Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Vijf voor twaalf’ in Enschede: ‘We werden voor het seizoen weggelachen’

Laatste update:

FC Twente gaat in januari de transfermarkt op. Dat zegt technisch directeur Ted van Leeuwen daags na de met 5-0 verloren uitwedstrijd tegen Feyenoord in een interview met de Twentsche Courant Tubantia.

/

“We hebben wel ideeën, maar we zijn natuurlijk ook afhankelijk wat er bij ons gaat gebeuren. Dat heeft mede invloed op de zaken bij ons. Maar dat wij zelf ook wat gaan doen, staat vast”, aldus Van Leeuwen. De sportbestuurder zegt dat hij enigszins ‘geschrokken’ is van de opdoffer tegen Feyenoord.

“Ik hoop dat iedereen nu doorheeft dat het vijf voor twaalf is. Tot aan de aftrap in De Kuip had ik in elk geval nog niet het gevoel dat dat besef bij iedereen was ingedaald. Toen wij zeiden dat het overleven zou worden, werd dat hier en daar weggelachen. Je proefde bij sommige spelers zoiets van: ‘Het zal wel loslopen. Wij met Twente tikken een ploeg als Cambuur toch weg?’ Nou, we weten inmiddels beter. En wie het nog niet wist, weet het nu.”

Denk jij dat FC Twente de nacompetitie ontloopt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Iemand een suggestie voor goedkope alternatieven? Ik kan er zo weinig bedenken. Hooguit wat huurlingen.

23 november 2015 om 21:53

Ze hadden best een el hamdaoui kunnen halen. Dat soort types zijn toch nog wel transfervrij op te pikken?

23 november 2015 om 21:55

Stans en Fischer van Excelsior zou ik graag bij Twente zien. En wellicht een poging wagen bij Toornstra en / of Immers wanneer Ziyech vertrekt?

23 november 2015 om 22:18

Daan Bovenberg ook,oerdegelijke verdediger.
Is bovendien in staat om tot het randje te gaan.
Goed genoeg voor ons.

24 november 2015 om 10:07

Twente heeft 90 miljoen euro schuld, waarvan 40 miljoen kortlopend. Dat wil zeggen dat ze die 40 miljoen op (redelijke) korte termijn moeten aflossen.

Van welk geld moeten er dan spelers gehaald worden?

24 november 2015 om 10:35

Dan kom je bij de ruildeals uit. Je kan uiteindelijk geen geld betalen aan een schuldeiser als er geen geld bij is gemoeid. Ziyech voor Toornstra en Immers (al denk ik niet dat die spelers willen) of andere ruilhandeltjes. Anders Jozefzoon huren ofzo. Dan kom je bij dat soort dingen uit

23 november 2015 om 21:56

Kopen is uitgesloten zolang ze in die laatste categorie zitten,althans dat moet in overleg met KNVB wat ik me in die tijd van Feyenoord herinnert. Opties weet ik niet voor je,om denk dat de instelling voornamelijk het probleem is van wat ik zondag zat. Types van Halst,Bosvelt,Wouters zijn nodig,maar ja vindt die maar eens

23 november 2015 om 23:59

Het moet inderdaad in overleg met de knvb, hetgeen betekend dat het dus niet uitgesloten is

23 november 2015 om 21:58

Je kan als twente zijnde momenteel het best scouten in de Jupiler league denk ik. Net als wat Utrecht vaak doet

24 november 2015 om 13:42

Kan niet, Die spelers hebben een transfer bedrag en voor elk bedrag wat ze uitgeven moeten ze goedkeuring aanvragen bij de Knvb, dus dat word huren, en om eerlijk te zijn zit geen 1 speler die op dit moment in de top 5 van de jupiler league er om te springen om een half seizoen op huurbasis in enschede te spelen lijkt me

23 november 2015 om 22:17

Siem de Jong zou wel een geweldige huurling kunnen zijn. Verdedigend wellicht vd Hoorn?

23 november 2015 om 22:29

Niet echt realistisch hè

23 november 2015 om 22:30

Goede opties inderdaad. Misschien ook Tiendalli polsen?

23 november 2015 om 22:40

Waarom niet realistisch? Hij zit elke week op de tribune toe te kijken. Club en speler hebben meer aan een verhuur.

23 november 2015 om 23:15

Siem de Jong bij Twente? Lijkt mij sterk dat hij zin heeft om degradatie voetbal te spelen in een competitie waar hij notabene 3 keer kampioen is geworden. Daarbij zal hij ook te veel verdienen, en mocht hij open staan voor een terugkeer naar de Eredivisie schat ik zo in dat Ajax hem graag binnenhaalt.

23 november 2015 om 23:16

Mischien van rhijn huren. Zit toch maar op de tribune

23 november 2015 om 23:20

Ik denk dat hij liever voetbalt dan dat hij niet voetbalt. Het salaris is het probleem van Newcastle. Het is dan natuurlijk wel afhankelijk van de huursom wat ze vragen. Maar het is misschien ook maar wishfull thinking van me.

23 november 2015 om 23:24

Welgeteld 1x op de tribune gezeten

24 november 2015 om 01:03

Dat zal niet gebeuren. Dan heeft Ajax geen echte back-up meer voor Tete. Duarte is eventueel wel een optie of Boilesen?

24 november 2015 om 07:41

Kom op man. Dat is verre van realistisch. Dat je er zelfs aan denkt. Misschien Nigel de Jong ook een idee. Of van persie.

24 november 2015 om 13:43

Radoslav,

Dat zijn middenvelders, Twente heeft op dit moment baat bij verdedigers en aanvallers.

23 november 2015 om 22:55

Als Ziyech word verkocht dan kunnen ze proberen om duarte van Ajax te halen. Misschien Stef nijland van Zwolle. Hij heeft daar geen basisplaats. Als doelman zou je piet Velthuizen kunnen polsen. Als verdediger Ted van der pavert van de graafschap proberen te halen. Het is niet veel, maar weet effe ook geen betere namen te bedenken die financieel haalbaar zouden zijn.

23 november 2015 om 23:09

Piet veldhuizen dacht ik laatst ook aan. Want het is armoede troef onder de lat bij twente. En als je wilt overleven begint het eigenlijk achterin: keeper plus goede verdedigers. Bovendien kunnen ze een sterk middenveld neerzetten en een redelijke voorhoede.

24 november 2015 om 10:37

Vlaar is transfervrij....

24 november 2015 om 13:45

Die kan wss weer in Engeland aan de bak, en op dit moment zou ik zelfs 2de divisie engeland boven FC Twente kiezen.

24 november 2015 om 13:47

Dat zijn bijna allemaal spelers die bij hun club weinig indruk hebben gemaakt dit seizoen, Duarte is meer bezig met het buitenland dan met een huurperiode in Nederland, Veldhuizen staat tegenwoordig bekend als grabbelaar en daar staan de supporters ook niet op te wachten, vd Pavert heb ik niet zo goed gevolgd maar de wedstrijden die ik van hem heb gezien maakt die een redelijke indruk. Al vraag ik me af hoe FC Twente 1 van de 4 wil gaan betalen

24 november 2015 om 08:12

Er waren genoeg opties, maar nu niet meer. Van leeuwen heeft echt een circus binnengehaald deze zomer, met grote consequenties.

24 november 2015 om 08:23

Tis allang half 1... Met name mentaal hebben ze een boost nodig in alle lagen binnen de club. Visie en daadkracht! Deze spelers zijn goed genoeg om beter resultaat te behalen 100 procent!

24 november 2015 om 10:15

Van Leeuwen heeft dramatische aankopen gedaan. Huurlingen die niks met de club hebben. Jonge jongens die de taal niet spreken en de cultuur niet kennen.

Leuk dat er enkele jeugdspelers in staan, maar jongens als Uvini, Katsikas, Ede, Agyepong en Olaitan zouden basis staan.

Ik snap dat niet. Zet dan direct enkele jeugdspelers erin. Misschien verpats je er één. Nu leidt je huurlingen van man city op...

Tja harde les idd.
Zal idd huren worden. Spelers die ontevreden zijn of op de tribune zitten.
In principe is het middenveld prima natuurlijk alleen daaromheen is het drama.
Misschien van rhijn ,schaars , huren. Echter weet ik natuurlijk niet of deze spelers haalbaar zijn.

23 november 2015 om 22:00

V Rhijn gaat niet naar een degradatie kandidaat,die kan naar t buitenland,schaars verdient te veel je zet te hoog in,snap het wel maar je zal waarschijnlijk een segment lager moeten denken,ook Lees ik spelers van Excelsior nou die kunnen misschien aan het einde maar Excelsior gaat die echt niet verhuren.

23 november 2015 om 22:02

Helaas is het niet anders.
Moeten dit seizoen gewoon mee doorgaan waar ze mee bezig zijn.
Zal een moeilijke klus worden voor elke trainer die daar werk of eventueel die daar zal komen.
Aankopen zie ik ook niet zo een twee drie.
De salarissen zullen ook gelukkig tegen vallen. Ben echt benieuwd wat er in de winterstop gaat gebeuren. Degraderen zou echt een strop zijn voor Twente, maar kan zomaar goed zijn om helemaal opnieuw te beginnen

23 november 2015 om 22:10

Degradatie goed om opnieuw te beginnen?? Degradatie zal zeer waarschijnlijk het einde van de club betekenen. Die teruggang in inkomsten is voor een 'gezonde' eredivisieclub al amper op te vangen laat staan voor een club die al aan het hozen is. Ik mag toch hopen voor het Nederlandse voetbal dat dit Twente bespaard blijft en de club op termijn weer kan groeien naar een mooie subtopper met af en toe een uitschieter naar boven.

24 november 2015 om 13:50

Degradatie zou het einde van FC Twente kunnen betekenen, ze zitten nog steeds in curatele bij de Knvb, mochten ze voor het einde van de competitie niet op de betere weg zitten, dan word hun licentie ingetrokken. En dan is het sowieso aju betaald voetbal.

Daarnaast die boete van Dojen ,wat vandaag naar buiten is gekomen als ze 2 spelers niet voor de zomertransferperiode verkopen, zou dan wel eens hun doodsteek kunnen zijn. Ik hoop het niet maar ben er wel bang voor

Het lachen wordt nu voornamelijk gedaan door andere clubs. Man man man wat een puinzooi bij Twente. En eerlijk gezegd lach ik mee. Jarenlang een arrogante mond richting de buitenwereld en nu terug op aarde, het is genieten.

Hoe duur moet Ziyech eigenlijk worden? Die zie ik nog wel als een aanwinst voor alle grote clubs.

23 november 2015 om 22:44

Jarenlange grote mond? Als je de gemiddelde twentesupporter kent had je anders gepraat. Hoog vd toren blazen past niet bepaald hier. Ook in de goede jaren niet. Ook toen waren er altijd lichte kritische noten.

Dat een paar kinderen weleens wat geroepen hebben toen doet daar niets aan af.

Maar fijn dat je ervan geniet, even goeie niet-zo-goeie vrienden.

24 november 2015 om 12:27

Of het kinderen waren valt natuurlijk niet te achterhalen op internet, ik kan ook een 14 jarige schreeuwlelijk zijn bijvoorbeeld.

Wat wel een punt was, was het neerbuigende karakter van een aantal (vast niet allemaal) Twente fans die de AZ supporters belachelijk maken nadat Scheringa was omgevallen. Nu blijk dat ome Joop niet heel veel beter was kan dat alleen maar hoongelach opbrengen.

Bergwijn zou een goede zijn voor Twente om te huren. Heel groot talent bij PSV maar speelt bijna niet omdat Cocu met Locadia op zijn positie speelt.

23 november 2015 om 22:04

Nee. We moeten enigszins ervaren spelers binnenhalen. Bergwijn heeft nauwelijks ervaring op het hoogste niveau.

In de smalle selectie,die er al is,missen we momenteel daarvan 6 spelers door blessure's,dat mag Ted van mij best wel als excuse's aanvoeren.
Maar van een paar gerichte versterkingen zou ik wel iets vrolijker worden.

23 november 2015 om 22:24

Ik baal nu zo ontzettend hard dat ze niet hebben doorgepakt met Vincent Janssen. De interesse was er duidelijk en hij was zo op te pikken.

24 november 2015 om 13:51

Dan nog zouden 6 blessures niet de oorzaak mogen zijn op de lage klassering en de manier van voetbal.

Wat te denken van een goede trainer? Schreuder heeft nul ervaring. Hake idem. Twente heeft niet de beste spelers maar absoliut talent. Daarmee moeten ze echt rond plaats 10 kunnen spelen

23 november 2015 om 22:26

De selectie is echt niet zo goed hoor. Gutierrez laat dit seizoen al helemaal niks meer zien en Ziyech gaat ook vertrekken. Ede en Olaitan vallen zwaar tegen. Met alleen jongens van 20 ga je t ook niet redden die dan overblijven. Ben het met je eens dat een ervaren trainer voor de groep ook goed is, maar versterking is wel degelijk nodig.

Agjaaa die Rene van der gijp die lult ook alleen maar onzin!

Pffff over Tapia die is gekomen om kampioen te worden belachelijk hij is sinds paar jaar geleden gescout uit Peru omdat twente daar een samenwerkingsverband mee heeft. En speelt een aantal jaren nu al in de jeugd. Hij mag juist blij zijn dat een club als Twente kwam voor hem!

Dit jaar word gewoon een heel moeilijk jaar voor ons!
Gewoon boven de degradatie streep blijven! en dat moet gewoon goed komen daar ben ik niet bang voor!

Nou ik ben er wel bang voor . De spelers die t elftal zouden moeten dragen laten t zwaar afweten en de jeugd kan niet beter. De volgende 3 wedstrijden worden heel belangerijk voor Twente . Als je tegen Willem 2 Excelsior en de Graafschap zo speelt als sommige spelers tegen Feyenoord zie ik t donker in
Misschien was t wel beter geweest dat ze in Rotterdam met een nulletje of 10 afgedroogd waren. Dan waren sommige spelers misschien wel wakker geworden. Als ik bv die Guiterrez op t veld zie wandelen heb ik niet de indruk dat hij zich erg druk maakt over t eventuele degraderen van twente

23 november 2015 om 23:10

Hopelijk worden ze met een 5-0 ook wakker..

24 november 2015 om 10:21

Die Chileen heeft waarschijnlijk een ontsnappingsclausule bij eventuele degradatie!

Dit seizoen overleven. Eigen kweek ervaring op laten doen. Volgend jaar hebben die gasten allemaal een seizoen eredivisie-ervaring.

We vergeten allemaal dat destijds bij feyenoord indi, de vrij en clasie doorbraken. Die hadden anders never nooit niet gespeeld. Derhalve snap ik ook niet dat twente van die buitenlandse huurlingen opstelt.

Ik zei het al eerder, maar Ted stort Twente nog verder in de afgrond. Nog meer Uivini, Ede, Katsikas en Olaitan praktijken. Hij haalt altijd heel veel niks toevoegende spelers. Maar die kosten wel salaris. Twente moet gewoon rustig blijven, Cambuur en De Graafschap zijn nog veel minder. Dus ze gaan niet degraderen, ook niet met dit elftal. Kan je volgend jaar weer bouwen.

23 november 2015 om 23:23

Ted heeft inderdaad een grote toverhoed, maar met gesloten knip is het ook moeilijk kwaliteit aan te trekken.

23 november 2015 om 23:58

Diezelfde Ted heeft in het verleden bij Vitesse hetzelfde gedaan en dat was ook al geen succes..maar goed..

24 november 2015 om 05:48

Zal cambuur niet te snel wegstreken, die missen momenteel gewoon 8 spelers waarvan er 6 zeker basis zijn. Ze spelen veel gelijk, het muntje kan straks zomaar de andere kant opvallen bij cambuur.

24 november 2015 om 07:00

Twente mist daarentegen 3 basisspelers in de achterhoede en de keeper. En dat is wel de allerzwakste linie.

24 november 2015 om 13:54

Over Uivini, Ede en Olaitan ben ik het met je eens, over Katsikas niet, die is geblesseerd en de wedstrijden die die speelde zag je wel dat die een toegevoegde waarde kan zijn

Twente zou in deze tijden een voorbeeld kunnen nemen aan Vitesse. Jonge talentvolle spelers huren van een grote buitenlandse club (eventueel in samenwerkingsverband). Zo bespaart Twente een hoop geld en zullen de spelers wellicht meer toevoegen zoals een Uvini, Katsikas. Probeer dit beleid een aantal jaren uit te voeren, zodat er weer een solide basis kan worden gevormd en er ook beter in de jeugd kan worden geïnvesteerd (huidig is werkelijk een drama).

24 november 2015 om 07:42

Alsof Vitesse zo lekker draait op financieel gebied. Jaarlijks een verlies boeken van meer als 20 miljoen. Twente heeft geen Alexander Chigirinskiy die deze schulden weg poetst.

24 november 2015 om 09:40

Vitesse maakt minder dan 20 miljoen structureel verlies. Dat was toen Jordania er nog zat. Nu is het nog 'maar' ongeveer de helft (nog altijd veel natuurlijk).

Maar Vitesse geeft jaarlijks nog altijd veel minder geld uit (27-30 miljoen) dan FC Twente (35-40 miljoen).

En FC Twente heeft wél een persoon die geld stort(te) om tekorten op te vullen, alleen dan wel op veel kleinere schaal: Van der Laan. Als hij eind vorig seizoen de maandelijkse tekorten niet had opgevuld, dan was Twente al failliet geweest.

24 november 2015 om 09:53

Ja, en als diezelfde man niet in de waanzin van Munsterman was meegegaan (hij was vrijwel de enige die hem had kunnen afstoppen), dan hoefden we ons op dit moment nergens zorgen om te maken.

24 november 2015 om 14:12

Ik denk dat Vitesse dit jaar weer geen Europees start bewijs wil halen. J e mag maar 30 miljoen teveel hebben uitgegeven in de laatste 3 jaar. Daar zit Vitesse zwaar boven ten zij ze diet jaar 5 miljoen winst maken. Hoe gaat dat gebeuren met gehuurde spelers en en half gevuld stadion en met zulke sponsors?
Die draaien gewoon weer 15 miljoen in het rood. En dat is een opsteker.

Twente moet daaraan een voorbeeld nemen? Zijn ze morgen dood zonder een stinkend rijke Rus, Yank of Arabier.

24 november 2015 om 10:28

Onzin Nefats.

Wat dragen jongens als agyepong en olaitan bij? of een Ede?

Wat dacht Van Leeuwen, we gaan dit jaar met enkele huurlingen erbij voor de Play-offs? Hou toch op, laat dat lekker jeugdspelers doorstromen. Accepteer het tussenjaar en maak er het beste van. Degraderen doe je niet.

Ze hadden van het begin aan tegen gasten als Bijen, Andersen, Lely moeten zeggen: jullie gaan het doen. Maar nee, ze huren allemaal jongens: dan geef je toch eigenlijk aan dat je geen vertrouwen hebt in de eigen kweek? En tegelijkertijd een eigen kweek waar je de aankomende tijd noodgedwongen uit moet putten....

Feyenoord bellen: Ziyech ruilen tegen Toornstra, Immers en 5 miljoen Euro. Dan krijg je meer power en werkvermogen op het middenveld en natuurlijk een zak gevuld met geld. Van dat geld 1 of 2 verdedigers kopen die er gelijk staan. Eventueel zou je ook nog kunnen proberen om Hahn te huren.

24 november 2015 om 07:40

En je gaat er maar vanuit dat Feyenoord daarmee akkoord gaat? Lachwekkend. Ziyech naar Feyenoord zou ik absoluut zien zitten, echter gaat dit dan ten koste van Gustafson, die het voorlopig goed doet. Vilhena proberen we in de winter te verkopen en dan denk jij dat Immers en Toornstra nog weg zullen gaan? 1 van die 2, ok. Beiden? Nooit. En dan ook nog eens 5 miljoen erbij...

24 november 2015 om 07:48

Alsof de salaris eisen van Toornstra en Immers er niet toe doen. Die blijven lekker zitten waar ze zitten en Ziyech ziet denk ik meer in gelijk een buitenlands avontuur.

Zyiech en Guttierez zie ik beiden wel vertrekken. En gezien de aankopen van afgelopen zomer zou ik niet een al te hoog verwachtingspatroon hebben van de evt. versterking. Misschien Van der Hoorn en Duarte.

25 november 2015 om 16:11

Dat zijn uitstekende versterkingen voor Twente, dat ze te kort komen voor Ajax wilt niet zeggen dat het niets wordt bij Twente. Sterker nog ik denk dat als het slim speelt, je een geldsom + de gratis huur van deze spelers tot het einde van het seizoen kan bewerkstelligen als Twente zijnde.

Kun je aankijken of het wat wordt, directe en aan het einde van het seizoen wanneer je iets meer ruimte hebt deze spelers proberen over te nemen.

Transfervrije Chris David zo maar laten gaan, ze boden hem niets aan omdat ze geen geld hadden! Zulke spelers moeten ze juist aantrekken die nodige ervaring ook hebben gedaan in de prenium league, jammer dat zo een club als Twente naar de tering gaat!

Wat is het plan Ted? Verkoop je Ziyech, voor hoeveel, wie staat er op de radar om als vervanger te komen. Wat ga je doen om Twente weer financieel gezond te krijgen? Wat is het plan over 2 / 3 jaar.
Je hoort wel , we gaan wat doen, er zijn ideeën, maar als het zo vaag is twijfel ik daar wel aan. Kom op Ted, concrete stappen.

24 november 2015 om 13:57

Waarschijnlijk een topklasse voetballer of een transfer vrije speler, veel meer kan FC Twente op dit moment niet betalen als Ziyech weg gaat. Daarnaast moeten ze aankomende transfer periode nog 2 spelers verkopen (die uit de Doyen deal) anders krijgen ze nog een boete van 1,5 miljoen er bij, en dan kan het wel eens einde verhaal zijn voor FC Twente.

als ze dan toch de markt op gaan zal ik eerst maar een andere keeper halen als ik twente was dat scheelt al 10 punten aan het eind van het seizoen en ook zou ik proberen om van hintum bij zwolle weg te halen aangezien die zo transfervrij is

24 november 2015 om 13:58

Welke keeper zouden ze moeten halen dan? Op dit moment kan ik weinig keepers bedenken die bij FC twente van waarde kunnen zijn.

24 november 2015 om 19:48

keepers zat in de wereld maar die keeper van roda vind ik wel wat voor twente en is betaalbaar

Twente kan niet zo maar spelers aantrekken ook als ze transfervrij zijn,afhankelijk in de zin van welke salarissen betaald kunnen worden,daarnaast spelers zoals guiterez leveren niks op zelfs als ze voor een goede prijs verkocht worden verdwijnt dat niet in de clubkas maar naar die investeringsconstructie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren