Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cillessen: ‘Zij spelen op kunstgras, dat vind ik competitievervalsing’

Laatste update:

Ajax gaat donderdag op bezoek bij Celtic en hoopt dan zijn eerste Europa League-groepszege te boeken van dit seizoen. De Amsterdammers staan twee punten achter nummer twee Fenerbahçe en lijken te moeten winnen om nog kans te maken op de knock-outfase van het toernooi.

/

Jasper Cillessen moet er niet aan denken dat Ajax niet overwintert in Europa en had ook niet verwacht dat Molde FK al zeker zou zijn van de volgende ronde. “Maar zij spelen thuis op kunstgras. Dat vind ik competitievervalsing, daar ben ik heel eerlijk in”, zegt de doelman in een interview met Amsterdam FM.

De Oranje-international constateert hetzelfde voor de Eredivisie: “Wij spelen zelf met een bal van adidas en FC Twente bijvoorbeeld met een Nike-bal. In het buitenland, in alle topcompetities, hebben ze dezelfde bal. Dat is een gegeven en daar moet je mee omgaan. Als je puur naar de regels gaat kijken is het vervalsing.”

Ben jij het met Jasper Cillessen eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Molde heeft anders in hun uitwedstrijden bewezen dat het niet aan het gras ligt. Met afstand de beste van de poule en dat zegt meer over de overige teams. Vooral Fener lijkt geen zin te hebben in de el.

22 november 2015 om 12:13

Daarbij speelt ajax in de eredivisie ook een kwart van de wedstrijden op kunstgras..met het ajax spel is het juist ideaal, de bal rolt er goed op. Ben er overigens geen voorstander van.
En daarbij zou ajax zich gewoon moeten schamen na hun Europese prestaties en geen excuses gaan zoeken

22 november 2015 om 12:34

Luister gewoon het zeven minuten durende interview, dan ontdek je dat Cilessen heleemaal geen excuses zoekt maar de matige prestaties in Europa wijt aan het te makkelijk incaseren van tegengoals. Hij letterlijks telt dat Ajax er zelf verantwoordelijk voor is dat ze nu afhankelijk zijn van anderen.

22 november 2015 om 12:16

Hoezo gezeur? Zou een mooi verhaal zijn dat een team in de ijshockeyleague in Canada besluit dat ze niet op ijs spelen, maar een houten ondergrond waarbij skeelers moeten worden gebruikt. Wij doen alsof kunstgras normaal is, maar dat is het niet. Het voetbalt nog steeds heel anders. En dat je in competitie teams op verschillende ondergronden laat spelen, is en blijft altijd competitievervalsing. Ook zal met dezelfde bal spelen inderdaad een goede zijn.

22 november 2015 om 12:26

Ach iedereen speelt 1x tegen elkaar in het eigen stadion en 1x in het stadion van de tegenstander. Iedereen heeft dus evenveel hinder van een kunstgrasveld en de club die gewend is op kunstgras te spelen speelt de andere wedstrijden op gewoon gras. Dat is net zo goed omschakelen voor die partij dus competitie vervalsing vind ik wat ver gaan.

22 november 2015 om 13:17

Precies @liverpudlian86. De een heeft er dus meer hinder van dan de ander. Je zegt het zelf al. Daarmee geef je dus zelf al perfect aan waarom het competitievervalsing is. Iedereen zou namelijk gelijk moeten zijn.

22 november 2015 om 16:04

Lezen is ook moeilijk. Liverpudlian zegt: iedereen heeft dus evenveel hinder van een kunstgrasveld.

Jij zegt: Precies @liverp. De een heeft er dus meer hinder van dan de ander.

En ik kaart nog even een dingetje aan in jouw reactie. Jij zegt:
'en dat je in competitie teams op verschillende ondergronden laat spelen, is en blijft altijd competitievervalsing'.

Dus, jij bent van mening dat ook het zand onder de grasmat precies hetzelfde zand moet zijn in elk stadion. Dus dezelfde hoeveelheid klei, steentjes, etc.
En als we toch bezig zijn, laat dan ook alle weersomstandigheden in elke wedstrijd gelijk zijn! Evenveel wind, regen, sneeuw etc. want anders is het competitievervalsing... toch? Regel jij dat even bij de natuurgoden?

22 november 2015 om 16:59

@simon Says. Moet ik dit echt uitleggen? Jeetje... Ach ja, waarom niet.

Op hoe het grasveld erbij ligt, heb je weinig invloed (soms een betere stadionmanager, maar ook de ondergrond is vaak bepalend). Het weer, wat je al kunt raden, heb je ook geen invloed op. Dus ik snap niet eens dat je dit erbij betrekt. Laat ik het er maar op houden dan het een vergissing van je was en deze reactie niet direct kwalificeren....

En nee, niet iedereen heeft dus evenveel hinder van het kunstgras. De thuisspelende ploeg heeft er nooit (!) last van. Dat is dus een voordeel, dat nooit een voordeel mag zijn. Ik zal het nog even iets verder voor je uitleggen:

Stel: Heracles en Ajax. Ajax is eigenlijk altijd beter dan Heracles op gewoon gras. Dan heeft Heracles dus een te groot thuisvoordeel door op kunstgras te spelen. Dan maakt het dus niet uit of ze bij Ajax op gewoon gras moeten spelen. Dat is geen nadeel, maar een standaard. Met kunstgras wijk je namelijk van deze standaard af.

Dus óf, je gaat allemaal op kunstgras spelen óf allemaal op gewoon gras. Bij de grote tennistoernooien spelen ze niet voor niets steeds op een andere ondergrond. En ze spelen niet tijdens het toernooi op een andere ondergrond. Dat doen we in de Eredivisie wel en dat heet dus competitievervalsing. Snap je het nu?

23 november 2015 om 09:30

"stel: Heracles en Ajax. Ajax is eigenlijk altijd beter dan Heracles op gewoon gras. Dan heeft Heracles dus een te groot thuisvoordeel door op kunstgras te spelen. Dan maakt het dus niet uit of ze bij Ajax op gewoon gras moeten spelen. Dat is geen nadeel, maar een standaard. Met kunstgras wijk je namelijk van deze standaard af. "

Voor Heracles is gewoon gras geen standaard, immers zijn er zes eredivisieclubs die op kunstgras spelen. Dat maakt dat Heracles 22 van de 34 wedstrijden op kunstgras afwerkt. Heracles speelt dus 65 procent van de wedstrijden op kunstgras en maar 35 procent op gewoon gras. Voor Heracles is gewoon gras dus niet de standaard als ze bij Ajax op bezoek komen. Heracles is gewoon gras veel minder gewend zijn dan Ajax, waardoor het eveneens een nadeel is voor Heracles.

23 november 2015 om 11:08

Je snapt niet zo goed wat ik zeg. Geeft niets. Ik ga het verder ook niet meer uitleggen.

23 november 2015 om 14:12

Ik snap het heel goed, ik heb via de verhoudingen kunstgras / gewoon gras laten zien dat beide clubs last ondervinden van dan wel kunstgras dan wel gewoon gras. Heracles speelt maar 35 procent van de tijd op gewoon gras en is dus minder goed gewend aan gewoon gras dan een club als Ajax. Ajax speelt namelijk 82 procent van de tijd op normaal gras tegenover 35 procent van een Heracles. (0.82=(34-zes uitduels)/ 34). Daar waar kunstgras een nadeel is voor Ajax, is gewoon gras dus een nadeel voor Heracles. Als je deze redenering niet begrijpt en je niet verder komt dan wat niet onderbouwde normatieve uitspraken ( "gewoon gras is de standaard, daarom is het geen nadeel" ) dan ga ik inderdaad geen uitleg van jouw kant verwachten.

23 november 2015 om 16:17

Nee, je snapt het niet. Er zouden geen verhoudingen moeten zijn als voor- en nadeel betreft de ondergrond. Er moet gewoon een standaard zijn en dat is gewoon gras. Dus je kunt met je percentages komen, maar die zouden niet nodig moeten zijn. En als je gewoon gras als nadeel ziet, heb je nooit gevoetbald.

In de tijd dat ik met voetballen begon, was er geen club met kunstgras.

Dat amateurclubs dit nu hebben, oke, maar professionele clubs? Kunnen zij geen grasmat onderhouden? Amateurisme noem ik dat.

"als je puur naar de regels gaat kijken is het vervalsing.” Van wie dan in dat geval? Gaat Ajax nu gedwongen met een nike bal spelen?
Wat een gezeur!

22 november 2015 om 12:13

Uit hezelfde interview over competitie vervalsing:

'zelfde in Nederland, wij spelen met Adidas bal, Twente met een Nike bal, dat vind ik ook vervalsing, in het buitenland spelen ze met altijd dezelfde bal'

Nee, de grasmat in ArenA is lekker om op te voetballen.

22 november 2015 om 11:44

Beetje achterhaald. Vorig seizoen werd het veld in de Arena door de aanvoerders beoordeeld als op de Kuip na de beste van de competitie. In 2012 zelfs als beste. Nu glijdt er weleens iemand uit maar dat gebeurd overal. Staat overigens helemaal los van het argument van Cillessen, maar dat zul je wel niet gelezen hebben.

22 november 2015 om 11:50

Inderdaad, een Ajacied die klaagt over het gras bij een ander is niet meer serieus te nemen... Je eigen grasveld is zo glad als een ijsbaan!

22 november 2015 om 12:15

Uit hetzelfe interview over het gras in de Arena:

'het veld is lastig, je moet de schoen er op aanpassen, ik heb de jongens er op aangesproken, ik glij toch ook niet uit'

22 november 2015 om 12:17

@Speedy

Denk dat Cillessen minder last heeft van glijpartijen omdat hij grotendeels van de wedstrijd rustig staat te kijken. Spelers moeten continue snel draaien, sprinten etc. Kans op uitglijden is dan natuurlijk groter.

22 november 2015 om 12:30

Hij zegt zelf in het interview dat hij zijn schoenen heeft aangepast, dus waarschijnlijk gewoon langere pinnnen. En dat hij dat ook van zijn collega's verwacht, dus heeft hij ze erop aangesproken. Aanpassen van schoenen op de omstandigheden vind hij kennelijk gewoon professioneel.

22 november 2015 om 15:08

@Speedy,

Ik waardeer je pogingen om mensen eens te laten luisteren en lezen naar het hele verhaal maar de gemiddelde VZ bezoeker wil dat niet want zeuren is makkelijker. Jij pakt elke keer de juiste quote erbij maar ze willen het niet lezen.

22 november 2015 om 15:50

Chandler,

Daar kan ik niet over meepraten, want ik mag nooit het gras betreden. Jij wel dan?

Niet zeuren . Ajax kan gewoon meer op kunstgras gaan trainen dan ben je dat ook gewend.
Je hebt niet overal het zelfde veld als thuis.
Aanpassing vermogen mogen we wel verwachten van paar miljonairs of ben jk tekort door de bocht.

Molde is gewoon de enige die met passie speelt en daar kunnen de vedettes van fener en de jochies van ajax niet mee om gaan.

En hij speelt weer met doellijntechnologie in de Arena, zeur toch niet zo, je speelt een derde van je uitwedstrijden onderhand op kunstgras, en zou Molde zelfs nog op permafrost moeten kunnen verslaan.

22 november 2015 om 11:36

Als je zelf zou voetballen weet je dat er wel degelijk een verschil is tussen echt gras en kunstgras.

22 november 2015 om 11:45

Er zit ook verschil tussen echt gras en echt gras.

22 november 2015 om 12:03

Ja, en er zit een verschil tussen De Vijverberg en het Abe Lenstrastadion, er zit een verschil tussen aan de kust spelen, of meer in het binnenland. Er zit een verschil tussen spelen op zaterdagavond of op zondagmiddag. Maar gaan we daar nu allemaal om lopen zeuren?

22 november 2015 om 12:07

Het veld vind ik hier geen excuus inderdaad, vooral omdat ajax het toch van de passing moet hebben en dat op kunstgras bevorderd word. Maar je argument van de doellijntechnologie slaat natuurlijk helemaal nergens op. Dat is juist tegenovergestelde van vervalsing.

22 november 2015 om 12:44

Ja, ware het niet dat het alleen in de arena wordt gebruikt. Net zo min competitievervalsing of net zo goed.

Daar ben ik eerlijk in ... Kijk eens eerlijk naar de prestatie van Ajax in deze matige poule, Jasper?

22 november 2015 om 12:16

Wederom uit hetzelfde interview:

'in Europa krijgen we te vaak een goal tegen'

en

'we zijn afhankelijk, dat hebben we zelf gedaan'

Hoe eerlijk wil je het hebben?

22 november 2015 om 21:18

Dat ik het zwak vind dat hij de nadruk legt op kunstgras en een andere bal.

Leg het probleem maar buiten jezelf. Werkt altijd.

Wat een jankerd is de cilissen toch weer! Als je nu gewoon zelf beter voetbalt en zelf je resultaten haalt is er helemaal niks aan de hand. Maargoed dat zal hij wel niet snappen

22 november 2015 om 11:55

Volgens mij staat hij met zijn club in Nl gewoon bovenaan.

Zo stoere uitspraak Jaspertje, wat ben je eerlijk. Wees maar eens eerlijk en stip aan dat jullie gewoon een stelletje mietjes zijn die zodra ze met een beetje passie en strijd geconfronteerd worden niet meer weten wat ze moeten doen.

22 november 2015 om 19:33

Zo stoere uitspraak Kakadu,

Heb jij het hele interview gezien? Jasper zeurt helemaal niet en zegt dat we vooral naar ons zelf moeten kijken. Maar jij neemt niet d'r moeite om alles te lezen maar je oordeel is al snel klaar.

Je zult je maar zo druk kunnen maken zeg.

Op gras of kunstgras moet niet uitmaken. Dat is mijn mening. Voel me er allebei thuis op. Al kun je op kunstgras beter een actie maken zoals in de zaal.

Laat Jasper gewoon lekker zijn mond houden, als ie zulke onzin gaat vertellen. Molde heeft uit 2x gewonnen en thuis maar 1x. Het aantal punten ligt dus niet zozeer aan het kunstgras. Ajax heeft in de afgelopen 5 jaar nog niet eens 2 Europese uitwedstrijden gewonnen. 1x uit Legia Warschau en die daarvoor was uit bij Manchester United.

Sowieso speel Ajax op een schaatsbaan gezien de gladheid van het veld. Zou je ook competitievervalsing kunnen noemen, maar Ajax kan er geen voordeel uithalen. Ajax is ook gewend om op kunstgras te spelen gezien het aantal Eredivisieclubs met die ondergrond. Ook heeft Ajax gelijkgespeeld in Molde omdat de kansen niet werden afgemaakt. Het had niks met het kunstgras te maken.

Beter kijkt hij naar Ajax zelf, dat niet verder komt dan 1 overwinning uit een strafschop in 8 Europese wedstrijden dit seizoen. Ook nog eens tegen Europese middelmaat. Dat is het echte probleem. Niet het feit dat we 1 wedstrijd op kunsgras moesten spelen in Noorwegen.

22 november 2015 om 12:21

Als jij nou gewoon de moeite had genomen even na het zeven minuten durende interview te luisteren, dan had je geweten dat de context van deze uitspraken heel anders was. Het ging over dat de omstandigheden verschillen, net zoals de ballen in de Eredivisie per wedstrijd verschillen. In ander competities heb je dat niet.

In hetzelfde interview gaat hij in op de gladde grasmat van Ajax en stelt hij dat de spelers hun schoenen op het veld aan moeten passen. Hij heeft zijn collega's er al op aangesproken.

En over de prestaties in Europa is hij ook duidelijk, hij stelt dat Ajax veel te makkelijk goals incasseert en dat Ajax het aan zichzelf te wijten heeft dat ze nu afhankelijk zijn.

22 november 2015 om 12:33

Ja, ik ga naar een andere website surfen om een heel interview te luisteren. Heb jij ook niet gedaan. Dat de omstandigheden verschillen heeft geen enkele invloed gehad op de uitslag in Molde en heeft Molde ook niet bevoordeeld gezien de overwinningen in Istanbul en Glasgow.

Maar dan is dat toch competitievervalsing van Ajax? Want die spelers weten welke schoenen ze moeten aantrekken. Maar ik zie niet dat Ajax er voordeel uithaalt. Gisteren ook Klaassen die wegglijd in een 3 tegen 2 situatie.

Probleem van Ajax is dat ze te weinig scoren. Jablonec slechts 1x uit een penalty in 2 wedstrijden. Tegen Fenerbahce geen doelpunt gemaakt en maar 2x een bal tussen de palen geschoten in 2 wedstrijden. Een Molde schiet er 3 binnen in Turkije.

22 november 2015 om 12:37

Als je niet de moeite wil nemen om een interview af te luisteren, moet je ook niet beginnen met laat Jasper zijn mond houden.

Elke ploeg mag voorafgaande aan de wedstrijd de grasmat uit proberen en kan daarna de schoenen erop aanpassen. De spelers van Ajax schijnen dat niet te doen, daar heeft Jasper ze op aangesproken.

Volgens Jasper ligt het probleem in te makkelijke tegen goals maar ja je hebt gelijk, zoals Cruyff altijd al stelde, als je er meer scoort dan je tegenstander, dan win je de wedstrijd.

Hij heeft op zich gelijk, maar je kan niet zeggen dat een dramatische pot uit tegen Molde ligt aan het kunstgras. Bovendien heeft Ajax in Europees verband zijn slechtste wedstrijden in eigen huis gespeeld. Thuis tegen Celtic en Fenerbache moet je winnen als je echt door wilt. Nu wordt het heel lastig, en moet je geluk hebben. Ik zie Ajax niet winnen uit bij Celtic.

jasper niet zeuren over een kunstgrasmat . kijk eerst eens naar je colega,s die er gewoonweg niets van kunnen en dan pas naar de mat kijken. ook dit ajax is niet goed genoeg voor europa zie dat eens in en zet je ajaxbril af

Ik als keeper vind kunstgras fijner, de bal kan niet opeens opspringen, en als je kunstgras hebt met niet zo veel zwarte korrels dan liggen je benen ook niet meteen open.

Dan moet Ajax ook met een Nike bal spelen .. Is toch simpel

Ik begrijp Jasper wel, maar je niet iedere club heeft de mogelijkheden om een biljartlaken neer te leggen a la Arsenal bijvoorbeeld. Als je dan op een knollenveld komt te spelen is het drie keer niks natuurlijk.

Keeper van Molde reageert: "die andere drie clubs spelen thuis op echt gras, dat is competitievervalsing."

Niet lang geleden speelde de hele eredivisie nog met Derbystar. Maar dat is dus niet meer het geval?

22 november 2015 om 12:25

Nooit het geval geweest, Dit deden vooral de clubs die niet met nike adidas of umbro speelden. Clubs die met Jako, Patrick, Klupp etc op hun shirt speelden speelden met derbystar eredivisie versie. uitzonderingen daar gelaten zoals Feyenoord volgens mij met puma.

Ik heb de regel nog niet gevonden waaruit blijkt dat er sprake is van vervalsing. In Europa mag je gewoon op kunstgras spelen, daar is geen vervalsing aan. In de eredivisie mag je kiezen met welke bal je speelt, is ook geen vervalsing aan. Het wordt pas vervalsing als je de hele wedstrijd met een Nike bal speelt en vervolgens een Adidas bal pakt als je laatste minuut een vrije trap mag nemen.

Als je zoveel meer te besteden hebt dan je tegenstander moet je hier niet over beginnen. Een Wengeriaanse opmerking.

Haha, wat een onzin zeg! Molde heeft zelf op verplaatsing gewonnen bij Celtic en Fenerbahce, ploegen die op gewoon gras spelen. Deze uitspraken kunnen dus meteen de prullenbak in.

Een structureel belabberde mat in de Arena en kunnen spelen met het dak dicht, dát is competitievervalsing!
Clubs met verschillende begrotingen en niet kunnen trainen onder dezelfde omstandigheden, dát is competitievervalsing!
Wamberto die 50 meter buitenspel stond...

22 november 2015 om 13:35

Zo inderdaad. Het dak dicht kunnen doen (weersomstandigheden zoals regen en wind uitsluiten) is ook zwaar in het voordeel van ajax tegene en excelsior of heracles.. Ook die afschuwelijke mat van ajax is competitievervalsing. Gisteren na 25 minuten spelen lag de mat er bij de cornervlag al helemaal uit getrapt... Dat kan toch niet bij met afstand de rijkste club van Nederland! Ik vind wel dat ajax op dat veld aangesproken moet worden...

22 november 2015 om 15:38

O krijgen we Wamberto weer. Vertel er dan gelijk bij dat Utrecht die wedstrijd ervoor ipv een ingooi een vrije trap kregen waaruit werd gescoord.

22 november 2015 om 15:45

ecke,

Heeft de begroting niet te maken met de behaalde resultaten van een club? Dus waarom is dat dan volgens jou dan competitievervalsing?

Competitie vervalsing uhhmmm ok.
In Nederland speel je de helft van het seizoen op kunstgras.

22 november 2015 om 15:41

7 clubs in de Eredivisie spelen op kunstgras, dus 7 wedstrijden van de 34. Dat lijkt mij niet de helft.

Pfff dit is gewoon zielig gedrag van cillessen... De underdog die een wereldprestatie levert, 1e in een poule met celtic, ajax en fenerbache! En dan gaan zeiken over kunstgras waar ajax al 6x per seizoen (minimaal) op speelt... Vind ik toch wel een zwakke uitspraak van de keeper van oranje...

22 november 2015 om 13:52

Reageren zonder naar het interview geluisterd te hebben lijkt mee eerder een beetje zielig gedrag. De interviewer vraagt hem of het spelen op kunstgras niet een beetje competitie vervalsing is. Cilessen antwoord dat hij dat wel zo vind omdat de omstandigheden verschillen. Net zoals ze in Nederland met verschillende ballen in de eredivisie spelen. Echter hij zegt daarna dat ze zich maar gewoon moeten aanpassen aan de omstandigheden.

Over de prestaties in de EL zegt hij dat Ajax veel te makkelijk een goal tegen krijgt en dat Ajax het aan zichzelf te wijten heeft dat ze afhankelijk zijn van anderen.

Dus de keeper van Oranje doet helemaal geen zwakke uitspraak, hij geeft gewoon netjes en eerlijk antwoorden op de vragen van de journalist.

22 november 2015 om 17:00

Dat hij netjes en eerlijk antwoord geeft veranderd toch niks aan het feit dat het wel erg ver gaat om kunstgras als competitievervalsing the benoemen. Iedere club heeft nou eenmaal andere afmetingen, ander gras etc. Het is voor Ajax prima mogelijk om op kunstgras te trainen (kunstgras is sowieso niet nieuw voor de spelers). Je kan het argument ook omdraaien en zeggen dat die Zweden nu op echt gras moeten spelen terwijl ze kunstgras gewend zijn

Ik vind het eerder competitievervalsing als er bijvoorbeeld spelers van Ajax/PSV 1 de ene week wel en de andere week niet bij Jong in de jupiler league meespelen.

En Ajax heeft 5x meer te besteden dan Molde. Is dat wel eerlijk? Laat je niet kennen man! (Man?)

22 november 2015 om 15:39

Wat heeft dat nou ermee te maken? Als je succes hebt dan heb je ook meer te besteden. Daar draait het voetbal nou eenmaal om.

Als spelers van het eens zo grote Ajax voort zo'n smoesjes moeten gaan verzinnen, dan is het wel duidelijk dat de club ver afgezakt is in Europa.
3 punten na 4 wedstrijden in de EL is gewoon erg slecht. Daar ben ik heel eerlijk in.

Wat een gezeur. Je bent een prof, verdiend tonnen per maand! Niet zo ouwehoeren en gewoon spelen! Als ik speel voor hetzelfde salaris maakt het mij geen reet uit of ik nou op gras of kunstgras of op stukjes lego speel.

Ga nou maar gewoon voetballen.
Ik ben ook geen fan van kunstgras, maar ik ben bang dat je er toch maar aan moet gaan wennen.

Niet zo huilen meneer Cilessen! Wat is deze man vervelend geworden zeg! Sinds hij kritiek heeft gekregen op zijn slappe houding lijkt het wel alsof hij ineens als een baby op alles reageert. Nu valt dit nog wel mee, maar alles bijelkaar word het wel vervelend onderhand!

of je nu een penalty moet stoppen op kunstgras of op gewoon gras

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren