Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vitesse neemt drastische maatregel tegen leegstand

Laatste update:

Vitesse heeft besloten de capaciteit van Stadion Gelredome terug te schroeven. Vanaf volgend seizoen zal er geen plek zijn voor 25.500 fans in de thuishaven van de Arnhemse club, maar kunnen er nog 21.248 man terecht. Vitesse hoopt daarmee een voller stadion te creëren, want iedere thuiswedstrijd zijn er weer grote ‘kale plekken’ te zien.

/

Vitesse weet de wedstrijden dit seizoen niet uit te verkopen en dus kiest de club ervoor om na de zomer te beginnen met minder capaciteit. “Met gemiddeld 17.000 tot 18.000 toeschouwers doen we het gezien onze regio helemaal niet zo slecht, alleen zie je dus nog veel lege plekken. Dat is de realiteit”, verduidelijkt directeur Joost de Wit aan De Telegraaf.

Hij denkt dat het aantal plaatsen verminderen de beste oplossing is en hoopt dat de selectie redelijk intact blijft. Op die manier houden de supporters die wél altijd komen wellicht binding met de spelers die er nu rondlopen in de A-selectie.

Een verstandige beslissing?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

dit snap ik niet want de lege plekken blijven dan toch nog steeds zicht baar. .

14 april 2016 om 07:13

4000 minder lege plekken, wat valt er niet te snappen?

14 april 2016 om 07:19

willen ze stoeltjes er uit halen? wat niet gevult is nog steeds een lege plek

14 april 2016 om 07:28

Vakken iets versmallen, dan valt het niet op.

14 april 2016 om 07:32

Op de tribunekant waar camera's staan bepaalde vakken afdekken met spandoeken ofzo. Dan worden die supporters verplaatst naar de overkant.

14 april 2016 om 07:33

Gewoon een strook afsluiten, zodat de mensen minder verspreid zitten

14 april 2016 om 07:46

Spandoeken op de bovenste stoelen die bijna toch al niet in beeld komen. Je ziet met bekerwedstrijden ook vaak dat er een link loopt langs de bovenste tien rijen

14 april 2016 om 12:37

Ze gaan de dug-outs verplaatsen in de tribunes (volgens mij aan de andere kant van het veld).
De West tribune gaan ze flink onder handen nemen (daar zullen de meeste plaatsen verdwijnen) Bovendien gaan ze de ticket prijzen aanpassen zodat er meer toeschouwers gestimuleerd gaan worden om te komen kijken.

14 april 2016 om 14:30

Nee komen doeken over heen

14 april 2016 om 18:52

Het glas van het uit vak gaat helemaal niet omhoog. Heb net van vitesse de plattegrond van het nieuwe plan gezien. Ook in het uitvak worden een paar rijen van boven gesloten net als de rest van noord!

14 april 2016 om 08:08

De bovenste rijen worden afgedekt, daardoor komen mensen compacter te zitten en lijkt het voller.

14 april 2016 om 08:30

Met bijvoorbeeld (schuif)wanden voor de achterste 3, 4 rijen stoelen aan de lange zijde maak je het een stuk compacter en uit het zicht van de camera's.

15 april 2016 om 18:31

Ik weet niet of je invloed hebt binnen Vitesse, maar ik vind je wanden idee briljant. Regel het aub, liefst in geel met zwert ;;-)

14 april 2016 om 11:15

Daarnaast gaan ze Engelse 'dugouts' hanteren. Dus niet meer langs lijn, maar in een tribunevak. Zoals ze bij Ajax ook gedaan hebben.

En daarnaast gaan ze stoelen afdekken bovenin. Ik hoop dat dat een beetje netjes gebeurt, anders ziet het er ook zo armetierig uit.

Ik had liever dat ze de prijzen verlaagd hadden en hierdoor meer werk van gemaakt om meer seizoenkaarten/mensen te trekken.

Vitesse heeft ook een heel groot aantal succes supporters en geen trouwe aanhang.

Er is denk een groep van ronde de 12000 die trouw zijn en vast komen. Wel zonde van zo'n stadion natuurlijk.
Voor het mooie had hij net een maatje kleiner moeten zijn creeer je ook veel meer sfeer.

14 april 2016 om 07:15

Valt mee.. Het supportersaantal bij Vitesse is redelijk stabiel. Maar elke club heeft succes supporters. De halve eerste ring in de Arena zit doorgaans leeg en ook bij ons zie je geregeld lege plekken.

14 april 2016 om 07:28

Haha. Als je Vitesse ergens niet van kan betichten is het dat. Al jaren stabiele aantallen of we nu bovenin of onderin meedraaien. Vaste kern zit op zo'n 17.000 man

14 april 2016 om 11:42

17000 is het maximale daar. Nog vaker is het minder druk. Echte supporters heeft Vitesse weinig. Het kent ook veel seizoenkaarthouders dat eigenlijk voor een andere club is maar lekker in de buurt voetbal willen kijken. Mensen komen veelal uit de Liemers en de Betuwe.

14 april 2016 om 13:26

Hier en daar zit een voetballiefhebber die niet per sé voor Vitesse is. Dat klopt ongetwijfeld, maar niet in grote hoeveelheden. Waar baseer je dat op? Voor Nederlandse begrippen heeft Vitesse vrij veel echte supporters. Mensen zien alleen de lege plekken en vergeten dat Gelredome niet alleen voor Vitesse gebruikt wordt.

14 april 2016 om 13:52

17000 man op 180.000 inwoners. Prima aantal. Alleen te groot stadion. Utrecht, AZ, NEC trekken allemaal minder toeschouwers, maar daar hoor je niemand over.

14 april 2016 om 17:20

Arnhem 180000 inwoners? Tikfoutje waarschijnlijk... ;;-)

15 april 2016 om 08:39

Er komen maar 3000 seizoenkaarthouders echt uit Arnhem. Dit is een onderzoek van 2 jaar geleden. Dus de aantallen kunnen nu iets gewijzigd zijn, maar zullen nooit heel veel anders zijn. En hier en daar.... van de mensen waarvan ik weet dat ze een seizoenkaart van vitesse hebben is het overgrote deel voetballiefhebber, en die wil gewoon een wedstrijd kijken. Of vitesse wint of verliest maakt ze niet uit. Dus voetbalsupporter, geen vitesse supporter.

15 april 2016 om 17:54

Ik ken veel echte Vitesse supporters die net buiten Arnhem wonen, zoals Duiven, Huissen en Westervoort. Als ik jouw redenering volg kan ik een heel ander beeld schetsen. Het zijn allemaal aannames die je doet. Natuurlijk zitten er voetballiefhebbers zonder clubvoorkeur tussen, maar daar heeft Vitesse er heus niet meer van dan andere clubs.

14 april 2016 om 08:36

Bliek, groot aantal successupporters? Ben je serieus? Ik ben dan benieuwd naar je definitie daarvan. Wij zijn namelijk de oudste eredivisieclub (volgend seizoen niet meer) en hebben nog nooit een prijs gewonnen. Eerst kom je met een statement en later zeg je "denk ik". Dat zegt genoeg.

14 april 2016 om 08:36

Onzin, toen we in de nacompetitie zaten, kwamen er 18000. Dan speel je voor degradatie. Bij de opening van het Gelredome zat het vol( in 98) die 7000 kan je dan zien als successupporters, maar de vast kern is toch wel 16 tot 18000.

14 april 2016 om 18:36

De vaste kern van Vitesse is zo'n 12,000.

15 april 2016 om 18:00

Wat versta je onder vaste kern dan? Seizoenkaarthouders? Behoort iemand die 7 losse wedstrijden gaat tot de vaste kern? of zullen we er een andere KPI aan hangen?

14 april 2016 om 09:10

Dat gezever over sussessupporters altijd maar weer. Als je een vaste schare fans hebt dan zitten de meest fanatieke wekelijks als vaste kern op de tribune en verder heb je een deel, die de wedstrijden op afstand volgt of op de tv volgt. Dat maakt ze niet minder trouwe fan of gelijk een successupporter.

Er zijn bovendien genoeg mensen, die zich financieel geen of nauwelijks extra's als (seizoens)kaarten kunnen veroorloven en moeten kiezen wat hoe het extra zakcentje ter ontspanning uit te geven. Dan is het logisch, dat ze in hun afweging ook de aantrekkingskracht en mate van sfeer van een club meenemen in die beslissing.

Successupporters is een trendy en modern begrip wat te pas en te onpas gebruikt wordt en daarnaast creëert je daarmee gemakkelijk een negatieve kijk op een club.

14 april 2016 om 09:28

Inderdaad echt zo'n term die bedacht is door figuren die zich helemaal storten op hun favoriete club en zich met zo'n term beter proberen te voelen dan andere supporters.

14 april 2016 om 10:23

Nee totaal niet beter voelen.

Elke club heeft ze natuurlijk. Ook mijn club.

Bij vitesse zie heel erg het verschil wekelijks. Als er goed voetbal word gespeeld en er word 4 keer achter elkaar gewonnen zit het stadion voller dan anders.

18000 leuk getral maar volgens mij zijn dat de seizoenkaart houders.
In de Arena zit volgens de cijfers ook elke week vol. Echter is dat niet zo dat komt omdat er bij vele clubs de seizoenkaart houders worden geteld ipv de werkelijk aanwezige mensen.

Met alle respect maar je ziet toch zelf ook wel dat de gelderdome vaak niet eens voor de helft gevuld is dat betekend dus dat er geen 18000 of 17000 zitten.

@arnhemmer mijn devinitie ervan. Is niet zo heel moeilijk al zou vitesse rond de 13 de plek spelen zitten er geen 10000 man in het stadion.

14 april 2016 om 10:49

Je zegt wat zonder er iets van te weten. Hoe kom je er nou bij dat het voor de helft gevuld is, noord en Zuid zitten altijd vol, Oost waar de camera op gericht staat, zijn veel lege plekken. En West zit voor 3/4 vol. Er zitten er minimaal 14000, dan is het heel slecht. Minder komt nooit voor! Als Vitesse voor de 13e plek speelt, zitten er net zoveel. Nogmaals, toen Vitesse voor nacompetitie speelde, zat er 25000( tegen VVV en Sparta)

14 april 2016 om 11:17

Exact, het is door buitenstaanders altijd zo gemakkelijk oordelen. Maar goed, we hebben een dikke huid inmiddels

14 april 2016 om 12:40

arnhemmer...het is niet waar dat zuid en noord elke wedstrijd vol zit, zuid tegen de topploegen, maar ook dan is het in ieder geval dit seizoen niet eens uitverkocht. Alleen tegen NEC vond ik het goed gevuld. Ik denk dat we een vaste kern van pak m beet 13000 hebben, echte fans!

14 april 2016 om 15:48

Bliek, je verkondigt alleen maar onzin. Het vreemde is juist dat het soms drukker was toen Vitesse tegen degradatie vocht. Dat duidt ook op een andere oorzaak voor de lege plekken. Je reageert trouwens ook nog eens op de verkeerde persoon met je definitie. Bij Vitesse zit het niet iedere week even vol, maar dat komt eerder door bepaalde acties waarbij kaarten goedkoper worden aangeboden. Helaas zijn losse kaarten op de lange zijde (die verre van vol zit) voor de meeste mensen te duur. Eigenlijk zouden die kaarten structureel goedkoper moeten zijn.

14 april 2016 om 19:41

Dus omdat ik op de verkeerde persoon reageer klopt het niet?
Tja met alle respect bij Feyenoord zijn kaarten ook duur maar is zo goed als elke wedstrijd uitverkocht geweest.

Wat is nu het probleem om toe te geven dat er redelijk wat succes supporters zitten en dat vele wedstrijden gewoon niet uitverkocht zijn of heel veel lege plekken zijn.

Vechten tegen degradatie dan gaat het ergens om kan je nog feest vieren als je het haal.

Simpel zat al zou het stadion een stuk kleiner zijn kan het alleen maar sfeer verhogend werken en het is nu eenmaal te groot .

15 april 2016 om 08:44

Nee Bliek, je zegt dingen die aantoonbaar onzin zijn. Stadion half leeg, 10.000 man als ze in het rechterrijtje zouden spelen etc. Allemaal feitelijk aantoonbaar dat het niet klopt. Nu wordt het helemaal lachwekkend met jou..Vitesse supporters zaten op de tribune in de nacompetitie om feest te kunnen vieren als ze het zouden halen!!! Jij moet Feyenoord erbij halen. Met alle respect, maar ik herinner me de jaren 80 en 90 waarin de Kuip vaker niet dan wel vol zat. Daar zit het ook alleen vol omdat je daar tenminste nog kans maakt op succes. En hoe denk je dat Feyenoord aan zijn aanhang komt? Meelopers, teren op succes uit het verleden en aso's die stoer willen meedoen met de R'dam hooligans. Het enige juiste dat je zegt is dat het stadion met 25.000 stoeltjes te groot is en dat een kleiner stadion sfeerverhogend zou werken.

Ik vind het een beetje onzin. Kost alleen maar geld om de stoeltjes weg te halen. En wat nou als de toeschouwersaantallen weer gaan stijgen? Moeten ze dan de capaciteit weer gaan uitbreiden?

14 april 2016 om 07:30

Ja. Maar die stijgt al jaren niet. Hoeveel denk je dat het kost om stoeltjes te verwijderen?

14 april 2016 om 08:09

Stoeltjes worden afgedekt zodat ze bij andere evenementen te gebruiken zijn

14 april 2016 om 09:56

Ooooohh, als dat zo is dan neem ik mijn woorden terug. Ik dacht dat ze permanent weggehaald zouden worden, dat zou een beetje zonde zijn.

Je kunt ook meer gratis kaarten weggeven.

14 april 2016 om 07:12

Dat is leuk voor de betalende seizoenkaarthouder

Als het aan Karel Aalbers had gelegen zat er nog een ring bovenop. Vitesse ging immers voor de champions league.

14 april 2016 om 13:10

Nee hoor. Aalbers voorspelde toen al dat Vitesse zo'n 17000 mensen zou trekken. Ze hebben toen express voor gekleurde stoelen gekozen zodat lege plekken minder zouden opvallen. Het stadion is mede gebouwd met oog voor evenementen en toentertijd euro2000.

Misschien zouden ze volgend seizoen de seizoenskaarten flink goedkoper kunnen maken als je per twee een kaart afneemt.. Meer kaarten tegen goedkoper tarief is zelfde inkomsten maar voller stadion en geen kosten om capaiciteit terug te brengen..

Als ik dit lees en dan denk aan NAC dat in de juup waardeloos speelt en tegen erg kleine clubs 15.000 man de tribunes krijgt is het wel heel erg dat die club het zo verknalt heeft

14 april 2016 om 08:01

Maar door de capaciteit te verlagen bespaar je op beveiliging en schoonmaak kosten waardoor je uiteindelijk meer zal verdienen en wanneer het uitverkocht is kan je een volgende fase inzetten die pas in gang gezet word bij een 21000 toeschouwers.

De contouren van het stadion blijven hetzelfde, dus met minder stoeltjes blijf je nog steeds dezelfde gaten zien. Hoe gaan ze die 4000 plekken verminderen? Gaan ze die stoeltjes fysiek weghalen en de overige 21000 stoeltjes verder uitelkaar plaatsen of zo?

14 april 2016 om 07:31

Vakken iets versmallen, dan valt het niet op.

14 april 2016 om 08:44

Bovenin op oost worden stoeltjes afgedekt. Mensen die daar normaal zitten moeten dus ergens anders gaan zitten waardoor het er op tv voller uitziet

Sinds ze naar het gelredome zijn gegaan is heel Vitesse hun identiteit kwijt geraakt. Het is een saaie kille club geworden. Arnhem loopt er blijkbaar al niet voor warm dus buitenstaanders al helemaal niet.

14 april 2016 om 07:45

Vertel eens wat meer over jouw ervaringen. Hoe lang kom je al bij Vitesse? Hoe lang werk je er al? Kom je regelmatig in het sulportershome? Ik krijg namelijk de indruk dat je net als veel anderen gewoon een buitenstaander bent die maar wat napraat. Geen probleem natuurlijk. Supporters, waarvan sommige nog tussen de blowers op DD stonden weten wel beter. De identiteit van de club is het personeel en de supporters em hier en daar een clubicoon. Nogal wat om dat kil te noemen.

14 april 2016 om 08:45

Als vitesse iets niet is dan is het wel saai. De bijnaam is niet voor niks fc Hollywood aan de rijn..

14 april 2016 om 16:37

Ik vind Vitesse nog steeds een mooie en nette club. Er is nooit gezeik met hooligans en zowel het stadion en het voetbal zien er professioneel uit.
Kom er graag, maar in verband met de afstand en vooral de dure kaartjes niet meer dan een paar keer per jaar.

Ik vraag me af wat ze kunnen doen, Gelredome wordt namelijk ook gebruikt voor concerten e.d. en dan zijn ze wel uitverkocht. Geldverspiling om permanent stoelen te verwijderen, lijkt me.

Misschien dat er een stuk wordt afgedekt door het één of ander?

Voor een stadje met ons inwoneraantal vallen de bezoekersaantallen wel mee. Zeker als je het vergelijkt met steden als Den Haag en Utrecht, beduidend groter dan Arnhem en niet enorm veel meer bezoekers. De vergelijking met inwoneraantal is wat mij betreft logischer dan die met bezettingsgraad. Er had bij wijze van spreken wel een Camp Nou kunnen staan....dan zie je ons helemaal niet terug :-). Enne....successuporters??? Welk succes dan?! In de 124 jaar dat we bestaan moet de eerste prijs nog gepakt worden.

14 april 2016 om 08:26

Zo is het ook. We doen net als of er in Arnhem en omstreken miljoenen mensen wonen. Vitesse heeft gewoon een mooi aantal trouwe fans. Ik zie totaal geen probleem.

14 april 2016 om 11:24

Ja precies en we hebben nog NEC en De graafschap om de hoek.

14 april 2016 om 18:38

Niet enorm veel meer bezoekers in Utrecht en Den Haag? Maak daar maar gerust minder bezoekers van dan in Arnhem ondanks dat Den Haag en Utrecht grotere steden zijn.

15 april 2016 om 18:16

Precies. Even hypothetisch, zet een multifunctioneel stadion met een capaciteit van 80.000 neer in Rotterdam of Amsterdam en het zit ook niet vol. Wat zou er dan gezegd worden over die supporters?

De KNVB houdt in percentage bij hoe gevuld de stadions zijn. Met een lagere capaciteit krijg je een hoger percentage met gevulde plekken. Hier krijg je aan het eind van het seizoen ook weer een vergoeding voor.

Het probleem van het Gelredome zit ook een beetje in de open hoeken, creëeren een minder gezellige sfeer. Stadion van Utrecht leidt aan dezelfde kwaal. Niet lullig bedoeld maar het Gelredome is ook niet echt een voetbalstadion maar mee een evenementen hal. Gemiddeld 17.000 man is voor een club als Vitesse helemaal niet verkeerd. In een gezelliger stadion met een capaciteit van 22.000 zou er m.i. veel meer beleving zijn.

14 april 2016 om 08:47

We hebben geen open hoeken. Voor de rest ben ik het wel eens dat het stadion geen gezelligheid uitstraalt. Hopelijk verandert dat komend seizoen.

15 april 2016 om 13:44

Hoeken zonder stoeltjes bedoel ik uiteraard.

Misschien ruilen met de Goffert, zitten beide stadions elke week vol.

14 april 2016 om 08:53

De Goffert zit lang niet altijd vol en daar kunnen maar 13.000 toeschouwers in.

14 april 2016 om 10:00

Haha die krijgen 12000 nog niet vol, alleen tegen Vitesse wil het weleens vol zitten.

14 april 2016 om 11:33

Wil zeker niet beweren dat wij het beter zouden doen in het Gelredome maar we zitten dit jaar toch geregeld boven de 12000. Ga dus geen onzin verkondigen.

14 april 2016 om 22:36

Degene die onzin verkoopt ben jij. Want na even opzoeken heb ik gezien dat de capaciteit van de Goffert 12.500 is. Trek daar nog het uitvak vanaf en je kunt er nooit meer dan 12.000 hebben.

14 april 2016 om 11:17

Verzorg eerst maar de Goffert vol te krijgen.
Nijmegen hebt nog meer inwoners als Arnhem.
En NEC doet dit Seiz.niet slechter als Vitesse en nog hebben jullie zeker 6a7 duizend toeschouwers minder.
Eens over nagedacht,om met Achilles te ruilen.

14 april 2016 om 18:40

Nijmegen is een studentenstad met dus veel inwoners van buiten Nijmegen, buiten het feit dat veel van hen in het weekend terug naar het ouderlijk huis gaan, hebben zij verder ook geen enkele binding met nec.

14 april 2016 om 18:31

Normaal gesproken worden juist Vitessenaren beticht van grootheidswaanzin....

Denk dat het nog niet eens ligt aan mensen met binding voor de club. Je ziet het overal in elk stadion. Er is gewoon een kleine groep trouwe aanhang. Zowel in de arema als gelredome en de Kuip. Je ziet overal lege plekken tegenwoordig. Zag laatst de sfeeractie van de Twente aanhang en dacht toen ook.. Jammer dat het stadion totaal niet vol zit. Zoiets alleen had het al verdiend. Je kan zeggen wat je wilt maar geen enkele club heeft zijn stadion elke wedstrijd vol zitten meer

Logischer zou zijn om te onderzoeken waarom het stadion blijkbaar halfvol zit. Maar goed, misschien dat men de uitkomsten van zo'n onderzoek vreest. Ik merk hier dat veel reguliere bezoekers van Vitesse het wel goed vinden bij Vitesse. Maar toch heb ik het idee dat daarbuiten Vitesse geen sympathieke uitstraling heeft en daarom ook weinig nieuwe supporters trekt.

14 april 2016 om 09:45

Daar is geen onderzoek voor nodig. Het stadion is gewoon veel te groot voor een club in een relatief kleine stad als Arnhem.

Ga eens na hoeveel inwoners Arnhem heeft en zet dat eens naast het toeschouwersaantal. Dan doet Vitesse het eigenlijk gewoon prima. Het stadion geeft een vertekend beeld.

Het is een goed initiatief. Ben blij dat ze het gelredome wat meer op een voetbalstadion willen laten lijken, want dat is heel erg nodig. Ben benieuwd hoe ze het gaan invullen. Ik hoop ook dat ze wat aan die hoeken gaan doen, eventueel verfraaien of zoiets.

14 april 2016 om 10:14

De grijze hoeken gaan ze ook aankleden met het nodige geelzwart en ze gaan zowiezo de clubkleuren veel meer laten zien, ik vind het een goed initiatief maar zal waarschijnlijk wel mijn plekkie verliezen aangezien ik nogal hoog zit, en nu nog Maas eruit pleuren en ten Cate er voor terug plus Kharaishvili en Thissoudali halen en het nieuwe seizoen mag beginnen.

Vitesse staat qua bezoekersaantallen op de 6e plaats geloof ik in de eredivisie, dus doen het wat dat betreft helemaal niet slecht. Stadion is nu gewoon een maatje te groot. Verder gewoon een trouwe aanhang met gemiddeld 17a18 duizend man in goede en slechte tijden.

Is goede beslissing L Arnhem is niet een echte voetbalstad. Daarnaast hebben we op korte afstand natuur te maken met de graafschap en Nec. In een vrij kleine regio drie clubs. Met 17000 man toch een mooi gemiddelde. Bij top wedstrijden zitten er meestal rond de 20000 . Denk dat vitesse niet hoger gaat scoren de komende jaren. Een beetje meer sfeer zal dit besluit wel brengen denk ik. Nu nog een hoede trainer .

14 april 2016 om 10:29

Van de Looi is beschikbaar deze zomer heb ik gehoord, maar dan kun je alle stoeltjes wel weghalen.

14 april 2016 om 11:35

Alsjeblieft, laten we die saaie pief maar niet halen. Er zijn betere trainers beschikbaar, maar of die willen komen ?

- Adriaanse
- Stam & Ulderink
- Wim Jonk
- of anders Gerry Hamstra doorschuiven

14 april 2016 om 13:15

Stam?,lijkt mij dat Vitesse daar niet op zit te wachten,lijkt mij.
Jonk zal misschien kunnen.
De Supporters van Vitesse waren de laatste 2 jaren,zeer verwend door actratief goed voetbal,onder Bosz.
Ik denk meer aan Rijkaard of Ten Cate,de laatste zal idd misschien niet komen.
Want die is zijn zakken aan vullen in die Zandbak.
Nog een optie zal zijn om Lammers door te schuiven,een Trainer die aanvallend voetbal hoog in vaandel heeft.
Maar goed elke Trainer is op dit moment Wellcome,volgend Seiz.behalve Maas.

Stadion is niet alleen te groot, maar ook totaal sfeerloos. Van alle stadions die ik heb gezien is dit wel 1 van de ergste. Komt ook door die platte muren aan de zijkanten van de tribunes. Kleuren zijn ook spuuglelijk.

Vitesse zou gewoon een eigen kleiner stadion moeten bouwen waarbij er ook veel meer eigen invloed in zit, bijvoorbeeld zwart gele stoeltjes en een mooi Vitesse logo erin.
Probleem is ook dat ze geen eigenaar zijn en dat het een multi functioneel stadion is.

14 april 2016 om 13:14

Wens van veel supporters. Helaas zitten we tot minimaal 2023 aan gelredome vast. De akoestiek is ook echt op concerten gebouwd. We krijgen vaak het verwijt dat we stil zijn. Maar op zuid versta je amper wat er 10 rijen boven je gezongen wordt. Het uitvak horen we ook zelden terwijl je kunt zien dat er wat gedaan wordt (klappende handjes oid)

14 april 2016 om 17:50

Dat is zeker zo. Vitesse heeft een aantal prachtige sfeeracties gehad die voor mijn gevoel te weinig gewaardeerd zijn, omdat iedereen (ook op tv) gefocust is op die lege stoeltjes en die grijze hoeken. Jij beschrijft denk ik de droom van iedere Vitessenaar. Ik ben alleen bang dat dat stadion er nooit gaat komen. Hopelijk worden we komend seizoen positief verrast met de metamorfose, maar dan nog zit je met die klote akoestiek.

Ik denk dat Vitesse er goed aan doet het aantal plekken te verminderen. Als het toeschouwersaantal bij topwedstrijden al niet boven de 21000 komt heb je die andere 4000 natuurlijk niet nodig. Dan zal het stadion op tv er ook wat voller uit gaan zien en dan stopt deze onzin discussie waarschijnlijk ook. Want qua toeschouwers aantallen doet Vitesse het natuurlijk gewoon best prima.

14 april 2016 om 12:46

Helemaal mee eens!

Dit heeft ook gevolgen voor het uitvak. Men gaat de glazen wand voor het uitvak hoger plaatsen en bij de zogenaamde risicowedstrijden wordt de capaciteit gehalveerd naar 600 . Alleen de clubs waarbij men spreekt over een risicowedstrijd nemen nu meer supporters mee. Dit betekend dus in de praktijk dat het uitvak iedere wedstrijd gehalveerd is. Ik dacht dat men sprak over normalisering en dat het bezoeken van uitwedstrijden supportersvriendelijker zou worden. Niet in Arnhem dus.

14 april 2016 om 16:30

Volgens mij zijn de enige risicowedstrijden bij ons feyenoord, ajax, nec en de Graafschap. Voor de supporters van de eerste drie is het vervelend. Zij nemen er meestal wel meer mee dan 600. De overige clubs gaan er op vooruit en hoeven niet meer in de vissenkom te zitten. Qua sfeer is het echt wel een stuk fijner om niet achter zo'n glazen wand te hoeven zitten heb ik in engeland gemerkt.

14 april 2016 om 17:49

Ik denk dat het aantal risicowedstrijden met deze maatregel dan wel omhoog zouden moeten. Afgelopen zaterdag bij de goals zocht de aanhang van ADO meteen de ruiten op om er vol tegen te beuken. Wat zou er gebeuren als je ze gewoon laat zitten op een normale tribune en ze elkaar uit gaan dagen? Ben benieuwd...

14 april 2016 om 22:27

Vaak doen ze ook stoer omdat ze weten dat er niks kan gebeuren heb ik het idee. Ik bedoel, als je echt wil laat je je toch niet tegen houden door zo'n wand. Het is niet onmogelijk om erover heen te klimmen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren