Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cruijff: ‘Barça-Bayern ijkpunt voor waar we binnen Ajax naartoe moeten’

Laatste update:

Johan Cruijff legt de lat hoog bij Ajax. De voormalig topvoetballer is van mening dat de ambitie van de Amsterdammers moet zijn om weer aansluiting te vinden bij de beste clubs van Europa, zoals Barcelona en Bayern München. Die twee ploegen treffen elkaar in de Champions League.

/

Cruijff kan niet wachten tot de teams het in de halve finale tegen elkaar opnemen in stadion Camp Nou. “Voetbal doe je voor het publiek. Het moet aantrekkelijk zijn, met veel actie in het strafschopgebied en goals. Daarom kijk ik uit naar Barcelona-Bayern München”, schrijft de 48-voudig Oranje-international in zijn column in De Telegraaf. Zo’n speelwijze zou ook Ajax moeten nastreven.

“Het is inmiddels duidelijk dat we binnen Ajax bezig zijn om de boel door te lichten”, doelt Cruijff op de door hem ontketende ‘fluwelen revolutie’. “Er zijn bepaalde onderdelen heel goed gegaan, maar er zijn ook zaken die verbeterd moeten worden. Hopelijk wordt Barcelona-Bayern een goed en interessant ijkpunt voor waar we straks met z’n allen binnen Ajax naartoe moeten.”

Welke ploeg verwacht jij in de finale van de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

het wordt eens tijd dat cruijff eens wat realiteitszin gaat krijgen . dat zijn vervlogen tijden die niet meer terugkomen , dus blijf jezelf niks wijs maken .

4 mei 2015 om 08:51

inderdaad. Zo lang de huidige regelgeving van kracht is gaat Ajax nooit meer de absolute top halen.

4 mei 2015 om 09:03

Hij heeft het over de speelwijze...

4 mei 2015 om 09:07

Voor een speelwijze heb je toch spelers nodig die dat uit kunnen voeren?

4 mei 2015 om 09:18

En een trainer die die speelwijze wil uitvoeren.

4 mei 2015 om 09:20

Xfactor,

Dan nog. Om zo te kunnen spelen heb je op elke positie een topper nodig.

Die kan Ajax niet halen en dat krijg je er niet even in getraind.

En mocht Ajax op één plekje zo'n wereldspeler ooit hebben, dan komen de Barcelona's en Bayern's van deze wereld die gelijk halen. En dan ben je terug bij af.

Ajax zal nooit spelen zoals Barcelona of Bayern. De economische realiteit, daar kan je niet aan voorbij.

Johan is te nostalgisch vermoed ik. Ik vind het wel knap wat Ajax doet, maar je gaat er niet terug een absolute topper door worden. En dat moet ook niet.

4 mei 2015 om 09:30

Absoluut! Maar het is een ambitie!! Je moet de lat hoog leggen en al ging Ajax maar op 10% van het niveau zitten dan waren de wedstrijden niet zo saai meer. Wat hij denk ik bedoeld is dat Ajax meer moet aanvallen en net als Barca en Bayern voor het publiek moeten gaan voetballen...

Een ambitie moet niet makkelijk haalbaar zijn in mijn ogen en waarom niet het allerhoogste nastreven? Al zou je maar keer de halve finale van de EL halen dan zullen de supporters al tevreden zijn

4 mei 2015 om 09:36

Xfactor,

Nou neen. Als je onhaalbare doelen vooropstelt, dan ga je net onderpresteren.

Kan elke nieuw bakken projectmanager je zo vertellen.

Ik denk niet dat Johan alleen maar wil dat Ajax aanvallender moet.

4 mei 2015 om 13:06

Ajax moet gewoon hun speelwijze een beetje aanpassen.
Daarnaast moet Ajax ervoor zorgen dat er géén enkele speler voor minder dan 20 miljoen euro naar het buitenland vertrekt.
Dat is de enige mogelijkheid voor de Nederlandse topclubs om aan te pikken bij de subtop van Europa: Dortmund, Arsenal, Tottenham, Psg, Benfica en Porto.
Als dat al lukt dan kunnen we pas verder kijken!

Dus hopelijk kan PSV Depay en Wiijnaldum voor fors geld verkopen en goede ervaren spelers (langdurig) en goede talenten ervoor terug halen.
Ajax moet ervoor zorgen dat er fatsoenlijke verdedigers komen te staan achterin terwijl de rest van het elftal gewoon niet mag vertrekken op korte duur (komende 2jaar)

4 mei 2015 om 14:46

@iedereen komt

ambitie of doel.. er is een verschil tussen deze twee, johan spreekt een ambitie uit, geen doel met een tijdslimiet. Dus als we het binnen 100 jaar halen is het ook behaald bij wijze van spreken.

4 mei 2015 om 20:34

Red Bull Salzburg kan toch ook pressie spelen? Alsof die spelers individueel zoveel meer talent hebben.

Het is gewoon een kwestie van willen. Een mentaliteit om altijd vol naar voren te pressen en agressief te spelen. Gaat natuurlijk wel eens mis maar dat gebeurd nu ook al.

Wel opvallend dat Ajax het defensief gezien nog goed doet. De minste tegengoals van alle Eredivisie ploegen. Maar ja, als je meer pressie speelt kun je ook meer goals gaan maken.

4 mei 2015 om 23:12

afcanats,

Ik huur jou nooit in als motivatietrainer wanneer het doel pas over 100 jaar moet bereikt worden.

4 mei 2015 om 23:17

stphnlntng,

Ja, dat kan je wel trainen. Dan moet je ze op zijn Duits gaan trainen, veel op uithouding en meermaals per dag.

Bij AA Gent doen ze dat. En ja dat loont. Luie voetballers kunnen plots lopen en anderen die al een flinke mars hadden, moet je na de wedstrijd op 'uit' zetten of ze blijven lopen.

Maar....dat kan je in onze competitie's niet met elk team. Vinden de spelers te lastig, te saai, te vermoeiend. Beginnen ze te zagen en te stoken en willen ze weg.

Af en toe kan het wel, wanneer je een kritische grens hebt aan spelers die het echt willen, erin geloven en de rest mee sleuren.

Gek genoeg kunnen die het wel opbrengen wanneer ze in Duitsland zitten.

4 mei 2015 om 09:28

Dat noemt men ambitie.

Bayern en Barca zijn beide clubs die gebouwd zijn op een heldere en duidelijke structuur. Clubs waar oud-voetballers met een voetbal state of mind op belangrijke posities zitten. Zijn ook clubs die goede jeugdopleidingen hebben en daar ook op bouwen. Lijkt mij een gezonde en goede ambitie.

4 mei 2015 om 09:54

Of dronkenmanspraat.

Enne, daardoor ga je automatisch een soort Tiki-taka voetbal spelen op warpspeed?

Barcelona is vrij recent in opspraak gekomen met zijn beleid en is hiervoor zwaar gestraft. Financieel hebben ze dan weer enorm veel schulden.

Op dit moment is dat echt geen te volgen voorbeeld. Kan Ajax beter mijlenver vandaan blijven. Het is nooit plezant wanneer je niet mag transfereren.

4 mei 2015 om 09:56

bayern die een goede jeugd opleiding heeft ? dat hele gezeur met oud-voetballers gaat gruwelijk mislukken . het erge is dat veel ploegen klakkeloos die onzin overnemen . op deze manier krijg je nooit eens een andere kijk en blijf je hangen in het verleden . het levert ook zoveel op met overmars , van der sar , jonk , bergkamp , de boer . ambitie is prima , maar jullie hebben al moeite met excelsior en dord , en dan moeten de spelers naar bayern - barca gaan kijken . jullie hebben gegokt en verloren . er worden 2e rangs voetballers gehaald door jullie " technische hart " . Ik heb me al veel eerder afgevraagd of jullie jeugdopleiding wel zo goed is als jullie ons willen doen geloven , want het blijkt elke keer weer dat het gewoon niet zo is .

4 mei 2015 om 10:07

Hoe ik dit bericht interpreteer is dat Cruijff op zoek is naar een heldere structuur en een club hierop bouwen. Hij roemt de opbouw van beide clubs. Het voetbal is goed. Zijn clubs die positief en aanvallend voetbal ambiëren. Dit konden ze echter faciliteren omdat ze eerste de clubs opgebouwd hebben vanuit de jeugd..

Barca is een opleidingsclub. Ze zijn echter doorgeslagen in de leeftijd van opleiden en jonge spelers binnen halen. Lijkt me alleen een goede les voor Ajax. Wil niet zeggen dat investeren in opleiden daarom gelijk niet goed is.

Ik zou zeggen pak de sterke punten van de clubs (opleiding investeren, duidelijke voetbalstructuur met veel oud voetballers in het bestuur, gedegen financieel beleid) en leer van de valkuilen (in geval van Barca doorslaan in te jonge spelers uit het buitenland halen en op een gegeven moment de opleiding en basis te veel loslaten waardoor ze vooral met aankopen bezig zijn geweest).

4 mei 2015 om 11:27

Geweldige reactie,waar voor hulde.
Gij heb de waarheid bloot gelegd.
En dan is het woord geld nog niet gevallen.
Geld is de basis van alles ook het voetbal,wil Ajax geen geld uitgeven aan top voetballers wil Ajax geen geld uitgeven aan salarissen en wilt Ajax alleen maar geld inrijven door ,als er eens een talent doorstroombaar is, talenten te verkopen.
Johan,maakt daar werk van bij Ajax en anders blijft het bij ongezonde arrogantie.

4 mei 2015 om 13:12

@iedereen komt

Het hoeft niet op warp speed. In de Europese top gaat het op warp speed omdat de tegenstander ook hele goede middenvelders and backs heeft. Echter Ajax speelt in de eredivisie dus daar kan je ook aanvallend dominant spelen terwijl je iets sneller speelt dan de tegenstander maar nog steeds op lager bal circulatie dan Barca of Bayern.

Ajax geeft wel geld uit aan salarissen, zij behoort met haar salarissen tot de top van de Nederlandse eredivisie. Ajax geeft ook al jaren veel geld aan aan transfers, zo waren ook Sigi, Serero, Fischer, Cillessen, Erikssen en velen anderen gewoon aangekochte spelers.

Het misverstand zit in de verkeerde interpretatie van wat Cruyff heeft gezegd. Een speler die niets toegevoegd aan het eerste elftal, die kan je beter zelf opleiden en het liefst in de jeugd die hetzelfde systeem speelt als het eerste elftal. Dat scheelt je een hoop geld en de speler is beter ingespeeld.

Uiteindelijk gaat het om de mind-set van de coach. Die moet het aan durven om te werken naar een top elftal. net zoals van Gaal dat heeft gedaan in een tijd dat Ajax ook veel minder betaalde dat Europese top clubs en voor hem Beenhakker en velen anderen. En dat is niet makkelijk, het inbouwen van meer zekerheid, het nemen van minder risico is op de korte termijn beter voor de resultaten en veel coaches kunnen die verleiding niet weerstaan. En speelt je eerste elftal ineens anders dan de jeugd teams, dan wordt de stap naar het eerste elftal best wel groot.

4 mei 2015 om 14:40

Juist! Goede ambitie en Ajax past ook qua verleden en supporterschare in het rijtje van die twee, al hebben die beide nog meer supporters, maar Ajax komt ook aardig ver.

4 mei 2015 om 14:44

@diekertje

Een revolutie gaat niet over een paar jaar he. Tot nu toe zie ik meer kwaliteit in de opleiding (die nog niet in het eerste speelt), goede financiele situatie en sportief gaat het de laatste jaren goed. Voetbal moet nu nog wat beter, nog wat betere jeugdspelers door, begroting verder opschroeven (stadion kopen/uitbreiden) en nog wat extra oud spelers halen (litmanen bv.).

Dan kunnen we wat kwalitatief goede ervaren spelers betalen, toppers een jaartje langer houden en kunnen we dat mooi combineren tot een goed elftal.

4 mei 2015 om 22:44

Speedyafc,

Dat waren andere tijden vriend. Kan je echt niet vergelijken.

Een speler kon niet weg, ook als zijn contract was afgelopen kon je hem binden.

Als vandaag een speler een goede pass geeft of een leuke goal maakt dan komt half Europa pushen om te komen.

Wat toen kon, dat kan nu niet meer.

Als vandaag een Ajax jongen van 18 jaar pakweg 20 goals scoort in een seizoen, dan is ie gewoon weg. Vroeger bleef ie nog 5 of zelfs 10 jaar bij de club.

Het was beter toen voor de club, je kon echt nog bouwen aan een team, maar het was wel vreselijk voor het individu.

4 mei 2015 om 11:18

Haha ik denk dat Ajax zich neer moet gaan meten met teams als: fiorentina,dinamo kiev,Salzburg. Want het klinkt er maar zelfs dat niveau (kwart-finale Europa league) is Ajax niet meer. Ik denk dat Ajax dat nu eindelijk gezond is en goede jeugd heeft weer eens een risico moet nemen met een grote speler. Ala luuk en guardado. Iedereen die zegt dat het onmogelijk is, effe je mond houden want. PSV is het gelukt met een team dat dat jaar 4e was en toch zijn die spelers gekomen. En ja ze pakken allebei boven de grens. Guardado 2.4 en luuk 2.2

4 mei 2015 om 13:19

In '92 riep v. Gaal eigenlijk een beetje dezelfde teksten.
De hele voetbalwereld (vooral de Nederlandse) beschimpte hem, en maakte hem belachelijk,
Immers, tegen het grote geld was niks te beginnen.
Ajax moet een salarishuis bouwen op basis waarvan alle sterkhouders 2 seizoenen langer aan de de club blijven verbonden.
Dan pas bouw je echt iets.

Wie komt met het geld?

4 mei 2015 om 10:57

Cruijff

Persoonlijk zou ik al is heel blij zijn als we weer is een keer kunnen domineren in de competitie. Al is maar tijdens de thuiswedstrijden. Want dat niveau wat JC nastreeft. Volgens mij zijn we nog nooit zo ver daarvan verwijderd als nu.

Ik hoor dit verhaal van Johan al 4 jaar nu, we moeten toch nu kunnen concluderen dat de heer Cruijff te veel dingen roept die of niet bereikt zijn of nooit bereikt zullen worden.

4 mei 2015 om 10:44

binnen twee jaren speelt Ajax weer aantrekkelijk voetbal, er komen een aantal talenten aan die het speltype wat wij graag zien goed kunnen spelen.

Overwinteren in de CL zal dan ook een haalbare kaart zijn.

Opleidingstraject nieuwe stijl duurt vijf jaren, daarvan zijn er nu bijna drie en een half jaar voorbij.

Geduld is een schone zaak en zal ook beloond worden, hoop dat je dan ook kan toegeven dat je uitspraak van nu wat ongenuanceerd was.

4 mei 2015 om 11:56

Moet wel eerst de Boer gewieberd zijn want met deze selectie kun je ook veel aantrekkelijker spelen dan dat Ajax nu doet.

4 mei 2015 om 12:39

De Boer wil mooi voetbal ook koppelen aan resultaat, hij vindt dat dit niet gaat met deze selectie.

Denk dat hij daar wel een punt mee heeft, als je verliezen geen probleem vindt dan kan het inderdaad.

Echter hij kan niet tegen zijn verlies en dat heeft Ajax geen windeieren gelegd.

Als je daadwerkelijk denkt dat dat niveau voor een Nederlandse club nog haalbaar is dan heb je geen enkel idee hoe het er in het hedendaagse voetbal aan toe gaat.

Stel dat je op miraculeuze wijze 18 (wereld)toppers op kunt leiden/ jong kunt scouten, dan lukt het je nooit om deze allemaal bij de club te houden om op een structureel niveau te komen waar Barca en Bayern nu op zitten. Daar hebben wij als Nederlandse clubs die financiële middelen niet voor en dat gaat nooit meer gebeuren ook.

4 mei 2015 om 14:38

Dan moeten we de financiele middelen krijgen, het is onzin om te roepen dat dat nooit gaat gebeuren.

4 mei 2015 om 14:57

Weet je hoe groot het verschil is in tv inkomsten tussen Nederland vs Engeland, Spanje en Duitsland? Alleen daardoor al heb je zo'n grote achterstand dat die niet meer te overbruggen is.

4 mei 2015 om 17:46

Ja. Maar we kunnen nog wel stappen maken, we hebben een grote supporterschare, moet meer uit te halen zijn.

Dat er überhaupt nog mensen zijn binnen Ajax zijn die Cruyff niet zat zijn. Steeds weet ie het allemaal. Rapport Coronel, fluwelen revolutie etc.. Maar het voetbal wordt er allemaal niet beter op. Steeds blaast ie van uit zijn ivoren toren in Barcelona wat onrealistische en gemakkelijke teksten.. Dit ook weer joh, barca - bayern moet het ijkpunt zijn. Kom eerst maar eens in de buurt van basel - benfica ofzoiets. Dat wordt al lastig. Cruyff heeft duidelijk geen benul van waarvan doelstellingen moeten voldoen. acceptabel en realistisch zijn er 2 van.

Het Nederlandse voetbal zal denk ik niet meer aanhaken bij de Europese top. Daarvoor zijn de verschillen in financiele middelen veel te groot voor geworden. We glijden steeds verder weg van de subtop van Europa, laat staan de Europese top.

4 mei 2015 om 11:01

De doelstelling moet dan ook zijn zorgen dat we niet verder afglijden en aanhaken bij de top van de Europa league: de sevilla's en napoli's. Dat zou ik al een knappe prestatie vinden.

4 mei 2015 om 12:18

Zelfs dat zal moeilijk worden. Dit zijn al clubs die spelers als Clasie, De Vrij en Wijnaldum opkopen (de toekomst van ons Nederlands elftal).

Mooie woorden, hopelijk kan er iets van worden waargemaakt. Alleen de toekomst kan dat uitwijzen!

Het NL-se voetbal speelt voorlopig een figurantenrol in Europa. Hij wordt oud. Hoe ouder, hoe gekker.

Kan iemand Cruijff even wakker maken ?

Zou Cruijff het daadwerkelijke niveau bedoelen of de speelwijze (intentie) van de ploegen?

Het daadwerkelijke niveau is natuurlijk echt onmogelijk maar naar mijn mening kan de speelwijze natuurlijk wel benaderd worden. En daarmee bedoel ik het veld op stappen met de intentie naar voren te spelen en een tegenstander compleet vastzetten. Want van die speelwijze is op dit moment echt helemaal niks te zien, althans niet bij Ajax1 (wel bij de jeugdelftallen).

Op dit moment kunnen we met dit betonvoetbal nog geen ploeg als Djepper uitschakelen terwijl je zulke tegenstanders toch voorbij moet komen als je het positiespel goed beheerst.

Is Cruijff de laatste 2 jaar nog wel eens wezen kijken naar Ajax ? dan had hij kunnen zien dat het spelletje wat Barcelona zo goed beheerst Ajax ook probeert te spelen maar ja bij Ajax noemen we het nu betonvoetbal want het lijkt nergens op, helaas hebben wij geen Xavi, Messie of Iniesta dus laat Ajax AUB weer gewoon spelen zoals we van Ajax altijd gewend waren vroeger meer hoeft niet , want als hij echt meent dat we zo zouden moeten worden als Barcelona dan neem ik dat niet echt serieus en moeten Ajax echt de boer op om toppers te kopen want met deze spelers gaat dat zeker niet lukken .

4 mei 2015 om 11:03

De Boer op vind ik een leuke woordspeling, maar je hebt wel gelijk.

En dit zijn uitspraken waarom mensen Ajax uitlachen en er druk op een team gezet word die toch knap 2e staat. Probeer eerst als ijkpunt te hebben dat je de ED kan domineren, iets wat je van een club met een dergelijk banksaldo wel mag verwachten.

4 mei 2015 om 09:59

dat is nou net waar het fout gaat bij jullie , jullie banksaldo . bij psv wordt het geld grotendeels weer geinvesteerd in spelers , bij jullie komt dat op de bank .

4 mei 2015 om 11:17

Oh ja, want de afgelopen jaren van PSV waren zo goed natuurlijk...

Dat Ajax iets met dat geld moet doen, dat is inmiddels wel bekend. Maar ze moeten wel in iets investeren wat het waard is.

4 mei 2015 om 11:27

daar heb ik het niet over . psv is al eerder 4x achter elkaar kampioen geworden , maar daar hoor je ze niet in elk artikel over . je geld hoort op het veld te staan en dat is bij ajax nou eenmaal niet zo . ik schat zelf dat als ajax komend seizoen geen 40 a 50 miljoen gaat uitgeven aan een paar fatsoenlijke spelers , ze volgend jaar weer achter het net vissen .

4 mei 2015 om 13:07

uhh diekertje, ik ben psv supporter.

4 mei 2015 om 13:20

ik roda supporter , ben dus compleet neutraal .

4 mei 2015 om 14:37

PSV was dan ook bijna failliet en heeft nog steeds dikke leningen. Ajax werd met dat geld op de bank gewoon 4 keer kampioen.

4 mei 2015 om 15:23

psv was niet bijna failliet, psv heeft juist die "dikke leningen" overgeheveld naar een veel voordeligere lening en dit is vervolgens nog aangevuld met geld van externe financiers.

ajax ging met dat geld op de bank geen enkele keer door naar de volgende ronde in de CL, terwijl het sinds de "revolutie" roept dat niveau te gaan bereiken.
psv werd al 2x 4maal achterelkaar kampioen en bereikte ook de volgende ronde, zonder revolutie en zonder cruijf die roept dat men Barcelona achterna moet.

4 mei 2015 om 17:51

@whyme

Het water stond aardig aan de lippen, het was noodzaak om die leningen over te hevelen, PSV leed zwaar verlies en kreeg moeite om de rekeningen te betalen. Maargoed je hoeft het niet te zien, ik ken de jaarcijfers van PSV en dat is nog steeds niet geweldig, een paar ton winst terwijl je veel transferinkomsten hebt.

Nee maar we werden wel keurig derde, dat was gewoon naar realistische verwachting, zeker als je kijkt welke tegenstanders ajax heeft getroffen. De revolutie is nog lang niet afgelopen maar Ajax heeft inderdaad de ambitie een keer minimaal de kwartfinale te bereiken.

PSV had toen een beter elftal en dat is al jaren geleden, Ajax heeft ook de kwartfinale gehaald onder Koeman. En in 1995 wonnen we de CL zelfs.. uuh of mag ik nu ineens niet meer naar vroeger wijzen?

4 mei 2015 om 14:37

Banksaldo is nog geen begroting he.

4 mei 2015 om 15:25

zelfs de begroting is groter dan die van iedere club in de ED, maar 4 jaar na de revolutie win je door polletjes, eigen doelpunten en arbitrale dwalingen.

4 mei 2015 om 17:53

Klopt, maar aangezien we op omzet elke keer rond de 20 miljoen winst maken moet je dat er nog wel even aftrekken. Ajax wordt gewoon een jaartje 2de en het voetbal is op een dieptepunt, volgend jaar gaat het beter.

4 jaar na de revolutie, 4 titels en bijna 100 miljoen op de bank.

4 mei 2015 om 18:15

je moet natuurlijk ook eens kijken hoeveel je van die 100 miljoen kwijt bent om dit weer een beetje op de rails te krijgen . het probleem bij ajax is een beetje groter dan de meesten vermoeden .

4 mei 2015 om 18:43

Weinig, sterker nog. Ik verwacht dat we weer een lichte winst op de transferbalans gaan maken, plus dat we onze echte toppers behouden.

GK: Cillessen, Boer, Leeuwenburgh
RB: Van Rhijn, Tete, Sanniez
Rcv: Veltman, van der Hoorn, van Bruggen
Lcv: Riedewald, Viergever, Mirani
LB: Boilesen, Emanuelson, Savastano
VM: Gudelj, Serero, El Mahmoudi
AM 1: Klaassen, Bazoer, van de Beek
AM 2: Sinkgraven, Andersen, Nouri
RA: El Ghazi, Schone, Becker, Muric
SP: Milik, van der Vaart, Zivkovic
LA: Fischer, Menig, Acolatse, Cerny.

Emanuelson en van der Vaart transfervrij oppikken, Gudelj voor 6 miljoen. Sigi, Duarte, Kishna voor totaal iets van 14 miljoen verkopen en Zimling weg natuurlijk. Mooi een stuk ervaring en gif erbij. Hou je nog 8 miljoen over op de transferbalans.

Heb je: Boer, Emanuelson, Viergever, Bazoer, Serero, Schone, van der Vaart op de bank zitten, prima.

Welja Barca en Bayern is waar het naar toe moet... Voorlopig is Djepper nog een maatje te groot en ADO maar wat lastig.

Ambitie is mooi maar iets meer realisme zou beter zijn. Voorlopig rijdt de trein in Amsterdam achteruit ipv vooruit tov vier jaar geleden, maar iedereen blijft lekker zitten waar hij zit en geniet van het uitzicht. Ome Johan zit achter het stuur en die heeft immers beloofd dat het allemaal goed komt.

'pep' maar ff aanstellen dan als coach !!!

Zei hij dat 4 jaar geleden ook niet? Ondertussen is het gat alleen maar groter worden. Ik neem aan dat hij het over de speelwijze heeft, niet over het niveau zelf. Maar zelfs dan....voor de speelwijze van Barca en Bayern heb je topspelers nodig. Zij kunnen dat voetbal spelen omdat ze op bijna iedere positie een betere speler hebben dan de tegenstander. Heb je deze kwaliteiten niet, kun je beter het spel simpel houden met een 4-4-2 of een 4-2-3-1, zodat je in ieder geval niet wordt overlopen op het middenveld. Zo lang Ajax elke speler die heel even boven het maaiveld uitsteekt verkoopt en daarvoor B-garnituur terugkoopt, zal het nooit in de buurt komen en ook die speelwijze niet kunnen spelen.

Cruijff,
Doet mij sterk aan mijn pa denken.
Niet dat die kon voetballen of zo maar ik belde hem iedere week en we spraken vooral over voetballen.
Aan het einde van het gesprek stelde hij telkens dezelfde vraag: waar heb jij mijn muntenverzameling verborgen? Mijn vader heb ik uit huis moeten plaatsen toen hij meer last kreeg van zijn ziekte. Hij leed aan Parkinson. Dat hij steeds hetzelfde bleef harhalen weet ik aan beginnende dementie.

4 mei 2015 om 11:59

Cruijff is niet dement, hij blijft gewoon teveel aan vroeger hangen. Komt vaker voor (ik vond de muziek in mijn tienerjaren in de 80's ook mooier) maar je moet dan wel weer met beide benen op de grond terug kunnen komen.

Volgens mij kun he beter de bekerfinale v vorig seizoen terugkijken...leer je meer van

Dan zou Jersey F de boer moeten ontslaan want met zo een waardeloze trainer eindig je in de Jupiler league volgend seizoen

Ik ben al blij als we van Salzburg, Steaua, en Dnipro kunnen winnen...sorry hoor, maar deze man maakt zich op deze manier compleet belachelijk.

Wil hij met Ajax terug naar de Europese top? Prima, maar dan adviseer ik hem naar Qatar te gaan voor een of andere sjeik die Ajax wil voorzien van heel veel poen.

Serieus, zelfs wanneer Ajax over supertalenten zou beschikken dan komen Johan's Barcelona of Bayern en weg zijn die spelers. Ik kan me echt niet voorstellen dat Cruijff zo dom is.

Ambitie is goed, maar dit is lachwekkend. Cruijff maakt van zichzelf een karikatuur. Totaal niet realistisch is deze man.

4 mei 2015 om 14:57

Inderdaad en ookal kan je spelers 4 of 5 miljoen per jaar bieden willen ze nog niet tegen een Excelsior en Dordrecht spelen natuurlijk. Die zouden nog niet komen.

Op zich kan ajax een hoog niveau halen als de jeugd als team een hoger basisniveau haalt. Maar dan nog zullen we ons niet kunnen meten met de financiële grootmachten. De Europese subtop behalen zou al mooi zijn.

Dat wordt lastig, maar het lijkt mij een uitstekende ambitie. Moet er financieel onder andere het een en ander gebeuren, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

4 mei 2015 om 15:39

afcanats, Cruyff lult weer eens uit zijn nek. Bayern en Barcelona werken met een begroting waar Ajax alleen maar van kan dromen.

4 mei 2015 om 17:55

Ambities zijn goed en de lat moet Ajax gewoon hoog leggen. Ajax kan ook nog aan zijn begroting sleutelen, waar ze al goed mee opweg zijn.

Ik moet tegenwoordig alleen nog maar lachen om Johan . Ajax kan niet zo spelen omdat het de spelers niet heeft en ook nooit meer gaat krijgen om zo te spelen. Als je weer leest dat Bayern 900 miljoen binnenharkt met een sponsorcontract . dan weet je waarom Bayern wel zo kan spelen en Ajax niet. Bayern heeft op iedere positie een topspeler en Ajax op iedere positie mss een slap aftreksel daarvan

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren