Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Hiddink vertrekt maandag of dinsdag als bondscoach’

Laatste update:

De tweede ambtstermijn van Guus Hiddink bij Oranje lijkt vervroegd ten einde te komen. Al sinds zijn aanstelling, na het WK 2014 vorig jaar, is het onrustig geweest rond de ervaren trainer. Het lijkt er nu echter op dat hij daadwerkelijk vertrekt bij de KNVB en zijn baan als bondscoach beschikbaar stelt. De Telegraaf geeft aan dat de bond en Hiddink het grote nieuws maandag of dinsdag zelf zullen bevestigen.

/

Een paar maanden voor het WK in Brazilië begon werd al bekend dat Hiddink terug zou keren aan het roer van Nederland, om Louis van Gaal op te volgen. Voor die tijd gold Ronald Koeman als belangrijkste kandidaat, maar Hiddink droeg zichzelf voor in Zeist en uiteindelijk koos Bert van Oostveen hem ook als de nieuwe sterke man. De samenwerking tussen Hiddink en Oranje werd echter geen succes.

Onder zijn leiding speelde Nederland tot nu toe tien interlands. Er werd verloren van Italië, Tsjechië, IJsland en Mexico en dat gebeurde allemaal in de eerste vijf wedstrijden. Alleen Kazachstan bleek een te nemen horde voor de nationale ploeg. De druk stond er vervolgens flink op toen Oranje in november aantrad tegen Letland, maar de 6-0 overwinning bracht weer even wat rust in de tent. Daarna kwam de ploeg vijf maanden niet in actie.

In maart ging het bijna mis tegen Turkije, maar werd het toch nog 1-1 en hield Hiddink stand. Diezelfde maand won Oranje verrassend met 2-0 van Spanje in vriendschappelijk verband. Toch stak de kritiek snel weer de kop op in de maand juni. Nederland verloor het oefenduel met de Verenigde Staten met 3-4, nadat er eerst nog een voorsprong van 3-1 was genomen. De week erop won Oranje weliswaar van Letland (0-2), maar de kritiek bleef toch aanhouden. Het lijkt er nu op dat Hiddink de eer aan zichzelf houdt en stopt als bondscoach.

Een vertrek van Guus Hiddink bij Oranje zou...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
29 juni 2015 om 16:00

Eens Rubino, al is het maar omdat we nu dus Danny Blind krijgen... Net als eerder na Rinus Michels met Advocaat, komt de Knvb met een compleet onervaren trainer die de trots van het Nederlandse voetbal moet gaan leiden. Ik vind het een schande en ik denk dat we hierdoor de komende jaren weinig hoeven te verwachten van Oranje....

29 juni 2015 om 16:05

Danny Blind zal nu inderdaad naar alle waarschijnlijkheid het stokje over nemen. Ook ik ben daar verre van enthousiast over. De vraag die we nu echter moeten stellen is; wie anders? Wie is op dit moment een geschikte(re) bondscoach? De Nederlandse trainersgilde kent nauwelijks talent op het moment... Het blijft natuurlijk een grote fout dat de Knvb indertijd Ronald Koeman niet heeft aangesteld.

29 juni 2015 om 16:16

Bijv Peter Bosz, John van den Brom hebben allebei meer ervaring dan Danny en staan voor mooi verzorgd voetbal. Frankie Rijkaard heeft geen zin in een fulltime baan maar misschien had je m kunnen overhalen om Oranje te doen. Ik zeg niet dat zij het moeten worden, maar alles beter dan Danny Blind die werkelijk geen f..k heeft gepresteerd als hoofdtrainer.

29 juni 2015 om 16:17

Nou heeft scholletje het toch weer voor elkaar.

Man man man wat een inteelt bende bij de Knvb.

Wat gaat dit veranderen dan?

29 juni 2015 om 16:31

De Knvb had Hiddink zijn termijn gewoon moeten laten afmaken. Na het EK mag Hiddink van mij zijn biezen pakken (wat hij wss toch zou doen). Dan was er genoeg tijd geweest om ondertussen een lijstje op te stellen van de mogelijke vervangers. Zo kon de Knvb in alle rust evalueren wie op termijn de beste opvolger zou zijn.

29 juni 2015 om 16:49

@clarkkent2

Is het misschien een idee om een keer een buitenlandse trainer voor de groep te zetten? Ik weet dat we het liefste in Nederland ook gewoon een Nederlandse bondscoach hebben (ik ook), maar als er geen geschikte kandidaten uit Nederland zijn moeten we maar eens verder kijken.

Nederland is nog steeds een zeer grote voetbalnaam in de wereld en de afgelopen 2 Wk's hebben ons weer volop in de schijnwerpers gezet. Er zal vast wel een goede trainer uit bijvoorbeeld Duitsland te vinden zijn die Oranje wil coachen.

29 juni 2015 om 16:57

Clarkkent,
Want Rijkaard heeft wel veel gepresteerd als hoofdtrainer?

29 juni 2015 om 17:04

Juist niet Fatman. Nu kan je Blind na het EK afrekenen en staat er in de loop naar het WK wellicht weer een capabele trainer voor de groep. Reken je Hiddink af na het EK neem je een heel groot risico dat de aanloop naar het WK ook nog eens verkloot wordt, alleen dan door Blind.

29 juni 2015 om 17:07

@ arsen(e)al: is dit een grap?

29 juni 2015 om 17:14

Carlo ancelotti!

29 juni 2015 om 17:18

Zoonlief zal een basisplek krijgen uiteraard

29 juni 2015 om 17:19

wie had jij dan verwacht als trainer? vergeet niet dat Oranje niet over goede spelers beschikt waardoor de keuze voor een trainer niet veel uitmaakt.

29 juni 2015 om 17:20

rijkaard heeft zelf bedankt voor oranje en ik geloof niet dat de overige namen beter zijn dan blind.

29 juni 2015 om 17:25

Ik zie het rijkaard heel graag doen. Man die vent heeft ervaring, is een super international geweest en kan goed met grote sterren omgaan zoals te zien in zn tijd bij barca!

29 juni 2015 om 17:28

@ arsen(e)al, ik hoop toch echt dat je een grapje maakt? Rijkaard heeft voor zover ik me kan herrineren op zn minst een keer de landstitel en CL veroverd met Barca. Ook leuk om te weten, mocht je daar nog niet van op de hoogte zijn: Rijkaard was degene die Messi liet debuteren in de hoofdmacht van Barcelona.

29 juni 2015 om 17:38

Dat had hij al. En zo verschrikkelijk doet hij het niet zoals vele zeggen.

29 juni 2015 om 17:48

2005 | Landskampioen van Spanje (FC Barcelona)
2005 | Supercopa Spanje (FC Barcelona)
2006 | Champions League (FC Barcelona)
2006 | Landskampioen van Spanje (FC Barcelona)
2006 | Trofeo Joan Gamper Spanje (FC Barcelona)
2006 | Uefa Trainer van het Jaar
2006 | Uefa Beste Coach van het Jaar
2007 | Supercopa Spanje (FC Barcelona)
@ arsen(e)al
Vind ik geen misselijke lijst?
Desalniettemin, Rijkaard als coach weet ik niet.
Ik zou gewoon alsnog Koeman een belletje geven.
En waarom zou die coach uit Nederland moeten komen?
Vraag gewoon Ancelotti.

29 juni 2015 om 17:49

Helemaal met je eens.

29 juni 2015 om 17:55

@thefatman
Dat was sowieso niet mogelijk omdat Blind al was vastgelegd voor na 2016!

29 juni 2015 om 18:03

Jurgen Klinsmann. Of die Klopp van BVD die zou ik wel willen!

29 juni 2015 om 18:30

Ben jij serieus of maak je een grapje..
Hoop echt dat een grapje maakt, of kijk je pas sinds 2 jaar naar voetbal?

29 juni 2015 om 18:36

Alhoewel ik zowel een Klinsmann, Klopp als Ancelotti graag zou zien, zie ik Klinsmann het liefst. Lijkt me de perfecte coach om het maximale uit de huidige spelersgroep te krijgen.

29 juni 2015 om 18:44

Ach zeikerds.
Jullie geilen puur, maar ook echt puur op naam. Die manier van denken heeft ervoor gezorgd dat Hiddink er nu zit.
Wat een zielige manier van denken.

De trots vh Nederlands voetbal? Ga heen man!
Welke trots? Helft vd selectie houdt zelfs z'n bek tijdens ons volkslied.

3de in deze groep? Wordt eens tijd dat Hiddink pleite gaat.
En ja Blind gaat hem vervangen, tsja dus? Gun een mens een kans.

29 juni 2015 om 19:54

Zeker barca vergeten vriend

29 juni 2015 om 20:02

Sorry, had ik niet moeten doen. Kon het gewoon niet laten.

Maar serieus, ik denk dat Blind het nog aardig gaat doen ook. Veel slechter dan Hiddink kan hij het in ieder geval niet doen.

Vind het overigens wel een discutabele beslissing om hem nu pas te laten gaan.

29 juni 2015 om 20:13

Ik wil jurgen klopp als trainer die is toch nog vrij?

29 juni 2015 om 20:14

Hebben ze wel eens een beslissende strafschop genomen om de wereldbeker dan.
Als er toch een man weet hoe het spelletje te spelen en het kan lezen als geen ander..
Echt grote onzin wat ik hier lees.
Je raakt kant nog wal met wat je roept,je mag pas oordelen als hij het een jaar gedaan heeft.

29 juni 2015 om 20:37

Is het bondscoachschap een full- timebaan dan?

30 juni 2015 om 15:45

Hoe kan het dan dat rijkaard er zelf voor heeft bedankt? Wellicht is hij niet zo blij met het spelersmateriaal?

30 juni 2015 om 15:46

al die prijzen heeft rijkaard behaald doordat hij supersterren onder zijn beschikking had. Wie heeft hij nu bij Oranje? de sterren zijn allemaal de 30 gepasseerd.

30 juni 2015 om 15:47

een Duitser die het nederlands elftal coacht? Dit zie ik in geen 100 jaar gebeuren. Eerder een Nederlander die het Duits elftal traint. Dit kan weer wel inderdaad. Emotie speelt natuurlijk ook een rol bij dergelijke beslissingen.

30 juni 2015 om 16:39

blind is een geboren assistent. die gaat niks klaar spelen. verder zijn de meeste spelers bij oranje te matig. heeft niks te maken met wie je als trainer aanneemt.

29 juni 2015 om 16:00

Waarom jammer? Beste man met staat van dienst maar hij krijgt gewoon niet uit dit team wat er uit zou moeten kunnen komen. Als Blind het maar niet overneemt nu....

29 juni 2015 om 16:04

Blind gaat het overnemen, en ik vind dat hij wel een eerlijke kans moet krijgen. En ook jammer dat Hiddink weg gaat. Heeft ons een heel goed WK in 1998 laten spelen.

29 juni 2015 om 16:05

urby

Ben bang dat blind het wel gaat overnemen,wen er maar vast aan

29 juni 2015 om 16:23

Heeft Blind het zo slecht bij Ajax gedaan dan? Kan het me niet zo goed herinneren. Jammer voor Guus had dit niet verdiend met zijn staat van dienst. Hoop dat we hem herinneren om wat hij wel goed heeft gedaan zoals bij PSV, eerste periode Nederlands elftal en Zuid Korea en niet op zijn laatste jaar. Iets te lang door gegaan helaas.

29 juni 2015 om 17:19

en helaas is de kans groot dat blind het wel gaat overnemen.
De Knvb zou de hele staf moeten vervangen want niet alleen Hiddink heeft gefaald maar blind en van Nistelrooij net zo goed.

29 juni 2015 om 17:22

het wk in 98 had meer te maken met de spelers die uitstekend waren dan met de trainer Hiddink.

29 juni 2015 om 17:57

Vlassie; dat is wel 17 jaar geleden! Intussen zijn er wel wat dingen veranderd! En wat te zeggen van die EK in Engeland. Was een grote puinzooi!

29 juni 2015 om 18:08

JA ondanks Hidding kwamen ze nog zo ver. Met een betere trainer hadden ze kampioen kunnen worden!

30 juni 2015 om 16:39

blind gaat het overnemen dit stond al veel eerder vast.

29 juni 2015 om 16:06

Hiddink liep alleen maar te klagen dat hij niet genoeg kwaliteit in de selectie had. Dat terwijl dat zelfde team het jaar ervoor 3e is geworden op het Wk en er gewoon een hoop goede spelers in de selectie zitten. Dat Hiddink nu weg gaat is alleen maar goed.

29 juni 2015 om 16:18

Waarom is het goed? KNVB heeft waardeloos beleid gevoerd, waardoor Blind het waarschijnlijk zal overnemen. Daar moet je blij mee zijn.

29 juni 2015 om 16:30

Bovendien wist Hiddink van tevoren welk materiaal er was. Geen reden om te verliezen van IJsland, Tsjechie en na een 3-1 voorsprong de VS.

29 juni 2015 om 16:37

Het is goed dat Hiddink zelf opstapt. Ze hebben zeker slecht beleid gevoerd, maar Blind is nu de oplossing. Het is tijd voor een frisse wind.

29 juni 2015 om 17:05

@memvis,
En wie wordt de assistent van Blind want ik denk niet dat ze om,
Blind heen kunnen dan kost het nog meer geld.
Voor Hiddink moeten ze al flink wat neer leggen misschien.
Er staat het lijkt er nu op dat Hiddink de eer aan zichzelf houdt
en stopt als bondscoach.
Als dat zo is dan kost dat de Knvb dat geen geld
Maar nu nog, wie word er assistent van Blind?
Ben van Blind ook niet echt gecharmeerd jij wel.
Met frisse wind kan je ook bedoelen wat in de aantal reactie word,
weer gegeven een bondscoach uit het buitenland

29 juni 2015 om 17:17

Blind gaat zijn zoon nu op tien zetten Haha met rugnummer 10 en de aanvoerders band.

29 juni 2015 om 17:23

al wordt mourinho de trainer, zal weinig uitmaken aangezien het materiaal gewoon niet zo goed is. Robben is alweer 30 +

29 juni 2015 om 18:07

Nou als Mourinho de trainer wordt dan gaan we wel in de finale komen!

30 juni 2015 om 15:49

Zeker niet, meeste spelers zijn gewoon te matig. De sterren zijn ook echt over hun top. Kijk alleen al naar Van Persie en Sneijder. Het zijn oude vaders geworden.

30 juni 2015 om 16:40

maakt niet uit wie het zou overnemen. de spelersselectie is gewoon te matig om te concureren met duitsland of italie.

29 juni 2015 om 17:41

Ja, het is officieel.

29 juni 2015 om 19:24

Nog meer onrust nu en ga me niet zeggen dan Blind het nu opeens beter gaat doen?! Pfff onzin

29 juni 2015 om 19:32

Het is idd jammer omdat we er weinig mee opschieten nu Blind het overneemt. Hiddink had er nooit aan moeten beginnen. Zonde van z'n reputatie.

29 juni 2015 om 19:38

Jammer maar wel te verwachten en ook een beetje laf.
Zo laat je een karwei niet achter voor je opvolger.

ben ik de enige die hier blij mee is?

29 juni 2015 om 15:58

Nee hoor! Kijk de poll maar

29 juni 2015 om 15:59

Ja na 463 reacties ben jij de enige die hiermee blij is.

29 juni 2015 om 15:59

Tuurlijk niet. Totaal geen chemie tussen hem en de spelers. We hoeven niet EK kampioen te worden maar een beetje samenhang zou wel fijn zijn.

29 juni 2015 om 16:00

heb je zo snel de reacties gepeild?

Tja wegloper, tijd voor hem om te stoppen denk ik... nu wordt het dus Danny Blind? Of we daar zo blij mee moeten zijn....

29 juni 2015 om 17:02

Nee, je bent zeker niet de enige maar ik denk dat Blind het niet beter gaat doen. Een totaal onervaren trainer die nog niks bereikt heeft en nu zal Daley Blind op het middenveld komen te staan terwijl we toch echt wel beter opties hebben op het middenbeld... Verder heeft hij natuurlijk wel meegedragen aan het succes van Van Gaal maar ook aan de ondergang van Guus. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen maar ik heb er niet heelveel vertrouwen in...

29 juni 2015 om 19:02

Nee hoor. Ben er ook blij mee.

Top! Hiddink is gewoon niet de juiste man voor Oranje. Betwijfel alleen of Blind dat wel is.

29 juni 2015 om 18:10

Blind is dat zeker ook niet. Geen uitstraling geen gezag en geen enkele ervaring.

Ben bang dat het niet beter wordt. Dus wat maakt het uit?

29 juni 2015 om 17:06

Dat je Blind nu na het EK kan afrekenen of na het missen van het EK om vervolgens met schone lei richting het WK2018 kan

29 juni 2015 om 17:07

Om=en

29 juni 2015 om 17:24

dit betekent dus dat het ek al bij voorbaad gedoemd is om te mislukken.

29 juni 2015 om 20:35

Ja maar had je er werkelijk nog iets van verwacht dan zoals het de laatste maanden gaat?

30 juni 2015 om 15:50

Ja zeker. iemand als Depay is in staat om wedstrijden in z'n eentje te beslissen met zijn vrije trappen. Tijdens het WK waren wij natuurlijk ook afhankelijk van 1 speler.

Ik hoop dat Blind ook mee opstapt.

29 juni 2015 om 16:00

Wat mankeert er aan Blind?

29 juni 2015 om 16:12

Blind is nog slechter dan Hiddink.

29 juni 2015 om 16:31

Wat er mankeert aan Blind? Nou, dat hij nu de belangrijkste trainer van Nederland wordt, terwijl hij precies één jaar ervaring heeft als hoofdtrainer (toen hij 9 jaar geleden met Ajax 4e werd met een miezigerige 60 punten) misschien?

29 juni 2015 om 16:38

Inderdaad, 1 jaar asstent van de Boer bij Ajax, 2 jaar van van Gaal bij Oranje en 1 jaar assistent van Hiddink bij Oranje mag absoluut niet onder de noemer ervaring worden gerekend! Blind is onervaren en dus niet capabel genoeg om de boel te runnen!

29 juni 2015 om 16:42

Exact nog weinig gepresteerd en geen verandering. Er moet gewoon iemand komen die zijn strepen heeft verdient. Dit is een topfunctie.

29 juni 2015 om 17:20

dat hij een meeloper zonder visie is die nog nooit iets gepresteerd heeft.

29 juni 2015 om 17:25

hij lijkt mij verder niet de juiste man om met ego's om te gaan als Huntelaar en Van Persie. Dit loopt niet goed af.

29 juni 2015 om 19:10

Hij is zelfs zo'n meeloper dat hij uit onvrede over het beleid bij Ajax is opgestapt...

30 juni 2015 om 15:52

heb je daar dan meer info over? Wellicht kan Blind zich juist in korte tijd ontwikkelen tot een trainer met gezag en autoriteit. Laten we het hopen.

Zo das nog een nieuws in komkommertijd

Wat zijn zijn beweegredenen eigenlijk om te stoppen?

Nou als Blind zich bewezen had was het geen probleem, maar met Blind heb je totaal geen garantie. Je had er beter iemand kunnen neerzetten met ervaring en kwaliteiten, maar helaas.

29 juni 2015 om 16:29

Ervaring en kwaliteiten... Dat is Guus Hiddink

29 juni 2015 om 16:51

Blind heeft toch ook nooit bewezen dat hij er niks van bakte?

29 juni 2015 om 18:12

Het gaat erom dat je bewijst dat je er wel iets van kan bakken.
Bewijzen dat je er niets van bakt kan iedereen wel.

30 juni 2015 om 21:39

Ja hij gaat nu proberen zich te bewijzen. Eens moet de eerste keer zijn. Hij is lang genoeg in het voetbal actief. Ik zeg overigens niet dat hij gaat slagen, maar probeer alleen te zeggen dat hij ook nooit echt ergens gefaald heeft ofzo. Iedereen roept maar dat hij niks bewezen heeft, maar kun je hem toch wel de kans geven om het te laten zien.

29 juni 2015 om 16:56

Hij heeft wel samengewerkt met o.a. De Boer, Van Gaal en Hiddink.

Bedankt voor de enorme puinhoop Guus. Lekker met pensioen!

29 juni 2015 om 16:44

Guus? De man die hier voor verantwoordelijk is is van Oostveen, die had Koeman gepolst om Bondscoach te worden tot hij ineens het nodig vond om Hiddink boven Koeman neer te zetten waardoor Koeman zich niet serieus genomen voelde en geen trek meer had in die rol!

Van Oostveen heeft zichzelf hiermee in een benarde positie geholpen, want er waren verder geen kandidaten meer, Koeman had zogezegd bedankt en verder waren er geen andere opties behalve Hiddink.

Echter had Hiddink een duidelijk plan voor ogen, namelijk een ervaren assistent die veel technische Know How mee moest brengen (zoals Koeman die jaren ervaring heeft opgedaan en door schade en schande wijs is geworden), maar hij werd door van Oostveen zogezegd opgezadeld met Blind en van Nistelrooy, twee man die samen nog niet de helft aan ervaring mee brengen die Koeman moest mee brengen!

Van Oostveen kon door zijn eigen domme fouten dus niet anders dan deze slappe constructie met Hiddink en Blind er doorheen te drukken en alsof dat nog niet genoeg was dacht hij dat Blind zo belangrijk was dat hij hem maar alvast het bondscoachschap vanaf 2016 heeft gegeven, echt een dommer en debieler iets heb ik nog nooit mee gemaakt in de voetballerij!

Mensen open dus jullie ogen en roep de verantwoordelijke ter verantwoording, want onder de leiding van van Oostveen is het Nederlandse voetbal diep naar de afgrond aan het glijden en we hangen inmiddels al een flink deel over de rand, het laatste zetje hoeft alleen nog maar gegeven te worden en we liggen in het ravijn!!!!

Slecht nieuws! Nu gaat Blind het overnemen. Knvb had Koeman voor de groep moeten gooien erg jammer dit voor het Nederlands voetbal

29 juni 2015 om 16:05

Ik ben een Ajax fan maar ben het helemaal met je eens. De Knvb had Koeman voor de selectie moeten zetten. Dan stond je nu met straatlengte eerste in de poule. Het is dat Turkije het ook bijzonder slecht doet anders stond NL zelfs 4de en zou het EkK kwalificatie niet eens mogelijk zijn

29 juni 2015 om 17:02

En dat je Ajacied bent, doet er toe omdat ?

29 juni 2015 om 17:27

hoezo is het belangrijk om te zeggen dat jij een ajas fan bent? Verder ben ik het helemaal met je eens. Koeman was de geschikkte kandidaad.

29 juni 2015 om 18:30

neverbackdown heeft zijn reactie aangepast. Er stond iets in de trant van dat de ajax fans het niet eens met hem zullen zijn (omdat ze niet objectief zijn over Koeman en houden van alles wat emt ajax te maken heeft dus ook Blind) maar dat Koeman het had moeten overnemen. En daarom zei ik ik als ajax fan vond dat Koeman het had moeten overnemen

30 juni 2015 om 15:53

Koeman heeft ajax toch kampioen gemaakt? Ik snap die haat jegens koeman niet, maar ik snap je punt nu wel iig.

29 juni 2015 om 19:04

Koeman gaat het nu niet meer doen. Hij zal wel gek zijn. Heeft met Southampton een hartstikke goed seizoen gedraaid. De fans lopen daar met hem weg.

Ik ben hier niet blij mee. Zou namelijk niet weten wie hem nu op moet volgen. Blind maar meteen? Daar zie ik het zelf nog minder in zitten. Puur door het gebrek aan ervaring en dat is juist wat zo'n groep nodig heeft naar mijn mening met zo'n mix van talenten en routiniers.

Nee, een vertrek van Hiddink op dit moment zou zeer slecht uitpakken voor het Nederlands elftal. Wie moet op korte termijn dan zijn vervanger worden? De Knvb kennende zal het zeker Blind worden.... ;

Als Blind ook mee gaat hebben we er nog wat aan.

Het ging niet goed, maar met Blind zal het niet beter gaan.

Hoewel ik al maanden hem liever zie vertrekken, is dit wel een beetje sneu voor Guus. Het siert hem in ieder geval dat hij zijn ego opzij zet voor het Nederlands voetbal.
Blind mag met hem mee. Ongelooflijk discutabele beslissing om Blind 2 jaar van te voren aan te stellen als bondscoach, terwijl hij op eigen benen overal heeft gefaald. En als reden gaf de Knvb dat het in Duitsland zo goed uitpakte. Wanbeleid ten top.
Zou het een idee zijn De Boer en Cocu Oranje samen te laten leiden? Het is maar voor 1 jaar, zijn beide hoofdcoach, hebben ervaring bij Nederlands elftal als assistent en als ze het met zn 2 doen is het misschien best te combineren met hun clubs.

29 juni 2015 om 16:08

Je oplossing klinkt geheel onrealistisch en zal nooit gebeuren maar wel übervet, ik teken ervoor.

29 juni 2015 om 16:23

Ja was wellicht een beetje te enthousiast, maar een geschikte hoofdcoach zonder club kan ik op dit moment niet bedenken. Rutten bv of Blind is me om het even.
Denk dan toch dat Blind de rit mag afmaken, misschien ook maar goed, want als die tot en met het EK slecht presteert wordt hij hopelijk ook vervangen en kunnen we dus daarna met een schone lei beginnen.

29 juni 2015 om 17:29

de spelers zijn gewoon niet goed genoeg, ook al vertrekt Hiddink, er zal weinig verandering in komen. Wij kunnen alleen maar iets verwachten van Depay.

29 juni 2015 om 17:58

Waarom zouden de spelers niet goed genoeg zijn als we een jaar geleden op penalties na de finale van het WK haalden?
Verkeerd selectiebeleid laat het lijken alsof de spelers niet goed genoeg zijn, en daarvoor kun je Hiddink aanrekenen. Ik was blij met zijn aanstelling, maar hij maakt gewoon echt de verkeerde keuzes. Affelay? Narsingh? Bruma? De eerste 2 hebben al 2 jaar niks laten zien en Bruma heeft alleen zijn fysiek mee, dan kun je net zo goed Van Dijk een kans geven.
Van Persie teert nu ook al een jaar op zijn fantastische kopbal, maar moet er ook uit.
Oranje is individueel echt niet zo slecht als men nu denkt. Deze poule zou Nederland met 2 vingers in zn neus moeten winnen. Ijsland het wordt gewoon bijna hilarisch als we het EK niet halen.

30 juni 2015 om 15:55

omdat de sterren van toen, zeg maar de dragende spelers op het wk, zijn nu allemaal de 30 gepasseerd. Robben is simpelweg te oud om 90 min lang solo's te produceren. en Van Persie heeft last van ouderdomskwalen.

Weer eens een falen van de KNVB. Geef de oude generatie eens rust door ze vervroegd met pensioen te laten gaan. Maar ik heb Hiddink ook nooit begrepen waarom hij voor een 2e termijn koos die gedoemd was te dalen door de goede prestatie van van gaal met een matig Nederlands elftal. Geniet van de oude dag Guus .je hebt het verdient oudje

29 juni 2015 om 16:02

Hiddink had nooooit verwacht dat dat Van Gaal het zo goed zou doen op het WK. Hiddink ging ervan uit dat het Nederlands elftal er in de eerste ronde uit zou vliegen en dat hij dan als "redder" het team weer naar de weg naar boven zou leiden

29 juni 2015 om 17:30

wel jammer dat een grote naam als Hiddink op zo een manier vertrekt bij het nederlands elftal.

2 juli 2015 om 15:40

Ze hadden hem nu de klus moeten laten afmaken. Ik zie totaal het nut niet van deze beslissing.

Het vertrek van Hiddink lijkt me de enige goede keuze, het (vervroegd) aanstellen van Blind lijkt me echter een verkeerde keuze. Daar iedereen weet dat Hiddink zijn assistenten altijd erg veel verantwoording geeft, kun je concluderen dat Blind medeverantwoordelijk is voor de staat van het huidige Nederlands elftal. Wie garandeert er dat Blind de boel op de rit krijgt omdat hij straks alle verantwoordelijkheid (lees dat hij ook de persconferenties e.d. . moet houden) krijgt?

29 juni 2015 om 16:58

Dat is wel makkelijk gezegd. Op die manier kan je ook zeggen dat Blind medeverantwoordelijk was voor de 3e plek op het WK.. Feit is dat hij veel heeft kunnen leren na het samenwerken met o.a. De Boer, Van Gaal en Hiddink.

30 juni 2015 om 09:38

Nee World dat kun je niet. Op het WK had Van Gaal alle touwtjes in handen en was hij volledig verantwoordelijk. Van Hiddink is algemeen bekend dat hij meer als een manager optreed en de formaliteiten naar buiten toe (zoals interviews, persconferenties etc) afhandelt. Voor het echter trainerswerk zoekt hij capabele assistenten en deze geeft hij de verantwoordelijkheid. De rol van Blind in de "fase" Hiddink is dus vele malen groter dan deze in het tijdperk Van Gaal

Ik beantwoord de poll niet. Ik denk namelijk niet dat het uitmaakt of Hiddink wel of niet opstapt, de selectie is vrij matig met uitzondering van de aanval.

29 juni 2015 om 16:33

Iemand als De Vrij lijkt mij geen matige verdediger hoor.

29 juni 2015 om 16:59

En VD Wiel speelt 'maar' bij PSG, heel matig dus. Willems-Veltman/Hoedt-De Vrij-VD Wiel is een prima verdediging. Maar als je BMI, Bruma en Janmaat tegelijk opstelt...

29 juni 2015 om 17:37

Veltman is net zo matig als BMI en bruma en hoedt heeft nog niks bewezen. Als je Vlaar naast de Vrij neerzet heb je een degelijke verdediging. Verder vind ik dat Janmaat weinig onder doet voor Van der Wiel. Ze zijn beide aanvallend sterk, maar ze laten verdedigend nog wel eens een steekje vallen.

Ik denk wel dat er meer uit de selectie kan worden gehaald dan Hiddink nu heeft gedaan. Ze zijn toch niet voor niks 3e geworden op het WK met deze jongens.

Dat kun je toch beter doen als je gekwalificeerd bent? Wie wordt de opvolger?

Blind wordt de nieuwe Löw. Voorheen niets noemenswaardigs gepresteerd als hoofdtrainer naar weltmeister.

Feest. Nu krijgen we dus Danny Blind aan het roer. Daley zal dan wel de verdedigende middenvelder worden. Hoeven we ook niet mee aan te komen op het EK.

29 juni 2015 om 16:20

Scholletje junior met ze knotje in gaat waarschijnlijk dankzij papa gewoon 100 interlands halen als het zo doorgaat.

Armoe DEN Troef!

29 juni 2015 om 16:49

Daley Blind is in de as nog een hele degelijke speler. Als linksback moet je hem inderdaad niet meer opstellen, dat is inmiddels wel duidelijk. Maar in de as heeft hij zijn beste wedstrijden gespeeld. Hij krijgt wel eens wat commentaar dat het niet heel spectaculair is, maar verder veroorzaakt hij op die positie weinig problemen en staat hij vaak goed gepositioneerd. Al zie ik ook liever wat meer flair op het middenveld. Daley Blind kan op termijn denk ik eerder een hele aardige linker centrale verdediger worden. Daar heeft hij ook zo nu en dan gespeeld en eigenlijk altijd erg goed. Op het WK speelde hij daar tegen Chili bijvoorbeeld in plaats van Indi (geblesseerd) en deed dat heel sterk. Ook bij Ajax werd hij daar wel eens neergezet bij de afwezigheid van Vertonghen.

29 juni 2015 om 17:22

als blind bondscoach wordt zou iedereen oranje moeten boycotten.
volgens mij vind bijna niemand hem een goede bondscoach.
zelfs de ajacieden niet.

29 juni 2015 om 17:31

ik denk zelfs dat dat Daley op en duur het aanvoerderschap zal overnemen. Nee maar dit is echt slecht. blind heeft totaal geen ervaring als bondscoach.

29 juni 2015 om 16:14

Ook een prima idee. Ik stem voorm

Slachtoffer van hoe slecht Nederland omgaat met ouderen, ze behandelen als oude seniele ipv als wijze mannen die wat kunnen bijbrengen. Hier beschouwen we spelers van 28 ook al als oud, ontslaan mensen die de 50 gepasseerd zijn en zien geen nut in de ervaring die ze met zich meebrengen.

29 juni 2015 om 17:23

nee hij is een oude seniele man die hier niet meer aan had moeten beginnen.

30 juni 2015 om 15:57

Hidding verdiend veel peer respect dan dit. Geloof me het lag gewoon aan de spelers materiaal en niet zo zeer aan de trainer.

Ik vind het een grote schande hoe Guus beschimpt is door de media, en met name door Jack van Gelder en door de Telegraaf. Een man met zo'n geweldige carriere en dan doen alsof hij er geen klote van kan. Ik vind het een prima actie van Guus dat hij nu is opgestapt, een dikke middelvinger naar de media en Guus weet ook heel goed dat Danny 'scholletje' Blind er ook niks van gaat bakken met die spelersgroep en ik ben dan ook wel heel erg benieuwd wat er gaat gebeuren als Oranje onder Blind ook geen potten kan breken.

29 juni 2015 om 16:13

Waarschijnlijk krijgt Hiddink daar ook de schuld van. Ben het verder eens met je, dit Oranje is kwetsbaar en dat willen we schijnbaar niet zien.

29 juni 2015 om 16:50

Ik vind het eerder een schande hoe Hiddink gepresteerd heeft met Oranje in een zeer zwakke poule. Hiddink had veel eerder zijn conclusies moeten trekken.

29 juni 2015 om 17:03

Nou vertel het maar eens, Petterson1963: hoe zou jij het defensieve probleem bij Oranje oplossen?

29 juni 2015 om 17:13

Zoals Van Gaal dat deed. Maar Hiddink wilde het wiel weer opnieuw uitvinden, was te arrogant/eigenwijs en wilde weer gaan spelen volgens de Hollandse School. Hiddink heeft schandalig gepresteerd in een zeer zwakke poule en kwam in de media nogal onzeker over.

2 juli 2015 om 15:42

Van Gaal kwalificeerde zich ook gewoon met 4-3-3 maar dat is iedereen blijkbaar vergeten.

29 juni 2015 om 18:01

Heel goed dat Guus op deze manier opstapt? Daar ben ik het totaal niet mee eens. Hij had pas een middelvinger kunnen opsteken op het moment dat hij het elftal weer laat presteren. Dan had hij het ongelijk van de mensen die hem tekort doen kunnen aantonen. Ik vind weggaan op deze manier erg zwak eigenlijk. Hiermee bevestigd hij alleen maar wat iedereen elke keer zegt. Dat hij te oud wordt, geen duidelijke visie (meer) heeft en ook totaal geen idee heeft hoe hij de problemen op moet lossen. Zo kwam hij overigens ook steeds over in de interviews, dus dat is niet alleen de mening van Jack van Gelder en de Telegraaf. Die zeiden enkel en alleen wat iedereen eigenlijk dacht. Misschien hadden ze het iets genuanceerder en met meer respect kunnen brengen, maar het was wel "the painful truth".

Guus zal zijn opstappen wel weer wijten aan een gebrek aan kwaliteit. Dat is inmiddels toch al de standaardzin bij de nabeschouwing op iedere wedstrijd. Hij heeft deels ook wel gelijk, maar ik vind het wel heel makkelijk hoor. Hij wist van te voren waar hij aan begon en Van Gaal wist met vrijwel exact dezelfde selectie veel beter te presteren en 3e te worden op een WK. Hiddink wou echter het publiek pleasen en ging daarom weer terug naar 4-3-3. Daarbij is hij gewoon een aantal keren volledig doorgeslagen in de opstelling, waardoor de balans tussen defensief en offensief volledig zoek was. Tot slot heeft hij de fout gemaakt zijn spelers te vrij te laten in het nemen van verantwoordelijkheden. Wellicht dat dit mede kwam door de aanpak van Van Gaal (die er juist heel strak opzat), maar die aanpak van Hiddink werkte echt absoluut niet.

2 juli 2015 om 15:45

Hiddink heeft er zelf voor gezorgd aangezien hij niet in staat om Oranje naar een hoger niveau te tillen.

Jammer, nu mag Blind het overnemen. De man die zo ongeveer elke functie heeft gehad en nog steeds niet weet wat hij nu het leukste vindt. Oranje wordt zijn nieuwste speeltje.

Jeej, nu zitten we de komende tijd met de familie Blind opgescheept. Papa als bondscoach en zoonlief als verdedigende middenvelder die daar eigenlijk niet zoveel te zoeken heeft. Top.

Hopelijk stapt Blind ook op, maar dat lijkt me niet reëel.

Dat zou mooi zijn als hij vertrekt. Maar als blind zijn vervanger wordt heb ik er alsnog weinig vertrouwen in.

29 juni 2015 om 17:24

dan heb ik er zelfs nog veel minder vertrouwen in en van Nistelrooij heeft ook nog niks bewezen.

Ja en dan krijgen we Danny Blind... Daar worden we ook niet vrolijk van lijkt mij! Overigens vind ik echt niet dat Guus een slechte trainer oid is, maar ik vind dat hij zijn tijd gehad heeft. het lijkt wel of zijn aanpak gewoon niet meer werkt in deze tijd. Bovendien vind ik Guus tactisch heel zwak, zeker na de periode met Van Gaal. Deze groep bestaat niet uit alleen maar toppers die zelf in het veld de lijnen uitzetten. Daarvoor is hij goed, aangezien hij meer een vaderfiguur is voor de groep zoals hij overkomt. Hij moet gewoon keiharde tacktieken bedenken en uit laten voeren. Daarmee kunnen we ver komen, want kwaliteit is er echt wel, maar niet genoeg om zelf tacktisch sterk genoeg te zijn. Danny Blind verwacht ik ook niks van eerlijk gezegd!

Het is huilen met de pet op, helemaal met Blind het roer straks. Niks persoonlijks, maar die heeft toch totaal geen uitstraling die man?

Man man man, wat ik er wel niet voor over zou hebben om Frank Rijkaart nog eens als bondscoach te zien.. Of Wellicht nog Koeman over enkele jaren.

29 juni 2015 om 17:32

wie zou het beter doen dan? Vergeet niet dat oranje nu eenmaal uit matige spelers bestaat. De sterren zijn allemaal de 30 gepaseerd.

29 juni 2015 om 19:27

Depay, De Vrij, Wijnaldum, Promes, Willems, Dost, De Guzman, Klaassen, Douglas, Van Ginkel, Blind (basis MU), Fer en hopelijk ooit weer Strootman, hen kun je toch geen matige spelers noemen?!

30 juni 2015 om 15:59

alleen Depay kan het inderdaad aan. De rest van de spelers zijn echt niet goed genoeg. En Blind is geen basis bij United. Volgend seizoen zul je wel zien dat hij zelfs uit united zal vertrekken.

Zitten we met die blind opgescheept ...

Schup die blind ook maar buiten en zet Adriaanse maar voor de groep

29 juni 2015 om 16:37

Co Adriaanse? Die is ook al 67. Trainers van die generatie hebben geen klik meer met de voetballers van nu. Hun tijd is geweest. Bovendien: denk je dat spelers als Robben, Van Persie en Sneijder de strenge schoolmeester-aanpak van Co Adriaanse gaan pikken? Dat tolereerden ze misschien nog net van Louis van Gaal, maar die heeft zich dan ook al bewezen als toptrainer. Adriaanse niet.

29 juni 2015 om 17:30

"denk je dat spelers als Robben, Van Persie en Sneijder de strenge schoolmeester-aanpak van Co Adriaanse gaan pikken? "
Waarom niet ze hebben het van Van Gaal toch ook gepikt?

29 juni 2015 om 17:47

@gait1701:

Lees ook even de zin die komt na de zin die je nu quote...

Van Gaal:
Grote clubs: 3½ jaar Barcelona, 2 jaar Bayern, 6 jaar Ajax, 4 jaar Oranje.
Hoofdprijzen: 1x Champions League, 1x Uefa Cup, 1x Wereldbeker, 2x Europese Supercup, 4x kampioen van Nederland, 2x kampioen van Spanje, 1x kampioen van Duitsland.

Adriaanse:
Grote clubs: 1 jaar Ajax, 1 jaar Porto, 1 jaar Red Bull Salzburg.
Hoofdprijzen: 1x kampioen van Portugal, 1x kampioen van Oostenrijk.

Toch wel een behoorlijk verschil, niet? Ik denk dat de echt grote spelers wel iets meer aan willen nemen van iemand van Van Gaal dan van iemand als Adriaanse. Daarbij heeft Van Gaal duidelijk ook wel een zachte kant. Bij Adriaanse heb ik die nooit echt kunnen ontdekken.

29 juni 2015 om 18:22

Je vergeet wel wat hij bij AZ heeft bereikt.

29 juni 2015 om 18:47

Wat dat betreft kun je geen enkele coach vergelijken met van gaal. Ik denk dat adriaanse een type trainer is die goed bij deze groep past. En eigenlijk verdient hij de kans meer dan blind.

29 juni 2015 om 19:52

@888ruben888:

Ik denk niet van Van Persie, Robben en Sneijder vol ontzag naar Adriaanse zullen luisteren omdat hij met AZ een keer de halve finale van de Uefa Cup heeft gehaald (hoe knap dat op zich ook is).

Sowieso, de tijd van de generatie Adriaanse, Hiddink, De Mos en Advocaat is nu wel een beetje geweest. Die trainers zijn bijna net zo oud als de opa's van sommige spelers. Op een gegeven moment werkt dat niet meer.

29 juni 2015 om 20:31

In spanje gaat het anders prima en van gaal was ook de jongste niet. Omdat hiddink met 1 been al in het bejaardenhuis zit wil nog niet zeggen dat het met een andere ervaren trainer niet werkt.

30 juni 2015 om 15:59

hoeft niet zo te zijn. Mourinho is ook geen grote spelers, toch luisteren supersterren naar hem.

29 juni 2015 om 17:25

Adriaanse zou inderdaad een goede optie zijn.

Sneu einde, maar ik kan nou net zeggen dat ik erg onder de indruk ben van wat Guus bij oranje tot nu toe laat zien. Hij verwijt zijn spelers steeds een gebrek aan gogme, maar in zijn tactieken, wissels en opstellingen kan ik ook weinig gogme ontdekken. Hij heeft gelijk dat het niet het meest sterke oranje is, maar je kunt moeilijk zeggen dat hij er alles uit weet te halen. Hij lijkt op dit moment gewoon niet aan te voelen hoe hij deze groep moet leiden en te geven wat ze nodig hebben.

Dit Oranje is gewoon niet goed genoeg om de 'beste' 11 op te stellen en de vaderfiguur te spelen, ze moeten echt duidelijke opdrachten en aanwijzingen hebben. Het is duidelijk dat jongens als BMI gewoon meer input van de coach nodig hebben en het lijkt alsof Guus er blind op vertrouwt dat ze het zelf allemaal al doorhebben.

Als hij blind mee neemt ,zou dat geweldig nieuws zijn. Frank de boer aan het roer en het word nog wat. Gaat fdb natuurlijk nu nog niet doen. Maar dat zou echt wel een positieve boost zijn voor het oranje. Een echte persoonlijkheid. Met een behoorlijk grote rugzak.

Eerlijk gezegd zou ik noet weten wie hem
Nu zou moeten opvolgen.. Blind zie ik ook geen waardige opvolger in en verder heb ik geen idee..
De enige waarvan ik opdit moment denk van ja oke is ron jans.. Maar das dan ook de enige!

29 juni 2015 om 18:30

Het stikt van de goede trainers Ron Jans , Ten Cate , Co Adriaanse , Huub Stevens, Frank de Boer , Ronald Koeman , Johan Neeskens en ga zo maar door! Dat je dan met zou oude Hidding komt aanzetten of wel zo n totaal onervaren Blind is voor mij een raadsel. Dat is gewoon onkunde bij de Knsb. Slecht beleid door geen verstand van zaken, incompetentie noemt men dat ook wel.

Nou hier zit het Nederlands volk nou echt op te wachten. Zwaai je EK volgend jaar maar gedag. Met zoveel kwaliteitspelers die je hebt nog niet eens in een poule met ijsland, tjechie en turkije doorkomen. Alle respect voor deze landen want ze laten echt wel leuk voetbal zien maar met de kwaliteiten die wij zouden moeten hebben zou je met 2 vingers in je neus door deze poule moeten komen.

Te beginnen met Cillessen. Wat een trieste keeper. Kan geen verdediging neerzetten, elke keer als er een bal komt kan je je hart vasthouden of ie em wel heeft. En dan ga ik het nog niet eens over het jankgedrag hebben van jaspertje die denkt dat ie alles is.

De verdediging, tja zolang je niet de beste verdedigers oproept blijft dit gewoon een probleem. Janmaat en van der Wiel staan buiten kijf, je hebt toch geen betere en ze spelen op een redelijk hoog niveau. Maar dan het centrale duo. Geen van de bondscoaches lijkt het te beseffen dat BMI en Bruma teveel tekort komen. Dit komt deels doordat er geen coaching is achterin , maar die 2 gaan nooit het niveau wereldtop halen. De Vrij daarentegen gewoon elke interland basis. Samen met Vlaar of anders Virgil van Dijk. Zelfs van Sven van Beek zou ik eerder oproepen dan BMI en Bruma. Dan op links Willems, in potentie een van de beste linksbacks ter wereld.

Het middenveld is opzich prima bezet, maar hier komt het weer dan moet je wel je beste spelers selecteren. Met jongens zoals Pröpper en Blind haal je het niet. Wijnaldum, Sneijder en Clasie in de basis. Clasie is denk ik de ontbrekende schakel op het wankelende middenveld van Oranje. Bewaart rust, gaat niet onnodig alleen tikkie breed tikkie terug en ik denk dat hij wijnaldum en sneijder goed kan laten renderen.

En nou komt het, zelfs in de aanval moet je je beste spelers selecteren. Narsing? Valt weekelijks door de mand, sinds zijn blessure oogt hij zeer onzeker, durft geen duel meer aan te gaan en als hij dan eenmaal is doorgebroken is het spelvoortzetting weer te triest voor woorden. Het word ook eens tijd RVP uit te gaan zwaaien, of in ieder geval uit de basis. Is na zijn laatste blessures ook niet meer de oude en er zijn op dit moment meerdere goede spitsen. En spelers zoals Afellay oproepen heeft ook geen zin, ze spelen al belabberd bij hun club, laat staan in oranje. Zet voorin Depay, Luuk de Jong/huntelaar en Promes/berghuis neer en je hebt een prima aanval.

Maar zolang alle bondscoaches zich blijven vastklampen aan het B-garnituur en de mensen die wel uitblinken gewoon thuis laten, gaan wij heel veel trieste jaren tegemoet, terwijl er zo veel potentie rondloopt in Nederland. Ik zou graag een bondscoach zien zoals Ron Jans. Het klinkt raar maar hij weet wel een team te smeden. Met een perfecte combo voor routine en talent. Ook Ronald Koeman mag om die reden eerder komen dan Blind sr.

29 juni 2015 om 16:35

Eindelijk iemand die het begrijpt!

29 juni 2015 om 17:02

Cillissen is gewoon een goede keeper hoor. Denk je dat United achter Cillissen aanzit omdat hij slecht zou zijn? Hij heeft een paar wedstrijden gedacht dat ie zich anders moest gedragen dan dat hij werkelijk zelf is maar dat was al gauw genoeg over. En je hart vasthouden of Cillissen de bal wel heeft?....? Heb je wel objectief gekeken naar hem?

Qua verdediging kan je het iig niet meer maken om met 4 verdedigers Blind als back op te stellen want die is gewoon te traag en tevaak naar voren. Met 5 gaat het nog wel. BMI en Bruma kan je ook niet opstellen met 4 verdedigers. Hoeven van mijn part ook niet opgeroepen te worden. In Rekik zie ik het wel zitten en daarnaast mogen Douglas en van Dijk ook wel eens een kans krijgen. Slechter dan Bruma en BMI zijn ze echt niet. De Vrij is wel een zekerheidje en Vlaar moet eerst maar eens fit worden want daar kan je ook niet op rekenen.

En qua middenveld moet je het gaan doen met Strootman, Klaassen en Sneijder. Wijnaldum, Clasie en Blind mogen op de bank zitten. Propper komt nog tekort.

Als je spitsen selecteert dan komt Luuk de Jong pas als 5e of 6e aan de beurt. Huntelaar, van Persie, Dost, Siem de Jong, Lens. Die komen nog altijd voor hem in de plaats. Ik ben het met je eens dat van Persie niet meer een onbetwiste basisplaats verdient maar Luuk de Jong heeft nog te weinig laten zien op het hoogste niveau. Siem de Jong zou in dit systeem perfect passen. Is een aanspeelpunt. Bemoeit zich nuttig met het spel. Maakt altijd belangrijke doelpunten. Kan schieten en koppen. Of hij het ook echt verdient mits fit weet ik ook niet maar met 2 vleugelspitsen die vooral voor eigen kansen gaan lijkt Siem mij het ideale aanspeelpunt.

Voor de rest op de vleugels is het wel duidelijk met Depay en Robben. Wat daar vlak achter komt mogen ze zelf uitvechten. Promes, Narsingh, Berghuis, El Ghazi, Elia, John. Er valt op elke speler wel wat op en aan te merken.

29 juni 2015 om 17:48

Ik ben vast niet de enige die het niet ziet zitten in Cillessen. Zoet en Hahn hebben afgelopen seizoen toch zeker beter gepresteerd, en zijn coachend beter dan Jaspertje. Ook Krul en Vorm zijn coachend beter en dat heb je toch echt nodig, zeker wanneer je Vlaar mist.

Strootman moeten we nog afwachten of hij uberhaupt weer terugkomt op zijn niveau. Ik hoop het natuurlijk van harte maar ik ben er niet zeker van. Klaassen? wat heeft hij gepresteerd? Speelt net amper een seizoen constant, waar dat Wijnaldum en Clasie duidelijk verder zijn in hun ontwikkeling.

In welke wereld leef jij dat je Bas Dost (die toevallig een paar ballen tegen die grote voeten aan kreeg gerold), Siem de Jong en Buitenspel Lens voor Luuk de Jong selecteerd? Luuk en Depay voelen elkaar uitstekend aan, en dan heb je Willems ook nog! idealer kan niet en anders heb je daar nog Huntelaar. Maar Siem de Jong heeft nog niks gepresteerd in Newcastle, en ja ik weet het dat komt door die blessure, maar laat hem eerst iets presteren voordat we gaan roepen dat hij de perfecte spits is voor het NL elftal. En Buitenspel Lens heb ik verder geen uitleg voor nodig.

Ik was even Robben vergeten inderdaad, maar je moet uiteindelijk ook verder kijken dan EK 2016. Dat zal denk ik toch wel de laatste keer zijn dat Rvp, Huntelaar, Robben en Sneijder meedoen, want WK 2018 (mocht je het halen) zullen deze mensen het niveau niet echt meer aankunnen en zijn de andere spelers meer gegroeid.

29 juni 2015 om 19:32

Ja gast Cillissen is gewoon de beste keeper van de eredivisie. Als je dan Hahn en Zoet erbij gaat halen moet ik me afvragen of je er iets van begrijpt. Krul en Vorm zijn helemaal niet coachend beter. Dat zijn gewoon lijnkeepers. Vorm die keept volgens mij niet eens meer.

Wijnaldum valt eigenlijk altijd een beetje tegen in Oranje. Toen Klaassen een keer meedeed in Oranje zag je gelijk dat het een stuk beter ging. Hij speelde in Oranje zelfs beter dan bij Ajax. Het is te hopen dat Strootman weer zijn niveau gaat halen maar als ie het haalt is ie onbetwist. Sneijder is ook gewoon in goede doen en dan speel je met de punt naar voren. Ik heb geen hekel aan Clasie en Wijnaldum maar Klaassen is gewoon een betere speler.

En qua spitsen leef ik in een wereld waar Luuk de Jong gewoon te traag is voor Oranje. Lens heeft er voorlopig wel 8 inliggen met 29 gespeeld en Luuk de Jong heeft er 1 gescoord in 8 wedstrijden. Lens heeft goede wedstrijden gespeeld voor Oranje. Luuk de Jong nog geen 1. En daarnaast speelde Lens ook nog vaak op de vleugel. Dost heeft aangetoond om in een topcompetitie de ene na de andere erin te kunnen schieten. Luuk de Jong is mislukt in de Duits en de Britse competitie. Dan zijn van Persie en Huntelaar ook allebei nog eens beter en is het doodzonde dat Siem de Jong zoveel pech heeft want die kan Newcastle wel aan zo is gebleken. Misschien niet in statistieken maar als hij speelde speelde hij gewoon goed en de manager baalde behoorlijk na weer een blessure. Hij heeft daarnaast als valse spits bij Ajax heel veel belangrijke goals gescoord. Voor Ajax in de competitie en de Champions League. Ik heb geen hekel aan Luuk de Jong maar als iedereen fit zou zijn dan hoort hij niet opgeroepen te worden.

Ik hoop dat elke speler de nieuwe van Basten wordt hoor maar ik zie in Luuk de Jong voorlopig geen basisspits. Hij mag voorlopig blij zijn als hij als 3e spits mee mag.

Verder vind ik dat je voor elke wedstrijd gewoon de beste spelers moet selecteren. Voor spelers als Robben maak je een uitzondering mocht ie een mindere periode hebben maar je moet gewoon met de beste 23 een toernooi in en niet met de gedachte laat ze maar ervaring doen voor het WK daarop.

Als iedereen fit zou zijn dan zou ik deze spelers selecteren voor een 433 met de punt naar voren:

GK: Cillissen, Krul, Vermeer
V: van der Wiel, Janmaat, de Vrij, van Dijk, Douglas, Rekik, Willems, Blind
M: Strootman, Klaassen, Clasie, Wijnaldum, Sneijder, S de Jong
A: Robben, Huntelaar, van Persie, Dost, Lens, Depay

2 juli 2015 om 15:50

Na de tweede zin al gestoppen met lezen. Hahn? Zeker een talentvolle keeper maar die heeft er net een half seizoen Eredivisie op zitten bij Pec.

29 juni 2015 om 17:34

dit betekent dus dat het niet zo zeer aan de trainer ligt, maar aan de spelers. De spelers bij oranje is voor het grootste deel matig. Maakt niet uit wie de trainer is.

29 juni 2015 om 18:37

Maar het gaat er ook om welke spelers de trainer selecteert.
Dus hij moet wel de beste oproepen. Dat kan alleen als hij weet welke dit zijn!
En matige trainers hebben daar onvoldoende kijk op.
Dit is misschien nog wel het aller belangrijkste.
Nog belangrijker dan de trainingen en de tactiek bepalen en bespreken zelf.
De trainer moet het inzicht hebben met welke spelers hij het moet gaan doen.

2 juli 2015 om 15:46

kan weg

En nu hopen dat blind hem niet gaat opvolgen.

Nou Johan Cruijff pak je kans zal ik zeggen!
Altijd klagen dat het Nederlands elftal volgens jou anders moet spelen. Laat is zien wat je kunt in plaats van altijd te zeiken, dat een ander het verkeerd doet.

Verder vind ik het ook niet erg dat deze droogkloot vertrekt, zit en kijkt alleen maar toe naar onze mannen. Als hij vertrekt en Blind wordt nieuwe coach dan kun je inderdaad niet veel verwachten van oranje. In beide trainers zie ik geen coach die Nederland kan helpen voor een goed resultaat op het ek.

Hoop op Frank de boer, maar die blijft toch bij Ajax

29 juni 2015 om 17:35

Ik hoop ook op f. de boer, maar die gaat natuurlijk niet weg. verder is cruijff op basis van zijn gezondheid niet in staat om het Nederlands elftal te coachen.

29 juni 2015 om 19:29

Lees net in de wandelgangen dat Cruijff Ling naar voren schuift.

Eerst een jaar lang naar seniele Guus luisteren, om daarna opgezadeld te worden met die oorwurm van een Blind.
Nee, Oranje sla ik even over voorlopig.

Ik stel voor dat de verantwoordelijke voor deze puinzooi ook meteen opstapt! Van Oostveen maakt er een zooitje van bij de Knvb en ik heb hem op nog niet 1 goede daad kunnen betrappen, wel tig enorme faal acties, daar kan ik je zo een hele waslijst van opnoemen!

29 juni 2015 om 17:26

mee eens, maar van Oostveen zal wel lekker blijven zitten.

29 juni 2015 om 17:36

heb je ook bronnen die kunnen aantonen dat van Oostveen daadwerkelijk Koeman expres negeerde? Want Koeman leek mij juist een goede kandidaad om Van gaal op te volgen.

29 juni 2015 om 18:25

Het is alom bekend dat Koeman zich geschoffeerd voelt door van Oostveen, dit heeft hij in interviews zelf aangegeven, zonder verder al te veel in te willen gaan op de details. Hij vond dat van Oostveen hem niet netjes had behandeld, omdat hij Koeman eerst lekker had gemaakt door te stellen dat hij een van de kandidaten voor het bondscoachschap te zijn en vervolgens hem ineens als assistent te zien onder Hiddink.

Jammer voor Hiddink, maar het is goed dat hij weggaat. Hiddink is een oude man geworden, totaal onherkenbaar vergeleken met pakweg 10 jaar geleden. Hij krijgt dit team niet aan het voetballen. Respect voor zijn prestaties uit het verleden!

Het blijft toch balen dat we nu met Blind zitten opgescheept. Daar heb ik net zo weinig vertrouwen in als in Hiddink.

Denk niet dat het ontslag van Hiddink gaat helpen. Heb mijn twijfels over Blind die het stokje overneemt.

hehe , wegwezen slappe zak

Goed nieuws....ook prima moment...niet gelijk na een interland...maar even laten bezinken bij iedereen en dan opstappen. Hiddink kwam bij mij over als een oude man die het niet allemaal meer even helder ziet. Hopelijk is hij niet ziek! (dat gevoel had ik soms)

Blind is ongeschikt...maar wie dan?

29 juni 2015 om 19:42

Waarom vind iedereen Blind ongeschikt? Door zijn onervarenheid? Oke, daar kan ik inkomen. Maar ik gun Blind senior gewoon een kans. Ik vind dat Hiddink het erg slecht heeft gedaan, en Blind moet dat absoluut beter gaan doen. Dat moet hij ook gewoon kunnen. Om hem nu al af te schrijven vind ik niet correct. Ik laat me graag verrassen.

Goed besluit van Hiddink. Hij heeft laten zien dat hij het niet meer aan kan. Nu afwachten of ze Blind aan gaan stellen of een nieuwe bondscoach pakken. Ik denk dat ze dan bij de Boer uit komen.

29 juni 2015 om 17:27

die zit al bij een club.
misschien Jol of Adriaanse of Seedorf.

Heb het rare gevoel dat Hiddink dit al sinds het najaar 2014 van plan was maar bijna uit een soort principe kwestie tegen zichzelf heeft gezegd dat hij toch wel ongeveer een jaar wilde blijven zitten. Het liefst eindigend met een overwinning. Maar worden we er beter op met Danny Blind? Het is sterk de vraag. Ik ga niet zo snel als vele anderen hier 'nee' roepen. Ondanks dat het wat gek klinkt kreeg hij in dat ene seizoen bij Ajax de ploeg nog zo nu en dan heel aardig aan het voetballen. In de eerste seizoenshelft had Ajax een enorm scoringsprobleem. In de tweede seizoenshelft was Huntelaar aangetrokken en zag je de ploeg opbloeien. De spelers wilden Blind op dat moment zelfs behouden, maar de directie niet meer. Als voetbalanalyticus en aanvoerder van Ajax gaf hij op tv ook altijd hele zinnige lezingen van de wedstrijd. Het meest zorgwekkend is echter altijd zijn selectiebeleid geweest. Voorafgaand aan zijn seizoen bij Ajax heeft hij bijvoorbeeld heel slecht aangevoeld dat de selectie aan vernieuwing toe was, dat er routine miste en een goede spits. Spelers die al een beetje klaar waren met Ajax en andersom (vonk, Escudé, Galasek, Pienaar etc.) bleven gewoon behouden, het aanbod van Frank de Boer om nog bij Ajax te spelen als mentorfiguur voor de jonge groep werd afgeslagen en Rosenberg werd als spits aangetrokken terwijl hij zijn leven lang 4-4-2 had gespeeld in Zweden en daardoor een half jaar moest acclimatiseren. Ook het seizoen nadat hij als speler was gestopt adviseerde hij de technische directie bij Ajax over het selectiebeleid als voormalig aanvoerder. Het seizoen dat volgde (1999/2000) was ook desastreus. Anderzijds heeft hij er dus wel ergens ook wél weer kaas van gegeten en hadden coaches die hij ondersteunde én de spelers niks dan lof over hem. We gaan het zien. Als een aantal spelers een niveautje hoger aan het spelen komt (clasie, Wijnaldum, Depay...willems?) of wéér aan het spelen komt (van Ginkel, Van Persie, Strootman, Robben) dan heeft Blind wel weer wat beter materiaal tot zijn beschikking.

29 juni 2015 om 16:46

Ik hoop met je mee!

Jammer dat Hiddinks carrière zo moet eindigen, nu hopen op een bondscoach zonder psv-bril

29 juni 2015 om 17:27

en die niet blind is of heet.

Jammer van Guus, heb hem altijd gemogen als trainer en bondscoach. Al ben ik het eens met iedereen dat Blind tot nu toe niks heeft laten zien denk ik dat ze hem juist nu een kans moeten geven. Als hij faalt om Nederland te kwalificeren of faalt op het EK zijn we nog voor het WK van hem af.. Bovendien heeft hij weer een aantal jaar ervaring opgedaan met grote bondscoaches. Dus wie weet!

29 juni 2015 om 17:38

idd, hoe kan een trainer die zo succesvol was bij Chelsea en PSV zo wegzakken/ Dit gun ik Guus echt niet.

Goed Nieuws. Nederland heeft maanden geklaagd over Hiddink. Nu gaat ie weg en klagen we nog steeds. Hahahha typical Dutch. Maar het is tijd voor een feestje. Slechter dan dat we nu spelen kan toch bijna niet. Danny Blind, tja als die slim is maakt hij een inschatting van het afbreukrisico en kiest hij ook voor iets anders. Maar zo niet, dan gaat hij er aan beginnen en is het nog even een periode afzien voor het Nederlandse voetbal. Met de hartelijke dank aan het aannamebeleid van de Knvb.

Volgens mij was contractueel al bepaald dat Blind Hiddink zal opvolgen. Zou raar zijn indien Hiddink voortijdig opstapt voor de periode van 1 jaar een interim bondscoach aan te stellen en vanaf 01 juli 2016 alsnog Blind te benoemen.

Hiddink was een boegbeeld voor ons land en heeft tot een jaar geleden geweldige prestaties geleverd. Echter niet de meda is de schuldige maar Hiddink zelf. De resultaten waren bedroevend. De opstellingen waren ook niet altijd even logisch. Maar bovenal maakte Hiddink zich tijdens de verschillende media optredens zichzelf gruwelijk belachelijk.

Hiddink had deze klus nooit moeten aannemen omdat hij alleen maar kon verliezen. Nu hij bijna verloren heeft is het jammer dat hij voortijdig de handdoek in de ring gooit en nu helemaal afgedaan is. Maar wel positief als hij het echt niet meer ziet zitten dat hij een ander de kans geeft om het tij te laten keren.

Kortom Hiddink bedankt voor je bewezen diensten en hoop dat je nu definitief met pensioen gaat.

Blind enorm veel succes en helaas verwacht ik voor mij een ander EK volgend jaar waarbij Nederland er wel eens niet bij zou kunnen zijn.

Goed nieuws want dan zitten we waarschijnlijk alleen t/m dit EK vast aan Blind en kunnen Blind en van Oostveen samen na het desastreus verlopen EK hun biezen pakken als we ons al ervoor kunnen plaatsen.

Prima actie van de Knvb. Het Nederlands elftal heeft voldoende kwaliteit om de kwalificatie af te dwingen. Of het Europese top is laat ik in het midden. Ze zijn niet zomaar 3e geworden op het WK en daarbij was er een vlekkeloze kwalificatie naar dat WK. Hiddink bakt er totaal niets van en stelt publiekelijk dat de huidige spelersgroep onvoldoende kwaliteit heeft. Dat is een zwaktebod en naar mijn mening niet waar. Er is voldoende kwaliteit als je er maar op een goede manier mee omgaat en vooral de juiste opstelling maakt. Als het elftal 5-3-2 gewend is dan moet je niet direct 4-3-3 willen spelen. Zeker niet in een kwalificatie waarin weinig tijd is om automatismen in te slijpen. Het probleem wordt nu zijn opvolging. Blind is absoluut niet de geschikte persoon om Bondscoach te zijn dus zal er iemand anders moeten komen en daar zit het probleem. Misschien dat Bert van Marwijk terug kan komen. Al met al laat Guus Hiddink een behoorlijke puinhoop achter.

Beter laat dan nooit, maar wat moeten we van Blind verwachten? Hij zit toch meestal als een stuk chagrijn onderuit gezakt op de bank 😐

Fantastisch nieuws. Ik weet niet hoe je dit zo respectvol mogelijk moet zeggen maar ik ben bang dat Guus over een paar jaar Alzheimer heeft. Na de wedstrijd wist hij vaak bepaalde wedstrijdmomenten niet meer, en hij herinnerde zich nauwelijks iets van wedstrijden van een paar maanden eerder.

Zo'n oude en verwarde man kun je oranje niet laten leiden, zeker niet een groep jonge gasten die discipline nodig hebben. Ik heb voorlopig geen zin om Blind af te zeiken, hij mag zich nu gaan bewijzen.

Uiteindelijk is er maar 1 schuldige aan te wijzen voor deze soap welke Nederland op de rand van uitschakeling voor het EK heeft gebracht namelijk Bert van Oostveen Koeman totaal negerend toen Hiddink het wel leuk leek om Oranje er "ff bij te doen" (mijn interpretatie van Hiddinks doen en laten bij Oranje....onvoorbereid, warrig, stamelend en de indruk wekkende tonaal niet wetend waarmee hij bezig was) Als klap op de vuurpijl daarna ook nog ff Blind aanstellen als toekomstige bondscoach omdat zo'n constructie in Duitsland goed was uitgepakt Hiddink en Blind neem ik niet kwalijk dat zij voor hun baantjes zijn gegaan toen van Oostveen dat aanbood, dat kan ik nog we begrijpen zoals ik ook wel kan begrijpen dat Ronald Koeman die wederom afgelopen seizoen bewees dat het een uitstekende coach is nu in Engeland een uitstekende fles wijn opentrekt en heimelijk in zijn vuistje lacht (al zal hij, respectvol hij is naar buiten toe, nooit in de pers toegeven) In mijn ogen is ook Blind trouwens medeverantwoordelijk voor het afgelopen dramatische Oranje jaar dus kan ik me niet voorstellen dat het nu opeens verschrikkelijk beter gaat Maar de alwetende Ber heeft Blind nu eenmaal dit contract gegeven dus moet hij nu de kans krijgen....ophoop van zegen....en veel slechter het doen dan Hiddink lijkt mij onmogelijk??? v.w.b. Guus Hiddink....los van deze 2 jaar bij Oranje heb ik veel respect voor alles wat hij heeft bereikt en betekend voor het Nederlandse voetbal....achteraf is het makkelijk praten maar je had deze Oranje klus niet moeten doen...dat neemt niet weg dat je een sieraad voor de voetballerij bent geweest respect!!

Persoonlijk denk ik dat Blind een heel goede keuze zal worden.
Blind gaat gestuurd worden door het internet.hij gaat gestuurd worden door zijn vriend Van Gaal.
Dus krijgt Nederland de eerste stroman-trainer: Blind.
Ben er zeker van dat hij zijn job gaat doen met veel overleg.

Van Oostveen weg, per direct en wel heel snel! Hoe lang mag deze man nog het Nederlandse voetbal kapot maken met z'n wanbeleid? Ik zal het even opsommen voor degene die hun ogen dicht hebben:

- sinds hij de Knvb runt als directeur in 2010 is het voetbal in Nederland keihard achteruit gegaan. In die periode haalde Nederlandse clubs nog wel eens een kwartfinale in de EL en overwinterde de grote clubs allemaal nog, maar de jaren daarna zakte het niveau harder dan een oude onderbroek en inmiddels kunnen clubs als Twente, Groningen en Utrecht niet eens meer winnen van amateurs uit Luxemburg, Aberdeen uit Schotland en een nietszeggende club uit Azerbaidjan. Het heeft tot afgelopen januari geduurd alvorens de Knvb eindelijk actie ondernam, terwijl die tendens dus al vele jaren zichtbaar was.

- Financieel kunnen we in Nederland niet eens concurreren met failliete landen als Portugal en Griekenland, Portugal is daarnaast ook nog eens een land met minder inwoners dan NL en nog hebben ze daar bijna een dubbel zo grote begroting bij de topclubs in vergelijking met Nederland. Dat alleen maar omdat Nederland het beste jongetje van de klas wil zijn en dus overdreven ver gaat in de regelgeving, terwijl ze in andere landen wat soepeler zijn en af en toe een oogje dichtknijpen!

- Scheidsrechters zijn net ambtenaren tegenwoordig, alleen Kuipers kan er nog wat van, de rest voelt de wedstrijden totaal niet aan en strooien met kaarten alsof ze zwarte piet zijn en met snoepgoed strooien. Iedere keer als er iemand op de grond ligt wordt er gefloten want regels zijn nu eenmaal regels en dus belangrijker dan het spel zelf. In Nederland weten spelers helemaal niet meer hoe ze een fair duel aan moeten gaan en daarmee komen ze in de problemen als ze ineens in Europa weer mannenvoetbal moeten spelen! In Engeland spelen ze meer wedstrijden per seizoen en zijn ze ook nog eens veel en veel harder en toch delen ze in Nederland meer kaarten uit.

- Bij de nationale elftallen rommelt het al een tijdje. Niet alleen bij het grote Oranje maakt van Oostveen er een zooitje van, maar ook de jong Oranje elftallen hebben de afgelopen jaren de ene na de andere coach versleten! Er is totaal geen stabiliteit en van beleid is dus al helemaal geen sprake! Wat betreft het grote Oranje had Hiddink nooit moeten accepteren dat van Oostveen hem opzadelde met een half plan, want na de afzegging van Koeman had er een ander plan moeten komen, Koeman was namelijk een assistent met veel ervaring en technische Know How, Blind en van Nistelrooy hebben samen nog niet een kwart van de ervaring die Koeman zou meebrengen en dus was het plan bij voorbaat al gedoemd te mislukken! Dat hij Blind ook nog het bondscoachschap vanaf 2016 gaf is eigenlijk helemaal belachelijk en op zichzelf al voldoende om van Oostveen te lozen!

Er zijn nog wel meer zaken die je kunt opnoemen, maar om mijn punt te maken heb ik denk ik inmiddels wel voldoende dingen opgenoemd om in te gaan zien wie er nu werkelijk moet vertrekken bij de Knvb....

Ik heb liever Hiddink dan Danny Blind. Hoop dat de KNVB een juiste opvolger gaat vinden want Blind heb ik echt 0 vertrouwen in.

Nu zitten we met Danny Blind opgescheept, dat is nog veel erger dan Hiddink, die het inderdaad al dramatisch deed. Ondertussen lacht Koeman in zijn vuistje om de rotzooi bij de Knvb. Wat een brevet van onvermogen van Bert van Oostveen. Hij mag zelf ook zijn conclusies verbinden aan deze dramatische aanstelling en het verloop van de kwalificatie tot dusver.

29 juni 2015 om 20:30

Wie heeft er meer gewonnen?

29 juni 2015 om 23:38

Successen in het verleden bieden geen garanties voor de toekomst..

Ik zou Huub Stevens een goede keuze vinden.

Laat Blind het maar overnemen. Die trainer van het Duits elftal is toch ook als assistent geweest. En is nu één van de beste trainers.

De enige manier om aan de wereldtop te blijven nieuwe jonge spelers laten doorbreken, een succesvol EK-kwalificatietoernooi afwerken en daarna de Europese titel. misschien doet Blind het wel en kijkt hij ook buiten Ajax, PSV of Feyenoord

29 juni 2015 om 17:29

dus omdat Low ook assistent is geweest moet de totaal ongeschikte blind het ook maar worden?
Gewoon de hele staf ontslaan en een nieuwe start.

29 juni 2015 om 17:31

Kon niet op zijn naam komen maar heb gezien dat hij daarvoor ook maar weinig had gedaan. dus ook blind verdiend de kans. peter Bosz zou misschien ook een goede zet zijn

29 juni 2015 om 18:20

blind heeft bij ajax en als assistent al aangetoond dat hij het niet aan kan.
Bosz zou kunnen maar die is niet vrij, ik zou eerder voor Jol gaan.

29 juni 2015 om 20:28

Volgens mij was Blind toch ook al aanwezig tijdens het laatste WK en daar is Nederland toch derde geworden. Geef Blind gewoon een kans is assistent geweest onder de beste trainer Louis van Gaal, daar zal hij echt wel iets van geleerd hebben.

29 juni 2015 om 20:29

Bos en Jol beide ongeschikt,hebben beide als voetballer ook niet echt veel gepresteerd. krijken we dan ook cock Jol .

2 juli 2015 om 15:53

@rinirat020. En Van Gaal heeft als voetballer wel veel gepresteerd?

Ze moeten Klinsmann aanstellen..

Mooi, en nu Blind nog wegwerken dan kan het NL elftal ook met een schone lei weer verder.
En die Van Oostveen moet ook weg want die heeft Hiddink aangesteld.

29 juni 2015 om 20:28

Wie moet het wel worden dan,noem eens een paar namen.

Ik kan me de commentaren hier op VZ nog goed herinneren een maand voor het WK. Heel veel in de trant van: "kan Guus nu niet alvast bondscoach worden? Met die gekke van Gaal wordt het zeker niks."

Voorbeeld uit maart 2014: Ik ben blij als we van Van Gaal af zijn, met zijn selectiebeleid en profielschetsen. Hiddink is een perfecte bondscoach. Rustig, peoplemanager en altijd netjes naar de pers toe. Eigenlijk allemaal dingen die niet gelden voor Van Gaal.
Wel jammer dat straks Blind het stokje weer van Hiddink gaat overnemen. Begaat de Knvb wederom dezelfde fout als destijds met Rijkaard en Van Basten om iemand alleen vanwege zijn verleden als voetballer bondscoach te maken.

Ik mis de goeie ouwe tijden dat een ervaren trainer twee baantjes tegelijkertijd kon hebben (bijv. Hiddink die jarenlang bondscoach en clubtrainer tegelijkertijd was). Als we dat weer zouden overwegen, zou Frank de Boer eventueel het stokje kunnen overnemen en zijn baan bij Ajax behouden. Maar goed, ik kan me voorstellen dat trainers daar niet echt trek in hebben, aangezien dat extreem stressvol kan worden.

Lachwekkend, iedereen wilde Koeman en die wilde zelf ook en dan krijg je deze toestanden. Blind gaat natuurlijk geen succes worden. Die is zo weer weg. Wat is die van Oostveen aan het doen. Onbegrijpelijk dat deze dwaas er alleen voor zichzelf zit..

29 juni 2015 om 20:28

Wie moet het wel gaan doen,jij weet het waarschijnlijk wel.

Kan de helft van PSV ook gelijk thuisblijven 😂

29 juni 2015 om 20:27

Ja dan gaan we eens echt selecteren.

29 juni 2015 om 20:29

Zo goed deden die het ook niet.

Met blind als bondscoach maakt Turkije nog kans!

guus had hier nooit aan moeten beginnen koeman was de beste man voor dit karwei zowel blind als de boer die ik voorbij zie komen missen hier teveel voor krijg je weer dat tikkie terug voetbal van ajax nee bedankt

29 juni 2015 om 20:27

Je kunt beter als profeet namen noemen van trainers die het wel kunnen.
Guus was zeker ongeschikt.

Wat vreemd dat bijna heel voetbalminnend Nederland tegen Blind is. Alsof mensen al weten dat hij matig gaat presteren. Jammer hoor. Als er iemand iets weet over het Nederlands elftal is het Blind wel. Hij staat al een hele poos voor deze spelersgroep. Succes Danny, ik heb er vertrouwen in!

Jammer voor Guus dat het zo moet lopen, ik zou het zelf nog even hebben aangekeken.

29 juni 2015 om 20:26

Danny Blind is een topper die op het allerhoogste niveau gepresteerd heeft,zie strafschop nr 5 tijdje terug en een wereldbeker.
Welke nederlandse trainer kan dat ook zeggen?
Geef hem maar een kans,de selectie gaat zeker om.

Gelukkig, eindelijk een einde aan dat belachelijke selectiebeleid... Affelay, Bruma en Narsingh is natuurlijk lachwekkend.

Gelukkig kan deze man met PSV bril eindelijk genieten van zijn pensioen!!

Joepie dan mag Danny blind het doen
Wat zullen er een ajaxieden geselecteerd worden

29 juni 2015 om 19:45

Dat verwacht ik niet. Welke (ex-)ajacieden zou hij nog kunnen selecteren? Cillessen en Klaassen horen er gewoon bij. Verder zijn er niet veel ajacieden die Nederlands zijn en goed genoeg voor Oranje. Alleen Veltman.

29 juni 2015 om 20:24

Er zullen in ieder geval veel matige voetballers uit het zuiden afvallen.
Hiddink keek eigenlijk maar bij een club.
Hij vergat Vitesse,feyenoord en twente.

Jammer dat Guus er tussentijds mee ophoudt.
Waarschijnlijk bang voor Turkije uit.
Danny Blind zou nu solidair moeten zijn en ook zijn functie ter beschikking moeten stellen.
Van Oostveen moet zich realiseren dat Oranje nu moet knallen. Dus Huub Stevens aanstellen. Heeft een ploeg met pseudo vedetten (stuttgart) toch ook voor degradatie behoed.

29 juni 2015 om 18:27

Danny Blind is vooral solidair aan zichzelf.

29 juni 2015 om 20:22

Guus begint labiel te worden, had geen enkele grip op de jonge mannen,was eigenlijk een beetje een afgang als je zag wie hij allemaal selecteerde.

We komen gewoon kwaliteit te kort. Het kon dan nog wel iets beter maar dan nog. Als we het ek al halen mag je blij zijn als we de groepsfase overleven.

Maar we hebben zo vaak goede eks en wks gehad. Alleen vorig ek was niks, maar voor de rest kwamen we ver.

Kan niet altijd pieken als klein landje. Laten we genieten van onze zuiderburen.

Hiddink is een hele aardige man, en heeft topresultaten behaald in het verleden. Dit avontuur bij oranje is helaas mislukt en ik hoop dat hij inziet dat z'n tijd geweest is in het prof voetbal. De man heeft genoeg verdient en moet lekker genieten van z'n oude dag. Al dat gejengel in de media heeft hij ook helemaal niet meer nodig op z'n leeftijd.

Danny Blind heeft veel te weinig ervaring, een 4e plek en bekerwinst met Ajax. Daarnaast heeft hij vooral als technisch directeur gewerkt, ook niet met denderend succes. Volgens mij moet hij lekker assistent blijven, want hij heeft tot dusver bewezen niet de capaciteiten van hoofdcoach, laat staan van een potentiële bondscoach, te hebben. Mocht hij het wel worden, en wordt de oorspronkelijke constructie in ere gehouden, dan hoop ik dat hij ons allemaal verrast. Maar hij hij begint met een achterstand (op vele vlakken), dat is duidelijk.

Ik zou gaan voor deze opstellingepay - van persie - robben
Sneijder - de jong - strootman
Willems - van dijk - de vrij - wiel
Cillessen.
Als iedereen fit is.

als je het over een overschatte trainer hebt dan is guus het wel, wat een flapdrol die man en een ruggegraat van een aaardbei maar daarnaast een man die de ene fout na de ander maakt en het allemaal niet meer kon handelen, blij dat die man weg is zeg pfffffffff wat een drama.

ach ach, nou komen we helemaal niet meer van die daley blind af.

29 juni 2015 om 20:21

Noem eens 2 trainers die vrij zijn en het wel kunnen.

Velen zijn mij voor.
Dit afscheid zit diep.
Ik denk dat het zo goed is maar ik vind het ook een beetje laf van Guus Hiddink.
Hij laat wel een zootje achter.
Dit is mijn eerste gevoel.

Blind is net zo verantwoordelijk als Guus, of zat hij een filmpies te kijken met een biertje en een zak chips als Guus de tactiek bepaalde?

29 juni 2015 om 20:20

Blind heeft geen enkele invloed gehad.

Betaald Hiddink nu een afkoopsom?...

Wees wel bewust dat het WK een momentopname is van 4 weken, als je eigenlijk die 4 weken van de WK weghaalt, dan zitten ze gewoon nog op de lijn die ze voor de WK al hadden. Iedereen zit wel te zeggen van "schandalig dat wij als 3e van de WK nu zo slecht spelen". Maar eigenlijk spelen ze gewoon naar wat er verwacht werd voor het WK. Van Gaal heeft eigenlijk gewoon een stunt uitgehaald door ze voor die 4 weken van het WK goed op te peppen en het team een cupfighter te maken in zo'n korte tijd. Ze spelen gewoon eigenlijk naar verwachting als je die 4 weken van het WK weghaalt.

Danny Blind nam de beslissende strafschop om de wereldbeker voor clubs ,ja als aanvoerder.
Danny blind kon het spel lezen als geen ander.
Ik lees weer erg veel onzin hier boven.
Blind heeft een beperkt trainers verleden,heeft inmiddels wel als assistent met de grote trainers gelopen.
Ik denk dat we dit een jaar mogen aankijken,dan zal hij ons nog aangenaam verrassen,misschien moet er wel een bezem door de selectie ook.
Hiddink leunde te veel op zijn favoriete club en selecteerde de meest dramatische spelers.
Geef die man een kans, een van de Brom of wie dan ook gaan het echt niet beter doen.
Guus nam ik al na 2 wedstrijden niet meer serieus,het is beter zo.

Gooi gelijk van Oostveen eruit, hij wist allemaal hoe het moest met het NL elftal.
Nou, dat hebben we gezien, alleen maar kommer en kwel.
Nee, door de gehele KNVB moet eens een frisse wind waaien. Het lijkt de FIFA wel.

Cilissen : Beste keeper van de eredivisie.

Janmaat : Sterkhouder van Newcastle.
De Vrij : Sterkhouder van Lazio
van Dijk : Sterkhouder van Celtic.
Blind : Beste linksback van Wk basis bij Man U.

Clasie : Sterkhouder Feyenoord.
De Jong : Mischien wel beste Vm van het wk iedergeval top 3 basis Ac.

Robben : Robben in vorm top 3 4 5 van de wereld.
Sneijder : Sterkhouder Galatasaray.
Depay : Top 3 grootste talenten van de wereld topsc. Eredivisie.
Huntelaar : Subtop spits.

Ik weet dat het wel eens beter is geweest hoor het elftal maar je kan op ze zachtst zeggen dat Hiddink toch flink gefaald heeft ook al was Robben vaak geblesseerd.

29 juni 2015 om 23:12

Nee, Blind is simpelweg niet gemaakt voor de linksback positie. Die jongen wordt er keer op keer uitgelopen door rappe vleugelaanvallers. Positioneel is hij wel sterk, maar hij komt simpelweg snelheid tekort. Hij moet zich gewoon focussen op de cvm of cm positie.

Waarom wordt Pieters nooit geselecteerd vraag ik me echt af? Die jongen heeft al twee seizoenen bij Stoke City erop zitten, meestal als basisspeler. Stoke is een laagvlieger in de Bpl, dus die moeten veel meer verdedigen dan ze aan aanvallen toekomen. Hij heeft ondertussen al ruim 60 wedstrijden PL in de benen. De Pieters van PSV is hij al lang niet meer (na een seizoen was hij fysiek al een beer ). Daarachter Willems met het oog op de toekomst en eventueel Van Aanholt als Willems geblesseerd is. Dit zijn toch betere alternatieven dan Blind die grotendeels op het middenveld speelt bij United?

Verder twijfel ik aan Van Dijk. De Schotse competitie zit qua niveau tussen de Jupiler League en de Eredivisie in volgens mij. Maar hij verdient zeker een kans.

29 juni 2015 om 23:23

Aanholt word het niet Willems en in mindere mate Pieters kan ik wel begrijpen vooral Willems die toch wel lekker opkomt en goede voorzetten kan geven. Blind wil ik niet op het middenveld zien. Daar vind ik het echt een twaalf in een dozijn speler op die positie niet slecht hoor maar je ziet hem nooit wat interessants doen daar. Van Dijk heeft trouwens wel echt goede wedstrijden gespeeld in de champions leage maar hij moet daar wel weg inderdaad.

En ja Pieters misschien is niet eens een gek idee denk dat zijn blessure periode en zijn domme actie hem achtervolgen misschien.

Daley aanvoerder en in de spits en mag alle vrije trappen en penalties nemen

Alles wordt anders nu. Niet dus. Alle zure reacties van al die ouwe wijven die aan wal staan zal hem het meeste zijn tegengevallen.

Waarom niet nu al ? En neem Blind mee. Die is nog dramatischer in zijn selectie beleid.

Oke ik ben ben ook geen blind fan, maar om hem nu al af te schrijven?
Hij zal het vast niet slechter dan hiddink doen want dat lijkt mij onmogelijk, daar komt nog bij dat wij niet weten welke rol hij precies had als assistent.
En om hem nu af te schrijven op uitstraling zoals sommigen hier doen het is niet alsof iedere trainer zo'n geweldige uitstraling heeft.
Waar het omgaat is dat hij er voor zorgt dat oranje weer (beter)gaat draaien en daar kunnen we pas over oordelen bij de volgende interlandperiode of misschien zelfs later.
Ja blind is niet de meest ervaren trainer die nederland heeft maar een ervaren trainer heeft ook niet altijd succes:
-spanje verbazingwekkend slecht wk gespeeld maar wel een zeer ervaren trainer
-ek 2012 nederlands elftal onder bert van marwijk finale wk gehaald maar kansloos onderuit 2 jaar later op het ek onder diezelfde trainer

Kortom ervaring staat ook niet altijd garant voor succes!
Ik verwacht ook niet dat blind het nederlands elftal opeens prankelend naar de finale van het ek gaat leiden, maar om hem nu al af te schrijven en weet ik allemaal wat lijkt me toch wat te vroeg.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren