Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nijland verbaasd: ‘Ik kan het me werkelijk niet voorstellen’

Laatste update:

Hans Nijland kan niet geloven dat Eric Botteghin zijn jawoord al gegeven heeft aan Feyenoord voor een meerjarige verbintenis bij die club. De verdediger uit Brazilië staat nog een jaar onder contract bij FC Groningen en dat wil eigenlijk geen zakendoen met Feyenoord, want de competitie begint al bijna en men wil Botteghin niet meer kwijt. Nijland gelooft dat de zaken onveranderd zijn ten opzichte van een paar dagen geleden.

/

Botteghin heeft van Feyenoord te horen gekregen wat hij kan verdienen, zo stelde het Algemeen Dagblad woensdagochtend. RTV Noord voegt daaraan toe dat er geruchten gaan dat speler en club feitelijk al akkoord zijn en nu alleen nog wachten tot FC Groningen ook ‘ja’ zal zeggen. Directeur Nijland wil daar niet aan. “Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat deze geruchten waar zijn.”

“Wij kennen Feyenoord als een goede en eerlijke club. Het lijkt me sterk dat zij zonder toestemming van ons in gesprek zijn gegaan met Eric Botteghin. Dat mag simpelweg niet”, betoogt Nijland bij de regionale radio- en televisiezender. Hij zegt dat er sinds vorige week donderdag geen contact meer is geweest tussen Feyenoord en FC Groningen. Toen legden de Rotterdammers een tweede bod neer, waartegen FC Groningen ‘nee’ zei.

Denk jij dat Eric Botteghin en Feyenoord al akkoord zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Nijland gelooft ook nog in sprookjes? Zo gaat het helaas tegenwoordig, regeltjes zijn er voor de sier

5 augustus 2015 om 12:18

Ik krijg spontaan een Deja-vu.... Van Geel nog bij ajax? Suarez? Arbitragezaak? Van Geel weet het weer slim te spelen door de spelers helemaal lekker te maken met een dik salaris... Botteghin straks ontevreden als Nijland nee zegt tegen een bod, Botteghin teleurgesteld en boos en spant een arbitragezaak aan....

Hopelijk komt het niet zo ver en betaald Feyenoord gewoon wat de FC vraagt... Wij moeten ook maar snel een vervanger zoeken zo vlak voor de competitie.

5 augustus 2015 om 12:29

volgens mij was dat nog Blind hoor in de tijd van Suarez

5 augustus 2015 om 12:43

Nee, dat was wel degelijk Van Geel. Die smerige zaak zal ik nooit vergeten en deze gang van zaken omtrent Botteghin verbaast me ook nix.

5 augustus 2015 om 12:57

En ook met het gek maken van Kramer terwijl er niet eens een akkoord is met ADO. Wang moet de poot lekker stijf houden. Dan maar Kramer een extra jaar houden met het risico dat hij later niet alsnog wil verlengen. Dan tenminste wel een jaar lang verzekerd van een speler doe wel raad weet met een paar voorzetten van Schaken en Duplan.

5 augustus 2015 om 13:22

Dit is volledig toe te schrijven aan FC Groningen. Als een speler in de selectie goed presteert, kan je er rekening mee houden dat deze speler vertrekt. Hier had Groningen allang op kunnen inspelen, maar het enige wat hun nu doen is Van Geels spelletje afkraken.

5 augustus 2015 om 13:27

Adodenhaag, en jij denkt dat Kramer dat zomaar even naast zich neerlegt als Wang zijn favoriete club door zijn neus boort? Dan kun je hem beter verkopen.

5 augustus 2015 om 13:50

Dus Groningen moet maar vast voor alle posities waar spelers het goed doen een vervanger halen? Wat een onzin feyenoord moet zich gewoon netjes gedragen en betalen wat Groningen wil hebben.

5 augustus 2015 om 14:37

Als de speler weg wil en nog 1 jaar een contract heeft dan kun je hem beter verkopen toch?

5 augustus 2015 om 16:24

Voor het juiste bedrag alleen ja... Botteghin heeft nog 1 jaar een contract en daar heeft hij zich gewoon aan te houden! En Realmezut, ze hebben natuurlijk wel een vervanger op het oog, maar we zijn al 2 sterkhouders kwijt, dus het liefst houden we Botteghin gewoon.

5 augustus 2015 om 17:32

Wat denk je dat er geen lijstje is? Maar zo vlak voor begin van competitie wil je een van je sterkhouders niet kwijt raken.
Eigenlijk is je reactie behoorlijk dom en eigenlijk omgekeerd. Juist Feyenoord is dom bezig, wetende dat je een verdediger nodig bent ( al 3 maand) en dan vlak voor begin competitie pas proberen iemand aan te trekken.
Doe dat dan een maand eerder en desnoods onder voorbehoud van verkoop speler.
Nu moet je gewoon eigenlijk meer als de hoofdprijs betalen als de betreffende club überhaupt wil verkopen....

5 augustus 2015 om 12:22

Dit is allemaal show van Nijland, hij weet prima hoe de markt in elkaar zit en is een meester in het bespelen van de geïnteresseerde clubs en media. Ik geloof dat Nijland de langstzittende voorzitter van de eredivisie is dus hij weet heus wel met wat voor bijltje er gehakt wordt. Ik hoop alleen dat hij de transfer op het juiste moment afrond en er geen vervelende nasleep komt zoals spelers die persé weg willen en te ontevreden raken. Tot dit punt is het louter een spel van Nijland om de prijs op te drijven.

edit: spelling

5 augustus 2015 om 14:41

Daarom. Nijland speelt het spelletje leuk maar drijft het iets te lang door. Het is niet geloofwaardig meer

5 augustus 2015 om 18:22

nijland is geen voorzitter van groningen en is dat ook nooit geweest...

Feyenoord heeft toch gewoon Van Beek die op de zelfde plek als Botteghin speelt? Of willen ze dan Kongolo op links of de bank zetten? Dan jaag je weer een goed talent weg. Ik vind het persoonlijk een beetje vreemd dat je achter Botteghin aangaat terwijl je met Van Beek al een van de beste van de eredivisie voor die positie hebt. Ik neem aan dat Botteghin ook niet voor de bank gehaald wilt worden.

5 augustus 2015 om 12:13

Je hebt ook wel eens blessures en schorsingen. Feyenoord moet dan niet aankomen met een Dammers dat het nog lang niet aan kan. Feyenoord heeft achterin wat meer ervaring nodig en dat denken ze met Botteghin en van der Heijden te hebben. Kongolo lijkt in een mindere periode te zitten. Die kan wel even banken.

5 augustus 2015 om 12:20

Kongolo links, Nelom bank. Wilt Kongolo liever niet, maar voor het elftal is het het beste.

5 augustus 2015 om 12:31

Eventueel van beek op rechts

5 augustus 2015 om 12:37

BMI wilde het ook niet, maar speelt nu gewoon bij Porto.
Dus zo erg kan het niet zijn toch?

5 augustus 2015 om 12:59

Inderdaad. Onzin dat die talenten direct zoveel te willen hebben. Zou in Duitsland niet zo werken.

5 augustus 2015 om 13:08

Mathijsen (en Boulahrouz) zijn weg bij Feyenoord.

Daarom van der Heijden en het liefst nog een verdediger erbij, nu dan Botteghin.

5 augustus 2015 om 13:11

@ Falcao: Lijkt me vrij logisch dat je als speler zijnde het liefst op de positie wil spelen waar je het beste bent/ de meeste ervaring hebt. Dat is in principe natuurlijk ook het beste voor je carrière.

5 augustus 2015 om 15:00

@cojow
Kongolo gewoon links centraal en daarnaast botteghin of van beek beginnen. Als Kongolo zijn normale niveau haalt is hij al beter dan van der Heijden en Terence speelt niet slecht deze voorbereiding. Laat van der Heijden maar proberen om zich als lcv erin te spelen of als middenvelder want op een wedstrijd na ben ik ook nog niet kapot van vejinovic.

Desnoods van der Heijden proberen op Lb al denk ik dat Lb geen goede positie voor hem is.

Hans Nijland is nogal hypocriet, lopen zeuren over het feit dat clubs zich zo laat melden bij hem voor bijvoorbeeld Botteghin. En zelf haalt die 2 dagen daarvoor Drost wat minstens net zo laat is.

5 augustus 2015 om 12:12

Daar gaat het hier niet om.

5 augustus 2015 om 12:23

Weet ik, maar dit vloeit voort uit het feit dat hij vind dat Feyenoord zich te laat meldde volgens hem.

5 augustus 2015 om 12:12

Verschil is dat Zwolle moest/wou verkopen en Groningen niet. Daarnaast wil Feyenoord niet betalen wat wij willen hebben. Dan zou het vreemd zijn achter de rug om over een contract te praten lijkt me.

5 augustus 2015 om 12:14

Nijland had weinig keuze aangezien Kieftenbelt en Chery al waren vertrokken eerder die week. Zwolle heeft nu nog wel bijna een maand de tijd om zich nog te versterken. Het was natuurlijk anders geweest als Nijland Drost eind augustus had gekocht wanneer de transferperiode bijna ten einde is.

5 augustus 2015 om 12:19

Dat heeft fcg dus ook, nog een maand, of verdien je liever niks aan botteghin als die volgend jaar transfervrij vertrekt na een jaar gedemotiveerd te zijn geweest

5 augustus 2015 om 12:23

Ik denk dat Zwolle er ook al wel op rekende dat Drost zou vertrekken, er waren ook al veel geruchten over dat Vitesse hem had moeten halen. Net als dat Groningen verwachtte dat Chery zou vertrekken.

5 augustus 2015 om 12:27

Tuurlijk wordt hij gewoon verkocht, maar om te blijken dat ze echt bereid zijn om hem zijn contract uit te laten dienen zullen de clubs gewoon het geld moeten ophoesten. De noodzaak om hm te verkopen is er niet, dus het zou niet eens zoveel uitmaken. Groningen speelt zulke dingen meestal wel slim, dus achter de schermen moet er toch al wel een vervanger benaderd zijn. Als dat niet zo is kunnen ze hem beter gewoon nog houden, lijkt me niet dat die gedemotiveerd zal zijn is hij gewoon niet het type voor.

5 augustus 2015 om 12:31

Ik houd hem liever nog een jaartje hier in Groningen. Dan loopt hij maar gratis de deur uit. Zoals ik hieronder al aangaf is het voetbal technisch gezien gewoon het verstandigste om hem hier nog een jaar te houden. We zullen alle kwaliteit nodig hebben om die Europese wedstrijden door te komen en om weer voor de top 7 mee te kunnen doen in de Eredivisie. Dat is wat mij betreft meer waard dan die paar ton/miljoen die we nog kunnen krijgen voor hem. Een aangekochte vervanger zal per definitie altijd minder zijn en zal het tijd kosten om hem in te passen in het systeem en team.

5 augustus 2015 om 12:32

Dat is bij Botteghin toch ook zo? Het is pure demagogie van Nijland. Superdoorzichtig en hij onderschat de fans van FC Groningen met deze puberale volksmennerij.

5 augustus 2015 om 12:19

Zwolle was juist blij met zijn vertrek, nu kunnen jullie een middenvelder en keeper kopen plus wij hebben een recordbedrag neergelegd voor Drost... Dus zo erg was het ook weer niet

5 augustus 2015 om 12:26

Feit is dat tot 31-8 de markt open is!!!!! Met drost heb je gelijk 👍

5 augustus 2015 om 12:52

Ja maar Groningen meld zich en betaald de hoofdprijs bij Dost wat Zwolle qua geld goed kan gebruiken, wij zijn zeer gezond en hoeven niet te verkopen. En hun beginnen aan een spel met een bodem prijs! Daar zit nogal verschil tussen daar komt bij dat zwolle nog saymak/nijland op die posities had op moment van verkoop. Wij hebben totaal geen lengte kop kracht verder en in de Eredivisie loopt een potentiële vervanger niet rond. En naast Suárez begon Silva ook met werkweigering niet te vergeten.

5 augustus 2015 om 12:53

Hoe is dat een goede vergelijking?

Feyenoord zegt ook dat ze een akkoord hebben met Kramer. Kramer zelf ontkent het.

weet niet waar Feyenoord mee bezig is...

5 augustus 2015 om 12:15

Dat zijn de spelletjes wat men tegenwoordig nodig heeft om druk bij de eventuele verkopende clubs neer te leggen.. En zo ontevreden spelers wil creëren..

5 augustus 2015 om 12:16

Er zit een verschil in media en Feyenoord hé. v Geel praat niet met de media in deze periode van drukte. Na 1 september zal hij inhoudelijk praten, voor die tijd niet. Logisch ook.

5 augustus 2015 om 12:19

Feyenoord zelf zegt helemaal niets. Het volgende bericht staat zelfs op Fr12: "van Geel praat pas met media na sluiten transfermarkt"

Mikos Gouka Feyenoord clubwatcher bij het AD die gooit dit allemaal de wereld in. Dus aub check de feiten voordat de club weer van alles aangepraat wordt.

5 augustus 2015 om 12:40

Daarnaast is Krabbendam wel klaar bij Feyenoord, niemand praat nog met die fantast en om toch met nieuws te komen wordt er van alles verzonnen.

5 augustus 2015 om 13:01

Blijft natuurlijk wel verbazingwekkend dat er nog steeds mensen zijn die ervan overtuigd zijn dat Feyenoord dit gezegd zou hebben.

En vreemder nog dit dan ook nog eens gaan beoordelen.

Dat Van Geel iemand is die zich niet aan regels houdt mag inmiddels wel bekend zijn, dus het zou me niets verbazen als hij hier iets heeft gedaan dat verboden is.

5 augustus 2015 om 12:16

Vertel?

5 augustus 2015 om 12:24

Dat kan toch niet echt een verassing voor je zijn, neem aan dat je nog wel weet hoe het met Suarez en Bruno Silva is gegeaan.

5 augustus 2015 om 12:25

Vermeer.

5 augustus 2015 om 12:25

Zoek maar gewoon even goed op wat er is gebeurd rond Suárez en Silva en dan weet je genoeg.

5 augustus 2015 om 12:31

Hoezo Vermeer? Vermeer mocht voor een bepaald bedrag weg en dat heeft Feyenoord keurig aan Ajax overgemaakt.

5 augustus 2015 om 12:39

En dat is te wijten aan v Geel, niet aan die jongens zelf?

5 augustus 2015 om 12:46

Allebei natuurlijk, maar als je technisch directeur van een club bent dan heb je je aan de regels te houden en je collega's te respecteren.

5 augustus 2015 om 18:29

Lach me dood als er weer een arbitrage zaak komt. Dit spant de speler natuurlijk aan maar zal dus 100% zeker weer een nederlaag voor Van Geel zijn.
Toen der tijd was volgens de uitspraak Ajax sportief geen verbetering. Nou dan zal Feyenoord al helemaal geen sportieve verbetering zijn

Nijland moet is stoppen met zeuren en hem gewoon laten gaan volgend jaar loopt tie gratis de deur uit sukkel

5 augustus 2015 om 12:16

Ik hou wel van zijn instelling. Principes zijn niet zakelijk maar wel goed op zn tijd. Je sterkhouder achterin kan je niet 4 dagen voor de competitie laten vertrekken voor zo weinig.

Hadden ze maand geleden moeten komen.

5 augustus 2015 om 12:21

Maar wel 4 weken voor de competitie voor even weinig?

5 augustus 2015 om 12:22

Hij is niet meer gemotiveerd en denkt alleen maar aan een overstap naar feyenoord als nijland hem volgend jaar laat gaan zonde van die 2.5 miljoen

5 augustus 2015 om 12:27

Dat ongemotiveerde is natuurlijk gewoon gel#l, dat is 3 wedstrijden en dan staat die speler er weer, ook Bottegin weet dat hij gewoon moet presteren om in de belangstelling te blijven staan. Groningen kan hem ook in de winter nog wel verkopen voor 2,5 miljoen.
2,5 miljoen is gewoon te weinig voor een van de beste verdedigers in de eredivisie.

5 augustus 2015 om 12:38

Als er echt 2.5 mio geboden zou zijn dan was hij al weggeweest geloof mij maar

5 augustus 2015 om 12:55

Volgend jaar oppikken Feyenoord...lekker voor niets ophalen bij groningen

5 augustus 2015 om 13:16

Ja? Dan kan Groningen nog handelen. Nu kan je je verdediging niet meer op orde krijgen en daarvoor krijg je een schamele 2.5 miljoen. Niet doen dus

5 augustus 2015 om 13:38

ja zodat je tijd hebt om een vervanger te halen. Een vervanger is nu namelijk ook duurder. Daarnaast is van geel een smeerlap die alle regels aan zijn laars lapt. Nijland mag dan af en toe een showmannetje zijn, hij is wel betrouwbaar. Gewoon de vraagprijs betalen zoals drost bij pec.

5 augustus 2015 om 12:17

Nijland zeurt niet, hij geeft netjes antwoord op een vraag van een journalist.

5 augustus 2015 om 12:17

Er zijn al 2 belangrijke basisspelers vertrokken dus ik snap wel dat Nijland Bottegin niet wil laten gaan. Liever hem nu nog een jaar bij de FC en Europees en in de Eredivisie iets kunnen betekenen, dan hem nu laten gaan in ruil voor een paar ton en fors in kwaliteit inleveren.

5 augustus 2015 om 12:21

Liever hem nu houden en dan gratis weg volgend jaar, dan hem nu voor een mooie prijs verkopen

5 augustus 2015 om 12:26

Dus jij zou all je spelers liever gratis laten lopen hahahahaha

5 augustus 2015 om 12:28

Nijland staat met de rug tegen de muur. Is de kans veel groter dat Groningen overwinterd als hij blijft? Ik denk zelf van niet.
Dus heeft Nijland het volgende dilemma: Of Botteghin behouden en je seizoen verloopt een fractie beter dan zonder hem, maar we houden niets aan hem over.
Of nog zo'n 2,5-3 mil aan overhouden nu met een 1-jarig contract(wat gewoon een bizar goed bedrag zou zijn)en nog bijna een maand de tijd hebben om een degelijke vervanger te vinden.

En ik denk dat Nijland twijfelt wat hij liever heeft ook ivm de gedachte van de achterban?

Hoe langer Nijland het uitstelt hoe minder hij de tijd heeft om te onderhandelen over een vervanger.

5 augustus 2015 om 12:32

Of hij is achter de schermen al lang aan het onderhandelen en wacht totdat rond is

5 augustus 2015 om 12:37

Nee je verdraait mijn woorden Mulier134. In sommige gevallen is het juist verstandig om een speler te verkopen, bijvoorbeeld in het geval dat je financieel zwak staat en het geld nodig hebt (niet het geval bij de FC nu). Groningen, samen met vele andere Eredivisieclubs, leven van de verkoop van hun spelers maar in sommige gevallen krijgt het behouden van een speler, wat mij betreft, voorrang boven het financiële aspect. Zeker nu Groningen alweer 2 spelers verkocht heeft , het financieel goed gaat en er veel belangrijke wedstrijden op het programma staan komend seizoen.

5 augustus 2015 om 12:41

Hoe is dat dan voor Feyenoord, ....hoe hoog is de nood?
Ze hebben al een half jaar lopen dralen, waarom nu ineens?
Ze hebben geen speler verkocht uit de verdediging. Hoe grrot is voor hun het verschil??
Is Feyenoord zoveel beter?
Ze zijn met Kramer net zo bezig!!
Onacceptabel!!
Ratten!!

5 augustus 2015 om 13:05

Vooral alles geloven wat er in de Media geschreven wordt. Bizar hoe je je mee laat slepen en de mensen binnen Feyenoord ratten noemt. Kramer zegt zelf ook nog niets van Feyenoord te hebben gehoord dus praat gewoon normaal man.

5 augustus 2015 om 13:17

Nou kun jij uitleggen hoe het dan zit?
Waarom komen ze met dit soort uitlatingen?
van Geel heeft er een handje van om op deze manier te handelen.
Tijden treuzelen en suggereren en wachten tot het laatst en een tegenstander is weer wat zwakker gemaakt, zie Suarez en Silva.
Hij maakt de spelers gek!

5 augustus 2015 om 13:42

De fc heeft dit jaar europees voetbal gehaald. Dit zorgt er meteen voor dat er 1600 sz-kaarten meer verkocht zijn dan vorig jaar. Dit levert natuurlijk ook enorm veel extra poen op. De kans dat je volgend jaar opnieuw europees voetbal haalt is veel groter met dan zonder botteghin. Daarnaast beschikt de fc over geen zond eigen vermogen. Wat er nog bij komt is dat van geel al vaker nijland iets geflikt heeft. Wat mij betreft speelt hij het maar hard tegen hem. Het draait niet alleen om geld, hier komen we wel weer over heen.

5 augustus 2015 om 14:45

Je zegt zelf: vooral geloven wat de media zegt (met wat sarcasme uiteraard). Maar moeten wij dan ook geloven dat Kramer niks heeft gehoord van Feyenoord, afkomstig uit diezelfde media?
Laat me niet lachen.

5 augustus 2015 om 15:02

Ja hij heeft dit zelf in een interview gezegd man op TV. is uit zijn eigen mond gekomen. En dat was vandaag op Omroep west

Die van geel is gewoon verkeerd bezig helaas ook al tijdens de jc schaal .gewoon door blijven kletsen tijdens een minuut stilte
Verder botteghin niet laten gaan ja in de winterstop dan mag hij naar Feyenoord

5 augustus 2015 om 12:22

In de winterstop krijgen ze er geen 2 miljoen voor

5 augustus 2015 om 18:37

Nou ja dan maar een miljoentje, maar rustig de tijd om een goede vervanger aan te trekken...
Zou nog mooier zijn om Van Geel het idee te geven dat hij Botteghin binnen kan halen. Maar dat we eerst nog even rond moeten komen met andere speler. Om vervolgens net voor verstrijken transferwindow het niet te laten door gaan.... Voelt hij zich ook een keer genaaid en begrijpt hij dan dat hij eerder moet handelen....

5 augustus 2015 om 19:24

Een maand van te voren is alleen niet laat.

Deze had Ajax moeten halen...

Altijd dat gelul over geen Ajax 'voetballer' .... Nou moet je eens kijken hoe ver we zijn gekomen met 'Ajax-voetballers' .... technisch fantastisch, op balbezit spelen fantastisch.... maar rendement 0

Hoop dat ze bij Feyenoord goed hebben gekeken naar de JC Schaal. Als Botteghin aan de wandel gaat met de bal dan wordt het niets. Opbouwend zeer matig. En op het moment supreme (luuk de Jong) staat ie aan de grond genageld. Het is gewoon een goede speler voor de FC, maar t is echt geen top hoor. Volgens mij denken ze dat wanneer ze deze jongen binnen hebben het lek boven is. Nou, dat valt wel n beetje mee hoor! Enfin, gewoon 3 miljoenj cahsen, vervanger weten ze toch al wel wie dat moet zijn. Klaar!

Feyenoord probeert dus een transfer te forceren.. Lekker volhouden Nijland!

5 augustus 2015 om 12:57

Volgend jaar transfervrij...effe wachten feyenoord lekker gratis ophalen

5 augustus 2015 om 15:32

Mag van mij, alleen hij moet deze transfer periode nog in groningen blijven

5 augustus 2015 om 15:41

En dan 2 mljn tekengeld in engeland vangen. En dan dus dikke pech hebben...

5 augustus 2015 om 18:44

Mag van mij hoor, wordt alleen maar ouder. Maar dat doen ze graag oude spelers ophalen bij Feyenoord.
Ook wat ze nu weer hebben aangetrokken, daar ga je echt geen kampioen mee worden hoor.
Die beide van Vitesse is gewoon pure middelmaat. En ook met het halen van Botteghin straal je nou niet bepaald uit een topclub te willen zijn. Ook al vindt ik het wel een goede verdediger....

Dit komt helemaal overeen met de handelswijze van Van Geel met de transfer van Suarez naar Ajax. Schijnbaar benaderd Van Geel nog steeds spelers buiten de club om.
Weet nog wel dat Ajax voor van alles en nog wat werd uitgemaakt met die transfer van Suarez. Er moest zelfs een arbitragecommissie aan te pas komen om Suarez naar Ajax te krijgen.

5 augustus 2015 om 12:40

denk toch echt dat het destijds Blind was die met die arbitrage zaak kwam en niet van Geel dat staat mij bij

Het zou weer een keer wat anders zijn als een speler niet weg mag bij een Nederlandse club. Ik vind het wel goed van Groningen, die jongen heeft nog een contract en ze hebben hem nodig in de competitie en in Europa. Moeten ze hem laten gaan omdat het Feyenoord is? Dat lijkt me grote onzin en voor het geld hoeven ze het geloof ik ook niet te doen. Daarnaast heb ik zo'n gevoel dat het niet veel gaat schelen tussen Feyenoord en Groningen aan het eind van het seizoen

5 augustus 2015 om 12:41

Wat dat betreft is het ook maar de vraag of een transfer naar Feyenoord een grote sportieve vooruitgang is, mocht het tot een arbitragezaak gaan komen. Zowel Groningen als Feyenoord spelen Europees en schelen op de ranglijst meestal niet veel plaatsen. Ja Feyenoord heeft een groter stadion en achterban en ja Botteghin kan meer verdienen bij Feyenoord, dus dat zijn voor hem natuurlijk wel goede redenen om te vertrekken.

5 augustus 2015 om 12:55

Feyenoord speelt europees?

5 augustus 2015 om 13:03

Sportieve vooruitgang doet er niet toe.
Het gaat om carriere verbetering en in dat opzicht heeft Feyenoord nog steeds een dikke streep voor op Groningen.
Kijk maar als ij naar een andere werkgaver wil en een conqurentie beding hebt getekend en het komt tot een zaak denk je dan dat ze gaan kijken welke werkzaamheden je gaat uitvoeren bij je niuwe werkgever of zouden ze kijken naar wat je daar kan verdienen?
Echter, Nijland laat het heus niet aankomen op een arbitragezaak.
Botteghin heeft wel een toezegging gehad van Groningen dat als er een leuke club zou komen deze zomer dat hij dan mocht vertrekken. Dat Groningen daarnaast Chery en Kieftenbelt heeft verkocht doet niets aan die belofte af.
van Geel weet dit en wacht daarom ook rustig af. van Beek is terug van blessure dus Feyenoord kan prima wachten tot eind augustus.
Wat wel opvallend is dat ik van Geel de afgelopen weken geen een keer in de media heb zien verschijnen terwijl Nijland zich nu bijna dagelijks in de media uitlaat.
Zelfde geld overigens ook voor Wigt van Ado.
Als deze clubs echt niet willen verkopen waarom melden ze zich dan steeds in de media?

5 augustus 2015 om 13:17

Feyenoord stroomt in bij de playoff ronde van de EL meende ik, nadat ze 4e zijn geëindigd vorig seizoen.

5 augustus 2015 om 16:48

Was het maar zo'n feest Wietsse, maar ik denk dat je niet echt hebt opgelet.

5 augustus 2015 om 18:51

@ejens

Jij snapt er volgens mij helemaal niks van! Maar je zal er goed aan doen om arbitrage zaak van Suarez eens onder de loep te nemen.
Dan zul je zelf wel in zien dat bij een arbitrage zaak Botteghin/Feyenoord compleet nat gaan. En Groningen 100% zeker als winnaar van die arbitrage zaak uit de bus gaat komen!

5 augustus 2015 om 18:56

@ Henkyr,

Leuke mening, heb je ook argumenten, feiten of onderbouwingen?
Of kan je die van mij ontkrachten?
Anders word het zo'n welles nietes discussie. (zitten we beiden niet op te wachten)

Nijland schreeuwt al een paar dagen moord en brand, godzijdank hebben wij Van Geel, die heeft gewoon schijt aan Nijland met zijn krokodillentranen en mooi geacteerde verongelijktheid. Hopelijk speelt Feyenoord dit spel keihard, die vraagprijs van 2,5 kan je altijd nog betalen, nu vooral niet te snel toegeven. Die transferdeadline duurt nog bijna een maand, ook al wil Nijland net doen alsof hij al voorbij is, we hebben nog alle tijd.

Nijland is zelf ook een huichelaar.

Zijn fake woorden over je komt niet aan je buurvrouw doelend op cambuur en onze zuiderburen zijn ook niks waard.

De wereld was te klein toen Van Geel buiten Groningen om met Suarez sprak maar nu het om Feyenoord gaat zijn de reacties opvallend mild.

Nijland houdt voet bij stuk, hij denkt vanuit een handel positie om er zo voor te zorgen dat de prijs omhoog gaat. Het is een groot spel!!

Ik denk toch dat hij aan het kortste eind trekt, aangezien Botteghin zelf graag weg wil. Rationeel denken, hij is 27 jr en nu kun je er nog een mooie bedrag voor krijgen. Europees voetbal is leuk, maar zie dit als een leuke wedstrijd voor het publiek, hooguit dat ze een keertje thuis gelijkspelen of misschien winnen. En uit verliezen ze toch. Het team is niet sterk genoeg voor een Eurpees avontuur, wel goed voor het aantrekken van sponsoren :-)

Dik laten betalen en daar dan vd Hoorn voor halen en eventueel nog een cvm ...(ritzmaaier ofzo)

5 augustus 2015 om 13:41

Van der Hoorn... hahaha

5 augustus 2015 om 14:17

waarom ook niet? Is zeker een versterking voor de Fc

5 augustus 2015 om 15:08

Is het zo slecht gesteld met de CV 's dat zelfs van der Hoorn een versterking is??

5 augustus 2015 om 15:53

Voor een club als Fc Groningen wel. Nog suggesties?

6 augustus 2015 om 20:11

Voor de subtop is een v/d Hoorn gewoon goed.

Nijland loopt wel te zeuren in de media. Zal wel bij het spel horen.
Wolfsburg wil graag Zyech van Twente. Vraagprijs van 18 miljoen vinden ze echter te veel. Over en sluiten. Twente hoor je niet.
Mocht Nijland gelijk hebben dat Feyenoord hun speler persoonlijk heeft benaderd en is dit tegen de regels dan vind ik dit zeer onbehoorlijk van Feyenoord en hoeft van mij de transfer niet door te gaan.
Het zou wel vreemd zijn dat van Geel dit aan het AD heeft gemeld, terwijl het verboden zou zijn.
Bij alle onfrisse spelletjes zou je dit toch binnenkamers houden.
Ik lees ook overal dat Feyenoord geen verbetering voor hem is. Dan snap ik niet dat Botteghin voor Feyenoord kiest.

5 augustus 2015 om 13:02

Botteghin zelf heeft namelijk wel gezegd dat het een opstap is, en financieel gezien gaat hij er ook behoorlijk op vooruit.

5 augustus 2015 om 13:05

Natuurlijk is het voor hem een verbetering, maar het merendeel loopt hier op Feyenoord af te geven. Over de handelswijze, maar ook dat het geen verbetering voor hem zou zijn. Dat heb ik op een cynische(rotterdamse) manier proberen te ontkrachten.

Jaja, Clasie (wie is Clasie dan wel?) proberen te verkopen voor € 15 miljoen,en nog geen €2 miljoen bieden op Bottighin. Das fijn zaken doen Van Geel. Nijland hou je poot stijf.

5 augustus 2015 om 13:27

Botteghin heeft een halve finale WK gespeeld en is derde geworden op het hoogste podium? Europees voetbal? Interlands? Heeft nog een lang contract? Is nog jong?

Wat is nou het probleem? dit is toch helaas de manier waarop clubs zaken doen? Dijks en de Jong waren bij ons ook al akkoord met hun nieuwe club voor de clubs (ajax en Psv) er met Willem II uit waren.sterker nog bij de Jong zijn PSV en Willem II nog aan het onderhandelen terwijl Frenkie al een 3 jarig contract overeen is gekomen met Psv. Ik weet niet beter dat dit "normaal" is.

Persoonlijk vind ik dat je eerst met de club tot een akkoord moet komen voordat je de speler gek maakt.

Nijland speelthet slim. Uiteraard wil hij Botteghin dolgraag verkopen. Na zijn topseizoen en met nog maar een 1 jaarig contract moet een club als Fc Groningen hier gebruik van maken en geld vangen. Het hele spel wat er nu speelt in om het onderste uit de kan te slepen en dat is meer dan terecht.

Feyenoord mag niet onderhandelen met Botteghin maar een goed gesprek met z'n zaakwaarnemer mag altijd natuurlijk.
Kan ik uit de opmerkingen van Nijland opmaken dat Groningen geen inkopen meer gaat doen bij clubs die vlak voor het begin van de competitie staan? Of geldt dit niet voor Groningen??

5 augustus 2015 om 14:56

haha, tja zo is het wel. Daarom naar al die technische directeurs niet lusitern, allemaal huichelaars. Beide willen het onderste uit de kan, ik vind dit op zich wel een leuk "spelletje" zo. Beide zijn best hard, dus benbenieuwd wie wordt gezien als winnaar wanneer er een deal komt.
Tuurlijk gaat Nijland hem verkopen wist die ook allang toen hij zijn contract niet wilde verlengen. Groningen zit nu wel in een bevoorrechte positie dat ze hem ook echt niet hoeven te verkopen en dat buit Nijand nu uit. Ik denk dat ze er wel 3 miljoen uit moeten kunnen halen, mits er al een vervanger voor hem klaar staat.

5 augustus 2015 om 15:10

Voor drie miljoen gaat Feyenoord geen stand-in halen. Botteghin wordt bij Feyenoord gehaald voor de bank niet voor de basis.

5 augustus 2015 om 16:02

Dus jij denkt serieus dat Boteghin niet in de basis zal staan en ze wel 3 miljoen willen uitgeven, lijkt me heeel onlogisch. Als ze hem willen hebben zullen ze minimaal met 2,5 over de brug moeten komen, maar nu Celtic zich er ook mee bemoeit kan het misschien zelfs nog hoger eindigen
Waarom probeert Feyenoord nooit eerder spelers te halen en doen ze dat altijd op het laatste moment? Over het algemeen zijn de prijzen dan toch echt hoger.

5 augustus 2015 om 17:34

Van Beek is aanwijsbaar beter, completer jonger voetballend beter alleen achter van Beek valt een groot gat waar de plek van Bottenghin zal zijn, als vervanger van van Beek of in het laatste kwartier als extra slot op de deur. Botteghin is een heel beperkte voetballer die echt alleen kan verdedigen maar veder weinig.

Kan het me juist wel voorstellen: Feyenoord sprak met vejinovic ook voordat ze vitesse benaderden.. Maar dit is toch eerder gebruikelijk de laatste tijd?

5 augustus 2015 om 15:12

De clubs mogen het officieel niet onderhandelen maar stro-mannen genoeg natuurlijk. Dat is niet nieuw dat gaat al decenia zo.

Meneer van Geel is al tijden smerige en heeft rare fratsen zou nooit veranderen.

5 augustus 2015 om 17:31

Nijland is geen haar beter hoor misschien wat schijnheiliger!?

6 augustus 2015 om 02:20

wat doet Nijland verkeerd?

Meneer Nijland u weet toch dat de deal al beklonken is. Ik ben het met iedere club eens contract is contract. Maar je moet Botteghin verkopen. Feyenoord moet ook Vilhena verkopen. Voor Botteghin speelt natuurlijk mee dat hij zich sportief en financieel sterk kan verbeteren. Gaat hij naar de rechten is Groningen weg. Ik heb al gehoord dat hij morgen samen met Elia worden gepresenteerd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren