Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Blind vangt bot bij toptalent: 'Hij was zeer vereerd'

Laatste update:
/

De KNVB heeft het Nederlands-Spaanse supertalent Marco Asensio Willemsen gepolst of hij openstaat voor het Nederlands elftal. De negentienjarige middenvelder, die door Real Madrid wordt verhuurd aan Espanyol, reageerde echter afwijzend. “Hij was zeer vereerd dat we contact met hem zochten”, zegt bondscoach Danny Blind in een reactie aan het Algemeen Dagblad.

Asensio werd geboren op Mallorca als zoon van een Spaanse vader en een Nederlandse moeder. Hij woont al zijn gehele leven in Spanje en voelt zich dan ook met dat land verbonden. “Hij zei: 'dank u wel meneer Blind, maar ik kies op dit moment voor Spanje. Ik voel mij Spaans”, verduidelijkt Blind. “We wisten al van de dubbele nationaliteit van Asensio en we hebben nu gekeken hoe hij tegenover Oranje stond.”

Ook assistent-bondscoach Ruud van Nistelrooij zocht in een later stadium nog contact met de Spaanse jeugdinternational, maar dat veranderde niks aan de zienswijze van de jongeling. Asensio staat tot de zomer van 2021 onder contract bij Real, waar hij wordt gezien als een van de pijlers voor de toekomst. Op het EK voor spelers Onder-19, afgelopen zomer, werd hij verkozen tot beste speler. Eerder liet bondscoach Vicente del Bosque van Spanje zich al uit over de kwestie.

De KNVB moet totdat Marco Asensio bij Spanje debuteert blijven proberen om hem over te halen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Natuurlijk kiest hij voor Spanje. Zijn moeder ging waarschijnlijk gewoon in het mooie Mallorca wonen en Vond daar een man. Deze jongen heeft niks met Nederland. Spreekt waarschijnlijk geen woord Nederlands. Toch leuk geprobeerd haha

23 oktober 2015 om 16:15

Deze jongen spreekt wel degelijk Nederlands. Verder heb je natuurlijk gelijk en maak je op voorhand al weinig kans bij zo'n jongen maar het was het proberen waard.

23 oktober 2015 om 16:34

@voetbalnr1

PrimA dat jij El ghazi grootste talent vind, maar dan moet je wel accepteren dat je niks meer te zoeken heb in Europa zowel clubs als oranje

Grootste talent? Heb ik gemerkt tegen rapid wien, die Tsjechische ploeg en gisteren.. Ben blij dat jij het niet voor het zeggen heb

23 oktober 2015 om 16:54

Wat leuk dat je even zegt wie dan het grootste talent is en meteen vergelijkingen en standpunten erbij brengt

23 oktober 2015 om 18:01

Depay? Die is toch nog niet te oud om talent te noemen?

23 oktober 2015 om 20:14

Kan je vertellen dat Asensio regelmatig nog hier in Rotterdam is hoor. Verder kompleet begrijpelijk dat hij voor Spanje kiest.

23 oktober 2015 om 20:52

Sinds wanneer is 21 jaar oud?

24 oktober 2015 om 01:19

Memphis is 21 hoor..

23 oktober 2015 om 16:17

Nederlands voetbal heeft geen toekomst,Nederlandse clubs in Europa hebben niks te zoeken daar.. Wanbeleid bij de KNVB , als El ghazi de rechtsback van Zwolle passeert word hij gelijk geselecteerd..

Dan hoor ik de analisten Zeggen we hebben volop talenten..

Nou als ik spits zou zijn dan zou ik niet. Schrikken als riedewald tegen mij stond..je schrikt meer van Sergio Ramos dan van riedewald

Terecht lekker Spanje kiezen

23 oktober 2015 om 16:22

Hoewel ik de eerste ben om te erkennen dat spelers soms wat vroeg worden opgeroepen in Nederland is het wel ontzettend stompzinnig om Riedewald met Sergio Ramos te vergelijken, een speler die net komt kijken vergelijken met een speler met bijna 130 interlands, nee dan trek je een goede conclusie

23 oktober 2015 om 16:24

Ik ben het totaal niet met je eens el ghazi vind ik wel degelijk het grootste talent op de eredivisie velden

23 oktober 2015 om 16:31

@ronaldo Hoezo heeft het Nederlands voetbal geen toekomst? Omdat elders veel meer geld te verdienen valt en deze competities ons inhalen wil niet zeggen dat het landenvoetbal op z'n gat ligt.

We zitten alleen "in between" generaties. Dat kan voor een piepklein landje.

Ps. Als Belgie geen spelers met dubbele nationaliteit zou opstellen had het nu ook nog steeds niets voorgesteld.

23 oktober 2015 om 16:32

Op basis van wat dan? Dat hij altijd goed speelt? Want dat is namelijk niet zo. El Ghazi was afgelopen wedstrijden gewoon onzichtbaar. Hij scoort dan wel, maar dat deed Depay ook. Beide vertonen gelijkwaardige trekjes en beide gaan het niet redden als ze dat gedrag blijven vertonen. Dat is echter het probleem van de Nederlandse talenten: mentaliteit.

23 oktober 2015 om 16:35

Kan mij nog herinneren dat Pieter collen soetaers bij België in de basis stonden!! Als oranje zo doorgaat dan gaat het ook die richting op

23 oktober 2015 om 16:37

Toen Ramos net zo oud als riedewald was, due vergelijking maak ik

23 oktober 2015 om 16:37

Talent staat dan ook los van mentaliteit.

23 oktober 2015 om 16:39

Haha El Ghazi.. Tete en Riedewald snap ik, maar El Ghazi. Heeft hij ooit gescoord tegen een grote club?

23 oktober 2015 om 17:03

Ja, tegen Barcelona

23 oktober 2015 om 17:08

Als je al zegt dat El Ghazi het grootste talent van Nederland is zijn we heel diep geschonken.
Op basis van wat er aan gaat komen voor Oranje zie ik het heel somber in.
Spelers van het kaliber Sneijder en Robben zijn er niet meer.

Ik snap heel goed dat deze Spanjaard kiest voor Spanje

23 oktober 2015 om 17:29

Want als Robben en Promes geblesseerd zijn dan moeten ze niemand oproepen? Lens bakt er ook geen fluit van en Narsingh laat ook niets meer zien. Als je een hoop blessures hebt en weinig keus dan heb je dus ook geen andere keus om dit soort spelers al op te roepen. Je kan vinden dat het droevig is dat het daar op neer komt maar dat is niet het wanbeleid hoor. Het wanbeleid is Hiddink coach maken en Blind beloftes maken dat ie het stokje over mag nemen om vervolgens keer op keer verzakers op te stellen zoals Bmi, van der Wiel en Narsingh. Dan weer van Persie, dan weer Huntelaar, dan weer de Jong.

23 oktober 2015 om 18:01

Bazoer is een veel groter talent. Kans dat hij uitgroei tot wereldtop acht ik groter dan bij el Ghazi

23 oktober 2015 om 18:07

@fachten.
De spelers die Belgie heeft zijn allemaal geboren en getogen in Belgie. Enkel Benteke is niet in Belgie geboren. Maar wel op heel jonge leeftijd naar Belgie verhuisd. Dus zoals Asensio hebben ze meer een binding met Belgie dan met het land van hun ouders of voorouders.
Dus dat laatste dat ze niks zouden voorstellen heb je helemaal verkeerd gezien.
Toch maar proberen om Belgie in aanzien te doen dalen he? En dan zijn alle argumenten goed zeker?? Pfff.

23 oktober 2015 om 18:09

laten we dan van ramos bijvoorbeeld varane maken of mangala maar voor de rest ben ik het met ronaldo eens

23 oktober 2015 om 18:15

Jij bent de leukste thuis? Nooit gehoord van Bazoer zeker?

23 oktober 2015 om 18:16

ik heb Bazoer gister aardig wat duellen op kracht zien verliezen, slordige passen zien geven, en geen 1 keer dreiging naar voren zien hebben. Wereldtop? Ik denk het niet.

23 oktober 2015 om 21:28

Bazoer is nog maar net 19 jaar, dat is echt piepjong. Op deze leeftijd al 1 van de weinige constante factoren bij Ajax, dat gaat echt een grote speler worden hoor. Wij spreken elkaar over 5 jaar wel weer.

23 oktober 2015 om 21:28

Dit vind ik een beetje voorbarig van je. Deze jongen barst van het talent en is pas 19 jaar oud. Hij is meer dan een jaar jonger dan ik, en ik groei ook nog steeds in de breedte. Als hij 22 is, is hij een fysiek beest en zal hij die duels winnen.

23 oktober 2015 om 21:40

Volgens mij is er geen enkele jongen met een Marrokaans achtergrond die de top heeft gehaald dus denk dat El Ghazi het ook niet gaat redden. Leuk talent dat wel.

23 oktober 2015 om 22:07

Ja @cthegrave.... Fellaini?

24 oktober 2015 om 00:38

Benatia....

23 oktober 2015 om 16:29

Wat maakt dat uit? Hier is de helft van het Belgisch elftal op gebaseerd. Een stuk of 7 spelers hebben een of twee ouders die oorspronkelijk niet uit België komen.
En zie andersom hoeveel jongens met Marokkaanse of Turkse ouders, die in Nederland zijn opgegroeid, kiezen voor Turkije of Marokko!

Je kunt het altijd proberen. en hoe langer deze jongen niet wordt geselecteerd voor het grote Spanje, hoe kansrijker Nederland is om hem alsnog in te lijven.

23 oktober 2015 om 16:50

Een jaar of tien geleden toen in het in nederland goed ging bestond de helft ook uit getinte voetballers dan NL'ers

23 oktober 2015 om 16:52

Verschil is wel dat alle Belgen in de nationale ploeg (op een enkeling na misschien) gewoon in België zijn geboren en opgegroeid. En vaak al derde generatie migranten zijn. Dat is wel een verschil met deze jongen voor zover ik uit het stuk kan opmaken.

23 oktober 2015 om 17:03

Dat zijn allemaal geboren en getogen belgen.

23 oktober 2015 om 20:14

Dit is inderdaad goed, maar het lijkt ook een goedmakertje, want oranje had meer kans met Ziyech natuurlijk.

23 oktober 2015 om 20:32

En toch kiezen jongens die hier hun leven wonen ook voor landen als Turkije en Marokko...

23 oktober 2015 om 21:33

Ik vind het wel een beetje een wanhoopspoging.. Had in the first place al veel meer moeten doen met Hakim Ziyech. Deze speler leuk geprobeerd maar gaat natuurlijk nooit voor Nederland kiezen. Hij heeft helemaal niks met NL afgezien van zn moeder die hiervandaan komt.

Kon je je beter op Ziyech focussen...

23 oktober 2015 om 16:16

Inderdaad, die heeft alle nederlandse jeugdelftallen doorlopen. Gemiste kans.

23 oktober 2015 om 19:17

En Ziyech is geen talent dan? Ziyech heeft al meerdere malen laten zien dat hij een team op sleeptouw kan dragen en wordt zeker een vaste waarde bij een Europese (sub)top.

24 oktober 2015 om 12:21

We zeggen allebei iets in het voordeel van zyech, dus wat bedoel je? Zyech had heel belangrijk kunnen worden voor oranje, dus is het een gemiste kans.

23 oktober 2015 om 18:49

Mee eens, blijft toch dood zonde dat hij niet voor nederland gekozen heeft, ook wel begrijpelijk, een keer ben je het wachten zat.

Logisch toch. Deze jongen is daar geboren en getogen. Bij de KNVB zijn ze wel heel depressief zoekende naar nieuwe spelers, zelf over de grens.

23 oktober 2015 om 16:24

Depressief?! Weet je wel wat het betekent? Wellicht bedoel je desperaat?

Trouwens volkomen logisch dat Blind even een belletje pleegt, er worden ook allerlei spelers uit Nederlandse jeugdelftallen benaderd, we zouden wel naïef zijn om dat dan andersom niet te doen. Sterker nog, als deze jongen over drie jaar nog niet gedebuteerd is zou ik het gewoon weer proberen.

23 oktober 2015 om 16:46

Ja dat weet ik. Rustig maar.

23 oktober 2015 om 16:24

Depressief? Wanhopig bedoel je neem ik aan?

Vind het inderdaad ook logisch en vreemd dat zo iemand benaderd moet worden. Anderzijds is het verwijt aan het adres van Blind en anderen dat Ziyech niet gepolst is en nu doen ze het wel op tijd, gewoon kijken hoe zo'n jongen er tegenover staat, en dan is het nog niet goed.

Jammer, die heeft namelijk veel meer talent dan welke Nederlandse middenvelder dan ook. Had een geweldig toekomstig middenveld kunnen vormen met Clasie en Bazoer.

Totaal geen verassing dat deze jongen voor Spanje kiest. Het is gewoon hopen dat Del Bosque te lang blijft slapen en hem niet oproept anders ben je bij voorbaat al kansloos. Dus over een tijdje gewoon opnieuw proberen en contact blijven houden via van Nistelrooy.

Genant. Deze jongen heeft niets met Nederland. Beter hadden ze wat meer aandacht aan Ziyech gegeven.

23 oktober 2015 om 16:26

Hoezo genant? Hij heeft een Nederlandse moeder die hier geboren en getogen is. Bovendien spreekt die gewoon Nederlands en woont er waarschijnlijk nog een deel van zijn Familie hier.

Dat is toch wel erg veel voor iemand die niks met Nederland zou hebben.

23 oktober 2015 om 17:11

Genant dat wij een talent proberen te kapen zoals Marokko bij ons doet. Ik vind dat wij ons daar iets te goed voor moeten voelen. Daarnaast is het gewoon kansloos naief om te denken dat hij wel even Oranje boven Spanje zal kiezen.

23 oktober 2015 om 17:20

Ik vind dit niet genant. Genant vindt ik het als je voetballers naturaliseert om ze in het nationale team te laten voetballen. Jongens zoals Douglas, wat gelukkig nooit gebeurd is of Diego Costa.

Als 1 van je ouders Nederlands is, dan heb je dus een deel van de Nederlandse cultuur en (hopelijk) taal meegekregen. Hetzelfde geld voor Ziyech, die heeft 2 Marokaanse ouders en krijgt dus veel van die cultuur mee.

Ik ben juist 100% voor dat zulke jongens op hun gevoel kiezen en niet op het sportieve perspectief.

23 oktober 2015 om 18:24

Heb je wel gehoord hoe hij Nederlands spreekt? Zijn moeder spreekt gewoon Spaans tegen hem. Het is echt niet zo dat hij vloeiend Nederlands spreekt.

23 oktober 2015 om 16:29

Dat ze de aandacht beter op Ziyech hadden kunnen richten ben ik met je eens, maar ik zou het toch niet gênant willen noemen. Hij had een Nederlandse moeder en wellicht voelt hij ook wel een band met dat land. Toen Douglas zou oud was als deze speler zat hij ook nog niet met zijn gedachten bij Oranje, voetballers zijn ook opportunisten en als Asensio over drie jaar nog niet heeft gedebuteerd en wij liggen op koers voor het WK (proest...) wie weet hoe hij er dan tegenover staat. Het zou van misplaatste arrogantie getuigen als we dit soort spelers al bij voorbaat links laten liggen.

23 oktober 2015 om 16:33

Genant?

Hmm vind ik eigenlijk best een goede woordkeuze.
Echter, Baardgrasmus heeft ook een punt als hij zegt dat het misplaatste arrogantie zou zijn als we het niet doen.

Anyway,
Iedereen die hier al een tijdje op VZ zit kent deze jongen al een jaar.
Misschien zelfs al langer.
Ik bedoel en dan nu na een twitter actie van een paar journalisten komt de Knvb ineens aanwapperen?

Jonge die scouting in Nederland is wel zo in en in slecht geworden, niet normaal.

23 oktober 2015 om 17:10

Ik weet niet wanneer ze hem hebben benaderd, al moet het recent zijn geweest aangezien ze een quote gebruiken waarin hij Meneer Blind noemt, dus zoveel later zal Van Nistelrooij hem niet benaderd hebben.

Maar ja, wanneer moet je spelers vragen? Je kan altijd even informeren, maar er spelen ongetwijfeld meer spelers in jeugdopleidingen over de grens die Nederlands bloed hebben, vanaf welke leeftijd moet je die vragen?

23 oktober 2015 om 17:33

Ja ik vind het ook moeilijk en ik heb er niet echt een antwoord op.
Helemaal omdat deze jongen natuurlijk gewoon de Spaanse jeugdelftallen heeft doorlopen (hoewel ik niet weet of hij een periode gemist had tussendoor, dan hadden we natuurlijk kunnen toeslaan).

Maar ik denk dat ik me gewoon het meeste irriteer aan het beleid bij de Knvb.
Bert ook weer met dat "opbouwen" van hem en vervolgens zie je ze alleen maar reageren op wat de media schrijft.
Media schrijft over Ziyech, Ziyech word (dan pas) gebeld.
Media reageert over Asensio, Asensio word gebeld.
Het komt allemaal heel apathisch over op mij en vervolgens komen ze weer heel beinvloedbaar over imo.

Ik snap dat er heus wel al eerder naar die jongens is gekeken en dat Ziyech ook al was opgeroepen. Maar toch.
Het amateurisme spat ervan af, jammer.

De Knvb en Blind hadden zich beter op Ziyech kunnen concentreren. Daar was de kans veel groter dan dat Asensio, die al zijn hele leven in Spanje woont, voor Nederland zou kiezen. Ziyech had gewoon voor Oranje moeten spelen. Een echte nummer 10 die Sneijder op den duur moest vervangen. Helaas voor ons maakt de Knvb (bert van Oostveen) er een puinhoop van.

Blind wordt ineens wakker na de afgang met Ziyech..helaas...

23 oktober 2015 om 16:29

Ook niet, want ook hier zijn het journalisten op Twitter die voor de grap deze actie zijn gestart en pas daarna is "blind" in actie gekomen.
Zelfde als bij Ziyech.

Geloof me, die man moet snel weg want die gaat nog veel meer schade aanrichten.
Mark my words.

23 oktober 2015 om 16:34

Wat je zegt klopt niet. Die zogenaamde 'twitter-actie' is allemaal mooi, maar die kwam deze week (ik dacht eergisteren) in het nieuws, en volgens Blind is al contact gezocht en later nog eens door van Nistelrooij, dus jij denkt dat ze daarmee bedoelen gister en vandaag gebeld en dat dit nu naar buiten komt? Lijkt me toch niet, bovendien hoe zou jij dat uberhaupt weten dat Blind en van Nistelrooij niet eerder al gebeld hebben?

23 oktober 2015 om 16:41

Dat weet ik ook niet.
Maar ik reageer op zijn opmerking dat Blind wakker is geworden na Ziyech en ik geef aan dat ik denk dat hij nog steeds een slaapkop is.

Klopt, ik heb het nieuws van die actie ook maar gelezen hier op Vz.

Maar goed, ik ben dan ook gewoon helemaal geen fan van Blind.

Hij was zeer vereerd. Yeah right. Denk eerder dat het in de richting kwam van Nee. Ik speel liever bij een beter land. Helaas zijn er heel veel landen beter dan de onze tegenwoordig.

Tja na de afgang in de kwalificatie zal niemand meer kiezen voor Nederland (als ze twijfelen)

23 oktober 2015 om 16:41

In eerste instantie niet nee haha. Maar als ze daarna niet worden opgeroepen voor hun land (spanje dus in dit geval), en je ziet geen perspectief, dan is de keuze Nederland misschien toch makkelijker. Vandaar nu alvast informeren, zodat deze jongen weet dat ook wij aan hem denken.

Voor alle mensen die hier zeggen 'hadden ze beter op Ziyech kunnen focussen': jullie denken toch niet echt dat Ziyech voor Marokko heeft gekozen omdat hij niet opgeroepen is door Blind of omdat Blind hem niet gebeld heeft? Hij heeft aangegeven dat hij zich meer met Marokko verbonden voelt, je denkt toch niet dat een telefoontje van Blind daar iets aan verandert? Mogen er toch wel van uitgaan dat Ziyech dat echt meent. Daarnaast, hij was toch ook nog niet opgeroepen voor Marokko voor deze twee oefeninterlands? Dus hij maakte daadwerkelijk toen pas de keuze.

23 oktober 2015 om 16:35

Hakim Ziyech heeft definitief besloten zich beschikbaar te stellen voor het Nederlands elftal. De 22-jarige middenvelder van FC Twente trainde dinsdag voor het eerst mee bij Oranje.

''het klopt dat ik ook door Marokko ben gevraagd. Het was een heel moeilijke keuze. Maar ik wil graag Wk's en Ek's spelen. En die mogelijkheid is bij Nederland nu eenmaal iets groter.'' (nu.nl, mei 2015)

Dit zegt genoeg lijkt mij? Ik weet niet waarom hij van gedachte is veranderd, maar feit is dat hij voor Nederland koos.

Buiten dat heb ik al het respect voor Ziyech, want je voetbalt met je hart. Lekker doen wat het beste voelt.

23 oktober 2015 om 16:37

Maar jij snapt toch ook wel dat als hij zich gepasseerd voelde omdat spelers als, Klaassen, Maher, Narsingh wel opgeroepen worden en hij niet.
Dat hij dat nooit maar dan ook nooit zo kan zeggen op camera?

Ik denk dat we het nooit zullen weten omdat ze het nooit hebben geprobeerd niet eens.
Ik zeg niet van wel en ik zeg niet van niet, totdat ik informatie heb van mensen die heel dicht bij hem staan of hijzelf.

Een interview is niet genoeg in deze voor mij, sorry.

23 oktober 2015 om 16:39

Nou, Ziyech werd in Juni al opgeroepen door Hiddink. Raakte toevallig geblesseerd maar kwam met groot plezier zich bij Oranje melden. Als hij zich echt zo verbonden voelde met Marokko had hij dat toch wel afgewezen dan destijds? Onzin dus. Meneer is gewoon getergd dat hij niet is opgeroepen (waar ik hem best gelijk in geef) en heeft daarom voor Marokko gekozen. Niets meer niets minder.

Niet meer dan logisch dat je gewoon even polst. Hoewel de kans minimaal is, weet je het nooit zeker. Maar goed, zoals verwacht kiest hij voor Spanje. Wel mooi dat hij iets met Nederland heeft, want het is echt een supertalent.

Jammer dat Blind dit niet bij Ziyech heeft gedaan... Nog steeds pijnlijk.

Lekker moment ook om hem te vragen. Nl doet niet mee aan het EK voor het geval de KNVB en Blind het nog niet wisten. Waarom zou deze jongen in hemelsnaam voor Oranje kiezen. Wat een dwazen zijn het toch .

Ben ik de enige die deze poging best sneu vind. Dat we deze jongen moeten benaderen.....jongens we gaan een zware tijd tegemoet. Het is echt zoeken naar spelers die Oranje waardig zijn...mijn hart huilt

Dit is gewoon een trucje van de Knvb om sorry te zeggen voor het feit dat ze Ziyech niet tijdig hebben benaderd. Daarom benaderen ze Asensio snel even, zo van "kijk jongens, we zijn goed bezig en denken er zeker wel aan om spelers met dubbele nationaliteiten te benaderen".

Is toch logisch dat die jongen voor Spanje kiest, zijn talent kan hij beter kwijt bij een Real, Barca of Athletico. Verder heeft hij met het spaans elftal veel meer kans om aanwezig te op een groot toernooi. Zou hij voor voor Nederland kiezen dan loopt hij de kans dat zijn carriere voorbij is tegen de tijd dat Nederland zich weer eens kwalicifeert. ;

Hopelijk wordt dit alsnog een gevalletje Ziyech. Die koos ook voor Nederland, maar na een erg lange periode dacht 'ie ook: "Stik erin.." en speelde hij toch voor Marokko. Asenio is denk ik nog lang niet concreet in beeld bij het Spaanse Elftal aangezien er een hoop middenvelders zijn daar; Isco kan nog jaren mee, Iniesta nog enkele jaren, Cazorla ook als 'ie deze streep blijft doortrekken, Mata kan ook nog even mee, Busquets is ook nog niet zo oud en zo zijn er nog wel meerdere. De kans is aanzienlijk klein, maar de kans is er nog. Niets is 100% zeker.

Ook niet echt en goed moment om hem te polsen. Wij zijn het lachertje van Europa op dit moment. Misschien hadden ze hem moeten polsen na de 5-1 overwinning op het wk?

Haha kiezen tussen het slappe oranje of kansmakers Spanje... Laat me denken... Hahaha Blind, SUKKEL!

Begrijpelijk dat hij niet voor Oranje kiest. Als je wint heb je vrienden, en dat hebben wij al een tijdje niet of nauwelijks gedaan.

Haha ja het was het proberen waard !
Zou volgensmij echt geweldig zijn geweest voor Nederland maar ja..het is niet anders.
Ik hoop deze jongeman trouwens gauw te zien schitteren in het eerste van Real.
Je gaat ook haast denken dat het niet lang meer kan duren wellicht zelfs onder Rafa nog.
Zeer getalenteerde speler.

Nu al conclusies trekken over jongens die tussen de 18-22 jaar zijn, en claimen dat ze nooit de top gaan halen terwijl ze wel degelijk talent hebben, nee dan heb je een goede kijk op voetbal....

Ik ben het eens met het feit dat het Nederlands voetbal momenteel op zijn gat ligt, zowel nationaal als internationaal. Dat betekend echter niet dat we nooit en te nimmer iets meer zullen voorstellen? Lekker makkelijk meelullen met de meute noem ik dat.

In de toekomst zullen we veel plezier beleven van een aantal jongens. Ik vind dat Bazoer, Willems, Depay, Karsdorp echt wel het label groot talent verdiend hebben. In het geval van Depay voordat het gezegt wordt: Die jongen heeft gewoon een jaartje nodig om aan te passen en zijn gedachte weer volledig op prestaties te richten. De rest van die 4 jongens zullen deze stap op den duur ook maken.

Ook jongens als Wijnaldum beginnen beslissender te worden en ik sluit niet uit dat ook hij zijn plafond nog niet bereikt heeft. Van Dijk en Janmaat draaien mee in de zwaarste competitie in de wereld en ik sluit zeker ook niet uit dat hun nog beter worden, misschien dat je als negatieveling zelfs kan zeggen dat ze bijna niet slechter kunnen worden.

België was een aantal jaar geleden ook zeer bedroevend, de talenten zijn doorgekomen en nu staan ze eerste op de fifa-ranking, wie had dat gedacht? Wacht nu eerst maar eens even af. Wij Nederlanders zijn over het algemeen altijd heel goed geweest om terug te komen uit het dal.

On topic: Deze jongen heeft enigszins een binding met Nederland vanwege zijn overleden moeder die een laatste wens had dat hij voor Nederland zou uitkomen, niet zo vreemd dat er even polshoogte genomen wordt toch? Ik snap zjin keuze voor Spanje echter wel volledig. Hij woont daar, voetbalt daar en heeft nog steeds een Spaanse vader. Die gaat er echt nog wel komen ondanks dat de concurrentie moordend is in het Spaanse elftal.

Iemand met de naam Willemsen in het Spaanse elftal is al leuk genoeg. Ik kende hem nog niet maar ga hem zeker volgen. Logisch dat hij voor Spanje gaat, kansloze actie van Blind.

Deze jongen is de toekomst van Spanje. Potentieel gouden bal winnaar. Wat mij betreft op dit moment de Golden Boy van het voetbal.

Als hij alles heeft geleerd in Spanje als voetballer zou ik hem niet echt een Nederlandse voetballer kunnen noemen. Nee ben liever van eerlijk succes.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren