Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bayern schiet niets op met Guardiola: ‘Ze hollen achteruit onder hem’

Laatste update:

In het seizoen 2012/13 legde Bayern München onder leiding van Jupp Heynckes beslag op de landstitel, de Duitse beker en de Champions League. Daarna moest de coach plaatsmaken voor Josep Guardiola, van wie verwacht werd dat hij de club naar een nóg hoger niveau zou tillen. Jamie Redknapp vraagt zich echter af of Bayern überhaupt iets opgeschoten is sinds de aanstelling van de beroemde Spaanse trainer.

/

Guardiola maakte Bayern vorig seizoen in recordtempo kampioen en dit seizoen is de titel reeds geprolongeerd. In de halve finale van de Champions League staat de club er echter beroerd voor: woensdagavond werd de eerste ontmoeting met Barcelona met 3-0 verloren. Bayern staat dus voor een hels karwei en Redknapp, analyticus bij Sky Sports, zegt dat de druk er vol op staat bij Guardiola.

“Toen hij de boel overnam van Heynckes, zeiden we allemaal dat dit echt een droombaan voor hem was. Maar hij heeft ze niet naar een hoger niveau getild. Ze hollen eerder achteruit onder zijn leiding. Het probleem is misschien ook dat jongens als Philipp Lahm en Bastian Schweinsteiger allemaal een jaartje ouder worden en dat Xabi Alonso er evenmin jonger op wordt”, zegt Redknapp, die zoekt naar oorzaken.

“Als je een team in handen krijgt dat net de treble gewonnen heeft, maak je het jezelf best moeilijk. Ik denk dat Guardiola heel wat werk te verzetten heeft om de boel te herbouwen. En er staat druk op, het wordt vanaf nu best lastig voor hem”, spreekt Redknapp uit.

Heeft Jamie Redknapp gelijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker makkelijk lullen als je beste spelers geblesseerd zijn. Haal Messi , Ronaldo Hazard etc etc weg bij hun clubs en het is opeens veel minder

7 mei 2015 om 10:31

Helemaal mee eens, wat mag messi en barcelona toch in haar handen knijpen dat Robben en Ribery er niet bij waren...

Denk je nu echt dat Alves en Alba het in hun hoofd zouden halen om op te komen? Nee die zouden als de dood zijn voor Robben en ribery..


Ik hoop van harte dat real de finale haalt, op bAsis van de eerste helft van el clasico denk ik dat real een goede kans maakt.. Als real toen 1-4 voor stond in de eerste helft dan zou dat n normale uitslag zijn..

Middenveld van barcelona was nergens

7 mei 2015 om 10:40

Plaatsvervangende schaamte krijg ik van reacties als deze.

Als dit, als dat. Zo triest. Realiteit is moeilijk, maar zeker niet onmogelijk om te accepteren. Probeer het eens.

Barcelona staat met 1 been in de finale. Madrid ziet de finale ergens in de verte aan de horizon en moet hopen op een bevlieging om de finale te halen. Juventus heeft de beste papieren en zullen heel lastig te verslaan zijn, zelfs in het bernabeu.

In andere woorden: nee, gewoon nee.

7 mei 2015 om 10:56

Haha ook echt de eerste helft van een verloren wedstrijd gebruiken als referentiepunt waarom Real de finale een paar weken later zou winnen.

7 mei 2015 om 11:23

Totaal verschillende spelers qua speelstijl.
Wel allebei goed.

7 mei 2015 om 11:44

Rakitić had alleen wel rood mogen hebben voor belachelijk op iemand zijn enkel gaan staan/doorgaan.

7 mei 2015 om 11:52

Je hebt helemaal gelijk. Rakitic was heer en meester op het middenveld.
Wat heb ik genoten van deze geweldenaar. Zo iemand heeft Barca juist nodig.
Een super fijne techniek met de juiste tackles.

7 mei 2015 om 12:58

Als als als.... als die onterecht afgekeurde goal van messi vorig jaar in de kampioens wedstrijd gelteld had was barca vorig jaar kampioen

7 mei 2015 om 18:23

Pijpsletje van Ronaldo. Net als je ma

7 mei 2015 om 10:35

Ik vind het ook simpel praten. Hij was de droomcoach toen het tiki-taka net werd geintroduceerd bij Bayern. Want hoe kreeg hij dat toch voor elkaar met die stugge Duitsers. Toen in razend tempo kampioen en was het allemaal hallelujah. Nu verliest hij 3-0 van werkelijk een superieur Barcelona, want dat mag ook gezegd worden. Op alle vlakken afgetroefd. Ik heb genoten van het veldspel van Barcelona. Overal druk zetten en zelfs Neuer kon geen rare stunts uithalen of MSN stond al voor zijn neus.

7 mei 2015 om 10:46

sorry , ik ben neutraal , dus ik heb geen voorkeur voor 1 van de partijen , maar Barcelona was absoluut niet superieur aan bayern . barca heeft zich er door gecounterd , zeker de 2e helft . er was maar 1 ploeg die voetbalde .

7 mei 2015 om 10:52

Vond je? Ik vond het maar een matige wedstrijd. D'r ging zo veel fout. Zo veel slordig balverlies, zelfs de meest simpele ballen. Buiten individuele acties heb ik niet het idee gehad dat gisteren de crème de la crème in actie was.
Bayern, vooral in aanval dacht alle tijd te hebben. Bernat, Lewandowski en Schweinsteiger een paar keer.
Barca die in de opbouw ontzettend slordig was. Vooral de eerste 20 minuten was chaotisch. Het leek wel alsof beiden teams in de laatste 5 minuten een achterstand moesten zien weg te poetsen.

7 mei 2015 om 11:57

Eerste twee goals waren geen eens door een counter.

En je doet Bayern te kort. Zij waren naast Barca ook degelijk een ploeg die voetbalde.

7 mei 2015 om 10:37

Je bent een goede coach als je het met minder.. goed kan doen.. als je de beste spelers tot je beschikking hebt kun je mij en jou daar ook neerzetten.. je hoeft niet lang na te denken waar je robben neerzet of lewandowski.. een coach wordt pas getest wanneer er topspelers wegvallen.. en guardiola zakt altijd voor die test op t hoogste niveau..

7 mei 2015 om 13:30

Wat een onzin man. In topwedstrijden heb je topspelers nodig. Complete Illusie om te denken dat een coach een grote invloed heeft. Het zijn nuances en die zijn beslissend in topwedstrijden. Niet alle topspelers waren er gister en messi was er wel

7 mei 2015 om 14:53

Geen onzin. Guardiola had als initiele plan een 3-5-2 bedacht, alleen voelde hij na 15 minuten dat dat niet zou werken en moest veranderen. Als je minder hebt, moet je het daarmee zien te doen. Een Atletico heeft ook mindere materialen dan Barca/Real en maakt het ze enorm lastig.

7 mei 2015 om 11:12

Bayern overschat? Weet je wel eens welke spelers ze allemaal missen?
Ik baal(de) er ook flink van dat ze elkaar niet treffen met beide een fitte selectie. Dan had ik het wel eens willen zien. Bayern was qua veldspel zelfs licht beter dan Barca alleen wordt er voorin geen kans gecreëerd. Met Ribery en Robben was dit wel anders geweest denk ik.

7 mei 2015 om 14:34

Barca is Real niet. Bayern zou compleet altijd winnen van Barca. En als ze direct spel spelen winnen ze ook van Real en geven ze Barca een pak slaag

7 mei 2015 om 14:46

Heynckes en Van Gaal haalden de finale van de CL.

Guardiola niet.

Bij een topclub heet dat ook wel falen.

(en verder gedraagd Guardiola zich zo raar dat enkel winnen hem in het zadel houden...)

Ik vind het de waan van de dag. Barcelona was gewoon ongelooflijk sterk gisteren, en als je daarenboven dan ook nog eens je twee sterren voorin mist...ik wil het andere ploegen nog wel zien doen tegen dit Barca.

Er wordt nu plots veel verwezen naar de periode onder Heynckes, maar wie zegt dat Heynckes zijn trucje het jaar erna nog eens zou overdoen? Uiteindelijk ging dat ook maar om één seizoen...

7 mei 2015 om 10:57

Meer dan dat, het is regelrechte onzin. Je kunt pas over achteruit hollen spreken wanneer Bayern zesde wordt in de competitie en de groepsfase van de Europa League niet doorkomt. Een geflatteerde nederlaag tegen een van de beste teams ter wereld terwijl je sterspelers geblesseerd zijn is echt niet zo vreemd.

7 mei 2015 om 11:41

Het gaat mij niet zozeer om enkel die nederlaag, maar om het feit dat Bayern alweer niet de CL wint onder Guardiola, iets waarvoor hij wel is aangesteld. Iedereen kan de conclusie trekken dat Bayern in het jaar van Heynkes een stuk beter was dan dit jaar en zo kan je wel degelijk spreken van achteruitgang en de eindverantwoordelijke daarvoor is Guardiola.

7 mei 2015 om 15:12

Ja iedereen weet ook dat Bayern toen betere spelers had. Ribery, Schweinsteinger en Lahm waren vroeger echt de beste, zoals in dit artikel al staat worden die jongens ook een dagje ouder. Bayern heeft ook wel een beetje pech dat Robben geblesseerd is in zo'n belangrijke wedstrijd. Je zag toch dat ze niet echt iemand voorin hadden staan die even makkelijk een speler voorbij dribbelde iets wat Robben en Ribery altijd doen.

7 mei 2015 om 10:58

Vond serieus Barcelona niet zo speciaal achterin, die gaven evenveel ruimte weg, alleen mist gewoon Bayern die kwaliteit die Barcelona bezig: individuele kwaliteiten. Als je Barcelona tegen Bayern mocht vergelijken dan moest je Messi en Neymar weghalen, dan wil ik het wel eens zien dan...

Men praat altijd te makkelijk achteraf, Bayern met Robben en Ribéry zijn haast niet kapot te krijgen en hadden altijd gescoord.

Tja, je kunt het ook alleen maar slechter doen als je instapt bij een team dat net de treble heeft gewonnen, tenzij je weer de treble wint.

Zaak is nu om verder te bouwen en een nieuw superteam te creëren.

7 mei 2015 om 11:02

Verder op te bouwen? Aan wat? Een mislukte plan die niet werkt in Duitsland? Ja het werkt lekker in de competitie elke team afmaken met 5-0 maar telkens in de CL wanneer ze een grote team loten die kan counteren worden ze vernederd. Dit is geen Duitse team meer met Duitse mentaliteit.

7 mei 2015 om 11:07

Aan een sterk team. Hoe ze dat gaan doen, weet ik niet, want ik volg Bayern niet wekelijks.

7 mei 2015 om 11:39

Ja en je kan het een beetje slechter doen of belachelijk veel slechter, dat maakt zeker ook niet uit? Guardiola heeft als duidelijke taak gekregen om de CL meerdere malen te winnen toen hij aankwam bij Bayern en hij heeft daarin overduidelijk gefaald. Als hij niet ontslagen wordt, is dat alleen op basis van naam en reputatie, want aleen de landstitel winnen met dit Bayern is gewoon niet goed genoeg, dat weet hij, dat weet het bestuur en dat weten de fans.

Ergens kan ik me wel vinden in deze uitspraak maar ik denk dat Guardiola zich vooral vergist heeft in de breedte van de selectie op bepaalde posities. Tactisch ook wel een beetje gefaald gisteren, maar achteraf is het altijd makkelijk praten. Laat hem maar gewoon blijven, en als er binnen de club nog problemen met hem zijn kan dat gewoon uitgepraat worden denk ik.

7 mei 2015 om 10:31

Wat je zegt: Achteraf is makkelijk praten, ook voor jou....

7 mei 2015 om 17:27

Klopt, maar dat gaat meer over keuzes in de wedstrijd zelf. Dat je het met maar 2 vleugelspelers niet gaat redden als je aan 3 competities mee doet had ik van te voren ook wel kunnen zeggen.

7 mei 2015 om 10:43

Tactisch gefaald? Ik vond het juist een zeer sterke tactische zet om met 3 verdedigers te gaan spelen. Het heeft ook gewoon zeer lang gewerkt, dat vergeten mensen nog even. Dat die kleine het dan weer flikt was niet zozeer het feit dat het tactisch plan van Pep faalde. Dat heeft er naar mijn inzicht juist voor gezorgd dat Bayern Barca lang kon afhouden. Waar Pep wel in faalde was stootkracht voorin creeeren na het missen van Robbery.

7 mei 2015 om 12:06

Lol die driemansverdediging werd na een minuut of vijftien al veranderd door Guardiola.

7 mei 2015 om 11:01

Laten blijven is geen goed idee. Alle kampfgeist is uit het team. Zeker nu ook Schweinsteiger verkeerd wordt opgesteld.

Nog een jaar kijken naar een team waarvan je weet dat het fout gaat tegen de grote tegenstanders wordt wel heel frustrerend

Kan iemand die Redknapp een lolly kopen? Wat een zuigert zeg. Heeft duidelijk geen idee waar hij het over heeft.

Ik vond het niveau van heyndecks gigantisch hoog. Zo kan ik me herinneren dat Bayern in de halfe finales cl barca vernederd had met 7-0.
Echt schandalig dat hij weg moest om guardiola te halen. Ik heb niks tegen Bayern maar ik hoop niet dat ze dit jaar cl winnen omdat ik het hun coach niet gun.

7 mei 2015 om 10:45

Ken je feiten, Heynckes moest helemaal niet weg. Die wilde zelf stoppen.

7 mei 2015 om 14:37

Jij moet je feiten kennen. Ze hadden Pep al gepolst voordat Heynckes ook maar de beslissing kon nemen. Dan valt er weinig te blijven hé? Sammer kan ook weg

7 mei 2015 om 14:44

Oh dus dat doen we nu? Dingen verzinnen, ik wist niet dat dat een legitieme discussie techniek was.

Zelf hou ik het bij de waarheid, dat Heynckes in het begin van het seizoen (december 2012) al had aangegeven vanwege zijn leeftijd te stoppen. Dan is het niet heel gek dat Bayern trainers gaat polsen, niet? Rummenige heeft zelfs nog zijn respect geuit voor het feit dat Jupp na dat seizoen wilde stoppen als trainer.

Bayern is een prima team maar ook wel afhankelijk van Ribery en Robben. Net zoals Barcelona dat is van Msn. Dat maakt het verschil in zulke wedstrijden.

Het niveau is niet zozeer ingezakt. De rest is ook weer top. Real toonde dat vorig jaar aan en Barça doet dat dit jaar.
Er is geen coach die beter aanvallend voetbal op de mat wil leggen dan Pep.

Je verliest van misschien wel het beste team ter wereld op het moment. Geen schande. Vallen en opstaan.
Moet eerlijk zeggen dat ik 3-0 niet had verwacht, vooraf dacht ik serieus dat de finale nog Bayern - real zou worden. Het kan nu zomaar real - Barça worden.

Kan Pep in ieder geval zijn favoriete club aanmoedigen vanaf de tribune uiteraard

Dat je 2 belangrijke aanvallers mist staat los van het feit dat je 3 goals tegen krijgt.

Was gatenkaas.. omschakeling was slecht. Het dynamische bayern was het altijd was geweest met veel passie en kracht is niks meer van over. En dat is mede te danken aan Guardiola.

7 mei 2015 om 10:53

Je moet niet vergeten dat Lewandowski ook zo irritant masker op heeft. Dan ben je ook niet 100% fit.

De mening van Jamie Redknapp is helemaal NIETS waard. Wat een sukkel zeg. Kan beter met zijn noten gaan spelen.

"“als je een team in handen krijgt dat net de treble gewonnen heeft, maak je het jezelf best moeilijk."

volgens iedereen hier zoekt hij juist altijd de makkelijkste weg.

Maar goed...2x halve finale CL is niet slecht. Bayern wil natuurlijk altijd meer, maar van de clubs Real, Barca en Bayern kunnen er maximaal 2 de finale halen. Dus 1 haalt het gewoon standaard niet...dat is teleurstellend, maar ook gelijk slecht??

7 mei 2015 om 10:51

2x halve finale CL is niet slecht nee. Maar 2x in de halve finale vernederd worden is wel heel slecht. Bayern is is geen Porto of Shaktar.

7 mei 2015 om 11:26

Helemaal mee eens. Mensen doen net alsof Pep Bayern op de rand van de afgrond heeft gebracht, alsof ze 5e staan in de competitie, alsof ze groepsfase CL niet overleefd hebben en het spel heel slecht is geworden. Terwijl zijn prestaties zeker acceptabel zijn voor een club als Bayern. De verwachtingen waren misschien ook wel te hoog.

Zo'n Spanjaard past totaal niet bij Bayern, met dat achterlijke gedrag van hem aan de zijlijn. Overschatte trainer. Hij heeft alleen gepresteerd met Barcelona omdat hij de beste spelers had.

7 mei 2015 om 10:49

daar heb je gelijk in , hij is zo gek als een deur . moet je als bayern zijnde niet willen . ik zie nog steeds klopp daar trainer worden volgend seizoen , maar die is misschien wel nog gekker .

7 mei 2015 om 11:26

hij had er ook voor gezorgd dat hij de beste spelers had bij barca. toch een aantal grote beslissingen genomen.
En de beste spelers zegt niet alles. Kijk naar de spelers die mourinho had bij real, slechts 1x kampioen in 3 jaar, 0x de cl en 1x de beker.

En bij bayern gewoon 2x kampioen, 1x de beker, 2x halve finale Cl.
Op dit moment moeten bayern, barca en real gewoon elke keer de CL winnen anders hebben ze het slecht gedaan. Probleem is dat maar 1 ploeg de prijs kan winnen.

T is idd wel irritant hoe hij zich de laatste tijd gedraagt. Past niet bij hem, alsof hij kats aan de stress onderdoor gaat.
Maar overschat slaat natuurlijk nergens op met 19 prijzen in 6 jaar tijd.
Kijk wat barca nog heeft gewonnen na zijn vertrek...dat is al een stuk minder.

7 mei 2015 om 11:45

@babymongo,

Vooropgesteld dat ik he-le-maal niets met Mourinho heb...heb totaal niets met zijn spelopvatting en kan me ook niet met hem identificeren.

Je verwoord het wel heel mooi in het voordeel van Pep hier. Bij Mourinho geef je aan dat hij 0x de CL heeft gewonnen en bij Pep zet je doodleuk neer: 2x halve finale Cl....
Mourinho heeft in zijn 3 jaar bij Real ook 3x de halve finales bereikt. Real strandde hiervoor 6x op rij (!!!) in de achtste finales.

Verder heeft hij ook nog de Spaanse Super Cup gepakt, dus 3 prijzen in 3 jaar. Alsnog te weinig, maar een kleine correctie op je leuke opsomming

7 mei 2015 om 12:02

ja...van mourinho was het ook niet slecht. Halve finale cl is nooit slecht, maar er wordt meer verwacht bij deze 3 ploegen.
probleem is alleen dat er dus maar 1x kan winnen. En om dan gelijk te zeggen dat de rest het slecht gedaan heeft.

7 mei 2015 om 14:53

Hoezo Spanjaard?
Veel Duitsers mochten willen dat ze zo goed Duits spraken als Pep.

Voetbal is universeel, dat hele gedoe om een bepaalde stijl per land is zo ontzettend achterhaald.
Italië staat niet meer voor catenaccio, Engeland is grotendeels geen 'kick-and-rush' meer.
Overal in Europa, dus ook de Champions league, is een mengelmoes geworden van verschillende speelstijlen.
Op dit moment is Bayern de dik verdiende kampioen van Duitsland en spelen ze de halve finale van de CL met aanvallend en dominant voetbal.

Er zijn op dit moment 2 ploegen die de voetbalwereld domineren en dat zijn real en Barça.
En zelfs met die dominantie zou het zomaar kunnen dat real eruit vliegt volgende week.
Volgens velen is Allegri bijzonder behoudend en neemt geen risico's, maar weet toch met ontzettend veel druk te winnen van een van de beste teams ter wereld.

Niets is te voorspellen in het voetbal, maar Guardiola doet er alles aan om zo min mogelijk aan het toeval over te laten. Daarom 14 van de 19 prijzen bij Barça en al meerdere prijzen bij Bayern (dat zijn spelstijl redelijk tot goed speelt). Dat hij er af en toe uitvliegt zegt mij niets, dat is de aard van de sport. Pep is allesbehalve overschat zoals jij zegt.

7 mei 2015 om 15:15

Hoezo Spanjaard? Hij komt toch uit Spanje, of niet? Ik had ook Italiaan of Fransman kunnen zeggen maar dat staat een beetje raar aangezien het een Spanjaard is.

7 mei 2015 om 15:26

Mij gaat het erom dat het nutteloos is dit aan te geven, het maakt niet uit uit welk land hij komt. Als we dan toch alleen op basis van afkomst bekijken dan zou hij juist (historisch en cultureel gezien) erg goed bij een Duitse ploeg passen. Discipline staat bij zowel Bayern als Pep hoog in het vaandel en een zeker respect voor hiërarchie is ook niet vreemd in Duitsland.

Als hij slim is gaat ie het nog een seizoen doen met Bayern München en daarna zie ik hem de toekomstig opvolger van Vincent del Bosque bij het nationale elftal van Spanje.

Walgelijk het voetbal wereldje eigenlijk, is Kampioen, staat in de halve finale en dan kan je weleens onderuit gaan en nog springen mensen erboven op om Guardiola onderuit te halen, had Bayern Robben en Ribery gehad dan was het een ander verhaal, misschien een 2-1 ipv een 3-0 en dan was het een topcoach, wat een hypocriet zooitje zeg, zou als voetballer lekker cashen en op mijn 35e lekker afscheid nemen van die wereld.

7 mei 2015 om 14:55

In ons dagelijkse leven hebben we te maken met vrienden en vijanden (in meer of mindere mate). Als ik een vrije inschatting mag maken dan is het makkelijker een vijand te maken dan een vriend.
Mensen met succes hebben een belachelijke hoeveelheid 'vrienden'. Hetgeen mij echter, zeker in de voetbalwereld opvalt is dat je voor elke 'vriend' minstens 10 vijanden erbij krijgt.
Pep is zo ontzettend succesvol dat hij vast vele 'vrienden' heeft, maar de groep met 'vijanden' is een stuk groter en laten zich nadrukkelijker horen, vooral op dit soort momenten.

Wie laat er nu Kroos gaan en haalt Alonso? Kroos houd het altijd zo rustig zo simpel terwijl Alonso onder druk van alles verkeerd doet.

En dan Bernat. Serieus? Kon Rafinha of Lahm niet als LB zodat Boateng als RB kon spelen en Dante of Badstuber naast Benatia terecht kwam?

En dan die overschatte Thiago. Gaat dribbelen alsof hij Robben is maar hem haalt Guardiola er niet uit. Nee Bayern was zwak maar echt zwak. Ik vond Barcelona niet eens zo goed een goede Barcelona had hier met 6-0 gewonnen. Het was Messi die Barcelona weer tot leven bracht want vanaf minute 70 leek Barcelona conditioneel kapot.

7 mei 2015 om 11:19

Ah slimme opmerking ook van jou. Badstuber is geblesseerd en Dante? Haha die mag van geluk spreken dat hij nog bij Bayern speelt. Niet normaal hoe vaak hij blunders heeft gemaakt dit seizoen

7 mei 2015 om 11:28

Ja ik snap ook niet dat Badstuber niet mocht spelen. K had sowieso robben er ook in gezet.
En daarnaast zou ik terry centraal zetten en aguero in de spits.

Als je niet weet hoe de situatie is, kun je beter niet reageren.

En dante? ja...serieus...je weet echt niet waar je het over hebt

7 mei 2015 om 12:23

babymongo

zoals vaker reageer je als een kind. Van daar dat je punten met de dag verminderd.

Badstubber is geblesseerd? i'm sorry dat wist ik niet Maar Dante? Ik heb liever Dante centraal dan Bernat links back.

7 mei 2015 om 13:48

Ik heb om eerlijk te zien liever mij zelf centraal achterin dan Dante hoor

7 mei 2015 om 13:51

t is gewoon mateloos irritant dat jij een hele uitgesproken mening hebt die nergens op gebaseerd is. Ja op 1 ding...je afkeer tegen barcelona en guariola.

en dan noem je Thiago ook nog eens overschat...omdat ie gisteren een keer minder was?

Maak je om mijn punten maar niet druk. Ik heb tijden lang 200 punten gehad, maar daar word je niks wijzer van.

7 mei 2015 om 12:00

Alsof Guardiola de enige is die de hand heeft in een transfer en aankoop van speler.

Als we realistisch zijn, dan kun je niet alle schuld op Guardiola opschuiven. In deze wedstrijden tussen twee wereldploegen, maak je alleen kans als je met het sterkste elftal aankomt. Bayern miste Robben, Ribery en Alaba, en zo kom je gewoon tekort tegen Barcelona. Vice versa zou Barcelona ook waarschijnlijk het niet halen als zij Messi, Neymar en Alba zouden missen.
Verder had Guardiola in het eerste seizoen de titel, beker en halve finale. Dit jaar weer titel, beker verloren door penalties en nu deze wedstrijd zonder zijn sterkhouders verloren. Dus zo slecht doet hij het helemaal niet.
Maar ik denk eerlijk gezegd dat hj volgend seizoen wel weg gaat. Klopp misschien naar Bayern, en Guardiola naar Engeland.

Dit soort berichten 'mag' je krijgen, wanneer je verliest of punten verspeeld tegen een laagvlieger. Maar niet tegen Barcelona. Vooral als je belangrijke spelers mist, is het niet meer dan 'logisch' dat je onderuit gaat tegen deze Barcelona in top vorm.

Toen Bayern zijn sterkte elftal had zonder blessures, en de competitie en alles domineerde, dan was het opeens Guardiola is de beste coach van de wereld etc.. Man man man

Het opportunisme viert hoogtij in de voetballerij. Paar weken terug was het een geweldige coach toen ze Porto afdroogden, nu kan hij er opeens niks meer van. Barcelona is momenteel gewoon een geweldig team, elke club kan daar met 3-0 van verliezen, is geen schande.

7 mei 2015 om 11:33

Als je al geen kampioen met bayern wordt dan ben je al helemaal nix aangezien ze al hun concurrenten leeg kopen.

Champions leauge kan je pas laten zien wat je waard bent. Op dat podium valt hij gewoon voornamelijk tactisch door de mand. Hij wilt spaans voetballen met een Duitse motor. Kracht vaj Bayern was hun dynamische voetbal met veel power.

7 mei 2015 om 11:39

Zeker waar, Pep wil teveel zijn stempel drukken qua speelstijl en dergelijke. Vond het ook ontzettend jammer dat Heynckes plaats moest maken voor deze man, wat kon ik genieten van dat Bayern. Heynckes liet ze optimaal naar hun kwaliteiten voetballen.

volledig mee eens. Guardiola heeft keihard gefaald bij Bayern. Hij is echt niet aangetrokken om de landstitel of de beker te winnen, hij is aangesteld om Europa te gaan domineren met Bayern en de CL te winnen en hij blijkt er totaal incapabel in.
2 jaar geleden kwam hij aan bij een team dat iedereen van de mat speelde, hoe goed te tegenstander ook was, en alle prijzen wonnen die er te winnen vielen en kijk wat hij er van heeft gemaakt. Aan het eind van het seizoen houdt hij alleen de landstitel over.
Op basis van prestaties moet Guardiola na dit seizoen onmiddelijk ontslagen worden.

Zo blijkt maar weer hoe erg het opportunisme regeert in de voetballerij. Na de monsterzege tegen Porto was het nog een wereldcoach, en nu opeens kan hij er niets meer van. Bayern was niet slecht gisteren, ze hadden naar mijn mening alleen te weinig kansen gecreëerd. Dat het na de zeventigste minuut allemaal niet meer loopt is logisch met al die blessures, zoveel wedstrijden met zo weinig beschikbare spelers gaan natuurlijk hun tol eisen. Barcelona is hier vanaf het begin van het seizoen beter mee omgegaan, gezien het rouleren van Luis Enrique indertijd.

7 mei 2015 om 11:58

Na porto vond ik het geen wereldcoach. Dat was de kampfgeist van vooral Muller. En lahm die eindelijk weer eens rechts stond.

De week daarvoor ging het compleet mis door Guardioala.

Persoonlijk vind Ik dat Gaurdiola het super doet met name in de competitie. Verschil ten opzichte van vorig jaar vind Ik toch spelers in de breedte. Als spelers zoals lahm, bernat, thiago het verschil moeten maken dan vind Ik dat zorgwekkend. Ik keur de transfer van shaqiri ook niet goed, niet zonder dat daar een back-up voor gehaald word. Als je dreigende flank spelers weg vallen moet je daar toch andere spelers tegenover zetten.

Ik hoop dat Gaurdiola, Lahm terug positioneert naar links back, rafinha naar de bank. Bernat als vervanger van Alaba maar niet door schuift naar het middenveld zoals hij af en toe met alaba doet. En thiago heeft gewoon meer wedstrijden nodig.

Anders maar toch een andere trainer. (100% ergenis aan bernat en xabi afgelopen wedstrijd)
En doe mij inplaats van 3-5-2 of 4-4-2 toch maar 4-2-3-1 voor bayern.

Wat is die Redknapp een idioot. Bayern heeft echt mooie wedstrijden gespeeld in de Cl
De kampioen van Engeland vernederd, met oogstrelend voetbal. As Roma vernederd 0-7. Porto vernederd 6-1.

Dat je dan bezwijkt in de 77 minuut tegen Barca is absoluut geen schande.

Je kan niet op basis van deze match. Het werk van pep in vraag stellen. Als je kijkt naar alonso en vooral shweni hebben ze vrij goed gespeeld. Het is ook niet dat bayern compleet door de mand werd gespeeld eh. Ze hebben goed tegenstand geboden. Het laatste kwartier was hun gewoon fataal. En daarbij heel de voetbal wereld wist dat door de afwezigheid van robbery hey moeilijk ging zijn op 1 minder aanvallende impulsen en 2 moet je uw systeem aanpassen. Dan nog tegen Barcelona. Nee Bayern heeft alles gegeven. Maar er was gewoon een messi op het veld...

7 mei 2015 om 12:00

Sinds het aanstellen van Guardioala gaat het al mis. Dat is echt niet alleen deze wedstrijd maar alle grote matchen.

Mensen moeten niet zo zeuren. 2 jr geleden was Bayern superieur tegen barca, die toen veel blessures had. Pep is een topcoach. Mourinho is een topcoach die ook verliest. Het kan gebeuren in het voetbal.

Spaans voetbal is de laatste jaren superieur aan de rest van Europa. Barca, real en athletico CL. Sevilla in Europa league.

Bayern is een topteam, maar zoals hier al word gezegd. Schweinsteiger, lahm worden ouder, Ribéry en Robben ook. Al blijft Robben als enige echt nog wereldklasse. Deze 2 team, op dit moment in beste doen... Wint dit barca nog. Met real sterkste team dat er is.

Wat je Guardiola wel kwalijk kan nemen is dat er geen vervangers / back up voor Robben, Ribery zijn gehaald terwijl Shaqiri verkocht is. Gister ontbeerde het Bayern echt heel erg aan diepgang.

Inderdaad ook Lahm, Schweinsteiger en Xabi Alonso zijn aan de oude kant.

Trouwens was er gister na dat dramatische begin ook weer niet zoveel aan de hand. Geflatteerde uitslag ondanks dat je zwaar gehavend bent.

Wat een flauwekul dit verhaal, echt waar. Lekker de waan van de dag

Toen Heynkes trainer was, kwam alles gewoon perfect samen voor Bayern dat seizoen. Dat is ook Heynkes verdienste, maar soms kunnen dingen ook gewoon erg mee zitten

Met Guardiola heeft Bayern een trainer aangetrokken voor de lange termijn, om er structureel een bepaalde voetbalstijl in te brengen waarmee Bayern ook structureel kan oogsten en aan de absolute wereldtop kan blijven staan. Met Bayern werd Guardiola 2 keer op rij landskampioen, en staan ze nu voor het tweede seizoen op rij in de halve finale CL. Met het ontbreken van o.a. Robben en Ribery bezwijkt Bayern (dat over 90 minuten best goed stond) in het laatste kwartier onder de genialiteit van Messi, en direct wordt het functioneren van Guardiola in twijfel getrokken

Echt waar, zon ontzettende onzin dit

Benjamin
Jij kan ook overdrijven toen was bayer effectief met hun kansen om gegaan gister deed barca dat in de tweede helft
superieur echt niet want barca had ook de bal in hun bezit alleen bayer was toen verdedigend sterk gister was barca verdidegend sterk alvas vondt ik erg sterk spelen die heeft mij wel verbaasd

3 nul was nog geflatteerd het had gister 4 of 5 nul moeten zijn souares miste en ook naymar in de eerste helft
je kan ook duidelijk zien dat barca tacktiche anders speelt bayer heeft het spelletje van barca overgenomen probleem is alleen andere ploegen weten ondertussen Hoe je dat moet bestrijden

Kampioen, halve finale cl en dan opeens ben je als coach niet goed voor de club.... het is gwn moeilijk om elk jaar te feesten en alle prijzen te winnen dat is toch gebleken uit de geschiedenis met soms een uitzondering. De spelers mogen ook wel eens naar zich zelf kijken.

Het enige wat je Guardiola kan verwijten is dat hij zo hoog speelt met zijn verdediging.
Boateng,dante, Benatia zijn geen verdedigers om vooruit te verdedigen. Bayern is zo kwetsbaar tegen teams met een snelle omschakeling.
Vorig seizoen waren ze wel compleet en werden ze in de counter afgetroefd zonder dat Real goed speelde.

De kritiek op Pep is ook niet meer normaal te noemen.

Wat wordt ik toch ook gek van dit "achteraf" gelul. Dat is altijd zo goedkoop en makkelijk scoren. Zo'n onzin zou men niet eens moeten publiceren. Als Bayern wint is er niets op aan te merken maar, zodra ze verliezen ligt het aan Pep. Tegenwoordig ligt het ook aan een trainer als een speler geblesseerd raakt.

Het enige waar ik mij een beetje aan stoor en wat ik niet helemaal begrijp is het wisselbeleid van Pep.
Zoals gisteren met Muller die eruit wordt gehaald voor Gotze. Als je toch al iets wil forceren dan laat je de aanvallers staan. Muller is sowieso iemand die van een halve kans een goal kan maken.

Acolinho

Jij vindt dat pep te veel kritiek krijgt maar ook jij doet mee aan die kritiek
bayer die willen even barca na doen en toen kwam pep naar München
om ook daar tiki taka te gaan spelen na aapen noemen ze dat
bayer moet gewoon hun eigen spel spelen zo als onder heinkes
tiki taka daar moet je spelers voor hebben wie dat zijn dat weet iedereen onder tussen
die tacktiek wat barca onder pep speelde daar wisten de meeste clubs wel raad mee
Iedreen kon gister goed zien als je bayer goed onder druk zet dan zijn zij ook kwetsbaar
Die tweede goal van messi doet mij denken aan het tijd perk onder pep
zo maakte hij ze ook vaak
Barca moet nog aan de bak volgende week want bayer is thuis heel sterk
met souares in de spits zie ik het wel goed komen voor barca
Real barca in de finale Championsleag niet te geloven Waneer is dat gebeurd ike niet weten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren