Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Toen was het voor mij klaar en wilde ik nog maar één ding: weg bij Ajax’

Laatste update:
/

Ricardo Kishna lag bij Ajax overhoop met trainer Frank de Boer en de vleugelspeler koos eieren voor zijn geld: hij besloot te vertrekken naar Lazio. In gesprek met ELF Voetbal Magazine gaat Kishna in op zijn vertrek uit Amsterdam. Hij vertelt dat hij in maart al besloten had om te vertrekken bij Ajax.

“Na het laatste incident met meneer De Boer”, legt Kishna uit. De Boer zei dat Kishna de warming-up van de wedstrijd tegen Dnipro niet serieus afwerkte. Het verweer van Kishna luidt dat Daley Sinkgraven naast hem liep en dat Sinkgraven precies hetzelfde deed.

“Ik had sterk het gevoel dat de trainer mij liep te zoeken. Vervolgens werd ik uit de selectie gelaten voor de uitwedstrijd tegen sc Heerenveen. Toen was het voor mij klaar en wilde ik nog maar één ding: weg bij Ajax”, zegt Kishna. Hij zegt dat als het niet loopt met een trainer, dat het dan gewoon niet werkt. Kishna geeft te kennen dat hij graag door de voordeur was vertrokken, om ‘te knallen in de ArenA’.

Lazio is een goede club voor Ricardo Kishna

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ach ja, dat zegt alles toch, kijk eerst naar jezelf vriend, dan naar anderen.

Geweldig talent, verschrikkelijke mentaliteit.

2 oktober 2015 om 10:10

Verschrikkelijk mentaliteit, omdat? Slaat nergens op wat je zegt

2 oktober 2015 om 10:23

Iedereen heeft zn oordeel klaar maar stel nou dat dit daadwerkelijk de realiteit is, zou mij niks verbazen iig.... Franky is zeker niet mr perfect Ricardo uiteraard ook niet! Van de hele selectie (Ajax) is hij de enige die een grote bek durft te geven en de trainer durft te ondermijnen en dat pikt Franky natuurlijk niet!

2 oktober 2015 om 10:30

@nforl
nee natuurlijk niet. Vind je het normaal dat je je baas of leidinggevende een grote bek geeft en gaat ondermijnen?

@tristanmanu
Verschrikkelijke mentaliteit omdat hij geen verantwoordelijkheid neemt. Ja maar Pietje deed het ook is toch een verschrikkelijk kinderachtig excuus. Heb je dat vroeger nooit van je ouders gehoord? Als Pietje van de brug af springt doe jij het dan ook?
Volgens mij heeft de Boer gewoon gelijk.

2 oktober 2015 om 10:33

pas op wat je zegt want frank de boer is heilig bij de ajax fans... bij mij niet.
Fantastisch resultaat natuurlijk 4x kampioen, maar als ik zie wat voor klinisch spel ajax onder Frank de Boer speelt, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat dat ook ligt aan het type speler waar frank van houdt en de opdrachten die hij ze meegeeft. Natuurlijk zijn Kishna en Hamdaoui geen gemakkelijke spelers, maar Frank zal in het buitenland wel vaker spelers tegenkomen met sterallures. Een echte toptrainer kan daar tegenwoordig mee omgaan. Het is in zijn geval wel erg vaak his way or the highway.

@joevartoon: god wat een slechte vergelijking maak jij. Volgens Kishna was zijn warming up dezelfde als die van sinkgraven. Als ie slecht was zouden ze allebei een uitbrander verwachten, toch?vandaar dat ie het gevoel had dat ie gezocht werd.

2 oktober 2015 om 10:38

Dank je Joe, precies wat ik bedoel. Kleuter taal is dat, daar doel ik op.

Kishna heeft zich altijd beter gevoeld dan anderen (voor zover ik daar kijk op heb, ken hem niet persoonlijk) dus hij kon het nooit verkroppen als hij, voor welke reden dan ook, gepasseerd werd. Ik denk dat frank hem trachtte wat realiteitszin bij te brengen maar dat vatte hij altijd negatief op.
Als trainers mij wissel zette, liet ik de training erop zien waarom ze dat niet moesten doen, met m'n voeten praten.

2 oktober 2015 om 10:39

Hij gaat er ook mee om, hij drukt het de kop in. Zat toptrainers die het net zo doen. Als je bij Ajax zit ben je gewoon (nog) geen top speler en heb je geen enkele reden om te denken dat je het beter weet dan je trainer.

2 oktober 2015 om 10:40

El Hamdaoui ging wel lekker in het buitenland he? Fiorentina, Malaga, of hadden die ook slechte trainers? De hele wereld is gek behalve ik! Hahahaha

2 oktober 2015 om 10:42

Zou hem op zijn woord geloven Clark! Zeer betrouwbaar lijkt ie me namelijk, ook niet gekleurd in zijn mening ook.

2 oktober 2015 om 10:42

@clarkkent2
Misschien, maar dan nog zou ik dat een zwakke instelling vinden. Kishna had een andere plek in de pikorde dan een Sinkgraven die net aangesloten was bij Ajax.
Ik zou als de Boer dan ook verwachten dat het grote talent Kishna wat karakter toont en niet mee gaat lopen kloten.

2 oktober 2015 om 10:48

Misschien heeft Sinkgraven ook wel een uitbrander gekregen, maar gewoon toegegeven dat de Boer gelijk had, terwijl Kishna weer naar een ander loopt te wijzen.

2 oktober 2015 om 10:50

JoeCarton, weet je wat Frank de Boer zelf flikte bij Morten Olsen? Dat was pas het ondermijnen van de trainer, ongekende schoftenstreek die hij met Ronald flikte. Daarbij vergeleken is Kishna een volgzame modelprof.

2 oktober 2015 om 10:58

@baardgrasmus
Dus om wat de Boer op advies van zijn zaakwaarnemer 15 jaar geleden gedaan heeft moet hij alles maar pikken van zo'n snotneus? Sorry, daar ben ik het niet mee eens.

de Boer(tjes) hebben Ajax toendertijd inderdaad een kunstje geflikt maar zijn daar inmiddels al lang op teruggekomen, ook naar Olsen zelf. Dat heet karakter tonen, misschien te laat. Maar niet achteraf proberen je gelijk te halen door naar anderen te wijzen.
Daar komt bij dat beide Boertjes voordat akkefietje 1000x meer voor Ajax betekend hadden dan meneer Kishna. Situaties zijn alleen daarom al niet met elkaar te vergelijken.

Kishna zat en zit gewoon fout. En nu lekker in italie, prima. Lekker blijven daarzo.

2 oktober 2015 om 11:08

Kishna is een jonge speler, Frank de Boer was al 29 of 30 toen hij dat flikte, lijkt me een wezenlijk verschil. Zeker als je op die leeftijd nog zo direct onder invloed staat van je zaakwaarnemer dat je bereid bent om de trainer op te hangen. Ik zeg niet dat kishna onfeilbaar is, maar van Frank weten we dat hij zijn fouten heeft gemaakt, en ik ben er dus allerminst uit of Frank hier niet de schuldige is.

2 oktober 2015 om 11:15

punt is, beste Baardgrasmus dat het geen argument is waarom de Boer het recalcitrante gedrag van een Kishna zou moeten accepteren.

Als de boer, als trainer van Ajax scherpte en inzet eist, en dat lever je niet. En dan als excuus aangeeft dat anderen dat ook niet doen vind ik dat gewoon echt heel zwak.
Wat er in het verleden tussen de Boer en Ajax heeft plaatsgevonden doet er dan ook weinig toe. Kishna gedraagt zich als een verwend nest, en had beter moeten weten. Uit zijn reactie nu blijkt dat hij er nog steeds niets van geleerd heeft. Dan ben ik gelukkig dat hij niet meer bij Ajax zijn kop in de wind gooit.

2 oktober 2015 om 11:16

Frank is alles behalve perfect. Kan heel slecht met lastige jongens om gaan.

2 oktober 2015 om 11:18

@clarkkent
Dus dat, Frank is heilig verklaard zonder enkele reden. Ja oke hij heeft een aardige prestatie neergezet met zijn prijzen. Maar om nou te zeggen dat hij spelers significant beter heeft gemaakt, nee. Bazoer, Klaassen en El Ghazi zijn beter geworden doordat ze veel minuten maken. Dus is het nogal wiedes dat ze beter worden anders waren het geen al te beste spelers. Maar om nou te zeggen dat ze echt bijzondere stappen hebben gemaakt?
Kijk een Kishna en El Hamdaoui bijv. zijn geen lieverdjes en er is heus wel het een en ander aan te merken op deze spelers. Maar ik zie liever dit soort spelers als de huidige koorknaapjes die bijna slaafs de opdrachten uitvoeren.
Ga eens de strijd aan met spelers ipv ze te ketenen. (De oude) Mourinho is daar een meester in die krijgt iedereen mee, zelfs de etters die onder hem spelen. Die zouden bijna een moord begaan voor die man (nu iets minder gezien de laatste wedstrijden)
Frank zal in de toekomst in de grotere competities hier problemen mee krijgen en dat snap ik niet van hem. Hij was zelf ook iemand die zich duidelijk liet gelden maar van zijn spelers lijkt het wel of hij het niet kan accepteren.

Kijk Kishna moet niet naar anderen kijken maar vooral op zichzelf focussen maar Frank moet ook wel beter met dit soort situaties om leren gaan.

2 oktober 2015 om 11:22

Ja en ik geloof Frank de boer niet op zijn blauwe oog. Ik kan slecht beoordelen of Kishna een vervelende jongen is die zijn taken niet nakomt, en ik heb reden om Frank de Boer te wantrouwen. Waarom weet je zo zeker dat het Kishna's fout was?

2 oktober 2015 om 11:26

@papabear
jij ziet liever El Hamdoui en Kishna als Ajaxfan en ik niet, dat kan en mag. Dat is een persoonlijke voorkeur. Spelers opnoemen en zeggen dat deze niet beter gemaakt zijn door de Boer maar door de minuten die ze gemaakt hebben is ook een inschatting en zeker geen feit. Het is elkaar weer makkelijk napraten.
Kijk naar de uitspraken van een Younes vd week. Die jongens kijken daar echt wel tegenop en leren echt wel wat van de trainers.

Bovendien er zijn zat grote voetballers die de oude Mourinho wel kunnen schieten hoor, maar dat niet als zodanig melden in de pers.

2 oktober 2015 om 11:27

@malafronte9
niemand is perfect Malafronte9. Hoe je omgaat met je eigen tekortkomingen, daar gaat het juist om. Zeker in de discussie over Kishan, zeker wanneer je zijn reactie op het hele gebeuren leest zoals in dit artikel.

2 oktober 2015 om 11:33

@baardgrasmus
Om precies wat ik hierboven zeg.

Ja, maar hunnie deed het ook, en nog vinden dat dat een goed punt is.. Dat is toch ontzettend kinderachtig, toont gebrek aan zelfreflectie.
Dat je in Maart "voor jezelf al besloten had om weg te gaan" maar ondertussen zegt dat overal nog aan gewerkt kan worden en dat je er uit wil komen en alles wil geven voor ajax is dan ook liegen tegen jezelf en je omgeving. Als een Kishna daarmee in zijn achterhoofd zit kan je onmogelijk 100% geven in een wedstrijd.

Al met al concludeer ik dan dat Kishna een heel verkeerd karakter heeft, een karakter wat problemen creeert in een groep. Dat kan prima als je aan badminton, schaatsen of darten doet, maar niet in een teamsport. Bovendien speel(de) je voor AFC Ajax, niet AFC Kishna.

2 oktober 2015 om 11:48

We zullen het zien, op dit moment zit Kishna bij een betere club in een betere competitie en krijgt hij speeltijd. Ondertussen heb ik gister weer een draak van een wedstrijd gezien van Ajax en mis ik spelers die eens een leuke actie maken of iets verrassends doen. Tot nu toe heeft nog geen lastige jongen het gemaakt onder de Boer, dat is opvallend. Schone, van Rhijn, serero of viergever op de bank zetten, dat is makkelijk, die zullen nog geen misbaar maken als je hun echtgenote voor hun ogen schaakt. Maar de wat mondigere spelers, hoe gaat hij daarmee om?

2 oktober 2015 om 11:49

@Clarkkent, als hij dat voor de tiende keer deed en Sinkgraven voor de eerste keer, dan is het niet gek dat hij dan boos op Kishna wordt.
Ik weet niet of dat zo was, maar aangezien ze vaker overhoop lagen kan ik me zoiets wel voorstellen.

2 oktober 2015 om 12:29

@joecartoon,

Het is ook niet erg, Frank is een redelijk goede trainer.

Hij zou er alleen wel van kunnen leren, en dat is door de jaren niet gebeurd, daar kan je hem wel op aanrekenen vind ik. (el Ham, Aissatti, Kishna)

2 oktober 2015 om 12:39

Het 'mogen' geven van een grote bek, moet je wel verdienen. Kishna heeft te weinig gepresteerd vij Ajax, simpel zat

2 oktober 2015 om 12:40

@malafronte9
Aissatti had niet het niveau om Ajax naar grotere hoogtes te tillen maar wel degelijk de mentaliteit. Ik zou het eerder een belediging vinden voor Aissatti om hem in het rijtje met deze twee te plaatsen aangezien hij zich nooit kritisch heeft uitgelaten naar Ajax of de Boer en altijd keihard is blijven werken. Dat is pas karakter tonen, iets wat die andere twee heren duidelijk niet kennen.

2 oktober 2015 om 14:17

Volgens mij hadden de Boertjes zich toen al wel een beetje bewezen....

2 oktober 2015 om 15:50

Nee, moet hij niet pikken. Maar als je zelf zo'n galbak geweest bent mag je wel wat meer "begrip" opbrengen voor anderen met een wat minder burgerlijk karakter.

2 oktober 2015 om 16:04

@kakadu
Of je weet als "galbak" precies hoe je andere galbakken aan moet pakken. Kishna maakt de dienst niet uit bij Ajax en is qua kwaliteit en verdiensten voor de club totaal niet te vergelijken met de Boer.

2 oktober 2015 om 11:12

Ik besef dat el hamdaoui en kishna niet de makkelijkste zijn om kant voor te kiezen, zeker omdat ze (nog) niet iets gepresteerd hebben.
Maar we kunnen Frank wel afrekenen op het abominale spel van ajax en dat zou best weleens te maken kunnen hebben met zijn voorkeur voor jongens die in de pas lopen.
ik ben ervan overuigd dat Frank de Boer ook niet met Zlatan had kunnen omgaan. En dat vind ik gewoon een zwak punt van de trainer Frank de Boer.

2 oktober 2015 om 11:22

El Hamdaoui is inmiddels al bijna uitgevoetbald en heeft het nergens laten zien. Daar komt bij dat ook anders omgaan met dit soort jongens ook geen garantie is dat goed gaat. Ik ben ook van mening dat je als club nooit je oren moet laten hangen naar een individu. Niemand is groter dan de club, die uitspraak begint een vervelend tegeltje te worden maar het is wel degelijk waar.
Moet je voorstellen dat je 24 van dat soort vervelende jongens ertussen hebt. Wat denk je dat dat met een groep doet?

Ik vind het trouwens ook geen zwak punt. Er zijn meerdere grote spelers en trainers die met elkaar overhoop lagen en er zullen er nog zat komen. Dit gebeurt de Ferguson's, Wengers, van Gaals, Koemans en Mourinho's van deze wereld toch ook?

2 oktober 2015 om 12:38

Joecartoon: hamdaoui is een erg moeilijke jongen. Maar dat ontslaat Frnak de Boer niet van zijn verantwoordelijkheid om met moeilijke jongens om te gaan. Iemand duidelijk maken dat ie niet groter is dan de club kan op verschillende manieren. Het lijkt erop dat Frank dat op geen manier doet maar gewoon ja knikkers verzamelt. Leuk, maar daar ga je ook geen sprankelend brutaal voetbal mee krijgen. Ajax is een club van branie en durf dat zit in het dna. Cruijff en van Basten waren ook geen makkelijke jongens toen ze 18 waren. Frank is van de van Gaal school. Iedereen luisteren en dan succes hebben. Ik hou daar wat minder van.
en eh... Koeman in een rijtje met toptrainers noemen, daarmee diskwalificeer je je wel hoor....

2 oktober 2015 om 12:47

waar heb ik gezegd dat het een toptrainer is? dat maak jij ervan geloof ik. Ik noem even lukraak wat trainersnamen op, noem Koeman er eigenlijk meer bij op omdat hij er juist om bekend staat dat hij wel goed om kan gaan met "moeilijke" jongens, maar ook genoeg akkefietjes met selectiespelers heeft gehad bij al zijn clubs.

Als we dan toch over vergelijkingen bezig zijn, vind je niet dat jij jezelf diskwalificeerd door van Basten en Cruijff te vergelijken met jongens als Kishna?? Die hadden beiden op hun 18e al meer kwaliteit in hun pink dan dat Kishna nu bezit.

Mijn grote probleem met gastjes zoals Kishna is juist dat ze nog geen hol gepresteerd hebben. Het had allemaal zo leuk kunnen zijn maar het ontbreekt de jongen aan karakter. Hij moet zijn voeten laten spreken en niet zijn zaakwaarnemer of portomonnee. Niet de schuld bij anderen neerleggen maar zelf ook een deel verantwoordelijkheid accepteren. Als je nu ineens gaat roepen dat je in Maart al besloten had om weg te gaan, waar is dan al dat gelul na Maart om meneer Kishna heen goed voor geweest? Om toch nog een plekje in de basis af te dwingen om een andere club te vinden? Deze jongen is puur en alleen met zichzelf bezig.

2 oktober 2015 om 13:10

het werken bij een club als ajax vraagt van de trainer, de hoofdverantwoordelijke dat je ook met dit soort jongens kan omgaan. Je kan het wel steeds bij Kishna l;eggen, maar er ligt ook een belangrijk deel bij Frank de Boer.

2 oktober 2015 om 13:16

Hahaha dus een trainer heeft de verantwoordelijkheid om om te gaan met moeilijke jongens? Volgens mij is het juist de verantwoordelijkheid van moeilijke jongens dat ze zich normaal gedragen als ze willen slagen als profvoetballer. Als jouw kind een onvoldoende haalt op school ligt het zeker ook aan de docent en niet aan het feit dat je kind weer niet op zat te letten en gewoon een flut instelling heeft? De Boer valt hier zo weinig te verwijten. Kishna heeft heel veel kansen gehad, nooit echt gepresteerd, maar wel een grote mond. Nu ook weer "maar hij deed precies hetzelfde". Hoe oud is Kishna, 11?

2 oktober 2015 om 15:48

Tuurlijk, eerst naar jezelf kijken. Maar als er met twee maten gemeten wordt moet je je conclusie toch trekken? Eer aan jezelf houden, lekker naar Rome dus!

Om direct maar even op de poll te reageren, Lazio is een mooie club voor Kishna. Of Kishna ook een mooie speler voor Lazio is betwijfel ik. Ook daar zal hij vroeg of laat wel overhoop komen te liggen met een trainer of wat dan ook. Zo lang hij presteert gaat het prima, maar zodra het wat minder loopt moet ik het nog zien.

Wauw, wat kinderachtig. Goed dat deze jongen vertrokken is bij ajax. Met vingerwijzen en de schuld bij andere blijven leggen neemt Kishna nog steeds geen verantwoordelijkheid voor zijn eigen falen. Slechte mentaliteit.

2 oktober 2015 om 13:13

Ben met de dag blijer dat deze jongen weg is. Nu ook echt "hij deed precies hetzelfde". Shit man, is dit de basisschool? Geen intelligente jongen die Kishna en blijkbaar ook niet volwassen. Heeft meer dan genoeg speeltijd gekregen maar gewoon niet gepresteerd.

Genoeg kansen gehad van De Boer, waaruit blijkt dat hij het zeker wel zag zitten in Kishna. Als je die kansen dan vervolgens niet grijpt, kan je enkel bij jezelf te raden gaan. Het is niet echt chique dat dit bij Kishna totaal niet aan de orde lijkt te zijn. Hij schuift het vooral van zich af, de slappeling

Ik ben er 100 procent zeker van dat dit aan De Boer ligt, dat zie je al jarenlang dat hij niet overeenkomt met bepaalde spelers.

En nu zeg ik ook "bepaalde" spelers omdat dit jongens zijn met een apart karakter en mentaliteit (en heel veel talent) dus heb je en andere manier nodig om ze aan te pakken en De Boer doet dit elke keer op de foute manier.

De Boer is succesvol geweest met Ajax maar ik vind hem echt absoluut geen goede coach. Dat zie je nog altijd aan de foute wissels die hij maakt (kijk naar gisteren), naar bepaalde opstellingen, het te lang blijven vasthouden aan spelers die al lang op de bank hadden moeten zitten (vorig seizoen met Van Rhijn en Andersen die er nu zelfs niet meer speelt), ....

2 oktober 2015 om 10:15

Denk ik ook, Zlatan was ook niet de makkelijkste persoon maar heeft het wel goed gedaan bij Ajax. Nou was Zlatan wellicht al een stuk verder in zijn ontwikkeling toentertijd dan Kishna nu.

2 oktober 2015 om 10:53

Jelle, zo geweldig was die Zlatan niet bij Ajax, de concurrentie heeft zich de eerste twee seizoenen slap gelachen om de kansen die hij verprutste. Hij deed briljante dingen maar was niet erg effectief en mido kreeg vaak de voorkeur. Na Ajax werd zlatan echt de wereldster die we nu kennen.

2 oktober 2015 om 10:23

Heeft Kishna het ooit 2-3 wedstrijden achter elkaar laten zien? Je kunt nog zo'n moeilijk karakter hebben, maar als je goed speelt, je kansen grijpt en veel arbeid levert op de training, gaat De Boer je echt niet op de bank houden. Waarom zou De Boer bepaalde privileges geven aan sommige spelers, terwijl de rest van de selectie gewoon op één lijn zit. Hij moet denken in het teambelang en Kishna maakte zichzelf niet onderdeel van het team. Wat mij betreft, en ieder ander weldenkend persoon, mag je dan lekker je eigen sop gaar koken.

2 oktober 2015 om 11:26

Je hebt gelijk, maar heeft hij ook ooit voor een langere periode de kans gekregen van Frank?
Dit soort spelers worden beter naarmate ze meer en meer spelen, hij is een speler die op gevoel/intuïtie voetbalt. Die presteren als ze onvoorwaardelijk het vertrouwen krijgen en vaker iets fout kunnen/mogen doen. Natuurlijk moet Kishna zelf ook meer ervoor over hebben en dat is misschien wel zijn tekortkoming.
Ja de rest van de selectie zit op een lijn met de trainer, maar dat zijn allemaal koorknaapjes. Ik heb nog niemand gezien die zich eens kwaad maakt als het niet loopt of iemand die de boel wakker schudt. Het is allemaal ja meneer nee meneer oke meneer sorry meneer. Fischer zegt een keer iets en wordt meteen teruggefloten.
Als speler heeft hij zich ook wel een laten gelden maar hij kan het niet hebben van zijn spelers.

2 oktober 2015 om 16:06

@papabear
Als je dat niet ziet bij Ajax moet je even letten op jongens als Klaassen of Cilissen. Een heel team met respect eisende egotjes een kwaaie koppen werkt sowieso niet.

2 oktober 2015 om 10:23

@medellin conflicten liggen toch zelden aan 1 persoon. Het is altijd hoe mensen op elkaar reageren en dus een wisselwerking. De één ligt nou eenmaal wel goed bij iemand en een ander niet.moeten we niet een zondebok aan willen wijzen omdat we dat zo nodig willen denk ik

2 oktober 2015 om 10:47

Medellin, Fiorentina en Malaga hadden zeker ook slechte trainers. Daar liep het ook niet goed met El Hamdaoui. Ligt gewoon aan de speler, nu Kishna. Waarom loopt de rest van de spelersgroep weg met Frank?

2 oktober 2015 om 10:55

Ik weet niet of de rest met hem wegloopt hoor. Vraag me af of van Rhijn, vd Hoorn, serero, viergever, duarte, schone en boilesen echt lyrisch over hem zijn. Al lijken dit me, in tegenstelling tot Kishna, weinig mondige spelers.

2 oktober 2015 om 11:30

Loopt de rest met hem weg? Laat ze eerst maar hun zegje doen als Frank (of de speler) daar weg is.
Welke in zijn carriere gelovende speler gaat zijn trainer afkraken als hij weet wat hem te wachten staat (zie Mounir en Ricardo)
Ik zou toch nog even voordat je dit soort vragen stelt.

2 oktober 2015 om 13:20

Als van rhijn en Boilesen niet met hem weg lopen... Die hebben ontzettend veel gespeeld ook tijdens vormdipjes. Daarnaast, De Boer kan moeilijk 30 spelers opstellen om ze maar te vriend te houden toch? Kishna is gewoon een puberend probleemkind geweest bij Ajax, en nu nog steeds blijkbaar. Hij heeft meer dan genoeg kansen gehad.

2 oktober 2015 om 11:09

@medellin, Mooi dat je zegt dat je er 100% zeker van bent dat dit aan de Boer ligt en in dezelfde zin ontkracht je dat door het te baseren op een observatie van afstand ;-) Lekkeh!

Je kunt je afvragen wat fout is? Wellicht verlies je zo een keer een talent, maar als dat voor de rest wel werkt... Dat het voor Kishna de druppel is dat zo een opmerking over het warmlopen.. Tja dan heb je wel weinig reflecterend vermogen... Het is nooit 1 persoon zijn schuld, daar hebben ze beiden een aandeel in!

Zoveel foute wissels maakt hij niet, hij is namelijk behoorlijk consistent in zijn wissels... je ziet duidelijk wat hij ermee wilt...

Het zomaar afschrijven van spelers wordt ook niemand beter van!

2 oktober 2015 om 11:24

Ik denk dat sommige spelers (spelers met temperament) sneller op hun teentjes zijn getrapt. Dit zijn de types die erg veel waarde hechten aan respect en eer. Wanneer je als coach een misverstand met bv. Sinkgraven of vd Hoorn hebt zullen zij denken "ach, hij zal het zo wel niet bedoelen" of "hij is de coach, hij staat nou eenmaal hoger in de rangorde dan mij, ik heb me maar te gedragen naar het team".

De types zoals Kishna reageren heel anders. Zij hebben het idee dat zij ook al een bepaalde vorm van respect verdienen. Zij zullen veelvuldig bankzitten, zonder opgaaf van reden niet accepteren. Zij hebben veel uitleg nodig waarom iets anders moet dan dat zij zelf denken. Zij laten zich niet kleineren ook is er sprake van een misverstand. Deze types hebben een bepaalde omgang nodig.

Het is jammer van bepaalde talenten, maar sommige clubs stellen sociaal gedrag nou eenmaal hoger in het vaandel dan andere clubs. Deze clubs hebben het idee dat dit beter is voor het teamproces en daar is wat voor te zeggen. Dat dit bepaalde type spelers met een hoop talent afschrikt is jammer, maar dat is een keuze.

2 oktober 2015 om 11:51

Frank de Boer is meerdere malen geanalyseerd door VI als de beste wisselcoach van de eredivisie dus dat is echt onzin wat je zegt. Daarnaast was Ajax gisteren de grip op de wedstrijd op een gegeven moment kwijt en na de wissels zag je dat ze weer kansen kregen. Probeer naar de feiten te kijken en je mening met argumenten te onderbouwen want nu schrijf je gewoon onzin.

2 oktober 2015 om 13:14

@zuyder

Die wissels kwamen veel te laat.... Dat zie je toch ook.

Nu zal Kishna waarschijnlijk de hele Ajax gemeenschap over z'n hoofd heen krijgen, maar wat dit betreft faalt De Boer altijd zo erg hè. Vleugelspelers met een beetje bluf en creativiteit. Ik weet zeker dat hij zal slagen bij Lazio, want naast het talent heeft hij ook een goeie mentaliteit!

2 oktober 2015 om 10:39

Waar maak je dat uit op? Zijn uitmuntende wedstrijden bij Ajax, zijn sprankelende acties bij Lazio? Zijn voorbeeldige gedrag in en buiten het veld? Heb nog weinig indicatoren gezien die me doen geloven dat hij een echte topper wordt...

2 oktober 2015 om 10:42

Ja met Fischer en El Ghazi botert het ook al niet...

Prima dat jij nog in Kishna gelooft verder. Je behoort tot de minderheid.

2 oktober 2015 om 11:28

Kishna is een gevoelsmens. Zo een speler die mooie dingen voor je kan doen als die het vertrouwen krijgt. Een explosieve speler die een actie kan maken, maar dat explosieve wordt er al uitgehaald door dat eindeloze getik. Bij Ajax lijkt het alsof alles machinaal gaat en het warme gevoel van die club is allang al weg.

Kishna heeft wat mij betreft het enige juiste gedaan in deze situatie, en dat is zn spullen oakken en vertrekken.

2 oktober 2015 om 11:40

Jammer van je afsluiting want je begon met goeie argumenten. Alle snelheid en creativiteit wordt uit het spel gehaald door dat ziekelijke idee dat balbezit heilig is. Het spel is inmiddels verheven tot een wetenschap ipv een gevoelspel.
Hij had in mijn ogen juist niet zijn spullen moeten pakken want hij had hier iedereen zijn ongelijk moeten bewijzen. Tuurlijk hij is ook wel afhankelijk van een trainer die in hem geloofd, maar het was aan hem om die zo ver te krijgen.
Hij kan goed voetballen maar liet het te weinig zien in de kansen (hoe minimaal die ook waren) die hij heeft gekregen.

2 oktober 2015 om 11:58

Wat moet hij dan doen. In dit systeem komen zijn kwaliteiten niet uit de verf, en dat zal echt niet veranderen zo lang De Boer daar zit. Dan is de enige juiste stap een vertrek naar een andere club. Beter dan op de bank zitten en een jaar verdoen bij een club waar je toch niet tot je recht komt. Die mensen hun ongelijk bewijzen kan ook door bij een andere club wel te schitteren, en die kans heeft hij genomen.

2 oktober 2015 om 13:29

Hahaha nu is hij weer een gevoelsmens dat vertrouwen moet krijgen. Als je vertrouwen wil ondanks slechte prestaties ben je geen profvoetballer. Kishna speelde redelijk veel op jonge leeftijd maar heeft zijn talent nooit omgezet in prestaties. En een gevoelsmens, is dat een andere naam voor iemand die snel op zijn pik is getrapt? Ik vind Kishna namelijk vooral erg onvolwassen en iemand met weinig zelfreflectie. Lees nou wat hij zegt: "Sinkgraven deed hetzelfde". Wanneer was de laatste keer dat jij dat argument hebt gebruikt? In de zandbak met een poepluier. Niet als volwassen man die weg moest bij Ajax omdat hij een slechte relatie had met de trainer. Elke keer dat ik een uitspraak van deze Kishna leest, gaat hij me meer tegenstaan. Stereotype moeilijke jongen die zichzelf overschat en opeens op zijn 30e in een interview gaat zeggen dat hij in zijn jongere jaren wel wat domme dingen heeft gedaan (zoals niet luisteren naar je trainer) waardoor zijn carrière (bijna) mislukte.

3 oktober 2015 om 00:12

Sorry dat ik het zo zeg, maar iedere speler is anders en Kishna was in potentie ook gewoon het grootste talent dat ze hadden voor die positie. Zoals ik hierboven al aangeef, De Boer speelt met Ajax voetbal waarmee je de explosiviteit uit een aanvaller haalt. Daarnaast wordt dit hem ook zwaar aangerekend dat hij niet presteert om deze redenen. Wat Kishna betreft heeft De Boer gewoon zwaar gefaald, want als hij samen met El Ghazi langer op het trainingsveld staat, kan het niet liggen aan zijn honger om beter te worden. Daarom is het het beste dat hij nu heeft gekozen voor een vertrek bij Ajax, want hier zo hij zich niet verder ontwikkelen.

On het is ook niet eerlijk als je ziet dat iemand die precies hetzelfde werk doet als jij, er veel rijkelijker voor wordt beloond. Nogmaals hij heeft gewoon het beste gedaan door te vertrekken bij Ajax.

2 oktober 2015 om 11:35

Ik hoop voor hem dat hij slaagt maar heb er weinig vertrouwen in, het scheelt al dat je de juiste begeleiding om je heen hebt die je weet te triggeren. Wel ben ik het met je eens dat creativiteit en bluf in de kiem worden gesmoord door Frank. Talent heeft hij maar de goeie mentaliteit weet ik nog niet zo zeker.
In deze hebben ze beide gefaald. Frank moet gewoon nog veel leren in het managen van dit soort spelers/mensen. Richardo moet gewoon wat meer haar op zijn ballen groeien en zijn voeten het werk laten doen.

Past niet in het strakke keurslijf van De Boer.

Zul je volgend seizoen, hoe de meeste spelers zullen opfleuren, als De Boer vertrokken is....

Kishna heeft groot gelijk. krijght redelijk wat speelminuten bij Lazio, een betere club dan Ajax en in een betere competitie !

De warming-up is voor iedereen persoonlijk en hier zou ik als trainer dan ook geen consequenties aan binden. Sommige spelers hebben een hele goede warming-up gedaan en scheuren dan nog alles af en anderen lopen drie keer op en neer en zijn jaren lang blessurevrij.

De Boer heeft gewoon niet zo veel met spelers die een wat ander karakter hebben. Spelers die puur op intuïtie spelen zoals Kishna en El Hamdaoui. Jammer, want Kishna speelt over een paar jaar voor Oranje denk ik en hij heeft het talent om na Lazio ook nog een stap te zetten.

2 oktober 2015 om 10:33

Want? Als je bij de warming up al loopt te kloten en geinen terwijl je een wedstrijd moet spelen die gigantisch belangrijk is/was voor Ajax, dan is het toch normaal dat je leidinggevende actie onderneemt?

2 oktober 2015 om 10:41

Iedereen bereidt zich anders voor. Als hij nu een dramatische wedstrijd had gespeeld dan had je hem na een half uur gewisseld. Kost je een wissel, maar misschien had hij ook wel de pannen van het dak gespeeld. Kishna lijk mij zo iemand die uit het niets volledig gefocust kan raken op een wedstrijd en opeens de pannen van het dak speelt.

Ik heb Messi en Dani Alves ook wel eens een balletje zien hooghouden en daarna overtrappen na mekaar. Moet je die dan ook maar passeren?

2 oktober 2015 om 10:51

Zullen we alle vergelijkingen met de beste spelers van de wereld die zich iedere week bewijzen en erg vaak hebben bewezen een duidelijk toegevoegde waarde te zijn voor het team met stabiele prestaties iedere week maar achterwege laten?
Want dat gold namelijk niet voor Kishna....

Als je presteert, dan mag je je meer permitteren, echter bij een speler die nog maar net bij het 1e zit en zoooooooooo wisselvallig presteert? Kom op zeg...

2 oktober 2015 om 10:53

Dan praat je natuurlijk wel over spelers van een heel ander kaliber spelers die zichzelf al bewezen hebben op alle fronten.

2 oktober 2015 om 11:45

Een goede warming-up is voor iedereen persoonlijk maar wel belangrijk, hij moet zijn warming-up niet vergelijken met een ander. Je speelt zoals je voorbereid, het is niet zo dat je tijdens een warming-up de bal bijvoorbeeld kut inspeelt je in de wedstrijd ineens een trap over 60 meter zo op iemand zijn stropdas legt (even heel gechargeerd). Juist hij als creatieve, gevoelsspeler zou een goede warming-up moeten doen. Het juiste gevoel is bij hem zo belangrijk dat je dat niet mag afrafelen.
Laat hem eerst maar eens een serie neerzetten voordat we over Oranje gaan dromen, met zijn talent/potentie is het absoluut niet gek gedacht. Maar ik moet hem maar eerst in Italië zien slagen en dat wordt al moeilijk zat.

Ajaxspelers moeten wat vaker op hun kloten krijgen van De Boer. Dan filter je de huilertjes er automatisch tussenuit. Echte kerels die tegen kritiek kunnen en zelfreflectie hebben, of ze kunnen voetballen of niet, daar heb je meer aan omdat die niet weglopen voor hun verantwoording. Helaas was de heer Kishna voor "zijn gevoel" in zijn eer aangetast vanwege de kritiek op zijn vaak lakse houding binnen en buiten het veld. Prima toch, veel succes in Rome.

Waardeloze mentaliteit, 1x per 3 weken iets leuks laten zien en denken dat je de beste bent, mede dankzij een totaal verkeerde zaakwaarnemer. En vooral nooit naar jezelf kijken

Blij dat hij weg is! Veel gepraat maar zegt eigenlijk niets. Bij Lazio maakt hij af en toe wat minuten maar is hij ook niet spetterend bezig.

Dat Frank de Boer niet altijd met iedereen om kan gaan is misschien (!!) waar, maar los daarvan lijkt het mij vrij logisch dat een speler die nog niks bewezen heeft, praatjes heeft dat hij de nieuwe Ronaldo wil zijn etc., er alles aan doet om de coach te overtuigen. We weten allemaal dat Kishna dat niet deed. Over de warming-up, het is slechts een kant van het verhaal en ik geloof deze kant eigenlijk niet. Hij probeert zichzelf nu uit de schuld te praten, maar feit is dat hij half Ajax tegen zich had, niet alleen door het gedoe met De Boer.

Succes Kishna, maar hier hoef je niet terug te komen.

Frank de Boer gaat ongetwijfeld anders om met jongens die een moeilijker karakter hebben. Lijkt me ook logisch, aangezien die een andere benadering vereisen. Denk niet dat Frank hem beoordeeld op slechts een warming-up, zal een totaalplaatje zijn. Dat hij echter middels dit soort randzaken bepaalt dat ie weg wil, zegt genoeg over zijn mentaliteit. Hij mag zijn handen dichtknijpen met Frank gezien zijn aantal basisplaatsen bij Ajax, hij heeft niks gepresteerd! Kan me 1 goede wedstrijd van hem herinneren, voor de rest liep ie als een ongemotiveerde zoutzak over het veld die telkens recht tegen zijn tegenstander aanliep. Gaat het ook niet redden bij Lazio, speelt over een paar jaar in Qatar en voor zijn 30e is ie afgeserveerd. Je ziet het al aan de blik in zijn ogen, die is niet fris in de bovenkamer. Als Surinamer met nummer 88 spelen bij Lazio, wie heeft dat trouwens bedacht?! Die is namelijk ook niet wijs, een fout statement. Jammer van het talent, had ie maar een mentaliteit van Fischer, die gaat ervoor. Gisteren genoten van die jongen! Ongelukkig in de afronding, maar hij liet zich zien!

Lulletje rozenwater. De Boer gaf hem wedstrijd op wedstrijd minuten terwijl hij zelden iets liet zien. Als hij dan kritiek krijgt omdat hij niet goed warm loopt staat hij al klaar met z'n betoog dat een ander hetzelfde doet. Het lijkt wel een kleuterklas.. 'juffrouw, maar hij deed dat ook!'. Spelers die met zulke smoesjes op de proppen komen en meteen met hun zaakwaarnemer aan de telefoon hangen verdienen het niet eens een Ajax shirt te dragen. Stel je wat mannelijker op, kom niet met smoesjes maar kijk in de spiegel.

2 oktober 2015 om 11:13

Dus omdat hij ongelijk behandeld wordt, heeft hij niet het recht om zich daarover uit te spreken en daar zit boos over te maken. Ik heb destijds zijn interview in de VI gelezen en het lijkt mij gewoon dat de Boer niet met hem om kon gaan. Hij is een jongen die misschien niet degene is die elke wedstrijd zijn volle kracht geeft, maar daar hoort een trainer dan in te springen en hem te motiveren dit wel te doen, maar het lijkt alsof de Boer gewoon geen zin had om energie in hem te stoppen, terwijl dit wel een hele talentvolle speler is. Waarom moet elke Ajacied de Boer zo beschermen? Hij maakt ook fouten.

2 oktober 2015 om 12:00

Wellicht dat de trainer het verkeerd heeft gezien, dat kan. Misschien dat de trainer niet iedere speler gelijk behandeld, kan ook. Iedereen maakt fouten, de Boer ook. Maar als je er naast wordt gezet dan moet je je mond houden, je rug rechten, hard trainen en laten zien dat je er de volgende keer wel staat. Of de trainer gelijk heeft of niet, dat doet er niet toe. Maar wat doet hij, hij hangt meteen met Mino aan de telefoon om te janken dat Sinkgraven net zo'n slechte warming-up deed. Ben je dan een vent?

2 oktober 2015 om 13:34

Kishna is een 19 jarige talentvolle puber met een gedragsprobleem (narcisme, moeite met gezag, weinig zelfreflectie, gebrek aan doorzettingsvermogen). De Boer is een succesvolle trainer die resultaten haalt en een geweldige carrière heeft. Goh, vreemd dat mensen op de hand van De Boer zijn. Natuurlijk behandelt De Boer Kishna anders dan Sinkgraven. Die laatste doet tenminste zijn best om alles uit zijn talent te halen. Kishna is een recidivist die keer op keer een slechte instelling toont.

Of je hebt bij zo'n voorval de mentaliteit:"ik zal de trainer laten laten zien dat hij het fout ziet" of die van "ik ga weg". Ik hou meer van spelers die er een schepje bovenop doen. Die hebben vaak ook een betere wedstrijdmentaliteit. Kashia blijkbaar niet en dat is jammer.

De feiten zijn gewoon dat hij ontzettend veel kansen heeft gekregen, vrijwel niets heeft gepresteerd en zich toch als een vedette aan het gedragen was. Hoe laks hij op het veld stond, om te kotsen gewoon. Ik kan er niet om rouwen dat hij weg is.

Kleine kleuter gedrag. Fijn dat hij weg is. Dit is natuurlijk niet de enige reden dat hij buiten de selectie is gezet. Dit gedrag zie ik ook bij 16 jarige pubers die ik les geef....zielig en onprofessioneel.

Gewoon zielig dus om een collega erbij te naaien als een trainer kritiek heeft op je. Ben blij dat deze vieze rotte appel opgedonderd is. Over 3 jaar lekker bij Zwolle voetballen oid.

Dat dat hij niet heeft kunnen laten zien wat hij werkelijk kan bij Ajax.. Hopelijk gaat hij het maken in de serie A.

Goede buitenspelers heeft het Nederlands elftal niet echt namelijk als Robben weg valt

2 oktober 2015 om 14:08

Ik denk persoonlijk dat dit het dus wel was wat hij kon, dat wat hij liet zien bij Ajax. Er zijn genoeg goede buitenspelers met potentie als Robben wegvalt zoals Promes, Depay, Ghazi en alles wat daar nog achter zit. Alles is beter dan meneer Kishna.

Misschien dat kishna nog aan het puberen is, misschien dat Frank loopt te ziften. Geen idee.
Trainer werkt met jonge gasten, dus daar moet je wel mee om kunnen gaan. Kishna zit langer bij Ajax dan Singraven, dus misschien moest hij beter weten. Het siert hem wel dat hij voor zichzelf de keuze maakte dat dit niet zou werken en na een goed gesprek is vertrokken.
Vraag me ook af waarom de andere staf zich niet heeft gemengd om te bemiddelen of te sturen.
Naar mijn mening weet een speler zelf wat hij nodig heeft als warming-up.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren