Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Toen kon PSV zomaar de Champions League winnen, dat is nu wel anders’

Laatste update:

Roy Beerens speelde tien jaar geleden in het shirt van PSV in de Champions League: al achttienjarige mocht hij in totaal veertien minuten spelen tegen Girondins Bordeaux en Liverpool. Het elftal van toen was een ander elftal dan het team van nu, weet de vleugelaanvaller.

/

“In die tijd liepen er bij PSV echte grote spelers als Phillip Cocu, Gomes en Alex. Dat waren echte kerels, we hadden toen echt een goed team dat van iedereen kon winnen. Toen kon PSV nog zomaar de Champions League winnen. Dat is nu wel anders”, legt Beerens uit aan Voetbal International.

Volgens Beerens heeft PSV nog steeds een heel goed team, maar zitten er geen Europese topspelers meer bij. Beerens, die vreest dat PSV het niet gaat redden tegen Atlético Madrid, volgt de club uit Eindhoven nog steeds op de voet. Hij legt uit dat hij er tot zijn negentiende heeft gespeeld en dat hij in de buurt is opgegroeid. “Dan heb je wel wat met de club.”

Denk je dat PSV het gaat redden tegen Atlético Madrid?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Roy heeft 't er een beetje van in zijn bol gekregen volgens mij. Nooit de status van aardig talent ontgroeid, maar wel durven claimen dat hij onderdeel was van een team dat de CL zou kunnen winnen. PSV was toen ongeveer net zo goed als nu in mijn optiek en daarmee even kansloos als -rijk om de CL te winnen. En hijzelf mag nog niet eens de schoenen poetsen van Maher, qua talentstatus en toegevoegde waarde (en dat zegt in dit geval genoeg).

Gomes was vooral een cultheld, Cocu was op z'n retour en Alex was een aardig beest. Maar zet Guardado in dat rijtje en hij voert het lijstje aan qua kwaliteit. Maar goed geprobeerd Roy!

24 februari 2016 om 20:45

Ik ben het op bijna alle punten niet met je eens. Ik denk dat een Alex en Gomes zeker wel op het zelfde niveau zitten als Guardado. Verder heeft Beerens hier gelijk omtrent het team dat psv toen had. Dat team was echt uitgebalanceerd. Beerens heeft een keurige carriere gehad, geen gekke dingen gedaan en wel gewoon lekker spelen in een van de beste competities ter wereld. Sympathieke kerel ook, dit heeft niks te maken met 'te hoog in zijn bol'.

Ik weet niet wat Beerens jouw ooit heeft aangedaan maar zoals jij nu klinkt was het niet best. Of heb je zojuist toevallig azijn gedronken?

24 februari 2016 om 21:16

Gomes op hetzelfde niveau als Guardado? Daarmee doe je Guardado echt tekort. Gomes is vooral cultheld geweest, was een bovengemiddeld goede keeper, en heeft daarna weinig meer laten zien. Beetje hetzelfde verhaal als Stekelenburg zeg maar.

Als je balans in de vergelijking gaat betrekken snap ik je punt helemaal niet. Wat is er dan minder gebalanceerd aan dit team dan aan het team van toen? Ik vind dit juist het beste PSV sinds jaren.

Beerens heeft inderdaad een keurige carrière gehad, dat ontken ik ook niet. Maar hij lijkt hier de huidige equipe te degraderen door te stellen dat er 'toen écht goede voetballers speelden'. Afgeven op de huidige ploeg, stiekem een klein veertje in z'n eigen reet ('wij`. En verder vind ik het een prima knul die een prima carrière navolgt. Deze opmerking smaakt echter een beetje bitter, jaloers misschien zelfs. Of erger nog: 'wij konden de CL wel winnen, dit team niet'. Dat zegt 'ie. Pure onzin met een rancuneus bijsmaakje. Misschien dat ik dat proefde ipv azijn.

24 februari 2016 om 21:24

Guardado heeft jarenlang in de Primera division rondgelopen, maar nooit is er een echt grote club voor hem gekomen. Sterker nog, hij ging naar Nederland, naar PSV, op het hoogtepunt in zijn loopbaan. Of alle topclubs hebben zitten slapen, maar ik denk dat ze hem best uitgebreid geanalyseerd zullen hebben en hem te licht hebben gevonden. Dus ja, vergelijkbaar met Gomes.

24 februari 2016 om 22:03

Ik denk dat ik Gomes vooral een cultheld vind in plaats van vooral een goede speler. Prima keeper hoor, maar inwisselbaar (zoals veel keepers). Dat geldt voor Guardado bij PSV op dit moment echt niet. In die zin voegt hij meer toe aan PSV dan Gomes heeft gedaan (al heeft die op andere fronten weer meer toegevoegde waarde gehad). Ter illustratie: ik vind Cillessen beter dan Gomes, maar Cillessen is minstens zo inwisselbaar.

Misschien is Guardado wat later rijp geworden. Die is in ieder geval al minstens sinds het WK in vorm. Dat Gomes na PSV nooit eenzelfde status heeft genoten bij een club zegt overigens ook wel wat.

24 februari 2016 om 22:47

Guardado buiten PSV toch ook niet? Domme beredenering..

25 februari 2016 om 01:49

In Mexico is Guardado ook niet inwisselbaar, dus je verwijt mist doel. Los nog daarvan had ik het over de status van clubheld, culticoon, die Gomes bij PSV genoot. Die status heeft Guardado sowieso niet. Misschien in Mexico wel trouwens. Kan ik me voorstellen met 121 interlands. Dus wellicht zit je ook daar mis.

24 februari 2016 om 21:35

Wat mij betreft mag Beerens ook zijn mond houden, maar feit is toch echt dat hij toendertijd onderdeel was van PSV en dus, 'wij'. Verder, Gomes, Cocu, Alex, Young Pyo Lee, van Bommel, Ji Sung Park, Farfan en ja, zelfs Beasley. Allemaal topspelers in die periode.

24 februari 2016 om 22:14

Ik heb het even moeten opzoeken, maar hij heeft amper met Van Bommel en Lee gespeeld bijvoorbeeld. Van Bommel was al ruim een half jaar weg toen Beerens nog moest debuteren in de eredivisie (hij noemt hem dan ook niet). Verder best een leuk rijtje inderdaad, maar alleen Alex en Park zijn topspelers geworden (of waren toen al goed). Farfan is aardig geslaagd bij Schalke, maar zo'n Beasley was eerder van het kaliber Narsingh.

Waar ik me aan stoor is dat hij de huidige selectie degradeert tot een beduidend mindere ploeg dan de selectie waartoe hij behoorde. Ik denk namelijk dat hij er naast zit, naast mijn mening dat hij met diezelfde leeftijd in deze selectie maximaal bankzitter zou zijn geweest.

25 februari 2016 om 08:26

Ik ben het met je eens dat de psv van nu ongeveer gelijkwaardig is met de psv van toen. Alleen ben ik het niet mee eens dat wij net zo kansrijk zijn. Toen psv in de halve finale strande, kwamen milan en liverpool in de finale, die waren toen van een veel lagere niveau dan een barcelona en bayern nu.

Psv had best een kans tegen Milan. Maar Psv is absoluut kansloos tegen barcelona nu.

25 februari 2016 om 16:26

Dat is inderdaad het verschil. Het overgebleven deelnemersveld van nu is sterker dan dat van toen.

Dat klopt.. had gekund. Het had daarna ook zomaar gekund dat PSV kopje onder was gegaan aan de schulden die daaruit volgden. Gelukkig waren er nog de olievelden onder het stadion en de trainingsvelden.

24 februari 2016 om 21:03

Haha mooi gezegd!

Uit en thuis de veel betere tegen ac milan. In die halve finale hebben ze echt pech gehad. Een finale tegen liverpool anders ,ook daar lagen zeker kansen.

PSV kan nu ook gewoon de halve finale CL halen. Alleen dan moeten ze eerst Atlético uitschakelen en in kwartfinale Wolfsburg/AA Gent of Zenith/Benfica loten. Dan zie ik ze wel tot kwartfinale komen.

24 februari 2016 om 21:35

*halve finale.

25 februari 2016 om 07:43

Inderdaad. Dat is niet onmogelijk. En als Nederlandse clubs in een flow komen kunnen ze vaak meer dan ze denken.

Ik vind eigenlijk dat er wel wat vergelijkingen zitten in de teams. Het PSV van destijds wat over het geheel gezien beter. Maar als je even alle linies naast elkaar zet.

in een 100% fit team spelen:
oud: Kone - Vennegoor - Farfan of Lestienne - De Jong - Narsingh/pereiro
Dan vind ik lestienne op zijn minst gelijk aan Kone van destijds en de Jong beter dan Vofh. Farfan was natuurlijk een topper.

Middenveld:
Cocu - Park - Van Bommel of Van Ginkel/hendriks - Propper - Guardado
Hier onderscheid het oude elftal zich. Propper is in mijn opzicht een mindere versie van Cocu en hetzelfde geld voor Hendriks/van Bommel. Guardado zou een mooie aanwinst zijn voor het PSV van toen maar het middenveld van 2005 was echt ongelovelijk sterk.

Verdediging:
Lee - Bouma - Alex - Reiziger of Willems - Moreno - Bruma - Arias.
Ik vind de verdediging van nu sterker dan destijds. Alleen Alex springt er ver bovenuit. Maar in mijn opinie gaat Bruma echt steeds beter spelen. Al blijft Alex een fenomeen.

Gomes gaat natuurlijk 300 keer boven Zoet. Al vond ik Jeroentje vandaag uitekend.

Al met al vind ik het elftal van nu zeker niet zo slecht! Zou PSV dan misschien toch een kleine kans hebben?

25 februari 2016 om 01:54

Eens! Al denk ik niet dat PSV ook maar een kleine kans heeft. Ik denk wel dat ze in Atletico één van de gunstigere lotingen troffen, maar zelfs al scoren ze (voldoende) in Madrid, dan is de kans heel groot dat het daarna alsnog afgelopen is. Het spelersveld wordt te sterk.

Waarom hoog in de bol? Hij zegt hier toch niets vreemd? Als hij selectiespeler was, was hij onderdeel vh team. Hij zegt hier niets over zn aandeel

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren