Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Denen verbieden Barcelona bouw academie in Ballerup

Laatste update:

De Deense nationale bond (DBU) staat niet toe dat Barcelona in de Deense stad Ballerup een academie gaat neerzetten voor talentvolle Deense voetballers. De bedoeling was dat de Spanjaarden in augustus een dependance zouden neerzetten in Denemarken, om aldaar talentvolle jonge Denen tussen de zes en zestien jaar aan te trekken en die klaar te stomen voor het grote werk bij Barcelona. De DBU steekt er echter een stokje voor.

/

Een maand geleden presenteerde Barcelona de plannen voor de academie in Ballerup. De pers werd opgetrommeld, de burgemeester van Ballerup was vol trots aanwezig en oud-prof Allan Simonsen, die in het verleden vier seizoenen uitkwam voor Barça, zou ambassadeur worden van het grote project. De bedoeling was Deense talenten op de Barcelona-manier te trainen en zo nieuwe Messi’s, Piqués en Xavi’s te kweken in Scandinavië.

Het probleem was echter dat Barcelona de Deense bond nooit om toestemming had gevraagd. Vicevoorzitter Bent Clausen van de DBU verklaart nu dat de bond helemaal niet wil dat Barcelona een dependance van La Masía neerzet in Ballerup. “Wij staan niet in voor de gevolgen als kinderen van zes jaar ‘auditie’ moeten doen om binnen te komen en deel gaan uitmaken van een elitair trainingsprogramma”, foetert Clausen.

“Kinderen ontwikkelen zich op die leeftijd volop. Wat gebeurt er als hij zeven jaar is en te licht wordt bevonden? Het is niet goed voor kinderen om deel uit te maken van een hard knock-out milieu, zelfs al behoren ze tot de grootste talenten in hun leeftijdscategorie. De focus ligt op presteren, dat is ongezond en dat kan later terugkomen. Het kan ze ontmoedigen voetbal te spelen”, waarschuwt Clausen.

Ik vind de beslissing van de Deense bond...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oke, dus Barcelona mag het niet, maar een Bronby mag het wel. Beetje vreemd verhaal.

28 april 2015 om 11:09

brondby is een deense ploeg, barcelona niet. er zit wel een groot verschil tussen die 2. het is juist goed dat binnenlandse ploegen worden beschermt.

28 april 2015 om 11:11

Sorry hoor maar Denemarken is lid van de EU. Kun je nog zo hoog of laag springen, maar volgens mij heeft de Deense Bond hier niks over te vertellen.

28 april 2015 om 11:16

Dat moet je de Denen of andere Scandinaviers eens zeggen. Zijn normaal heel rustig, maar ze hechten wel waarde aan hun soevereiniteit.

Denemarken mag over educatie beslissen wat ze willen.

28 april 2015 om 11:17

als barcelona nou een complex in leiden begint. terwijl ajax dat ook wil zou ajax toch de voorkeur krijgen. daarnaast zou u het toch ook niet goedvinden dat barca (en andere ploegen die dit doen) onze mephissen en el ghazis wegvissen.

28 april 2015 om 11:17

@randje 16:

nou, ik denk het toch wel hoor, zeker als ze de Deense overheid achter zich hebben staan.

28 april 2015 om 11:17

Alle kinderen voetballen voor de Deense bond. Net zoals hier, iedereen die in Nederland voetbalt, is lid van de KNVB

28 april 2015 om 11:19

@kokkie. het is ook juist goed dat een nationale vakbond ze beschermt. de knvb zou ook zoiets moeten doen.

28 april 2015 om 11:21

Binnen de EU gelden een aantal vrijheden ja zoals vrijheid van arbeid. Maar kinderen van deze leeftijd mogen nog helemaal niet werken, dus vallen hier niet onder.

28 april 2015 om 11:22

@restyleznl dat is dan aan de lokale politiek om die vergunning af te geven en niet door een voetbalbond. Voetbalbond mag zijn mening geven, maar kan niet zomaar zeggen dat het wel of niet mag. Ik mag ook naar Duitsland gaan en een voetbalclub opstarten. Of de bond me accepteert als club is de 2e. Maar ze kunnen je niet verbieden daar een voetbalschool te beginnen.

28 april 2015 om 11:24

@ReStylezNL mijn reactie was daarom ook op randje16. Dat de Bond wel degelijk wat te vertellen heeft

28 april 2015 om 11:25

Dat zeg je nu wel mooi, maar zo worden talentvolle spelers door buitenlandse clubs weggekaapt. Nu verdienen deze clubs nog aan deze spelers maar anders zou er helemaal niets overblijven. Wanneer men hetzelfde zou doen in Nederland zouden al die jonge spelers die je nu ziet bij met name Ajax en Feyenoord hier udus heen gaan. Nu kunnen Ajax en Feyenoord (en andere clubs natuurlijk ook) nog verdienen aan deze spelers.

28 april 2015 om 11:30

het verschil zit erin dat u niet een deel van een groter geheel bent. barcelona heeft academies over de hele wereld. zou ik u mogen vragen waarom u voor dit soort ontwikkelingen bent randje16?

28 april 2015 om 11:39

Ik ben er niet voor, staat nergens, maar het argument van de Deense Bond is gewoon lachwekkend. Nu doen ze of het bij een Bronby niet gebeurd. Het is net of er bij een Barcelona Ajax en Real Madrid met zwepen word geslagen.
De reden vind ik bezopen. Ik snap ook wel dat ze het liefst die talenten bij Bronby Ahrhus Kopenhagen willen houden.

28 april 2015 om 11:54

Weet je wat ik lachwekkend vind? Dat jij precies schijnt te weten hoe de Deense bond te werk gaat en hoe de regels zijn. Dat jij met een belachelijk argument komt als: Denemarken is lid van de EU dus ze hebben niks te willen maakt je gewoon totaal ongeloofwaardig. De Deense bond, de grootste macht als het om voetbal gaat in Denemarken, beschermt enkel de jeugd en eigen clubs. Uitstekende zaak.

28 april 2015 om 12:03

Hoe de regels zijn is vrij simpel, als ik een dependance wil opzetten binnen de EU, kan ik dat gewoon doen. Daar heeft de bond geen mallemoer over te zeggen. Voetbal is een bedrijf tegenwoordig. Ajax heeft dat bijvoorbeeld in Zuid Afrika en Feyenoord heeft meende ik in Congo of iets een voetbalschool, dat moest wel getoetst worden door de overheid. Maar als Ajax morgen een voetbalschool wil opzetten in Tsjechië kunnen ze je niet tegen houden. Wel kan de bond zeggen we laten je niet toe in de competitie. Maar het argument van de bond is te triest voor woorden.

28 april 2015 om 13:10

Je vergeet alleen dat deze landen het toelaten omdat zij haar kinderen niet een vergelijkbare opleiding kan bieden.denemarken kan prima zelf opleiden en is er veel minder tot niet bij gebaat als dit door een buitenlandse organisatie word gedaan.volledig terecht dat ze dit niet zien zitten en hoop dat ze dit flink tegenwerken.barcelona kan gewoon betalen als ze deense talenten willen.

28 april 2015 om 13:15

Onzin, elke school, academie of opleidingsinstituut kan door de overheid zelf goedgekeurd of afgekeurd worden. Als de Deense regering dan de zeggenschap over deze dingen in de voetbalwereld bij de Deense voetbalbond legt, dan mogen ze dat dus wel bepalen.

28 april 2015 om 13:30

Het is in Denemarken niet toegestaan om kinderen langer dan een bepaalde tijd naar "school" te sturen.

in Denemarken werkt een school via de Folkeskole-regels. In Denemarken is er een wet dat kinderen vanaf de leeftijd dat zijn rijp zijn voor educatie (7 jaar) zij 9 jaar onderwijs krijgen - voorgeschoteld volgens de Deense Ministerie van Onderwijs. Het onderwijs dat is voorgeschreven dient te worden gevolgd in

1) in een gemeentelijke school, basis en beroeps gewijs
2) in een prive school (insituut)
3) of thuis (onder speciale regels toegestaan, met goedkeuring van)

Kinderen die dus basis onderwijs volgen mogen na hun tijd op school en na schoolse activeiten geen educatie meer krijgen. dit zodat kinderen de vrijheid hebben op spelen en genoeg rust ontvangen.

Brondby IF en andere Deense instituten hebben speciale regels met lokale prive scholen betreft het onderwijs. dit wilt zeggen dat de meeste kinderen die bij een academie toebehoren meestal op een prive school zitten en dat deze kinderen op bepaalde dagen eerder uit school mogen (in plaats van 15:00, om 13:30) en deze tijd de na schoolse activiteiten tijd, wordt dan gebruikt om kinderen voetbal les te geven.

het verschil tussen een prof club als Brondby en een lokale ploeg is de licentie vorm. omdat Brondby een licentie heeft voor professioneel niveau, heeft de bond inspraak op de hoeveelheid jeugd een club mag hebben en moet brondby een aanvraag maken bij de bond dat een jeugd speler dispensatie krijgt van bepaalde les uren onder bepaalde voorwaarden, deze aanvraag moet goed gekeurd worden door de Deense Ministerie van Onderwijs en die van Sport, aangezien dit betreft subsidies gaat en het belang van jeugd en educatie.

omdat Barcelona niet heeft overlegd met de bond gaat dit feestje dus niet op omdat een kind in Denemarken geen onderwijs mag missen en volgens de wet Barcelona die onderwijs niet kan geven.

bron: http://uvm.dk/

28 april 2015 om 13:52

Tuurlijk mogen ze dat wel verbieden. Een bedrijf verbieden wat als enig doel heeft de beste spelertjes van het land naar het buitenland te sluizen voor niks. Wat als barca dat in elk land zou doen? Blijven er geen clubs meer over die in de buurt van barca komen.

28 april 2015 om 14:01

Een voetbalbond mag geen bedrijf verbieden. De overheid zou het kunnen doen, maar zie geen reden waarom niet,.

28 april 2015 om 15:03

Kerel het andwoord staat al in je eigen uitleg. Ja ze mogen een dependance beginnen. Maar omdat de DBU ze niet accepteerd kunnen ze dus tegen geen enkele andere club voetballen omdat alleen de DBU licenties in Denemarken mag uitgeven. Dus is het waardeloos.

28 april 2015 om 15:17

Bij hun zullen de spelers zich ook net zo goed ontwikkelen zeker. Daarbij op komt dat je over een paar jaar een succesvol deens nationaal elftal kan hebben, wat natuurlijk goed is voor de naam als een land als Denemarken

28 april 2015 om 11:10

Gaat natuurlijk ook om geld. Nu moeten zij de portomonnee trekken als ze een talent willen hebben. Met zo'n school leidt Barca ze zelf op en kost het ze minder. Dat zou echter wel funest kunnen zijn voor het Deense voetbal.

28 april 2015 om 11:14

het is een goede zaak dat bonden dit tegen houden. ze voorkomen zo dat de grootste clubs niet nog meer macht krijgen. dit terwijl ze honderden jonge jochies (en meisjes) afserveren voor een deense martin odegaard. idee voor NL meneer Van Praag?

28 april 2015 om 11:10

Zo vreemd is dat niet, Bronby komt toch uit Denemarken. Daarnaast moet je die argumenten niet zo serieus nemen. De Deense bond wil het gewoon niet hebben dat er vanuit spanje op eigen bodum in hun vijver wordt gevist, volstrekt logisch.

28 april 2015 om 11:16

Nou vind het wel beetje dom van de Deense bond, want nu worden die kinderen alsnog naar Spanje gehaald. Ze kunnen het niet verbieden. Als ik een bedrijf zou hebben en in Spanje zou vestigen, zou ik me alleen in de Spaanse kamer van koophandel of iets dergelijks in moeten schrijven.

28 april 2015 om 11:18

dit is anders, barcelona doet dit om de regels te omzeilen waarmee ze in problemen zijn gekomen. een sportacademie is niet een normale bv. en ook een normale bv mag geen kinderen aannemen.

28 april 2015 om 11:20

Ik denk dat de kans een stuk kleiner is dat ze naar Spanje vertrekken dan dat ze bij Barcelona in Denemarken op het veld hadden gestaan. Of denk je werkelijk dat Barcelona tientallen minderjarige Denen onder contract heeft staan op dit moment?

28 april 2015 om 11:25

@panerai, het is maar om een voorbeeld te geven. Kijk naar een Messi die heel jong naar Barcelona ging en zo gaat dat her en der. Alleen de kans is groter dat ze dan vertrekken, zie nu met die Noor naar Real Madrid.

28 april 2015 om 11:30

Ik snap wat je bedoelt. Echter zijn dat echt exceptionele talenten, die gaan sowieso toch wel naar Spanje mits ze echt goed genoeg zijn.

Echter geloof ik niet dat er in Denemarken 10 talle Messi's en Noor's rondlopen. Volgens mij is het doel om de potentiele wat grotere talenten bij die opleiding in Denemarken te laten rijpen om te kijken of ze uit eindelijk echt genoeg zijn.

Ik denk dus niet dat al die jongens die in aanmerking zouden komen voor die Barca opleiding in denemarken ook daadwerkelijk naar Spanje gaan nu dit niet door gaat.

28 april 2015 om 11:44

BV is geen afkorting van bedrijf dat je dat even onthoud. Volgens mij zijn er genoeg rijke ouders in Denemarken die hun kind naar de Barcalona school/academie willen sturen. In iedergeval je hebt een heel verkeerd beeld over het bedrijfsleven van voetbal. Als je dokt dan kan jou zoon ook opgeleid worden door Ajax en heel misschien als hij geweldig is breekt hij door bij het eerste en anders kom je met zo een opleiding toch wel ergens bij een club als Cagliari of je bent een supertalent dat de club voor je opleiding betaald of je hebt een vader als Daley Blind of je hebt een rijke zakenman als vader die het voor je betaalt maar tegenwoordig als je gescout word om je talent dan heb je ook heel veel geluk nodig dat ze je de kansen geven binnen in de club. De zoon van de trainer stond altijd in de basis. Zo werkt het ook in de grote mannen voetbal.

28 april 2015 om 12:59

De deense bond vermeld heel duidelijk dat ze de afvallers willen beschermen.
De echt exceptionele talenten zullen inderdaad vroeg of laat toch naar een top club gaan inderdaad. Het gaat erom dat er voor iedere messi duizenden afvallers zijn. Deze jongeren werd een mooi beeld geschetst, maar kunnen door de focus op voetbal andere kansen en opleidingsmogelijkheden gaan missen.

28 april 2015 om 16:19

Odegaard is anders wel voor een bedrag van 4 mil verkocht, wat zelfs nog verdubbelt kan worden in de toekomst. Liever op die manier dan gratis.

Ik snap ook eerlijk gezegd niet waarom je zo eigenwijs moet doen. @randje16
Is het nou zo moeilijk voor je te accepteren dat de Deense bond dit verbied. Het zou me niks verbazen als ze het alleen al verbieden omdat het arrogante Barca dingen aan loopt te kondigen zonder ook maar iets te overleggen. Ik zou daar ook niet van gediend zijn. Denemarken is een land die zijn zaakjes op orde heeft, in tegenstelling tot Spanje of Barca.

28 april 2015 om 13:01

Als FC Barcelona een voetbalacademie wilt beginnen in het buitenland, vind ik wel dat ze eerst toestemming moeten vragen aan de desbetreffende bond.
Als je een bedrijf wilt beginnen in het buitenland, moet je ook toestemming vragen (inschrijven kvk bijv,)

tja ik ben geen fan van dit gedoe rondom zulke jonge levens. maarja de tijden verranderen. ik hoop dat er een wereldwijde fifa onder 16 regel komt die internationale transfers van spelers onder de 16 tegen gaat. verder is het erg onhandig dat hier geen toestemming is gevraagt.

28 april 2015 om 11:22

Er is een internationale regel tegen transfers onder 16 jaar. Die is echter vrij makkelijk te omzeilen aangezien spelers voor hun 16e geen contract mogen tekenen. Clubs bieden dan de (een van de) ouders een baan aan in de buurt, waardoor het gezin verhuist en de speler bij hun club ingeschreven kan worden. Daar is verder totaal niets tegen te doen en je kunt het ook moeilijk verbieden.

28 april 2015 om 11:28

ah dank u. ik vroeg me al af hoe het zat. zoiets is natuurlijk heel moeilijk tegen te gaan. toch lijkt me dat zoiets te bewijsen is, want dan zou je steeds te toevallige samenloop van omstandigheden zien, net als in de overeenkomsten.

28 april 2015 om 11:37

Het is misschien wel te bewijzen, en als dat lukt, wordt er ook wel actie ondernomen. Kijk bijvoorbeeld maar naar het transferverbod dat Barca heeft, omdat ze de regels niet hebben gevolgd met transfers van enkele jeugdspelers. Clubs worden echter steeds creatiever.
Het moet uiteindelijk ook niet zijn dat een gezin totaal niet meer mag verhuizen naar een ander land als een van de spelertjes toevallig bij een profclub in de jeugdopleiding zit. Er zijn immers genoeg mensen die in het buitenland gaan wonen en werken (al dan niet voor een paar jaar) voor een totaal andere reden.

Goed optreden van de Dbu, anders wordt het straks nog meer een massaproductie verhaal.

Ik vind het argument van de Denen over het harde knockout-milieu hypocriet. Dit is al het geval bij profclubs. Een jongen van 7 die bij FC Kopenhagen te licht wordt bevonden mag ook vertrekken. Waarom is dit bij een buitenlandse club dan een probleem?

28 april 2015 om 11:10

omdat buitenlandse ploegen veel meer macht hebben. het zal dan ook meer impact hebben. verder zijn het gewoon mensen en geen massaproductie units.

Het argument ook.. Dat er een bepaalde druk op die kinderen zou moeten vallen waarvoor ze te jong zijn. Dus kijken we het talent maar niet aan en laten we zijn carriere schieten door een of ander moreel argument?

Ik denk dat in geen enkel land het belang van het kind zo groot is als in Denemarken. Zo hoort het ook, vind ik!

Zo gek is het niet aangezien brondby uit Denemarken komt. Ik vind het een goede zaak van de Deense bond! Laten de buitenlandse clubs maar in de buidel tasten voor talenten, dan worden er in de kleinere competities nog wat geld verdient

volkomen terecht . het wordt eens tijd dat de top-clubs ook eens nee verkocht gaat worden . plukken complete competities leeg . en fifa , als we toch bezig zijn , ga een maximum instellen voor het aantal contract-spelers , want dit loopt de spuigaten uit .

Heeft ook geen zin. Je gaat jongens aantrekken die 'nu' héél goed kunnen zijn, maar da's geen garantie dat ze dat later zullen blijven.

Heel leuke video die het kort en goed uitlegt:

youtu.be/
Vfgmi
E
B
Z
G3
A

28 april 2015 om 11:14

Precies, als je als 8-jarige fysiek sterk en snel bent zegt dat nog weinig. Als je een jaar of 16 bent zegt dat al heel wat meer.

28 april 2015 om 11:20

laat staan dat er een imense druk op het kind en zijn ouders komt te staan. dit lijkt me echt niet goed voor de kinderen. die op zo n leeftijd nog zo beinvloedbaar zijn.

28 april 2015 om 11:26

stravven,

Karakter is wellicht de belangrijkste factor. En als kind is je karakter nog niet gevormd.

Kinderen zat met talent voor het één of ander. Maar als ze later geen doorzettingsvermogen betonen, ook wanneer het wat tegenzit, dan blijven ze hangen.

Die factor is wel een beetje te voorspellen, maar is ver weg van sluitend. Als dat wel goed zou werken dan zou Barcelona elk jaar wel een Messi afleveren en dat doen ze niet.

Terwijl een hoop kinderen en mensen met minder talent, maar wel de juiste instelling, wel grote toppen kunnen scheren.

Goede faciliteiten helpen wel een beetje, dat zeggen ze in de video ook, maar zijn absoluut niet determinant.

28 april 2015 om 11:55

Restyleznl,

Precies. En op een dag krijg zo'n kind te horen 'je mag niet meer komen, want niet goed genoeg'.

Dat doet wel wat met zo'n koter. Is goed om zijn zelfvertrouwen levenslang te verminken.

Kinderen hou je zover mogelijk weg van topsport. Laat kinderen, kinderen zijn. Er is tijd zat om een topvoetballertje te worden.

Barcelona wou dit niet doen in het belang van de Deense kindjes, wel om er geld mee te verdienen.

Meer dan terecht natuurlijk. Er zijn in Europa meer dan genoeg goede clubs waar spelers terecht kunnen om lekker te voetballen en zich te ontwikkelen. Er is geen enkele nood voor Barcelona Ballerup, Barcelona Brussel of Barcelona Breda behalve dat ze in het buitenland ordinair talentjes willen wegjatten zonder ook maar een cent opleidingsvergoeding te hoeven betalen.

28 april 2015 om 11:18

Als spelers goed zijn komen ze er toch wel hoor daar hebben ze Barcelona niet voor nodig, het mooiste voorbeeld is Marco v Basten die ging pas als 16 jarige van mijn cluppie Elinkwijk naar Ajax en werd later gewoon een van de beste spitsen ter wereld dus als je talent hebt kom je er echt wel hoor dat blijft zelden verborgen .

28 april 2015 om 11:24

Inderdaad, kijk bijvoorbeeld ook naar een Jaap Stam, die volgens mij pas op zijn 20e bij Zwolle binnen kwam vanuit het amateurvoetbal.

28 april 2015 om 11:24

Lovre daarnaast ontwijken ze hiermee de rules waardoor ze een verbod hebben gekregen. ik vind dat clubs met dit soort handelingen het voetbal verpesten.

28 april 2015 om 11:24

Lovre daarnaast ontwijken ze hiermee de rules waardoor ze een verbod hebben gekregen. ik vind dat clubs met dit soort handelingen het voetbal verpesten.

28 april 2015 om 11:25

mijn excuses, mijn mobiele internet deed vervelend. deze mogen verwijderd worden.

28 april 2015 om 11:24

Lovre daarnaast ontwijken ze hiermee de rules waardoor ze een verbod hebben gekregen. ik vind dat clubs met dit soort handelingen het voetbal verpesten.

Ik snap het deels wel. Alleen een slecht argument. Bij Brondby gaat het er waarschijnlijk niet anders aan toe.

Iets in de trant van het is slecht voor de Deense clubs en het Deense voetbal als alle grote talenten worden weggehaald, vind ik een beter argument.

28 april 2015 om 11:29

Misschien gaat het er niet anders aan to in Barcelona vergeleken met Brondby, maar als je een voetbalschool in Denemarken begint om op te leiden voor Barcelona, komt er voor de jongens in die jeugdopleiding een compleet andere druk kijken. In plaats van te spelen om bij een lokale club door te breken, ben je in feite bezig om door te breken in een totaal andere cultuur aan de andere kant van Europa, op ook nog eens een stuk hoger niveau dan het lokale voetbal. Daar komt dus een stuk meer druk en onzekerheid bij kijken. Ik denk dat het verstandig is dat hier een stokje voor gestoken wordt. Ik denk dat Emre42 het hieronder ook vrij aardig verwoordt.

Als barcelona dit wilt moeten ze maar een samenwerkingscontract sluiten met een Deense club of een satelietclub maken. Besluit van de DBU vind ik volkomen terecht.

28 april 2015 om 11:30

Ja maar dan zal Barcelona snel uitkomen op een Brondby fc Kopenhagen en als die CL halen zit je al met de gebakken peren, want dat mag weer niet, als ze er geld in hebben gestoken.

Ik snap de motivatie van de Deense bond wel. Een Brondby is toch anders dan wanneer Real of Barca een jeugdopleiding neerzet. Denk dat jonge gastjes meer kans hebben om bij Brondby binnen te komen, dan de elite van Barca te bereiken.

Je hebt 47 miljoen inwoners en dan ga je zoiets starten in Denemarken. Verbeter me als ik het fout hebt, niet echt bekend staat als talentenparadijs. Met een aantal miljoen inwoners. Goed dat de Deense bond dit niet toelaat. Die kinderen moeten straks wanneer ze gescout worden met de hele gezin naar Spanje. Weg is je werk, familie en noem maar op. En je hebt nog de garantie niet dat je kind ook Barcelona gaat halen later als voetballer. Bij een Kopenhagen oid is het minder erg, omdat het kind nog in zijn eigen kring blijft wonen en school gaan.

28 april 2015 om 11:31

De beste voetballer ooit komt uit Denemarken dus hoezo Denemarken staat niet bekend als talentenparadijs, lord bendtner komt er vandaan....

28 april 2015 om 14:51

all hail lord bentner. ruler of the universe and king supreme of earth, all hail lord benter.

greatest person to have ever been born.

29 april 2015 om 18:40

Relatief veel talent hoor....

Gebroeders Laudrup
Simonsen
Elkjaer
Eriksen
Schmeichel

stuk voor stuk klasse spelers.

Indirect ook goed voor Ajax, anders konden ze fluiten naar al die Deense talenten Het is toch beter dat kinderen zich stapsgewijs en zonder megadruk ontwikkelen. Verstandige beslissing van de Deense bond.

En als Ajax daar een zo'n academie zou bouwen dat had het denk ik gemogen. Omdat Ajax geliefd is in Denemarken. Zou het niet? Ajax heeft al drie academies Ajax Cape Town in Zuid Afrika, Ajax Hellas in Griekenland en Ajax Orlando Prospects in de VS. Dus Ajax in Denemarken kan er ook nog wel bij. Dan hebben Boilesen, Fischer, Zimling en Andersen ook gelijk een nieuwe club.

28 april 2015 om 11:50

Fischer is zo slecht nog niet. Schone ook niet.

28 april 2015 om 12:17

Ik zag het ja tegen Pec. Fischer was heel in het begin een sensatie om naar te kijken. Maar is daarna alleen maar afgeleden. Ik vind hem nu echt geen haar beter dan dat Sana het heeft gedaan in zijn gespeelde wedstrijden die was ook in het begin een goeie aankoop vooral in de wedstrijd tegen Dortmund was hij redelijk goed. Maar waar speelt hij nou in Zweden bij Malmo. En Fischer, Boilesen, Zimling en Andersen gaan ook die kant op als ze niet uitkijken. En trouwens ik heb toch niks gezegd over Schöne. Maar ik vind wel dat hij niet meer de Lasse is die we kennen van de mooie doelpunten en de wonderschöne vrij trappen. Maar dat kan liggen aan de situatie daar word je ook wel moedeloos van hoor.

28 april 2015 om 13:00

Afa_babel Ajax Orlando bestaat niet meer.

28 april 2015 om 19:57

Bestaat die niet meer. Ik had nog op wikipedia gekeken en daar staat nog een selectielijst bij en alles. Maar als jij het zegt, zal het wel zo zijn dan. Hopelijk komt er ooit nog een Amerikaanse versie van Ajax. Want er zijn heel veel Ajacieden daar in de VS. Zoals je kon zien op de beelden toen Ajax die USA trip deed. Misschien dat ze zich in Miami kunnen vestigen ofzo. Ajax Miami klinkt goed. Of Ajax Los Angeles of Ajax California. Klinkt ook niet verkeerd. En daar lopen toch ook veel tropisch getinte mensen die vaak wel wat met een balletje kunnen. Zijn vaak ook er lenig en behendig. Soepel in de heupjes.

28 april 2015 om 21:56

http://en.wikipedia.org/wiki/ajax_orlando_prospect... opgeheven in 2007

Vind dat Ajax wel een voetbalschool moet beginnen in VS. Voetbal wordt daar steeds bekender en bekender

Ook goed nieuws voor Ajax, kunnen ze nog grote Deense talenten scouten. Begrijp dat Brondby het wel mag, is tenslotte een Deensr club.

Groot gelijk van de Denen. Anders zijn alle kleinere landen in Europa binnenkort vazallen van een tiental grote teams.

Wat een belachelijk argument van de Deense bond. Alsof bij Barcelona kinderen zomaar gedumpt worden, en dat bij andere (deense) profclubs als Brondby, Aalborg en Kobenhavn niet gebeurt. Profvoetbal is een bedrijf, en als je niet aan de standaard voldoet vlieg je eruit. Dat gebeurt overal. Beetje jammer dat de Deense bond dat dan als argument voert. Als ze gewoon eerlijk hadden gezegd dat ze het Deense voetbal willen beschermen had iedereen er begrip voor gehad.

Mijn mening:
Als FC Barcelona een voetbalacademie wilt beginnen in het buitenland, vind ik wel dat ze eerst toestemming moeten vragen aan de desbetreffende bond.
Als je een bedrijf wilt beginnen in het buitenland, moet je ook toestemming vragen (inschrijven kvk bijv,)

28 april 2015 om 15:29

De Deense voetbalbond kan er van vinden wat ze willen, maar het staat iedereen vrij om een voetbalopleiding aan te bieden aan eender wie. De voetbalbond kan Barcelona dan wel verbieden om met die spelertjes in een Deense competitie aan te treden, dat wel, maar aan de eigenlijke academie heeft ze werkelijk helemaal niets te zeggen.

28 april 2015 om 19:56

Dus je wilt zeggen dat je zonder enige inschrijvingen-, toestemmingen of licenties een school in het buitenland kan beginnen.

Speel je te veel FM ofzo?

28 april 2015 om 21:22

Een voetbalopleiding organiseren betekent ook niet dat je alle schoolverplichtingen kan ontduiken, dat heb ik ook niet beweerd. Maar daar heeft de voetbalbond dan ook weer helemaal niets over te zeggen. Je kan echter gerust in eender welk Europees land voetbaltrainingen organiseren, dat kan niemand je verbieden.

28 april 2015 om 21:58

Ik heb het niet over schoolverplichtingen!

Ik zeg alleen dat het niet zomaar een school, voetbalacademie of een bedrijf kan beginnen in een land.

Er zijn regels en wetten die iedereen moet volgens, ondanks de vrije economische verkeer in Europa

28 april 2015 om 22:55

Ja, dat snap ik ook wel, maar welke concrete regels heb jij dan in gedachten? En dan bedoel ik regels waar de Deense voetbalbond iets over te zeggen heeft natuurlijk, want daar gaat dit artikel over.

Zeer terecht gedaan van de deense bond.
Als kinderen gaan sporten moet het in eerste instantie om plezier te gaan.

Natuurlijk staat de Deense bond dit niet toe. Wie denken die Spanjaarden wel dat ze zijn? Wat een achterlijke mensen zitten er toch bij clubs zoals Barcelona, Real Madrid, Man. City en Chelsea.

Zeer goede zaak van de Deense bond en ik hoop dat het zo blijft en dat Barcelona ook in andere landen geen voet aan de grond krijgt (evenals clubs als R. Madrid, Man C., Chelsea etc.). Dit soort clubs doet werkelijk alles om andere (minder kapitaalkrachtige) clubs elke kans op het behouden van hun talenten te ontnemen. Dit soort initiatieven leidt alleen maar tot het nog verder verzieken van het voetbal en het verder verstevigen van het eliteclubje (lees: de clubs met het meeste geld c.q. schulden) dat nu al jaren het voetbal domineert. Als het zo doorgaat kun je elk jaar de Champions League vanaf de kwartfinales al van te voren invullen. Andere landen buiten Spanje, Engeland en Duitsland hebben al geen enkele kans meer op het behalen van de halve finales.

28 april 2015 om 14:39

Is het zo eenzijdig? Ik denk dat - op een gegeven moment - de toptalenten toch wel bij zo'n club eindigen, omdat de grote clubs veel kapitaalkrachtiger zijn... Het enige verschil is dat de andere club dan een vergoeding krijgt. Maar denk je dat het uitmaakt? Als een Depay straks voor 40 miljoen vertrekt is PSV geen stap dichterbij de internationale top hoor... Er is meer nodig dan een paar toptalenten.
Porto maakt enorme bedragen winst uit transfers, maar toch zijn ook zij geen Europese top. Het ligt ook aan competitie etc. Het is inderdaad een beetje oneerlijk, dat wegplukken van talent, maar ik vind dat je er te veel waarde aan toekent.

Het wordt ook steeds brutaler ook he. Dat mensen hier het voor Barcelona opnemen ook dat is ook van de gekken. Barcelona wordt tegenwoordig ook een gedrocht van het moderne voetbal. Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke.

28 april 2015 om 14:37

Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken? Iedere ploeg scout in het buitenland hoor? Het is alleen raar dat ze geen toestemming hebben gevraagd, dat vind ik ook slecht. Maar jij zet het nu wel heel slecht neer...

28 april 2015 om 14:58

Niet iedere ploeg scout voor 6jarige in het buitenland hoor. Meestal begint dit pas vanaf 15 jaar.. Barcelona heeft gewoon andere normen en waarden en vind hun allermachtige la mesia gewoon heilig.

28 april 2015 om 15:10

Scouten en kinderhandel zijn 2 aparte dingen. En kom nu niet aan met dat gelul van, Chelsea en City doen het ook, alle clubs die zich hier aan schuldig maken moeten bestraft worden en dat een ander t doet maakt het niet ok

28 april 2015 om 23:57

In mijn reactie hieronder kan je lezen dat ik het er niet mee eens ben. "en kom niet aan met..." vind ik een redelijk vervelende reactie van jouw kant. Ik praat het hierboven niet goed. Alleen hebben alle ploegen wel wat van die programma's om jongeren te scouten, ADO en Ajax plukken ook kleinere jongens weg voor hun jeugdopleiding. Deze academie was bedoeld om de 6 tot 16 jarigen te laten spelen alvorens ze naar Barcelona zelf te sturen... Ik vind het nog steeds niet goed, maarja..

Wat hij zegt over druk op kinderen leggen ben ik het roerend mee eens! Die kinderen moeten in hun beleving voor de lol spelen, niet al die gekke druk eromheen. Ik vind dat, ook al zijn de kinderen nog zo getalenteerd, ze tot een bepaalde leeftijd gewoon niet onder druk gezet moeten en mogen worden, het moet gewoon voor de lol zijn tot die tijd... Ze hebben zelf nog geen idee van wat er allemaal om hen heen gebeurt.
Dat Barcelona geen jeugdacademie mag openen zonder toestemming van de Deense bond vind ik overigens niet meer dan logisch..

Ja komt ervan. Als je geen toestemming vraagt aan de deense bond

Ik denk niet dat de Deense voetbalbond een voetbalacademie kan verbieden. Ze kunnen Barcelona wel verbieden om met die spelertjes in een Deense competitie aan te treden, dat wel. Maar als jeugdspelers ervoor kiezen om naar een bepaalde voetbalschool te gaan, dan geldt dat als een hobby als een ander. Een intense hobby, dat wel, maar niet elke bal die getrapt wordt in Denemarken moet door de Deense voetbalbond goedgekeurd worden. Het staat iedereen te vrij te voetballen waar en wanneer hij dat wil.

Het moet niet gekker worden met de tentakels van die clubs met megaschulden. Lekker thuisblijven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren