Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: KNVB stelt onderzoek in naar ‘apengeluiden’ Heracles-fans

Laatste update:

Edwin Gyasi had met een doelpunt en een assist een belangrijk aandeel in de zege van zijn Roda JC op zijn voormalige werkgever Heracles Almelo (3-1). Toch stapte de aanvaller niet met een louter positief gevoel van het veld.

/

Op televisiebeelden was te zien dat Gyasi zijn middelvingers opstak tegen het publiek van Heracles, tijdens de ereronde na afloop van het duel. "Ze maakten vervelende geluiden naar mij'', verwees hij geëmotioneerd bij FOX Sports naar het publiek van de Almeloërs. "Apengeluiden.''

"Ik heb geen goede tijd gekend bij Heracles, door allerlei redenen'', erkende Gyasi, die de 1-1 voor zijn rekening nam en met een kopbal op de paal aan de basis stond van de 2-1 van Tom Van Hyfte. "Ik kwam daar en het ging gewoon niet zoals ik had verwacht. Ik liet mijn kop snel hangen omdat ik niet veel speelde. Mijn kans bleef uit, die kreeg ik bij Roda wel.'' Gyasi wacht mogelijk een onderzoek van de aanklager betaald voetbal.

Update 9 augustus 11.55 uur - KNVB stelt onderzoek in naar ‘apengeluiden’ Heracles-fans
De KNVB gaat volgens FOX Sports werk maken van de vermeende misdragingen van de fans van Heracles Almelo richting ex-speler Edwin Gyasi. Die verklaarde na de 3-1 zege van zijn nieuwe club Roda JC op de Tukkers dat er apengeluiden werden gemaakt. De speler reageerde daarop door zijn middelvingers op te steken. Zowel Heracles als Gyasi loopt het risico gestraft te worden.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een debielen in deze tijd. Dit kan toch niet anno 2015 , come on..

9 augustus 2015 om 00:05

Wat ik nooit begrijp is dat spelers hier niet boven kunnen staan. Het zijn allemaal misgunners op de tribune en nu laat je je zo ontzettend kennen. Nu hebben die gekken hun zin.

9 augustus 2015 om 00:15

Wat ik nooit begrijp is dat (blanke) mensen proberen uit te leggen hoe anderen het beste met racisme kunnen omgaan.

9 augustus 2015 om 00:18

Erboven staan? Weet je wel wat voor een effect racisme heeft? Ik ken mensen die racistisch bejegend zijn en daar kun je wel aan zien dat het diep zit. Je wuift het heel makkelijk weg maar dat zegt meer over je gebrek aan mee- en inlevingsvermogen dan over de.mensen die er niet "boven" kunnen staan.

9 augustus 2015 om 00:33

In dit geval weet je dat de echt absoluut enige intentie van die supporters is om de speler in kwestie te raken en verder niks. Geen oprechte racistische motieven. Dan verbaast het mij ook wel dat een speler zich dat nog enorm aantrekt ook en het niet kan relativeren voor zichzelf. Daar zou ie zichzelf toch vooral een enorm plezier mee doen. Ook omdat de volgende keer dat Gyasi zich irritant gedraagt of een schwalbe maakt oid de tegenstanders weten waar je hem mee raakt.

9 augustus 2015 om 00:43

@LovreFC Dus omdat de supporters in kwestie volgens jou geen racistische motieven hebben, moet hij zich niks van die racistische woorden/geluiden aantrekken?

9 augustus 2015 om 00:58

Want blanken mensen kunnen zelf niet met racisme te maken hebben? Beetje rare vergelijking.

9 augustus 2015 om 01:04

Lovrefc

Ik hoop echt dat het niet meent want je lijkt nu echt op een groffe racist.

9 augustus 2015 om 01:59

'Blanke mensen' is onderscheid maken in 'ras'. Ga alsjeblieft niet zoiets zeggen als je zelf 'blanken' veroordeeld

9 augustus 2015 om 02:01

@mobiku

9 augustus 2015 om 03:20

Mobiku- ja want blanken worden niet beledigd en vergeleken met stereotypen he? Wat een wereldvreemde gedachte

9 augustus 2015 om 03:34

Inderdaad. Helemaal eens. maar het mooiste is dat uberhaubt iedereen over een kam wordt geschoren. Zwart/blank/geel/rood/paars. Slaat nergens op. Het is 2015 en nog steeds diep triest hoe mensen zo onnozel zijn. Helaas.

9 augustus 2015 om 03:43

Trieste lui die supporters

9 augustus 2015 om 07:56

Selassi: jouw punt over verschillen in racisme gaat alleen op als je over populaties praat... niet voor een individu. Als blanke slachtoffer van racistische, donkere, klasgenootjes en buurtgenootjes kan ik je wel vertellen dat het heel veel emotionele/psychische pijn kan doen... em daar gaat het om: hoeveel pijn doet het een individu... dan geldt die hele onzin over het verleden totaal niet, compleet irrelevant.

9 augustus 2015 om 08:03

@ Rvandoor

Tuurlijk is dat niet irrelevant, ik geef toch ook aan dat racisme andersom net zo erg is maar doen alsof jullie evenveel leed wordt aangedaan door racisme is gewoon niet eerlijk, want het zijn de gekleurden die er vele malen meer onder hebben geleden, stellen dat het 'die hele onzin van het verleden' is is bijzonder krenkend.

9 augustus 2015 om 08:41

Dat slavernij vreselijk was betekent niet dat gekleurde mensen in 2015 de enige racismeslachtoffers ter wereld zijn.. iedereen is gelijk dus iedereen die zware racisme ervaart is een gelijk slachtoffer, het is geen wedstrijd ofzo.. ik hoop dat je dit leest want het is zwaar disrespectvol tov andere rassen.

9 augustus 2015 om 08:57

Ondanks dat ik echt tegen racisme ben, wordt ook vaak misbruik van gemaakt. In dit geval geloof ik de speler wel en ik vindt dat dan ook erg dat men die geluiden moet laten horen. Meestal is er maar een of twee die dat doen en dan volgt de rest vanzelf. En nu zal de speler de straf ervoor krijgen, omdat net op een moment emotioneel is.
Laten we proberen samen te leven en niet zo vaak racisme doen en het ook niet misbruiken.

9 augustus 2015 om 09:45

Mobiku goed bezig, alle blanken over een kam scheren. Weet je hoe we dat noemen?

9 augustus 2015 om 10:07

@selassi 020, dus wat de "blanke" joden meegemaakt hebben is minder erg geweest dan wat gekleurde mensen meegemaakt hebben? Ga je mond spoelen!

9 augustus 2015 om 10:08

Zou het niet meteen onnozel noemen, bepaalde mensen hebben nou eenmaal last van vreemdelingenangst. Een persoon met claustrofobie die zich raar gedraagt in een kleine ruimte kan empathie voor opgebracht worden. Een persoon met xenofobie, in de buurt van een immigrant, wordt echter direct neergezet als een racist. Wij kunnen als maatschappij misschien proberen iets meer begrip voor deze personen op te brengen, zodat de zaak van meerdere kanten belicht wordt.

*Dit is absoluut geen vrijbrief voor het racistisch beledigen van vreemdelingen. Ik ben zelf ook geen voorstander van racisme, maar probeer de kwestie zo objectief mogelijk te bekijken.

9 augustus 2015 om 10:15

@thiagomessi
Misschien moet je gewoon wat beter begrijpend lezen jongen...

9 augustus 2015 om 12:32

@ lovrefc
Vraag jezelf af waarom racisme in het voetbal puur door blanken hooligans komt. Waarom maken zwarte supporters zich nooit schuldig aan racisme? Waarom alleen maar blanken?

9 augustus 2015 om 12:35

@ lovre
Hoe weet jij wat de intensies zijn van deze hooligens? Wellicht zijn deze hooligens daadwerkelijk racistisch? Heb je een onderzoek dat dit kan aantonen? Zo nee, trek dan ne woorden terug want je weet niet waar jij het over hebt.

9 augustus 2015 om 00:07

Was er zelf bij in het uitvak. Gyasi werd alleen uitgefloten omdat hij ons uitlokte. Oerwoud geluiden werden absoluut niet gemaakt

9 augustus 2015 om 00:14

Hoezo lokte hij jullie uit? Die jongen vraagt daar echt niet om hoor.

9 augustus 2015 om 00:31

Er werd wat naar hem geschreeuwd, hij reageerde daar op met een harte voor het logo. Na de wedstrijd kwam die nog even bedanken met 2 middenvingers. Nee zielig doen bij de media, erg goede prof....

9 augustus 2015 om 00:31

Heb ik ook begrip voor. Je hoort tegenwoordig heel snel roepen dat er oerwoudgeluiden worden gemaakt. 1 om een eigen reactie te 'verantwoorden' 2 wellicht is het 'gewoon' boegeroep.

9 augustus 2015 om 00:41

zou mij helemaal niets verbazen, boe-geroep kn als het de speler in kwestie uitkom, zomaar uitgelegd worden als oerwoudgeluiden

als je als blanke een gekleurde medelander die door rood loopt aanspreekt ben je tegenwoordig ook volgens velen een racist

en het probleem is dat die simpele zielen die denken dat ales racisme is ipv gewoon een reactie op hun gedrag, wat voor kleur of afkomst ze ook zijn

en doordat er zo vaak volledig onterecht racisme geroepen wordt, merk je dat er idd bij de autochtone bevolking wrevel ontstaat

er zijn gastjes die denken dat ze alles kunnen doen omdat ze zelf iets als racisme interpreteren, maar ja wellicht ligt het probleem bij deze mafkezen, want hoe de waard is vertrouwd hij zn gasten...

en voor de mensen die niet begrijpend kunnen lezen, daadwerkelijke racisten moeten natuurlijk aangepakt worden, maar doe dan aangifte en laat justitie en de bond dit oplossen ipv je als speler zo triest en kinderachtig op te stellen

9 augustus 2015 om 01:40

dus je wilt zeggen hij verzint het ter plekke, lijkt me erg sterk, volgens mij waren heracles supporters gewoon rascistisch bezig, had hem dan gehouden in die tijd

9 augustus 2015 om 05:09

Lijkt me sterk, alsof Gyasi dat verzonnen heeft? Het waren gewoon wat Almelose supporters met een iq lager dan 30 die zich niet konden vinden in het resultaat. Om je dan als 'supporter' zo te laten gaan... Schandalig. Hoop op forse straffen mocht het onderzoek aantonen dat dit waar is.

9 augustus 2015 om 07:07

@jaapdevos die reactie van je is pas kansloos.. Man je weet niet eens waar je over praat! Er werd helemaal niks maar dan ook niks met oerwoud geluiden gedaan!

Frimpong deed dit ook al in Rusland tegen Spartak Moskou en werd geschorst. Terecht. Je mag en kan dit hoe dan ook niet doen en je weet dat er altijd cameras op je staan. Gyasi zal geschorst worden. Al speelde hij werkelijk geweldig.

9 augustus 2015 om 00:07

Hoe zou jij reageren als ze oerwoud geluiden naar jou maakte? Ga jij dan vrolijk staan zwaaien en lachen?

9 augustus 2015 om 00:11

Als voetballer heb je een voorbeeldfunctie. Gefrustreerd, geëmotioneerd of niet, je moet je gedragen. Als voetballer krijg je wel meer verwijzingen naar je hoofd toe gegooid en daar moet je boven staan. Hoe hard en moeilijk het ook klinkt.

9 augustus 2015 om 00:17

Je moet helemaal niks. Als racisten je vergelijken met een aap kan ik me best voorstellen dat je daar op een gegeven moment genoeg van hebt. En het negeren van racisten is al een jaar of 40 geprobeerd...werkt niet. Dan maar reageren zodat er in ieder geval aandacht aan gegeven word in de media. Als hij het had genegeerd hadden wij er niets over gelezen of gehoord.

9 augustus 2015 om 00:23

Ik ben het absoluut niet met je eens. Publiek zou zich eens moeten leren gedragen. Iemand in het publiek heeft namelijk ook een voorbeeldfunctie. Welk signaal geef je af als je zulke wangedrag accepteert? Als er echt oerwoud geluiden zijn gemaakt behoren ze beide bestraft te worden, heracles en de speler. Knvb zou een keer daadkrachtig op moeten treden tegen racisme, elke keer 3 punten aftrek, dan stoppen de fans er wel mee.

9 augustus 2015 om 00:25

Dank je Tommy, fijn om te lezen dat ik ook nog verstandige landgenoten heb!

9 augustus 2015 om 00:52

Ben een donker en wel eens bij heracles geweest heb er nooit oerwoud geluiden gehoord

9 augustus 2015 om 00:59

Zijn en blijven mensen

9 augustus 2015 om 05:10

Trieste opmerking, alsof die supporters dat elke wedstrijd naar hun eigen medefans doen, slechte timing voor cynische grappen.

9 augustus 2015 om 09:33

Dus wat is jouw punt precies?

9 augustus 2015 om 12:28

bullshit in dit geval . op zo'n moment vervalt de voorbeeld functie . als blijkt dat die geluiden gemaakt zijn lijkt mij een wedstrijd zonder uit publiek wel op zijn plaats .

10 augustus 2015 om 10:54

Nee maar de beste manier is om je speler je voor af te sluiten in het stadion en de KNVB daarna zijn werk laten doen. Dit is in veel gevallen natuurlijk moeilijk maar door zo te reageren geef je ze ook nog hun zin.

9 augustus 2015 om 09:36

Het mooie was dat toen Frimpong racistisch bejegend zou zijn dat iedereen al een oordeel klaar had over Rusland en het WK. Maar dit toont toch weer aan dat racisme overal voor komt en dus ook in Nederland.

Natuurlijk enigszins niet heel slim van om tegen het einde van de wedstrijd zijn middelvinger op te steken, maar gezien zijn vervelende periode bij Heracles en de manier waarop hij behandeld is (volgens Gyasi zelf) enigszins begrijpelijk. En ja racisme hoort natuurlijk nergens thuis...

Als er daadwerkelijk racistische geluiden naar hem werden gemaakt kan ik zijn reactie wel begrijpen. Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen dat je altijd profesioneel moet blijven zolang je op het veld je club vertegenwoordigt maar velen van ons (waaronder ik) zullen nooit in een dergelijke situatie belanden en kunnen ons de pijn van zulk racisme niet voorstellen. Ik ben benieuwd wat de aanklager hiermee gaat doen.

Als ze een onderzoek starten naar gyasi dan ook naar het heracles publiek. Gyasi moet ook aangifte doen als er personen bekend zijn. Verder moet knvb, mocht er sprake zijn van racisme de daders een stadionverbod geven.

9 augustus 2015 om 07:38

Mwa ik lees hierboven via een paar Hercales supporters dat er geen oerwoud geluiden zijn gemaakt. Het gaat ook om de interpretatie. Boe!! Kan gewoon boe zijn, maar anders geïnterpreteerd worden door gyasi. Rasicme dient hoe dan ook kei en kei hard aangepakt te worden, maar.... Dan dient het wel Rasicme te zijn. Ik heb vaak het id dat dit maar vaak geroepen wordt, veel te snel en makkelijk.

Nou waar blijven alle VZ-leden die de afgelopen jaren ontkenden dat er racisme voorkomt op onze tribunes? En altijd wijzen naar Italië en Rusland, maar hier in ons landje....nee hier gebeuren dat soort dingen niet.

Heracles moet een zware straf hiervoor krijgen. Vervelend voor de club maar dat is de enige manier om deze racistische fans aan te pakken.

9 augustus 2015 om 00:16

Is er dan bewijs dat er daadwerkelijk oerwoudgeluiden zijn gemaakt?

9 augustus 2015 om 00:20

Er zal uiteraard bewijs op tafel moeten komen voor dat er een straf uitgedeeld word!

9 augustus 2015 om 00:25

Jawel, zo werkt dat wel. 'Not guilty until proven' en dat is maar goed ook.

9 augustus 2015 om 00:30

Haha Pro-Verum

In welke wereld leef jij dan?

9 augustus 2015 om 00:32

Pro verum als we iedereen zouden veroordelen zonder dat er zeker is dat er iets voorgevallen is zou niemand meer de straat op kunnen zonder ergens van beticht te worden. Zo werkt dat dus niet.

9 augustus 2015 om 00:38

in amerika denken ze er anders over..

9 augustus 2015 om 01:53

Ik heb het niet over een uiteindelijke veroordeling maar over actie ondernemen zoals een onderzoek. Als jullie hier de helden willen uithangen, doe het dan goed. Als er een beschuldiging is, moet er zo snel mogelijk gehandeld worden. Schuldig of onschuldig is een antwoord die na de vraag komt! Racisme is ernstig, behalve voor de empathieloze idioten!

9 augustus 2015 om 02:51

De helden uithangen haha. Wat bazel jij nu weer?

En waarom denk je dat er onderzocht wordt?

9 augustus 2015 om 00:20

Mokibu tot nu toe is het gewoon een welles nietes verhaal. Dus de reactie die jij geeft is misplaatst, omdat er simpelweg nog niks duidelijk is. Of jij moet toevallig in het uitvak gestaan hebben waardoor jij weet dat het echt gebeurd is.

9 augustus 2015 om 00:27

Ja je hebt gelijk. Er moet natuurlijk bewijs komen. Maar heb het zelf meerdere keren meegemaakt bij wedstrijden, dus iets te snel (en emotioneel) gereageerd!

9 augustus 2015 om 01:16

ik waardeer je eerlijke reactie obiku,

maar ik denk dat daar ook een deel van het probleem ligt, want in zulk soort gevallen zie ik vaker dat er direct zeer emotioneel gereageerd wordt en er direct gewezen wordt naar '' de autochtonen'', terwijl in heel veel gevallen de persoon die zo reageert helemaal niet weet wat er daadwerkelijk gebeurd is, maar de reactie voortkomt uit een eigen ervaring, waar direct een verband mee gelegd wordt, terwijl dat niet het geval hoeft te zijn

zo heb ik een voorbeeldje waar alle betrokkenen achteraf keihard om gelachen hebben, maar wat bijna uit de hand liep.

in mijn middelbare schooltijd, zon 10 jaar geleden, was ik een voetbalwedstrijd van een maat aan bekijken en de coach en andere mensen langs de kant spoorden het team van mn maat aan om de sterspeler v/d tegenstander die rugnr 9 had aan te pakken, aangezien die kerel voor al het gevaar zorgde van hun kant.

en begin 2e helft ging hij er weer vandoor, kon net afgestopt worden voor hij kon scoren, maar ipv terug te lopen, te balen oid, draaide die gozert volledig door en ging als een gek op de coach af en met vuurspuwende ogen schreeuwde hij op zon 2cm van zn gezicht af dat hij klaar was met ;; die racistische club, van wie de coach wilde dat de neger van de tegenstanders aangepakt werd''

waar de coach en het publiek riep om die negen aan te pakken verstond de nr 9 dat er geroepen werd om die neger aan te pakken. gelukkig kon hij bij de coach weggehaald worden voor het tot een handgemeen kwam en nadat hem duidelijk werd dat hij de coach en het publiek niet goed had verstaan was er gelukkig verder geen kwaad bloed, maar het is een perfect voorbeeld hoe een klein misverstand, grotendeels gevoed door interpretatie, aardig uit de hand kan lopen, helemaal als je als speler in kwestie ook nog eens een mindere wedstrijd speelt

9 augustus 2015 om 02:17

Natuurlijk kan Gyasi fout zitten net als die nr 9. Wat als het geen misverstand was en hij het toch bij het juiste eind had? Zijn je 15 betogen, waarin je zoiets ernstig als racisme zo makkelijk wegwuift en zelfs op het conto van het slachtoffer schuift, de moeite waard geweest? Je moet in het voordeel van de benadeelde partij betogen totdat anders bewezen wordt. Wat jij nu doet is het voor doen komen als een mogelijke misverstand terwijl er weinig duidelijk is. Het enige bewijs dat er is, is het woord van Gyasi. Daar zul je het mee moeten doen. Je onzin over door rood lopen is ook erg generaliserend, vind je niet? Maar ik begrijp dat dit je denkwijze is en dat je zelf nooit in een dergelijke situatie bent geweest.

9 augustus 2015 om 02:41

nee, je moet geen partij kiezen voordat er duidelijkheid is

jij kiest direct een partij zonder dat je feiten of bewijzen hebt, dat vind ik zeer kortzichtig

helaas zijn er namelijk heel veel mensen die van alles roepen als ze denken daar zelf beter van te worden of het als een excuus voor hun eigen domme gedrag kunnen gebruiken

sterker nog door schaamte vanwege racisme is er extreem lang in veel gevallen nog steeds vaak sprake van positieve discriminatie en autochtone nederlanders letten idd heel erg op hun woorden en daden om te voorkomen dat iets als racisme uitgelegd kan worden, dat is ook niet gezond

en ik vind het idd niet kunnen dat jij zomaar iedereen van racisme beschuldigd zonder daar enig bewijs voor te hebben, want jouw ''bewijs'' is een getuige verklaring van een getuige die zelf baat heeft bij deze getuigenis

verder is jouw laatste zin zeer generaliserend en hoop ik dat je bij jezelf te raden gaat en en inziet dat je echt stuitende meningen verkoopt en het heerlijk vindt om een slachtofferrol voor jezelf te creeeren waar je daarna al je eigen dome acties op af kan schuiven ipv iets aan het probleem te doen of tenminste niet mee te gaan in het probleem, wat je nu wel doet, waardoor je een onderdeel van het probleem bent...

9 augustus 2015 om 03:58

Ik kies geen partij maar geef voordeel van de twijfel aan het vermeende slachtoffer. Natuurlijk kan ik ook fout zitten. Jij kiest partij door het af te doen als een misverstand zonder dat er maar enig bewijs is voor je stelling. Ik generaliseer niet want ik heb het specifiek over je denkwerk en wat er waarschijnlijk aan is voorafgegaan. Ik heb niets over niemand anders geïmpliceerd zoals jij met je "door rood lopen". Misschien moet je eens even een woordenboek opengooien zodat je weet waar je het over hebt. Ik vind het best je werk en denkwijze best walgelijk en neerbuigend.

9 augustus 2015 om 08:05

Ik generaliseer niet want ik heb het specifiek over je denkwerk en wat er waarschijnlijk aan is voorafgegaan.

deze zin zegt na je eerdere bizarre en wereldvreemde reacties genoeg

je hebt blijkbaar een enorm vertroebeld wereldbeeld en ik ga niet meer mn best doen je iets uit te leggen, want je hebt een in beton gegoten mening en staat totaal niet open voor een andere/correcte uitleg...

verder is het ook grappig dat je ineens reacties waar naar gerefereerd wordt compleet gedelete hebt en een heel andere tekst hebt gepost

maar wellicht is het gewoon precies als bij een gyassi vermoedelijk het geval was, dat je achteraf beseft dat je je erg dom gedragen hebt en en nu probeer je excuses te verzinnen en het bewijs op een zeer kinderachtige wijze onderuit te halen...

9 augustus 2015 om 08:05

Als jongen uit Amsterdam Zuid Oost heb ik fijne jaren gekend op zwarte scholen.... gepest om mijn huidskleur en mijn 'dure' (niet van zeeman afkomstige) kleding... jarenlang. Toch kies ik er niet voor om telkens in de slachtofferrol te kruipen en te denken dat iedere donkere man die iets dubbelzinnigs zegt (of als er weer eens een donkere man wordt voorgetrokken in de toko) dat het met racisme te maken heeft. Die kaart spelen begint een beetje kinderachtig te worden. Ik raad je dan ook aan om gewoon eens objectief naar situaties te kijken en dan een oordeel te vellen.
Als Gyasi echt zo bejegend is dan hoort er een straf bij, zo niet dan denk ik dat Gyasi gewoon de racisme kaart speelt en daar zou ik hem flink voor schorsen.

9 augustus 2015 om 14:06

1 speler die zegt wat te hebben gehoord en gelijk zeg je dat er racisme op de tribunes voorkomen in ons land... Dat is pas generaliseren. Buiten dit is er (nog) geen bewijs dat het daadwerkelijk zo is.

Levenslange stadionverbod voor die mensen en sturen naar de bronx

9 augustus 2015 om 00:34

Wat moeten ze in de Bronx met sturen?

9 augustus 2015 om 01:54

Om zelf racisme mee te maken.

9 augustus 2015 om 02:18

Geweldig !!

Lekker scherp Jeninga

9 augustus 2015 om 08:07

Amsterdam Zuid oost is daar op sommige plekken ook ideaal voor, heb ik mogen meemaken. Maar uiteindelijk moet je de knop omzetten. Hoe meer aandacht je het geeft hoe zwaarder het wordt.

Haha wat een onzin, ik stond vooraan. Er werden alleen wegwerpgebaren gemaakt, steekt meneer meteen zijn middelvinger op, gefrustreerd dat het nooit is gelukt bij ons. Eerder in de wedstrijd ook al provocerend het logo van Roda kussen, zielige mannetje als je het mij vraagt...

9 augustus 2015 om 13:28

Dan heb je misschien in het verkeerde vak gestaan. Het was niet erg hard of vaak, maar ik weet in ieder geval één keer 100% zeker dat ik oerwoudgeluiden danwel boe-geroep hoorde toen Gyasi voor het uitvak aan de bal was.

Op een gegeven moment hoorde ik inderdaad wat oerwoudgeluiden vanuit het Heracles vak komen toen Gyasi aan de bal was. Schandalig trieste figuren zijn dat zeg. Ik kan de reactie van Gyasi dan ook best begrijpen, en vind niet dat hij geschorst moet worden hiervoor.

Wel mooi voor hem dat hij enigzins sportieve wraak neemt, want hij speelde een uitstekende wedstrijd. Ramon Zomer zal nog wel een paar keer wakker schrikken vannacht.

als een voetballer het nodig vindt om op het veld zijn middelvinger naar supporters op te steken moet je als club direct direct deze speler aanpakken, anders zal de bond de speler keihard moeten schorsen

de scheidsrechter kan de wedstrijd stilleggen als er spreekkoren oid van de tribunes komen die niet toelaatbaar zijn, neemt de scheids geen actie dan moet de aanklager dat achteraf doen en kan de speler of club evt nog aangifte doen bij de politie

als een speler een trap krijgt op het veld moet descheidsrechter dit afhandelen door de overtreder te straffen en wordt het ook niet goedgekeurd als je als (teamgenoot van) het slachtoffer zelf de overtreder uit de wedstrijd schopt

9 augustus 2015 om 00:25

Jij bent reeel? Je bent dromerig. Hij heeft niemand vermoord. Hij heeft gereageerd op een ontoelaatbare actie van een kinderachtig publiek!

9 augustus 2015 om 00:29

Als het echt oerwoudgeluiden zijn, dan is sportieve wraak en middelvingertje geen probleem.. Overal staat camera op, maar blijft een jongen met emotie en trots.. Prima dat hij zich afreageert..

Dat moraliserende gevingerwapper (no pun intended) is zo vermoeiend...

9 augustus 2015 om 01:25

ik vind dat je je laat kenen door je middelvinger op te steken

en als het daadwerkelijk oerwoudgeluiden zijn geweest, dan moet je je als speler helemaal niet laten kennen door op zon manier te reageren

reageer zelf correct door op het veld je waarde te laten zien en als je het niet meer trekt en de scheids/clubs er niets aan doen dan vraag je om een wissel, wisselt je coach je niet wandel je van het veld en ga je lekker douchen

geloof me nou dat je daar veel meer mee bereikt dan heel stoer voor alle cameras je middelvinger naar die gasten op te steken

ook wil ik dit graag eerst bewezen zien, aangezien ik dat nog niet gehad heb en zijn reactie geeft mij de indruk dat het niet m oerwoudgeluiden ging, maar om boegeroep waarop hij dom gereageerd heeft en daarom maar de racisme kaart speelt als ''excuus'' voor zn gedrag

en pro venum, jij heb hebt met meerdere reacties al laten zien compleet wereldvreemd te zijn, want als je elk kin dat zegt misbruikt oid te zijn op zijn/haar woord geloofd en zonder onderzoek te doen direct de beschuldigde achter tralies wilt zetten/denkt dat dat de normale gang van zaken is, dan zegt dat mi genoeg...

9 augustus 2015 om 04:06

Ten eerste, je beweringen slaan de plank volledig mis wat betreft mijn mening. Ten tweede, hij is eerst een mens boven alles. Dus die voorbeeldfunctie of publiek figuur onzin kan de prullenbak in. Je denkwijze verraad je diepste gevoelens en meningen. Jij denkt dat veel donkere mensen een "racisme kaart" hebben. Zodra ze in de penarie zitten gebruiken ze die. Zie je wel hoe walgelijk en laag dit is of moet ik je een echte spiegel letterlijk voorhouden?

9 augustus 2015 om 23:56

Helaas, ben je niet realistisch in je reacties! Reeel, jij bent wereldvreemd betreft discriminatie en racisme.

Tegenwoordig word er wel heel snel naar racisme gewezen. Boe geroep en fluiten zal het wel geweest zijn.

9 augustus 2015 om 00:23

Tegenwoordig wijst men racisme-beschuldigingen wel heel snel van de hand. En dat sentiment zorgt er nou precies voor dat racisten denken dat ze alles maar kunnen maken.

9 augustus 2015 om 07:50

@mobile

Maar in dit geval snijdt het mes wel aan 2 kansen. Ik heb hier verschilende reacties gelezen van supporters die erbij waren, dat er helemaal geen oerwoud geluiden zijn gemaakt. Als dat het geval is, vind ik dat gyasi keihard aangepakt moet worden. A. Twee wedstrijden voor de middelvinger. B. 3/4 wedstrijden voor het vals beschuldigen van een bepaalde supportsgroep. Want wat krijg je, als een volgende speler, laten we hopen van niet,een X écht gediscrimineerd wordt, is de publieke opinie al gauw, met dit zal wel weer een broodje... Verhaal zijn.

Als het wel bewezen wordt, dan de supporters keihard aanpakken, maar ik betwijfel, mede door sommige reacties gelezen te hebben,of jet hier wel echt om rasicme gaat of dat gyasi zich heeft laten gaan en daar maar een reden voor heeft gezocht.

Logische reactie. Dit gedrag hoort niet op de tribunes thuis. Vorig jaar Go Ahead en Feyenoord, nu Heracles. Hopelijk weten ze de daders te pakken!

9 augustus 2015 om 01:28

wat was er voor racisme bij feyenoord dan?

als feyenoorder moet je bekend zijn met de opblaasbananen, hoe lang die dingen al in de kuip aanwezig zijn en hoe verdomd lastig het is om zon ding ook maar enigszins gericht te gooien...

9 augustus 2015 om 11:23

*kuche*kuch* -Besiktas thuis- *uche*

9 augustus 2015 om 11:55

@reeel

Ik had het niet over de opblaasbananen, ik kan begrjipen dat dat als racisme wordt gezien, omdat de tegenstander/'buitenstaanders' niet weten wat de actie inhoud.

Maar tijdens Feyenoord - Besiktas zijn er racistische leuzen gescandeerd door een vrij groot deel van het publiek. Daar doelde ik op ! Dat soort dingen horen simpelweg niet thuis in een voetbalstadion.

Iets met mug en olifant, Gyasi wordt minuutje lang onheus bejegent en steekt ff drie seconden een middelvingertje op bij het ererondje. Misselijke sensatiezucht van de media omdat er maar zo weinig wedstrijdjes gespeeld werden.
Hoort uiteraard niet wat Gyasi doet, maar een schorsing zou ik overdreven vinden. Maar ook dat hebben we eerder meegemaakt met onze goede vrinden uit Zeist...

9 augustus 2015 om 00:28

Het gebaar blijft hetzelfde, of je het nu 1 seconde of een halve minuut gebruikt. Kan me zijn reactie wel voorstellen, maar toch moet je als persoon hierboven staan en dat stelletje idioten negeren. Zo zzie je maar dat het ook hier gebeurt, erg jammer.

9 augustus 2015 om 00:38

Het hoort niet idd, maar een schorsing hiervoor?

9 augustus 2015 om 11:25

Tja, Frimpong kreeg ook een schorsing en stak daarvoor hand in eigen boezem. Enige waar hij over klaagde was dat de Russische bond in het vonnis stelde dat racisme niet bewezen kon worden. De kaart zelf was hij het hoe dan ook mee eens.

9 augustus 2015 om 12:43

onzin , als bewezen wordt dat de " fans "van Heracles inderdaad die geluiden gemaakt hebben , wat eigenlijk vrij duidelijk is , want het is op verschillende plaatsen waargenomen , keihard aanpakken . van mijn part 1 of 2 wedstrijden zonder publiek , dan heb je de daders er ook bij . als er zo weinig zelf corrigerende actie is van uit supporters dan heb ik daar geen problemen mee . eigenlijk vind ik het veel treuriger dat die zogenaamde " fans " , die er heel dicht bij hebben gestaan , nu zeggen dat het niet zo is . dan ben je eigenlijk net zo schuldig hieraan .

9 augustus 2015 om 00:28

Heeft niks met vrienden uit Zeist te maken. Middelvingers tegen het publiek mogen gewoon niet, dus een schorsing zou volkomen op zijn plaats zijn. Zou mooi worden als iedereen dat elke wedstrijd zou doen.

9 augustus 2015 om 00:31

Elke wedstrijd middelvingers?

9 augustus 2015 om 00:36

Technisch gezien was het na de wedstrijd..

9 augustus 2015 om 07:53

Ok, maar binnen het half uur na de wedstrijd? Dan kan hij nog steeds aangepakt worden door de knvb. Tenminste ik meen me te herinneren dat je tot een half uur na de wedstrijd zelfs nog rood kan krijgen.

10 augustus 2015 om 00:00

Misselijkmakend Lovre, hoe je het constant loopt op te nemen voor die racisten. Zogenaamd begripvol opstellen, en alles bagatelliseren echt heel jammer! Je ware aard is iig zichtbaar, ik zeg niet dat je een racisten bent in tegendeel! Maar je standpunt vind ik wat apart, zacht uitgedrukt.

Komaan kunnen ze deze gasten niet voor 1 keertje publiekelijk vernederen ofzo. Gewoon voorafgaand een wedstrijd naar de middencirkel leiden met hun Id's voor de camera's hen aan iedereen laten uitleggen waarom ze daar voor lul zitten op live TV bij het bijzijn van alle aanwezige zwarte spelers en dan in blijdorp of de apenheul de apen poep laten opruimen met achteraf hen een speciale 'debiele racist' status geven bij het aankopen van nieuwe tickets want anders zullen ze het echt niet leren hoor.

9 augustus 2015 om 01:35

aaaah weer een zeer intelligente opmerking van iemand die volledig voorbijgaat aan het feit dat dit het verhaal is van 1 iemand, waar nog geen bewjis voor geleverd is

als er daadwerkelijk bewijs is voor racistisch gedrag, mogen ze wat mij betreft best met jou plan verdergaan, maar gyassi moet dan op de middenstip aan kinderen en 65+ers op live tv uitleggen waarom hij daar voor lul op tv zit en waarom hij zo zielig reageerde, om vervolgens een keurig beleefd excuses aan te bieden en een taakstraf van een x- aantal uur vrijwilligerswerk met kinderen te doen

en dan moeten we het nog gaan hebben over wat er moet gebeuren als gyassi onterecht '' de racisme kaart heeft gespeeld'', wat even erg is als racisme

buiten dat het verschrikkelijk dom is om onterecht zulke dingen te claimen, want daarmee maak je het alleen maar moeilijker voor mensen die dit daadwerkelijk ondervinden om er wat tegen te doen

Zou het misschien kunnen dat er 'boe' is geroepen en dat deze jongen dat geïnterpreteerd heeft als oerwoudgeluiden? Of dat hij een aanleiding zoekt/verzint voor zijn gefrustreerde gedrag na de wedstrijd?

In de playoff wedstrijd Emmen - Roda waren de gebroeders Gyasi ook al flink aan het provoceren door middelvingers op te steken en ruk gebaren te maken...

9 augustus 2015 om 00:49

Schei toch uit Dennis .
Ik kan de gebroeders best goed en het zijn echt nette gozers .

9 augustus 2015 om 01:32

Haha ja joh.. Ze zijn zelfs na afloop door de veiligheidscoördinator en team manager van Roda op hun gedrag aangesproken. Allemaal stuk voor stuk hele goede gozers ja..

9 augustus 2015 om 12:45

ja de groeten . overal lopen debielen rond , ook bij Heracles .

ik dacht dat apengeluiden richting donkere spelers alleen in landen als rusland voor kwam (als ik 90% van de reageerders mag geloven)

racisme is en blijft er, hoe erg het ook is.
het is maar te hopen dat de juiste mensen worden opgepakt en gestraft.

9 augustus 2015 om 10:41

Natuurlijk niet, mensen die dat beweren hebben geen verstand. Echter is het in Rusland behoorlijk van een andere orde.

9 augustus 2015 om 13:04

Precies. Hoe erg het ook is, het is er overal. In hoeverre het racisme aanwezig is verschilt wel weer.

Prima Gyasi! Het is je goed recht. Ik neem aan dat dit onderzocht wordt, anders die Almelose supportertjes maar hard aanpakken! Bah

9 augustus 2015 om 07:56

En als dit niet waar ik, gyasi maar eens keihard aanpakken, want als hij onterecht de rasicme kaart speelt, brengt hij ook andere mensen in de problemen die, God behoeden het, wél met rasicme te maken krijgt, die worden dan minder snel gelooft.

Sowieso kinderachtig om ex-spelers op zo'n wijze te gaan lopen afzeiken. Snap ook niet dat d'r mede-supporters van mij zijn die Fledderus vanalles misgunnen. Ik bedoel die gast heeft ons toendertijd wel erin gehouden, daar mag wel iets van dankbaarheid tegenover staan... en dat 'ie dan weg gaat na de degradatie, tjah, zou je zelf niet? Je moet als prof voetbalkeuze's voor je eigen carrière maken, je kan niet altijd doen wat voor je huidige club 't gunstigste is..

Dit is altijd zo'n lastige kwestie. Waren het wel oerwoudgeluiden, dan is zijn reactie volkomen terecht. Echter, waren het geen oerwoudgeluiden dan is het weer slecht van zijn kant om meteen de recise kaart te spelen. Je kunt in dit soort gevallen maar beter niks zeggen tot dat duidelijk is war er zich precies heeft afgespeeld.

Ik snap niet dat wanneer spelers zwaar beledigd worden of gediscrimineerd worden mensen het raar vinden wanneer deze een keer terug reageren. Spelers moeten altijd maar een voorbeeld functie zijn en zich volwassen gedragen.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen zich in kunnen houden wanneer ze door meerdere mensen constant beledigd of gediscrimineerd en dan nog te bedenken vanwege een spelletje. Neem hierbij dat het vaak gaat om spelers van net 20 jaar.

Dus nee het is niet verstandig van een speler om zo terug te reageren want je geeft de idioten alleen maar een groter podium en je bent er uiteindelijk zelf de dupe van door evt. schorsing maar ja ik begrijp goed dat spelers ook maar mensen zijn die gelukkig niet 100 % hun gevoel uit kunnen zetten.

9 augustus 2015 om 04:11

Je spreekt hiermee al het voorgaande tegen en je geeft me stiekem gelijk. Dat zul je vast niet toegeven maar ik vind dat niet erg aangezien racisme groter is dan ikzelf!

9 augustus 2015 om 10:06

Wat spreek ik tegen. Is mijn eerste reactie op dit bericht en heb nog geen discussie met je gehad dus hoe kan ik me dan tegen spreken. Ik denk dat je ff goed moet kijken want je hebt de verkeerde voor je.

Ze moeten opassen met ons de hele tijd racist te noemen voor niet of onterecht, want op een gegeven moment worder we dat wel daardoor

Selassi wat begrijp jij niet aan pijn die een volk kan voelen vs pijn die een individu voelt? Het is leuk dat je de pijn van een hele bevolkingsgroep erbij haalt, maar het gaat hier nu om 1 individu. Dus dat je het over vroeger hebt is irrelevant. Het gaat namelijk over de pijn die iemand op dat moment meemaakt. Dan speelt het verleden niet mee (of denk je dat ik bij iedere racistische aantijging dacht : 'och, als blanke hebben wij veel minder geleden dan andersom, dus dit doet mij minder pijn...)????

Standaard reacties zijn. Hij moet er boven staan. En miss hoorde hij het verkeerd. Hij gaat nu desondanks geschorst worden. En het eeuwige racisme wordt zo weer in stand gehouden. Nederland telt in potentie een meerderheid van het electoraat dat voor 'n partij als die van Fortuyn zou kunnen stemmen. Dus van Racisme zijn we de komende eeuwen nog niet verlost. Hoezeer iemand ook ingeburgerd is, is absoluut niet relevant. De supporters beoordelen deze jongen op zijn donkere uiterlijk. En daarmee is het slappe excuus bij racisme, dat de mensen met een andere afkomst zich moeten inburgeren natuurlijk ook totaal invalide.

9 augustus 2015 om 09:39

Leuk reactie maar slaat de plank wel heel erg mis, de discussie is nl of dit ook echt gebeurd is.

Dus niet of het vreselijk zielig is want dat weten we nu inmiddels wel.

Maar zijn er echt oerwoud geluiden geweest, (ik heb ze niet gehoord.) of is dit een gefrustreerde
speler die in de fout gaat en dus maar roept discriminatie. .

Gezien het verleden tegen Emmen sluit ik het laatste niet uit.

Ik ken hem niet, maar vond hem ongelofelijk vervelend gedrag vertonen tijdens de wedstrijd.
Tegen Ramon Zomer, en kort erna nadat hij juist zelf de overtreding begin.
Als dat van die geluiden klopt, is dat natuurlijk onacceptabel.
Maar op basis van een optelsom van de gedragingen van Gyasi zou een schorsing gerechtvaardigd zijn.

In dit geval vind ik dit niet kunnen... Dit moet gewoon onderzocht worden, maar op straat is het anders, heel veel jongere Marokkanen en andere buitenlanders misbruiken het woord racisme en dat vind ik misschien nog wel erger... Niet nemen het woord totaal niet serieus en misbruiken het op die manier om tot hun recht te komen...

9 augustus 2015 om 12:19

Idd echt racisme moet aangepakt worden, zoals deze geluiden kunnen echt niet.

Maar ik wordt er ook weleens moe van dat tegenwoordig alles als racisme wordt bestempeld. Zoals als de bus voor iemands neus wegrijdt. Dat gebeurd bij iedereen, maar als het bij donkere mensen gebeurd is het ineens racisme.

Maar nogmaals dit moet wel aangepakt worden, zulke geluiden kunnen gewoon echt niet.

nou eens kijken of de knvb nu ook zo zwaar straft een lege tribune en 10.000 euro boete kregen wij voor spreekkoren wedden dat deze straf veel lager word

9 augustus 2015 om 13:03

Dit dus.

9 augustus 2015 om 13:26

Zulke reacties verdienen in mijn ogen een groen randje. Het zal er waarschijnlijk niet van komen, maar wil het toch even benoemen.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren