ze dan zeuren bij het bestuur. Dat was dan ook de reden dat ie weg moest.

13 mei 2016 om 10:10

Ja dat laatste dus. Als ze allemaal dezelfde naam zouden noemen was het na de derde wel klaar met het publiceren van de interviews. Dat is ook de reden dat mannen als Hugo Borst en Jan Mulder im the picture blijven. Roepen altijd maar wat tegendraads om gehoord te worden

13 mei 2016 om 11:03

Allemaal onhaalbaar.. Die eerste twee hebben er geen zin meer in en Schmitt gaat echt niet van de top in de Bundesliga naar NL.

Dit zou ik een goede optie vinden. Nu vraag ik mij af of hij Leverkursen wil inruilen voor Ajax. Persoonlijk ben ik ook fan van Bielsa. Maar goed ik vraag me af of ze zo creatief kunnen nadenken bij Ajax..

Aad blijft mensen roepen. Die heeft inmiddels al 5 man gebombardeerd tot ideale trainer Die zegt weer tegen elk medium iets anders, precies zoals Aadje dat goed kan.

Overigens ben ik het qua type trainer nu wel met hem eens. Schmidt is een pressietrainer. Full force onder druk zetten en overrompelen die tegenstanders.. houd ik wel van.

Als je zo op VI leest is die HÅ«tter een soortgelijke trainer. En waarschijnlijk wel haalbaar

Als dat zou lukken, zou echt geweldig zijn, maar ben bang dat die niet wil. Bosz wordt vaak genoemd, maar ik weet het niet.

Peter Bosz moet gwn komen!
Jürgen Klopp komt sws niet is een topcoach bij een topclub!
Moet wel verstand hebben van voetbal anders kan je beter noet reageren.

13 mei 2016 om 09:19

Dacht je ook maar een moment dat die jongen serieus was met z'n klopp haha

13 mei 2016 om 10:06

Hahaha idd over serieus zijn gesproken

Het kan waarschijnlijk inderdaad geen kwaad de oud-Feyenoorder Bosz voor de groep bij Ajax te zetten. Als hij kans ziet iets van de Rotterdamse mentaliteit over te brengen aan die niet geheel van talent gespeende groep kan het wellicht iets worden.

13 mei 2016 om 10:19

Definieer de Rotterdamse mentaliteit is dan? want volgens mij hebben jullie jaren lang niks klaar gespeeld. Dus kom nou niet aan of het een mentaliteit kwestie is dat we missen, want die mentaliteit die Ajax heeft noemt de rest van Nederland arrogantie.

13 mei 2016 om 11:02

De Amsterdamse mentaliteit is vooral roepen en doen dat je de beste bent. Alsmaar praten en zeggen dat het zo geweldig is. In Rotterdam is het keihard werken en laten zien dat je de beste bent. Dat de kwaliteit bij Feyenoord veel minder is bepaald dat ze niks klaar spelen. Bij PSV lullen ze ook veel minder dan in Amsterdam en is de balans al beter!

13 mei 2016 om 12:02

Mentaliteit is keihard werken en laten zien dat je de beste ben? Nou dan heb ik dat de afgelopen jaren gemist met de schlemielen resultaten in de eredivisie.
Als dat het geval had geweest was er dit jaar niet 7x op rij niet verloren denk ik en hadden ze mee kunnen doen om het kampioenschap.

''de Amsterdamse mentaliteit is vooral roepen en doen dat je de beste bent. Alsmaar praten en zeggen dat het zo geweldig is''
Het is niet vooral roepen, het is ook 4x kampioen worden in 6 jaar tijd. Dat we het dan roepen is een kwestie van trots die wij ajacieden met ons mee dragen. Je zou haast denken dat de rest van Nederland niet weet hoe trots er uit ziet.

Zou prachtig zijn als Rijkaard nog te porren is voor een jaartje of wat Ajax. Is natuurlijk ook wel een bewezen coach en houdt van mooi voetbal.

Schmidt die gaat niet weg bij Leverkusen voor Ajax, Hazenbroek naar Anderlecht.
Seedorf lijkt me ideaal met een goede veldtrainer erachter, Pastoor als Amsterdammer ook geenslechte keuze. Bosz wordt een drama, dat kun je nu al aanvoelen, wordt een klotejaar, ontslag in de winter en een tijdelijke oplossing voor de rest van het siezoen, om een jaar later alsnog hopelijk de juiste te kiezen.

Bielsa zou ik ook inderdaad wel erg cool vinden, Laudrup interresant maar weet niet of hij gemotiveerd is.

13 mei 2016 om 10:19

Laudrup was een goede keuze geweest. Die zal alleen niet komen nadat, ik quote zijn zaakwaarnemer: "Ajax hem heeft neergezet als een zwerver."

Wat voor moois heeft Bosz neergezet bij Vitesse.

13 mei 2016 om 14:14

Degelijke top5-ploeg van gemaakt. Goed gepresteerd in de playoffs, mooi voetbal laten spelen. Enige smetje is zijn Feyenoordverleden, wat hem zeker bij de harde kernen weinig krediet zal geven.

Ik blijf het zeggen, als het bestuur geen 2-3 echte versterkingen wil halen zal bijna elke kandidaat problemen gaan krijgen. Frank de Boer wist met Ajax bijna kampioen te worden met v.d Hoorn en Viergever in de basis voor bijna een half jaar. Laten we dat even niet vergeten. Ik wil ook weer een meer aanvallend Ajax zien, maar dan zal het bestuur wel wat geld moeten uitgeven. En dat zie ik dus echt niet gebeuren.

13 mei 2016 om 11:06

Van Gaal zie ik dan toch als uitzondering op de regel. Die weet raad met een jonge selectie dat talent heeft. En hoewel het af en toe armoede troef was bij Ajax het afgelopen jaar met de genoemde Viergever en Vd Hoorn (hoewel ik wel vind dat die zich als een hele nuttige back-up heeft bewezen en die onder een Van Gaal nog boven zichzelf zou kunnen uitstijgen) moet ook niet worden vergeten dat er bij Ajax echt wel daadwerkelijk talent aanwezig is of er aan zit te komen.

Tete en Riedewald zijn misschien wel de grootste verdedigende talenten die er op de Nederlandse velden rondlopen. Die moeten ook de ruimte krijgen om zich te ontwikkelen. Veltman was sterk als rechtsback en ook in Dijks zit nog 'rek'. Daar achter is de spoeling dan in de eerste instantie dun, maar zoals gezegd heeft Van der Hoorn zich als een nuttige back-up bewezen. Van Viergever moet je dan inderdaad wel afscheid nemen en daarvoor een goede back-up halen. Op het middenveld is er eerder te véél keuze. Gudelj krijgt niet genoeg waardering voor het seizoen dat hij heeft gedraaid en Bazoer wordt na een kleine dip aan het einde van een lang seizoen door sommigen alweer afgeschreven, terwijl hij nog kort geleden als grootste Nederlandse talent gold.

Het grootste probleem op het middenveld vond ik dan nog dat het creativiteit miste en dat kwam ook door keuzes van De Boer. Klaassen is wel een speler met diepgang en kan een goaltje meepikken, maar niet degene die iets uit het niets creëert. Wat dat betreft was het wat kleurloos. Maar spelers die dat wél zouden moeten kunnen zijn er echt wel bij Ajax, al dan niet in de jeugd. Ik zie het nog steeds zitten in een Sinkgraven, die maar weinig de kans heeft gehad om zich langdurig te bewijzen als aanvallende middenvelder. Daar achter dienen toptalenten als Nouri en Frenkie de Jong zich nog aan. De mogelijkheden zijn er, maar dan zou het eerder goed zijn als 'vaste kracht' Klaassen vertrekt en er ruimte komt voor een creatievere speler op zijn positie of er een coach komt die in ieder geval inziet dat Bazoer en Klaassen eigenlijk twee van hetzelfde type spelers zijn, namelijk lopers, waarbij Klaassen iets meer in de '16' verschijnt, maar Bazoer verdedigend sterker is. En dan heb je ook nog Donny van de Beek die te boek staat als een groot talent en in potentie overal wel op het middenveld kan spelen.

Voorin is het zaak een extra spits en vleugelspits aan te trekken, maar de jonge spelers die er nu zijn moet je ook weer niet te snel laten vallen. Want het zijn met name de creatieve spelers en de vleugelspelers die totaal niet konden floreren onder De Boer omdat hij ze volstopte met opdrachten. Ik zie sommige jongens nog wel opleven onder een nieuwe coach. Younes deed het ondanks alles prima en El Ghazi kende een zwak seizoen, maar kan als hij lekker in zijn vel zit wel heerlijk voetballen. Er is geen garantie dat een aankoop het beter gaat doen. Daarnaast moet een Cerny ook gewoon de ruimte voor speeltijd krijgen.

Alles op een rijtje zettend denk ik dat er vooral een coach als Van Gaal nodig is die gewoon ontzettend goed is met jonge spelers. De Boer was natuurlijk ook ergens nog steeds diep in z'n hart een veredelde jeugdcoach die z'n spelers volstopte met opdrachten, maar het verschil met Van Gaal is dat die weliswaar hetzelfde doet maar het dan op zo'n manier weet te doen dat juist jonge spelers zich er (meestal...kijk naar Depay nu) beter door gaan voelen en beter wórden. En dan zie je ze plotseling weer opbloeien. Als jongens als Tete, Riedewald, Bazoer, Sinkgraven, Younes en El Ghazi bijvoorbeeld al allemaal hun échte potentieel weten te benaderen dan kun je aankopen wat je wil, maar dan heb je gewoon al potentiële toppers in huis.

13 mei 2016 om 14:30

Verdedigend zit het inderdaad met een Tete-Riedewald-Veltman wel goed, hoewel een echte bikkel met internationale ervaring geen kwaad zou kunnen.

Aanvallend is het redelijk. Youness kan denk ik echt een goede worden en Milik vind ik gewoon een goede spits, waarbij ik wel twijfel of die in een 4-3-3 systeem echt goed functioneert.

Middenveld is matig en ontbreekt inderdaad creativiteit. Klaassen is een aardige 10 en Gudelj een nuttige balafpakker. Hier moet minimaal 1 speler met creativiteit en klasse bij.

al bij al is het allemaal te veel "redelijk" "niet slecht"....ajax heeft gewoon echt een speler of 2 nodig die boven het maaiveld uitsteken..in klasse en in uitstraling.

Er wordt van alles geroepen, maar als het puntje bij het paaltje komt zal het denk ik toch één van de twee logische keuzes worden: John v.d. Brom of Peter Bosz. Een buitenlandse coach is toch altijd een gokje voor Nederlandse clubs. Ik ben toch bang dat we een beetje in de Nederlandse gewoontes blijven hangen. Niets geks doen en zo min mogelijk risico nemen.

Ik zou het ook wel weer gaaf vinden als er iets compleets onverwachts gebeurd. Een buitenlandse coach hoeft niet eens verkeerd te zijn.

Gelukkig dat Aadje daar niet over gaat. 2 cultuurverschillen (ajax/schmidt) dat zal niet gaan werken en als Ajax daar toch intrapt dan zullen er nog vele trainers volgen.
Misschien toch dan maar v. Gaal voor 1 á 2 jaar aantrekken die dan meteen een talentvolle trainer (stam?/seedorf?) onder zijn hoede neemt? Als er 1 persoon is die alles uit een talent weet uit te halen en dat ook goed weet over te brengen dan is dat v. Gaal wel.

Onhaalbaar maar zou een prima trainer zijn,zoals elke trainer uit de Bundesliga een vereiking zou zijn voor de Eredivisie.De Hollandse school met al die tobtrainers uit Nederland zorgt alleen maar voor hots knots begonia voetbal.

13 mei 2016 om 12:32

Onzin! Net zo min voetballer van 20 miljoen garantie geeft op succes heeft een trainer dat ook niet. Alles moet heel goed in balans zijn van talent tot ervaring met een trainer die dat allemaal heel goed aanvoelt en dat heeft niets met geld te maken wat het armetierige clubje provincieleicester bewezen heeft door kampioen te worden tegen als die grootmachten met hun milardeninvesteringen.

De Ajax clubcultuur is helaas veranderd van top denken naar subtop denken. Nu vinden ze het bij Ajax ook wel voldoende als een trainer komt uit de categorie Bosz, Van der Brom, Jans. Hetzelfde geldt voor het aankoopbeleid van spelers. De pure middelmaat regeert. Als ik naar Vd. Hoorn, Viergever,Sinkgraven en Serrero kijk schaam ik me kapot dat die het Ajax shirt mogen dragen.

13 mei 2016 om 13:19

Er is nog helemaal niets besloten over wie Frank gaat vervangen, er is alleen een shortlist gemaakt met de eventuele kandidaten wat normaal is. Mij zou het niet verbazen als Ajax dit keer niet in de avontuur gaat en gewoon voor een ervaren trainer gaat en misschien wel in de persoon van v. Gaal.

Een trainer is belangrijk, maar een kwalitiets-impuls in de spelersgroep is belangrijker. Je kunt praten over 4-3-3, hoog druk zetten en blablaba....als je selectie simpelweg de kwaliteit mist om dit te doen, houdt alles op. Dan kun je beter, zoals de Boer min of meer deed, het systeem aanpassen aan de spelersgroep om dan in ieder geval het maximale resultaat uit een matige spelersgroep te halen.

Ajax moet gewoon minimaal 2 spelers halen die tegen de top aanschurken, zoals een Guardado, Moreno, Van Ginkel...als koop niet haalbaar is, dan maar huur...er zitten zat van dat soort spelers op de bank bij engelse of spaanse clubs....speler en club willen in de etalage met het oog op verkoop, clubs als ajax en psv kunnen dit soort spelers een dergelijke etalage bieden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren