Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cruijff spreekt zich uit: ‘Tachtig miljoen euro voor hem is absurd’

Laatste update:

Het lijkt erop dat Paul Pogba aan zijn laatste weken dan wel maanden bezig is als speler van Juventus. De middenvelder wordt stevig in verband gebracht met Barcelona, dat tachtig miljoen euro zou willen betalen. Clubicoon en oud-speler en trainer Johan Cruijff vindt dat een ‘absurd’ bedrag.

/

“Vroeger leidden we spelers zelf op en was er geen noodzaak om spelers te kopen. Tegenwoordig is het alleen nog maar kopen. Of je bent een opleider, of je bent een koper”, laat Cruijff weten op Cadena COPE. Dat Arda Turan gekocht is, is volgens Cruijff minder erg: de middenvelder debuteerde onder Eric Gerets bij Galatasaray.

Cruijff laat zich ook uit over de mogelijke komst van Pogba van Juventus. “Het is niet makkelijk om te bepalen of iemand een goede aanwinst is, kopen is altijd lastig. Maar de bedragen die ik de laatste tijd hoor... Tachtig miljoen euro voor Pogba is absurd. Wij hadden Xavi, Lionel Messi en Andrés Iniesta. Hoe veel hebben zij samen gekost? Wij hebben een fantastisch merk: La Masía”, zo doelt Cruijff op de jeugdopleiding.

Ik vind tachtig miljoen euro wel een goed bedrag voor Paul Pogba

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hahaha Cruijf denkt dat Barca Ajax is, Als Barca het zogenaamd alleen met jeugd gaan doen komen ze nooit meer in de CL finale te staan. Meneer Cruijf moet eens gaan begrijpen dat je alleen met kopen jaarlijks minimaal halve finale CL kan bereiken, zonder kopen gaat dat echt niet lukken.

14 juli 2015 om 15:33

Niet helemaal waar. Spelers als Xavi en Iniesta zouden niet de spelers zijn geworden als ze toen te maken hadden met het huidige bestuur. Met jeugd red je het inderdaad niet, maar Barca moet niet met geld gaan lopen smijten. Tachtig miljoen is ook gewoon te veel van het goede een Pogba.

14 juli 2015 om 15:34

Nou eigenlijk wel, met de namen van BARCAs jeugdopleiding heb je een van de sterkste teams van Europa.

14 juli 2015 om 15:49

Er spelen op dit moment maar 4 spelers uit de jeugdopleiding van Barcelona in de basis. Als je deze spelers bijvult met spelers uit de jeugdopleiding, wint Barcelona niet eens de Europa League en eindigen ze 5 plaatsen lager dan normaal.

14 juli 2015 om 16:05

'maar 4 spelers'.
Dat vind ik voor een topclub van het kaliber van Barcelona tamelijk veel.

Overigens is er een periode geweest met:
Valdez, Puyol, Pique, Alba (weliswaar teruggekocht), Busquets, Iniesta, Xavi, Messi en Pedro geweest. Dat is bijzonder veel!

14 juli 2015 om 16:37

Hoeveel top ploegen ken je die 4spelers uit de eigen opleiding hebbe,?

14 juli 2015 om 16:40

Elke club die opleid heeft periodes. Het is onmogelijk om elke keer ster voetballers af te leveren. Als je het terugkoppelt naar Nederland zie je toch ook niet elk jaar een toptalent als depay.

14 juli 2015 om 17:06

Volgens mij speelde Barca 2 a 3 jaar geleden zelfs een aantal Champions League wedstrijden met 11 zelfopgeleide spelers. Dat noem ik toch wel een prestatie. JC heeft in deze wel gelijk. 80 miljoen man.. Kom op. Het is begonnen met CR toen naar Madrid. Daarna is elke club gek geworden

14 juli 2015 om 17:44

Barca heeft sinds halverwege de jaren '90 een constante stroom aan talenten gehad. De een beter dan de ander, ze kunnen per slot van rekening niet allemaal Messi zijn.
Maar we hebben genoeg spelers gehad die zijn weggestuurd door de opvolgers van Cruijff (doelend op van Gaal en het Gaspart-tijdperk), die we goed hadden kunnen gebruiken.
Jongens als Roger, Oscar, de la Pena, Arteta en Reina zijn weggestuurd ten faveure van middelmatige spelers als Dragan Ciric, Dutruel, Bonano of Petit.

14 juli 2015 om 20:04

Almogaver klopt zelfde voor madrid veel spelers afgeleverd niet allemaal voor de top maar wel subtop of eronder..
Al vind ik dat na de lichting xavi etc er bar weinig toppers zijn geslaagd uit de jeugd jn het eerste van barca.

15 juli 2015 om 01:48

Nee, niet hetzelfde voor jullie.
Wij hadden spelers die op de bank en in de basis konden staan. Spelers met meer kwaliteit dan Pedro Leon, bijvoorbeeld.
En na de lichting Xavi? Xavi is net weg en we hebben prima kanshebbers gehad in de naam van Thiago, Rafinha en nu aankomend Sergi Samper, met Sergi Roberto als reserve. Xavi is een van de betere spelers uit de geschiedenis van het voetbal. Nogal wiedes dat er niet direct een nieuwe klaar staat. Daarbij heeft Xavi ook de tijd gekregen en brak hij definitief door in 2004.

Daarbij zijn er ook andere spelers geweest zoals Arteta die wel een van de betere spelers van Arsenal is geworden.

14 juli 2015 om 15:40

Cruijf moet niet zo zeuren. Hij was tegen de komst van neymar suarez en ga maar door.

Misschien moet barca sigterson halen en sinkgraven, stel dat barca deze spelers niet had gehaald, hadden ze echt niet die triplet gewonnen.

De romantische kijk van cruijf op voetbal is een beetje verledentijd.

Je moet met je concurrenten meegaan anders mis je de boot. Zoals de italiaanse clubs die veel van hun markt verloren zijn puur door het niet op tijd te investeren, milan was ooit wat barca nu is en kijk waar ze staan.!

14 juli 2015 om 15:42

Tuurlijk red je het niet met alleen jeugdspelers. Cruijff doelt uiteraard op het feit dat je vaste kern uit eigen opgeleide spelers moet bestaan aangevuld met wat gekochte ervaren spelers en hiermee de ideale mix maken.

Wat er nu gebeurt is dat ze de beste spelers van een andere club voor dergelijke bedragen kopen, terwijl het hoogste jeugdteam degradeert. Kon je net zo goed daarin investeren.

14 juli 2015 om 15:44

cruif heb makkelijk praten , maar toen hij voor de groep stond bij Baca was meer dan de helft geloof wel 70 gekocht hahah

14 juli 2015 om 16:30

Locomoco, waren ook andere tijden hé. Cruijff is mede verantwoordelijk voor La Masia zoals die er nu is, althans de manier van opleiden en doorstromen. Dat was dus nog in opbouw of moest nog opgebouwd worden toen hij er was. Daarbij waren de prijzen voor spelers ook totaal anders in die periode. 80 miljoen voor een middenvelder die totaal niks toevoegt? Al was het alleen maar gezien het feit dat Barca dalijk een team met alleen maar middenvelders kan opstellen.

14 juli 2015 om 17:38

Daarom heeft ie La Masia opgezet, jammer dat je poging om grappig te zijn mislukt

14 juli 2015 om 18:08

Leuk dat jij grappig probeert te zijn maar la Massia is al vanaf 1966 van barca dus niet door cruif opgericht! Dat hij een dikke vinger in de pap heeft is wat anders , dus beter je huiswerk doen

14 juli 2015 om 18:38

Locomoco, misschien heb je niet begrepen hoe ik het bedoelde, maar ik doel op het feit dat Cruijff er (mede)verantwoordelijk voor is geweest dat La Masia is geworden wat het nu is. Ik had misschien wat andere woorden kunnen gebruiken, maar ik bedoel simpelweg dat Cruiff het heeft gemaakt tot wat het nu is. Dat is wat anders dan van de grond af aan opbouwen, iets wat jij er van maakt/hoe jij het leest.

14 juli 2015 om 19:07

@ Nudel, ik begrijp jou heel goed was alleen niet voor jou bedoeld maar voor verdedig

14 juli 2015 om 19:27

Locomoco, excuses, was mij niet geheel duidelijk haha.

14 juli 2015 om 20:47

De huidige opzet heeft opgezet, je begrijpt het toch wel of moet ik het in jip en janneke taal uitleggen

14 juli 2015 om 15:49

Volgens mij zegt hij duidelijk dat je tegenwoordig of een opleider bent of een koper. Daar kan je al uit opmaken dat Cruijff geen van beide uitsluit maar er een betere balans tussen beiden moet zijn. En als je Cruijff een beetje volgt, weet je dat Cruijff absoluut niet tegen kopen is!

14 juli 2015 om 15:50

Carribean. Hihihi, toen Cruijff zijn beleid werd uitgevoerd bij Barcelona was het haar succesvolste periode in de historie en braken jeugdspelers a la Busquets, Iniesta, Xavi, Messi door. Tegenwoordig komt er niks meer door sinds die nieuwe Td er zit, dus Cruijff heeft gewoon gelijk.

14 juli 2015 om 16:11

De uitzondering die de regel bevestigt. Het is uniek, maar de afgelopen 7 jaar is er niet veel meer doorgekomen. Ook onder laporta niet.

Deze generatie is net zo bijzonder als cruijff/neeskens/krol en deboertjes/kluivert

cruijff s beleid is al 20 jaar overboord, uit respect mag hij af en toe op de foto met huidige baasjes.

14 juli 2015 om 16:21

Coci. Haha nee dat is niet het geval. La masia is gewoon opgezet volgens dat plan en onder Laporta werd het beleid ook uitgevoerd. Sinds die nieuwe voorzitter er zit is het inderdaad overboord gegooid, maar Cruijff gaat dan ook niet met de huidige baasjes op de foto

14 juli 2015 om 16:32

Inkemontana, even ter verdere aanvulling op wat jij zegt: het is zelfs zo extreem dat Cruijff sinds de huidige baasjes er zijn volgens mij niet eens meer in het stadion geweest. Zo zeer leeft hij in onmin met dit incompetente bestuur.

14 juli 2015 om 15:51

Het klopt wel enigszins wat hij zegt... Echt doorbreken doen de spelers uit de eigen jeugd van Barca de laatste jaren niet meer. Na Puyol, Xavi, Valdes, Iniesta, Piqué, Messi, Busquets en Pedro is het de laatste tijd erg rustig met spelers uit de jeugd... Sergio Roberto, Munir, Montoya, Bartra, Tello, Deulofeu en eerder Muniesa krijgen geen kans om zich te ontwikkelen, waardoor ze nooit zo goed zullen worden als hun voorgangers.

Off:
Ik denk sowieso dat Pogba veel beter bij Real Madrid zou passen dan bij Barca. Naar mijn mening zou Madrid zich moeten versterken met Pogba en Verratti, waarna zij samen met Kroos, Isco en Rodriguez moeten uitvechten wie er gaan spelen. Odegaard kan je dan mooi verhuren of wedstrijden in het tweede laten spelen, terwijl Modric (helaas) kan vertrekken. Hetzelfde geldt voor Illarremendi en Casemiro.

14 juli 2015 om 16:11

Modric vertrekken, serieus? Modric is Real Madrids beste middenvelder en onvervangbaar.

14 juli 2015 om 16:38

Dat is nu net het probleem. Mensen hierboven denken dat talenten niet meer aanwezig zijn. Ze krijgen echter de kans niet, dat is het probleem. Ook nu weer, Arda is een goeie speler en gezien de huidige situatie op de transfermarkt ook nog voor een 'relatief' redelijke prijs gehaald. Maar in plaats van Arda of bijv. later Pogba halen, kunnen ze beter Rafinha en Roberto meer kans geven. Die twee hebben het in zich, maar als ze niet de minuten krijgen dan kunnen ze ook niet groeien. En dan is het ook niet raar dat ze een mindere invalbeurt hebben. Geef die spelers kansen en accepteer dat ze eens op hun plaat gaan. Ik heb liever dat jeugdspelers eens een keer onderuit gaan maar daardoor wel groeien en net als bijv. Xavi of Iniesta (bijna) hun hele voetballoopbaan bij de club blijven dan steeds voor 40 miljoen nieuwe spelers kopen die na een jaar of 3 misschien vertrekken of te oud zijn. Dat is korte termijn denken en dat past, met alle respect, eerder bij clubs als City, Chelsea of Madrid dan bij Barcelona.

14 juli 2015 om 18:49

Dat is ook zo, ook bij de Engelse clubs die geven ook nooit kansen.
Maar ik heb wel het idee dat Barca weer Barca word!

14 juli 2015 om 16:14

80 Miljoen voor iemand die het afgelopen jaar niet sterk presteerde is teveel. Als je Pogba nu koopt dan is zo'n prijs niet te verantwoorden. Ja, de transfermarkt is ontploft, blablabla... Waar het om gaat is dat je voor zo'n prijs iemand binnen moet halen die iets toevoegt aan het spel wat er ontbreekt, of extra begenadigd is.

Tuurlijk, hij heeft duelkracht, maar dat is niet wat er persé ontbreekt. Sterker nog, met Pogba ga je meer van het positiespel naar de fysieke toe en dat zal ongunstig zijn voor de andere spelers, die juist de duels willen ontwijken. Liever Veratti, die wel zijn mannetje staat, maar meer van de passes en het spel verdelen is.

Wat betreft talent, dat heeft hij in overvloed, maaar dit jaar was het minder. Daarom vind ik dat 80 mil overdreven is op dit moment en schaar ik mij achter Cruiff: een onverstandige beslissing voor een speler dat net als Turan imo speltechnisch niet hoort bij Barca

14 juli 2015 om 16:26

Het feit dat Barcelona B gedegradeerd is uit de Segunda Division naast het feit dat talent als Deulofeu uit eigen kweek geen kans meer krijgt omdat dure spelers als Suarez en Neymar de voorkeur krijgen, geeft Cruyff 100 procent gelijk. De opleiding is minder geworden, op het tweede plan geraakt en ondergeschikt geworden aan kopen.

Barcelona is in de positie om zijn beste spelers voor het leven te binden, waardoor Barca op dat punt niet te vergelijken is met Ajax, maar de onderliggende filosofie was altijd gelijk. Totaan de laatste jaren waarin Barca een koopclub is geworden.

Verder moet je niet zo raar doen en net doen alsof Cruyff niet snapt dat er gerichte aankopen nodig zijn. Gerichte aankopen deed Cruyff als coach van Ajax en Barcelona al.

Daarnaast zijn fysiek sterke spelers als de broertjes Toure, Song en zelfs de technische Zlatan geen onverdeeld succes gebleken in Barcelona.

Haha als dit gebeurt bewijst dit dat Barca net zo een koopclub is als Real.

14 juli 2015 om 15:30

Iedere club is een koop club dus ik begrijp je punt niet echt.

14 juli 2015 om 15:39

Hangt vanaf wat jij bedoelt met een koopclub. Letterlijk gezien koopt elke club wel een speler, maar dat maakt je niet gelijk een 'koopclub'. Er zijn clubs die de focus zetten op het opleiden van spelers. Denk aan clubs Fc Barcelona, Feijenoord, Ajax. Natuurlijk zullen deze clubs weleens een speler kopen want je kan niet altijd spelers opleiden die later een toegevoegde waarde hebben in het 1ste. Er zijn ook clubs die niet eens omkijken naar hun eigen jeugdopleiding, die willen kosten wat kost prijzen winnen en smijten daarom met geld. Denk aan Real Madrid, Manchester City, PSG. Hoop dat het nu wat duidelijker voor je is.

14 juli 2015 om 15:43

Je mag Barcelona gewoon noemen in het rijtje met Real Madrid, Manchester City, en Psg. Ook United kan hier bij.
Er is de laatste paar jaar niemand doorgestroomd bij Barcelona vanaf de jeugdopleiding. Barcelona is een net zo grote koopclub als de clubs die je genoemd hebt.

14 juli 2015 om 15:49

Man City en Real Madrid hebben beide hele grote jeugdopleidingen hoor. Er zijn echter maar enkelen die het eerste elftal bereiken, maar veel spelers belanden via andere clubs toch in de (sub)top.

14 juli 2015 om 16:32

United ligt qua elftal te ver achter op de rest. Van nature is united geen koop club. We hebben overigens een heel goede jeugdopleiding hoor.

14 juli 2015 om 17:20

Alle bovengenoemde clubs hebben hele goede jeugdopleidingen alleen worden de spelers die eruit komen niet gebruikt. Iets wat wel jammer is.

14 juli 2015 om 17:27

Worden ze bij Unites niet gebruikt? Januzaj, Wilson, Pereira, Blackett, McNair, Evans, Fletcher gemist vorig seizoen?

14 juli 2015 om 20:56

Leuk dat je Barcelona niet tot het rijtje noemt van clubs die volgens jouw mening met geld smijten. Zeer objectieve mening.

14 juli 2015 om 15:32

dat zijn ze al , deze transfer doet er niet meer toe .

14 juli 2015 om 15:41

40 miljoen voor Arda Turan 90 miljoen voor Suarez 100 miljoen plus voor Neymar.
Nee klopt Barcelona is zeker geen koop club.

14 juli 2015 om 16:43

De echte laatste 'shoppingspree' van Barcelona was afgelopen jaar. En dat was meer uit paniek en wanhoop dan wat anders. Aangezien de grote prutser Zubizaretta het nodig vond nutteloze spelers als Vermaelen, Douglas etc. te kopen. Deze aankopen waren onder Laporta en Cruiff niet snel gebeurd. Barca koopt namelijk over het algemeen in vergelijking met veel andere grote clubs minder. Waar Barca echter ontzettend slecht in is, is een normale prijs betalen voor de spelers. Hoewel Neymar, Suarez enz. absoluut hun waarde hebben bewezen zijn de prijzen die betaald zijn schandalig hoog.

14 juli 2015 om 18:45

Hadden ze ook nooit moeten kopen deze spelers en bv een Rakitic ook niet. Zou makkelijk door eigen spelers ingevuld kunnen worden en je had de Qatar sponsoring nooit nodig gehad.

14 juli 2015 om 22:52

Volgens mij is sinds die absurde tv deal in de PL de term "koopclub" een beetje in het water gevallen. Zo'n beetje elke club daar geeft elke zomer minstens 30 miljoen uit nu.

Ja mooi verhaal johan, als je mee wilt doen met de top en de jeugd leverd niks op dan moet je kopen. En de transfer prijzen zijn niet meer zoals in zijn tijdperk. Generatie kloof.

14 juli 2015 om 16:06

Levert*

14 juli 2015 om 22:55

Xavi, Busquets, Iniesta, Pedro, Messi en Puyol zijn het niet met jou eens . Als ke jeugdspelers de tijd geeft om fouten te maken in het eerste en zich te ontwikkelen kunnen het topspelers worden. Als je ze na een slechte wedstrijd nauwelijks meer opstelt heb je er idd vrij weinig aan.

Daar hebben we weer die cruijf. Ik denk namelijk dat er ook iets van een middenweg bestaat. Opleiden en wat je zelfs niet hebt kopen? Maar ik hoop in ieder geval voor Ajax dat zij niet zo blind achter Johan aan lopen. Zijn visie in in mijn optiek gedateerd. Maar goed.

Samper, sergi Roberto, traore ? Zijn die allemaal nog niet klaar voor het echte werk?

14 juli 2015 om 15:51

Nee, niet als Barcelona weer in de Champions League finale wil staan. Dan heb je gewoon topspelers nodig die er gelijk staan.

14 juli 2015 om 16:47

Je kan ze wel langzaamaan brengen en dat gebeurd ook nauwelijks. Steeds kopen is geen stabiel beleid, zeker niet als je de stijl van een club wil behouden. Met die spelers kun je echt wel in de Champions League finale komen. Alleen moet je ze de kansen geven. Anders wennen ze er nooit aan. En zelfs met de meest ervaren topspeler heb je geen garantie op finales. Het voordeel van jonge spelers is trouwens ook dat ze zich meer willen bewijzen. Dus zullen ze vaker de focus volhouden dan de topspelers die het bij een (ruime) voorsprong soms wel gezien hebben. Iets wat je bij Barca helaas vaak ziet.

caribbean? denk dat cruijf meer verstand heeft
van voetbal dan jij, ( bn een madridista )
Maar pogba is egt geen 80 waard ik
vind em 50 waard hij is goed maar
tegen grote clubs is hij poep

14 juli 2015 om 15:34

dan moet jij me toch eens uitleggen waarom deze jongen maar 50 miljoen waard is en geen 45 of 55 . ik zal wel niet zo goed ingelicht zijn , maar dat bedrag zuig je toch uit je duim .

14 juli 2015 om 16:28

Hij zegt niet dat hij dat waard IS, hij zegt dat het zijn MENING is...

Tja Johan, met een Tello, Cuenca en een Sergi Roberto ga je gewoon geen Champions Leagues in de wacht slepen. De focus leggen op doorstroom uit eigen jeugd is een mooi streven, maar de lichting moet er natuurlijk ook voor zijn.

Arda past ook veel meer bij Barcelona dan Pogba. Arda speelt voornamelijk op techniek en inzicht en Pogba meer op kracht. (hoewel hij technisch wel goed onderlegd is) Pogba vind ik persoonlijk meer in de Premier League passen. Sowieso is € 80.000.000,- wel een erg hoog bedrag voor een speler als Pogba.

14 juli 2015 om 15:42

@afcajax

Natuurlijk speelt Pogba ook op kracht, zou raar zijn als hij dat niet deed met zijn bouw. Hij speelt desondanks veel meer op techniek en inzicht dan kracht.

Yaya Toure is ook een krachtige voetballer maar dat is ver van zijn belangerijkste attribuut. Bij Pogba is dit zelfs nog minder.

14 juli 2015 om 15:53

Inderdaad, door zijn bouw denken veel mensen ten onrechte dat Pogba veel op kracht doet. Hij is ondanks zijn bouw juist een hele technische speler, wat hem zo bijzonder maakt. 80 miljoen is natuurlijk veel, maar hij heeft alles in zich om de beste middenvelder van de wereld te worden.

Ik denk dat Klaassen sowieso een betere keuze is, maar als je dan toch Pogba doet, dan laat je je toch niet gek maken door die zaakwaarnemer? Natuurlijk is hij geen 80 miljoen waard, desalniettemin erken ik dat er in Engeland wel heel veel geld uit de lucht komt vallen voor voetbalclubs en die clubs dus moeiteloos een dergelijk bedrag neer kunnen leggen en Spanje daar nu automatisch wel in mee moet willen ze aan de top blijven.

Ja kijk naa Ajax van Cruijff nu, die kopen en huren ook niemand meer.

Je word echt simpel van die jopie. als het niet lukt met eigen spelers is er niet goed opgeleid en als er enkel eigenspelers zijn dan trekt hij zich terug.

cruijffie kocht koeman, stoitskov, laudrup, romario en nog een zwik spaanse spelers.

iets met pot en ketel en boter op je hoofd.
De man moet zich uitspreken over technisch/tactische voetbalzaken. en over beleid moet hij zwijgen daar heeft hij de ballen verstand van. Maar ja wie leert hem dat hij oook kan zwijgen!!!!!

Wanneer worden eerst die schulden eens afbetaald i.p.v met bakken geld gooien?

Cruijff begint me flink de keel uit te hangen... Hij heeft bij Ajax alles overhoop gegooid maar toen het niet helemaal werkte is meneer in geen velden of wegen te bekennen.

Ik had erg veel vertouwen in hem toen hij begon maar hij heeft het in mijn ogen totaal niet waargemaakt. Integendeel. Het Ajaxvoetbal is niet meer om aan te zien. Er komen amper grote talenten door. Het aankoopbeleid is schrikbarend slecht en tot overmaat van ramp liggen veel beleidsbepalers met elkaar overhoop.

van Gaal wilde het toenertijd ook doen. Dat mocht niet van meneer Cruijff omdat hij alles beter wist als van Gaal. Welnu; misschien is van Gaal niet in alles zo een genie als Cruijff vroeger was maar hij zou in ieder geval aanwezig zijn geweest en zijn verantwoording hebben genomen.

en wat doet Cruijff.... helemaal niets. Hij zit in Barcelona, is bezig met de voorzittersverkiezingen en Laporta. Ik vind zijn gedrag werkelijk stuitend.

Nu gaat ie zich weer druk maken over de bedragen in het hedendaagse voetbal en beetje nostalgisch gaan lopen doen. Nu; welkom in 2015 Johan!! Het is nu eenmaal zo. Accepteren en ermee leren omgaan ipv erover te gaan lopen klagen.

14 juli 2015 om 16:01

Met al die beweringen die Cruijff vanaf veilige afstand doet is het niet gek dat hij geen verantwoordelijkheid durft te nemen. Cruijff heeft altijd overal kritiek op en gebruikt gedateerde voorbeelden uit het verleden om zijn gelijk aan te tonen. Een buitengewoon goede lichting jeugdspelers die onder succescoach Guardiola al dat succes behaalden, betekent niet dat opleiden ook de oplossing is in de toekomst. Het is makkelijk om te roepen dat Pogba geen 80 miljoen waard is en dat je ook spelers kunt opleiden, maar als Cruijff zelf in het bestuur had gezeten had was het natuurlijk een ander verhaal.

14 juli 2015 om 15:55

Ook al heeft die hier wel gelijk over de absurde transfer bedragen van tegenwoordig toch brengt Cruijff het altijd op ze eigen vervelende manier eerst zeggen hoe hij het vroeger wel goed deed en dan nog even een voorbeeld erbij halen hoe fantastisch zijn eigen club het met Messi xavi en iniesta het heeft gedaan, alleen dan wel vergeten dat Barça ook dik 200 miljoen heeft uitgegeven afgelopen 2 jaar alleen al aan neymar en suarez

Heb er goede hoop in dat Laporta Pogba níét zal halen als hij aangesteld wordt als president. Ook al gebruikt hij Pogba in zijn propaganda, hij moet gewoon tevreden zijn met Arda. Cruijff doet dit erg goed hier.

cruijf heeft weer een paar weken geen aandacht gehad en moet weer wat zeggen. pfff wat een irritante vent is dat zeg.

Arda debuteerde volgens mij onder George Hagi...

Ja Johan als je een balletje van speler A naar B kan spelen en een aardige techniek heb staat de teller al op 40M jij had waarschijnlijk nu 1000m gedaan

De beste man begint lichtelijk seniel te worden. Je moet puur geluk hebben dat zulke spelers als Messi en xavi ook in je jeugdopleiding zitten en niet ergens anders. Dan moet je kopen en niet je kop in het zand steken. Met alleen opleiden had Barcelona helemaal niks gewonnen dit jaar. Die Cruijff begint me behoorlijk de keel uit te hangen met zijn gedateerde opmerkingen. Nergens verantwoordelijkheid nemen, maar wel in het wilde weg schreeuwen. Bij Ajax gaat het ook al zo goed toch?

14 juli 2015 om 16:58

Probeer eens in een spiegel te kijken met je seniele reactie!

14 juli 2015 om 17:40

Messi is natuurlijk uitzonderlijk, maar toen Xavi en Iniesta begonnen bij Barca waren ze nog lang geen grote namen. Juist door ze op te stellen zijn ze zo goed geworden, dat is zijn punt.

Gerson komt toch? Gerson is bizar sterk voor zijn leeftijd, heeft een goede passing en kan het spel goed lezen. Je hebt met Rakitic, Iniesta en Arda wel een aardige basis (evt macherano en Rafinha). Kijk anders even hoe het gaat met Halilovic.
Ach Johan, zei jij niet een tijd terug iets over aantal kapiteins op een schip toen Neymar en daarna Suarez werd aangetrokken? Heb je niet meer gehoord over dit onderwerp

Volgens mij hebben jullie verstand van het spelletje......en Johan niet!

Wij cruijff? Is niks van jou bij hoor. Iok gewoon gekocht die messi. Geen eigen jeugd. Anders was het wel een Spanjaard geweest.

Ik snap niet zo goed waarom het aantrekken van Arda Turan dan weer niet erg is? Ik bedoel...dat is toch precies hetzelfde? Of is dat de roze bril van Johan?

geld maakt meer stuk dan je lief is ook in het voetbal, als je echt bij wil benen in de top moet je haast wel kopen, en is opleiden alleen niet meer genoeg, als er gewoon een goede scouting is en je bied spelers het juiste salaris om ze naar je team te halen... wil het ook... maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarja

Als Cruijf een echte Ajax fan is gaat ie plaats van commentaar te geven tenminste proberen om spelers zoals Pogba naar Ajax te halen in plaats van spelers van het niveau Gudelj dat schiet namelijk tenminste op. We hebben geld zat. Dan laat je tenminste zien dat je een topclub bent. Nu zit je de hele tijd van die poep talentjes binnen te halen die niet eens in jong Ajax kunnen spelen.

Waarom staat meneer Cruijff achter Laporta dan als hij dit nu zegt?

15 juli 2015 om 00:15

Omdat Cruyff denkt dat hij door de heer Laporta weer een voet tussen de deur krijgt bij Barcelona. Cruyf lult wel vaker uit zijn nek. De domste uitspraak van Cruyff ooit was dat hij beweerde dat een zak met geld geen doelpunten kon maken. Het is altijd goed om naar Cruyff te luisteren maar je moet niet alles serieus nemen wat hij zegt!

Ik vind het schrikbarend om te zien wat voor een kuddedieren mensen eigenljk zijn. Werkelijk waar de helft van het aantal stemmen vindt 80 Miljoen een goed bedrag voor Pogba?

Kom op, dit gaat alle realiteit te boven. De markt is verziekt sinds de transfer van C. Ronaldo en dit wordt nu langzaam de norm. Hoe langer dit de norm blijft, hoe ''normaler'' mensen dit gaan vinden.

Hoe vaker mensen en prominente figuren uit de branche, voetbal branche in dit geval, roepen dat een dergelijk bedrag rechtvaardig is, hoe meer mensen het uiteindelijk gaan geloven.

Misselijkmakende ontwikkeling in een wereld waarbij 80% in armoede leeft. Het gaat alle realiteit te boven en over 2 jaar vindt men dit volkomen normaal.

Voetbal is allang geen voetbal meer. Het is een platform voor de elite en rijken om nog rijker te worden.

Pogba is 30 miljoen waard. Dat is realistisch, meer niet. Het is een talent, een jonge jongen met uitzonderlijke kwaliteiten, maar voor uitzondelijke kwaliteiten betaal je nog geen 80 miljoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren