Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Beenhakker: ‘We moeten allemaal zo nodig leuk voetballen tegen Ajax’

Laatste update:

Ajax slaagde er niet in om in de Europa League-groep bij de eerste twee te eindigen, maar doet het in de Eredivisie wel behoorlijk. De Amsterdammers staan eerste en Leo Beenhakker zegt in het Algemeen Dagblad dat de andere ploegen wedstrijden tegen Ajax anders moeten benaderen.

/

“We moeten allemaal zo nodig leuk voetballen tegen Ajax. Krijg je een scoutingsrapport over een verdediger: hij kan niet voetballen. Nee, dan had hij wel in de spits gelopen…Gooi die kist toch lekker dicht, joh. Zoek het uit”, is de 73-jarige Beenhakker duidelijk in de krant.

“Volgens mij gaat voetbal nog steeds om resultaat. Ja, dat zouden meer ploegen in de Eredivisie wel mogen beseffen.” Gertjan Verbeek is het met Don Leo eens: “Een tegenstander echt pijn willen doen; dat mis ik wel bij clubs die tegen Ajax spelen. Het gaat wel erg makkelijk.”

'Een tegenstander echt pijn willen doen; dat mis ik wel bij clubs die tegen Ajax spelen'. Mis jij dat ook?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat ik niet zo goed snap is dat iedereen kan zien wat de zwaktes bij Ajax zijn. We hebben het allemaal kunnen zien in de EL-wedstrijden. Waarom pikken de clubs in de eredivisie dat dan niet op?

Tegen Ajax moet je gewoon de bus parkeren en wachten op je kansen. Dan zie je dat zelfs de nummer 6 van Noorwegen nog kans maakt tegen Ajax.

Volkomen met Leo eens!

12 december 2015 om 09:46

Inderdaad! Met al 11 man achterin gaan hangen en de beuk erin gooien. Ajax heeft nauwelijks creativiteit, waardoor ze veel moeite hebben om door de muur heen te breken. Alleen als je meegaat voetballen gaat elke club, op Psv na, eraan. Maar zoals in het stukje al wordt gezegd, in Nederland gaat leuk meevoetballen schijnbaar boven resultaat.

12 december 2015 om 09:57

En andersom zou ajax dit ook moeten toepassen bij europese wedstrijden

12 december 2015 om 10:11

Klopt. Niet naïef zijn, niet denken dat je tegen elk team moet domineren. Denk dat dat Europees gezien al erg veel zou schelen.

12 december 2015 om 14:39

In Europa zou een andere tactiek zeker niet mis staan. Maar ja dat wil Ajax normaal gesproken wel gewoon van eigen kracht uit gaan. Maar je ziet nu al enkele jaren op rij dat dit geen zin heeft in Europa.

12 december 2015 om 10:03

Die total package missen wij in nl... Onze oost buren zijn dit al 20jaar geleden gaan beseffen... Hier horen wij niet wekker gaan

12 december 2015 om 13:03

Nee we moeten allemaal tegen Ajax voor de eigen goal blijven hangen.
Kan Ajax lekker de bal op het middenveld rond spelen .tikkie terug enz.
Zo maak je het Nederlandse voetbal echt om zeep.
Ga gewoon lekker voetballen. Daar komt het publiek toch voor.
Beenhakker je slaat hier de plank mis.
Laat alle teams dat dan ook tegen Feijenoord doen en PSV .
Wordt echt een leuke competitie .
En op zeker het einde van het Nederlandse voetbal.

12 december 2015 om 14:33

Helemaal mee eens Chesky. Wat een wartaal van Beenhakker; hoe maak je et voetbal kapot. Gewoon tien verdedigers erin met een keeper. En idd dan ook tegen Psv en Feyenoord, want die zijn natuurlijk wel erg creatief. Haha.

12 december 2015 om 14:37

Als ze dat echt willen dan moeten ze dat idd doen. Maar gelukkig willen eredivisie clubs gewoon lekker voetballen en niet de bus parkeren. En ik vind Ajax dit seizoen geduldig genoeg om er toch een keer door heen te komen. Dus het heeft niet altijd zin.

Ik heb juist het idee dat de meeste clubs dat ook doen tegen ajax. En juist niet tegen psv.

12 december 2015 om 09:21

Inderdaad dat idee heb ik ook

12 december 2015 om 09:34

Dan heb jij niet goed gekeken het afgelopen halve seizoen. Vorige week Heerenveen nog dat alles achterin alles open gooide. Goed voorbeeld is ook ADO wat tegen PSV alles dicht gooide en er een gelijkspel uithaalde. Tegen Ajax vol op de aanval en dik verliezen.

12 december 2015 om 09:41

Dat idee heb ik dus ook, het scoren gaat nu toevallig 3 wedstrijden thuis makkelijk, maar dat komt vooral omdat Ajax al vroeg een doelpunt maakt waarna de tegenstander toch iets moet doen. Op begin van het seizoen duurde het vaak lang tot dat Ajax scoorde en dan stond er wel zeker een bus voor het doel bij de tegenstanders.

Edit: Was bedoelt als reactie op Jawatwat

12 december 2015 om 09:45

Komt ook doordat een club als ADO tegen PSV veel banger is voor de omschakeling als tegen Ajax. Tegen PSV vol in de aanval betekent dan vaak dat je wordt weggecounterd. Maar goed, tegen Ajax is de bus parkeren ook een goede optie, alleen hoog en constant druk zetten lijkt nog beter te werken tegen Ajax. Mits je de kwaliteiten hebt om dat te doen, anders blijft de bus de beste optie. Maar ja, je hoort vaak trainers dingen roepen als 'we willen gewoon lekker positief voetballen en we zien wel wat dat dan wordt, want de kans dat je bij Ajax wint is toch zeer klein'. Als Ajax supporter is dat aan de ene kant prettig want meer kans op veel goals, maar aan de andere kant levert het de Ajax spelers ook weinig weerstand op en dat blijft toch jammer. Vond dat Belgische competitie systeem maar niets, maar hun clubs lijken sindsdien in Europa wel weerbaarder als die van ons..

12 december 2015 om 14:16

Heerenveen speelde tegen Feyenoord wel compact, geconcentreerd en agressief...

Ik denk dat veel clubs niet durven te voetballen tegen Ajax. Je zag het ook tegen Heerenveen thuis, toch een goed voetballende ploeg werd volledig weggespeeld tegen Ajax. Hoe speel je het beste tegen Ajax? Verdediging moet staan en het middenveld moet zowel verdedigen als aanvallen, net zoals de aanvallers. Keel dichtknijpen, niet laten opbouwen en in de omschakeling snel en koelbloedig zijn.
Mooiste voorbeeld is nog steeds Red Bull Salzburg.

12 december 2015 om 09:50

Juist omdat die clubs tegen Ajax 'lekker gaan voetballen' worden ze volledig weggespeeld. Juist omdat de voetballende kwaliteiten van Ajax natuurlijk veel groter zijn.

Gewoon met 11 man voor je eigen goal gaan hangen en Ajax krijgt het erg moeilijk. Weinig creativiteit.

12 december 2015 om 10:02

Ja dat klopt vroeger had Ajax daar spelers voor om te ontmantelen nu zie je ze steeds maar weer breed tikken en initiatiefloos wandelen met de bal en dat is makkelijk te verdedigen , er moeten 2 goede routiniers bij die het tempo bepalen zoals bij PSV want die komen niets voor niets een ronde verder in de CL want die investeren wel en je ziet dat het loont op deze manier doorgaan heeft voor Ajax geen zin want dit schiet niet op goede jeugd erg goed zelfs maar geen ervaring in het team om ze beter te maken , iedereen ziet dat behalve de leiding .

12 december 2015 om 10:13

Klopt, je hebt echt maar 2 of 3 routiniers nodig. Zo moeilijk is het allemaal niet. Ook voor de jonge spelers kan het erg fijn zijn als je terug kunt vallen op die routiniers. Je gaat dan toch wat zelfverzekerder het veld in.

12 december 2015 om 12:13

Zo makkelijk gedacht. Onzin dat Ajax een routinier nodig heeft. Ja Guardado had ik ook wel willen zien bij Ajax, maar dan heb je geluk nodig on zo'n iemand te vinden.

12 december 2015 om 12:32

Nou helemaal onzin lijkt me het toch niet. In potentie heeft Ajax meer kwaliteit dan PSV. Ze missen alleen een leider in het veld iemand met de juiste mentaliteit en slimmigheidjes om een elftal mee aan de hand te nemen.
Ondanks dat Klaasen een geweldige speler is, bezit hij nog niet de eigenschappen die Ajax nodig heeft.

12 december 2015 om 13:19

Onzin? Jij vind het wel prima zeker 4 x kampioen en In 5 jaar geen steek verder in de Cl en sportief geen moer opgeschoten, Psv bewijst dat het wel kan met routine maar wij blijven lekker kijken naar een kleuterklas die op deze manier nooit beter wordt alleen omdat ze zo eigenwijs zijn .

12 december 2015 om 13:56

Ik heb juist niet het idee dat clubs 'gewoon gaan voetballen' tegen Ajax. Juist het tegenover gestelde, angstig en lam.. Ajax is qua spel niet meer dan veel andere clubs in Nederland. Ben ook erg benieuwd hoe ze het gaan doen tegen een gebrand en vijandig Utrecht..

Dat is toch wel een van de zinnigste dingen die Don Leo in lange tijd gezegd heeft. Als je Ajax ziet broddelen in Europa (tegen ploegen die echt niet beter zijn dan pak hem beet Heerenveen) kan het niet zo zijn dat ze zo makkelijk eerste staan in de eredivisie. Teams hebben te veel ontzag voor Ajax, zo lijkt het wel.

12 december 2015 om 09:43

Het is gewoon een gebrek aan kwaliteit dat ze niet een hele wedstrijd geconcentreerd kunnen verdedigen. Cambuur is echt niet van het niveau molde of celtic bijvoorbeeld.

12 december 2015 om 09:51

Ik heb het natuurlijk niet over clubs van het niveau Cambuur. Betrek ook bewust een subtopper als Heerenveen erbij als voorbeeld, clubs waarvan je meer mag verwachten.

12 december 2015 om 09:45

Vind ik te makkelijk. Ajax heeft dit seizoen gewoon twee gezichten, en de EL is het droevig maar in de Eredivisie presteert Ajax gewoon prima. Dat kun je niet aan de zwakte van tegenstanders wijten, die tegenstanders hebben Feyenoord en PSV namelijk ook.

12 december 2015 om 10:38

Een van de zinnigste dingen ja? Hij houdt hier gewoon een pleidooi voor anti-voetbal. Nee, dat zal de Nederlandse competitie zeker goed doen Leo, bedankt!

12 december 2015 om 10:53

Ja inderdaad goed voor de Nederlandse competitie. Als mindere teams gewoon af en toe de bus parkeren zullen de tegenstanders zichzelf moeten verbeteren om er van te winnen, misschien komt er bij Ajax weer eens wat echte creativiteit en snelheid in als ze week na week gedwongen worden het te laten zien tegen een muur.

12 december 2015 om 12:20

Als je nou Europees kijkt. Op de grote 3 a 4 clubs na spelen ze allemaal anti-voetbal. Dat is gewoon waar we met de Nederlandse clubs zitten. Je kunt het misschien saai vinden maar anders bereik je nooit wat. Hoe de kleinere clubs in de Eredivisie denken gewoon lekker mee te voetballen tegen Ajax en uiteindelijk met 0 punten terug naar huis gaan. Zo denkt Ajax Europees ook lekker mee te voetballen. We weten wat het resultaat is...

Waar ik me dit seizoen wel heel erg op irriteer is dat de tegenstanders het Ajax ineens zo 'makkelijk' maakt volgens de zogenaamde analisten. Het is dus blijkbaar niet de verdiensten van Ajax dat ze tegenstander in de ArenA van de mat spelen. Toen Ajax vorig zo slecht speelde tegens teams die de bus parkeerde in de ArenA was het slecht van Ajax, omdat ze hier niet doorheen konden spelen. Nu gebeurt dat wel (zie: Cambuur, Heerenveen en Roda thuis) en dan ligt het ineens aan de tegenstander dat ze zo slecht verdedigen in plaats van aanAjax dat zo goed en leuk voetbal speelt dit seizoen. Mijn punt is: vorig jaar kreeg Ajax meer dan terecht de kritiek dat het saai en slecht speelde, durf nu dan ook een keer toe te geven dat Ajax dit seizoen in de Eredivisie heel goed en attractief voetbal speelt.

12 december 2015 om 09:40

Attractief?! De keren dat Ajax attractief voetbal speelt is een uitzondering op de regel. Legio Ajaxsupporters die ik spreek vervelen zich juist stierlijk bij 80% van de wedstrijden onder de Boer en ik kan me dat wel voorstellen. Ajax staat onder zijn leiding voor risicoloos spel, met honderden 'tikkies breed' en terugspeelballen om maar geen balverlies te lijden.

12 december 2015 om 09:42

Jij hebt t dus nog over vorig seizoen aan je reactie te zien, dit seizoen in de eredivisie spelen ze gewoon heel leuk voetbal.

12 december 2015 om 09:45

Ik denk dat je de laatste wedstrijd van Heerenveen je beeld van het huidige ajax te veel hebt laten beinvloeden, maar dat was dus per definitie een uitzondering.

12 december 2015 om 09:47

Nee ook dit seizoen is het niet het mooie voetbal wat we gewend zijn van Ajax. H tis nog steeds saai maar zolang de resultaten blijven komen in de competitie zal de helft het prima vinden.

12 december 2015 om 09:53

Nee hoor, Vitesse uit, Zwolle uit, NEC uit, Roda thuis, Cambuur thuis. Ik noem zo uit m'n hoofd al een hoop wedstrijden op waarbij Ajax gewoon leuk en goed voetbal speelde, dat jij dit niet wilt zien moet jezelf weten. Ik vermaak dit seizoen anders prima tijdens de wedstrijden van Ajax!

12 december 2015 om 09:46

Het is maar net wat je wil zien. Je hebt het over de wedstrijden tegen Cambuur en Roda JC. Met alle respect maar dit zijn regelrechte degradatiekandidaten. Heerenveen zette de deur wagenwijd open, het was bijna onmogelijk om te verliezen.

Daarnaast ben ik geen Ajax fan maar probeer bijna elk weekend te kijken. Ik vindt het ronduit slaapverwekkend.

12 december 2015 om 09:49

Als je Ajax dit jaar attractief vind voetballen vraag ik oprecht af hoeveel wedstrijden jij gezien hebt. Als ik op teletekst kijk is het inderdaad goed te verkopen dat het attractief is gezien de vele doelpunten voor, maar het spel is verreweg van attractief. Het gaat elk jaar sinds de Boer trainer is achteruit, meer en meer verdedigend en op zekerheid en minder op leuk aanvallend voetbal. Vergelijk dit spel eens met dan onder Van Basten, we wonnen toen wel niet alles maar ik werd in ieder geval vermaakt in stadion. Nu is het vaak afwachten tot de 90ste minuur omdat het niet om aan te gluren is. Vorige week voor het eerst sinds lange tijd weer eens een paar leuke combinaties gezien waaronder de 1-0.

Dat de Boer een verdediger was merk je aan alles als je naar het huidige Ajax kijkt. Eerst zorgen dat je zelf niks tegen krijgt en dan pas kijken of we leuk kunnen spelen. Ook middenveld met 2 verdedigend ingestelde middenvelders. Dat kan tegen mindere teams makkelijk met alleen Gudelj of Bazoer.

12 december 2015 om 10:24

En het grappige is, dat veel supporters roepen dat De Boer de 10 heeft terug gebracht en daardoor aanvallender is gaan spelen. In werkelijkheid is het andersom, zoals jij aangeeft, dat Ajax nu met 2 verdedigende middenvelders speelt.
Hierdoor is de controle groter, waardoor de perceptie ontstaat dat Ajax meer aanvalt, omdat ze meer op de helft van de tegenstander zijn.
Balbezit is en middel, geen doel op zich.

Probleem is dat dat niet echt in de Nederlandse voetbalcultuur zit zoals Red Bull Salzburg dat deed. In Nederland kan dat alleen op de houthakkers manier zoals Feyenoord het deed tegen Ajax.

12 december 2015 om 09:51

Als er een club op het randje speelt wordt het helaas meteen in Nederland termen als houthakkers gebruikt. Je moet gewoon naar je mogelijkheden spelen en op het randje.
Daarnaast vergeet je gemakshalve de overwinning van PSV in Amsterdam of was dit ook op een "houthakkers"-manier?

12 december 2015 om 10:08

Wat is het randje eigenlijk?

12 december 2015 om 11:29

Tsja. Ik zie het altiid als keihard, maar fair spel. Dus vol er in klappen en overtredingen niet schuwen als ze nodig zijn, maar zorgen dat je geen rood pakt of later geschorst kan worden. Bij op het randje spelen is wat mij betreft (in een uiterst geval!) zelfs geel pakken gerechtvaardigd, als je daarmee je team helpt. Anderen zullen de grens weer leggen bij juist die gele kaart. Hangt een beetje van de persoon af denk ik.

Altijd hetzelfde als ajax veel punten pakt ligt het weer aan de tegenstander die niks doen en als het slecht gaat met ajax doen de andere clubs het goed slaat toch nergens op

12 december 2015 om 10:35

Idd merendeel ligt het ook aan de tegenstander.
Waarom hebt Ajax zo moeite in Europa,omdat men niet gewend is om strijd te leveren.
Omdat Ajax velen wedstrijden in de ED doen en laten wat ze willen.
Omdat de tegenstanders Ajax een vrijbrief geven om vrolijk,na het vijandelijke doel te lopen.
en hebben ook nog lichtelijke voordeel van de arbitrage.
Dat maakt het ze daar in Amsterdam wel makkelijk.

12 december 2015 om 10:53

Dus eigenlijk zeg je dat Ajax wordt geholpen door de KNVB en door de clubs die niet meedoen om de titel?
Waarom hebben we dan nog een competitie als het zo duidelijk is?

15 december 2015 om 10:49

Algemeen is bekend,dat de Top 3 voordeel hebben met arbitrage beslissingen.
Zie Utrecht Ajax afgelopen zondag,moest Millik er niet af,duidelijke elleboog.
Nee de Arbiter gaf vrolijk geel,dus hij hebt het geconstateert.
Anders hoef je geel kaart te trekken,toch.
Zie gronigen Feyenoord 1000% strafschop voor Groningen.
En zo heb ik er wel meer.
En over de tegenstanders tegen Ajax,als ze Ajax op jagen op de bal.
Weet Ajax geen raad,en er zijn maar weinig ploegen die dat doen.
En Ajax vrolijk laat nogmaals laat komen.

Tuurlijk Leo, het ligt alleen aan de tegenstander, waar was Fey in de 1ste helft van de beker? PEC de eerste helft? Heerenveen mag je over klagen maar dan lag die dikke overwinning van Fey op Heerenveen ook niet aan Fey, maar was Heerenveen gewoon slecht.
Je kunt zoals Nec doen, alles dicht gooien en met 2-0 verliezen, en dan klagen dat Ajax niet attractief speelt.

Wat een bullshit en gezeik op Ajax het is toch nooit goed, bijna elke tegenstander parkeert sowieso de bus en als Ajax dan wel een keer snel scoort net al tegen Heerenveen Roda etc. dan ligt het ook aan de tegenstander. Hoe dan ook doet Ajax het verkeerd..

Dit staat in een paginabreed artikel in het AD van deze ochtend. Het hele artikel gaat over dat clubs beter hun best moeten doen tegen Ajax omdat ze het Ajax te makkelijk maken.

Dat is typisch AD. Niet uitgaan van de eigen kracht van Feijenoord, maar wijzen op de tegenstander.
Ik vind dat Calimero-gedrag en eigenlijk een beetje zeuren van de kant van het Ad.

Ik heb ook altijd het gevoel dat ploegen niet 100 alles geven zoals ze dat tegen feyenoord doen. Als je ook ziet hoe makkelijk het de ploegen ajax maken heb ik soms het gevoel dat ze die wedstrijd bewust laten lopen en krachten willen sparen voor andere wedstrijden.

12 december 2015 om 10:55

Serieus?
Ploegen sparen zich, omdat ze een hele week later weer een wedstrijd hebben?
Ik denk dat we wat minder wedstrijden moeten spelen in Nederland, omdat anders de spelers overbelast raken.

12 december 2015 om 11:04

Dat denk ik serieus ja. Ploegen als Heerenveen Roda en de Graafschap zien het spelen in de Arena als een uitje. Die gaan niet tot het gaatjes omdat ze geen blessures willen voor hun belangrijke wedstrijden. Waardoor ze ajax lekker laten voetballen. Het is gewoon zo. Het viel me al vaker op dit seizoen

12 december 2015 om 11:56

Bemoei jij je maar met je eigen club Beenhakker !

Of je verdeelt de televisie gelden eerlijker. Net als in het buitenland. Krijg je vanzelf meer weerstand.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren