Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Prins Ali trekt zich terug: Blatter blijft FIFA-voorzitter

Laatste update:

Joseph Blatter blijft nog eens vier jaar aan als voorzitter van de wereldvoetbalbond (FIFA). Zijn enige tegenstrever, de Jordanese prins Ali bin-Al Hussein, trok zich na de eerste stemronde terug uit de verkiezingen. Hij kreeg het woord van secretaris-generaal Jérôme Valcke en sprak daarbij het FIFA-congres toe. Daarbij gaf hij aan dat hij een ieder bedankte voor het vertrouwen in de eerste stemronde, maar dat hij zich terugtrekt.

/

Prins Ali leek te weinig vertrouwen te hebben in de zin van een tweede stemronde. In de eerste ronde kreeg Blatter in totaal 133 van de 209 stemmen en ontving prins Ali er 79: de resterende drie uitgebrachte stemmen werden ongeldig verklaard. Nadat Valcke de tegenkandidaat van Blatter het woord gaf, zei prins Ali dat hij zich terugtrok uit de race. Hij feliciteerde daarbij niet zijn 79-jarige rivaal.

De uitslag is bindend en Blatter zal tot 2019 aanblijven als hoofd van de FIFA. Hij gaf vrijdag aan dat hij opgaat voor zijn laatste termijn, maar het is de vraag of dat inderdaad zo zal zijn. Die belofte deed hij bij de verkiezingen in 2011 namelijk ook al en daar hield hij zich niet aan.

Het aanblijven van Joseph Blatter is goed voor de voetballerij

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
29 mei 2015 om 19:23

Iedereen zegt wel dat Uefa nu uit de Fifa moet stappen maar mag dat eigenlijk wel?

29 mei 2015 om 19:27

Fifa en uefa zijn 2 losse organisaties dus dat kan. Zal niet gebeuren denk ik maar ik hoop het wel

29 mei 2015 om 19:27

ik denk dat alles mag, Fifa is geen overheidsinstelling, ze is opgezet door de voetbalbonden in de wereld, als Engeland, Duitsland, Frankrijk en Italie eruit stappen heb je toch al geen Fifa meer

29 mei 2015 om 19:28

tuurlijk wel, en anders heeft Blatter niet zoveel te zeggen als landen als Nederland Duitsland Frankrijk Engeland Spanje etc eruit stappen, dan volgen snel al andere landen, denk aan USA Brazilië Argentinië en dergelijke. Uiteindelijk blijven alleen corrupte landen over, maar ik hoop zelf gewoon dat deze dementerende oude man zelf een x inziet dat de fout bij hem ligt en dus zelf ook zal opstappen.

29 mei 2015 om 19:32

Tuurlijk mag dat maar waarom zullen ze dat doen. Blatter is gekozen en terecht, dat zal geaccepteerd moeten worden net zoals ik moet leven met Rutte, Samsom of wie dan ook. Ik vind Blatter prima, er is nooit bewezen dat hij corrupt is en ik ben van het feit dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen. Ik gun hem die 4 jaar om zijn projecten zoals hij zei, af te maken.


Blatter Succes!

29 mei 2015 om 19:42

Dat meen je niet neem ik aan?

29 mei 2015 om 19:44

hij wil al 15 jaar projecten uitvoeren, maar er gebeurt nooit iets

29 mei 2015 om 19:44

Waarom zouden ze eruit stappen?

29 mei 2015 om 19:46

Inderdaad esselinho, ik mag toch hopen dat Henk-80 dit niet meent. Belachelijk dat deze man weer zijn corruptie mag gaan toepassen in de voetbalwereld. Ik vind dit echt heel erg jammer. Ik snap niet dat er landen zijn die zo erg hun ogen sluiten voor de waarheid. Het gaat niet meer om het voetbal, maar om het geld. Hij heeft al 17 jaar gehad om projecten uit te voeren en er is nooit wat goeds uit gekomen. Deze man maakt voetbal kapot terwijl hij met zn dure auto weer naar de bank rijdt om zn gevulde zakken te legen. Vreselijk!!!

29 mei 2015 om 19:47

Misschien omdat er al jaren leugens , corruptie en misdadig handelen een keer genoeg moet zijn?

29 mei 2015 om 19:58

Heeft Blatter jou ook een envelop gegeven om dit te vertellen?

29 mei 2015 om 20:14

Goeie troll

29 mei 2015 om 20:22

Waar kan in mij inschrijven om ook een koffertje te ontvangen?

29 mei 2015 om 20:24

Los van de vraag of hij corrupt is, is hij verantwoordelijk voor de fifa. Het is hem nooit gelukt om de zweem van corruptie weg te halen. Ik verwacht niet dat daar de aankomende 4 jaar nu wel veranderung in komt.

30 mei 2015 om 00:12

Ik vind dat gezeik op Blatter overdreven. De man laat zien hoe strijdvaardig hij is en ik denk als hij geen schoon geweten had, had hij wel opgegeven en de eer aan zichzelf gehouden. Ik geloof serieus in hem. Mag dat? Of moeten we allemaal de zelfde mening hebben?

29 mei 2015 om 19:29

Weet iemand of het openbaar wordt gemaakt welk land op welke kandidaat heeft gestemd? Net zoals bij Ballon d'or.

29 mei 2015 om 19:31

Nee, het blijft anoniem

29 mei 2015 om 19:33

Nee gebeurt hier niet

29 mei 2015 om 23:29

Dat gebeurt officieel niet, maar iedereen weet dat het uitlekt binnen week.
Lees het artikel op de voorpagina van de Volkskrant van vandaag maar.
Afrikaanse bonden wordt door de overkoepelende bond onder druk gezet om op Blatter te stemmen en de ongehoorzamen zullen leren boeten.

29 mei 2015 om 19:32

Maar even voor de duidelijkheid:
"in de eerste ronde kreeg Blatter in totaal 133 van de 209 stemmen en ontving prins Ali er 79: de resterende drie uitgebrachte stemmen werden ongeldig verklaard."

133 79 3 = ..........

juist, niet 209 maar 215... something's not right here...

Edit: Nos spreekt van 73 stemmen voor Ali, dat klinkt al beter

29 mei 2015 om 19:42

Ongelofelijk!!! Dat dit allemaal kan met de grootste sport

29 mei 2015 om 19:51

Het was 73, sterk staaltje journalostiek hier weer van VZ. 3 stemmen waren ongeldig verklaard.

29 mei 2015 om 19:41

Laten we s.v.p. Bij de Knvb in Zeist gaan Eisen dat zij uit de Fifa stappen, want lid zijn van een corrupte organisatie is schijt hebben aan de normen en waarden die wij in Nederland hebben. Wie doet mee?

29 mei 2015 om 19:49

Vanaf 99 staan ze achter Blatter, denk je dat ze nu ineens eruit stappen? Denk je dat ze in zeist niet van hetzelfde kaliber zijn als Blatter omdat zij zo luid schreeuwen?

29 mei 2015 om 19:50

Ik ga mee! Zullen we dr een weekendje weg van maken?

29 mei 2015 om 20:00

Count me in!

29 mei 2015 om 20:09

Join ook wel

29 mei 2015 om 21:50

Maak anders een facebookevenement. Geheid succes. Misschien haal je het nieuws ook nog

29 mei 2015 om 20:07

Weet iemand of die afgevaardigden alleen beslissen over op wie te stemmen? Indien dat zo is icm het anoniem stemmen is het uiteraard wel heeeel verdacht allemaal

29 mei 2015 om 22:23

Ik vind mooi dat blatter blijft. Corruptie of geen corruptie ik heb altyd mooie wks gezien!

Gelukkig maar, kan de soap Blatter nog even doorgaan. Ik verheug me er al op

29 mei 2015 om 19:24

Echt hoor

29 mei 2015 om 19:26

Ik vraag me af. Zijn de Westerse landen als enigste niet gek in hun hoofd? Hoe kun je zo stom zijn om op een man stemmen die een organisatie leidt, wat met de ene schandaal na de ander in het nieuws komt. Wk in de woestijn spelen, doden bij de bouw van stadions, vriendjes met dictator Putin, corruptieschandalen, schandalige 9 seconden stilte bij herdenking Mandela, enz. En alsnog op hem stemmen. Faith in humanity lost.

29 mei 2015 om 19:28

Omdat ze er heel veel geld voor krijgen?

29 mei 2015 om 19:28

Hij geeft sommige bonden
gewoon wat extra geld..

29 mei 2015 om 19:30

een miljoentje hier en daar aan een bananenrepubliek ergens in verwegistan levert toch aardig wat stemmen op..., geld doet gekke dingen met mensen, zieke dingen, voetbal is van iedereen, arm of rijk, dient geen slachtoffers te eisen in de vorm van stadionbouwers, of in arme landen die meer behoefte hebben aan voorzieningen dan aan een klote wk voor het rijke deel van de wereld, ziekelijk, beter stappen de grote landen eruit en wordt het WK geboycot

29 mei 2015 om 19:32

Je verkoopt er wel je waardigheid en geloofwaardigheid mee als land. En het geeft des te meer aan dat Fifa is vergiftigd met omkooppraktijken.

29 mei 2015 om 19:32

Dat is makkelijk te beantwoorden, de andere bonden zijn ook zo corrupt als wat.

Kijk maar bijvoorbeeld naar Afrika, ieder land krijgt wat geld toegeschoven en is blij dus stemt op Blatter.

De Uefa moet uit de Fifa treden en proberen door te gaan met Noord / Zuid America en misschien Oceanië.

Dan mag de Fifa leuk een wereld beker organiseren met het C garnituur.

Als er dan na een aantal jaar een nieuwe Mondiale voetbalbond wordt gecreërd moet er A worden ingesteld dat een persoon maximaal 2 termijnen voorzitter kan blijven en B dat voetballanden als bijvoorbeeld Engeland, Duitsland etc meer invloed krijgen met stemmen dan een land als bijvoorbeeld de Kaaiman Eilanden (met 50k inwoners)

29 mei 2015 om 19:47

Al die afrikaanse landen die op blatter stemmen na mandela incident verkopen hun ziel aan de duivel

29 mei 2015 om 19:59

Hoe kan het ook dat het anoniem is dat stemmen

29 mei 2015 om 20:03

Ohja want de westerse landen zijn helemaal zuiver. Ben het er volledig mee eens dat Blatter weg moet, maar wat een ongelooflijk eurocentrisch wereldbeeld dat hier wordt opgehangen. Het is van vele voetbalbonden uit West-Europa ook gewoon een schijnheilig spelletje hoor. Duitsland heeft hun WK ook niet volledig zuiver binnengehaald, Engeland wou ook het WK 2018 via omkoping binnenhalen(portugal/spanje weet ik niet),... Het grote probleem dat de westerse voetbalbonden met Blatter nu hebben is dat deze bonden niet meer zijn prioriteit zijn. Het is goed mogelijk dat op dit moment andere voetbalbonden veel corrupter zijn, maar dit is een systeem dat diezelfde westerse voetbalbonden mogelijk gemaakt hebben en waar zij als eerste gebruik/misbruik van gemaakt hebben.

Als je hierdoor je geloof in de mensheid bent verloren dan moet je jezelf maar is verdiepen in de buitenlandse politiek van de westerse mogendheden in de afgelopen 70 jaar.

29 mei 2015 om 20:05

Corrupt hoeft deze stemming niet te zijn. Het is eigenbelang. Blatter geeft 'cadeautjes' aan de (kleinere) niet-westerse voetbal landen. Niet geheel onbegrijpelijk, maar wanneer de organisatie hierdoor zo verziekt wordt moet er iets veranderen. De enige manier om de kleine bonden mee te krijgen is door blatter voor hun onaantrekkelijk te maken. Stap eruit/boycot en een Fifa onder Blatter zonder inkomsten is ineens een stuk minder aantrekkelijk. Hopelijk dat Blatter zich de komende weken nog onmogelijker maakt zodat echte stappen ondernomen worden. Jammer dat het zo moet gaan

29 mei 2015 om 20:29

Een zeer wijze reactie van jou Buffalo. Blij dat ik hier iemand tegenkom die niet compleet gehersenspoeld is door de media of bepaald 'grote' namen hun opinie. In al die organisaties wordt er gesjoemeld. Kijk bv naar onze eigen Belgische bond. Mensen zij zo simplistisch met hun Het- Westen-is-zo-braaf-wereldbeeld.

29 mei 2015 om 20:50

Volgens de FBI was het nederland/belgische bod als enigste zuiver.....

29 mei 2015 om 23:13

Dat was toch Michael Garcia en niet de Fbi?

29 mei 2015 om 19:35

Whaaaaaaa

Dit is niet goed voor het voetbal hoop dat de FBI hem arresteert en prins Ali alsnog de voorzitter wordt

29 mei 2015 om 22:37

zou Prins Ali minder corrupt zijn? Die vent is gewoon een feudalist, het hele bestaan van zijn titel heeft uberhaupt niets met democratie te maken.

Gewoon opdoeken die Fifa, niet meer aan mee doen. Als alle bonden die tegen het huidige beleid zijn er gewoon uitstappen stelt de fifa niets meer voor

Ik zit hier gewoon in zak en as. Wat zonde voor onze mooie sport...

29 mei 2015 om 22:17

Zeur niet zo, alsof het zo veel beter zou zijn gegaan met die Jordaanse man. Blatter zal niets doen nu, het wk in Rusland gaat lekker door. Ik ben er blij mee.

Uefa nu je woorden waarmaken en uit de Fifa stappen.

29 mei 2015 om 19:21

Precies.

29 mei 2015 om 19:23

Aub wel!

29 mei 2015 om 19:25

Jaaaa, dan kan Platini pas goed zijn zakken gaan vullen. Nu duidelijk wordt dat hij over 4 jaar het stokje niet over mag nemen van zijn vriendje de prins, zal hij op die manier misschien wel de macht willen krijgen en een vette paycheque natuurlijk. Ben overigens benieuwd hoeveel hij toucheerd van PSG en Monaco als zijn voorstel om het opheffen van FFP erdoor komt.

29 mei 2015 om 19:26

Juist! Nu is het aan de Uefa om daad bij het woord te voegen. Ben benieuwd

29 mei 2015 om 19:31

Inderdaad, laten we hopen dat voetbal het scenario van het boksen volgt

29 mei 2015 om 19:36

Inderdaad, wat een goed idee van jou. 50 euro voor een wedstrijdje betalen op een betaalzender. Lijkt me wel wat... Pffffffffffffffffffff

29 mei 2015 om 21:49

En Chelsea is Mayweather. Hij parkeert de bus.

29 mei 2015 om 23:30

Ik was sarcastisch, ik ben juist tegen het uitstappen van de KNVB

30 mei 2015 om 01:13

Kan ook z'n tegenstander overrijden met de bus, dat zal vast wel een ko opleveren

Tja jammer maar totaal niet onverwacht.
rip voetbal

En nu het bericht dat de uefa zich uit de fiifa trekt! Komaan!

29 mei 2015 om 19:31

Gewoon in de spits bij Barca zetten en hem een Classico tegen Pepe laten spelen. Commentaar van Sierd eronder en genieten maar.

29 mei 2015 om 19:37

En dan naar hopen dat Pepe geen ontzag heeft voor die ouwe. Wat een schande is dit toch

29 mei 2015 om 19:34

Door vierendelen is spectaculairder.

29 mei 2015 om 21:41

Dan heb je 4 maal blatter, vond 1 al te veel..

On: hopelijk komt uit onderzoek dat Blatter aan de corruptie heeft meegedaan en hij alsnog afgezet kan worden. Misselijke man en voegt niks toe aan het voetbal, alleen centen aan zijn portemonnee en degene die gestemd op hem hebben.

Huh? Dit vind ik best appart? Hoorde die prins ali niet gewoon bij het plannetje van blatter

29 mei 2015 om 19:24

Aangezien de UEFA knvb en fa achter Ali stonden, nee.

29 mei 2015 om 19:25

Dat hoeven zei toch niet te weten..

29 mei 2015 om 19:26

Zij*

29 mei 2015 om 19:52

Hoezo??? Jij denkt dat de Uefa, Knvb en FA niet omkoopbaar zijn? Vooruit FA is zelf machtig genoeg, maar Platini zit natuurlijk ook diep in mogelijke corruptie bij de Fifa.

30 mei 2015 om 01:15

Waarschijnlijk zijn ze allemaal even corrupt, maar zolang ze alleen al de plannen van Qatar schrappen ben ik al blij. Je kan daar gewoon geen wk houden en de enige mogelijke oplossing is dat Blatter weg gaat. (mogelijke oplossing, misschien vinden ze het zelf ook wel een goed idee).

29 mei 2015 om 19:24

Hoe kan je directe concurrent bij je plannetne horen?

Waarom trekt hij zich terug?

29 mei 2015 om 19:21

Omdat hij wist dat het BS was haha

29 mei 2015 om 19:23

Jammer praagie hahah.
Nu heb je gelijk ook onze hele naam verneukt. Denk maar niet dat fifa nog wat gaat doen in Nederland de komende jaren.

29 mei 2015 om 19:33

Blatter is er maar nog vier jaar dus denk niet dat het grote gevolgen heeft voor nederland

29 mei 2015 om 19:21

Omdat een 2e ronde geen andere uitkomst dan de eerste zou opleveren met 2 kandidaten

29 mei 2015 om 19:22

Blatter had 133/209 stemmen na ronde 1. In ronde 2 zal er niet heel veel veranderen wat betreft stemmen dus is dit vrij logisch.

29 mei 2015 om 19:25

Hij is omgekocht door Blatter.

29 mei 2015 om 19:28

Omdat het verschil te groot is om er nog wat van te maken

29 mei 2015 om 19:33

de 2e stemronde is ervoor om de groep met kandidaten kleiner te maken, aangezien er maar 2 mensen meedoen had het niet zoveel zin, Blatter zou dan toch 2x dezelfde aantal stemmen krijgen. Ali bespaard ze de tijd en moeite en stapt terug

Dikke corruptie ! Chaos bij de Fifa.

Tja... nog 4 jaar ellende

Zonde dat ie zich terugtrekt, zo lijkt het toch op opgeven. Erg jammer dit nieuws natuurlijk.

29 mei 2015 om 19:23

Logisch... Blatter had 29 stemmen kwijt moeten raken...dat was never nooit gebeurd. Beter kappen dan nog eens een uur tussen al die corrupte jantjes zitten!

29 mei 2015 om 19:26

Het had waarschijnlijk niet veel uitgemaakt inderdaad. Maar ik denk wel dat je een signaal afgeeft.

29 mei 2015 om 19:30

Denk dat de prins daar schijt aan heeft en dat siert hem. Blatter heeft de komende 2 dagen geen tijd om te feesten denk ik...te druk met intetnetbankieren denk ik zo...

29 mei 2015 om 19:34

En er zijn ondertussen ook 100 nieuwe papier versnipperaars besteld.

29 mei 2015 om 19:30

Het opgeven komt in mijn ogen alleen maar netjes over. Waarom zou je tenslotte iedereens tijd verdoen met nog een stemronde? Het verschil in stemmen is nou eenmaal te groot om te overbruggen.

Was te verwachten natuurlijk...maar stiekem hoopte ik op prins Ali. 4 more years...zucht

Wat een farce, maar goed. Hier moeten we het voorlopig mee doen helaas. Ik ben benieuwd wat Europa, de VS en de andere landen die op Ali hebben gestemd nu gaan doen in de nabije toekomst.

Blatter voelt zich totaal niet verantwoordelijk voor wat er onder hem is gebeurd, en nu begint hij in zijn speech over Beachvoetbal.

29 mei 2015 om 19:27

Beachvoetbal??

29 mei 2015 om 19:29

Ja dat we een leuke toekomst in het vooruitzicht hebben met onder andere beachvoetbal.:

29 mei 2015 om 19:33

En dat Oceanie meer invloed moet krijgen en dat er vrouwen in het Fifa-commité moeten komen. Fantastische speach dus.

29 mei 2015 om 19:38

Natuurlijk zegt hij dat...de Prins kwam in de buurt. Sepp heeft nieuwe zieltjes nodig voor 2019...

30 mei 2015 om 01:17

Beachvoetbal champions league? haha.

Vraag me af wie die 5% die ja hebben geklikt zijn.

29 mei 2015 om 19:23

Mensen die uitschoten gok ik.

29 mei 2015 om 19:27

Die ivanovic die telkens Blatter op zit te hemelen hier...

29 mei 2015 om 19:35

trolls.......trolls everywhere....

Hahaha die demente opa heeft weer eens gewonnen.

Gelukkig eerstvolgende WK pas in 2018. Genoeg tijd om eruit te stappen en wat nieuws te organiseren.

29 mei 2015 om 19:55

Eerst nog maar eens zien of NL zich plaatst

De voetbalwereld heeft in ieder geval een signaal afgegeven met het aantal stemmen wat prins Ali toch nog kreeg. Er heerst duidelijk een zekere verdeeldheid en dit is ondanks de (verwachte) winst van Blatter toch iets positiefs. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren, houdt de UEFA het slechts bij dreigementen of gaat er daadwerkelijk actie ondernomen worden?

29 mei 2015 om 19:36

achja, als de 'echte' voetbal wereld op Blatter stemt en hij de bananenrepubliek landen heeft omgekocht dan krijg je dit...

29 mei 2015 om 21:29

Was dat het scenario maar..

Haha mooi dit. Nou laat de hell maar losbarsten dan. Ali was ook geen oplossing geweest. Want dan heb je platini over 4 jaar aan het roer.

Zou me niks verbazen als Blatter Ali heeft omgekocht om zich terug te trekken..

Laat de voetbalwereld zich nu weer vier jaar foppen door die gek?

29 mei 2015 om 19:31

Minimaal 4 jaar.....

Wat ben je dan een slappe zak..

Belachelijk maargoed dat kennen van de mafifa. Bah zeg echt bah ik hoop dat de uefa zich aan zijn woord houdt en het wk 2018 boycot!

29 mei 2015 om 19:35

Gewoon een eigen toernooi organiseren en daar landen voor uitnodigen die niet in de Uefa zitten. Tegelijkertijd houden met het WK en de FIFA is klaar.

30 mei 2015 om 14:20

Dat lijkt mij ook het beste idee maar of dit zal gebeuren...

Hij kan niet eens fatsoenlijk Engels praten. Wat een aanfluiting.

Wie heeft er ja gestemd op de poll?!?! Die 133 bonden??

29 mei 2015 om 19:35

Daar komen we zo achter. Ze zijn nog de briefjes aan het checken

Tja zoals verwacht, aan het einde wint die ouwe gek weer.

Uefa moet nu direct daarnog bekend maken dat het zich terugtrekt uit de Fifa.
Zeer simpel. Woord houden.

De Uefa moet nu ballen tonen en ook echt reageren op deze schijn-president. Afsplitsen van Fifa. En de Knvb moet ook eens ballen tonen.

Ik denk dat dit expres is gedaan, de tegenstanders weten dat er veel aan de hand is bij de huidige Fifa. Ik verwacht ook dat de Uefa actie zal voeren, samen met de spelers kan dit heel effectief zijn. Het is tijd voor een moderner beleid!

Ben ik eigenlijk wel blij mee, reuze benieuwd naar wat er nu allemaal gaat gebeuren. Wel bizar, 133 landen die corruptie steunen en voor geld koezen. Waarom geldt een pensioenleeftijd in godsnaam alleen in het bedrijfsleven...

29 mei 2015 om 19:40

Wie zegt er dat die landen gekozen hebben voor corruptie en geld? De familie van Prins Ali heeft in de afgelopen jaren geld gekregen van oa Qatar, Saudi Arabie en de Verenigde Staten. toevallig 2 van de kandidaten voor een WK bid erbij.

Nou.... Heel de sport de komende periode naar de klote... Twas te verwachten

29 mei 2015 om 19:27

Dus jij hebt de afgelopen jaren niet genoten van de Wk's en de Confederationcup als ik het goed begrijp. Waarschijnlijk heb je wel voor de buis gezeten en de wedstrijden gekeken van die sport die naar de klote is.

29 mei 2015 om 19:39

Wat hebben ze de laatste 4 jaar op een leuk WK na voor goeds gedaan? Discriminatie. Matchfixing. resultaten beïnvloed door scheidsrechterlijke dwalingen. corruptie. Ja die paar weekjes leuk WK wat volledig aan spelers te danken maken dat wel goed.

F*ck Fifa

29 mei 2015 om 19:41

Volgens mij heb je het nu over de Uefa.

29 mei 2015 om 19:45

Haha ja de Uefa is ook lekker bezig. Maar de Fifa heeft natuurlijk totaaaaaaaaaaaaaal niks te zeggen over zulke zaken....oh wacht dat is de wereldwijde voetbalorganisatie, misschien kunnen die wel wat doen aan zulke dingen.maar gaan ze dat doen? uhmmm ik denk het niet.

De Uefa is ook niet het beloofde land. Maar 133 landen stemmen Blatter na zo'n week. En wat hebben ze dan goed gedaan in de laatste 4 jaar naast leuk toernooi neerzetten? Dit zaakje stinkt aan alle kanten.

29 mei 2015 om 19:53

Steef71, inhoudelijk is er helemaal niets mis met het spelletje dat weet jij ook. Achter de de schermen helaas wel. Tussen 1979 en 2015 zijn er Noord-Korea meer leiders geweest dan bij de Fifa. In deze organisatie is het mogelijk dat 14 mensen worden opgepakt voor corruptieschandalen en de eindverantwoordelijke netjes wordt herkozen.

De voorzitter van de Fifa heeft geen invloed op het spelplezier dat heb ik van voetbal, maar dat er zoveel landen blind zijn voor alle schandalen binnen de Fifa is wel frustrerend en zorgelijk.

29 mei 2015 om 20:01

@wandelgang, ik weet niet of jij op de hoogte bent van politieke spelletjes, maar als het om macht en om geld gaat, dan zit dat in alle lagen van de samenleving. Tot aan regeringen en landen toe. Nederland loopt ook als een hondje achter Amerika aan, terwijl een blinde met 1 oog kan zie dat dat land zo corrupt is als het maar zijn kan. Platini wil een andere opzet van de Ffp, want dit is niet goed voor de ontwikkeling van de Franse topploegen. Prins Ali zal ook wel wat op zijn kerfstok hebben, want hij zal dit niet uit liefdadigheid doen. Je kunt hier allemaal niks aan veranderen. het enige wat je kan doen is al persoon zeggen dat je niet meer naar die wedstrijden kijkt en hopen dat je heel veel mensen meekrijgt, waardoor de tv inkomsten drastisch teruglopen.

Triest voor de sport dit. Ben wel benieuwd welke beerput er van de week nog wordt open getrokken

29 mei 2015 om 19:45

Ik denk geen enkele beerput,blatter blijft lekker aan de touwtjes trekken en weet precies wat hem nu te doen staat.
De put dempen en wel snel ook,hij weet immers hoe dit moet anders houdt je het niet zo lang vol.

29 mei 2015 om 20:13

Hoezo triest voor het sport. Blatter is Fifa, zonder Fifa zou het voetbal echt nergens zijn.

Haha sepke!!!!! ouwe corrupte topper.

Uefa stap uit de Fifa aub..

Blatter tot zijn 83e voorzitter....tegen die tijd zal hij wel vanuit een rolstoel aankondigen dat hij zich weer verkiesbaar stelt...en aangezien hij aziÄ— en afrika al standaard in zijn zak heeft zal hij dan weer gekozen worden...

29 mei 2015 om 19:28

Afgezien van mischien die rolstoel is dit precies wat gaat gebeuren.

29 mei 2015 om 19:30

Als hij dan ook van het podium dondert heeft vi weer voor jaren aan voer.

Hij is democratisch gekozen door alle corrupte landen.
Corruptie blijft hoogtij vieren bij deze club genaamd FIFA.

"hij gaf vrijdag aan dat hij opgaat voor zijn laatste termijn," als die vuile man nog leeft, ik hoop dat hij morgen dood neervalt of mag rotten in de cel...

29 mei 2015 om 19:30

Dat zei die vorige keer ook al. Dat zegt helemaal niets

29 mei 2015 om 19:52

dan krijg je gevalletje "ik denk nog veel te kunnen bereiken, ik dien wel vanuit het bejaardentehuis te werken, maar dat moet geen probleem zijn, ik ga daarom op voor een 6e termijn" aldus Blatter

Dit laat maar weer eens zien dat democratie net zo'n verrot systeem kan zijn als alle andere systemen.

Voetbal is totaal beschadigd nu.. lekker dan nieuwe sport zoeken!

Hup joh, weg met die vent

Nu is het wachten tot de bom barst.

Nu maar dammen gaan volgen.

29 mei 2015 om 19:32

Korfbal schijnt ook wel leuk te zijn

29 mei 2015 om 19:38

Potverdorie, na de Kamps weer iemand die het oven 'mijn' sport begint te hebben.
Het doet me echter deugd dat dammen aan populariteit begint te winnen :P

De lafaards van de Knvb durfden geen statement te maken na de corruptie arrestaties.
Nu is Blatter herkozen. 133 Blatter stemmen tegen 73 voor het prinsje.

Kijken hoelang het duurt voordat alle tegenstanders zich verenigen en een nieuwe bond oprichten. Kijken of er dan nog sponsors weglopen. Deze uitslag tekent wel heel erg de mentaliteit in de FIFA. Een enorm schandaal en alsnog stemmen ze op die oude man

29 mei 2015 om 19:37

Dat gaat dus echt niet gebeuren! De UEFA is net politiek Nederland, veel blabla maar weinig daden...

29 mei 2015 om 19:42

Daar ben ik ook bang voor. Maar ik geloof niet dat die harde woorden nu wel nagekomen worden. Inderdaad, het is eerst zien dan geloven

Off topic:

Viel Blatter van het podium?

29 mei 2015 om 19:32

Bijna...van het lachen

29 mei 2015 om 19:32

misschien wel he?

29 mei 2015 om 19:38

Rolex watch in elke kleur

29 mei 2015 om 19:42

Hij appt me gewoon net een picca van die G-Klasse zo van: Misschien wel he?

Had niet anders verwacht!

Wij europeese landen schreeuwen allemaal heel erg hard, maar ben dan onderhand eens een vent en trek je nationale teams terug van de WK eindrondes. Laat Blatter het WK lekker met zijn corrupte vriendjes spelen. Ben erg benieuwd of er dan nog zo veel multinationals willen sponsoren.

De landen in het Oosten en in Amerika krijgen simpelweg geld van Blatter en diens onderdanen zodat ze stemmen op Blatter, dit geld steken ze in eigen zak...dus tja..als je ergens voordeel mee doet dan boeit het allemaal niet meer is bij hen het geval. Corruptie of niet, they don't care.

Alleafrikaanse landen stemmen op Blatter omdat die ze gouden bergen beloofd
En ze daar dus en geen eten maar ook geen hersens hebben

Nee tegen steekpenningen zeggen is ook niet zo makkelijk. Wk in Qatar en Z-Afrika hebben duidelijk hun vruchten afgeworpen voor Blatter.

Nu kijken of Uefa enig trots heeft of niet.

RIP voetbal. 133 landen die hem willen na deze week? Belachelijk. Ben klaar met die Fifa.

Off with their heads!

Toch een mastermind die Blatter. Bonden, sponsors en consumenten zijn gewoon te laf of te passief om iets te ondernemen.

29 mei 2015 om 19:45

Inderdaad...oud maar zeker niet versleten.
Had het graag anders gezien maar dit zag iedereen aankomen.
Ben benieuwd wat de UEFA gaat doen.

Het probleem is dat veel kleine landen projecten krijgen aangeboden, waardoor ze zich kunnen ontwikkelen. Die landen zijn vaak afhankelijk van dit soort projecten. Ik denk dat veel van die landen sowieso vanuit sociaal oogpunt op hem stemmen, want nu zijn ze verzekerd van investeringen in hun land. Dat die vent zo corrupt is als de nete, dat boeit die mensen niet. Die willen garanties hebben dat er in hun land wordt geinvesteerd.

Daarom begrijp ik niet dat ze voor Prins Ali zijn gegaan en niet voor Michael van Praag. Hij is ook iemand die van begin af aan ook heeft aangegeven dat ontwikkelingshulp een belangrijke portefeuille is en dat hij Blatter op heel veel punten afkeurt, maar dat Blatter op dit specifieke punt wel een goede voorzitter is en dat hij dit graag doorzet.

Ik vind Blatter ook de verkeerde persoon, maar dat wil niet zeggen dat ik niet kan begrijpen dat anderen toch voor hem kiezen.

29 mei 2015 om 22:10

Inderdaad, zeer goed te begrijpen dat die op Blatter stemmen. En wat dat betreft is dit goed voor de sport: de grote europese bonden hebben geen steun nodig, de kleine afrikaanse en aziatische bonden wel. Laat die vooral aandacht krijgen van de Fifa, dat is waar de Fifa voor is.

Ik hoopte alleen op Prins Ali met een vergelijkbaar programma als Blatter, want qua projecten doet Blatter het prima. Maar hij is wel wat oud.

Over 4 jaar Zlatan als tegenstander? Dan is het Blatter out lijkt me?

29 mei 2015 om 19:45

Dan hoeft die prins Ali ook gelijk niet meer mee te doen, want het is zlatan

Ahhhhh wat kots ik hiervan zeg!!!!!!
En natuurlijk was dit voor de zogenaamde stemronde ook al bekend dat mafia baas Blatter zou winnen....
Dan nu de Europese landen terugtrekken van het WK

29 mei 2015 om 19:44

Precies alles was allang bekend en hier is niks nieuws aan dat Blatter lekker blijft zitten.

Zou Blatter deze poll ook bekijken en denken van mwuahhhh... niet best..?

29 mei 2015 om 19:44

Dan kijkt ie daarna op zijn bank rekening en dan ziet ie dat het wel best is

Ik hoop dat er iemand komt die hier een keiharde documentaire over maakt zodat niet alleen de voetbalwereld zich dit aantrekt maar iedereen kan zien hoe de vork in de steel zit

Teleurstellend maar niet onverwacht.

Wat een drama! Blatter heeft over de jaren natuurlijk genoeg safety nets opgebouwd. Die zit met wortels en al verweven in de malafide wereld van het "voetbal". Die man denkt straks nkg dat die god is, deze overwinning zal hem zeer zoet smaken, die lacht zich kapot! Ik hoop toch echt dat de bonden en de uefa woord houden en tegenmaatregelen gaan treffen. Een WK in de woestijn zegt toch al genoeg? Geld is de enige drijfveer, niet het voetbal.

witte boorden crimineel van de hoogste rang, moet zich schamen, alleen zijn leeftijd is al rede om niet op te gaan, Ik krijg sterk de neiging om even een bezoekje te brengen aan Zwitserland en die Blatter een .50 kogel door zijn kop te jagen... (niet serieus nemen aub )

Blatter be like: "I've got bills I gotta pay! So i will stay corrupt every day!"

nee nog 4 jaar een corrupte gek aan het roer bij fifa........

En alles gaat weer gewoon door zoals het was.....één corrupte bende...........

Kom op UEFA. Verbreek de samenwerking! Elke 2 jaar een EK is niks mis mee. Paar wildcards voor grote landen.

29 mei 2015 om 19:54

En met spelers als Messi, Vela, Neymar hebben landen als Brazilie, Argentinie en Mexico ook echt geen zin om uberhaupt aangesloten te blijven. Of Amerika, wat voetbal steeds hoger in het vaandel heeft staan.

Tegen dit piramidesysteem valt niet op te boksen. Blatter subsidieert via FIFA al die arme Afrikaanse en Aziatische bonden. De diverse bondsvoorzitters kunnen zichzelf een flink salaris toe-eigenen waarna er genoeg overblijft om de laag daaronder te voorzien van lucratieve postjes etc. etc. Het is een soort van indirecte corruptie waarbij iedereen mee mag snoepen uit de pot. Alleen krijgt de ene wat meer snoepjes dan de andere.

Kom op FBI !!!! Pak die vent op. Kan me niet voorstellen dat hij de dans ontspringt.

Stap er uit! De Eufa en de FA moeten dan maar 'wilde' bonden worden.

Nu moeten de Europese landen hun verantwoordelijkheid nemen. Om te beginnen uit de Fifa stappen en vanuit de Uefa een nieuwe wereld voetbalorganisatie opzetten.
Wat mij betreft mag er ook een nieuwe voorzitter van de Uefa komen. Ik ben het Heizeldrama niet vergeten. Ik zat verbijsterd voor de tv te kijken hoe Platini zat te juichen over de lijken van de toeschouwers.hij wist wat er gebeurd was. Ik heb nooit meer enig vertrouwen in die man gehad.

Nou Uefa toon eens wat ballen en trek je terug uit het Fifa bolwerk. Eens kijken hoe lang die Blatter er nog zit dan. Want als de uefa zich terug trekt ben je al sponsors kwijt behalve Gazprom. Maar dan is het toch snel gedaan.

29 mei 2015 om 20:01

Precies! De Knvb zeker, maar het liefst de Uefa en de FA moeten er uit stappen. Dan maar geen Robben, Van Persie en het Oranje Legioen door de straten van Qatar! Als Nederland zijn we maar klein, maar als de Engelsen en de Duitsers ook thuis blijven zal het zeker effect hebben in het aantal toeschouwers in de Qatarese droomstations van 1001-nachten. Als de Europeanen thuis blijven zal dat zeker gevolgd worden door sponsors. En we weten dat de Fifa en de Afrikaanse bonden zwaar draaien op de gelden van sponsors als Adidas en Nike.

Ik heb een vraagje, hoe kan er ook maar iemand zijn die ja heeft gestemd op deze poll?!?

Het is zuur maar de beste man is democratisch gekozen en dat moeten we gewoon accepteren, en ja het is niet helemaal zuivere koffie maar hij krijgt wel de meerderheid achter zich en dat is enige wat telt.

29 mei 2015 om 19:52

Democratie is transparant. Dit is gewoon omkoping. Dat heeft werkelijk geen klap met democratie te maken.

29 mei 2015 om 19:59

Zoveel domheid in 1 post.

Krijg hier een heel vies gevoel bij.

Welke 7% stemt nou weer ja dan?! Komende maanden komt er heel veel meer rottigheid naar boven door het goede werk van o.a. de FBI. Die Blatter kan helemaal niet aanblijven. Het totale imago van de voetbalsport gaat eraan.

Goede ontwikkeling. De heer Blatter heeft zoveel voor de sport betekent en gaat nog meer innovatie brengen in de sport. Hij is een spontane man met een goed gevoel voor humor. Dat spreekt landen aan, daarom is hij ook weer democratisch gekozen als leider. Hopelijk plakt hij er nog eens 4 jaar aan vast na deze termijn. Een perfect ambassadeur voor de voetbalsport!

29 mei 2015 om 19:55

Provocateur, haha. Net zo'n rat als die vent van je naam.

29 mei 2015 om 20:17

Ga maar lachen met je vriendjes van VI. Die hem constant belachelijk maken met dat uitgemolken filmpje. Hij heeft veel voor de fifa betekend.

29 mei 2015 om 20:01

Blatter promoot het voetbal. Heeft fairplay hoog in het vaandel staan. Ik snap de kritiek niet op de man die alles heeft betekent voor het voetbal.

corruptie tot het ultimatum

Blijkbaar gaan de europese bonden volgende week samen zitten om de toekomst te bespreken en misschien zelfs acties ondernemen.

Rare Blatter, ik snap niet wat deze rare man met Israël heeft. Is Israël zo special dat hij een aparte ovatie aan de Israëliërs geeft? Ik vind dat hij weg moet. En snel.

29 mei 2015 om 21:06

Ga huilen jongetje , niet gezien dat er een paar debielen met hun zielige Palestina gedoe kwamen protesteren en wilden voorkomen dat Israel mag meedoen met de Ek's en Wk's? Dat op een Fifa conferentie waar de nieuwe voorzitter gekozen zou worden. Die mensen hebben echt een gebrek aan herseninhoud.

Het boeit je niet, sterker nog je steunt die troep. Je weet de betekenis van zionisme niet eens, maar ik weet wat je ermee bedoelt. Blijf maar haten, wij blijven sterk en succesvol

Triest, het voetbal

Ik vind het toch bewonderenswaardig dat deze man al zo lang kan blijven zitten. In eerste instantie lijkt alle commotie van hem af te glijden maar nu de kritiek zo stevig wordt en de één na de ander voor corruptie wordt gearresteerd wint hij gewoon de verkiezingen, en kan hij hoogbejaard aan de touwtjes blijven trekken. De wereld is corrupter dan ik dacht.
Als men echt een minder corrupter regime wil moeten de sponsors ingrijpen en de Eufa uittreden.
Eufa kan dan om de 2 jaar een europees kampioenschap voor landenteams organiseren.

Blatter heeft Fifa groot gemaakt, snap de kritiek op hem niet. Hij heeft van Fifa een gezonde organisatie van gemaakt. Blatter heeft Fifa groot gemaakt. De man kan er niets aan doen dat binnen zijn organisatie corrupte leden heeft, dat heb je overal wel. Door Blatter kon bijvoorbeeld Afrika een WK houden. Blatter is de juist man op de juiste plaats. Dat mensen Blatter het ergste toen wensen vind ik echt schokkend.

Heel erg treurig. En hij ziet en is nog heel fit voor iemand van 79. Dan denk ik aan mijn opaatje, altijd klaar gestaan voor iedereen, en die gaat dan 20 jaar eerder dan zo een debiel als Blatter.

Oneerlijk.

Haha geweldig hoe opgefokt sommigen hier zijn.

Wat is het probleem? Iedereen huilt hier over corruptie, corruptie die al jarenlang achter de schermen bij de Fifa heerst (als we de berichtgevingen moeten geloven). Waar was de ophef in het verleden? Waarom was de FA vroeger niet aan het huilen en aan het dreigen met een of andere boycot wat ze straks ook niet door zullen trekken?

Nee, toen was het allemaal wel goed. Maar nog niet zo lang geleden moesten de Wk's voor 2018 en 2022 verdeelt worden. En Engeland zat in de race en men dacht het WK zeker binnen te hebben. Opeens komen Rusland en Qatar uit de bus en heel Engeland is sindsdien aan het huilen en zeuren.

Gelijk kwamen de kranten daar met corruptie hier en daar, maar zoals ik al zei, waar was men in het verleden?

En wat hadden mensen nu van een nieuwe voorzitter verwacht? Of het nu Blatter of die gast uit Jordanie is. Er zou echt niets veranderen. Rusland zou nog steeds het WK van 2018 organiseren en Qatar zou het in 2022 doen.

Dus wat wil men? Nieuwe technologie? Dat kan één voorzitter alleen ook niet invoeren. Daar moet ook over afgestemd worden lijkt mij zo. Bovendien is de doellijntechnologie nog niet zo lang geleden ingevoerd meer heeft men ook niet nodig.

29 mei 2015 om 20:05

Jij snapt het, Engeland is Anti Blatter geworden en rancune omdat ze het WK niet hebben gehad. Zouden ze het WK wel krijgen van Blatter, dan had je de bende schijnheilig Engelse niet gehoord.

29 mei 2015 om 21:21

Ja, precies zo is het.

Had Engeland het WK zouden de FA en Fifa de dikste vrienden zijn. Dan was er helemaal niets aan de hand en hadden de Engelsen nu waarschijnlijk ook op Blatter gestemd.

Zo zie je maar hoe belachelijk de FA zich aan het maken is. En de mensen zijn zo dom en juichen dan ook nog eens toe.

29 mei 2015 om 20:50

Ach, iedereen loopt elkaar op te fokken om anti-Blatter te zijn. De meeste kijken veel naar VI, waar ze anti-blatter zijn en zijn inmiddels uitgemolken filmpje 100 maal herhalen omdat ze grappig willen zijn. Ze hebben geen idee wie Blatter is. Ze horen haar en daar iets over corruptie en zeggen maar wat.

29 mei 2015 om 21:14

Helemaal juist,

En daar heb ik dus ook een hekel aan. Mensen willen er niet zelf over na denken en even hun gezond verstand gebruiken. Wat ze ergens horen (zoals jij hier aan geeft VI bijvoorbeeld). Nemen ze gewoon over en komen dat hier verkondigen.

Kijk ook alleen hoeveel mensen hier zeggen R.i.p. voetbal omdat Blatter nu weer herkozen is. Ik heb 6 jaar geleden niemand horen roepen R.i.p. voetbal. Of bijvoorbeeld 4 jaar terug toen hij ook werd gekozen. Toen was er niet eens zo'n ophef als nu. Die man is sinds 1998 ofzo voorzitter en nu roept men dat het voetbal verpest is door hem.

92% stemmen hier dat het aanblijven van Blatter slecht voor het voetbal is. Maar niemand kan ook maar één echt slechte zaak opnoemen. Ja, ze komen met het corruptie die zich achter de schermen afspeelt (zoals ik al zei, al jarenlang gaande zonder problemen tot nu toe) of de Wk's die aan Rusland en Qatar zijn toegedeeld.

Wat daar slecht aan is? Ik weet het absoluut niet. Die man heeft meer goede dingen voor het voetbal gedaan dan slechte dingen. Maar men wil dat niet beseffen.

29 mei 2015 om 21:59

Die man representeert het voetbal uit de jaren '70 man. De klere, het is tijd voor vers bloed! Deze beste man heeft genoeg hedendaagse technologie tegengehouden.
Daarnaast had er zo heel veel eerder ingegrepen moeten worden op financieel gebied. En op sportief vlak moet dat nog steeds gebeuren! Nee, het gaat niet meer met die man.

Om het voetbal te redden moet er hard ingegrepen worden, met vers bloed. Niet alleen Blatter, die hele zooi.

Al die corruptie en schandalen is de spreekwoordelijke druppel die de emmer doet overlopen. Het is klaar.

30 mei 2015 om 02:17

@ Jordyb

Welke hedendaagse technologieën? Die dingen die ze in de Nba, bij het Tennis, de NFL of weet ik veel waar gebruiken?

Wil je dat ze net als in de NBA een shot clock invoeren zodat men binnen een bepaalde tijd een schot af moet vuren op de goal en als men dat niet doet de bal bij de tegenstander moet inleveren?

Dan kunnen alle tactieken gelijk de prullenbak in en moet iedereen op de aanval spelen. Daarmee verpest je het spel ook gelijk.

Wil je dat de trainers op elk willekeurig moment een time out in kunnen lassen om tactieken door te nemen?

Voetbal is niet eens sport die om de haverklap stil moet worden gelegd om wat te bespreken of te bekijken. Het moet gewoon vloeiend gaan en klaar.

Mensen wouden doellijn technologie en dat heeft men gekregen. Wat wil men nu nog meer?

Het voetbal is in mijn ogen gewoon goals zoals het nu is. Soms gebeuren er dubieuze dingen die soms vervelden voor een kant kunnen zijn. Maar dat is ook ergens het mooie aan de sport. Alles kan gebeuren.

Noem eens een voorbeeld wat er op sportief vlak moet gebeuren? Ik kan me er echt niets bij voorstellen.

29 mei 2015 om 22:58

Ik snap wel wat je zegt acolinho,

Maar kijk, je 1e alinea?
"berichtgevingen mogen geloven" er valt niks te geloven want beste blatter ontkent het niet, het is er ook, en opsporing instanties zijn al hoeveel jaar met dit bezig?
Dat mensen van hun bed gelicht worden is niet voor de show? Dan hebben ze al bewijs vergaard.

Dat het nu net voor verkiezing plaats vind is ook heus geen toeval.
Dat mensen al bekennen bevestigt het ook.
En het lijkt me dat men er nu genoeg van heeft en daarom nu dreigt met boycot (wat wellicht bluf is)? Maar dan nog dat heel boycot verhaal komt ook niet uit de lucht.

2e alinea gaat over UK, maar dit gaat niet alleen om Uk

3e alinea , nogmaals, men was er al mee bezig. En of had al bedenkingen.

4e alinea Over de toewijzing qatar en rusland...
tjah...

Eerste denk ik wat opkomt in een voetbal liefhebbers hoofd is, op zijn minst een land met een wat aangenaam klimaat en een beetje voetbal historie, (rusland vat ik dan nog enigszins).
Maar geheel toevallig bezitten die landen ook geld?
En kaaimaneilanden?
Maargoed het is toegewezen en maar het is eigenlijk nu al beetje fiasco en soap aan het worden?
Onder barre omstandigheden stadions bouwen en vele andere zaken.

Over verwachtingspatroon? Dat is idd een lastige.
Maar het kan toch beter dan wat deze man heeft voorgeschoteld al deze jaren??
De kritiek komt niet uit de lucht vallen.
En ja ik geloof ook wel dat deze man goede dingen heeft gedaan.
Maar ik denk niet dat het opweegt tegen wat nu allemaal naar buiten komt.
De kans is namelijk ook groot dat die goede dingen juist tot stand zijn gekomen door al dat gegraai?

En een wet maken zodat je je pensioen even kan uitstellen en ken blijven zitten? Klinkt allemaal best logisch he?

5e alinea. Over doellijn tech?
Ik denk dat we allemaal heus wel weten dat dat allang ingevoerd kan worden.
Het is er al bij zoveel sporten wereldwijd.
Maar men belemmert het invoeren ervan bij voetbal. Hoor dat, voetbal zowat de meest beoefende sport.
Wat natuurlijk hoedan ook illegaal gokken een handje blijft helpen.

Kortom, nee ik snap je groen randje niet echt als je aankomt met de vraag, wat is het probleem.

Er zijn meerdere problemen en veel is (helaas) onder heer Blatter zijn bewind gebeurd.

Zover de soap, de frisse wind blijft even uit....

29 mei 2015 om 23:34

'' Eerste denk ik wat opkomt in een voetbal liefhebbers hoofd is, op zijn minst een land met een wat aangenaam klimaat en een beetje voetbal historie, (rusland vat ik dan nog enigszins).
Maar geheel toevallig bezitten die landen ook geld? ''

Het bbp van Zuid-Afrika is iets onder de $ 7000, een van de rijkste van Afrika, dat van Nederland is iets meer dan $ 50.000, wil je Zuid-Afrika een land dat geld bezit noemen?

" Ik denk dat we allemaal heus wel weten dat dat allang ingevoerd kan worden.
Het is er al bij zoveel sporten wereldwijd.
Maar men belemmert het invoeren ervan bij voetbal. Hoor dat, voetbal zowat de meest beoefende sport.
Wat natuurlijk hoedan ook illegaal gokken een handje blijft helpen. "

In Engeland is dit al reeds van kracht. In Nederland bij enkele clubs. Het feit blijft dat dit verschrikkelijk duur is en daarom niet overal wordt toegepast.

29 mei 2015 om 23:36

Had het over rusland en qatar.
(stond er bij )

30 mei 2015 om 01:04

@ Duke222

Ik kom met de vraag wat het probleem is, omdat mensen (en ik vind het jammer) tegenwoordig ervan houden om zwaar te overdrijven. Ook hier wordt zwaar overdreven.

Over mijn 1e alinea. Luister, ik heb dat "de berichten mag geloven" erbij gezet als een toevoeging. In de zin van er wordt momenteel veel over gepraat. Dat er corruptie al jarenlang binnen de Fifa gaande is, is mij wel duidelijk en ik geloof het allemaal wel.

Waarom ik het over de UK heb kan ik je ook vertellen. Dit hele boycot gebeuren is door hun opgestart. Hun dreigen constant met allerlei dingen die ze (en daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken) natuurlijk nooit waar zullen maken. En waarom dreigen ze? Alleen maar omdat zij het WK niet hebben gekregen. Ik neem aan dat dit toch wel duidelijk is?

Dus deze hele boycot soap is natuurlijk dikke onzin en zeer zeker een bluf. Ik vind het wel schokken dat mensen er echt in geloven.

Hoe dan ook, om even terug te komen op die WK toewijzing.

Waarom zou een land dat geen rijke voetbalhistorie heeft een WK niet mogen organiseren? Ik kan geen enkele goede reden bedenken. Wat voor voetbalhistorie heeft Zuid-Afrika of bijvoorbeeld Zuid-Korea en Japan? Toen was er toch echt wel minder ophef.

Dan dat gezeur over de arbeidsomstandigheden gaat ook nergens over. Luister, het kan niet overal op de wereld zijn zoals hier bij ons. Wat wij hier zien als slechte arbeidsomstandigheden is ergens anders gewoon normaal. Klinkt misschien hard, maar zo is dat gewoon. Daar moeten we gewoon eerlijk over zijn.
We hebben het hier over bouwvakkers. Die stoppen er bij ons ook niet mee als het regent. Op (voor onze begrippen) hete zomerdagen gaan ze ook gewoon door en in de winter staan ze met -10 ook gewoon buiten.

Het verwachtingspatroon.

Vertel mij dan even wat deze man heeft gedaan dat in de afgelopen jaren slecht voor het voetbal was? Ik kan echt niks bedenken waar ik hem voor verantwoordelijk zou kunnen maken.

Dat hij voor het geld kiest. Kunnen we hem dat kwalijk nemen? Laten we eerlijk zijn elke grote organisatie kiest tegenwoordig voor het geld. Het speelt nou eenmaal een belangrijke rol.

Jij zegt nog iets over doellijn technologie. Ik snap daar oprecht niet wat jij bedoeld.

Ik zeg toch dat het al ingevoerd is? Op het WK was het gewoon aanwezig. Nu is het niet aan de Fifa maar aan de voetbalbonden zelf om het in te voeren in hun eigen competities en de stadions daarmee te voorzien. Die spray van de scheidsrechters die werd ook niet overal tegelijk ingevoerd.

Sorry voor het lange verhaal maar ik kon het niet anders verwoorden.

30 mei 2015 om 09:31

dank voor je reply acolinho,

Uk verhaal is vast waar maar dan nog komt de kritiek bij lange na niet enkel uit UK hoek. En ik vind UK ook lame dat ze dat doen hoor daarniet van.

Arbeidsomstandigheden gaat nergens om?hmm jahwel het gaat om mensen levens
En volgensmij werd er verbetering beloofd maar dat laat ook wat op zich wachten ?, plus ja bouwvakkers gaan door etc klopt, maar je kon het al aardig verwachten dat er doden konden vallen alsje gaat bouwen onder barre onderstandigheden inclusief dat klimaat. Dus die toewijzing was sowieso al niet handig. Lekker voetballen in 40 graden wauw. Nogmasals ik praat dan ook met name over qatar. Ook dat ze het in de zomer hadden gepland en ineens achteraf gaan bedenken van hmmz misschien is dat toch niet handig sorry hoor maar een ieder had dat al kunnen weten.
Van rusland snap ik best (maar ook niet helemaal).
Wat je zegt over zuid afrika klopt ook wel zeker maar dat verklaart natuurlijk ook enorm waarom die landen op hem stemmen. Het gaat om geld en macht. Ik geef jullie wk goed?oke dan stem op mij.

Doellijn tech? ik heb het over wereldwijd daarnaast als Blatter NU dat invoert op bijv wk whatever zal iedereen er het er mee moeten doen rights , toch is het er nog niet. En nogmaals dit gaat om voetbal, in zoveel sporten is het er al jaren waarom moet juist bij deze bekende sport alles zo lang duren?
Geld kiest?prima, maar in eigen zakken steken is niet zo nice hoe men handelt (en dan praat ik niet perse over blatter maar dingen zijn wel degelijk gebeurd onder zijn bewind die man maakt verder ook geen excuus naar de mensen toe (tenminste nergens zie ik dat?).
Ik vind nou niet echt dat hij zich verantwoordelijk opstelt hoor. Ja hooguit wat de goede dingen betreft.

Zijn leeftijd alleen al is ook een geldige reden om eens serieus na te denken in hoeverre het zo acceptabel is (los van de ophef dus).
Wat hij slecht heeft gedaan, ik heb geen zin hier vele voorbeelden te gaan noemen maar de toewijzing van qatar is niet zo bijzonder gevallen.
Dat hij tv rechten verkoopt aan mensen dicht bij hem is natuurlijk ook allemaal ow zo normaal?

Daarnaast heb ik het eigenlijk vooral erover dat het gewoon beter kan!
Qua transparantie ook etc.

Ik snap heel goed wat je bedoelt als je zegt dat vele overdrijven ook vind ik dat men Blatter soms zowat aanwijst als de duivel ofzo dat gaat ook allemaal erg ver maar wat ik bedoel is die dingen komen gewoon niet uit de lucht vallen en hoe je het went of keert het gebeurde onder zijn bewind. Ik zal ook niet zeggen dat hij zich zelf verrijkt (al acht ik wel dat die kans er is) maar het zou zeker wel kunnen dat hij een oog dicht deed?
Hoe dan ook opsporing instanties zijn er blijkbaar mee bezig en niet sinds nu.

Stom voorbeeld maar bijv dat monstertruck ongeluk. Heftig allemaal, maar waarom denkje dat zo een man van de gemeente opstapt?
Juist, omdat het onder zijn bewind is gebeurd en ondanks hij niet zelf de truck bestuurde is hij verantwoordelijk.
Erg zuur voor zoiemand maar dingen hadden beter geregeld moeten zijn , zo ook in de blatter kwestie naar mijn mening.

Ik vertrouw het nog steeds niet. Met die stemming zal vast ook wel zijn gesjoemeld. Corrupt zooitje dat het is.
Maargoed ben benieuwd wat Platini gaat doen!!!

De Fifa krijgt de voorzitter die het verdient...

De 73 tegenstemmers ? een nieuwe wereldvoetbalbond oprichten. Wie niet horen wil, moet maar voelen. Kunnen de Aa(a) werelddelen de rest organiseren.....

Allemaal PES halen dus!! :D :D

Helaas nog 4 jaar wachten, het is niet anders maar kan er verder weinig over zeggen, niemand weet exact hoe het zit(helaas).

Ala de UEFA ballen heeft stapt ze eruit...dan gaan de sponsoren ook wel morrelen en ben ik ook benieuwd wat de grotere voetballanden in Z-Amerika gaan doen...want zonder Europa heeft het WK niet heel veel niveau meer

Onbegrip, maar zoals verwacht heb wel mijn toto binnen door hem zo ff incasseren

Iedereen doet of alleen FIFA corrupt is. Geloof me dat UEFA minstens zo corrupt is als FiFA...

Je krijgt de baas die je verdiend ,dus niet meer huilen..... jullie hebben voor hem gekozen en dus voor schandalen, corruptie, machtswellusteling.

Prins Al van Jordanië is nooit echt partij geweest.
Als je Blatter niet meer wilt dan snap ik niet dat hij toch voor 4 jaar herkozen wordt.
Die oude, demente, vervelende, frauduleuze narcist die moet je geen kans meer geven.
Daar heb je de volgende ambtsperiode helemaal niets aan.
Hij heeft de uitstraling van een zak aardappelen en vult alleen zijn eigen zakken.
De Fifa heeft haar naam te danken aan Sepp Fraudeur.

Tja. De hele FIFA kan je niet meer serieus nemen of Blatter nou aan het roer zit of die Ali. Blatter die zogenaamd onschuldig is en de goodguy daar is. Helaas is er niks aan te doen

Corruptie wint weer eens, slechte zaak dit. Maar wel goed dat blatter aan het wankelen is gebracht en corruptie en steekpenningen bij fifa is bewezen. Het is een goede eerste stap naar de goede richting.

Dieptepunt voor het voetbal maar ik voorspelde het al omdat ratten nu 1maar heel moeilijk uitgeroepen zijn. Mijn benieuwen wat de volgende stappen zijn.

Jahoor!! Uefa gaat toch met grote Ek's werken. Brazilië, Argentinië, Uruguay, Chili uitnodigen, klaar! Alle sponsoren van de Fifa naar de Uefa en gewoon opnieuw beginnen. Rot op met deze corrupte gek en iedereen die al het geld in zijn binnenzak steekt want er is toch niemand die het controleert. Als dit gebeurd in dezelfde week dat hij een incompetent leider toont kan echt niet!

29 mei 2015 om 20:45

Alleen de Uefa is net zo corrupt .

30 mei 2015 om 13:04

De Fifa gaat niet meer over voetbal. De Uefa is zeker een conservatieve organisatie en zeker niet wat het zou moeten zijn, maar het is 100 x beter omdat de grote voetballanden de dienst uitmaken. Hierdoor gaat het niet om geld rondpompen maar voetbalontwikkeling. Het belangrijkste is dat de stekker uit de Fifa word getrokken, want het is een machtige organisatie waarin iedereen alleen voor zijn eigen belang zit. De interne controle is niet in orde terwijl er veel geld rondgaat. Blatter is hier 100% verantwoordelijk voor en toch mag hij blijven zitten.. Dan maar de Uefa, die corrigeert zichzelf nog..

30 mei 2015 om 13:18

Als de Uefa uit de Fifa stapt heeft dat zijn consequenties omdat deze nu al tot op het bot verdeeld is tussen Oost en West. Veel voormalige Oostbloklanden incl. Rusland hebben voor Blatter gestemd en ook zij zijn lid van de Uefa. Word het eerstvolgende toernooi geboycot door de westerse landen dan zal ook de voor Uefa de nodige consequenties hebben en houd het op te bestaan in zijn huidige vorm.

Ik hoop echt dat DFB, KNVB en FA het lef hebben om er uit te stappen. Het moet een keer klaar zijn.

Wat een wereld! In vrijwel alle normaal functionerende staten en organisaties heeft de topman de totale verantwoordelijkheid en neemt die ook als er stront aan de knikker is. Waardeloos dat Fifa hier volledig aan voorbij gaat. Ik ben dan ook sterk voor het idee dat Europa en Zuid-Amerika (wat zijn Brazilië en Argentinië immers zonder Duitsland, Spanje, Engeland, Italië, Frankrijk, Portugal en Nederland op een groot toernooi?) zelf een tegenbond oprichten. Waarin alles weer om het voetbal draait, waar grote toernooien georganiseerd worden in landen waar het populair is, waar een acceptabel klimaat van toepassing is en waar vrijheid gewoongoed is. Kijken hoe lang het dan duurt totdat de Fifa omvalt, want voor Afrika en Azië valt er weinig sponsorgeld te halen als de grote landen niet meedoen.

Na de ferme taal van talloze voetbalbonden eerder deze week is deze uitslag accepteren in ieder geval geen optie meer.

Gloeiende scheld scheld scheld.
Wat bezield de enige tegenstrever zich na de eerste ronde zichzelf terug te trekken?
Zo verklaar je Blatter de enig legitieme voorzitter die we kunnen krijgen. Wat een trieste (voetbal)wereld.

Een zwarte dag voor voetbal.... Ik hoop echt dat er meer wordt gevonden en dat de Fifa ten ondergaat met die oude gek.....

Ongelooflijk zeg.. Kom woorden te kort..
Enige wat dus nu nog kan, is dat Blatter uit zichzelf opstapt, of ze moeten hem ook nog gaan oppakken en achter de tralies pleuren..

Nee, het is tijd voor een revolutie. Uefa, stap eruit!

En over 4 jaar schuift hij zijn corrupte neefje naar voren om hem op te volgen. Let maar op.

Ik vind die ijdeltuit van een Michael van Praag een nog onbetrouwbaarder figuur als Blatter. Van Praag heeft de vorige keer gewoon op Blatter gestemd. Toen had meneer al de mond vol over veranderingen en dat het zo echt niet langer kon.

Blatter wordt niet eens 83 jaar oud denk ik. dus over 2 of 3 jaar moet hij al een "robuste" fifa achter laten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren