Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: ‘Belastingdegradant’ in beroep om in Primera División te blijven

Laatste update:
/

Elche is door de Spaanse voetbalbond (LFP) teruggezet naar de Segunda División. De club eindigde weliswaar op een nette dertiende plek in de Primera División, maar wordt fors gestraft vanwege een belastingschuld. De club had de schuld vorig jaar al moeten aflossen, maar kwam toen ook niet over de brug. Nu heeft de LFP dus hard ingegrepen.

Naast de verplichte degradatie, moet Elche ook een boete van 180.000 euro betalen. Dat is dubbel slecht nieuws voor los Franjiverdes, die het afgelopen seizoen namelijk vaak niet in staat waren om de spelerssalarissen volledig uit te betalen.

Bij Eibar zal men waarschijnlijk wél met vreugde kennis hebben genomen van de beslissing van de LFP. Die club degradeerde onlangs op de laatste speeldag schlemielig naar het tweede niveau, maar mag nu waarschijnlijk de plek van Elche innemen. De Spaanse bond moet dat nog wel officieel bevestigen.

Update 23 juni 12.54 uur - ‘Belastingdegradant’ in beroep om in Primera División te blijven
De clubleiding van Elche legt zich niet neer bij de degradatie uit de Primera División. De Spaanse eindigde op de dertiende plaats, maar werd vanwege een belastingschuld toch teruggezet. Elche gaat echter tegen deze beslissing in beroep en voorzitter Juan Anguix meent om drie redenen kans van slagen te hebben: hij is van mening dat de competitieleiding van de Primera División niet het recht heeft om een club vanwege een belastingvergrijp te straffen, de schuld is inmiddels afgelost en de maatregel is volgens hem buitenproportioneel, meldt AS.

De Spaanse bond heeft te hard ingegrepen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Harde maatregel zeg! Wordt je 13e en degradeer je.
Overigens vind ik het wel terecht, zo forceer je een gezond financieel beleid. Op deze manier kan de Spaanse competitie ook het imago 'allemaal reuzeschulden' kwijtraken.
Wel benieuwd hoe de plaatsvervangende ploeg wordt bepaald. Misschien is een play-off beter dan Eibar kiezen?

5 juni 2015 om 12:22

Door dit soort maatregelen blijven real barca aan de top

5 juni 2015 om 12:24

Overigens wil ik t hebben van schulden niet goedpraten

5 juni 2015 om 12:26

Die clubs lossen dan ook hun belastingschulden op tijd af. Of ze betalen gewoon helemaal geen belasting *kuch*Neymar-transfer*kuch*

5 juni 2015 om 12:39

Dat is wel enorm balen.... Ook juventus zal hem missen zaterdag!

5 juni 2015 om 13:42

Barcelona en Real betalen hun rekeningen echter. Als jij een hypotheek hebt dan heb je in feite ook een grote schuld, alleen los je dat ook netjes af maandelijks.

5 juni 2015 om 18:32

Ben ik het niet mee eens. Deze mensen hebben een schuld van vorig jaar nog steeds niet afgelost. Tijd voor maatregelen.
Barca is ook gestraft met een transferverbod en Real en Barca lossen hun schulden ook langzaam af..

23 juni 2015 om 17:10

Ja maar schuld hebben ze in feite niet aangezien Barça en Real laat ons zeggen nu een hypotheek heeft lopen van misschien 1/5 van hun waarde.

Want Barça en Real zijn misschien elk meer dan 1 miljard waard ik zeg maar iets het kan ook 2 miljard zijn of nog meer en ze hebben misschien nu een zogenaamde schuld die ze ieder jaar terug betalen, ik dacht dat Barça ieder jaar 40 miljoen terugbetaald en misschien nog 300 miljoen in totaal moet teruggeven dus als ze nu niet meer bijlenen dan moeten ze nog iets minder dan 8 jaar afkorten.

Mijn vraag is wel hoeveel ze kunnen lenen. Kan Barça en Real op dit moment bijvoorbeeld 800 miljoen bijvragen om te lenen. Nieuw stadion voor Barça in de toekomst misschien dat al gouw een half miljard kost. Kunnen ze lenen om spelers te kopen ook ? Bijvoorbeeld 300 miljoen ook aan spelers kopen om zo een topteam te creëren als het niet altijd lukt met eigen jeugd ?

5 juni 2015 om 12:22

Eibar is de club die als laatste degradeerde, lijkt me niet meer dan logisch om hun er in te houden

5 juni 2015 om 12:22

ja maar weet je wat het is, clubs als barcelona, real en dergelijke hebben ook grote schulden maar worden niet hard of minder hard aangepakt. nu is barcelona zwaar gestraft met de transfers maar dat heeft ook even geduurd.

verder eibar verdient het dan wel om er in te blijven. beter dan dat er de nummer 4 van de segunda bijkomt.

5 juni 2015 om 12:28

ja klopt, maar er is geloof ik met dat fairpay een soort van uitzondering, dat zou te maken moeten hebben met het inkomen en uitgaven van de club , als het positief is dan zouden de regels weer anders gelden, maar heb ik me laten vertellen weet ik niet zeker, als t zo doorgaat hebben we straks een Liga Bbva met 3 clubs

5 juni 2015 om 12:30

barcelona draait jaarlijks een omzet van 500miljoen, waarom zouden ze geen honderden miljoenen schuld hebben! ik heb maand inkomen van rond de 2200 euro netto, en een hypotheek op mijn huisje van 180000, waarom zou ik dat wel mogen hebben en barcelona als club niet, denk aub logisch na voor je iets plaatst!

5 juni 2015 om 12:32

Inderdaad, elche en eibar zijn mooie volksclub die sinds 2013 en 2014 gewoon in de primera thuishoren, de huizen op de achtergrond zijn ook prachtig om te zien

5 juni 2015 om 12:32

Barcelona en Real hebben inderdaad grote schulden, maar die hebben ook de inkomsten om die lasten te kunnen dragen. Net zoals iemand die hier een salaris van 100.000 euro bruto per jaar een hogere hypotheek kan krijgen dan iemand die die een salaris van 30.000 euro bruto per jaar heeft. Zolang Barcelona en Real Madrid hun schulden netjes afbetalen, de verliezen binnen de perken houden (doen ze, ze maken allebei winst), en hun belastingzaken netjes op orde hebben, is er geen reden voor de Spaanse bond om in te grijpen. Dus dat Barça en Real minder hard aangepakt worden, is alleen maar terecht in dit geval.
En dat Barcelona gestraft is met een transferban heeft helemaal niks met belastinggeld, schulden of Financial Fair Play te maken. Barcelona kreeg die straf omdat ze de regels omtrent het halen van jonge spelers aan hun laars lapten.

5 juni 2015 om 12:47

@Lauwietje,
Het zal waarschijnlijk Eibar worden (terecht), maar de clubs die in de tweede divisie promotie moeten spelen zijn op papier sterker dan Eibar. Dat zijn op dit moment: Sporting Gijon, Las Palmas, Valladolid en Zaragoza.

5 juni 2015 om 12:54

@ Mattetouan, je maakt een grapje zeker? Die vergelijking is totaal niet aan de orde, een hypotheek is compleet anders dan een onderneming met inkomen en schuld. Het is gewoon absurd, in het bedrijfsleven zouden Barcelona en Real Madrid allang falliet zijn, het is te belachelijk voor woorden. Hoe kun je als bedrijf bijna een net zo hoge schuld als de jaarlijkse omzet hebben, dat is een belachelijke situatie. Je kunt je spelers niet als eigen vermogen opboeken, absurde manier van het leiden van een onderneming. Het kaartenhuis gaat een keer ineenstorten, mark my words. Dus als je niets van economie begrijpt Mattetouan, denk dan nogmaals na voordat je iets plaatst.

5 juni 2015 om 13:13

Real betaald netjes de belasting en daar gaat het om. Niet om hoeveel schulden je hebt.

5 juni 2015 om 13:24

ja oké maar gezien de ranking van alle clubs, verdient eibar het en speelde vorig seizoen ook pd en om dan een andere club er in te laten zou oneerlijk zijn, maar wat je zegt een sporting gijon, valladolid en zaragoza zijn zeker sterker.

5 juni 2015 om 13:26

Het gaat ook niet zo zeer om de belasting die je als club wel of niet betaald, als je je als club niet aan de regels houdt moet je gestraft worden. hier horen ook schulden bij, als een club als barca en of real zoveel geld hebben waarom lossen ze die dan niet op? verder voor iedereen geldt heb je schulden? afbetalen en zo niet volgen er sancties. het zou niet meer dan logisch zijn dat dit ook geldt voor de grotere clubs. en dan niet alleen barca en real in spanje, maar ook alle andere clubs die hier hun handen aan vuil maken.

5 juni 2015 om 13:29

ik snap je punt, maar jij betaalt, ga ik van uit, je hypotheek netjes af binnen de afgesproken tijd. waarom zou een zoals jij zegt een vermogende club als barca en real hun schulden niet op tijd afbetalen, sterker nog waarom zouden ze nog schulden maken als ze zo vermogend zijn als jij doet voorstellen.

Iedereen moet zich aan de regels houden en zo niet gestraft worden, dit geldt voor elke club, dus niet alleen barca en real. het is heel cru dat nu een club gestraft wordt terwijl zoveel andere clubs lopen te lachen, omdat niemand durft in te grijpen.

5 juni 2015 om 14:44

Hahaha volgens mij snap je er zelf geen moer van hoor. Barca en real hebben veel meer inkomsten dan schulden en ze hebben beide al veel afgelost. Ze zullen wss in de komende 5-10 jaar schuldvrij zijn als ze zo doorgaan. Dus ga mensen niet de les lezen als je geen verstand hebt van de situatie.

5 juni 2015 om 14:48

@litaliano, volgens mij ben jij degene die terug maag naar de schoolbanken. Als je een beetje je huiswerk had gedaan dan weet je dat de grootste bedrijven ter wereld (shell bijvoorbeeld) ook enorme schulden hebben. Geen miljoenen zoals Real/barca maar Miljarden.

Dat is geen punt want hun omzet en winst loopt jaarlijks ook tegen de miljarden. Schulden zijn het probleem ook helemaal niet, nooit geweest ook. Het probleem zit hem erin dat je niet meer aan je (maandelijkse) verplichtingen kunt voldoen. Bijvoorbeeld de belasting, de salarissen of de rente over je schuld.

5 juni 2015 om 15:58

ik heb hier niemand de les gelezen, ik heb hier alleen mijn mening gegeven. en mijn mening is dat veel clubs, zo ook real en barca zich niet aan de regels houden. dit is niet alleen qua schulden, maar ook qua transfers en belasting en dergelijke.

5 juni 2015 om 23:59

Hij heeft gewoon gelijk!! Je moet het zien in jouw geval dat je een hypotheek hebt op het huis van 600.000 met jouw salaris wat je dus niet kan betalen in je eentje en zo werkt het momenteel bij Barcelona en Real Madrid en Barca heeft een geen omzet van 500.000 miljoen! En omzet is geen winst. Kleine clubs worden wel zijn altijd de dupe en Barca en Real niet en dat moet stoppen.

23 juni 2015 om 14:09

Litaliano, wat je zegt over dat Barcelona en Real in het bedrijfsleven allang failliet waren getuigd zelf niet van echte kennis. Aangezien Heineken in 2012 een schuld had van 12 miljard. Als je als bedrijf schulden hebt, is helemaal niet erg, zolang je ze gewoon kan afbetalen. Daarom is het voorbeeld van die hypotheek wel degelijk aan de orde, aangezien bedrijven ook gewoon geld lenen om geld te kunnen verdienen.

23 juni 2015 om 14:22

Dan zijn de afbetalingsbedragen toch belachelijk laag bij Barca eb Real.

5 juni 2015 om 12:41

Wat is hier goed aan? Alsof de club hiermee geholpen is. Ze konden hun schulden niet een betalend terwijl ze in de PD speelden, hoe moeten ze die betalen in de tweede divisie? Dit zal de club alleen maar meer schulden opleveren.

5 juni 2015 om 15:17

Die schulden hebben ze natuurlijk grotendeels gemaakt door te dure spelers te halen, waardoor ze naar de PD konden promoveren. Logisch dat de straf dan degradatie is, anders zou zulk beleid beloond worden.

6 juni 2015 om 00:00

Elche heeft geen enkele speler gekocht maar heeft alleen gehuurd of transfervrij overgenomen.

7 juni 2015 om 19:17

Je forceert een club op deze manier een gezonde financiele huishouding te ontwerpen.. Lijkt me goed.

5 juni 2015 om 15:16

En gerechtigheid naar Eibar, wat zijn die genaaid op de laatste speeldag zeg...

5 juni 2015 om 23:26

Als je dit terecht vind dan moeten Barca en Real ook naar de 2e divisie omdat ze al jaren meer dan 500 miljoen schuld hebben.

6 juni 2015 om 00:29

Ik wil niet lullig doen maar dit gaat niet om schulden.
Elche is gestraft omdat ze geen belasting kunnen betalen en de spelers wachten ook nog op salaris.
Heel jammer maar dat heeft Elche aan zich zelf te danken.

6 juni 2015 om 23:45

Aflossen van schulden.

23 juni 2015 om 14:12

Valencia, verdiep je ereens in avorens je op je achterste poten gaat staan. Barca en Real hebben schulden ja. Net als Shell, Heineken en ieder ander bedrijf in de wereld. Schulden hebben is niet erg. Ze niet terugbetalen, dát is het probleem.

23 juni 2015 om 14:23

De afbetalingsbedragen zijn idioot laag bij die grote clubs en bedrijven terwijl ze veel meer kunnen afbetalen.

23 juni 2015 om 17:02

En waarom zouden ze meer moeten afbetalen als ze dat zouden kunnen?

24 juni 2015 om 13:04

Lijkt me toch harstikke logisch dat ze meer moeten afbetalen als dat mogelijk is.

23 juni 2015 om 14:18

Ze moeten gewoon in de Primera blijven anders moeten ze andere clubs ook aanpakken zoals Barca en Real met hun giga schulden.

Keiharde maatregel. Dit soort klappen komen zulke clubs vaak niet meer te boven. Verder wel terecht. Zo heb je meerdere clubs in Spanje met flinke belastingschulden en het word tijd dat daar hard tegen word opgetreden.

En die hebben Tyton afgelopen seizoen helemaal voor niks gehuurd dus.

5 juni 2015 om 12:28

Komen wel erg interessante spelers beschikbaar als Fajr, denis suarez, mosquera en topscorer AZ'er jonathas.

5 juni 2015 om 12:43

Denis Suarez zal niet één, twee drie op de markt komen. door die vage huurconstructie met koopclausule en terugkoopclausule heeft Barcelona een eerste optie. Het idee van Sevilla is dan ook altijd geweest om Suarez te kopen voor de afgesproken som van 6 miljoen, waarna Barça hem in de zomer van 2016 weer terughaalt voor de contractueel vastgelegde som van 9 miljoen. Toch niet slecht, 3 miljoen verdienen aan een speler die je 'gehuurd' hebt.

5 juni 2015 om 12:55

Bedoel natuurlijk damian Suárez. En pasalic natuurlijk nog. Autocorrect

Dit is wel een erg zware straf vind ik, ze kunnen nu al niet betalen, laat staan met een extra boete erbovenop

5 juni 2015 om 12:26

Hebben ze toch echt aan zichzelf te wijten.

5 juni 2015 om 23:28

Barca en real hebben toch ook monster schulden waarom worden die niet gestraft???

5 juni 2015 om 12:50

Dat ben ik wel met je eens. Dat Elche gestraft wordt met degradatie, prima. Een sportieve consequentie in de vorm van puntenaftrek of degradatie moet kunnen, maar een financiële sanctie vind ik ongepast vanuit de Spaanse bond. Van een kale kip kun je niet plukken, en als ze de spelerssalarissen en belastingschuld niet eens kunnen betalen, hoe verwacht de bond dan die 180.000 euro te ontvangen? Zo sla je als bond eigenhandig een nagel in de doodskist van een profclub, in plaats van dat je samen gaat kijken naar een oplossing en gaat bemiddelen tussen Elche en de belastingdienst om een gepaste regeling voor alle partijen te treffen.

Kijk dit noem ik nou Fair Play, niet je afspraken nakomen dan moet je boeten. Oke is misschien wel erg extreem, maar zie het maar als voorbeeld voor de rest.

5 juni 2015 om 12:26

Het is niet helemaal hetzelfde maar het is toch een beetje met twee maten meten als je kijkt naar de schulden van de topploegen in Spanje

5 juni 2015 om 12:32

Het gaat niet om de schulden, maar om het niet nakomen van de afspraken over het aflossen ervan...

5 juni 2015 om 12:39

Je moet op de eerste plaats een onderscheid maken van schuld hebben bij een bank en schuld hebben bij de overheid/belastingdienst. Daarnaast wil ik schulden niet goedpraten, maar zijn schulden niet per sé een probleem zolang je de financiële draagkracht hebt om ze netjes op tijd af te lossen. Zie mijn voorbeeld een paar posts hierboven, waarbij ik de vergelijking maak met de schulden van voetbalclubs en het hebben van een hypotheek.
Elche had een afspraak staan dat ze hun belastingschuld vorig jaar zouden afbetalen en zijn die afspraak niet nagekomen. Daarom worden gestraft. Als Elche op tijd betaald zou hebben, had de Spaanse bond er helemaal geen problemen mee dat ze een belastingschuld hadden/hebben.

5 juni 2015 om 14:44

Ben het met je eens het is een beetje meten met 2 maten, want de duizelingwekkende bedragen die de topclubs open hebben staan bij de banken doen de belastingschuld van Elche verbleken.
Maar daar zit hem nu niet het probleem het is een belastingschuld. Er zal nooit een oplossing komen voor het probleem van de schulden bij de banken want de clubs zullen er altijd voor zorgen dat er voldoende wordt afgelost om niet in de problemen te komen. Om vervolgens weer doodleuk een paar spelers voor pak hem beet 50+ mln te kopen.

6 juni 2015 om 00:02

Dat zijn de schulden. Betalingsovereenkomsten is het aflossen van schulden.

5 juni 2015 om 12:29

ik heb het idee dat er met 2 maten word gemeten.. dit zou Barca/valencia/real/sevilla enz nooit overkomen..pakken ze een klein clubje om hun punt te maken en om te laten zien wat ze kunnen..

5 juni 2015 om 14:38

Zolang ze hun belastingschuld aflossen zullen we het nooit weten.
Het lastigste in deze is dat de grote clubs de schulden bij de banken hebben lopen en slim genoeg zijn om de belastingverplichtingen wel tijdig te betalen.
Wishfull thinking, maar eigenlijk zouden de clubs een "leen- en salarisplafond" moeten krijgen zoals de Amerikanen bij diverse sporten doen. Maar dat zie ik niet gebeuren.

6 juni 2015 om 00:04

Precies! Bij Valencia was jaren het geval van goedkoop aakopen en geluk hebben met spelers die doorbraken zoals bijv. Silva, Villa, Soldado en Mata die veel geld hebben opleverden.

Tegen de kleine clubs durven ze dergelijke sancties wel uit te delen. Er zijn nog genoeg andere clubs in Spanje met belastingschulden, laten ze die lekker allemaal terugzetten als ze echt zo principieel zijn.

5 juni 2015 om 12:30

met je eens, typte precies dezelfde reactie, net zoals stoer doen tegen de zwakste uit de klas.. Als je een punt wil maken, pak dan de sterkste..

5 juni 2015 om 12:34

Alleen zijn belastingschulden niet het probleem hier. Elche betaalde de belastingschulden niet op tijd af, en wordt daarom gestraft. Andere clubs betalen hun rekeningen blijkbaar wel op tijd.

5 juni 2015 om 12:40

Volgens mij hebben de grote clubs al lang geen belastingschulde meer. Clubs als Barça en Madrid hebben die jaren geleden al afgelocht, en Valencia en Atletico ook vorig jaar of 2 jaar geleden.
Iets anders is dat je een rekening niet betaald, en zeker niet als het veelvoudig gebeurt.

6 juni 2015 om 00:06

De grote clubs hebben juist de grootste belastingschulden. Ze maken hier gewoon een echte volksclub kapot.

Voor Eibar is dit natuurlijk geweldig, had stiekem gehoopt dat ze het toch zouden redden.

5 juni 2015 om 12:43

Ik ook. En bovendien een gezonde club! Prachtige club vind ik het!

Niet getreurd. Elche speelt verschrikkelijk voetbal. Eibar speelt met schoonheid. Ik ben er wel blij mee. Al heeft Elche een schitterend stadion.

6 juni 2015 om 00:08

Elche heeft het afgelopen jaar gewoon goed gedaan en met vlage leuk voetbal laten zien wat ik toch knap vind voor de spelers die ze hebben/hadden. Er liep genoeg talent rond. Betis zal het zeker niet beter doen.

6 juni 2015 om 10:52

ja vooral aan het einde van de competitie hebben ze het zeker beter gedaan. ze stonden lang op de rand van de degradatiestreep. maar ze wonnen van de kleintjes zoals levante, getafe, Eibar. dat hebben ze knap gedaan. maar ik vind het geen interessante ploeg. ik denk dat Betis in potentie zeker het net zo goed kan doen. 2 jaar geleden werden ze nog 7e na promotie. in de tijd met Benat, Canas, etc.

6 juni 2015 om 23:47

Ik gun het Betis van harte en ze moeten het hebben van Ruben Castro de laatste jaren.

Tja, moet maar eens afgelopen zijn met financieel wanbeleid. Als er al een jaar gezegd wordt dat er betaald gaat worden, maar het gebeurd maar niet, dan moet je ingrijpen.

Als de spaanse bond dit een jaar of 4 geleden ook had durven doen dan had barca ook kunnen inpakken en weg wezen....

Het is pas na de druk van de europese raad dat spanje streng ging optreden tegen belasting schulden in het voetbal.... Barca had daar een enorme schuld door simpelweg de verschuldigde belasting niet te betalen ....

ook valencia was een puinhoop real in mindere mate.

Er was geen enkele politieker die durfde deze fraude kenbaar te maken , dit zou een electorale zelfmoord geweest zijn .... Tot Europa er zich mee ging bemoeien en ook de FFP staat zulke toestanden ook niet toe .

Had al lang geleden dus moeten gebeuren, maar goed dat het nu uiteindelijk alsnog gebeurd.

Clubs als Real Madrid en Barcelona zijn groot geworden aan het infuus van de overheid voor de periode Ffp. Door het winnen van prijzen mede mogelijk gemaakt door de spaanse belastingbetalers zijn de clubs gigantisch groot geworden en zijn ze nu gezond. Wel wrang voor clubs als Elbe die simpelweg in dezelfde situatie zitten, maar dan op kleinere schaal dat dat nu niet meer mogelijk is.

6 juni 2015 om 00:10

Ze zijn alles behalve gezond! Niemand weet wat er precies in de financiele boekhouding plaatsvind bij Real en Barca.

Clubs als barca en real moeten dan ook maar degraderen of een dikke boete krijgen. Beide hebben 500 miljoen schuld als t niet meer is. Precies kan t ik niet zeggen maar t is al eerder naar buiten gekomen dat beide honderden miljoenen schuld hebben. En dan knallen ze zo'n klein clubje eruit wat misschien noet eens 1 miljoen schuld heeft maar dit gewoon niet tijdig kan betalen. Lekker dan

6 juni 2015 om 00:11

Ja precies ze maken de echte volksclubs kapot en commerciele clubs als Real en Barca blijven maar als laatste lachen.

23 juni 2015 om 13:12

Is natuurlijk niet te vergelijken, clubs als Barca en real hebben een omzet van meer dan 500 miljoen. Dan kan je dus verantwoord lenen, daar komt bij dat Barcelona bijvoorbeeld afgelopen seizoen bijna 200 miljoen van zijn schuld heeft afgelost. k weet overigens niet wat de regels zijn en het is idd raar dat de Spaanse bond zich bemoeit met een belastingschuld. Kans is natuurlijk wel groot dat de club hierdoor een groot gat in de begroting heeft waardoor de Spaanse bond zich er wel weer mee kan bemoeien

En REAL en Barcelona mogen maar blijven aankloten.
Behoorlijk ongeloofwaardig die spaanse bond.

Wat is het belachelijk dat Real en Barcelona mega schulden mogen hebben, terwijl de club Elche een veel kleinere (belasting)schuld heeft en meteen uit de Primera Division worden gezet. Wanbeleid van de Spaanse bond op zijn top dit.

En ja hoor, meteen moet het schapenvolk weer roepen dat Barcelona en Real veel hogere schulden hebben en dat het allemaal niet eerlijk is. Serieus, als je geen enkel idee hebt hoe sommige zaken in elkaar steken is het misschien verstandiger om niet meteen beschuldigingen te gaan uiten en wachten met het vormen van een radicale mening.

In de eerste plaats betreft het hier een belastingschuld en dat is iets anders dan een schuld die je hebt wanneer je een lening afsluit bij een bank met duidelijke afspraken. Een belastingschuld moet binnen een bepaalde tijd afgelost worden anders worden er maatregelen getroffen. Zie ook hier in dit voorbeeld. Wanneer je een lening afsluit bij een bank, overheid, of andere organisatie worden er afspraken gemaakt over de duur, rente, aflossingen, enz. Zolang je deze afspraken nakomt is er dus niks aan de hand. In het geval van Barcelona en Real Madrid is een schuld van 500 miljoen prima te overzien als je kijkt naar hun activa. Als verstrekker van een lening hoef je niet bang te zijn dat deze clubs hun betalingsverplichtingen niet meer kunnen doen, dus kun je veilig uitlenen. Bovendien, hoe meer ze van je lenen, hoe meer rente je zult ontvangen.

23 juni 2015 om 20:41

Tja, t'is het internet he. De twee situaties zijn inderdaad niet te vergelijken, aangezien de omzet en activa van Eibar misschien 1/10 die van Barcelona en Real Madrid is.

Denken mensen nou echt dat Barcelona en Real Madrid schulden mogen maken, omdat de banken ze zulke aardige mensen vindt?

Bovendien, helft van de mensen die klagen hebben een hypotheek of gebruiken een creditcard. Hypocrisie ten top.

En dan gaat het nog om belastingschuld waar doorgaans harder tegen op getreden; ik herinner een zekere heer Messi waar ze ook achter zijn broek zaten, zijn mensen dat al vergeten?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren