Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

AZ aast op vaste waarde Heerenveen: 'Maar we willen hem graag houden'

Laatste update:

AZ nam Jeffrey Gouweleeuw over van sc Heerenveen en de Alkmaarders zouden nu opnieuw interesse hebben in een verdediger van de Friezen. AZ is op zoek naar een vervanger voor Wesley Hoedt, die naar Lazio vertrekt, en zou het oog hebben laten vallen op Joost van Aken.

/

Heerenveen wil de twintigjarige mandekker absoluut niet laten gaan en probeert het contract van Van Aken open te breken. "De onderhandelingen zijn laatst even stilgelegd omdat we er niet uitkwamen, maar we willen hem heel graag houden", verklaart technisch directeur Hans Vonk in gesprek met de Leeuwarder Courant. Er zal binnenkort verder gesproken worden.

"Het heeft geen haast", benadrukt Vonk. "Joost heeft, een optie meegerekend, een contract tot 2017." Van Aken is dit seizoen een vaste waarde in de ploeg van Dwight Lodeweges en deed in 29 van de 30 competitiewedstrijden van Heerenveen mee, allemaal als basisspeler. Hij maakte dit seizoen bovendien zijn debuut in Jong Oranje.

Joost van Aken zou een aanwinst zijn voor AZ

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

ja maar az zit bij die geweldige top 5 en krijgt miljoenen kado van de knvb en kan deze speler dus op kosten van anderen toch halen . ik snap het zowieso niet helemaal , als az met die speler heeft gesproken moet de knvb ingrijpen .

16 april 2015 om 11:44

Welk geld krijgt AZ van de Knvb cadeau dan? En voor zover we het weten heeft AZ helemaal niet met van Aken gesproken, en zelfs als ze met van Aken gesproken hebben gaat dat tegen geen enkele regel in.

Wat ik begrepen heb is dat Van Aken een clausule in zijn contract wil, maar begrijpelijkerwijs is Heerenveen daar niet zo happig op. Ik zou het ook jammer vinden als hij nu vertrekt, want ik vond hem de laatste weken fysiek eindelijk wat sterker ogen, al blijft het geen beest van een verdediger.

16 april 2015 om 16:32

Van Aken wil een clausule omdat het basissalaris dat Heerenveen vanaf heden biedt gewoon laag is. Zo kan hij toch weg als er een leuke club langs komt.
Als Heerenveen hem een topcontract voor clubbegrippen zou bieden tekent hij echt wel bij, maar dat doet de club dus niet. Er is gewoon een nieuwe realiteit: spelers gaan geen tonnen meer verdienen bij ons.

Is niet de eerste keer dat AZ een speler van Heerenveen wil. Vind het een mooie club, maar de sportieve vooruitgang is te betwijfelen. Heerenveen heeft een groter stadion, hebben nu een goede trainer, spelen goed voetbal met jonge spelers en het verschil op de ranglijst is 2 punten dacht ik. Het verschil is duidelijk kleiner geworden vergeleken met een paar jaar geleden.

16 april 2015 om 11:28

Als ik hem was zou ik wachten op een grotere club. Bijvoorbeeld een Feyenoord oid. Als dat betekend dat hij nog een jaar in Heerenveen moet spelen is dat maar zo, zo groot is het verschil nu ook weer niet tussen AZ en Heerenveen.

16 april 2015 om 11:53

Zie het als voordeel. Nu kunnen wij hem weer klaarstomen voor jullie. Komt hij komende zomer naar ons dan speelt hij over twee jaar bij jullie

16 april 2015 om 11:45

Heerenveen heeft wel ietsie groter stadion (geenidee dan hoeveel man erin kan) en een goede trainer, maar AZ heeft met John ook goede trainer die jonkies kansen geven. Eigenlijk bijna gelijk aan elkaar, al heeft AZ laatste jaren meer succes op sportief gebied gezien zoals landskampioen, als is dat al ff terug 2009 en dan knvb beker in 2013

16 april 2015 om 12:04

26 om 17 duizend plekken is het verschil dacht ik. Prima wel, beide stadions zitten bovengemiddeld vaak vol voor de eredivisie.

16 april 2015 om 13:05

Oke groter verschil als ik dacht. We doen het qua fans idd best goed, al hangt af welke wedstrijd het is enzo. Tegen Dordrecht met alle respect zal het niet uitverkocht worden

16 april 2015 om 11:50

AZ is geen grote stap omhoog. Clubs als AZ, Heerenveen en Groningen zijn met elkaar te vergelijken. Al heeft AZ het voordeel van de goede Europese prestaties de laatste jaren en het feit dat ze iets meer betalen dan die andere clubs. Al zal dat verschil geen tonnen zijn.

Als Van Aken deze zomer vertrekt dan zie ik binnen Nederland niet veel andere clubs als optie omdat Ajax, Feyenoord en PSV al zijn voorzien. Feyenoord heeft Kongolo, Ajax Viergever en Riedewald en PSV heeft Rekik en Mirin. Bij AZ heeft hij een zekere basisplaats.

16 april 2015 om 12:02

Klopt, zou op dit moment best een aardige keuze zijn. Alleen dat zou meer een stap in de breedte zijn dan omhoog. Dan kan hij naar mijn mening beter een jaar bij Heerenveen voetballen en daarna Kongolo opvolgen. Die zal dan wel ongeveer klaar zijn voor een volgende stap.

AZ heeft Europees natuurlijk veel meer gepresteerd dan Heerenveen de laatste jaren, dus wil zeker niet zeggen dat Heerenveen beter of gelijkwaardig is. Het is alleen op het moment geen duidelijke vooruitgang. Een basisplaats heeft hij volgend seizoen zowel bij AZ als bij Heerenveen. Voor de continuïteit zou ik dan zeggen: blijf nog een jaar bij Heerenveen!

Heeft AZ niet een goede jonge cv in de vorm van Lukassen?

16 april 2015 om 11:41

Is rechtsbenig en moet dus op rcv komen, van aken zou dus de vervanger van Hoedt worden op links.

16 april 2015 om 11:41

Zeker goede voor komend seizoen, maar is ook nog de vraag of Gouweleeuw blijft. Komt denk nog wel interesse voor, en dan hebben we alleen Luckassen en Wuytens. Zou ook goed centrum zijn, maar beter als er toch nog eentje bij komt

16 april 2015 om 11:51

Wuytens heeft een hoog salaris voor een bankzitter. AZ wil van hem af. De kans dat Gouweleeuw vertrekt is niet zo groot. Er zijn maar 6 clubs in de eredvisie die meer tegendoelpunten hebben. Zonder Hoedt is Gouweleeuw ook niet zo heel goed. AZ heeft hem willen hypen als een speler die net zo goed is als Stefan de Vrij, maar afgelopen weken heeft de defensie van AZ keer op keer gefaald. Gouweleeuw moet blij zijn dat hij bij AZ speelt. Dit is denk ik tevens ook zijn plafond.

16 april 2015 om 13:08

En gouweleeuw - luckassen js een goede combi hebben we afgelopen weekend gezien. Denk dat van aken goede cv zal zijn voor ons

Lijkt me een rare stap. Het is meer een stap opzij als een stap omhoog.

16 april 2015 om 11:55

Sportief is het inderdaad slechts een stap opzij. Financieel gaat een speler van Heerenveen er wel degelijk op vooruit.

Az is totaal geen stap omhoog! Misschien dat ze iets meer willen betalen, maar je ziet het bijvoorbeeld ook aan een Gouweleeuw, die ontwikkeld zich amper bij AZ.

16 april 2015 om 12:35

Ik denk je bij AZ meer verdient dan bij SCH. Als SCH zijnde zou ik deze speler niet laten gaan, zit nog enorm veel rek in en speelt heel degelijk voor zijn leefijd

16 april 2015 om 13:00

Gouweleeuw heeft zich wel degelijk ontwikkeld en is de beste speler van dit seizoen. Daarnaast is AZ wel degelijk een (kleine) stap omhoog in bijna alle opzichten.

16 april 2015 om 13:18

Knap, met zoveel tegendoelpunten. Statistieken zeggen wat anders.

16 april 2015 om 14:28

Statistieken zeggen niets. Gouweleeuw wordt omringd door kneuzen als Esteban en Johansson en bij afwezigheid van Hoedt nu ook met Luckassen.

16 april 2015 om 14:13

Gouweleeuw is een Heemskerker, Alkmaar kan je dan op de fiets af. Heerenveen is toch al gauw twee uur rijden. Ik zeg niet dat het doorslaggevend is, maar als je toch lekker in Nederland zit is het niet verkeerd om dicht bij je familie te wonen.

edit: Zie dat Van Aken een Haarlemmer is, wellicht dat voor hem het dicht bij zijn familie wonen ook meespeelt.

16 april 2015 om 16:03

Van Aken kan in Alkmaar een veelvoud verdienen als bij ons (de aanbieding van Heerenveen naar hem toe was een veredeld jeugdcontract) en kan dan weer in zijn "eigen omgeving" spelen.

Ben ik nou gek? Az is toch een kleiner clubje dan Heerenveen? Heerenveen heeft een groter stadion, grotere achterban. Betalen ze bij AZ hogere salarissen?

16 april 2015 om 12:46

Tja op dit moment is het krachtsnihil en je kan flink twijfelen over wat een grotere club is. Zo kun je jou punten weer onderuit halen door de Recente Europese prestaties van AZ

16 april 2015 om 13:03

Welke nationale en internationale prestaties heeft Heerenveen deze eeuw behaald ten opzichte van AZ? Het verschil is niet zo groot maar om AZ nu een 'kleiner clubje' te noemen; dan ben je inderdaad gek.

16 april 2015 om 15:15

Ik ben niet voor heerenveen of Az. Het is puur van buitenaf bekeken. Als je kijkt dat de voorhoede van het nederlands elftal bestaat uit narsingh huntelaar en dost dan zie je wat voor bolwerk daar bij de boeren is opgebouwd. Ze verkopen daar eigenlijk altijd al spelers voor enorm hoge bedragen. En daarnaast winnen ze ook de laatste jaren van AZ viel me op in de statistiekjes. Maar goed, salaris is belangrijker voor het individu en bij Heerenveen hebben ze al erg laag salarisplafond.

16 april 2015 om 15:39

Mwah AZ spreekt veel meer aan dan Heerenveen vind ik. Zit veel minder dat provinciale aan. Daarnaast kan AZ een kampioenschap overleggen maar ook Europees presteren ze uitstekend. Eindigen ook steevast in de top 5 en speelden 2 jaar geleden lang mee om de titel. Ook vind ik de ligging nabij de randstad, het salaris en de uitstraling van de club in het voordeel van AZ. Veel professionelere uitstraling, waar heerenveen nooit van dat boerenimago afkomt.

16 april 2015 om 15:45

Ja, maar AZ levert weer internationals af aan andere landen, dat argument slaat dus eigenlijk nergens op. Dat zij spelers verkopen voor hogere bedragen kan ik niet ontkennen, maar dat zal geen doorslag geven in de keuze van van Aken. Ik zou als ik hem was lekker bij SCH blijven, om vervolgens de stap naar Feyenoord te maken. Maar ik wil hem natuurlijk bij AZ zien.

16 april 2015 om 15:47

Kwestie van smaak zal het zijn. Ik ben zelf rkc supporter en kijk met meer jaloezie naar Heerenveen dan AZ. Heb juist het idee dat het idee dat het bij Heerenveen profiessioneler is door het scoutingsapparaat en het gericht beter maken van spelers. Als men een willekeurig iemand vraagt om binnen 5 minuten 18 eredivisieclubs op te noemen dan vergeet men juist een club als AZ.

16 april 2015 om 16:06

Als iemand binnen vijf minuten 18 eredivisie clubs moet opnoemen en er eentje vergeet, volgt diegene volgens mij gewoon geen voetbal. Dat is trouwens ook een raar argument, want heb jij onderzoek hier naar gedaan? Hoe weet jij dat AZ vergeten zal worden? Ligt er namelijk net aan waar je dat zal vragen. Vraag je het in Noord-Holland zullen er andere clubs vergeten worden dan in Friesland.
Hoezo is het scoutingsapparaat professioneler? Ook bij AZ breken jaarlijks talenten door.

16 april 2015 om 16:21

Vergeet niet dat het hier gaat om een gevoel van uit Noord Brabant. Ik ben ook wel wat ouder dan gemiddeld hier. Ik heb de tijd dat heerenveen CL speelde Meegemaakt. Daarnaast vroeger genoten van spelers als Nistelrooy, Huntelaar en Alves in dat shirt met de pompebleden.

16 april 2015 om 16:21

Ja, ik zou AZ ook vergeten als ik er 18 moest noemen, een kleurloze club in het rechter rijtje waar nooit iets gebeurt. Hahah. Dit is echt geen kwestie van 'wie is er beter' maar de keuze van een speler. Voor Joost van Aken is een basisplaats bij AZ sportief een stapje omhoog, financieel een stap omhoog en sociaal een grtoe stap dichter bij zijn roots in Haarlem.

16 april 2015 om 17:52

Anderhaldoog... heel cynisch.. AZ word altijd bij het rijtje PSV Ajax en Feyenoord genoemd. Check CPM lijsten.. Dat jouw club veel mensen denken dat is een amateurclub of dansvereniging.

16 april 2015 om 17:49

AZ spreekt landelijk en internationaal meer aan als Heerenveen natuurlijk. Voor sponsers is AZ intressante club.

Ik vind Van Aken een zeer degelijk talent vooral zijn inzicht en positionering vind ik zeer degelijk ik vind alleen niet dat je een centrum moet vormen met Gouweleeuw en Van Aken omdat ze beide veel qua style op elkaar , ik denk dat zowel Gouweleeuw als Van Aken het best renderen met een krachtpatser naast hen

Van Aken is goed bezig dit seizoen, heeft af en toe nog zijn foutjes, maargoed die jongen is 20 jaar.. Over het algemeen erg stabiel, kan hem denk ik wel wat vergelijken met Gouweleeuw destijds bij Heerenveen.
Vraag me af of AZ nou echt een stap hogerop is... Kan beter nog lekker een seizoen bij Heerenveen in de basis spelen en dan echt een stap maken.

Gouweleeuw presteert dit seizoen uitstekend maar dat komt ook omdat Hoedt naast hem staat en aanvult. Van Aken is toch meer eenzelfde soort speler en ik vraag me af of zij samen een sterk centraal duo kunnen vormen.

De laatste aankopen vanuit Heerenveen naar AZ waren wisselend. Elm dramatisch, Beerens zwak en Gouweleeuw geweldig.

16 april 2015 om 13:16

Van Aken is iets rustiger dan Gouweleeuw. Gouweleeuw wilde nog wel eens opstomen met alle bijbehorende risico's. Van Aken komt alleen naar voren met corners en vrije trappen.

Overigens was geen van die aankopen echt omdat de speler hogerop wilde bij AZ. Beerens was bij Heerenveen bankzitter geworden achter Narsingh, Elm kon het eigenlijk niet belopen en was daardoor niet onomstreden, terwijl Gouweleeuw vooral graag terug wilde naar zijn geboortestreek en zijn familie.

Het lijkt er op dat AZ ook nu hoopt op dat laatste scenario: Van Aken komt uit de buurt van Alkmaar en kan waarschijnlijk iets meer verdienen bij AZ. Ik kan me alleen niet voorstellen dat AZ een dikke transfersom voor hem wil betalen, want Heerenveen zal hem niet makkelijk laten gaan.

16 april 2015 om 16:29

Van Aken kijkt ook een stuk minder dom uit zijn ogen dan Gouweleeuw, ook wel een verschil. Hij oogt rustiger en intelligenter.

De teams ontlopen elkaar niet zo veel, bij heerenveen weet hij natuurlijk wel zeker dat hij speelt en hoe het er aan toe gaat en wat er van hem wordt verwacht, misschien dat AZ een iets hoger salaris wil bieden als waar hij nu voor speelt, maar qua team zie ik niet veel verschillen, en ze spelen allemaal tegen 16 dezelfde tegenstanders.
blijf maar gewoon dan kan die stap hogerop altijd nog komen.

If you can't beat them, buy them. Gaat niet voor het eerst op bij AZ. Hoop dat we over een aantal jaar zover zijn dat we gewoon hogere salarissen kunnen betalen. Want het is zonde als de spelers daarom weg willen. AZ is niet een stap omhoog, alleen meer geld, maar wel hetzelfde niveau. Had van Joost wel verwacht dat hij niet een stap opzij zou maken in de eredivisie... waar is de loyaliteit zoals bij de Roon...

16 april 2015 om 14:10

AZ overkomt hetzelfde met Ajax, als ze aardig presteren dan stappen ze over naar Amsterdam. Nou is Ajax momenteel sportief wel een stap vooruit, maar ook toen AZ kampioen werd verloor het De Zeeuw aan Ajax en na de halve finale Europa League Lindenbergh.

16 april 2015 om 14:43

AZ haalt niet de beste spelers bij Heerenveen weg zoals Ajax dat jaarlijks bij AZ doet. Beerens zat op de bank, Gouweleeuw had moeite met Van Basten en die prutser van een Elm werd lachend uitgezwaaid. Daarbij komt dat de aantrekkingskracht van AZ gelukkig nog steeds erg groot is.

16 april 2015 om 16:01

Gouweleeuw was wel een goede speler voor ons. Van Aken is dat ook. Jongens die over een jaar of 2/3 een leuke stap gaan maken. Aan de andere kant: als het geld goed is moet meneer maar gaan. Wij vangen het gewoon op met Buijs-St Juste en halen Hooiveld. Dan heeft niemand het volgend jaar nog over Joost van Aken.

16 april 2015 om 16:13

Gouweleeuw wilde zelf ook wel echt weg he. Beetje raar om AZ dat aan te rekenen want Gouweleeuw zat duidelijk niet op z'n plek bij jullie. Tja en anders, wat is er mis mee? Zoals je zelf al zegt, zolang AZ betaald zoals een andere club ook zo moeten doen, is er volgens mij niks mis mee.

Hou toch op. Nooit doen alleen tegen exorbitante hoofdprijs. Kom op zeg

Leuke stap op zij voor van Aken, hij komt ook uit die contreien. AZ zal met een mooi bedrag moeten komen, hij ligt nog vast tot 2017.

16 april 2015 om 16:15

Hij ligt vast tot medio 2016 dus nog maar 1 jaartje. Er is wat onduidelijkheid over een clausule tot 2018 maar anders zal er geen sprake zijn van een hoofdprijs.

16 april 2015 om 16:21

Hans Vonk heeft in de Leeuwarder Courant meegedeeld dat ook van Aken een eenzijdige optie heeft van een seizoen. Zolang deze niet is gelicht loopt zijn contract uiteraard door tot 2016 maar het zal de onderhandelingspositie van de club wel versterken. Dokken dus, gok dat je met anderhalf miljoen wel goed zit. Maar dat zal geen punt zijn lijkt me, AZ vangt ook wel weer centjes deze zomer.

Voor Van Aken geen verbetering, ook niet qua spelopvatting,.....wel voor hem om leiding te kunnen geven aan een gemankeerde verdediging die AZ nu heeft (en naar ik aanneem een salarisverbetering)!

Voor AZ een absolute verbetering; ook al hebben ze in Joris Kramer een identieke speler in de jeugdopleiding & deze is slechts een jaar jonger. Snap natuurlijk dat ze zo'n jongen rustig willen brengen, maar dat is b.v. ook niet met Dos Santos gedaan.

Heerenveen zit wel te maffen, als ze niet doorhebben dat ze juist deze jongen een verbeterde aanbieding moeten doen om hem te behouden; zou overigens ook niet misstaan bij Psv, ipv. Rekik. Snap eigenlijk niet goed waarom daarover zo hoog van de toren wordt geblazen?!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren