Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Voetballers verdienen te weinig, ja, ook twaalf miljoen is te weinig’

Laatste update:

Manuel Neuer tekende woensdag een nieuw contract bij Bayern München en zijn jaarsalaris bedraagt naar verluidt vijftien miljoen euro. Sandro Wagner, aanvaller van eerstedivisionist SV Darmstadt 98, vindt niet dat de doelman te veel verdient. Sterker: hij vindt dat voetballers worden onderbetaald.

/

“Als je ziet wat je ervoor moet opgeven, vind ik ook dat ze bij Bayern te weinig verdienen. Zelfs twaalf miljoen euro of zo vind ik te weinig. Je staat constant in de openbaarheid en onder ongelooflijke druk. Iedereen kijkt je op je vingers en dat gebeurt ook in privé-opzicht”, aldus Wagner, die in het interview met boulevardkrant BILD de vergelijking trekt met sporters in Amerika. “Die verdienen nog veel meer.”

“Als jeugdspeler heb je al veel voor de voetballerij moeten laten. Tweemaal per dag naar de training, je komt om negen uur ’s avonds thuis en moet nog huiswerk maken. Dat is hard werken en dat vergeten veel mensen. Bovendien hebben voetballers maar negen tot vijftien jaar de tijd. Daarna moet je vaak zonder geschikte opleiding met een nieuw leven beginnen. Mijn mening is daarom dat de voetballer iedere euro absoluut verdiend heeft.”

Ben jij het met Sandro Wagner eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voetballers worden veel te veel overbetaald!

23 april 2016 om 11:47

Nee, voetbal is marktwerking. Sponsorgelden, merchandise, tv-gelden... Er gaan miljarden in om. De spelers zijn de belangrijkste reden waarom men er zoveel aan wil betalen. Wie zou anders al dat geld moeten ontvangen? De clubdirectie? De eigenaren? De Fifa?

En dan nog werkt de markt zo, dat wanneer jij Messi geen 100 miljoen geeft, een andere club het er wel voor over heeft. Alles leuk en aardig, maar zo werkt het toch gewoon. Een goedlopend bedrijf geeft zijn werknemers ook meer betaald dan een slechtlopend bedrijf. Omdat het kan en om de goeie mensen binnen te houden.

23 april 2016 om 11:49

@Westend Mooi dat je met een vergelijkbaar argument kwam terwijl ik mijn comment aan het typen was.

23 april 2016 om 12:12

Ja, maar er is 1 verschil, namelijk dat ruim 65% van de betaald voetbalclubs geld tekort komt dat veelal uit gemeenschapsgeld betaald wordt. Als er nou eerst eens gezorgd werd dat er bij alle clubs een verantwoord financieel beleid wordt gevoerd, dan heb ik geen probleem met de enorme salarissen.

Als voorbeelden neem ik voor het gemak even Real en Barcelona. Beiden gaan gebukt onder een enorme schuldenlast, waardoor elk normaal bedrijf onvoldoende solvabel zou zijn om te overleven. Bij voetbalclubs wordt continue gerekend met toekomstige inkomsten, waardoor het uiterst fragiel is.

Ik ben het overigens volstrekt oneens met deze Wagner. Hoe kan hij de luie voetballers nou vergelijken met de profs in Amerika. Hier klaagt de gemiddelde voetballer steen en been als er 2 wedstrijden in de week gespeeld moeten worden, terwijl in de Amerikaanse topsport gemiddeld 3 tot 5 wedstrijden gespeeld worden. Een wereld van verschil. Daarnaast geldt er in Amerika een salary cap, waardoor elke club hetzelfde mag uitgeven aan salarissen en dus veel verstandiger na moet denken over de verdeling hiervan. Dit zorgt voor een veel gezondere bedrijfsvoering en minder risicovol investeren.

23 april 2016 om 12:30

Klopt natuurlijk gewoon wat je zegt, maar het argument van Wagner slaat helemaal negens op.. Om een normaal leven te leiden zonder aanvullende inkomsten heb je aan 5 mln echt meer dan genoeg... Om dan te claimen dat je als voetballer meer dan 12 mln per jaar zou moeten verdienen om het gebrek aan inkomsten in de toekomst op te vangen, is natuurlijk onzin...

Maar je hebt gelijk, het is marktwerking...

23 april 2016 om 12:36

Veelal uit gemeenschapsgeld betaald wordt? Leg eens uit.

23 april 2016 om 14:04

Voetbal is marktwerking slaat helemaal nergens op! Dat vind ik altijd zo kansloos. Marktwerking is er natuurlijk dat is duidelijk, maar daarnaast wordt het voetbal opgepompt door geld wat witgewassen wordt wereldwijd en daarnaast worden tekorten altijd gedekt via aantrekkelijke deals met (lolale) overheden.
Met als gevolg dat de spelers zwaar over betaald zijn en het algemene niveau achteruit gaat en snel ook.

Sporters in Amerika hebben een laag basis salaris en de rest zijn reclame contracten e.d. Zie je in het voetbal ook steeds meer maar dan om belasting te ontduiken.

23 april 2016 om 15:03

Voetballers worden echt veel te veel betaald, Als je ziet wat er voor een crisis is op deze wereld.
Dat geld zou gewoon ergens anders in gestoken moeten worden wat veel nuttiger zou zijn geweest.
En voetballers doen tegenwoordig maar half werk tegenover vroeger.

23 april 2016 om 15:05

Met €2.000 in de maand heb je al meer dan genoeg om goed te kunnen leven.
Er zijn mensen die hebben helemaal niks.

23 april 2016 om 18:16

En daarbij. Als je gaat terug rekenen krijgen de mannen in Amerika dus stukken minder. Jammer dat mensen gaan oordelen zonder er kennis van te hebben. Voorbeeld. Honkbal zijn 162 (ja 162) wedstrijden per jaar (9 maanden) en ook nog reizen.

25 april 2016 om 09:54

die " marktwerking " gaat ons ook nog de nek kosten . sport en marktwerking gaat net zo min als gezondheidszorg en bijv energievoorziening met marktwerking samen gaan . een paar mensen worden daar heel , heel erg rijk van en op het laatste knalt het . ook bij het voetbal gaat dat gebeuren . dat zie je nu al in de pl waar de supporters in opstand zijn gekomen tegen de hoge entree prijzen . eens houdt het verhaaltje op en zal het publiek zijn spelletje terug eisen .

23 april 2016 om 11:48

Ik ben het met beide statements oneens, zowel die van jou als in de tekst. Er gaat nou eenmaal enorm veel geld om in sport en dus krijgen de sporters lucratieve contracten. Zo werkt de vrije markt nou eenmaal. Beter dit dan dat alle stadioninkomsten, shirtverkooo, sponsordeals etc allemaal de zakken ingaan van wat zakenmannetjes betrokken bij de club.

Tldr: voetballers krijgen precies wat ze behoren te krijgen volgens economische marktwerking

23 april 2016 om 14:06

Ja dat riep iedereen dus ook over de woningmarkt maar dat bleek toch een opgepompte waarde te zijn, net zoals in het voetbal. En iedereen die slaapt gelooft het verhaaltje van marktwerking. Net zoals jij dus. Echt kansloos.

23 april 2016 om 19:27

Misschien is er ook iets van een middenweg tussen de argumenten dat ik hier lees. Ja het klopt, sommige voetballers krijgen inderdaad bizar teveel betaald. Maar het is ook niet zo dat ze het niet verdienen om wat meer betaald te krijgen gezien wat ze opgeven qua leven

Als het erom gaat om de rest van je leven niet te hoeven werken dan heb je over je carriere maar een miljoen of vijf bruto nodig. Dat is namelijk wat een goed betaalde werknemer in zijn carriere verdient.

23 april 2016 om 11:48

Ligt sterk aan de bedrijfstak.

23 april 2016 om 11:52

Dan ben je zeer goed betaald

23 april 2016 om 12:05

?

23 april 2016 om 13:01

Pakweg 1,5 mil bij modaal en 45 jaar werken. 5 mil verdien je meer dan prima

Ik kan me hier wel enigszins in vinden. Hoewel ik niet weet of geld nu tegen dit alles kan opwegen. Ik ben wel absoluut van mening dat het leven van een profvoetballer veel te vaak wordt afgeschilderd als een luizenleventje.

Ik vind het persoonlijk soms heerlijk om te kunnen doen en laten wat ik wil, even last-minute een citytrip boeken, ergens opgaan in de anonimiteit, leuke feestjes bezoeken. Dat soort zaken is als voetballer in elk geval een stuk moeilijker denk ik. Bovendien als je het eens doet staat het direct in vijftien roddelbladen met allemaal aangedikte en verzonnen verhalen erbij in de bedoeling frictie te creëren tussen jou en de club en/of andere voetballers.

23 april 2016 om 14:13

Bedankt voor jouw bijdrage Dejan, 1 van de weinige reacties die van inzicht getuigen in de leefwereld van de profvoetballers. Wat een bekrompen reacties lees ik hier zeg. Jammer, velen kijken niet verder dan hun neus lang is.

Wij zien wel hoe ze op de training aankomen in hun Ferrari en zien dat ze in een klein kasteel wonen maar wat wij niet zien is hoe ze dagelijks aangeklampt worden door kwijlende fans waardoor ze er 3 kwartier over doen om een brood bij de bakker te halen en wij 5 minuutjes.

Wij worden niet gefotografeerd als we op een strand liggen, of een museum bezoeken, wij worden niet elke 4 seconden lastig gevallen als we een terrasje doen. Wij kunnen eens een glaasje drinken zonder dat we hoeven te vrezen dat we de volgende week in de roddeltijdschriften afgeschilderd worden als een dronkenlap....

Ik ben absoluut niet jaloers op de profvoetballers en zou ab-so-luut niet willen ruilen met hen. Dan verdien ik liever minder en leid ik liever een héérlijk anoniem leventje als Jan Modaal.

Voor anderen weegt het geld daar dan wel tegen op, maar we moeten inderdaad stoppen met hun leven zo af te schilderen, het is echt niet allemaal rozengeur en maneschijn.

23 april 2016 om 15:33

Prof voetbal doe je ongeveer 15 jaar als je het goed doet. Tussen de 30/35 stoppen de meeste voetballers. Daarna kunnen ze gaan en staan waar ze willen zonder dat ze erg lastig gevallen worden. Als je dan 5 van die 15 jaar 12 miljoen per jaar verdiend, daarnaast nog sponsor deals. Oftewel waar jan modaal nog 30/35 jaar moet werken is het voor een prof voetballer daarna luieren en rond rijden in 1 van je zovele Ferrari.

Nu wil je een beeld schetsen dat een salaris te verklaren is en dat ze het zwaar hebben? Er zijn ook mensen die 40 uur in de week werken voor veel minder dan jan modaal en moeten 45 jaar werken voor nog niet eens een 10e van een jaar salaris van een voetballer.

23 april 2016 om 16:22

Ik zeg niet dat ze niet veel verdienen. Voor mensen voor wie het materiële belangrijk is, is dat een heel mooi leven. Maar da's persoonlijk. Ikzelf ben niet jaloers.

Denk je overigens dat pakweg Luis Figo of Thierry Henry nooit meer lastig gevallen wordt?

23 april 2016 om 17:56

Maar dat geldt voor nog geen 5% van de profs. En die 5% verdient in een jaar tijd wat een normaal mens in zijn leven niet bij elkaar krijgt. Dus het argument dat men na hun carriere in een financieel gat valt, dat is al onzin.

De andere 95% is hooguit plaatselijk bekend en komt echt niet in de roddelbladen. Daarvan verdienen er een heel deel ook veel meer geld dan een normaal persoon. Het andere deel verdient net iets meer of zelfs minder.

23 april 2016 om 21:34

Ik heb het nergens over een financieel gat Nijogeth, wat bedoel je? Logisch dat dat niet zo is, ze kunnen lekker gaan rentenieren met hun fortuin.

Ik heb het dan ook over de sterren, de 5 procent zoals jij hen noemt, mensen zoals Neuer met z'n 12 miljoen waar het artikel over gaat. Omdat die sterren belachelijk veel geld verdienen.

Dat die andere, minder bekende spelers nog steeds meer verdienen is een feit, maar dat wordt nog als normaal beschouwd. De sterren die miljoenen scheppen krijgen echter veel kritiek daarop dat het niet eerlijk is, maar ik kan er mee leven. Die staan voortdurend in de schijnwerpers en zouden ook liever een anoniem leventje leiden.

23 april 2016 om 15:10

Daar kies je uiteindelijk zelf voor.
Je weet van te voren als je een goed betaalde voetballer bent dat iedereen je met de voet volgt,
Dit zou ook een reden zijn om voetballers minder te betalen dan ben je meteen heel wat paperazzi kwijt.

Weet je wie onderbetaald worden meneer Wagner. De normaal werkende mens. Maarja werken zal jij wel nooit gedaan hebben.

23 april 2016 om 11:50

Gelul, had je maar moeten excelleren in een bepaald vakgebied. De beste voor een bepaalde positie verdienen altijd veel meer dan 'de rest'. De beste schilder, de beste architect, de beste manager... Verdienen allemaal zwaar bovengemiddeld.

Misschien moeten de mensen die veelvuldig klagen en jaloers naar die voetballers kijken eens hun best doen om beter te worden in wat ze doen. In plaats van wijzen en klagen. Vind je het allemaal te veel? Stop met voetbal kijken en merchandise kopen. We houden die markt zelf in stand hoor.

23 april 2016 om 11:56

De beste in iets zijn betekend niet ineens goed betaald worden. Ik vind bv de beste verpleger nog steeds onderbetaald voor die druk en lange dagen.

23 april 2016 om 12:00

Nee dit is gelul, als iedereen kon kiezen dan waren we inderdaad allemaal Messi. Maar niet iedereen heeft wat te kiezen. Jij hebt net zo'n grote plaat voor je kop als Sandro Wagner.

23 april 2016 om 12:04

Kan een verpleger geen promotie krijgen?

23 april 2016 om 12:06

Oke Westend dan ga ik vanaf nu excelleren. Bedankt voor de tip.

23 april 2016 om 12:07

Promotie betekend andere functie.

23 april 2016 om 12:09

Nee, jij bent jaloers. Je hebt natuurlijk keuzes, maar je hebt ook talent. En dat talent (waar ben jij nou echt goed in) moet je uitbuiten. Ben je een topkeeper, moet je je niet focussen om aanvaller te worden. Iedereen heeft talent en dat talent moet je gebruiken. Dat is geen plaat voor je kop, dat is doorontwikkelen. Een voetballer die zich niet doorontwikkeld gaat het ook niet redden. Alsof Alle voetballers 10 miljoen per jaar aantikken :s. Dat zijn ook alleen de beste.

Die verpleegster waar jij het over hebt, kan er bijvoorbeeld ook voor kiezen om in de private sector te gaan werken. Dan doet ze hetzelfde en gaat de prijs omhoog. Doet ze het echter uit morele overtuiging (zorg moet betaalbaar blijven), dan kan je dat mega salaris ook niet vragen. Want daar sta je (moreel gezien) niet voor. Dat is niet erg, maar dan heb je ook geen klagen.

23 april 2016 om 12:11

Nou ja aanvallert, ik zou dat vooral doen. Wat houd je tegen? Wordt de beste adviseur, schilder, architect of kok. Geloof me dat 'men' je daarvoor wil betalen.

23 april 2016 om 12:14

Rare vergelijking. Als iedereen maar de beste zou zijn was er geen 'de beste' meer en als ze dan allemaal in een privékliniek gingen werken (waar ze echt niet zou gek veel meer betalen) was er niemand meer om jou in het ziekenhuis te verplegen. Zo eenvoufig steekt de wereld niet in elkaar, maar je bent geloof niet bereid de nuance in te zien dus laat ik het hier maar bij. Succes verder.

23 april 2016 om 12:16

@ tubes,

Andere functie, maar dezelfde persoon. Dat is het relevante perspectief.

23 april 2016 om 12:17

En als iedereen privaat zou werken is de concurrentie dusdanig dat de prijzen weer zouden zakken.

23 april 2016 om 12:19

De gene waar ik op reageerd heeft het over de beste zijn die specifieke functie en niet wisselen van functie snap ook dat ik meer verdien als ik van verpleger naar ziekenhuis directeur ga, maar daar wordt mijn oude functie niet beter van betaald.

23 april 2016 om 14:08

Wow wat een baanbrekende inzichten allemaal, top, nu kunnen we allemaal miljonair worden! Het zijn gewoon allemaal keuzes! Wat een sukkels al die mensen die ervoor kiezen om arm te zijn in plaats van de beste in wat ze doen. En ik maar denken dat dit ook te maken had met je sociale, economische, demografische en culturele achtergrond en omstandigheden en bijvoorbeeld je intelligentie. :'

Op zich heeft Wagner wel enigszins in een punt en zegt hij een paar zinnige dingen, maar dat zielig doen hoeft nou ook weer niet. Volgens mij zijn veel voetballers zeer tevreden met hun leven en als ze eens om zich heen kijken in de wereld zien ze dat er veel ergere dingen zijn dan bepaalde dingen moeten doen en laten terwijl ze daar bijzonder vorstelijk voor beloond worden.

De vergelijking met Amerikaanse sporten gaat ook niet helemaal op. Daar heb je een aantal topsporten die één echt grote competitie hebben waarin zeer goed betaald wordt. In college sporten bijvoorbeeld, wat soms nog beter bekeken wordt, verdienen ze geen geld. Ik denk dat Wagner gewoon in zijn handjes moet knijpen dat hij in een sport zit waar je als relatief beperkte speler die geenszins tot de wereldtop behoort nog best leuk kan verdienen en je nooit meer hoeft te werken na je carrière als je het een beetje goed speelt.

Ik vind de salarissen tegenwoordig overigens pervers, maar ik ben absoluut niet jaloers. Uiteindelijk is het de markt en een aantal gekke suikerooms die bepalen wat er gebeurt, en zolang ik van de sport kan genieten lig ik er niet wakker van.

23 april 2016 om 15:13

Vind dat hij gelijk heeft.
Het is meegonomen als je een hoge opleiding af hebt gerond en dan een goed betaalde baan kan krijgen.
Maar er zijn mensen die geen hoge opleiding kunnen volgen omdat ze simpelweg de capaciteiten er niet voor hebben en die werken veel harder dan hoog opgeleide mensen.

Hij moest zich dood schamen. Mensen die in de hulpverlening werken, soldaten die op missie worden gestuurd die worden zwaar onderbetaald. Iemand die toevallig aardig tegen een balletje kan trappen en nog voor zijn hobby betaalt wordt ook moet heel blij zijn dat hij daar een inkomen mee kan behalen.

23 april 2016 om 11:54

Het is dan onze fout. Wij betalen om deze mannen te zien, wij zijn de echte betalers van hun salaris in zekere zin. Zolang wij blijven betalen en de populariteit voor voetbal stijgt, dan wordt het allemaal nog veel 'erger'.

23 april 2016 om 14:01

Ik zie het niet als fout en in principe maakt het mij ook helemaal niet uit of ze zo verschrikkelijk veel geld verdienen of niet. Maar zo;n kwatskop die met droge ogen beweert dat het eigenlijk nog te weinig is vind ik een walgelijk figuur, ik hoor hulpverleners of andere dienstbare mensen die werkelijk wat doen voor hun naasten iig niet klagen zoals deze figuur doet.. Daar gaat het mij om. Hij mag blij zijn dat hij er goed geld mee verdient en dat hij de geluksvogel is die aardig tegen een balletje aan kan trappen.

23 april 2016 om 11:54

Die mensen in de zorg of die soldaten op missie kiezen uiteindelijk ook zelf hun leven. Er is niemand die voor jouw de beslissing maakt dat je iets moet doen. Waarschijnlijk hebben die hulpverleners en soldaten een hele andere levenswaarde/ missie dan een ander. Je hebt in je leven een tal van keuzes (in Nederland in ieder geval). Je kan bankdirecteur worden, topmanager, voetballer of hulpverlener. Je moet zelf kiezen waar je voor staat en niet gaan klagen/ jaloers kijken naar een ander. Die hebben simpelweg andere keuzes gemaakt.

Daarnaast vind ik ook wel dat we tegenwoordig veel (heel veel) klagen en jaloers kijken naar iedereen die het beter heeft. Ik zou zeggen: span je eens in en werk jezelf op. Wordt beter! Wil je meer verdienen: kies dan voor het geld. Wil je er voor de mensen zijn: doe dat dan. Maar ga niet zeggen dat je in de zorg te weinig verdient, want dat weet je van tevoren (of je moet de private zorg in gaan).

23 april 2016 om 12:12

Een leuk pleidooi voor een achterhaalde filosofie: succes is een keuze.
Dat je zelf kunt kiezen wat je maar wilt is onzin. Iedereen is geboren met zijn/haar mogelijkheden maar ook beperkingen. Dat je zelf kan kiezen voor een goed betaalde baan is ook niet waar. Het is de maatschappij die bepaalt aan welke van die aangeboren kwaliteiten de meeste waarde wordt gehecht.

Ben je buitengewoon intelligent dan kun je rekenen op een veel beter betaalde baan dan iemand die buitengewoon handig is of een groot talent voor sociale meelevendheid heeft. Als je dus gewoon de baan kiest die het dichtst bij jouw mogelijkheden ligt, bepaalt de maatschappij hoeveel geld je daar voor krijgt.

De enige keuze die je hebt is wat je doet met de talenten die je meegekregen hebt. Maar ook als je daar het maximale uit haalt, kan het gebeuren dat je bakken minder verdient dan iemand die zijn talenten verkwanselt.

23 april 2016 om 12:22

Tot je in het ziekenhuis beland en blij bent dat ze niet allemaal jouw advies hebben opgevolgd.

23 april 2016 om 12:32

Zo simpel ligt het totaal niet. Zoals al gezegd heeft het te maken met de waardering die er is voor bepaalde kwaliteiten. Daarnaast kan de markt oververzadigd zijn met werknemers die precies datzelfde talent hebben waardoor er zeker geen topsalaris tegenover staat. En volgens jou redenering moet je de baan kiezen waar je talent voor hebt maar als dat geen goedbetaalde baan is is het je eigen keuze en dus soort van je eigen schuld.. Was het leven maar zo simpel. Voetballers in de top worden gewoon over betaald voor de prestaties die ze moeten leveren.

23 april 2016 om 13:07

Mooi gezegd. Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

23 april 2016 om 12:27

Ik werk voor de horeca en particulieren. Er paseert ook alle dagen veel geld langs m'n handen en ik ben misschien onderbetaald maar voetballers blijven overbetaald. Ik volg het wielrennen al een heel eindje en wielrenners moeten veel meer laten dan voetballers hoor.

Hahahah deze man is de weg kwijt

Eens, het ontbreken van een studie heeft een grote invloed op de rest van het leven van een profvoetballer. Lang niet alle ex profs blijven in het voetbalwereldje hangen.

23 april 2016 om 11:56

Je kunt makkelijk een studie doen na je voetbalcarrière. Ik zou in ieder geval niet weten waarom niet.

23 april 2016 om 11:57

Nee, op je 35e is je leven voorbij. Er zitten maar 2 dingen op na een actieve carriere, trainer worden of alcoholist. Vooral de mentale druk maakt het een zware keuze.

Ik snap het wel, 12 miljoen x 10 jaar voetballen en je hebt maar 120 miljoen verdient. Dat wordt nog hard werken de rest van je leven dan😂

23 april 2016 om 12:01

Maak er maar gerust 15-20 jaar van (al zal niet elk jaar zo rijkelijk beloond worden).

Naar mijn mening worden de grootste offers gemaakt als ze nog jeugdspeler zijn. Niet lekker buiten spelen, achter de playstation of meisjes pesten in het fietsenhok. Niet stappen, geen bijbaantjes, niet blowen of andere streken. En dan nog haalt 95% van de jeugdspelers het niet. Als je eenmaal een paar wedstrijden in het 1e in de Eredivisie gemaakt hebt, hoef je je in mijn ogen nooit meer druk te maken. Als je gewoon normaal je werk doet (alcohol etc met mate) kun je gewoon tot je 35e werken en daarna met pensioen.

23 april 2016 om 12:17

Maar dat spelen op de playstation halen ze tijdens hun actieve carriere ruimschoots in. Ik hoorde Depay in een interview zeggen dat hij net zoveel uur voetbalt op de playstation als in werkelijkheid. Zoveel tijd heb ik echt niet over op een dag.

Ik zou zeggen, ga de politiek in. Sta je nog meer in de aandacht van het publiek, heb je een fractie van het voetballerssalaris en heb je doorgaans beter je best moeten doen op school. En aan het eind van de rit juicht er niemand voor je.

Aan de ene kant klopt dit wel, maar andere kant ook weer niet. Na je carrière kan je vast nog wel ergens een baan vinden in de voetballerij, of je bespaart je geld gewoon. Maar die immense druk lijkt me ook zo zwaar he. We mogen wel klagen dat voetballers te veel verdienen, maar elke minuut staan zij onder een vergrootglas. Niet alleen zij, maar ook hun familie. Het blijft een eeuwige discussie, maar echt onderbetaald vindt ik het niet.

De echt onderbetaalde banen zijn volgens mijn leraren. Hun hebben zoveel taken en zoveel stress. Zelf zit ik nog op school en wat ik soms gewoon zie, sommige zitten echt op het randje van een black-out.

23 april 2016 om 12:16

Een black-out is nog het minst erge, we vergeten allemaal wel eens wat. Jij bedoelt waarschijnlijk een burn-out.

Wat hebben ze het toch zwaar, als die gasten op hun 35e stoppen hoeven ze voor de rest van hun leven geen poot meer uit te steken. Terwijl er mensen op de tribune zitten die ieder jaar hard moeten werken voor een extraatje als bijvoorbeeld een seizoenskaart.

Misschien moet Sandro Wagner eens en dagje met een poetsvrouw of in de zorg met een verpleegster of met een leraar meelopen. En op de hoogte gesteld worden van wat deze mensen verdienen voor het werk dat ze doen. Dan denk ik dat hij wel anders piept.

Schandalig, dan heb je de kijk op de realiteit compleet verloren hoor. Ik snap best dat het zwaar is om altijd in de publiciteit te staan, maar daar hebben wel meer mensen last van!
Als je het met andere sporten vergelijkt dan zijn voetballers echte watjes qua leven voor de sport en trainingsintensiteit en frequentie. Kijk maar eens naar wielrenners bijvoorbeeld, en de middenmoot daarvan rijdt voor net boven het minimumloon.
Zeker wanneer je het met andere beroepen, buiten de sport om, gaat vergelijken is het natuurlijk klinkklare onzin. Er zijn zoveel beroepen die zowel fysiek als mentaal stukken zwaarder zijn.

Ik snap best waarom voetballers zoveel betaald krijgen, wij betalen er allemaal aan mee, maar dat ze onderbetaald krijgen gaat me de pet te boven.

Zo he, wat heb ik medelijden met deze voetballers. Ja, je moet er wat voor opgeven maar je bent dan ook op je 35e klaar. Ze verdienen in een maand waar een gewoon zijn hele leven 40u p/w week in week uit voor werken moet tot hun 67e. Het is ook heus niet zo dat een voetballer nooit een keer op stap mag, pizza'tje eten of avondje naar de (thuis)bios kan. Er zijn maar een handvol voetballers die daadwerkelijk 40 uur per week bezig zijn met hun sport. 2x 2 uurtjes trainen per dag en dan hooguit nog een video lesje en de werkdag zit erop.

23 april 2016 om 12:19

Helemaal mee eens. Dat het niet zo zwaar is blijkt ook wel uit het percentage overspannen en met burn-out kampende voetballers.... die zijn er namelijk niet!

23 april 2016 om 12:36

Alsof die burnouts er bij de normale mens niet zijn, alleen gaat het dan om het betalen van je zorgverzekering, het vinden van een geschikte woning of cadeau'tje voor hun (klein)kinderen. Alleen die mensen moeten niet zeuren, want dan hadden ze maar een vak moeten leren of gaan ze maar schoffelen voor hun geld.

Dat je als voetballer niet de hoeveelheid likes krijgt die je voor ogen had, of iets realistischer, een keer degradeert, zijn in mijn ogen gewoon risico's van het vak. Als voetballer heb je in mijn ogen zeker de luxe om een andere weg in te slaan, ook al is voetbal misschien hun passie. Dat het leven niet altijd gaat zoals we willen geldt voor iedereen, de één krijgt er alleen 12 miljoen voor en de ander niets.

Misschien klopt dit voor een speler van zeg maar Rkc.
Maar iemand die miljoenen verdient moet niet klagen, je kan rustig tot je dood leven van wat je in die 9-15 jaar verdient, althans als je niet als een achterlijke je geld gaat uitgeven aan onzin.

Voetballers leven vooral buiten de realiteit en dit is weer zo'n typische opmerking. Voetballers hebben een lui lekker leventje. Stress en druk kennen we allemaal. Tegenwoordig kunnen bedrijven voor het minste op geringste ontslaan en het leven is vrij duur. Genoeg mensen die zich zorgen maken over bijvoorbeeld de financiën en hun opgroeiende kinderen.

Sporters staan inderdaad wel erg in de belangstelling, ook buiten hun werk om. Maar dat is een van de weinige keerzijdes in het vak. Profspelers verdienen ontzettend veel geld. Zelfs de mindere goden verdienen in een jaar meer als wat Jan Modaal in tien jaar verdiend. Wat dat betreft begrijp ik ook nooit waarom spelers altijd roepen dat ze maar tien jaar de tijd hebben om geld te verdienen. Vaak debuteren spelers op hun 18e of 19e en kunnen doorgaan tot hun 34e.. Dan heb je vijftien jaar de tijd. Zelfs in de Eredivisie verdienen spelers vaak meer dan een ton per jaar. Je kan dus zelfs als een beperkte speler een aardig bedrag bij elkaar harken. Bovendien, voetballers hebben echt wel tijd om een studie daarnaast te doen. Weliswaar kiezen de meeste er voor om te feesten en achter hun spelcomputer te gaan zitten maar er zijn ook genoeg voorbeelden van spelers die mogelijkheid benutten. Bovendien zijn er voldoende banen om ook na je profcarriere verder te gaan. Als spelersmakelaar, (jeugd)trainer, scout. Of bij een van de sponsors aan de slag gaan.

Sowieso een beetje onzin dat je alleen tijdens je carriere de tijd hebt om geld te verdienen. Volgens mij zijn er genoeg oud spelers die ook na hun carriere goed verdienen.

Haha wat n onzin verhaal. Hij vergeet even dat de jeugd het als t goed is ook leuk vindt om te voetballen. Je verdient je geld met je hobby. Ideaal. Ik heb vroeger net zo veel getraind maar in onze sport valt geen droog brood te verdienen. En toch was het de moeite waard. Verder heb ik er geen probleem mee dat ze zoveel verdienen. Dat is gewoon marktwerking

Dit is echt de opmerking van het jaar. Lachwekkend, serieus.
Hoe kan je dit nu zeggen.
Zijn ook amateurs die 2x per week trainen en huiswerk maken en wat dan ook, en die krijgen er helemaal niks voor.

Ze zijn zo verwend als het maar kan, wordt tijd dat ze gewoon minder dan 1 ton per jaar krijgen.

In essentie is het spelen van een spelletje niet van toegevoegde waarde voor de mensheid. De betalingen slaan al nergens meer op.

Ik ben het gedeeltelijk mee eens met Sandro Wagner. Jeugdvoetballers hebben het lastiger dan niet-jeugdvoetballers als ze nog moeten werken voor school en moeten trainen om hun droom te verwezenlijken. De opstap naar profvoetbal is altijd de moeilijkste stap.
Eenmaal de profvoetballer zijn carrière heeft beëndigd is het een kwestie om verstandig met geld om te springen en iets anders te doen in het leven. Enkele hebben namelijk boven hun stand geleefd.
Ik ben het niet eens met het feit dat profvoetballers worden onderbetaald. Vergeleken met wielrenners verdienen voetballers te veel. Vergeleken met de toppers in de Formule1 verdienen voetballers te weinig zonder rekening te houden met de extra sponsorinkomsten.

Belachelijk, hij moet zich kapot schamen. Is totaal de realiteit verloren

Stop aub met deze zever. Voetballers hebben een talent en zo mogen meer betaald worden daar niet van maar wat is deze gozer aant zeggen? 12mil te weinig laat me niet lachen.. Er is zoveel armoede en oneerlijkheid in de wereld dus wat zit je te klagen over 12mil? zo mensen zouden posten moeten draaien in een fabriek voor 1400 per maand

beseft hij wel dat alle sporters op de olympische spelen nog veel meer er voor doen of moeten doen dan voetballers en er heel wat minder voor betaald krijgen?

geld gaat ervoor zorgen dat voetbal naar de klote gaat, misschien niet nu, of over tien jaar maar over dertig jaar zeker.
en ik bedoel dan stadions met alleen maar rijke mensen etc, niet dat niemand meer voetbalt.

nieuwe voetbal bond zal me ook niet verbazen als die er binnen nu en dertig jaar is, oftewel twee bonden. . . .

Nou met 3 miljoen netto 5/6 jaar lang in je "prime" kan je makkelijk de rest van je leven rond komen

Ik snap hem wel, ik zou wel rijk willen zijn, maar nooit beroemd. Als voetballer hangt het ene aan het andere, onlosmakelijk, en dat maakt rustig leven onmogelijk voor hen.

Onderbetaald? Wat een onzin..
Brandweer mannen, dokteren, Politie etc die zijn pas onderbetaald.
Ik heb 14 jaar in de jeugd van Sparta gezeten.. Het was idd veel trainen combineren met school.. Maar als ik al 2 miljoen per jaar kon verdienen alleen door te voetballen, dan had ik toch echt wel een veel mooier leventje

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren