Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

KNVB bevestigt vertrek van bondscoach Hiddink

Laatste update:

Guus Hiddink is definitief bondscoach af bij het Nederlands elftal. Dat heeft de KNVB bekendgemaakt. De Telegraaf meldde maandagmiddag al dat de 68-jarige Achterhoeker zijn ontslag zou aanbieden.

/

"Ik vind het jammer dat het zo gelopen is. Ik vond het een eer om weer bondscoach te zijn van het Nederlands elftal en ik wens mijn opvolger, de staf en de selectie alle succes op weg naar het EK in Frankrijk", aldus Hiddink, die na het WK van vorig jaar zomer het stokje overnam van huidig Manchester United-manager Louis van Gaal.

Onder Hiddinks leiding speelde Nederland tien interlands. Er werd verloren van Italië, Tsjechië, IJsland en Mexico en dat gebeurde allemaal in de eerste vijf wedstrijden. Alleen Kazachstan bleek een te nemen horde voor de nationale ploeg. De druk stond er vervolgens flink op toen Oranje in november aantrad tegen Letland, maar de 6-0 overwinning bracht weer even wat rust in de tent. Daarna kwam de ploeg vijf maanden niet in actie.

/

In maart ging het bijna mis tegen Turkije, maar werd het toch nog 1-1 en hield Hiddink stand. Diezelfde maand won Oranje verrassend met 2-0 van Spanje in vriendschappelijk verband. Toch stak de kritiek snel weer de kop op in de maand juni. Nederland verloor het oefenduel met de Verenigde Staten met 3-4, nadat er eerst nog een voorsprong van 3-1 was genomen. De week erop won Oranje weliswaar van Letland (0-2), maar de kritiek bleef toch aanhouden.

Hiddink heeft nu dus de eer aan zichzelf gehouden. Directeur betaald voetbal Bert van Oostveen zegt het vertrek van de coach te betreuren: "Helaas waren de resultaten van het werk van Guus niet voor iedereen meteen zichtbaar, we danken Guus voor zijn inzet." Dat assistent Danny Blind per direct de nieuwe coach wordt, lijkt nog niet vast te staan. De KNVB laat weten dat men zich 'over de invulling van de ontstane vacature' zal beraden.

Wie moet de nieuwe bondscoach van Oranje worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
29 juni 2015 om 22:44

Heb medelijden met hem. Drie kwart van Nederland verafschuwt hem nu. Guus verdiend dit niet.

29 juni 2015 om 22:48

Hiddink blijft altijd de coach die het geweldig deed in 1998, met een beetje geluk waren we toen wereldkampioen geworden.

29 juni 2015 om 23:06

Sorry hoor maar als je zowel in de 8e finales tegen joegoslavie in de 90e minuut de 2-1 scoort en tegen Argentinie slechter en op de counter speelt en in de 92e minuut scoort. Nadat je in de poule wedstrijden niet hebt kunnen winnen van Belgie en mexico die destijds echt lager op de wereldranglijst stonden (belgie zelfs 31e op die lijst, je moest destijds echt wat presteren op toernooien om hoog op de ranglijst te komen......)

Kun je natuurlijk niet van een geweldig toernooi spreken... ja we kwamen ver en zijn natuurlijk chauvinistisch ingesteld maar objectief gezien maakten we echt geen kans op de titel met Hiddink. destijds hadden we met een Van Gaal spel, domineren, meer kans gemaakt dan met het verdedigende-reactie-spel van Hiddink....

29 juni 2015 om 23:20

Kijk, eindelijk iemand die eens een realistische analyse van dat toernooi geeft. Nederland had dat toernooi inderdaad extreem veel mazzel. Tegen Joegoslavië kregen we een penalty tegen die op de lat werd geschoten en had Bergkamp een 100 procent rode kaart moeten hebben.

De Argentijnen schoten 2 keer vol op de paal en kregen die wedstrijd de beste kansen. Maar Nederland won ook die wedstrijd in de laatste minuut. Tegen Brazilië werd het spel gehyped maar scoorde oranje ook pas 3 minuten voor tijd en kreeg het verder nauwelijks kansen. Daarna ook nog eens verloren van Kroatië.

Dan heb ik meer respect voor Louis die afgelopen WK geen een keer verloor en 5 overwinningen neerzette, waaronder een paar klinkende tegen toplanden.

29 juni 2015 om 23:22

Als ik jou was zou ik de wedstrijd tegen Argentinië nog maar eens terug kijken, ook de wedstrijden tegen België, Mexico en Joegoslavië was Nederland veruit de betere ploeg! Soms heb je van die wedstrijden waar de bal er niet in wil. Qua voetbal was het WK 98 een geweldig toernooi waar je net tekort kwam. Je praat echt onzin in dit geval!

29 juni 2015 om 23:24

@XAJA Sorry hoor, maar in 98 waren we het beste team, tegen Frankrijk hadden we een goede kans gemaakt. En in de poule waren we veel sterker dan Belgie, wonnen de 2e wedstrijd overtuigend en met mooi samenspel en tegen Mexico lieten we het lopen toen het 2-0 stond. Van Joegoslavie wonnen we verdient, ongeacht de minuut waarin Davids scoorde en Nederland - Argentinie was een prachtige wedstrijd met 2 topteams, waarbij wij net iets beter waren. Tegen Brazilie hadden we een overduidelijke pingel moeten krijgen in de laatste minuut, dus bagetaliseer het niet zo!

29 juni 2015 om 23:49

Zoveel kansen creëerde Nederland dat toernooi niet hoor, kijk de wedstrijden nog maar eens na. Bijna elke kans was raak, net zoals in 2008 en 2014 trouwens het geval was.

29 juni 2015 om 23:58

Wanneer heeft scoren in de slotfase te maken met geluk en niet met kwaliteit? Van elk team dat ergens ver komt is eens geluk nodig. Duitsland in 74 (schwalbe finale) Argentinie 78 (bal op paal blessuretijd) Argentinie 86 (hand van God) Duitsland 90 (penalties winnen) Brazilie 94 (penalties winnen) Frankrijk 98 (wederom penalties) etc etc.
En dan heeft Nederland geluk gehad, terwijl ze er op penalties uitgaan???
Dus als je goed speelt, de gelijkmaker verdient en die uiteindelijk ook komt vlak voor tijd heb je geluk?

30 juni 2015 om 00:19

Tegen brazilie kregen we verder nauwelijks kansen?? Pff..

30 juni 2015 om 06:29

Ik heb Kluivert die avond vervloekt zoveel als hij er miste. We waren toen echt beter dan Brazilie.

30 juni 2015 om 08:08

Je hebt helemaal gelijk. Vaak lees je hier antwoorden waarvan ik denk, die begrijpen niets van het spel.

30 juni 2015 om 08:31

Vraag me af hoe oud jij bent ?? Want als je het WK 98 bewust mee gemaakt had zou je niet zo een belachelijke onzin uitkramen . Het Oranje van 98 en 2000 was op het Oranje van 74 na het sterkste Oranje Ooit!!!

30 juni 2015 om 08:36

Het shirt van van hooijdonk ligt nog steeds bij de naaister van alle scheuren die in het strafschopgebied er in zijn getrokken heb ik gehoord

30 juni 2015 om 09:08

Ja. En om een eindtoernooi te winnen moet je ook wen beetje mazzel hebben. Alsof de 1-1 tegen mexico van sneijder dit wk zo afgedwongen was.. of dat de 4-1 overwinning tegen Frankrijk afgetekend was toen.. neuh. Maar we hebben wel vaker pech dan geluk gehad!

29 juni 2015 om 22:45

Met Blind? Liever niet...hopen dat ze Rijkaard zo ver kunnen krijgen

29 juni 2015 om 22:51

Rijkaard? Doe maar niet. Heeft weliswaar de CL gewonnen met Barcelona, maar ik hoor vanuit het spelerskamp van toen meer (positieve) verhalen over Henk ten Cate dan over Frank Rijkaard. Verder heeft hij overal gefaald.

29 juni 2015 om 23:00

Rijkaard, Ten Cate, Blind, van Nistelrooy en Lodewijks mits die het aan kan met zijn familie en Feyenoord. Dan heb je een prima basis kennis talent goeie namen en ook al klinkt het heel stom en zou het niet een nodig moeten zijn maar blank en getinte heren. Zal toch voor minder verdeeldheid zorgen.

29 juni 2015 om 23:14

Eigenlijk heeft blind gevaalt en niet Hiddink want voetbal technies werd vrijwel alles door Blind gedaan

30 juni 2015 om 00:21

Denk je nu echt dat we in een keer goed gaan voetballen? Het scheelt dat we Robben en Strootman er dan weer bij hebben maar ik zie het niet gauw gebeuren onder Blind.

30 juni 2015 om 06:39

4 man Utd.
Yeah right. Dus wanneer een boekhouder alles fout doet, dan moet de accountant die achteraf alles checkt niet aangepakt worden?
Guus is eindverantwoordelijk. Hij heeft gefaald.

30 juni 2015 om 03:02

Het is beter dat hij weg is het zou ook beter zijn dat ik trainer was en dan zouden we alles winnen

Welkom terug Bert van Marwijk

29 juni 2015 om 22:33

Welkom blind. Hoera.....

29 juni 2015 om 22:46

Zou heel mooi zijn, maar reken maar niet op van marwijk. Wordt gewoon blind en hopen dat daley de komende jaren goed presteert. Dit zal wel weer negatief uitgaan pakken voor clasie helaas die er gewoon in hoort.

30 juni 2015 om 01:44

Denk niet dat Blind het gaat worden, hij was nu net zo verantwoordelijk voor de resultaten als Hiddink. Enige verschil is dat Hiddink de hoofdtrainer is.

Denk dat Blind nog lang bij t Nederlands elftal wilt blijven vooral nu zijn eigen zoon bij de selectie zit. Daarom denk ik dat hij blijft fungeren als assistent.
Ook als je toekomst visie van oranje gaat bekijken dan zie je ook dat V Persie, Sneijder en Robben er ook binnenkort mee kappen.
tuurlijk komt er nieuw talent aan als Depay, Klaassen, Kongolo etc. toch zijn er dan geen gevestigde namen van die kaliber aanwezig.
Ik denk dat Koeman of De Boer het beste in t plaatje past, gezien hun werkervaring met jeugdige selecties en het beter maken ervan.

29 juni 2015 om 22:49

Frank de Boer en Phillip Cocu lijken mij ideaal. Gewoon, naast hun baan als clubtrainer.

29 juni 2015 om 22:57

Het zou zo goed als onmogelijk zijn, maar ik ga mee in het idee van Geert VS. Beste optie op dit topic.

29 juni 2015 om 23:13

Blind hou op zeg . Zoon lief speelt altijd . Tikkie terug , tikkie breed pa

29 juni 2015 om 23:15

Dat klinkt mij ook als muziek in de oren, maar denk niet dat beide heren daar trek in hebben. Denk wel dat zij als duo elkaar heel goed zouden aanvullen. Iedereen was ook zeer lovend over hen als assistent- duo van Bert van Marwijk destijds. Kunnen we misschien van dat geneuzel over clubvoorkeuren ook af zijn.

30 juni 2015 om 07:14

Ronaldo

Dan voelt Feyenoord zich weer achtergesteld...
Cocu, De Boer en Gio. Met zijn drieën met Frank als eindverantwoordelijke, naast de baan bij hun club.

29 juni 2015 om 22:50

Alstublieft geen v. Marwijk
Die kan er ook niks van.
Durft ook helemaal niks
En kiest tot bloedens toe voor van Persie.

29 juni 2015 om 23:08

Best presterende bondscoach ooit met niet eens een topselectie....

30 juni 2015 om 00:54

Een finaleplaats bereikt met betonvoetbal en de lichtste tegenstanders die je kan bedenken ja. Op Brazilië na, maar Felipe Melo hielp een handje met een eigen goal en een totaal onnodige rode kaart.

Nou Blind, laat het maar zien. Zal onder torenhoge druk staan.

Jammer. Kwalificatie zal wel lukken en Guus is een topper op eindtoernooien!

Ongelukkig huwelijk geworden. Eigenlijk wat iedereen er van had verwacht. Ik denk niet dat Blind het veel beter zal doen. Heeft nog niet aangetoond een goede trainer te zijn, de knvb zal nu wel balen dat het Koeman niet als trainer heeft genomen.

Wat een prachtig nieuws op de maandagavpnd. Wat heeft deze vent een wanprestatie geleverd. Maar goed... nu Blind. Ook maar afwachten.

Ze hadden gewoon voor Koeman moeten gaan.

29 juni 2015 om 22:39

Misschien. Maar aan de andere kant wat Koeman nu doet voor het Nederlandse voetbal is misschien wel vele malen beter.

29 juni 2015 om 22:46

Of dit goed nieuws is moet nog blijken. Hij heeft het niet goed gedaan maar stapt op het verkeerde moment op. Er is niemand beschikbaar om hem op te volgen. I.i.g. niemand die goed genoeg is.

29 juni 2015 om 23:42

Sowieso goed dat hij weg is, was gewoonweg niet de man die deze job nog kon handelen. Nieuwe bondscoach vinden, gaat een hels karwei worden, maar hoop dat ze Blind nog even ontzien.

Goede vervanger, ik bid naar u.

OS verspeeld, EK op de tocht. Wmb mogen er wel meer mensen hun verantwoordelijkheid nemen en vertrekken.

29 juni 2015 om 23:03

Nou ik dacht eigenlijk hetzelfde, moet die van Oostveen zich niet eens achter z'n oren gaan krabben? Dat is toch degene die besloten heeft dat Hiddink de opvolger moest worden van van Gaal, en direct Blind ernaast en erachter vastleggen, ook zo'n geniale zet. Nu vertrekt Hiddink binnen no-time, hij heeft er net 10 potjes opzitten. Nou prima inschatting zou ik zeggen!

Nu gaat het de eerste 3 wedstrijden van Oranje sowieso weer om de coach of de tijdelijke coach, en niet om het elftal en de prestaties. Iets wat juist nu in de kwalificaties zo belangrijk is,

Dan maar verder met Blind. Niet dat ik daar veel vrolijker can wordt

Neemt Blind het nu al vervroegd over of kom er een andere naam?

Enige optie die ik kan verzinnen is van Marwijk eigenlijk...

29 juni 2015 om 22:40

Van Marwijk... met dat dramatische EK van 2012

29 juni 2015 om 22:42

Van Marwijk, met die WK finale...

29 juni 2015 om 22:44

Dat Ek verliep niet goed maar tegen Denemarken werd ongelukkig verloren en verliezen van Duitsland kan gebeuren, nu verliezen we van c landen

29 juni 2015 om 22:51

Van Marwijk met dat fantastische wk 2010...

30 juni 2015 om 00:29

"dat fantastische wk 2010" wat hebben we daar draken van wedstrijden gespeeld.. Tegen brazilië met andre ooijer en heitinga in de basis laat me niet lachen.. Stekelenburg keepte toen echt als een topper+ met robben in vorm win je wedstrijden. Dat we de finale bereikten was natuurlijk fantastisch maar het spel vond ik niet om aan te gluren..

30 juni 2015 om 09:19

@ Kyleasten

Het speelde realistisch. Moet het dan als een kip zonder kop gaan aanvallen en goals tegenkrijgen uit de counter?

29 juni 2015 om 22:48

Of je leest de (hele) tekst?

30 juni 2015 om 08:59

Toen het bericht geplaatst werd stond er enkel dat Hiddink vertrok met daaronder de tekst "later meer".

Ondertussen vind Koeman het wel best bij Soton. Ongelooflijk die KNVB. Als je zo'n (foute) beslissing maakt,los het dan ook goed op en geef ons niet Blind nu...

Nu maar hopen dat de Knvb verstandig is en Blind zijn contract als bondscoach ook opzegt.
Hij is een goede assistent.
Zie hem met Frank de Boer een goed duo vormen.
Ik denk niet dat de Knvb Koeman zal vragen, helaas.
Andere optie vind ik Peter Bosz, hij laat zijn teams altijd mooi voetbal spelen zoals oranje wil voetballen.

Als Blind nu geen opvolger wordt, heeft de Knvb niet alleen voor niks belachelijk vooruit geregeerd, maar ook nog totaal voor niks alle kritiek op de hals gehaald. Wat een sterk staaltje mismanagement om op deze manier een naam en beleid te grabbel te gooien. Al ben ik het er nooit mee eens geweest, op deze manier waren alle zorgen ook nog eens voor nops.

Is er iemand die een plan heeft in Zeist??

Eerst Guus en nu dus Blind Sr.. Dat is gewoon lood om oud ijzer. We kwalificeren ons toch wel, spelen een aardige groepsfase en dan sneuvelen we tegen een beter land. Met of zonder Guus.

29 juni 2015 om 22:42

.. Met of zonder Guus, met of zonder Blind, met of zonder Van Gaal.

29 juni 2015 om 23:09

Het is de enige ervaren coach die een schop uit kan delen en kan motiveren. Onmogelijk, maar hij had van mij bij de poll gemogen als we toch namen omhoog gooien.

En Hansie Hansie altijd natuurlijk.

29 juni 2015 om 23:55

Ik zou echt een kaartje kopen alleen om deze geweldige clown met zijn jasje te zien gooien.

Zou peter bosz of ron jans niks zijn? Lijkt me beter dan blind.

Koeman zal wel lachen! Nederland gaat niet naar ek

29 juni 2015 om 22:43

De kwalificatie is al afgelopen ofzo?

29 juni 2015 om 22:45

ik denk dat Koeman eerder opgelucht is. Hij zou het zelf niet veel beter gedaan hebben. Alsof de coach zo belangrijk is voor dit Nederlands elftal.

29 juni 2015 om 22:47

"alsof de coach zo belangrijk is voor dit Nederlands elftal."

Ja, precies. Zonder LvG was Nederland uiteraard ook 3e geworden op het WK, met die kern...

29 juni 2015 om 22:53

Ik noem hem expres niet omdat er geen coaches zijn die Nederland naar het EK gaan leiden in die categorie.

Koeman, Rijkaard, Blind, Bosz al die namen. Best prima coaches hoor, maar die maken geen van allen het verschil.

29 juni 2015 om 23:05

In 2002 won Feyenoord nog een Uefa cup...

mooi, maar nu wel een capabele coach neerzetten en geen blind.

29 juni 2015 om 22:45

Waarom zou Blind geen capabele coach zijn?

29 juni 2015 om 22:50

hij heeft nog niks bewezen dus heb niet zoveel vertrouwen in hem

29 juni 2015 om 22:55

er zijn in het verleden wel meer coaches geweest met weinig of zelfs geen ervaring. Dat hoeft niets te zeggen. Bovendien heeft hij het bij Ajax naar mijn mening prima gedaan toen hij daar voor de groep stond.

29 juni 2015 om 23:43

Met Blind was het vaak ergeren geblazen hoor bij Ajax. Die greep echt nooit in. Blind is gewoon geen man voor een topfunctie gebleken na zijn spelerscarriere. Alleen weet hij het zelf nog niet. Is toch niet erg? Gullit heeft dat ook niet.

Danny Blind vind ik na al die jaren een beetje een raar mannetje geworden. Zie jij straks met een interview bij Jack aan tafel iemand zitten die het allemaal wel even gaat vertellen?

Adios Guus! Ik ben er wel blij mee! Had mezelf al de laatste 4 interlands voorgenomen niet te gaan kijken zolang Guus er zat

Goed dat hij weg is,maar nu? Ze zeggen wel van,we weten nog niet wie nu het stokje moet overnemen,maar ik denk toch echt dat blind het gelijk gaat worden. Nu word ik ook niet echt blij van blind,maar wie zou het anders moeten doen? Bert gaat het denk ik niet doen,en kan nou niet gauw een ander bedenken.

Volgens mij ben ik de enige, maar dit had van mij niet gehoeven. 9 van de 10 x krijg je het lastig als land na een goed toernooi, Nederland is geen uitzondering daarop. WK 1990 werd een flop na het winnen van het EK in '88. EK 2012 was ook een drama na de finale op het WK van 2010. Duitsland en België doen het ook nog niet zo geweldig in deze kwalificatie. Nederland gaat zich hoogstwaarschijnlijk wel plaatsen, kans is groot dat ze 2e worden en indien dat niet kan worden behaald is een 3e plaats ook nog goed voor de play-offs. Nederland gaat zich gewoon plaatsen, van mij had Hiddink het karwei af mogen maken.

29 juni 2015 om 23:02

Je bent niet de enige.

29 juni 2015 om 23:03

Na het Wk in 2010 won Nederland volgens mij bijna iedere wedstrijd en stond Nederland in 2011 nummer 1 op de Fifa ranking. Nu verloopt het toch veel anders, ondanks het minder verlopen Ek in 2012 was de hand van Van Marwijk duidelijk zichtbaar nu is dat toch niet het geval , er zit geen enkele lijn en of verbetering in het spel.

29 juni 2015 om 23:33

Kwalificatie verliep vrij vlekkeloos, maar de tegenstand was ook nihil. Nu is de tegenstand ook niet groot, maar we hebben ook wel aardig wat pech gehad. Het dubbeltje valt nu steeds de andere kant op: wat Ronaldo Dinho hieronder zegt: Janmaat tegen Tsjechie, ontbreken Robben. Had je een punt gepakt tegen Tsjechie, stond je nu 2e. Ijsland uit is ook lastig, onder die omstandigheden. Thuis pakken we ze wel, dat kan haast niet anders.

Hiddink blijft een prima coach (geen trainer, maar een coach). Een people manager. Hij mag van mij blijven, alsof het met een andere trainer beter zou gaan. Hij heeft nauwelijks krediet. Wint hij een keer, dan is het vanzelfsprekend, verliest hij, dan moet hij gelijk vertrekken.

29 juni 2015 om 23:24

Precies, ben het helemaal met je eens.

Daarbij komt ook nog dat we onze veruit beste speler continu misten (robben). We verloren van Tsjechië door die rare kopbal van Janmaat op de paal, is dat soms de schuld van Hiddink?

Verder zijn er vooral oefenwedstrijden verloren, dat het resultaat van die potjes zo belangrijk werd gemaakt zal ik nooit snappen. Hiddink kreeg ook helemaal geen krediet na die uitstekende pot tegen Spanje.

Buiten dat kreeg Oranje een totaal andere status na het WK en daarbij hoeft niet iedere kwalificatiewedstrijd gewonnen hoeft te worden. Daardoor ging ieder land de bus parkeren. Zonder Robben en een van Persie die niet fit is wordt het dan gewoon een stuk moeilijker.

29 juni 2015 om 23:36

Belgie is nr 2 dankzij die oefenpotjes. Van mij mag je ze afschaffen, kost alleen maar punten. Snap niet dat dat wordt meegeteld.

Tel de uitwedstrijd tegen Ijsland er ook bij op onder die omstandigheden en je bent al een heel eind met een verklaring. Thuis krijgen we de nr 1 en 2 nog, dat levert gewoon 6 punten op verwacht ik en dan sta je zo 2e en plaats je je gewoon direct. Komt allemaal wel goed. Op het EK is het andere koek, maar dan moet je gewoon geluk hebben, had Van Gaal ook: Spanje had 2-0 voor kunnen komen, dan was het over. Australie: blunder van de keeper zorgde voor de onverdiende gelijkmaker Costa Rica: door na strafschoppen/loterij Mexico: kwam je goed weg met 2 goals in de laatste 4 minuten. Het ligt allemaal dicht bij elkaar. Had ook zo kunnen zijn dat Nederland na de groepsfase er al uit lag en dan was Van Gaal een prutser.

30 juni 2015 om 01:23

Couldn't agree more. Het WK was ook geweldig, net als die in 2010 overigens, maar in beide gevallen komt er een hoop geluk bij kijken. Dat zul je altijd nodig hebben. Nu heeft Nederland een paar keer pech en dan ziet alles er anders uit.

Desondanks gaat Nederland zich alsnog gewoon kwalificeren denk ik. IJsland- thuis moet te doen zijn, evenals Tsjechië- thuis. Wanneer er minstens 4 punten gepakt worden in deze 2 wedstrijden is Nederland al zo goed als zeker 2de. Zeker als we eindelijk nog eens zouden mogen beschikken over onze beste speler zou dat geen enkel probleem moeten gaan vormen

30 juni 2015 om 11:25

Dd28
Wat een domme, kortzichtige uitspraak. België is zo hard gestegen door 26 op 30 te pakken in een extreem zware poule met Wales, Servië en Kroatië. En een aardig WK. Op het laatst stegen we inderdaad wat door die oefenpotjes, maar ook omdat bijv Spanje, die boven ons stond, het liet afweten op het Wk.

Alsof je met oefenpotjes 2e wordt..

Ik zet 5 euro op Adriaanse

Koeman die gaat echt niet na 1 seizoen Southampton al weg om bondschoach te worden. Het zal wel gewoon Blind worden wat ik eigenlijk prima vind want die kan dan ook gelijk zijn biezen pakken na het mislopen van het EK. Kan van Oostveen ook gelijk weg en op weg naar het Wk2018 fris beginnen.

Eerlijk gezegd zou ik het ook niet weten. Rijkaard is het volgens mij helemaal zat. Je moet denk ik ook een trainer hebben waar dit zooitje ongeregeld een beetje tegenop kijkt.

Adriaanse, van Marwijk, Stevens, Jol dat zijn ook allemaal van die aflopende zaken. Verbeek geen idee of die goed kan samenwerken met internationals. De meest logische keuzes lijken mij dan toch Bosz en Jans maar aan de andere kant kijk je er ook niet tegenop. Maar goed Advocaat en Hiddink waren ook geen beroemde oud internationals.

Ik ben wel erg benieuwd wie analisten en mensen zoals Cruijff graag Hiddink op zien volgen.

29 juni 2015 om 23:08

Ik denk dat die nog 1 jaar Ajax doet en dan naar het buitenland vertrekt. Die wilt volgens mij pas na een buitenlandse carriere bondscoach worden.

Ik zou nog liever wijlen Frits Korbach op dit moment voor de groep zetten dan Danny Blind! Hoe kun je nu de meest belangrijke baan van het Nederlands voetbal geven aan een man met slechts één jaar coachervaring!? Dit is lood om oud ijzer: Hiddink had net zo goed de gifbeker leeg kunnen drinken want dit lost niets op.

Bovendien, los van het feit dat Blind met alle winden mee waait en niet voor niets zijn reputatie als Scholletje heeft laten gelden in zijn post-actieve voetbalcarrière, zowel hij als Van Nistelrooij gaven al meerdere keren aan dat de malaise niet alleen aan Hiddink ligt. Tenzij dat een bewuste poging is om de groep de schuld te geven - wat me al helemaal schadelijk lijkt voor de nabije toekomst - leggen beide hier hun eigen zwaktes bloot. In hoeverre acht Blind zichzelf in staat om deze neergaande spiraal om te keren?

Zijn er dan geen voordelen? Jazeker. Wellicht - of waarschijnlijk - missen we het EK 2016, waardoor Blind en in zijn kielzog Van Oostveen het veld zullen ruimen. Dat maakt de weg vrij voor Ronald Koeman of Frank de Boer om bondscoach te worden en van het WK 2018 weer een aansprekend succes te maken. De constructie zoals ie nu is, is te belachelijk om als welk soort beleid anders dan wanbeleid te kunnen worden aangemerkt. Het zogenaamde Duitse model, waarin een assistent bondscoach zonder ervaring langzaam maar zeker bondscoach zal worden. Wat dacht je? Dat die Duitsers dát van tevoren bedacht hadden? Dat Loew Klinsmann sowieso zou opvolgen en de successen voorzien waren door zijn voorbedachte aanstelling? Wat een onzin! Zeker om dat toevallige scenario na te bootsen en daar een nobody als Danny Blind in te betrekken!

30 juni 2015 om 00:07

Zullen we maar even afwachten hoe Blind het gaat doen? Blind hier wegzetten als de man die met alle winden meewaait is wel heel erg kort door de bocht en niet jouw mening maar de mening van Derksen. Je vergeet dat het duo Van Gaal Blind uitstekend heeft gepresteerd en dat Hiddink, met nagenoeg dezelfde selectie, waanzinnig slecht heeft gepresteerd in een zwakke poule. Jij begint Blind al af te branden terwijl je nog geen wedstrijd hebt gezien onder Blind als hoofdverantwoordelijke voor Oranje. Hiddink heeft gewoon prutswerk afgeleverd en zich meerdere malen belachelijk gemaakt door te beweren dat het aan de spelers lag.

Frank de Boer is dé nieuwe bondscoach natuurlijk !

Ik denk dat een andere bondscoach niet veel meer gaat uitmaken. Dit team heeft simpelweg niet meer de kwaliteit van EK 2012 bijvoorbeeld. Van Persie en Huntelaar kunnen er niks meer van.

29 juni 2015 om 23:16

Het EK 2012 als voorbeeld noemen.. hadden we toen maar kwaliteiten.
2e worden het het WK en 2 jaar later met 0 punten naar huis op het Ek..

29 juni 2015 om 23:24

Kwaliteit was er, dat het er niet uit kwam is een ander verhaal. Dit Nederland is niet veel aan.

Allemaal leuk en aardig. Maar Blind is gewoon mede verantwoordelijk. Die gaat het ook niet op de rit krijgen ben ik bang.

Als blind k0mt speelt blind alleen maar 😴

Koeman was mooi geweest maar die geeft zn club nu niet op.

Blind moet ook opstappen hij is als assistent mede verantwoordelijk voor dit debacle

Ik zou het geen slecht idee vinden om het duo Rijkaard - Ten Cate als bondscoach duo aan te stellen.... Rijkaard heeft al ervaring en heeft het zowel als bondscoach als als coach bij Barca het prima gedaan. Dat het destijds bij Sparta en in Turkije niet gelukt is, lag niet aan hem....

Hartelijke man, maar moet reeel zijn en heeft echt slecht gepresteerd, welliswaar met de blessure van Robben en afscheid van Kuyt wat ook een aderlating is, maar een goede bondscoach moet er op inspringen en is ervaren in zijn vak, hij heeft gefaald, zeg het liever niet maar is wel zo.

Over de opvolging heb ik een voorkeur voor Ronald Koeman.

er is maar een team goed als bondscoach..... Frank de Boer, Flipje Cocu en Gio van Bronkie..

Jammer al die onderbuikgevoelens ten opzichte van Danny Blind. Heeft veel betekent voor het Nederlands voetbal (met Ajax in de jaren negentig). als coach van Ajax haalde hij alle doelstellingen voor dat jaar, waarbij hij een half jaar lang geen beroep kon doen op Wesley Sneijder. Als assistent van F. de Boer kampioen van Nederland. Als assistent van van Gaal medeverantwoordelijk voor een derde plaats op het afgelopen WK. Kortom het is geen koekenbakker. Geef hem de kans om zich zelfstandig te laten bewijzen en stop met het luisteren naar je onderbuik. Hij had tenminste de ballen om loyaal te blijven naar van Gaal tijdens de fluwelen revolutie van Cruijff.

Jammer maar is toch redelijk uitgeblust. Blind lijkt me een prima opvolger. Hiddink kan lekker van z'n pensioen genieten.

Weet niet of het al genoemd is maar zou Huub Stevens misschien een goede kandidaat zijn? Samen met Lokhoff. Stevens de harde hand voor de vedettes en Lokhoff voor de aai over de bol. Die twee kennen elkaar natuurlijk goed en over Lokhoff word gezegd dat ie een uitstekende veldtrainer is. Stevens heb als clubcoach miss niet veel gewonnen maar bondscoach is toch andere koek dus wie weet...

Ik ben heel benieuwd wat er gaat veranderen als hij de rol van bondscoach over neemt.

Sjonge jonge wat zijn er toch azijnpissers in dit land

Bert van Oostveen zit nu op hete kolen. Hij zal Danny Blind moeten aanstellen omdat hij anders tegen zijn eigen beleid in zal gaan. Echter is de familiaire band tussen een Daley Blind en Danny Blind een reden om dit niet te willen. Met deze connectie hebben ze altijd de schijn tegen. Daarnaast is Danny Blind bij het Nederlandse publiek niet populaire. Waardoor hij met weinig krediet begint.

Echter heeft Blind wel het voordeel dat er niks van hem wordt verwacht. Dus als hij de wind mee heeft kan het zomaar goed uitpakken. Veel zal afhangen van de verhoudingen binnen de selectie. We wachten het rustig af.

ok Hiddink is opgestapt.. ik loop de polonaise want dat was echt een drama.. maar ze hadden Blind toch beloofd om het over te nemen van Hiddink? En nu lees ik dat het nog niet zeker is. wat bedoelen ze daarmee.. dat er eerst een interim coach komt voordat Blind aan de gang kan gaan of dat Blind ook lekker kan gaan golven.. wat natuurlijk mijn stem heeft want die gast is niks en was niks en wordt ook nooit niks maar vraag me ffies af puur of Blind als hij het niet wordt (hoop het toch zo van niet) dat hij daarna dan de kans krijgt om toch nog weer zijn onkunde te kunnen botvieren op ons Oranje want dat wordt me niet echt duidelijk..en als Blind het wel wordt.. idd lood om oud ijzer.. totaal ongeschikt en van Oostveen moet echt zijn conclusies trekken na dit wanbeleid door deze waardeloze opvolging die al jaren bekend is..

30 juni 2015 om 00:24

Zullen we eerst maar even afwachten hoe Blind het gaat doen? Blind functioneerde prima onder Van Gaal en deed het als trainer van Ajax helemaal nog niet zo slecht.

30 juni 2015 om 00:31

mwoah zijn we toch andere meningen toegedaan..ik vind Blind geen goede bondscoach heeft nog nooit wat gepresteerd..

30 juni 2015 om 00:50

Jij serveert Blind al af terwijl je nog geen 1 wedstrijd hebt gezien met Blind als hoofdverantwoordelijke voor Oranje.

30 juni 2015 om 07:39

Ach hier speelt vast mee dat zijn team destijds Groningen versloeg in de play-off voor Champions League.

Check eerst zijn prestaties voor je begint met buikspreken: https://nl.wikipedia.org/wiki/afc_ajax_in_het_seiz... Let wel Sneijder was het grootste deel van dat seizoen geblesseerd en Ajax kreeg pas in de winterstop Huntelaar erbij. Gewoon achtste filales CL he!

Eindelijk verlost van de slechtste coach die het Nederlands elftal ooit gehad heeft.

30 juni 2015 om 09:17

Goed onderbouwd!

Van Oostveen weet dat ie een probleem heeft, eigenlijk kan hij niet anders dan Blind naar voren schuiven, maar die zou door Hiddink nog wel even klaar gestoomd worden zodat hij er later klaar voor zou zijn om op eigen benen te staan (dat was immer het excuus rond de hele aanstelling van Blind per 2016), maar dat verhaal gaat nu ook niet meer door.

Maar ja, Blind kan hij niet ontslaan en wie gaat er nu voor een paar maandjes instappen met de huidige voorwaarden die er liggen. Van Oostveen weet dat hij sowieso al rare dingen gedaan heeft rond de hele affaire Koeman en nu blijven er nog maar weinig alternatieven over. Wellicht dat hij z'n naamgenoot maar weer even gaat bellen of hij en z'n schoonzoon hem uit de brand willen helpen...

Guus had beter zijn spullen al eerder kunnen pakken. Het was vanaf de eerste wedstrijd al drie maal niks en dat is niet veranderd.

Jammer dit, zeker omdat we nu verder moeten met die stuntelaar van een Blind. Kansloos verhaal dit. De enige die echt op moet stappen is Van Oostveen. Oprotten met die vent

30 juni 2015 om 01:01

raskall, stel je niet zo aan man. Je krijgt nog genoeg kansen om Blind met de grond gelijk te maken maar beoordeel hem niet vooraf. Blind heeft uitstekend gefunctioneerd onder Van Gaal en ik zou niet weten waarom Blind ongeschikt zou zijn als bondscoach. Kom eens met goede argumenten waarop jouw mening gebaseerd is in plaats van Blind hier te weg te zetten als een onbenul.

Er alles aan doen om Koeman te overtuigen. Zo niet ,Co Adriaanse aanstellen. Zal weer het voetbal laten zien dat Oranje waardig is. Is mijn mening.

Koeman zit nu al in een volgende fase. De Boer zou na 4 jaar wel eens een stap kunnen wagen. Blind hooguit weer assistent maken, maar hoofdcoach? Op zich is de selectie sterk genoeg om je te kunnen plaatsen in zo'n groep, maar een hoofdcoach moet op zijn minst iets hebben gepresteerd in die rol. Als Blind met zo'n cv hoofdcoach kan worden moet de Knvb toch eens bij zichzelf te rade gaan.

Respect voor deze ambassadeur, respect voor zijn prestaties EN deze beslissing. Deze spelersgroep heeft toch een ander type nodig, het zijn niet de spelers van WK98 of 2010....

Wat ontzettend jammer. Je sluit toch een contract af voor een bepaalde periode. Je weet als Knvb dan toch dat je iemand misschien de tijd moet geven, maar je doet dat dan omdat je vertrouwen hebt in diens kwaliteiten.
En Hiddink tekende ook voor 2 jaar. Als het dan halverwege niet zo lekker loopt, verander je iets. Maar dan stop je niet. Zonde dit.

Het geluk is op bij Guus. Deze oude man kan nu mooi van zijn welverdiende centen gaan genieten.

En nu meteen plannen smeden. Her elftal heeft alles in eigen hand nog. Het kan weer mooi worden bij een juist selectie beleid: geen spelers uit vorm meer selecteren!

Zou Hiddink de enige oranje coach zijn die in een ambt meer wedstrijden verloor dan won? Sluit je lekker je carrière mee af dan.

Zou best kunnen dat ze Stevens gaan polsen naast Blind om de kwalificatie veilig te stellen.

30 juni 2015 om 11:25

Stevens heeft zojuist een functie bij de RvC van Schalke geaccepteerd. Het kan natuurlijk zijn dat ie een dubbelfunctie aangaat.

Blind zal zich wel plaatsen en mag het dan gaan doen op het EK. Faalt NL daar hard dan kunnen we ons opmaken voor weer een wissel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren