Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Putin hekelt Amerikanen: ‘Ze hebben niets te maken met de FIFA’

Laatste update:

Vladimir Putin heeft donderdag de politie-inval bij het uitvoerend comité van de FIFA veroordeeld. De president van Rusland, die op goede voet staat met FIFA-voorzitter Joseph Blatter, is niet te spreken over het feit dat de Zwitserse politie in samenwerking met de Amerikanen het Baur Au Lac hotel in Zürich binnenviel, op zoek naar verschillende officials.

/

In totaal werden zeven man gearresteerd en werd er bewijsmateriaal meegenomen uit het hotel. “Dit is weer een poging van de Verenigde Staten om zijn jurisdictie ook in andere landen te laten gelden. Het is een overduidelijke poging om de herverkiezing van Joseph Blatter te voorkomen”, sprak Putin, die aangaf dat hij achter de Zwitser staat.

Het Ministerie van Buitenlandse Zaken in Rusland geeft aan dat de Amerikanen illegaal gehandeld hebben. Men hoopt dat de arrestaties het imago van de FIFA niet beschadigen. “We roepen Washington op om op te houden, zichzelf neer te zetten als rechter buiten de landsgrenzen. De internationaal geldende regels dienen opgevolgd te worden”, vindt men. Rusland is over drie jaar organisator van het WK 2018.

Denk jij dat Rusland zich zorgen maakt over zijn WK-kandidatuur?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ach Putin en Blatter, 2 dictators die elkaar indekken. Niet erg verrassend.

28 mei 2015 om 11:50

Zul je zien dat de WO 3 straks begint door voetbal. Zou wat zijn he

28 mei 2015 om 12:01

"voetbal is oorlog" (R. Michels, 1970)

28 mei 2015 om 12:12

Haha "that escalated quickly" Ergens ben ik het wel met poetin eens. Maar corruptie moet gewoon aangepakt worden, en als men het binnen de jurisdictie niet doet, dan de FBI maar. Valt me wel een beetje tegen van europol. Maar goed.

28 mei 2015 om 12:20

in Zuid Amerkia is er ooit een oorlog begonnen om een vetbal wedstrijd (chili vs. Bolivia)

Putin heeft een punt in algemene termen - Amerika als rechter - zij hebben bv niet het verdrag getekend dat oorlogsmisdadigers in Den Haag kan laten berechten - dus US soldaten zijn gevrijwaard behalve voor hun eigen rechts systeem

Ik blijf blij zijn dat de FBI dit doet - ik denk dat dit niet Blatter's kop kost - dat bgebeurt pas als de sponsors weglopen - die hebben helderheid nodig - dat zal de druppel zijn... it's all about the money

28 mei 2015 om 12:22

Schijnbaar is er betalingsverkeer via de VS gegaan. Dan hebben ze natuurlijk voldoende om een onderzoek te beginnen. Bovendien is bewezen dat er veel kosten zijn gemaakt aan corruptie rondom de organisatie van de Gold Cup 2015, en laat die nou net in de VS plaats vinden.
Als dan blijkt dat bestuurders geld naar eigen rekening hebben over gemaakt wat anders in het Amerikaanse voetbal zou zijn gestoken lijkt mij deze actie al volledig gerechtvaardigd.

28 mei 2015 om 12:22

Ik ben heel benieuwd waarmee jij het eens bent met Poetin. Want de Zwitsers zijn een autonoom en eigengereid volk, die zelf bepalen wat er binnen hun landsgrenzen gebeurt. Het hele rijke Westen is Blatter en de corruptie binnen de Fifa meer dan zat en er zullen nog wel meer politieeenheden binnen die landen de corruptie binnen de Fifa onderzoeken. Ik ben heel blij met deze samenwerking, want samenwerken is de enige manier om globale organisaties aan te pakken.

28 mei 2015 om 13:46

Er is al eens eerder een oorlog over voetbal uitgevochten tussen Honduras en El Salvador. 4 dagen duurde het en er kwamen ongeveer 2000 mensen om het leven.

28 mei 2015 om 15:55

@Mentalist

De FBI zit juist op deze zaak doordat de FIFA (leden hiervan) belasting ontduiken en FIFA geld witwassen in de VS.

Terecht dat de FBI hier op duikt.

Putin? Is dat Russisch? Ik dacht dat het Poetin was. Maar goed zeker moet Rusland zich zorgen gaan maken. Het zal mij niks verbazen als ze de boel hebben omgekocht.

28 mei 2015 om 11:48

Nederlands schrijven Poetin, maar zijn naam is Putin. Net zoals dat Nederlands wel meer Russische namen verkrachten. Makhachkala wordt Machatsjkala bijvoorbeeld.

28 mei 2015 om 11:50

Bedankt! Weer wat geleerd .

28 mei 2015 om 11:52

Tsjevschenko of hoe hij ook werd genoemd. Vond dat altijd vrij lelijk staan.

28 mei 2015 om 11:53

Makhachkala wordt Machatsjkala*
En tsja... ik ben ook meer fan van de internationale transliteratie dan van de Nederlandse, maar om het nu meteen verkrachten te noemen.

28 mei 2015 om 12:36

Niet om te zeuren, maar de Russen schrijven in het Cyrillisch alfabet, dus zij schrijven geen Putin. Waarschijnlijk is dit stukje vertaald uit een taal; waar men onze "oe" als "u" schrijven, wat heel gebruikelijk is in Europa.

Sowieso, in het Nederlands is "putin" niet goed, want dan spreek je zijn naam verkeerd uit

28 mei 2015 om 12:45

Zij schrijven wel degelijk Putin, alleen dan in andere letters, dus die zien er iets anders uit, maar de uitspraak is hetzelfde. Ik kan zelf namelijk ook Cyrillisch lezen en schrijven. Je moet het ook niet uitspreken als Put, zoals dat zelfstandige naamwoord, maar wel als Poet. Uitspraak is niet altijd hetzelfde als hoe je het schrijft, maar Putin is wel gewoon zijn naam. Soms snap ik wel dat Nederlanders een naam veranderen, zodat de uitspraak klopt, maar in dat geval is dat nergens voor nodig. In het Cyrillisch schrijven namen ook vaker anders, maar dat is ook puur op uitspraak.

28 mei 2015 om 12:48

Oké, e snapt prima waarom we Poetin schrijven, zoveel is mij duidelijk. Maar waarom je dan wil dat wij zijn naam als "pu- tin" gaan schrijven, snap ik dan weer niet

28 mei 2015 om 13:29

Wat dacht je van Engelsen en Duitse namen? Koln is Cologne in het Engels, Munchen is Munich, en ga zo maar door. In heel veel landen worden dingen net iets anders vertaald.

28 mei 2015 om 13:45

Nog erger is dat Duitsers Milaan Mailand noemen.

28 mei 2015 om 13:56

Of Italianen die München Monaco noemen .

28 mei 2015 om 16:10

Dan vind ik het nog erger dat de Fifa geen umlaut toelaat.

Zo wordt Müller: Mueller.

Bah.

Haha wat een pipo die Putin, de Fifa is de Wereldvoetbalbond en volgens mij maken de Amerikanen ook deel uit van de wereld. Dat Putin het niet zo op de USA heeft mag duidelijk zijn maar deze uitspraak raakt kant nog wal.

28 mei 2015 om 11:52

Hoezo? Poetin heeft helaas gewoon gelijk, sinds wanneer is de FBI een internationale politiemacht? En vanwaar de jurisdictie dan buiten de VS? Hoe spijtig het ook klinkt maar Poetin heeft gewoon keihard gelijk.

28 mei 2015 om 11:58

De jurisdictie van FBI valt binnen de VS. Weet wel dat ze alleen zuid-amerikanen hebben opgepakt. Deze hebben waarschijnlijk de wet overtreden die schade aan de VS hebben gebracht.

28 mei 2015 om 12:01

Nee hoor. FBI heeft arrestaties laten uitvoeren in samenwerking met andere landen. De mensen die opgepakt zijn, zijn mensen die gebruik hebben gemaakt van Amerikaanse bedrijven en dergelijke en mogen dus door Amerika aangeklaagd worden. Daarnaast staat de concacaf ook nog eens op Amerikaans grondgebied. Vanuit daar zijn veel zaken afgehandeld. De internationale gemeenschap heeft vervolgens deze mensen opgepakt en aangegeven ze uit te leveren aan Amerika. Als dit in Rusland was geweest zal dit niet gebeurd zijn. Gelukkig zitten ze daar niet.

Rusland wilt zich gewoon weer graag negatief uitlaten over Amerika omdat zij graag de baas willen spelen. Net een klein kind die er niet tegen kan dat iemand anders de aandacht krijgt. Elke overheid die geen corruptie wilt moet heel blij zijn met deze acties van Amerika en van Zwitersland. Laatsgenoemde heeft namelijk zelf ook een groot onderzoek lopen.

28 mei 2015 om 12:02

Sinds er geldtransacties via amerikaanse banken zijn gegaan heeft de VS er wat mee te maken, transacties die voortkomen uit corruptie. Alleen maar beter dat de FBI dit doet, hopelijk kan de FIFA nu transparant worden

28 mei 2015 om 12:06

Er is Amerikaans staatsgeld gegaan naar campagnes om toernooien binnen te halen. De FBI heeft er dus alles mee te maken.

28 mei 2015 om 12:18

Zelfs als hij gelijk heeft blijft dat wat ongemakkelijk van iemand die gewoon even de Krim inlijft. Gewoon, omdat ie er zin in had.

28 mei 2015 om 12:48

Nee, Krim is van oorsprong gewoon Russisch land en dat voegt zich nu gewoon toe waar het bij hoorde. De inwoners wilden het en Rusland wilt het ook. Wat is er dan mis mee? In de tijd van de Sovjet-Unie was er een leider die Oekraïens was en Krim op de kaart van Oekraïne gooide, terwijl het eigenlijk Russisch was. Toen de landen onafhankelijk werden bleef het dus bij Oekraïne, maar het hoorde gewoon bij Rusland, en het is nu gewoon op zijn plek.

28 mei 2015 om 13:02

De Krim is niet oorspronkelijk Russisch.
Dat de "huidige' bevolking grotendeels Russisch is is niet vreemd omdat "vroeger" zo'n beetje alle oorspronkelijke bewoners definitief op vakantie zijn gestuurd naar Siberie.

29 mei 2015 om 00:05

@sjoerd

'in samenwerking met' moet je tussen haakjes zetten. Putin heeft gelijk wat het ook voor regel is die puur is ingesteld om Amerika meer macht over de wereld geven. Ondanks dat wat dan ook ovet Amerikaans grondgebied is geweest, horen zij een internationale instantie te benaderen, wat ze door deze regel niet meer hoeven. Dit betekent dat zij in alle vrijheid de regels kunnen maken, aangezien ook internationale instanties hiermee akkoord gingen.

Ik vraag me af wanneer mensen beseffen dat Putin en op bepaalde hoogte China en Japan de enige buffers zijn tegen een totalitaire dictatuur van Amerika.

28 mei 2015 om 12:16

Poetin heeft groot gelijk in deze. Amerika probeert constant haar spierballen te laten zien en zich als internationaal rechter op te stellen. Maar goed, hier in Nederland hebben wij nou eenmaal een beeld over Amerika als de grote redder. Zo Zwak van West-Europa dit.

28 mei 2015 om 12:20

"amerika probeert constant haar spierballen te laten zien" En Rusland dan? Anti homo wetten, even de Krim inlijven, intimideren Oekraïne?

28 mei 2015 om 12:32

@matthaus

Ehm.... denk dat jij als westers iemand je handen mag dichtknijpen met een bondgenoot als Amerika.

de VS is nou eenmaal al sinds jaar en dag de 'politieagent' van de wereld. Tuurlijk ook niet zonder schoon blazoen, maar als ik moet kiezen tussen Rusland en Amerika is mijn keuze meer dan duidelijk.

En laten we het maar niet hebben over de 'kracht' van Europa in het algemeen, het gaat in de wereld tussen VS, Rusland en China, met daarbij geallieerde landen die steun kunnen geven. Europa als continent is een lachertje in de wereld. Heeft geen kracht in de vorm van een leger, blaft soms een beetje, maar kan gewoonweg niet bijten.

28 mei 2015 om 12:49

Rudeboy65:

Krim is van oorsprong gewoon Russisch land en dat voegt zich nu gewoon toe waar het bij hoorde. De inwoners wilden het en Rusland wilt het ook. Wat is er dan mis mee? In de tijd van de Sovjet-Unie was er een leider die Oekraïens was en Krim op de kaart van Oekraïne gooide, terwijl het eigenlijk Russisch was. Toen de landen onafhankelijk werden bleef het dus bij Oekraïne, maar het hoorde gewoon bij Rusland, en het is nu gewoon op zijn plek.

28 mei 2015 om 12:56

Haha daar hebben we Matthaus weer.

Verdediger van Qatar ondanks dat ze slaven gebruiiken onder erbarmelijke omstandigheden en reporters oppakken van de BBC omdat ze niet nog meer persberichten willen over de vele, vele.. vele doden enkel en alleen voor een WK. Een WK dat in de winter gehouden word terwijl plechtig werd beloofd dat het in de zomer gehouden zou worden met behulpt van state of the art technology.. ahum. Ja dat heeft de Fifa heel goed gedaan, daar is niks fishy aan.

Het waren Zwitserse autoriteiten die de leden van Fifa hebben opgepakt. Het was niet enkel een FBI actie.

28 mei 2015 om 13:32

Heee daar ben je weer.

Zonder die Amerikanen hadden we geen vrij Europa gehad. Dus ik zou ze maar een beetje dankbaar zijn. Er zijn strafbare feiten gepleegd op Amerikaans grondgebied. Niks internationaals aan dus. Daarnaast is Zwitserland, dus geen Amerika, zelf een onderzoek gestart naar de toewijzing aan Qatar en Rusland. Dit ontkende je gister stellig, maar het is gewoon een feit.

28 mei 2015 om 13:43

@rudeboy,

Er zijn wel meerdere landen die niet even tolerant zijn jegens homo's hoor, zelfs Amerika is daar 1 van. Daarnaast is de Krim niet 'even' ingelijfd zoals jij dat beweert, want dat is van oorsprong een Russisch land dat via een referendum heeft bepaald dat het zich weer wilde aansluiten bij Rusland. Dat intimideren van Oekraïne slaat ook nergens op, want die hele oorlog zou er nooit zijn geweest als de EU die illegale staatsgreep goedkeurde. Vergeet niet dat onder de voormalige president Yanukovich Oekraïne en Rusland nog steeds bondgenoten waren.

28 mei 2015 om 14:11

@ Rudeboy55

Jammer dat jij nu een drogreden gebruikt 'jij bakken'. Ja maar zij doen het ook huilie huilie. Nergens stel ik dat Rusland de Fifa moet aanpakken.

28 mei 2015 om 14:15

@ Ajaxwestham
Amerika heeft nou eenmaal een zeer beperkte connectie met voetbal. Dit terwijl Europa en voetbal onlosmakelijk zijn verbonden. Mijn vraag is derhalve waarom wij als Europeanen niet ons eigen problemen kunnen oplossen. Duitsland, Nederland en England hadden dit door een simpele boycot van het WK heel makkelijk kunnen oplossen.

28 mei 2015 om 14:20

@ Koni20
In bepaalde staten in Amerika heb je volop homo haat. Sterker nog, in Alabama worden homoseksuelen structureel weggejaagd.

28 mei 2015 om 14:24

@ scumpti0uz
Vind jij het niet jammer dat Amerika, een land dat vrij weinig te maken heeft met voetbal onze problemen oplost? Wij Europeanen zijn sterk genoeg om de Fifa aan te pakken. Een simpele boycot van het WK was voldoende geweest. Verder is Tot noch toe is er geen enkele reden om te twijfelen aan de rechtsgeldigheid van de toekenning van het WK aan Qatar. Tot op de dag van vandaag is er geen enkele vorm van corruptie ontdekt.

28 mei 2015 om 14:26

Klopt Amerikanen hebben Europa bevrijd, maar betekent dit dan automatisch dat Amerika onfeilbaar is en Europa maar constant moet blijven redden?

28 mei 2015 om 15:18

@Matthaus: we hebben in EUR met meer regels en gezeik te maken... in de VS waar deze transacties plaatsvonden is dit veel minder het geval. Door als NL DUI en ENG weg te blijven riskeer je simpelweg 20 jaar uitsluiting en daarvan profiteren dan andere ploegen.... het is iedereen of niemand.
Dat Amerika niks met voetbal heeft neemt niet weg dat ze zich mogen bemoeien met illegale activteiten op hun grondgebied.

28 mei 2015 om 15:28

@Lukaronaldo: wanneer begint bij jou de geschiedenis? In 1783 annexeerde Rusland de Krim voor het eerst... dat betekent dus dat het ervoor Niet van Rusland was. Puur bij de feiten blijven en ze niet in je voordeel willen verdraaien zou een goed begin zijn. Overigens alvorens je nu wijst naar Oekraine: de discussie gaat nu over of de Krim altijd al van Ruslamd was.
Voor de rest ben ik het met je eens dat Amerika en de EU Ruslamd onder druk zetten door Oekraine bij de EU te willen hebben. Maar de manier waarop Rusland bezog is is identiek aan de manier waarop ze in de jaren 60-70 (?) Hongarije binnenvoelen... vies kloteland is het gewoon. En het is een schande dat er hier in Centraal Europa tientallen Russen per maand binnen (willen) komen omdat ze Rusland ontvluchten (ik spreek er heel wat hier). Allemaal bang voor die promotor van seks met dieren (ik verwijs naar zijn halfnaakte torso terwijl hij een paard knuffelt en combineer dit met de aanklacht tegen U2's nieuwe album cover).

28 mei 2015 om 15:33

Dat betekent het ja. Europa doet zelf niets, heeft een waardeloos leger en lijdt aan een ernstige vorm van besluiteloosheid. We zijn nog op alle momenten door de Amerikanen geholpen moeten worden. We hebben ongelofelijke slappe knieën. Enige wat hier gebeurt is oneindig vergaderen. En dan nemen we met stevige woorden afstand van Poetin en Blatter, nou boehoe.. zal vast indruk maken.

28 mei 2015 om 15:56

@rvandoor,

De Krim was ook altijd van Rusland. De Turken hebben de Krim in de 15e eeuw veroverd, maar na die oorlog is het altijd in Russische(of Sovjet, hoe je het wil noemen) handen geweest. Ze hebben de Krim weliswaar cadeau gedaan aan Oekraïne, maar dat neemt niet weg dat het toen nog altijd een autonome regio was. Daarnaast is Sevastopol, de hoofdstad, een Russisch grondgebied.

Je haat jegens Rusland zit zo te lezen wel heel erg diep, want je noemt nu wel Hongarije op, maar wat het westen heeft gedaan met de Balkan-oorlog in de jaren 90 is minstens zo erg. Bovendien hebben zij ook nog eens zonder geldige reden een illegale staatsgreep in Oekraïne goedgekeurd omdat de vorige president goede banden met Putin. Over vieze klotelanden gesproken...

28 mei 2015 om 16:36

Zonder de Russen was Europa wel vrij wil je zeggen?
De Russen stonden als eerste te wapperen met hun vlag in hartje Berlijn. De Russen hebben de meeste WO II slachtoffers gehad. Rusland was belangrijker dan de Geallieerden.

28 mei 2015 om 17:27

@ Bieroloog
Ik durf te wedden dat indien Duitsland, Nederland, England en Italië het WK zouden boycotten, dan zou dat grote gevolgen hebben voor Fifa.

28 mei 2015 om 21:47

Rusland had een groot leger, geen sterk leger.
Denk dat we meer aan de geallieerde hebben gehad.
En jezus jongens wat offtopic.
Gaan we nu discussies voeren over en tussen Russisch en Amerikaans-gezinde mensen?

29 mei 2015 om 09:24

Matthaus
Zonder de Amerikanen hadden wij nu verplicht jou taal gesproken gezien jou naam. Dus dat jij een hekel hebt aan de Amerikanen en waarom is wel duidelijk.
Even een kleine uitleg over wat er nu gebeurt is de afgelopen 3 jaar. De Amerikanen hebben de Fifa geinfiltreerd en hebben zodoende veel bewijs kunnen vinden waar ze de komende weken mee zullen komen. Dus dat jij denk dat er geen bewijs is is erg kortzichtig. Of denk jij dat de Zwitsers over 1 nacht ijs gaan. Het gaat de Amerikanen helemaal niet om of over het voetbal. Het gaat er bij de Amerikanen om dat er witwas praktijken hebben plaatsgevonden via Amerika. Dus is Ameika belasting inkomsten misgelopen en dat geef ze alle recht om deze mensen aan de rechter voor te leiden en de rechter laten bepalen wat hij er van vind. Dat is nou democratie en een rechtsstaat. Daar kan Poetin nog een puntje aan zuigen. De Amerikanen klagen alleen aan en de rechter bepaald zoals het hoort.

Putin neemt het op voor zijn vriendje die hem een WK gegeven heeft. Ieder land heeft recht dit te onderzoeken, Putin kan eerder klagen op het groot aantal corruptie schandalen binnen de Fifa...

Grappig hoe de ene dictator opkomt voor de andere hahaha.

Haha, 1 van de grootste schurken van de moderne tijd hekelt de acties van de FBI inzake de corruptie bij de Fifa...
Hij zal wel bang zijn over wat er naar buiten komt over zijn doen en laten betreffende het binnenhalen van het WK 2018.
En hoezo hebben ze "illegaal gehandeld"? Alles is netjes in overleg met de Zwitserse justitie gedaan..

Putin jij bent wel de laatste die zich hier in moet mengen, net zo ongeloofwaardig als Blatter zelf!

Ja logisch dat ie het veroordeeld, die ziet de bui al hangen als naar buiten komt dat ook voor het WK van 2018 dikke enveloppen onder de tafel door zijn gegaan om het WK naar Rusland te laten gaan. En ik snap wel dat hij achter Blatter staat, allebei schuwen ze het omkopen/ laten omkopen en andere machtsspelletjes niet, het zijn allebei 2 veredelde dictators.

Wat een verrassing dat Putin hier tegen is. Gelukkig werkt hij niet heel nauw samen met Blatter en is hij volledig objectief hierin.

Overigens heb ik geen idee of de FBI daadwerkelijk de bevoegdheid heeft om in Europa op dit niveau te handelen. Lijkt mij dat zij dit niet doen met de wetenschap dat het niet mag. Weet iemand hier meer van?

28 mei 2015 om 11:53

De FBI heeft sinds kort de bevoegdheid om in te grijpen bij verdacht betalingsverkeer dat loopt via Amerikaanse banken. Het lijkt mij dat ze de verdachten dan dus ook in andere landen dan de VS mogen oppakken, al dan niet met toestemming van justitie van het betreffende land.

28 mei 2015 om 12:09

@griezmann
De hamvraag is: wie heeft die bevoegdheid aan de FBI gegeven? De wereld? Of de Vs?

Nederland heeft een internationaal Strafhof in Den Haag. Maar als ze een Amerikaan gaan vervolgen, heeft de Vs daar een wet voor aangenomen (helemaal op eigen houtje), mag de Vs Nederland hiervoor aanvallen. Hoe moet ik dit zien? VS staat boven het internationaal Recht of heeft de wereld de VS die bevoegdheid gegeven dat zijn boven alles en iedereen staat?

28 mei 2015 om 12:12

De FBI mag absoluut niet mensen oppakken in het buitenland zonder medeweten en medewerking van het ministerie van justitie van het betreffende land. Geen sprake van! Sterker nog al zouden ze dag willen dan kan de plaatselijke Jan politie man de FBI oppakken voor ontvoering.

28 mei 2015 om 12:31

Gelukkig is dat ook helemaal niet gebeurd. De Zwitserse politie heeft de mannen opgepakt in overleg met de Fbi. De VS en Zwitserland hebben een uitleveringsverdrag dus de VS kan natuurlijk altijd een verzoek neerleggen bij de Zwitserse overheid om mensen die in de VS van een misdrijf verdacht worden en zich op Zwitsers grondgebied bevinden te arresteren en uit te leveren. Hoe bindend het verdrag is (dus in hoeverre Zwitserland de mogelijkheid heeft het verzoek naast zich neer te leggen) dat weet ik niet.. Maar het lijkt erop dat ze daar in dit geval in ieder geval geen behoefte aan hebben..

28 mei 2015 om 13:27

Als er via Amerikaanse internetproviders of Amerikaanse banken criminele activiteiten worden gepleegd door Niet-Amerikanen buiten Amerika dan is de FBI bevoegd om deze mensen te onderzoeken. In overleg met het Ministerie van Justitie van dat betreffende land (bijv Zwitersland) kan er volgens een plan van aanpak worden opgesteld.

De uitlevering van de heren kan overigens nog jaren op zich wachten.

Rusland wil gewoon niet dat bekend wordt dat ze een WK hebben gekocht over de rug van Nederland en Belgie

Omdat Poetin al net zo corrupt is als die Blatter. Ben benieuwd hoeveel geld Poetin van Blatter heeft aangenomen om op hem te stemmen.

De ene corrupte dictator gaat de andere corrupte dictator verdedigen haha.
Bang dat er nog wat boven tafel gaat komen zeker en het hele wk niet naar Rusland gaat?

Dat denk ik wel. Die hadden nooit gedacht dat het zover zou komen.
De Amerikanen zijn ook niet zuiver in deze. Die laten geen mogelijkheid onbenut om de Russen dwars te zitten en te isoleren. Ik kan geen andere reden bedenken waarom de FBI zich ineens met de Fifa gaat bemoeien. Ik vind het trouwens wel best hoor, van mij mogen ze de toernooien in Rusland en Quatar verbieden. Het zijn toch 2 zwaar criminele landen waar grote monsters de dienst uitmaken.

28 mei 2015 om 11:52

Geldstromen. Als er Amerikaanse rekeningen worden misbruikt voor witwassen en omkoping dan staan ze volledig in hun recht.

28 mei 2015 om 11:58

Dat is zo, maar dat is al 25 jaar aan de gang. Het is pas sinds de Russen er bij betrokken zijn, dat de FBI stappen is gaan ondernemen. Is iets te toevallig.

28 mei 2015 om 12:43

Dat maakt an sich niets uit in de opmerking die Putin plaatst: Amerika heeft geen jurisdictie. Juridisch onjuist, gezien er betalingen plaats vonden via Amerikaanse rekeningen heeft Amerika het recht daar onderzoek in te doen en de betrokken personen te arresteren.

28 mei 2015 om 21:49

Als je het even meer was gaan volgen dan weet je dat het al langer bezig was, en achter de schermen waarschijnlijk nog langer.
Want het zou een beetje dom zijn als je voor het onderzoek al laat weten dat je mensen in de gaten gaat houden.

28 mei 2015 om 14:18

Juist, bij corruptie kun je Rusland, Qatar en de Fifa op een hoop gooien, als ze drie vliegen in een klap slaan, petje af! Ik vind de NSA praktijken van amerika ook niet kunnen en wil totaal geen handelsverdrag, we moeten oppassen dat dit soort zaken geen reden zijn om maar meer privacy gegevens weg te geven. Echter wat betreft het aanpakken van corruptie sta ik weer helemaal achter in dit geval de Fbi.

Die Putin is vriendjes met Blatter. Twee vieze mannetjes die voor geen meter te vertrouwen zijn. Putin heeft zeker ook wat te maken met die duitstere praktijken van Blatter. En daarom spelen we het WK 2018 in Rusland. Vriendjespolitiek. Putin is Put-out.

28 mei 2015 om 11:52

Duitstere praktijken? Merkel is zo erg toch niet?

Verder wel gelijk, al is een WK in Rusland nog niet eens zo verbazingwekkend voor mij. Rusland stond nog niet zo lang geleden 10de op de FIFA-ranglijst en de competitie word ook sterker en sterker. Dat het keer in zo'n land word gehouden is niet zo raar als Qatar.

Maar als blijkt dat het hartstikke omgekocht is moet het natuurlijk in Duitsland of Engeland gehouden worden. Die kunnen een WK voor morgen organiseren.

28 mei 2015 om 11:56

Haha... Goed gezien. spelfoutje. Duistere praktijkem moest daar eigenlijk staan.

28 mei 2015 om 12:00

Nou ik vind eigenlijk dat het WK in Qatar afgeblazen moet worden. En dan gewoon nu al in verschillende landen spelen. Er sterven daar dagelijks mensen in Qatar door de bouw van de stadions en omstandigheden. Nu afblazen dat WK. Gewoon in 2020 in verschillende Europese steden spelen.

28 mei 2015 om 12:52

@babel
Ik vind jouw voorstel niet zo gewoon.

Evenmin vind ik het gewoon dat er mensen in Qatar sterven door bepaalde omstandigheden. Zo een WK legt ook druk op zo een land en dwingt zo een land de arbeidsomstandigheden te verbeteren. Als je het afblaast, betekent dit niet dat het niet meer gebeurt. Het betekent alleen dat jij en ik er niet meer van zullen horen. En aangezien Qatar ons niet boeit, willen we er ook niet meer van horen. Doordat voetbal iets gemeenschappelijks heeft tussen Qatar en ons, dwingt het ons om er nu wel van te horen, ons afkeer te laten zien en hier iets voor te doen.

Het is verder idioot dat men nu wel begint over illegale geldstromen. Het WK is in de afgelopen eeuw bijna altijd met machtsspelletjes (waarbij Europa een dikke vinger in de pap heeft gehad) en geldstromen aan de landen toegekend die ons goeddunken. Landen waarin wij het wel goed vinden dat - ons WK (alsof voetbal van mij en jou is - het daar plaatsvindt.

Om die macht die Europa heeft en had te doorbreken is er meer dan alleen maar een beetje stemmen nodig. Daarvoor hebben Afrika en Azië hemel en aarde moeten bewegen - dit heeft ze echt veel geld gekost - om als een soort stiefkindje ook af en toe iets van het grote WK te mogen meespieken.

Het is niet goed dat het gaat zoals het gaat, maar het is absoluut niet goed zoals het ging. Europa werd almaar groter en machtiger en de andere werelddelen bleven maar een marginale rol spelen. Zelfs zuid Amerika heeft heel veel moeten inleveren. Ook sportief. De Europese bonden gaan maar door - want er zit veel geld in zo een WK en dat willen we zoveel mogelijk onder ons verdelen. Het WK zoveel mogelijk in Europa houden, zoveel mogelijk Europese landen in een WK opnemen en af en toe een Zuid Amerikaans of noord Amerikaans land (misschien Australië) een Wk'tje laten organiseren. Maar let wel, volgens onze regels hè.

Blatter, die absoluut geen goeierd zal zijn, stak hier een stokje voor. Hij heeft als Europeaan voor het eerst gestreden voor het voetbal in Afrika en Azië. Hij is ook de enige die zijn woorden heeft waargemaakt. Hij heeft het voor elkaar gekregen dat de stiefkindjes echt een WK mochten organiseren. Daar zijn de echte kids jaloers op. Hoezo mogen de vieze kleine stiefkindjes af en toe een WK organiseren. Daar halen wij mooi ons neus voor op. Wij doen niet mee, pakken het gewoon van ze af, haha, en verdelen het koekje gewoon onder de Europese steden. Dat vinden wij wel mooi en lekker eigenlijk. De tijden komen ons ook goed uit. Kan ons wat schelen.

Er zijn mensen die dit niet fair vinden. Daar valt wat voor te zeggen.

28 mei 2015 om 12:55

Ik ben ook tegen WK in Qatar. Dat land heeft niks met voetbal te maken. Waarschijnlijk ook gekocht WK en de geschonden mensenrechten zoals jij al aanhaald.
Maar ik denk dat als de FBI met harde bewijzen komt voor zulke dingen de druk op de Fifa en Qatar gigantisch word. Word moeilijk voor ze om zich dan vast te houden lijkt me.

28 mei 2015 om 14:33

@ Yorickjuve
En wie ben jij om te bepalen wie wel en wie niets met voetbal te maken heeft? Waar haal jij die arrogantie vandaan? Ik kan je meedelen dat voetbal ontzettend populair is in Qatar en het Midden-Oosten. Het zal een feest zijn voor alle landen in het Midden-Oosten.

28 mei 2015 om 15:12

@ yorick
Het punt is dat ik wel ellenlange verhalen kan gaan typen, maar dit heb ik zo vaak gedaan over dit onderwerp. Er is een ongelofelijk desinteresse in Qatar en de Arabische landen / het midden-oosten. Het is een blinde vlek voor ons, waar we zo min mogelijk mee te maken willen hebben. Zandbak is een mooie benaming. Alles zandbak noemen.

Het punt is alleen, deze negeer-mode betekent niet dat het ook waar is wat we denken of laat ik zeggen: willen voelen.

Qatar is een Arabisch land. Er zijn 24 Arabische landen die deze bid als geheel hebben gesteund en ook de overwinning als geheel hebben gevierd. Qatar is ook onderdeel van het midden-oosten, waar behalve Arabische landen ook landen als Iran, Pakistan en India dit als een hele bijzondere ervaring zien. Ze zullen er dan ook met grote getalen komen. Deze mensen hebben altijd van voetbal gedroomd, ze hebben altijd ervan gedroomd een WK van dichtbij te mogen meemaken, maar hebben nooit de kans gekregen om het in hun eigen omgeving mee te maken. Hun WK. Dat is voor deze landen al een groot feest een werkelijke droom waar ze al meer dan 50 jaar pogingen voor hebben gewaagd en ervoor hebben bemiddeld. Dat is wat. Iedere keer probeerden ze een Arabisch land naar voren te schuiven en gingen ze die steunen. Steeds kregen ze geen kansen en ook al hadden ze een serieuze bid, werd er net als in 2010, in de achterkamertjespolitiek een ander land tussen gezet. Uiteraard met penningen en druk vanuit de sponsoren. De Arabische landen hadden er nu van geleerd. Ze beloofden dit keer een utopie. Ze wilden koste wat het kost het WK 1 keer onder zich. Mag het? Qatar kan het, heeft een blanco cheque ervoor over, en andere Arabieren dragen hun steentje bij.

Het is niet het WK van Qatar, dit is het WK van een alle Arabieren en alle midden-oosterlingen. Dat Europa een keer minder blij is, snap ik. Maar je kunt niet alles hebben. Het wordt tijd dat het voetbal met meer mensen van de wereld wordt gedeeld en dat mensen uit het Westen, even hun arrogantie opzij zetten, accepteren dat dit ook ergens anders mag worden georganiseerd. Ergens wat heel anders is dan hoe zij het gewend zijn. En dat zij zich zouden moeten schikken met hele andere culturen en zich voor 1 maand nederig moeten gedragen. Met de nadruk op 'hele'.

Daarnaast vind ik het juist goed dat Qatar wordt aangepakt door het WK. Zij hanteren al jaren geen goede omstandigheden voor buitenlandse arbeiders. Niet alleen nu. en niet alleen Qatar. Dit geldt ook voor de Emiraten en de Saoediers. Wat zou het goed zijn dat wij de druk zouden opvoeren zodat deze mensen wat meer rechten krijgen in deze landen. Qatar heeft er alles voor over. Dit kan nu. Maar we willen eigenlijk niet betere rechten en betere leefomstandigheden voor de gastarbeiders. Kan ons wat schelen. Als het WK maar hier om de hoek wordt georganiseerd en wij gewoon kunnen feesten en bierdrinken zoals ons dat goed dunkt.

28 mei 2015 om 15:35

@matthaus

Ik zie jou constant op je tenen getrapt zijn rond dit onderwerp. Ben jij een Qatari en voel je je persoonlijk beledigt?

En Qatar kan voetbal wel heel leuk vinden, maar we houden het al in de winter vanwege het klimaat. Ze deden nog nooit mee aan een WK en staan 99ste op de FIFA-ranking. Weet je welke landen boven hun staan? Hier heb je er een paar: Malawi, Benin, Estland en ga zo maar door.

Qatar werd verkozen voor de VS en Australie. Nou als jij het liever in Qatar houd, prima. Ik wilde lekker naar Australie. En als ik dan arrogant ben ben ik dat maar keertje.

28 mei 2015 om 16:04

Vreemd. Dat jij het gooit op jouw wil en op de ranking van Qatar. Voorkeur is iets, en dat is natuurlijk een ieder zijn recht.

Het punt is alleen, dat men een 'gewoon' gewonnen WK bid, door Qatar wil afpakken omdat men plots de regels die al 50 jaar oneerlijk zijn wil toepassen. Opeens is de Fifa niet integer geweest. Maar als Engeland op dezelfde manier had gewonnen en de Qataresen hier een probleem van hadden gemaakt, dan vond niemand het hier erg.

Ik heb er geen moeite mee als mensen gewoon zeggen dat ze Qatar niks vinden en liever naar Amerika willen. Dan is het een kwestie van smaak. En dan zeg ik, een keer heb je geluk en krijg je wat je wilt en een keer niet. Zo zit de wereld in elkaar. Zoals ik het een ieder gun soms zijn zin te krijgen, gun ik het de Arabieren om eens een WK te organiseren. Maar ga niet van die nare propaganda steunen en een WK van het land afpakken. Dat is gewoon gruwelijk. Dit is echt echt ongepast en heel pijnlijk voor andere culturen en mensen.

Overigens ben ik van mening dat het helemaal niets uitmaakt waar een land op de ranglijst staat om een WK te mogen organiseren. Dit zijn geen argumenten. Qataresen zijn voetbalgek, en Arabieren zijn over het algemeen verslaafd aan voetbal. Ze spelen weliswaar niet op een hoog niveau, maar dit betekent niet dat voetbal voor die mensen hun ziel en zaligheid is. Dus het is inderdaad wat dat men deze mensen geen WK-organisatie gunt. Voetbal is geen kolonie, voetbal is van alle mensen. Deze bekrompenheid zorgt dus voor de frictie tussen Europa en de Fifa. Blatter heeft dat goed gezien en is op die pijnpunt gaan zitten. Hij heeft als het ware laten zien dat er een wond open ligt en dat die wond ook ernstig stinkt. Is ergens wel pijnlijk, dat ik een Blatter moet verdedigen, en corruptie, omdat men het normaal vindt dat bepaalde delen van de wereld niet het recht hebben om een voetbal-WK te organiseren.

28 mei 2015 om 16:16

Excuses diegopeladona alls ik niet duidelijk was in eerdere posts.

Mijn voorkeur ging uit naar VS of Australie voor de WK 2022. Niks tegen Qatar, ben er nooit geweest dus kan het land en voetbalcultuur verder niet beoordelen.
Maar als Qatar de organisatie legitiem heeft verkregen kunnen we zeuren wat we willen maar dan is het democratisch besloten. Dan moeten we natuurlijk naar Qatar gaan en er een mooi feest van maken.

Andere landen hebben mijn voorkeur vanwege voetbalniveau en voetbalcultuur, dat is mijn mening. Maar liever Qatar legitiem dan Engeland wegens corruptie uiteraard.

28 mei 2015 om 17:31

@ Yorickjuve
Jouw stelling was; Qatar heeft niets te maken met voetbal. En mijn vraag is waarop basseer jij dat? Fifa ranking zegt niets. voor Qatar en de gehele Arabische wereld is voetbal sport nummer 1, 2 en 3.

28 mei 2015 om 21:51

Wat dacht je van Nedbel bid?
Duitsland heeft hem een poos terug al gekregen.

Liever Engeland of Nedbel dus.

Dat het overduidelijk een poging is om herverkiezing van Blatter te voorkomen heeft Putin gelijk in. De rest volgens mij niet.
De FBI heeft ze niet gearresteerd, dat deden de Zwitsers. Weliswaar in samenwerking met de FBI maar ze zijn gewoon aangehouden namens Zwitserland. dat de FBI om uitlevering vraagt en Zwitserland daar mee instemt is ook prima, zeker als er bewijzen zijn dat de Fifa corrupt heeft gehandeld in de Vs.
Nee mnr. Putin en mnr. Lavrov ek denk dat jullie er naast zitten.

Die walgelijke foto zegt eigenlijk alles. Rusland staat op de wereldranglijst slechts 27e en Amerika 28e dus eigenlijk stellen beide landen niets voor. Poetin wil na de gekochte Olympische Spelen gewoon weer een nieuw speeltje in eigen land en ziet dat natuurlijk in gevaar komen.

Poetin / Putin / Пу́тин heeft wat te verbergen, zoveel is wel zeker. Zou mooi zijn als ook dat uitkomt!

Natuurlijk moet de Fifa eens goed hervormd worden en natuurlijk is Blatter gewoon niet meer de man die dit voor mekaar zal krijgen. Maar begrijp Putins standpunt zeker, Amerika is de grootste corrupte land ter wereld met hun politiek en wereldmacht die ze uitoefenen op alle andere landen. Dus om met de vinger te staan wijzen naar de Fifa en Europa over corruptie, ze zouden ze beter de corruptie in hun eigen land eens eerst moeten aanpakken.

28 mei 2015 om 12:04

Precies, Putin heeft het echt niet over dit specifieke geval omdat dat het enige is dat hem dwarszit. Dit gebruikt hij als voorbeeld om de internationale bemoeizucht van de Amerikanen aan te kaarten, waar hij overigens wel degelijk een punt heeft.

28 mei 2015 om 14:21

Slecht punt dan, want heel veel mensen vinden dit juist uitstekend en zien dat poetin daar schijnbaar niet zo van gediend is. Slechte reclame voor hem en Rusland die toch al een slechte naam heeft als het gaat om corruptie.

Als er links Worden gelegd naar Rusland en corruptie is dat weer een bewijs, net als niet hebben van russische soldaten in Oekraine. Leugens!

Opzich mee eens want het is niet te geloven dat de FBI doet wat Interpol, Europol en de Zwitserse politie al zo'n 30 jaar nalaten, terwijl er toch wel erg veel rook te bespeuren was. Dat neigt bijna naar het denken dat er meer mensen mee eten uit de grote Fifa pot.

Dat de FBI door de inmenging van vele transacties door de VS er nu mee komen is een godszegen en ik denk dat zelfs Putin ze dankbaar moet zijn dat het voetbal deze mensen gaat verliezen en hopelijk kan uitzien naar een gezonde organisatie, waarin zijn land dan als eerste mag gaan oogsten in 2018.

Behalve dan als gaat blijken dat de steekpenningen uit de Russische administratie komen, want dan ziet alles er ineens heel anders uit... zelfs voor Putins ongenaakbare populariteit in Rusland.

28 mei 2015 om 12:01

Dit komt omdat er betalingsverkeer is geweest in Amerika en dat zijn ze gaan onderzoeken. Als er nu meer landen gaan volgen dan gaat alles naar buiten komen en dat is te hopen dat elk land nu mee gaat werken

Poetin zegt dit natuurlijk vooral omdat Rusland het WK 2018 mag organiseren. Ik zou zelf ook liever niet zien dat de FBI dit doet, of uberhaupt een Amerikaanse instantie. Maar ik ben allang blij dat iemand eindelijk ingrijpt bij de Fifa. Het is zo langzamerhand toch niet echt meer vol te houden dat het allemaal prima is zoals het er daar aan toe gaat.

28 mei 2015 om 12:57

Precies wat ik dacht.

Ik wil niet dat FBI zich ermee gaat bemoeien, oftewel, ik wil niet dat Amerika weer moet gaan laten zien dat zij de baas zijn over de wereld. Maar ja, ik ben allang blij als deze corrupten oprotten.

28 mei 2015 om 14:00

Tja iedereen blijft stil. Europeanen zijn lafbekken die vaak blaffen, maar geen actie ondernemen in tegenstelling tot de Amerikanen. In het algemeen met ik niet een fan van het Amerikaanse wereld politiek, maar ik ben wel blij dat zij hiermee bezig zijn. In Europa is het alleen maar schreeuwen en stil zitten.

29 mei 2015 om 10:33

Ja maar Amerika doet dit alleen om Rusland een hak te zetten, niet in het belang van het voetbal IK juich het verder toe, maar het heeft meer te maken met spelletjes Voor de schermen. Het WK wordt toch niet afgepakt. De Fifa heeft er een zooitje van gemaakt en gezorgd dat als je niet met smeergeld betaald je het WK nooit kan organiseren. Dat verrotte moet er zsm uit!! Hopelijk helft dit maar jammer dat de FBI dit doet ipv Zwitserland of Interpol.

Het is toch goed te zien dat Putin het oude communisme naar voren schuift. Zo is hij Premier, dan president om vervolgens weer premier te zijn. Melkt andere landen uit en intimideert landen.

Daarbuiten ben ik ook niet zo'n fan van de amerikanen hoor. Als landen het anders doen dan dat Amerika wil, dan zijn andere landen weer corrupt of uit op andere zaken.

Vooral de Republikeinen zijn hier sterk in. Ze praten over (nucleaire) wapens in andere landen, maar ze zijn wel het enigste land in de wereld die ze ook echt hebben gebruikt. Amerika is zelf ook zo corrupt als iets, en geheimzinnig.

Ik ben blij als Blatter weg is, en de Fifa vernieuwd wordt, maar niet onder aanvoering van Amerika.

28 mei 2015 om 12:17

Putin haalt helemaal niet het oude communisme terug. Het heeft meer weg van facisme dan van communisme maar dat ter zijde.

Waarom niet onder leiding van Amerika? De FBI doet hier tenminste wat interpol en alle andere tot nu toe hebben nagelaten. Beter iemand dan niemand toch? Of dat nou de FBI is of wie dan ook wat maakt het uit?

Putin maakt best een grote fout in zijn redenering. Gezien de rekeningen en dergelijke van die officials via Amerika liepen en daardoor dus via die rekeningen fraude, witwaspraktijken en/of corruptie plaats vond, is de jurisdictie van de FBI gewaarborgd.... Mits de rekeningen en dergelijke via Amerika loopt, anders wordt het een lastig verhaal inderdaad, gezien er geen Amerikanen personen of organisaties bij betrokken zijn.

Daarnaast zijn het de Zwitsers die ze hebben gearresteerd, weliswaar op verzoek van de Fbi.

28 mei 2015 om 13:24

Rekeningen lopen inderdaad via Amerika. Tussen 2004 en 2011 is meer dan 26 miljoen dollar van de Concacaf overgemaakt naar de Amerikaanse bankrekening van Chuck Blazer, dit is de één van de eerste die de FBI in 2011 al heeft opgepakt. Zonder medeweten van de Fifa is hij toen fraude en omkoperij ten laste gelegd, in ruil voor strafvermindering en een hoge boete is hij door de FBI ingezet als infiltrant. In de laatste 4 jaar heeft hij voor de nodige informatie heeft gezorgd, dit heeft uiteindelijk tot voldoende bewijs geleid om de arrestaties gisteren te verrichten.

Poetin dit is het grote probleem van voetbal. Politici als jouw die zich er mee bemoeien. Voetbal is er voor iedereen en niet alleen voor bobo's als jouw die hun zakken willen vullen over de lijken van de normale burger.

Putin de man die journalisten laat kidnappen. Tegenstanders laat vergiftigen. In een land woont waar mensenrechten met regelmaat worden geschonden. Die gaat dan even zeggen dat dit niet kan terwijl dit eindelijk weer eens een actie is van de Amerikanen waar je alleen maar achter kan staan.

28 mei 2015 om 14:10

Ach ja. Putin is een viezerik, dat klopt zeker. Maar Barack Obama laat ook Snowden oppakken, Assange vervolgen, en klokkenluiders uitroepen tot enemy of the state. De Amerikanen wassen graag hun hand in onschuld en wijzen naar Rusland als ondemocratisch land, terwijl ze zelf de halve wereld naar de klote helpen met belachelijk buitenlands beleid dat alleen is gestoeld op de wensen van het bedrijfsleven en het militaire apparaat. Waar ik niet mee wil zeggen dat de VS net zo corrupt is als Rusland. Maar inderdaad: dit is nou eindelijk weer eens een actie van de Amerikanen waar de hele wereld blij van zou moeten worden Het voelt een beetje als een bevrijdingsdag!

28 mei 2015 om 17:05

Lol nou ik sta 10 x meer achter Amerika dan elk ander kutland wat hun rivaal wilt zijn. Amerika bestaat gewoon immers voor een overgroot deel uit geemigreerde Europeanen. Nederlanders, Ieren, Scandinaviers, Britten, Duitsers, Spanjaarden. Er is veel mis in Amerika ja maar ook een hoop goed.

Poetin houdt van een beetje corruptie, eng mannetje.

Dat is wel het laatste wat het voetbal nodig heeft: dat de politiek zich ermee gaat bemoeien. Van Rusland tot de VS, van Nederland tot Saudi Arabie, overal zou moeten gelden: sport en politiek dienen gescheiden te zijn. Al was het maar omdat het WK nu vaak een politiek prestige project wordt dat autoritaire machthebbers misbruiken als propagandamiddel. Nou zijn organisaties als de Knvb en de Fifa een vorm van politiek op zich, maar toch.

Boef helpt Boef... mannetjes als Putin en Blatter zijn van hetzelfde soort en zullen elkaar nooit afvallen.

Dit is misschien de enige ding wat de Amerikaanse overheid juist heeft gedaan.

Vladimir Putin held. De Zionisten uit de VS hebben geen recht om zich zomaar in andermans zaken te mengen. Sowieso hebben de Zionisten veel plannen om het WK in Rusland te verstoren maar dat gaat ze niet lukken, voetbal is veilig van de VS door Vladimir Putin.

Heb hier een dubbel gevoel bij. Vanaf 1991 is elk toernooi georganiseerd door de Fifa tot stand gekomen door smeergeld. Het schijnt. de enige manier te zijn om het toernooi te organiseren. Dus ook Zuid Afrika, Brazilie, Frankrijk, VS en Zuid Korea hebben in meer of mindere maten vals gespeeld. Nu Rusland het gaat organiseren komt de FBI opeens op de proppen, dat is nogal dubbel moraal. Het is wel eens goed dat deze praktijken afgelopen zijn maar ja...de Fifa bepaald dat dit de spelregels zijn, zonder smeergeld kun je het WK niet organiseren. Overigens kun je het WK niet meer afpakken van Rusland en Qatar, dat zou zelfmoord zijn...dat is juridisch allemaal dichtgetimmerd, dus het weghalen van het wk zou zorgen voor nogal wat kosten die de lidstaten moeten ophoesten. Ik zou zeggen, nu laten zoals het is, de Fifa keihard aanpakken en vooral transparantie invoeren.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren