Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ajax koopt veertien spelers, van wie er dertien op de bank belanden'

Laatste update:

Nemanja Gudelj zal geen basisplaats krijgen bij Ajax. Dat is althans de verwachting van Aad de Mos, die zijn vraagtekens zet bij de komst van de Nederlandse Serviër. Ajax heeft bijzonder veel middenvelders op de loonlijst staan en De Mos denkt niet dat Gudelj de strijd zal gaan winnen.

/

Volgens De Mos is de van AZ overgenomen middenvelder geen Ajax-speler. "Hij moet het van zijn body hebben, hij is geen stylist. En bij Ajax zijn ze een stuk kritischer dan bij AZ. Hij zal echt aan de bak moeten", aldus de oud-trainer in gesprek met Metro. De Mos ziet wel dat de 23-jarige Gudelj potentie heeft, maar begrijpt niets van het aankoopbeleid van Ajax.

"Ajax koopt veertien spelers, van wie er dertien weer op de bank belanden", zegt De Mos. "Het aankoopbeleid is zeer zwak. Dat geldt overigens ook voor Feyenoord hoor, maar bij Ajax hikken ze teveel op twee gedachtes. Ze durven niet vol voor de jeugd te gaan, maar ze zijn ook onzeker over de aankopen. Er is geen concreet plan voor transfers."

Denk je dat Nemanja Gudelj een basisplaats krijgt bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Aad, je kan niet met alleen stylisten een goed team smeden. Misschien is Gudelj juist wat Ajax nodig heeft.

13 juli 2015 om 18:35

Cocoafc. Haha dat is inderdaad wel een lachwekkende opmering van onze aad. Gudelj is juist om aangeschaft om zijn extra fysiek en drive, dan zijn dat niet minpunten om te benoemen.

13 juli 2015 om 18:40

Maar toen Ajax te weinig fysiek had was Aad de eerste met kritiek daarover. Toen moest Ajax wel een fysiek sterke speler hebben. Nu hebben ze er 1 en is het nog niet goed haha.
Wat een vent.

13 juli 2015 om 18:55

Klopt, de beste aankoop van de laatste 2 jaar is toch echt Gudelj.... ik heb Aad ooit bij de Gall en Gall 's morgens voor de deur zien staan wachten totdat ie open ging (echt waar)....hij lust hem nogal.

13 juli 2015 om 18:38

De Boer was niet tevreden over hem. Ik denk ook dat dit een miskoop is. Hij had niet zijn vader mee moeten nemen. Ik vind het ook zo jammer van Sinkgraven, wat een speler is dat.

13 juli 2015 om 18:41

Miskoop na welgeteld 0 officiële wedstrijden?

Oke........

Stuur maar naar Rotterdam voor 1 miljoen euro.

13 juli 2015 om 18:42

Waarom een miskoop, heb je hem al zien speler voor Ajax. Wat heeft zijn vader hiermee te maken en wat is er zo jammer aan/voor Sinkgraven? Heb ik iets gemist?

13 juli 2015 om 18:45

Niels jij praat echt alleen onzin. miskoop na 1 oefenpot lol.
Daarnaast vind ik sinkgraven juist niet veel was geen voorstander van zijn komst.
Sinkgraven is een klein schattig jongetje die haast nooit scoort, maar wat heeft ajax daar aan? Had dan Zyiech gekocht die heeft schotkracht maakt doelpunten, neemt vrijetrappen en heeft een steekpaas.

13 juli 2015 om 18:46

De conclusies die getrokken worden zijn wel erg voorbarig inderdaad. Hoe pa gudelj het gaat doen weet niemand, en niemand hier weet of hij echt nodig was. Gudelj zelf lijkt mij een verstandige aankoop, al was bazoer misschien ook wel de speler die ze zochten qua body. Sinkgraven komt er ook wel, heeft genoeg talent om het te gaan maken.

13 juli 2015 om 18:55

Miskoop na geen enkele wedstrijd te hebben gespeeld.... De logica is af en toe echt ver te zoeken op Vz.

Geef hem nou maar een kans. Dit is juist wat het middenveld van Ajax nodig heeft. Er zijn gewoon te veel technisch sterke spelers en mooi weer voetballers aanwezig. Een speler die af en toe de beuk erin gooit en een lekker afstandsschot heeft is meer dan welkom lijkt me.

13 juli 2015 om 19:01

Dat krijgen spelers niet zoals Propper bij PSV is ook al kritiek op. Laten we het gewoon afwachten.

13 juli 2015 om 19:30

Wat betreft ziyech en Sinkgraven ben ik het totaal niet met je eens. Ik bezoek vrijwel elke wedstrijd in het Heerenveen stadion en daar is mij wel duidelijk geworden dat Heerenveen een stuk sterker werd op het moment dat Ziyech verkocht werd en Sinkgraven wekelijks op het middenveld speelde. Voetballend sterker en meer inzicht. Maargoed ieder zn visie

13 juli 2015 om 21:23

@thefatman precies wat je zegt. Gudelj is gewoon basis speler.
Sinkgraven die kom er ook wel, er wordt te veel uit de media gebruikt.
En dat is niet leuk zie nu aadje .We zullen zien als de competitie begin
hoe het allemaal in mekaar steekt.

13 juli 2015 om 21:30

als je ziet hoe slecht Gudelj vorig in de topwedstrijden speelde denk ik ook dat hij de zoveelste miskoop wordt. En als hij wel speelt gaat het waarschijnlijk ten koste van Bazoer die wel talent heeft.
En als Nouri en van de Beek zo goed zijn als de ajacieden beweren is Sinkgraven ook overbodig.

13 juli 2015 om 21:49

Weke AZ speler is nu echt geslaagd bij Ajax?
Alleen Elhamdaoui en Perez hadden het kunnen maken.
Maar beide raakte in twist met de leiding

13 juli 2015 om 18:41

Ik ben het met je eens. Met alleen stylisten zal Ajax met name in Europa weinig bereiken. Ajax heeft met Heitinga de juiste ervaren beuker binnengehaald en met Gudelj op het middenveld heeft Ajax er ook veel meer power bij.

13 juli 2015 om 18:44

De Mos snapt het niet.
Ik geloof niet dat hij alleen stylisten opstelde in zijn tijd.

13 juli 2015 om 19:12

Nou met van Basten, Rijkaard, Olsen, Cruijff, etc waren het zeker ook geen wostelaars...

13 juli 2015 om 19:20

Met Spelbos, Boeve, Silooy en Schoenaker waren het ook niet allemaal stylisten.

Het is de enige vechter, dus hij zal wel in de basis komen denk ik

Dat is nou juist wat we nodig hadden Aad! Onder welke steen heb jij geleefd?

13 juli 2015 om 19:06

Eindelijk wat power in plaats van veder lichte kereltjes als Serero. Hoop dat de Mosch het fout heeft. Maar hij heeft natuurlijk wel gelijk dat Ajax de laatste jaren alleen maar brandhout heeft gekocht. Welke Overmars aankopen zijn nou echt doorgebroken? Het gros belandt op de bank of op de tribune. Daar heeft De Mosch natuurlijk gelijk in

13 juli 2015 om 19:29

serero stond, ondanks zijn 1,20m fysiek wel zijn mannetje. Het vervolg is alleen vaak erg slecht.
Bazoer, el Ghazi en Milik zijn goede aankopen. Helaas is het lijstje (nu al) mislukte spelers een stuk langer

13 juli 2015 om 20:26

Vindt het jammer dat je juist Serero noemt, naar mijn idee was die kerel juist de laaste tijd goed bezig en had hij wel de drive die veel ajacieden miste. Jammer dat hij geen basisplaats heeft kunnen werven.

Ik denk dat gudelje niet goed genoeg is voor ajax. Vindt hem voetballend erg beperkt.

Propper mist nog het fysiek voor psv, maar dat is nog trainbaar. Talent niet.

Aad zegt eens iets wat gedeeltelijk klopt.

Het aankoopbeleid van de laatste jaren is behoorlijk droevig gebleken, hoewel ik denk dat Gudelj wel een aardige aankoop is.

13 juli 2015 om 18:42

Helemaal mee eens. Ajax heeft een droevig aankoop beleid. Ik begrijp alleen niet waarom hij nu Gudelj eruit pakt. Dat lijkt me nou juist de enige goede aankoop sinds jaren. Hij had beter over spelers als Van de Hoorn kunnen spreken om zijn punt te maken.

13 juli 2015 om 19:40

Huh, ik reageerde op iemand anders..

Ik denk juist dat hij wel in de basis komt.
Het is echt een speler die Ajax mist.

Maar idd als je zoveel middenvelders heb waarvan er een paar aan het doorbreken waren waarom haal je er dan weer 1 en investeer je niet naar andere posities.
Volgens mij kan Ajax nog wel een spots gebruiken.

Dat laatste lijkt wel te kloppen. Ik krijg het idee dat de ex-spelers teveel afgaan op dat spelers de naam Ajax genoeg vinden maar de tijden zijn veranderd. De fans worden gewoon moe van alle b-spelers die voorbij komen en vervolgens ontkracht worden. Dan zie je PSV 2 goede aankopen doen en dan is het helemaal balen. Gudelj is dan een goede aankoop, maar dan wordt er vervolgens een ervaren spits beloofd en dan komen ze met sanogo die nog nooit een wedstrijd heeft volgemaakt. Het lijkt of er totaal geen idee achter zit.

13 juli 2015 om 18:39

Als Sanogo komt mag je daar echt blij mee zijn hoor. Helaas blessuregevoelig, maar voor de rest mag je er totaal niet ontevreden mee zijn. Hij heeft iig alles om bij Ajax te slagen.

13 juli 2015 om 18:44

Het gaat Ronjans69 er volgens mij om dat ze A zeggen en B doen bij Ajax. Of Sanogo goed is stelt hij niet ter discussie.

13 juli 2015 om 19:10

Goede aankopen?? Pereiro? Heeft nog nooit gevoetbalt op de Europese velden. Lestienne?? Iemand die in 23 wedstrijden 1x scoort?? Plus nu proper?? En hoe gaan die 40+ doelpunten vervangen komend seizoen?? Wat een onzin! Psv lijkt het op tijd op orde te hebben maar heeft alles behalve directe kwaliteit ingekocht of zekerheidjes.

13 juli 2015 om 20:25

Lestienne, heeft gewoon goede statistieken hoor, seizoen 12/13 scoorde hij in 47 wedstrijden 18x en 13 assist, seizoen 13/14 scoorde hij in 42 wedstrijden 11x en 18 assist.

13 juli 2015 om 20:34

zelfde woorden na het vertrek van Dszudzak en daarna Mertens. Doelpunten maken is niet echt het probleem bij Psv, zorgen dat er niet teveel tegendoelpunten vallen door klungelig verdedigen is het grootste zorgenkindje.

Het is inderdaad druk op het Ajax middenveld, maar ik denk dat Gudelj wel zeker is van een basisplaats. Ze hebben veel geld voor hem betaald.

Het lijkt mij een slimme oplossing om Bazoer tijdelijk een linie terug te halen. Het is zonde van zo'n talentvolle voetballer, maar je kan zo wel je beste spelers opstellen. Anders zit Sinkgraven op de bank en dat zou kapitaalvernietiging zijn. Speeltijd voor Andersen en eventueel Nouri en Van de Beek komt zo ook dichterbij.

Cilessen
Van Rhijn
Veltman
Bazoer
Dijks
Sinkgraven
Gudelj
Klaassen
El Ghazi
Milik
Fischer
13 juli 2015 om 18:43

Sanogo in de spits en Ajax heeft fysiek, ervaring en creativiteit.
Prima basisopstelling hoe ik het zo zie al weet ik niet of Bazoer als LCV zo een goed idee is.

13 juli 2015 om 18:57

Ik denk dat Milik toch echt wat meer kwaliteit heeft. Sanogo wordt daarnaast gehuurd en ik denk niet dat Arsenal een optie tot koop meegeeft. Hierdoor vertegenwoordigd hij geen waarde voor Ajax. Iets wat Milik wel doet. Ik vind dat Milik grote potentie heeft en later voor een leuk bedrag doorverkocht kan gaan worden.

13 juli 2015 om 22:03

Je zou zomaar gelijk kunnen hebben met Bazoer op de plek van centrale verdediger. Ik zie het ook graag zo. Laat de middenvelders die (vooralsnog) tekort komen voor het middenveld maar in de verdediging spelen.

kochten ze er maar 14. ze kopen helemaal niks op dit moment de gierigaards. tot nu toe is alleen gudelj gekocht en dijks en dat is ook alweer maanden geleden.

13 juli 2015 om 22:35

En Milik. Dat zijn alweer drie basisspelers. Voor mij wel weer voldoende. Nu alleen kopen als er nog iemand vertrekt, idere positie is al dubbel bezet. Serrero, Boilesen en Schone mogen nog wel vertrekken.

Gudelj gaat denk ik wel basis spelen bij Ajax. Hij is iemand met een goed fysiek, een harde werker en kan ook nog eens voetballen. Wel kan ik Aad volgen als het gaat over het transferbeleid bij Ajax, het komt niet erg overtuigend over.

Ik zie hem juist wel een basisplaats krijgen. Je hoeft niet meteen sierlijk te zijn @ een topclub.
Spelers als Gudelj ontbreken jaren bij Ajax.
Iemand die gewoon erin beukt.
Hoeveel overtredingen worden er wel niet gemaakt op het Ajax middenveld?
Allemaal te lief.

Ik vind Gudelj technisch ook gewoon goed hoor. Hij zal vast niet alles spelen vanwege de concurrentie maar hij zal genoeg aan spelen toe komen. Ik vind het ook wel meevallen hoe veel aankopen op de bank terecht komen. Alleen Van Der Hoorn kom ik zo snel op die nooit een basisplaats heeft gehad. Viergever speelde vorig jaar gewoon bijna alles en Schone ook de seizoenen er voor. De overige gekochte spelers van de huidige selectie zijn geloof ik ook echt voor de breedte gehaald, niet om er meteen te staan.

13 juli 2015 om 18:43

Van der Hoorn werd ook niet gehaald voor de basis, er was op Veltman na geen rechtsbenige verdediger ook niet in de jeugd.
Dus Vdhoorn moest gewoon de strijd aangaan met Veltman.

13 juli 2015 om 18:50

Er is dan wel een aardig bedrag betaald voor een bankzitter...

13 juli 2015 om 19:06

Het leek in zijn Utrecht tijd dan ook een heel groot talent. Dat het later tegenvalt, so be it. Dat zijn risico's die een club altijd neemt wanneer ze een talent koopt i.p.v. een bewezen speler van boven de 25.

13 juli 2015 om 19:17

Van der Hoorn viel toen op het EK in Israel al door de mand. Ik heb die aankoop nooit begrepen.

13 juli 2015 om 19:25

Ze hoopte dat hij door zou groeien en daarmee een stevige verdediger die goed kon koppen zou worden. Ajax heeft gegokt en verloren in dit geval. En je hebt gelijk, zijn jeugd EK was niet best.

13 juli 2015 om 19:43

@cocoafc

Ja und, ajax heeft al meermaals laten zien dat als ze iemand echt willen ze ver willen gaan. Van Ginkel mocht niet maar ook daar werd 8 miljoen voor geboden.
En wat vdhoorn betreft die heeft in principe alles om een topper te worden, alleen lijkt hij enorm veel vertrouwen te missen.

Je zag toen Veltman er een tijdje niet bij was hij steeds beter ging spelen.
Daarnaast was toen hij gekocht werd natuurlijk niet 100% zeker dat hij op de bank zou belanden, hij moest de strijd aan en die heeft hij (voorlopig) verloren.

Hij is sterk, niet langzaam, groot kan prima koppen ( ook aanvallend ), hij mist ook nog zat maar laten bijvoorbeeld niet vergeten dat Stam nog bij Kampen speelde op deze leeftijd. Met andere woorden het kan heel hard gaan.....

13 juli 2015 om 19:46

Albertino, ik reageer enkel op het stuk waar je zegt "hij is niet gehaald voor de basis".

13 juli 2015 om 21:01

vd hoorn word gewoon te vol gestopt met opdrachten laat hem gewoon zijn man uitschakkelen en het komt goed.
veldman maakt ook fout op fout en ik persoonlijk vind hem minder dan van der hoorn .
nee laat vd hoorn maar terug komen naar utrecht

Ajax kijkt vaak niet naar de positie waar ze een speler voor nodig hebben, maar kopen gewoon wanneer ze een interessante jonge speler ergens zien. Puur om hem later weer te kunnen verkopen.
Daarom zit men nu met zoveel middenvelders.
Het is een handelsclub in jonge spelers geworden die ze overal vandaan halen. Het gaat helemaal niet meer om verder komen in de CL of puur versterkingen voor het eerste elftal.

Aad. Body is juist wat we nodig hebben. Met al die stylisten a la Sinkgraven en Andersen ga je het niet redden. Ajax heeft juist body nodig daarom hebben we ook Dijks Gudelj en Heitinga gehaald. Zo vormen we een betere combinatie van body en stylisten waardoor ik verwacht dat de prestaties van komend seizoen veel beter zullen zijn.

Ik denk wel dat Gudelj een basisplaats gaat krijgen bij Ajax. Maar Aad de Mos heeft zeker een punt. De aankopen van Ajax zijn de laatste jaren echt ondermaats, ze moeten daar echt betere scouts aannemen want zo kan het niet langer.

13 juli 2015 om 19:33

Het ligt niet aan de scouting maar aan het salarishuis. Een ploeg als Newcastle betaald drie keer meer salaris aan een speler dan Ajax. Spelers van begin 20 komen niet meer naar Ajax.

Dan moet je je dus richten op talentvolle spelers die jonger zijn en wel naar Ajax willen komen. Precies het beleid van Ajax.

13 juli 2015 om 19:55

PSV hanteert hetzelfde salarishuis als dat van Ajax. Als je kijkt wie hun vorig jaar hebben gekocht dan ziet dat er toch een stuk beter uit. Waarom haalt Ajax geen Guardado of Luuk de Jong? Ajax heeft meer geld dan PSV dus het is zeker mogelijk voor ze. Maar toch halen ze dit soort spelers niet en dat is volgens mij grotendeels te wijten aan de scouting.

13 juli 2015 om 20:12

PSV richt zich vak op spelers die het elders niet gered hebben. Soms heb je daarmee succes zoals Guardado, soms zit je met Engelaar, Schaars of Berg.

En Luuk de Jong was een gokje van Psv, Ajax koos voor Milik, die was jonger en lijkt talentvoller.

Het ligt niet aan de scouting maar aan de opvatting. Ajax richt zich op grote talenten onder de twintig en laat die graag doorstromen naar het eerste. PSV koopt graag spelers die ouder zijn en elders uit de boot vallen. Noet voor niets wilde Bazoer naar Ajax, hij zag geen kansen bij Psv.

13 juli 2015 om 20:35

Luuk de Jong een gokje?
Die kostte maar €1 miljoen omdat Matavz goed verkocht was. Voor dat bedrag kocht PSV dus zeker een betere voetballer en spits dan Matavz.

Da's gewoon goed beleid dus.

En wat betreft salarishuis. PSV betaald na Ajax ruimschoots het meeste in Nederland. Maar bij Ajax wordt er in het totaal aanzienlijk meer uitbetaald.

13 juli 2015 om 20:46

Ik weet dat Ajax een andere opvatting dan PSV heeft en over het algemeen talenten meer de kans geeft, maar volgens mij is de opvatting van Ajax ook zo dat wanneer ze een positie niet goed bezet hebben en dit niet kunnen opvangen met jeugd, dat ze een aankoop moeten doen. En die aankopen zijn de laatste tijd wel van een erg lage kwaliteit, misschien moet Ajax dan ook maar eens gaan kijken naar spelers die bij grotere clubs zijn mislukt.

13 juli 2015 om 21:12

@bulkzpooi

Als een speler achter elkaar in Duitsland en in Engeland jarenlang geen pepernoot raakt, dan is het een gokje. Pakt nu goed uit, daarvoor met Berg en Matavz was het niet goed.

En qua salarishuis, Ajax betaald niet meer dan PSV qua maximum salaris, alleen heeft Ajax veel meer contract spelers door de jeugdopleiding

13 juli 2015 om 22:22

@kerzoep

De aankopen matig is ook maar wat je verwacht.
Ik bedoel als Ajax een viergever haalt omdat hij zowel op LCV als LB en zelfs CVM kan spelen. Verwacht jij dan dat hij Ajax kampioen maakt dan valt hij tegen, verwacht je dat het eigenlijk een 12de man is die voor eredivisie begrippen een prima verdediger is valt hij niet tegen.

Ligt dus ook aan het verwachtingspatroon, kijk die Zimling viel wel enorm tegen omdat hij de Poulsen rol moest overnemen en zelfs bij Jong ajax niet meekon.
Maar een Hoessen en Sana waren zeer goedkope gokjes, en hebben ook nog een inbreng gehad maar werden ook niet gehaald als basis spelers.

Cuenca was gewoon een goede als hij niet gelijk een zware blessure op had gelopen.
Bojan viel dan weer wel tegen, ook al had dat ook te maken met de positie waar hij moest spelen.

En Zivkovic en Vdhoorn weiger ik af te schrijven, nou dat waren ze wel zo'n beetje.

Oh ja en Duarte viel tegen. Maar nogmaals het ligt ook gewoon aan j eigen verwachtingspatroon.
Ajax heeft (deels) zelf opgeleide basis staan en wil de rest aanvullen met ervaren mensen en buitenkansjes, dat pakt soms goed uit (schone en Poulsen bijvoorbeeld) soms super (cillessen El ghazi Bazoer en Milik bijvoorbeeld) soms ook slecht ( Sana en Zimling)

Vorig seizoen continu kritiek uiten dat ze een 'klerelijer' op het middenveld missen, kopen ze er een en is het geen stylist.

Aadje is weer lekker bezig!!

13 juli 2015 om 20:31

Net als destijds dat ze Poulsen kochten. Ook totaal geen stylist, maar was wel zeer belangrijk.

We zullen zien maar ik voorspel dat Gudelj wel een basisplaats krijgt en primau it e voeten kan op het middenveld.
Het is wel zo dat te veel aankopen op de bank komen.
(hoorn, die Ijslander, Milic een tijd).

Aad je heeft gewoon een punt. Ajax levert prutswerk op de transfermarkt de laatste jaren! Miljoenen euro's worden verbrast aan middelmaat zoals Duarte, Sana, Hoesen, VD Hoorn, Viergever, Boer, Sanogo etc. Gudelj en Sinkgraven zie ik nog als positieve uitzondering. Dra-ma-tisch!!!

Vroeger scoutte Ajax Nog spelers als Lobont, Chivu, Grygera, Maxwell, Trabelsi, Pienaar, en haalden ze directe versterkingen met Zlatan en Suarez!! Nu halen ze Zivkovic en huren ze Sanago haha. Kom op zeg!!

Nee, de scouting is morsdood. Buiten leuke B-talentjes uit Scandinavie komt er niks meer naar Ajax. Boer voor Vermeer! Viergever voor Moisander! VD Hoorn nog liever in de spits, dan centraal achterin. Waar gaat het over? Ajax degradeerde zichzelf tot een Europese laagvlieger met een identiteitscrisis! Clubs als Anderlecht, Basel, Trabzonspor en Paok halen gewoon betere spelers! Ajax is Ajax al lang niet meer, de weg naar beneden is na vorig jaar absoluut een feit! Vergeet de titel maar komend seizoen, dat gaat hem echt niet worden. Overmars + scouting: Out!

13 juli 2015 om 18:58

Er ging iets mis, deze reactie was voor zapperboy bedoelt

Welke spelers zijn er dan net binnengehaald voor de bank? Gudelj gaat spelen, Dijks gaat spelen en eerlijk gezegd denk ik dat ook Heitinga gaat spelen.

13 juli 2015 om 19:17

Je praat over vroeger ja! Vroeger toen Ajax 70 miljoen van haar eigen vermogen verloor ondanks alle toppers die er rond liepen. Na het succes van Koeman in de CL met het piepjonge Ajax heeft Ajax alle grote sterren moeten verkopen om in leven te blijven!! Jarenlang wanbeleid wat erna kwam, de jeugd die verwaarloosd werd en slechts 2x kampioen in foking 10 jaar!!!! Ik ben supporters als jou meer dan zat!!! Die vergete gemakshalve dat Ajax 4x kampioen werd in 5 jaar tijd. We hadden toppers in huis als Vertonghen, Aldeweireld, Anita,Blind, Eriksen en Siem. Allemaal spelend nu in de BPL!! Daar mogen we verdomme trots op zijn! En nu komt er weer een goede aanwas aan jeugd voorbij en jij wilt scouts+overmars out hebben??? Overmars heeft ontzettend veel jeugd aangetrokken omdat Ajax altijd geleunt heeft op de jeugd!! Dat is onze filisofie, dat is wat ons aller Ajax maakt!

13 juli 2015 om 19:17

Imponeria helemaal gelijk... je vergat alleen FdB te noemen!!

13 juli 2015 om 19:55

@imponeria

Nou zo'n topper was Grygera niet ook lobont niet.
Zlatan was een regelrechte ramp in zn eerste jaar en dat voor 9 miljoen euro.
Maar iedereen die nu 1 jaar heeft gespeeld word al afgeschreven.

Je heb me vandaag al vaker verbaast met domme reactie's maar je heb blijkbaar een onuitputtelijke bron van onzin.

En zoals @indoexpert al aangeeft heeft Overmars juist heel goed ingekocht namelijk in de jeugd (El ghazi Bazoer, Muric, Cerny etc) en daar staat Ajax voor dat is ook (oa door ons belastingstelsel kan niemand hier iets vergelijkbaars aan andere landen betalen) de enige manier om ooit iets te bereiken (heb het niet over CL winst) buiten Nederland.

Vooral dat laatste is een domme " Ajax is Ajax al lang niet meer ".
Ajax is Juist weer Ajax, geen miljoen verbrassen aan (want die noem je niet voor het gemak)
Roger Luque Urzaiaz Suljmani, Atouba etc want die werden ook gehaald "vroeger".
Maar gewoon de jeugd weer de kans, aangevuld met versterkingen en buitenkansjes.
En ja dan kan je ook eens mistasten zoals bij Sana en Zimling bijvoorbeeld, maar die liggen niet voor 5 jr vast met een salaris van 2.5 miljoen netto zoals de Luque's van deze wereld in het verleden wel lagen.

13 juli 2015 om 20:04

Ach ja, iedereen mag zijn eigen interpretatie hebben, maar de kans dat Ajax ooit nog iets van glans laat zien op het Europese toneel is kleiner dan ooit. Ajax is Ajax niet meer omdat het 1) geen speler meer voortbrengt van het niveau Sneijder/vdv. 2) spelers haalt als Viergever en Dijks (wel een niveautje lager dan Grygera ja) en 3) voetbal speelt dat achterhaald is (tikje breed, Tikkie terug, een halve minuut later bal kwijt). Ik ben niet eens supporter, maar zie in Ajax niets meer van de club van weleer.

Dan kun je mij nog wel tienduizend keer vertellen dat het financieel allemaal zo 'fantastisch' gaat, maar in dat geval kun je net zo goed een seizoenkaart kopen van Ahold of Unilever. Kun je heerlijk op verjaardagen en partijtjes verkondigen dat je lid bent van FC De Cijfertjes uit Amsterdam. De groeten!

13 juli 2015 om 20:10

Fijn om te weten trouwens dat Sana, Hoesen, Duarte, Boer, Dijks, Viergever en al die andere prutsers Ajax niets gekost hebben volgens jou. Het zou me niets verbazen als deze 'groep ellende' Ajax zo'n 20 miljoen heeft gekost in totaal (inclusief. Salaris) want dat moet je gewoon erbij rekenen hé.

13 juli 2015 om 21:47

Hoe weet jij dan dat er geen Sneijder of vdvaart loopt ?
Dat kan je toch pas concluderen als bijvoorbeeld Nouri, vd Beek etc een jaar of 5 verder zijn ?
Of was Vdvaart op zn 18de ook al een bepalende speler ?
Onzin dus.

Viergever en Dijks met Grygera vergelijken ?
Onzin dus.
Grygera was een dure buitenlander en en deze twee kosten niet veel, daarnaast is Viergever voor de breedte en hoe Dijks zich ontwikkeld weet je helemaal niet.

3 Ajax speelt geen schitterend voetbal dat ben ik met je eens, dat moet ook beter, maar dat komt ook omdat de meeste nog erg onervaren waren en dat zal steeds beter gaan.

En laten we over seizoens kaarten helemaal niet praten want er is niemand die die 7 schaal loze jaren met dure vedette (die niets lieten zien) heb zitten geniet hoor.

13 juli 2015 om 21:50

@imponeria

Ja idd dat moet je meerekenen.
7 jaar geen kampioen geen CL en dat allemaal met dure spelers die niet presteerden (maar er werd wel eens mooi gevoetbald.) en a;s klap op de vuurpijl bijna Failiet!
Top hoor dat oude Ajax.

Bizar bericht dit is mijn mening.
Spelers binnenhalen om op de bank te zetten.
Wie gaat hier gelukkig zijn ?

13 juli 2015 om 19:14

Ze komen op de bank, omdat ze niet presteren. Bijvoorbeeld

Duarte was nummer 1. Door blessure kwam Serero op zijn plek en uiteindelijk nam Andersen het dat seizoen over. Duarte begon goed, vooral tegen AC Milan, daarna liet hij gewoon te weinig zien. Nog 1 goede wedstrijd tegen AZ, dat is het.

Aad heeft gelijk, ons aankoopbeleid is erg slecht. Maar daarentegen leiden we prima op/kopen we prima jonge spelers, waardoor we toch de meest succesvolle Nederlandse club van de laatste 5 jaar, zelfs de laatste 9 jaar, zijn.

Als Ajax eindelijk ook eens wat beter leert scouten haalt niemand ons in, geld hebben we wel. Maar helaas schijnen we het maar niet te kunnen leren.

Ajax heeft in drie jaar tijd Overmars nu rond de 35 spelers gekocht. Belangrijk is om onderscheid te maken in de transfers voor het eerste en de jeugd. De jeugd loopt best aardig, er is 5.4 miljoen geinvesteerd in zo'n 20 spelers voor op de Toekomst. Hiervan braken el ghazi, bazoer en andersen al door en heb je nog muric en cerny en rits andere onder contract.

Voor het eerste zijn deze spelers gehaald:
Duarte
Sana
Moisander
Hoesen
Poulsen
Babel
Cuenca
Van der Hoorn
Krkic
Zivkovic (reken ik toch bij Ajax 1, kan je over discussieren)
Viergever
Boer
Zimling
Milik
Sinkgraven
Gudelj
Dijks
Heitinga

18 man. Als je bekijkt wie hiervan echt versterkingen voor de basis waren (in mate van verkregen speeltijd in hun contractsduur) kom je op deze lijst uit:
Moisander
Poulsen
Babel
Krkic (discutabel, wel redelijk veel gespeeld)
Viergever (discutabel, wel redelijk veel gespeeld)
Milik (was discutabel, maar gaat naar verwachting toch veel minuten maken komend seizoen)
Over de laatste 4 valt nog niks te zeggen.

Kom je tot 4 directe versterkingen en 2 twijfelgevallen uit 14 aankopen. Dan mag je de Mos redelijk gelijk geven, dat is geen beste balans en vult de beleidsvisie van eigen jeugd kweken met aangevulde toppers gewoonweg nog niet goed genoeg in.

13 juli 2015 om 19:01

De echte flops die geld gekost hebben zijn alleen Duarte en van der Hoorn, de rest was gratis of bijna gratis of zelfs gehuurd.

Ik tel de spelers die het gered hebben of nog genoeg potentie hebben om het te redden uiteraard niet mee.

13 juli 2015 om 19:10

Al is van der Hoorn gewoon een prima tweede verdediger achter Veltman en heeft hij echt wel zijn goede wedstrijden gehad. Veltman is gewoon beter in het spel dat we willen spelen.

13 juli 2015 om 19:37

Dat klopt in grote mate wel, maar haal dan liever 1-2 toppers van 6-7 miljoen als Gudelj en Sinkgraven elk jaar en focus je daarnaast op je jeugd. En vul je selectie dan dus op met Lukoki ipv Sana, Denswil ipv Viergever, Padt ipv Boer en ga zo door.

13 juli 2015 om 19:41

Mee eens, daarom vind ik het beleid dit jaar vooruit gegaan. Er is meer geld en dus zijn de aankopen beter dan afgelopen jaren.

13 juli 2015 om 21:20

Juist! PSV en Feyenoord hebben niet zon goede back up. Ook gewoon specifieke kwaliteiten in de lucht, handig om erbij te hebben en nog steeds maar een jaartje of 22.

13 juli 2015 om 19:05

Pfff dat is dus gewoon manipuleren van de cijfers. De feiten zo verdraaien dat jou mening en die van de mos overeenkomt. Er waren slechts 4 spelers die echt voor het tweede plan waren (Backup). Dat waren Duarte, Sana, Zimling en Hoessen. Diederik Boer is gewoon een tweede keeper die is nooit voor vervanger van Cilissen gehaald dus hoor je niet mee te tellen. Bojan en Cuenca waren gehuurd en zijn dus geen aankopen. De rest van de namen hebben genoeg minuten in de basis gemaakt, waarvan Sinkgraven er direct stond wanneer het moest. Kan de mos nog zoveel lullen als hij wilt, Ajax koopt vaak nauwelijks directe versterkingen omdat het vanuit de filosofie altijd de plekken wilt opvullen met jeugd. Dat is altijd al zo geweest. Complete onzin wat de Mos dus lult!

13 juli 2015 om 19:13

Precies, Aad overdrijft hier veel te veel. Dat we bij sommige spelers mis zitten, kan gebeuren. Net alsof iedereen in Rotterdam en Eindhoven slaagt? Sana is 3 wedstrijden belangrijk geweest (competitie), Hoesen heeft ook belangrijke dingen gedaan (o.a. Barcelona), Zimling was 1 wedstrijd tegen PSG belangrijk en Duarte was goed in begin van zijn periode bij Ajax vooral tegen AC Milan. Jammer dat ze het niet konden volhouden voor een heel seizoen

13 juli 2015 om 19:16

Ik vind dat deze spelers gewoon niet aangetrokken hadden moeten worden Indoexpert. Ik intepreteer de filosofie van Ajax als zijnde het voortbrengen van jeugd op de meeste plekken in het elftal maar waar er noodzaak is voor aankopen (de flanken zijn lang problematisch geweest) zie ik liever enkel toppers komen als sinkgraven en gudelj. Je hebt gelijk dat deze weinig kosten hoor en we maken echt geen verlies. Maar er zijn echt heel weinig echte toppers aangekocht en dan zie ik liever dat je eigen jeugd als backup neerzet of een echte topper aankoopt en hier ook geld voor trekt!

Als je nou elk jaar 1, soms 2 toppers als sinkgraven of gudelj had gekocht was ik een stuk positiever geweest. Daarnaast loopt de jeugd gewoon wel goed he.

13 juli 2015 om 20:40

Madbazzie, ik snap heel goed wat je bedoelt, maar spelers als Ebecilio, Lukoki, De Sa, Castillion etc. zijn simpelweg niet goed genoeg. Als de beste jeugdspeler van dat niveau is, moet er gewoon een back-up gekocht worden. Dat zal door de Fluwelen Revolutie steeds minder vaak gebeuren, maar ten tijde van aankopen als Duarte, Sana en Hoesen stammen nog uit de overgangsfase (periode tussen de start van de revolutie en nu). Zimling werd gehaald toen Ajax een 6 nodig had. Zimling, die op het EK in 2012 basisspeler van Denemarken was ten koste van... Poulsen! Dat Serero daarvoor de uitgelezen kandidaat bleek te zijn, hadden we niet kunnen voorspellen. Boer is gewoon een logische aankoop of had je serieus Leeuwenburgh op doel gewild wanneer Cillessen geblesseerd was geraakt?! Van der Hart heeft immers een jaartje Eredivisie-ervaring opgedaan. Natuurlijk, de jeugd moet de kans krijgen, maar als het niveau niet hoog genoeg is, dan moet je verder kijken.

13 juli 2015 om 20:59

Ik snap jou ook goed, natuurlijk verwacht je een overgang waarin de jeugd steeds een hoger niveau moet gaan halen. Toch vind ik dat teveel aankopen die periode nauwelijks een verbetering waren op de namen die je noemt. Dat die namen te kort kwamen klopt hoor, maar om een jaartje op 2-3 posities ter overgang een speler van niveau pec als backup te hebben had ik liever gezien dan deze aankopen

13 juli 2015 om 19:09

Zet ook even de prijzen er bij . De meeste miskopen kosten niks of waren tijdelijke oplossingen. Goedkope gokjes moet je altijd wagen. Verder zijn Babel/heitinga gewoon teruggekeerd, net zoals Dijks. Kosten alleen salaris. Dijks wel een onbekend bedrag + verhuur spelers.

Duarte --- begon goed, na blessure niet meer doorgebroken
Sana -- komt te kort, goedkoop gokje
Moisander -- goed eerste jaar, matig tweede jaar
Hoesen -- goedkoop gokje
Poulsen -- was belangrijk als invaller en in kleed kamer
Babel -- had pech met blessures, was gratis, had zijn toegevoegde waarde
Cuenca -- zonde dat hij blessuregevoelig is, was/is prima speler mits fit
Van der Hoorn -- prima tweede man, ondergewaardeerde speler
Krkic -- zonde van blessure, was/is prima speler mits fit
Zivkovic -- prima speler voor toekomst
Viergever -- prima tweede man
Boer -- prima tweede keeper
Zimling -- mislukt, koste niks, geen poulsen effect helaas
Milik -- super aankoop
Sinkgraven -- goede aankoop, leuke speler, goede voorbereiding maakt hij ook door
Gudelj -- te vroeg, ben wel fan van deze jongen
Dijks -- na verhuur en verkoop, volwassen geworden en heeft zich ontwikkeld
Heitinga -- leider in en buiten het veld, wordt nog afwachten waar hij vaker is in/uit basis

13 juli 2015 om 19:27

Dat ze niets kostten maakt niet zoveel uit want ze willen geen nieuwe spelers kopen voordat de "oude" verkocht zijn.... Daardoor blijven dit soort aankopen de selectie op een laag nivo houden.

Ik heb liever 1 dure speler die de selectie sterker maakt dan al die "koopjes".
Tijdelijke oplossingen schiet je al helemaal niets mee op aangezien die, omdat ze vaak lang niet gespeeld hebben en nu plotseling wel, meestal geblesseerd zijn en als ze fit zijn weer weggaan.

13 juli 2015 om 19:28

Dat is zeker waar, ik vond mijn post al lang genoeg zo

Ik vind het over de hele linie gewoon jammer dat er (voor 2015) zo weinig toppers gehaald zijn. Heel veel spelers waren goedkope gokjes of aankopen voor de breedte waar ik van mening ben dat je dat juist met jeugd zou moeten opvullen. Gok dan op je jeugd. Waar je echt een gat ziet in je basisopstelling (bijvoorbeeld als Cilissen nu zou vertrekken) zou ik altijd 6-7 miljoen investeren in een topper of kijken voor het afbouwen van een oud Ajacied als VDV of Heitinga, Huntelaar etc.

Dat lijkt er dit seizoen pas echt in te schieten.

13 juli 2015 om 19:58

Sinkgraven en Gudelj kosten ook al wat.

13 juli 2015 om 20:02

@robert41

Waar baseer jij op dat een "dure" speler wel slaagt.
Want dat is nou juist het hele eieren eten.

13 juli 2015 om 21:18

Helemaal mee eens! Amen over 4 seizoenen prima. De kracht zit nog veel meer in Bazoer, El Ghazi en een Fischer overigens, daar hebben we echte goede aankopen gedaan. En de koopjes konden we ook zo weer de laan uit sturen, veel waren ook voor jong ajax gehaald.

13 juli 2015 om 20:32

Als je echt gaat kijken naar foute aankopen sana, duarte, zimling. Die hebben geld gekost. Krkic, cuenca, babel waren gratis. Andersen, vd Hoorn, Zivkovic, Muric, onana, sinkgraven kunnen zich nog bewijzen in mijn optiek. Moisander, schone, poulsen, viergever, milik, gudelj, dijks, heitinga en bazoer hebben zich of bewezen of laten zien dat ze toegevoegde waarde kunnen zijn/worden . 3 aankopen die geldverlies betekende. Een paar gratis "gokjes" die niet goed uitkwamen en een paar spelers die belangrijk worden of dat zullen/kunnen worden. Niet heel slecht toch.

Daar gaan we weer!! Het lijkt alof de media bewust de eigen achterban aan het opstoken is tegen het technische hart van Ajax. Helaas trappen er teveel 'Ajacieden' in! Als we zo doorgaan breken we alles af wat we in 5 jaar hebben opgebouwd! Het is een schande dat Overmars en de Boer zoveel kritiek krijgen. Kritiek die niet eens te onderbouwen is! Hopelijk laat het technisch hart zich niet gek maken, en blijft het op deze weg doorgaan. Ajax komt eraan! Ik heb vertrouwen in de Boer en ook in Overmars. Laat men nu eens het geduld bewaren en die korte termijn visie eens los laten.

13 juli 2015 om 19:22

Indo.. in welke wereld leef jij en kijk je ook naar het aankoop beleid.
Het veldspel.....
Dus hoe druf je te zeggen dat er geen kritiek mag zijn om Fdb, M.overmars en scouting.
Supporters als jouw maken de club kapot!
Kritiek heb je nodig om je zelf te verbeteren maar de huidige leiding snapt het niet en jij blijkbaar ook niet.

13 juli 2015 om 19:29

Huidige leiding snapt het uitstekend. Ze hebben precies gekocht wat verbeterd moest worden. Boilessen wordt vervangen, Moisander wordt vervangen en op het middenveld wordt power toegevoegd. Sigi was teveel geblesseerd en ook die gaan ze dus vervangen. Daarmee zijn de zwakke plekken versterkt en heeft Ajax een goede stap gezet.

13 juli 2015 om 19:41

Dit jaar doen ze het een stuk beter, dat mag gezegd worden! Ik moet wel zeggen dat ik Sanogo, Dijks en Heitinga allen wel weer een gokje vind. Dijks is en seizoen geleden te licht gewogen, nu wel een stuk beter maar toch! Sanogo kan het maken, maar weinig gepresteerd de laatste jaren. Heitinga heeft ervaring, maar liet het de laatste tijd niet meer zien. Gudelj & sinkgraven: Toppers.

13 juli 2015 om 21:23

In welke wereld leef jij? Dat vraag ik mij eerder af. Ben het helemaal met Indo eens, veel ajacieden laten zich opnaaien en hebben ook totaal geen geduld. Plus ze onderbouwen zeer slecht.

Men moet begrijpen dat er fouten worden gemaakt en dat ajax daar van leert, als we de boel niet een keer bij elkaar houden wordt het nooit wat. Kritiek is goed, maar om meteen met ontslag en vertrek te dreigen niet, wat moet je dan met die kritiek, opnieuw beginnen bij een volgende technische man? Met Frank en Marc heb je kritische mensen in de directie en bij ajax 1 zitten, die mannen willen alleen het hoogst haalbare.

13 juli 2015 om 19:34

Het moment waar je als achterban geen kritiek meer uit, is je club dood. Kritiek is juist hetgene dat vooruitgang kweekt. Qua jeugd ontwikkeling krijgen de afgelopen jaren een pluim, dat gaat goed. Wat niet zo goed loopt is het aankoopbeleid. Het Ajax beleid stelt zich ten doele om een groot deel van het elftal zelf op te leiden, en hier enkele sterkhouders bij te kopen waaraan de jeugd zich kan ontwikkelen. Deze sterkhouders moeten aangekocht worden en daarin loopt het nog niet lekker. Veel aankopen belanden op de bank, daar waar juist jeugdspelers je eerste backup zouden moeten zijn!!

13 juli 2015 om 19:53

Kritiek?? Ik noem het allang meer geen kritiek! Het is te schandalig voor woorden wat er over Overmars en de Boer gezegd word. Het stadium van kritiek geven is allang voorbij! Het is letterlijk en figuurlijk het besmeuren van de reputatie van zowel Overmars en Frank de Boer. Ik heb zeker kritiek maar ik ben ook realistisch en ik geloof in waar er nu aan gewerkt word op de Toekomst en in de Arena. Al het harde werk weer weggooien van de afgelopen van 5 jaar zal onze club kapot maken! Niet ik maar de korte termijn visie fans maken de club kapot!!!

13 juli 2015 om 20:12

Indo... Jij en sommige supporters hier willen niet inzien dat er wanbeleid wordt gevoerd.
De aankopen en huurlingen van de laatste jaren onder FdB en M.overmars zijn complete miskopen gebleken en staan niet eens in de basis. Om het maar niet te hebben over kapitaal vernietiging transfer geld, teken geld ,huur en salarissen dat komt tussen de 25 en 30 miljoen. Dan over de inkomsten dat is gigantisch gestegen. Als er een paar directe versterkingen werden gekocht met de goede jeugd die we hebben en een andere visie van de compleet anders denkende trainer dan waren goed bezig.maar zolang Fdb, M.overmars
En de scouting er zitten zullen er geen verbeteringen gebeuren en dat is dood zonde !!

13 juli 2015 om 22:29

Welke voor de Basis gehaalde spelers zitten op de bank dan ?
Alleen Zimling, de rest was voor de bank (viergever sana Hoessen Duarte, zivkovic Vdhoorn bijvoobeeld) bedoeld of staan in de basis ( Milik Cillessen El ghazi Bazoer bijvoorbeeld) En de nieuwe als Heitinga, Gudelj en engsins Sinkgraven weet je nog niet.

Aadje wat zit je toch mis, gudelj is precies wat ajax nodig heeft, een aanjager die pit brengt en zn bek opentrekt. Gaat een gegarandeerd succes worden. Ajax heeft ( en nu quote ik bert) wapens nodig!

Ik denk wel dat Gudelj het gaat redden. Hij heeft veel body, power en vooral doorzettingsvermogen. Hij is niet voor niets zo ver gekomen. Gudelj knokt voor elke meter en beschikt over een goed schot. Dit zijn allemaal kwaliteiten die ze bij Ajax goed kunnen gebruiken en ik ben er dan ook van overtuigd dat deze jongen het gaat redden.

Ze moeten gewoon gericht een topper erbij halen zoals huntelaar en suarez. Heitinga kan ook heel goed uitpakken. En dan heb je met gudelj ook een sterke speler in de as.

Iedereen ziet dat het aankoop- en scoutingsbeleid kut met peren is. Behalve intern bij Ajax. Hoog tijd dat Frank en met name Netto pas op de plaats maken. Tijd voor vers vloed als TD en als coach!

13 juli 2015 om 19:55

Toch gek dat ik met deze selectie wel blij ben. En met De Boer en met Overmars. Dus niet iedereen over een kam scheren svp.

13 juli 2015 om 22:33

Aankoop beleid ? Dus jij vind Cillessen Bazoer El Ghazi Milik niets ? Of bedoel je de breedte gokjes zoals Duarte Hoessen en Sana (die amper iets kosten)

14 juli 2015 om 02:09

@jdg84, jij draait nog wel bij. @albertino Bazoer en El Ghazi valt niet te rekenen tot eerste elftal aankoop. Zij kwamen als jeugdspelers naar Ajax. Milik is nog niet onomstreden, niet slecht maar ook niet heel goed. Blijft Jasper over als enige schot in de roos. Ik vind dat karig als je het afzet tegen de lijst van missers én de totale kwaliteit van de selectie in ogenschouw nemend.

14 juli 2015 om 09:43

Ja natuurlijk we rekenen de helft niet mee omdat dat jou niet uitkomt hahaha.

Bazoer, El Ghazi, Cerny Muric Meleg allemaal aankopen hoor 2 staan er in de basis 2 zitten tegen het eerste aan en 1 functioneert vooralsnog minder.

Milik heeft vorig jaar in 25 wedstrijden 9 goals gemaakt voor Ajax in zn debuut jaar, maar je hebt gelijk hoor een twijfelgeval..........

Zeuren om te zeuren en je laten leiden door leeghoofden hier op vz heet dat.

Daar gaan we weer, aad, laat het aub aan de de boer over. Gudelje zal moeten knokken voor een basisplaats, alleen denk ik wel dat hij een zeer grote kans hebben om in de basis te staan.

Natuurlijk zijn de transfers niet spectaculair en lijkt er vanaf buitenaf veel getreuzel te zijn.
Alleen Gudelj is nu juist de uitzondering daarop.
Beetje vreemd dan ook dat Aad de Mos hem weinig kansen toedicht.
Gudelj zou samen met Klaassen en Cillessen de eerste namen zijn die ik in zou vullen.

Ajax koopt 14 spelers en daarvan komen er 13 op de bank... volgens mij zijn 8 van de beoogde basis 11 in de afgeopen 4 jaar gekocht. Dus naast dat die zichzelf tegenspreekt met zijn "ajax mist fysieke kracht" en nu ineens is het wat ajax nodig heeft, verkondigt die ook nog eens complete nonsens. Maar ach, er is nog nooit iemand analist geworden en de krant gehaald met positieve noot. Negativiteit trekt mensen.

Aad neem ik sowieso niet serieus, maar alhoewel er zeker iets mis is met het aankoopbeleid van Ajax, vond ik Gudelj juist een goede aankoop die juist afweek van het normale aankoopbeleid.

Gudelj gaat het echt maken bij ajax vraag me alleen af of andersen eindelijk weggaat

Cillessen
Van rhijn
Veltman
Viergever
Dijks
Klaassen
Gudelj
Sinkgraven
El ghazi
Milik
Fischer

Ik denk dat dit de enige goede aankoop is,

Geen stylist.... Laat me niet lachen. Die hebben ze al jaren niet een gehad. Maar wel elk jaar in Europa gewoon overlopen worden, en letterlijk opzij gezet.

En daar kan je Gudelj nu juist enorm goed voor gebruiken. Een beer van een vent, op deze leeftijd al. En.... Kan heel aardig voetballen hoor. Uitstekend schot, kopsterk. Ijzersterke mentaliteit.

Een echte prof, nee idd.... Zulke jongens kunnen ze niet nu gebruiken in Amsterdam.

5 en 5 = 2... Aadje toch....

Ben blij dat ze niet Hinken op 2 gedachten...

Ajax kan kopen wie ze willen, geld en aantrekkingskracht genoeg. In Nederland althans. Een jongen als Sinkgraven wordt gewoon gekocht omdat anders de concurrentie hem misschien haalt, ik kan geen andere reden bedenken. Wat Gudelj betreft is het afwachten, of Aad moet een helderziende zijn.

13 juli 2015 om 20:32

Complete onzin. Waarom koopt Ajax dan Propper niet? Of Veijnovic? Sinkgraven is midden in het jaar gekocht. Deze jongen heeft tijd nodig en ik geef hem ook die tijd. Na dit seizoen kunnen we dan misschien jou conclusie serieus nemen.

13 juli 2015 om 21:44

Je kunt niet met 6 middenvelders spelen. Ik dacht dat het beleid van Ajax altijd was om versterkingen voor de basis te halen en aan te vullen met eigen jeugd. Nu zit de bank vol met aankopen .

Ik ben benieuwd welke 13 spelers op de bank zouden zijn beland.

Aad de Mos moet zich wel realiseren dat Ajax niet alleen maar inkoopt voor de A-selectie maar ook voor Jong Ajax die de Jupiler League spelen. Maar blijkbaar heeft Aad dat niet helemaal door.

Gudelj daarentegen is een echte vechter zoals Poulsen destijds. Zo'n speler heeft Ajax echt wel nodig, want ik zie Ajax de laatste tijd spelen als brave schooljongetjes. Vermijden elke duel, alsof ze bang zijn dat ze schoppen krijgen. Gudelj is nou juist iemand die kan laten zien hoe je moet vechten om de bal.

Aad de Mos heeft een hekel aan Ajax. Van Hanegem is net zo. Ben er mee eens dat het aankoopbeleid af en toe wat beter kan, maar Gudelj is brood nodig. Hoe dan ook hoop ik dat spelers als Andersen en Serero binnenkort zullen vertrekken. Verder een hoop gelul van deze popie jopie.

Aadje, heb je hem weer... Cillessen, Dijks, Milik, Sinkgraven/gudelj of beide spelen in de basis, El Ghazi, Fischer, Bazoer zijn ook aangetrokken in de jeugd en daarna opgeleid.. Ik tel er dan 7 minimaal, waarvan er 4 ook in de opleiding hebben gezeten en nog 4 spelers die langer in de opleiding hebben gezeten.

Juist aadje, ajax haalt vooral veel uit de opleiding, of dat nou ergens aangetrokken is of niet.

Ajax zijn aankoopbeleid is inderdaad vlees noch vis. Zit geen enkele smaak aan. Hoog tijd voor een nieuwe TD, een scouting die wel goed functioneert en een nieuwe trainer die Ajax zijn gezicht weer terug geeft.

Ik ben het met Aad eens, ze hebben genoeg middenvelders met kwaliteit en je haalt er zonder 1 te verkopen een nieuwe bij. Dan zal een speler zoals sinkgraven of bazoer op de bank komen waar je veel geld aan uitgegeven hebt.

14 juli 2015 om 00:22

Bazoer heeft bijna niks gekost, ik geloof 75.000 euro aan opleidingsvergoeding.

Overigens lijkt het me toch niet verkeerd om een middenveld te hebben met Bazoer, Klaassen, Gudelj, Serero en Sinkgraven. Natuurlijk betekend dit dat er telkens twee op de bank moeten zitten, maar met blessures (zullen er vast wel komen) en een druk speelschema lijkt me dat een prima bezetting. Andersen verhuren en Duarte verkopen, en je bent klaar.

Het middenveld is echt wel de laatste linie waar Ajax zich zorgen over moet maken, eerder over de achterhoede (wie vertrekken daar nog ?) en de voorhoede (nieuwe spits ? Kishna ? )

Ach ja, Aadje kennen we inmiddels wel, speelt Gudelj 2 wedstrijden mee en doet ie het goed draait ie zijn mening weer bij. Hij zou zo de politiek in kunnen, zo'n draaikont is het. Speelt Ajax 5x goed worden ze fluitend kampioen, verliezen ze 1x stapt ie zo over op psv (bij wijze van).

Ik ben het grotendeels wel met De Mos eens. Het aankoopbeleid van Ajax is belabberd.
Ook denk ik dat Gudelj het heel lastig gaat krijgen om een basisplaats te veroveren. Klaassen is zeker van een basisplaats en ook Bazoer mag van mij die zekerheid krijgen. Dan hou je nog 1 plaats op het middenveld over. Dit zou moeten gaan tussen Gudelj en Sinkgraven waarbij Sinkgraven wmb de voorkeur krijgt omdat je anders te weinig voetballend vermogen heb. Maar voor de breedte vind ik Gudelj wel een goede aankoop. Kun je je alleen afvragen of je zoveel geld moet uitgeven voor een 'breedte aankoop'.

Gudelj is gewoon een beetje overhypt. Denken dat die de superheld wordt bij Ajax terwijl die zwaar kan tegenvallen. Het is leuk dat ie er bij is maar meer ook niet. Laat Ajax nu eens echt goede spelers halen die er direct staan want dit Ajax gaat en geen titel pakken en haalt zo geen CL voetbal met deze kleine jongens erin. Het elftal moet op meer plaatsen worden versterkt. En spelers zoals Serero, Sinkgraven en Bazoer zijn ook geen basiswaardige spelers. Dan wordt je gewoon zwaar overlopen op het middenveld. De enige die er direct staat is Klaassen maar dat is niet genoeg wil je beter worden dan vorig jaar. Ik begrijp heel goed wat de Mos bedoeld en ik geef hem daar ook groot gelijk in. Echt jammer dat we nog niets hebben gehaald terwijl de concurrentie al bezig is met transfers lopen wij weer achter. En dan met plan E komen en dan weer zo'n poep speler binnen halen.

Serero is erg goed volgens Frank . Sinkhaven Bazoer die zijn de sjaak .bazoer doet het erg goed dus serero duart sinkhaven Shone gaan er aan andersen niet Frank is namelijk blind want hij vind andersen qua eriksen dus niet .

Daar is maar 1 woord voor : wanbeleid. Je ziet het je kan leuk voetballen maar een club leiden is toch wat anders VVD sar en overmans. En nu weer een az er. Die zijn daar geen van allen geslaagd

Ik zie het probleem eigenlijk niet zozeer :

Klaassen, Sinkgraven, Gudelj, Bazoer en Serero. Dan heb je toch 5 middenvelders voor 3 posities, met de mogelijkheid om te rouleren ? Andersen verhuren en Duarte verkopen. Dan zijn alle problemen op het middenveld opgelost.

Zijn analyse dat 13 van de 14 aankopen op de bank belanden klopt ook niet helemaal. Dit soort populistische gezwam zonder onderbouwing van cijfers daarin blinkt De Mos vaak uit. Veel aankopen zijn ook niet bestemd voor de basis, dus dan is het ook logisch dat ze op de bank belanden. Spelers als Diederik Boer, Zimling of Babel zijn nooit voor de basis gehaald, dus die beoordelen op het feit dat ze op de bank zitten is kansloos in mijn optiek.

Je moet spelers beoordelen op basis waarvoor ze gehaald zijn. Een speler met een transfersom van drie ton die als goedkope optie werd gehaald, met de kans om door te breken, is iets anders als een speler die voor een paar miljoen Ajax komt versterken.

Natuurlijk is er wel degelijk iets mis de laatste twee jaar met het aankoopbeleid. Dat valt niet te ontkennen, want het percentage aankopen dat slaagt ligt gewoonweg te laat. Ik deel wel de oorzaak van het matige succes, namelijk de tweespalt binnen Ajax. Jonk is praktisch tegen iedere aankoop, terwijl in het technisch hart stemmen opgaan om juist actiever op de transfermarkt te zijn. Dit heeft al tot aanvaringen geleid, maar komt ook tot uiting in de manier waarop Overmars te werk moet gaan.

Aad de mos heeft altijd praatjes is nergens voor nodig, hij en schone op t middenveld moet lukken

Ik vroeg me al af wanneer hij weer eens kwam zeiken over Ajax... Niemand neemt die gast nog serieus

Nouja, Aad heeft een punt. Een rasvoetballer en Ajax-type als Sinkgraven moet ook veel te vaak banken. Om maar niet te spreken over de wereldtoppers als Sana.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren