Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV blijft niet treuren: 'In principe hebben we het weer in eigen hand'

Laatste update:

PSV was zondag dicht bij het veroveren van de koppositie in de Eredivisie, maar dat ging door de late en onterechte strafschop die Ajax kreeg tegen FC Utrecht niet door. Toon Gerbrands weigert echter om te blijven mopperen en treuren en vindt dat het glas halfvol is voor PSV.

/

Met nog drie wedstrijden te gaan hebben Ajax en PSV nu evenveel punten; Ajax heeft alleen een beter doelsaldo van +6. “Mijn advies aan het team is om er het positieve uit te pakken”, zegt oud-volleybalcoach Gerbrands in gesprek met De Telegraaf. “We hadden weer aan kop kunnen komen, dat is dan niet gebeurd, maar we zijn wel twee punten ingelopen en staan weer gelijk.”

“Natuurlijk hebben we nog een behoorlijke achterstand qua doelsaldo, maar in principe hebben we het weer in eigen hand”, merkt Gerbrands op. Hij weet dat het goedmaken van het doelsaldo nog wel een lastige opgave zal worden en hoopt daarom dat Ajax nog een wedstrijdje steken laat vallen. PSV speelt dinsdag thuis tegen Vitesse; Ajax gaat een dag later op bezoek bij sc Heerenveen.

Wie wordt er kampioen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

+6 valt nog wel goed te maken... ben benieuwd, spannend is het in ieder geval wel! Kan van sommige andere competities niet gezegd worden.

18 april 2016 om 07:11

En bij gelijk doelstellingen doelsaldo kijken ze naar de club die de meeste goals heeft gemaakt.

18 april 2016 om 07:24

Vind dat wanneer punten en doelsaldo gelijk is, er eigenlijk een beslissende finale gespeeld moet worden. De gene die het meeste goals heeft gemaakt, heeft dan namelijk ook meer tegendoelpunten gekregen. Best onzin om daar de kampioen op te kiezen.

Maar hey zo zijn er wel meerdere rare regels haah :P.

18 april 2016 om 07:30

Zo raar is die regel niet, hoor. Hoe vaak hoor je een trainer zeggen dat geen tegendoelpunt tegen krijgen belangrijker is dan een doelpunt maken? Scoren is in het voetbal gewoon belangrijker dan verdedigen. In principe is het toch gewoon terecht dat een team dat elke week met 6-5 wint boven een ploeg staat dat elke week met 1-0 wint? Met scoren win je wedstrijden, met verdedigen niet.

18 april 2016 om 08:22

Blijkbaar win je met verdedigen dus ook gewoon wedstrijden gezien een 1-0 hetzelfde aantal punten oplevert als een 6-5. Pure onzin om degene die meer heeft gescoord het kampioenschap te geven. In het voetbal hebben we het toch over een teamsport, dan maakt je toch geen verschil tussen tekortkomingen in de verdediging of aanval als de resultaten hetzelfde zijn

18 april 2016 om 08:23

Want 1-0 kan geen overwinning zijn? Ik vind het echt klinklare onzin dat doelpunten voor zwaarden wegen.

18 april 2016 om 08:30

Dat is denk ik vooral bedacht om het voetbal aantrekkelijker te maken. Met een regel die kijkt naar de meeste doelpunten voor bij gelijke punten en doelsaldo wilt een team dus vaker scoren en zullen ze sneller kiezen voor aanvallend voetbal dan verdedigend voetbal.

18 april 2016 om 09:44

@micheal90, de regeling is zo gedaan om clubs te stimuleren aanvallend voetbal te spelen ipv verdedigend. Ik zelf vind die regeling terecht. En als het aantal goals hetzelfde is, wordt er gekeken naar onderlinge resultaat.
Zelf vind ik het ook het beste om eerst naar doelsaldo te kijken, dan naar het aantal goals en dan het onderlinge resultaat en niet zoals in CL, EL en La Liga dat eerst het onderlinge resultaat voor gaat.

18 april 2016 om 09:51

@johnnyyPSV, precies! Hoe meer doelpunten hoe aantrekkelijker voetbal is om naar te kijken des te meer kijkcijfers je krijgt! En hoe meer kijkcijfers je krijgt, hoe meer tv gelden en sponsoren je krijgt.
Een sport is leuk als er veel doelpunten vallen. Vandaar dus die regeling dat meeste goals telt bij gelijke doelsaldo.

18 april 2016 om 10:32

Bij gelijk doelsaldo geldt in nederland Niet wie er de meeste goals heeft gemaakt, maar geldt het onderling resultaat. Aangezien Ajax een beter onderling resultaat heeft tov PSV zal bij een gelijk doelsaldo de titel naar Ajax gaan.

18 april 2016 om 11:04

Geen tegendoelpunt krijgen is minstens net zo belangrijk, misschien zelfs belangrijker. Met een goede verdediging kan je zelfs door niet te scoren punten ppakken. Kijk naar Atletico Madrid hoe goed ze ervoor staan doordat ze zo goed kunnen verdedigen.

Ik denk dat zowel aanvallen als verdedigingen erg belangrijk is en dat er geen verschil in moet zitten.

18 april 2016 om 13:27

@Walle

Volgens mij gaat in Nederland toch echt het aantal doelpunten voor ten opzichte van het onderling resultaat. De rangorde is als volgt:

1. Aantal punten
2. Doelsaldo
3. Aantal goals voor
4. Onderling resultaat

18 april 2016 om 17:59

Feit is dat je met alleen verdedigen nooit meer dan 1 punt pakt, terwijl scoren je drie punten oplevert. Aan het eind van de rit scheelt dat in de Eredivisie 68 punten.

18 april 2016 om 18:08

Freekaleek

1-0 is evenals 6-5 een voorbeeld van wedstrijden die gewonnen worden dmv scoren. De vergelijking was bedoeld om te illustreren dat het aantal gemaakte doelpunten vaak een indrukwekkender statistiek is dan het aantal tegendoelpunten. Met alleen verdedigen kom je nooit verder dan een 0-0 en dan laat je dus elke wedstrijd minstens twee punten liggen. Ik zou het ook zo kunnen stellen voor de volle buit: scoren moet, verdedigen hoeft niet per se.

19 april 2016 om 11:03

Nee dat is alleen als het doelsaldo precies gelijk is. Gemaakte doelpunten gaat vvoor onderling resultaat

18 april 2016 om 07:33

Ze moeten drie keer met 3-0 winnen om op gelijke hoogte te komen of negen doelpunten meer maken dan de tegenstanders. Volstrekt onmogelijk.

18 april 2016 om 08:06

Kan me nog wel een goede wedstrijd van psv tegen vitesse herinneren dus zo onmogelijk is dat niet

18 april 2016 om 08:16

Wat is daar onmogelijk aan.
PSV speelt 2 thuiswedstrijden tegen teams waar je vaak tegen scoren.

Bij 3x 3-0 en Ajax 3 1-0 is PSV kampioen, .

18 april 2016 om 09:26

PSV moet nog thuis tegen Vitesse zowel Cambuur en als ik aan Cambuur denk, denk ik aan minimaal een 5-0 of hoger. Volgesmij kunnen ze Ajax nog makkelijk inhalen. En is het zeker niet onmogelijk!

18 april 2016 om 10:19

Sowieso, PSV gaat eroverheen walsen, ik denk 4-1.

18 april 2016 om 11:45

Klopt, maar je kan speculeren.. maar dat kan je ook doen over Ajax. Die ook gerust 0-2 of 1-3 kan winnen bij Heerenveen en De Graafschap. In dat geval moet psv er zelfs minimaal 2 met 4 verschil.

Het gaat spannend worden. Morgen PSV de 1e poging.

18 april 2016 om 08:57

In Spanje drie team met 1 punt verschil dat is denk ik nog spannender

18 april 2016 om 09:43

Dat denk ik niet. Barca heeft nog steeds een ruime voorsprong op doelsaldo en een veeeeel makkelijker programma

18 april 2016 om 09:57

1 Doelsaldo van Real is Beter +68 Real en +59 Barcelona.
2 In Spanje gaat het om onderling resultaat.
3 Programma zegt niet zoveel, in deze vorm kan Barcelona van elke team verliezen

18 april 2016 om 15:30

Lijkt me wel lastig, doelsaldo vergelijken betekent dat ajax ook alle wedstrijden wint. Dan komen er nog minimaal 3 goals bij en moet psv alledrie potten met minimaam 3-0 winnen. Lijkt me best en lastkge opgave.

Zal wat zijn als het weer wordt als wat seizoenen terug toen we een goal tekort kwamen. Mijn hemel dat kan m'n jonge hart echt niet aan. Maar ja inderdaad beiden clubs hebben het nu in eigen hand. Zie psv wel ruim winnen van 1 vd 3 clubs en Ajax zie ik max met 2 of zelfs 1 goal winnen. De tijd zal antwoord geven.

18 april 2016 om 09:43

Het wordt in ieder geval lekker spannend.

Als ze van Vitesse mer 3-0 weten te winnen en Ajax nipt wint en dan tegen Cambuur uithalen dan hebben ze al een betere doelsaldo dan Ajax. Maar zie Ajax her wel moeilijk krijgen bij Heerenveen

18 april 2016 om 08:34

Net alsof psv de laatste tijd zo makkelijk scoort. Tegen roda was die laatste ook zeker wat lucky, normaal gezien moet de keeper die gewoon hebben. Denk niet dat het op doelsaldo aan gaat komen, het verschil lijkt klein maar is het zeker niet voor Nog maar 3 wedstrijden!

18 april 2016 om 08:58

Van ginkel kom er in blessuretijd ook nog 4-0 van maken

18 april 2016 om 08:59

Laatste goal lucky? Man man man

18 april 2016 om 09:37

Vond je het zo'n geweldige goal dan. Hij rolt er gewoon in, had de keeper best kunnen hebben. Ik zeg alleen dat psv niet zo makkelijk scoort de laatste tijd sls hier allemaal gesproken wordt.

18 april 2016 om 09:38

Ahax had ook wel 3-2 kunnen maken, wil niet zeggen dat het allemaal zo makkelijk gaat!

18 april 2016 om 09:42

PSV scoort gewoon makkelijk, het is dat ze het gewoon daarna makkelijk weggeven. Tegen AZ bijvoorbeeld stonden ze 4-0 voor en krijgen ze dom twee tegengoals. En daar waren meer wedstrijden van.

18 april 2016 om 09:46

Die twee tegengoals waren echt zonde inderdaad...

18 april 2016 om 10:24

Was gewoon een prima bekeken schot in de uiterste hoek, niks lucky aan.

18 april 2016 om 10:33

Zeker niet veel verstand van voetbal? Die goal van Propper was er een van ongekende schoonheid. De manier waarop hij die bal in de hoek schuift en met een beheersing, geweldig. Er zijn maar weinig spelers die een bal op een dergelijke manier af kunnen maken.

18 april 2016 om 11:10

Onbekende schoonheid??? asjeblief zeg. ...een bekeken schotje die in de verre hoek rolt!?

18 april 2016 om 13:29

Ja, ongekende schoonheid is overdreven net als het overdreven is dat jij het lucky noemt. Het is onderhand wel bekend dat een van de kwaliteiten van Pröpper het plaatsen van een bal is.

18 april 2016 om 11:41

Als heb je niets aan.

Psv gaat Vitesse en Zwolle echt niet met 3 goals verschil verslaan, en daarbuiten zal Ajax ook gewoon scoren.

18 april 2016 om 07:29

Ja ajax scoort vast elke wedstrijd. Heerenveen-Ajax 3-1 en Ajax-Twente 1-1 en natuurlijk De Graafschap-Ajax 2-2😂

18 april 2016 om 07:33

Waarom niet? Had ook niet verwacht dat Ajax gisteren nog gelijk zou gaan maken, ook dat wonder gebeurde. Bovendien heeft PSV al vaker flink gescoord tegen Vitesse😉.

Makkelijk zal het niet zijn, maar onmogelijk is het ook niet.

18 april 2016 om 09:47

En ze hebben nu natuurlijk de hele wedstrijd motivatie om er vol op te gaan!

Gisteren zag je bij Ajax voor het eerst dat de druk erop stond. PSV heeft nu echt een voordeel dat ze meestal eerder spelen. Mochten ze winnen dan weet Ajax dat ze in ieder geval moeten scoren, dat kan heel verlammend werken.

18 april 2016 om 07:31

Voordeel? Wat een onzin. Juist nadeel. Ajax weet al een aantal weken wat het moet doen omdat PSV eerder speelde. Als PSV bijvoorbeeld niet wint bij Vitesse, dan gaat Ajax nooit risico's nemen om bij Heerenveen er nog een winst uit te slepen bij een 0-0 stand na 80 minuten.

18 april 2016 om 08:35

Daarbij komt nog dat de laatste 2 wedstrijden gelijktijdig zijn. ......ff opletten!

Tegen Cambuur thuis moet het een schiettent worden. Dan moet je echt mikken op een 6-0 overwinning. Of Ajax moet uit bij Heerenveen weer punten verspelen (gelijkspel lijkt me realistisch). Ik zie minstens 1 van die 2 dingen wel gebeuren.

Ajax gaat nog gelijk spelen tegen De Graafschap! Waar het thuid op het nippertje ging (2-1) zullen ze nou opgeslokt worden door de Vijverberg! Voor de Graafschap zijn de punten nig belangrijk, voor heerenveen en twente niet meer...

Het klopt wel wat hij zegt maar dat geld ook voor Ajax. Als Ajax woensdag wint wat niet zeker is na cambuur en utrecht dan denk ik dat het goed komt.

18 april 2016 om 08:37

Heerenveen wordt of een drama of ajax scoort erop los, dat is iig de laatste jaren zo.

18 april 2016 om 10:26

Dat klopt, Ajax kan zomaar 0-4 winnen, dat laat Heerenveen vaker toe.

18 april 2016 om 11:04

Dat laat Heerenveen vaker toe? Als je goed kijkt de laatste jaren, dan zie je dat ploegen vaak vol agressie tegen Ajax spelen en tegen PSV de benen openen om alles toe te laten.. Met alle respect maar PSV krijgt niet half de weerstand van bepaalde teams die Ajax krijgt. Niet provocerend maar daaraan zie je dat Ajax nou eenmaal de grootste van Nederland is en blijft, los van of PSV kampioen wordt aangezien ik zo fair ben om te zeggen dat ik denk dat ze dat worden.

18 april 2016 om 11:12

Klopt! Een ado of utrecht loopt tegen ajax echt op 110% en laten het bij psv vaak juist niet zien.

Het gaat ook niet op doelsaldo beslist worden, want dat halen we ook niet maar ik ga wel er vanuit dat ajax nog punten verspeeld.

18 april 2016 om 08:37

Ik ga er ook vanuit dat psv nog wel een keer punten morst.

18 april 2016 om 12:41

PSV gaat geen punt meer verliezen, mark my words. Ben er heilig van overtuigd dat we de titel gaan pakken. Ajax heeft gisteren een geweldige tik gehad en dat komt ze woensdag duur te staan tegen Heerenveen.

Bovendien krijgt mevrouw de Haan een vakantie aangeboden van Propper dus dat komt goed!

Ik hoop dat Vitesse weer eens gaat stunten. Die negatieve tendens onder Maas moet eens doorbroken worden.
Als we gelijk met de beste 11 starten, is er wellicht wat mogelijk. Psv heeft ook de druk van het moeten winnen én scoren. En wij willen hoe dan ook de play offs halen. Dus let's go Vitesse !

18 april 2016 om 12:04

Probleem is dat die huurlingen liever eerder op vakantie gaan dan play-offs spelen

Ik maak me totaal geen zorgen Ajax wordt gewoon kampioen. Als je zelfs zo'n knotsgek duel overleeft zit het wel goed. PSV loopt nog steeds achter ons aan en niet andersom

Bij gelijk puntenaantal zou het prachtig zijn om een uit en thuis beslissingswedstrijd te hebben, geen idee of zoiets qua regelgeving in de toekomst mag maar anders zou ik zoals Knvb hier eens naar kijken.

Wat is het toch heerlijk dat het voetbal niet te voorspellen is. Enkele weken geleden stemde 90 % met de gedachte dat PSV kampioen zou worden. 3 dagen geleden stemde 90 % dat Ajax kampioen zou worden (evenals derksen die ervan overtuigd was dat Ajax zeker kampioen zou worden, zul je zien dat hij vanavond weer zal zeggen dat PSV favoriet is).

Nu stemt de meerderheid weer in een keer dat PSV titelfavoriet is, heerlijk dat het ieder moment weer anders kan zijn !

Ik kijk uit naar de volgende wedstrijden

In principe hebben ze het dus niet in eigen hand. Ze zijn afhankelijk van het resultaat van Ajax. Je kan natuurlijk zeggen "als we elke wedstrijd 10-0 winnen, dan zijn we zeker kampioen"., maar als Ajax 8-0, 8-0 en 9-0 wint, dan is Ajax nog steeds kampioen.

Dat is de kracht van Gerbrands...kijken naar het mogelijke, niet naar hetgeen niet gebeurd is. Wil PSV het doelsaldo nog goed maken, dan zal Cambuur opgerold moeten worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren