Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Brands: ‘In het voetbal ben je van koning zo weer zwerver en andersom’

Laatste update:

Marcel Brands en Tiny Sanders saneerden PSV na hun entree al vrij snel uit een penibele financiële situatie, maar de sportieve resultaten vielen de afgelopen seizoenen tegen. Een klein jaar geleden schreeuwden de supportersverenigingen in een open brief zelfs om het ontslag van Brands als technisch manager van PSV.

/

Nu is de 53-jarige directeur weer een gevierd man, want het aantrekken van onder anderen Andrés Guardado en Nicolas Isimat-Mirin waren voltreffers en PSV is op weg naar de landstitel. “In het voetbal ben je van koning zo weer zwerver en andersom. Ik ken de onderkant en de bovenkant, het ligt dicht bij elkaar”, zegt Brands in De Volkskrant.

“Het gaat mij erom dat de mensen binnen de club mijn werk waarderen.” Brands, die eerder bij AZ en RKC Waalwijk werkte, is echter niet van plan om straks op het Stadhuisplein een lange neus te maken naar zijn eerdere criticasters: “Je zal mij niet op de voorgrond zien, ik dicht mezelf niets bijzonders toe. Deze titel is voor de supporters, ik hoop dat ze weer trots zijn op PSV.”

'Marcel Brands is de beste technisch directeur/manager van de Eredivisie'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Ik vind die van Excelsior en PEC Zwolle persoonlijk beter en die van Cambuur misschien ook wel. Die doen het erg goed met weinig geld.

9 april 2015 om 21:47

Excelsior pec en cambuur doen het leuk inderdaad maar zij hebben natuurlijk een hele andere missie. Mee draaien in de eredivisie is heel iets anders dan vol voor het kampioenschap gaan

9 april 2015 om 21:48

Sorry hoor, maar een TD van een kleine club heeft hele andere prioriteiten dan een van een Topclub. Ik zie die geweldige Technisch directeuren van jouw toch liever niet bij Psv of Ajax, want dan bakken ze er niks van. Goeie spelertjes uit de Jupiler league aantrekken is wel van een heel andere categorie dan spelers weten te vinden die kampioen moeten gaan worden en dan mee moeten kunnen draaien in de CL

9 april 2015 om 22:06

Owjaa want bij grotere clubs heb je ook gewoon meer geld om die spelers aan te trekken, denk dat het voor iedere TD net zo moeilijk is de passende spelers voor de juiste prijs te vinden

9 april 2015 om 22:11

Nee hoor.
PSV wil spelers als Guardado als norm hebben, die zijn er stukken minder dan spelers van het niveau Falkenburg/bovenberg etc.
Daarnaast zijn er in de Jupiler League en zelfs Topklasse meer spelers die kelder Eredivisie aankunnen en haalbaar zijn voor die ploegen, dan spelers in de Eredivisie die het niveau wat Ajax/psv/feyenoord nastreven aankunnen en ook haalbaar zijn.

10 april 2015 om 03:23

Het blijft gewoon altijd een risico. precies hoe hij zelf zegt, zo ben je de koning en dan weer een zwerver

Ik ga niet liegen in het begin hoopte ik ook dat brands zo snel mogelijk vertrok maar hij heeft best goed werk gedaan .. alleen het kampioenschap miste nog maar nu is dat ook een feit.

9 april 2015 om 21:53

PSV is nog geen kampioen, dus het is nog geen feit.

9 april 2015 om 22:17

Want psv gaat even 4 van de 5 wedstrijden verliezen denk je?

9 april 2015 om 22:26

3 van de 5. Maar maakt niet uit. WE ZIJN EINDELIJK WEER IS KAMPIOEN!!! Meer dan verdient na een aantal jaren pech hebben.

9 april 2015 om 23:46

@rombomcu

Nee, dat zeg ik niet. Tripps_yrn geeft aan dat het een feit is dat PSV kampioen wordt. Maar dat is het simpelweg (nog) niet.

Ik zeg niet de beste, maar hij komt dicht in de buurt.

9 april 2015 om 22:07

Wie vind je dan beter dan Brands? Ik vind dat Brands zeker de beste technisch directeur van de Eredivisie is. Heeft een paar geweldige spelers aangetrokken en hij weet spelers altijd voor de hoofdprijs te verkopen.

10 april 2015 om 00:16

Hij is echt een topverkoper!

10 april 2015 om 12:21

Wat te denken van Van Geel? Verkoopt ook de spelers voor topprijzen, zet ovet hey algemeen een prima selectie neer, vergeet dit jaar dan alleen een spits...

Brands is heel slecht begonnen met verkeerde aankopen, maar heeft zich daarna weer hersteld door goed werk op de transfermarkt zowel aankoop als verkoop

Ik vond hem ook de voorgaande jaren het goed doen. Al jaren lang de beste selectie, maar de trainers konden er geen goed team van maken tot dit jaar

9 april 2015 om 21:54

Brands stelt de trainers aan, dus daar is hij eigenlijk ook verantwoordelijk voor.

Brands deed het ook verschrikkelijk slecht. Hij verdiende ook niet om aan te blijven. Zijn transferbeleid liet te wensen over. Wel was zijn manier van verkopen zeer goed, maar als TD bij een Nederlandse club moet je wat op kunnen bouwen. Dat deed hij gewoonweg niet. Dit kampioenschap is 100% nodig geweest op financieel vlak, maar ook zeker 100% terecht. Brands heeft hier ook een groot aandeel in gehad, dus hij verdient nu de complimenten.

9 april 2015 om 22:06

Zo slechr was het transferbeleid toch niet? Er stond elk jaar een kampioenswaardige selectie. Ook heeft hij een aantal spelers voor een mooi bedrag verkocht. Zo slecht vind ik het dus allemaal niet

9 april 2015 om 22:19

Eerlijk is eerlijk, dat was het dus wel. De verdediging met Manolev-Marcelo-Derijck/Bouma-Pieters was echt heel erg en ondanks dat werden spelers als Strootman, Mertens, Wijnaldum, Matavz etc. gehaald. Hij verwaarloosde de verdediging en dat is pas vorig seizoen rechtgezet met Willems-Rekik-Bruma-Arias dat al wat beter was dan wat er daarvoor stond en dit jaar is doorgegroeid naar in ieder geval voldoende. Het is nog steeds niet geweldig, maar beter dan daarvoor.

9 april 2015 om 22:25

Manolev is nog niet eens zo heel slecht geweest je moet niet zoveel naar de snor luisteren. Marcelo daar maak ik liever geen woorden aan vuil maar volgens mij heeft brands hem met winst verkocht als ik het goed heb (iets van 3 miljoen staat me bij) derijck is gewoon gegokt voor een paar ton en verloren zo erg was die aankoop niet. Pieters speelt nu gewoon basis bij stoke en was helemaal geen drama. Onzin wat je zegt brands heeft psv enorm geholpen door spelers met winst te verkopen en nu ziet het erna uit dat psv deze zomer ook nog eens 35+ miljoen gaat binnenharken op de transfermarkt, ik ben tevreden met hem, zeker als hij het vertrek van wijnaldum en depay goed kan opvangen.

9 april 2015 om 23:05

Probeer het nou niet goed te praten. Die verdediging was gewoon gruwelijk slecht.
Echter heeft Brands alleen Marcelo en Derijck aangetrokken en Bouma maar dat is logisch want ondanks dat hij niet de kwaliteiten van een van Bommel of Cocu had was hij toch wel een club icoon. Brands had bij die verdediging veel sneller door moeten selecteren.
Pieters: Veel te traag, zwak aan de bal en voegde aanvallend niks toe bij een club als Stoke kan hij van waarde zijn omdat hij daar bijna op de achterlijn staat te verdedigen.
Marcelo: Hij won al zijn duels maar dat was het enige wat hij kon liet altijd zijn man lopen en maakte altijd wel een fout.
Manolev: Hij liep veel maar aan de bal was hij erg zwak en hij kon niet verdedigen. Totaal niet waar dat mensen naar de snor luisteren hij stelde gewoon niks voor bij Psv.

9 april 2015 om 22:09

Welke slechte aankopen heeft hij dan gedaan?
Maher begint steeds beter te ballen en gaat binnen twee jaar PSV dragen.
Narsingh had pech met een ernstige blessure.

Je moet niet vergeten dat Brands met beperkte middelen werkte en hij voor vrij weinig geld een paar van de grootste talenten heeft gehaald van Nederland.

9 april 2015 om 22:16

Ik ben het met bijna alles eens, ook je onderstaande post. Alleen niet met de beperkte middelen. Ik vind persoonlijk dat Brands in zijn aankopen altijd redelijk marktconform voor binnenlandse transfers heeft betaald. Lens, Wijnaldum, Mertens, Strootman, Narsing, Tyton en Matavz hebben allen behoorlijk geld gekost. Alleen Ajax en eventueel Twente zou in staat geweest zijn hogere bedragen te betalen in die jaren.

Wat Brands vooral heel goed heeft gedaan zijn zijn verkopen, die bedragen waren bijna zonder uitzondering boven verwachting. En natuurlijk heeft hij met Willems en Guardado twee geweldige aankopen gedaan voor weinig geld die laten zien dat hij ook met minder middelen een team kan versterken.

9 april 2015 om 22:20

Voeg aan dat rijtje met willems en guardado ook arias maar toe die heeft hij ook voor maar een paar ton gehaald en is vind ik persoonlijk de beste rechtsback van de eredivisie.

9 april 2015 om 22:56

Narsingh, Hiljemark en Matavz vind ik niet de beste aankopen hoor en ook Tyton heeft er niet veel van gebakken. Maar het scheelt dat hij altijd wel spelers haalt die je alsnog voor een paar miljoen kan slijten kijk naar Matavz. Hij is voor een miljoen of 6 gehaald maar wordt toch weer mooi verkocht voor 4 miljoen.
Narsingh heeft pech gehad met een blessure daar geef ik je gelijk in maar hij begint alles behalve steeds beter te ballen. Wat mij betreft halen ze zo snel mogelijk een nieuwe rechtsbuiten want ik heb een grote angst dat PSV door de mand valt als hij volgend seizoen in de basis blijft staan. Als Depay en Wijnaldum weggaan zullen we echt een nieuwe rechtsbuiten moeten halen want een speler die nog niks bewezen heeft en Narsingh vind ik een te groot risico. Wat Brands doet is niet zo heel moeilijk hij koopt gewoon de beste talenten van Nederland maar toch heeft hij ook een paar goed gescoute spelers gehaald zoals Gaurdado, Isimat, Willems en Arias.
Verder moet Brands 2 van deze spelers oppikken voor de flank: John, Afellay, Campbell, Jahanbaksh, Kishna, Corona. Als hij 2 van deze spelers haalt zie ik PSV volgend seizoen veel kans maken op de titel.

9 april 2015 om 23:21

@gl
Ja, opzich heb je wel gelijk.
Voor Eredivisie begrippen zijn die spelers behoorlijk duur en er zitten inderdaad wat miskopen tussen.
Maar ik denk dat wanneer je alles op en af streept, dat er toch winst is geboekt, terwijl nog een aantal goede spelers bij PSV zitten die met winst door verkocht gaan worden (willems, Gini, Arias).

@memphisdepay
Schaars (blessures), Tyton, Derijck enz zijn inderdaad ook waardeloze spelers. Op Narsingh, Tyton en Matavz na zijn ze echter wel voor een prikkie gekomen. Daarnaast ben ik waarschijnlijk de enige die nog wel in Narsingh geloofd. Ik vind hem laatste tijd steeds degelijker ballen en met het team eromheen staat er genoeg om zijn slechte spel op te vangen. Mocht Gini of Depay blijven, dan zou ik zeker Narsingh rechtsbuiten houden, er is namelijk niet veel beters dat er rondloopt wie betaalbaar is en ook wil komen.

Van je rijtje spelers die naar PSV zouden moeten komen zou ik Corona/kishna en Afellay wel een goede vinden, mits Depay vertrekt. Maar of Kishna haalbaar is, denk het niet.
Afellay kan je laten komen, maar zou zonde zijn voor Hendrikx, al kan je hem dan wel wat rustiger brengen.
In Jahanbaksh en Campbell geloof ik niet echt om eerlijk te zijn. Met Locadia en De Jong heb je voor Eredivisiebegrippen een topspits en een goede spits.
In mijn ogen moet PSV een fatsoenlijke tweede linksback kopen, in de jeugd loopt niet veel rond en achter Jetro heb je niemand. Rechts heb je Brenet die het redelijk doet en Arias.
Verder
Een opvolger van Wijnaldum heb je met Maher en dan kan je Hendrikx doorschuiven en zet je Hiljemark, Vloet en Schaars als wissels. Als Depay vertrekt moet je wel kopen.

9 april 2015 om 23:41

Hiljemark en vloet kunnen het niveau van PSV niet aan en zullen dat ook nooit kunnen. Schaars is een leuke wissel maar vind ik ook een matige voetballer.
Narsingh heeft afgelopen weekend misschien goed gespeeld maar begint echt niet beter te ballen in de 2e seizoenshelft maar liefst 1 doelpunt en 2 assists een rechtsbuiten van PSV moet het toch beter doen. Ik ben zijn gekloot meer dan zat, komt zijn man niet voorbij, geeft geen voorzet en maakt de hele tijd rare bewegingen. Als ik ooit een wedstrijd van Groningen, Heereveen of Pec zie dan zie ik meestal betere buitenspelers.
Campbell zou overigens geweldig zijn heeft laten zien bij Olympiakos en het wk dat hij super goed kan voetballen. Hij heeft een vuurpijl, is snel en sterk en heeft een goede dribbel vergelijkbaar met Depay dus. Alleen is de vraag wel of hij haalbaar is.
Jahanbaksh Doet geweldige dingen in de JL. Prachtige acties, Voorzetten en hele mooie goals. Je kan gewoon zien dat het technisch een uitstekende speler is. Let maar op dit wordt zo'n speler die PSV en Ajax na een jaar ED bij een subtopper weer op willen halen voor 5 miljoen.
Voor wijnaldum moet zeker wel een opvolger gehaald worden Maher, Gaurdado en Hendrix is naar mijn mening een niet compleet genoeg middenveld.

10 april 2015 om 00:05

Ben het volledig met je eens over Jahanbaksh. Haal die jongen, breng hem rustig en huur een speler voor rechtsbuiten diener meteen staat, een Deulofeu van Barca bijvoorbeeld.
Middenveld moet idd een speler bijkomen voor Gini. Alleen is het echt twijfelachtig wie hier goed zou passen. Sinkgraven was top geweest maar die is dus naar Ajax. Afellay zou evt kunnen, heeft ervaring en clubicoon. Alleen maar de vraag of hij nu al terug wilt komen. Daarnaast veel geblesseerd dus een groot risico. Ben benieuwd wie Brands uit de hoed tovert!

10 april 2015 om 00:44

Waarom zou je Jahanbakshsh halen als je al over twee goede spitsen beschikt. Daarnaast zou ik als PSV zijnde nooit een speler van Barca/real Madrid o.i.d. huren, want dat is een compleet andere cultuur en speelstijl. Je zag wel bij Ajax dat al die spelers mislukten.
Gewoon Narsingh de kans geven.
Mocht Gini vertrekken, dan zou Gudelj de enige goede opvolger zijn in mijn ogen, maar die is nu weg en daarom zou ik Hendrikx de kans geven.

10 april 2015 om 09:42

je kan geen 22 Psv waardige spelers in je selectie hebben, die komen echt niet om de bank warm te houden.

Zonder Brands en Sanders had PSV niet meer bestaan.
Die hebben alle shit van Reker en van Raaij opgeruimd in recordtijd en vrijwel elk jaar (op vorig jaar na) een kampioenswaardige selectie neergezet.
Brands is een geweldige technisch directeur geweest voor Psv, mensen moeten verder kijken dan het sportieve aspect.

9 april 2015 om 22:30

Daar ben ik het helemaal mee eens, veel mensen vergeten hoe diep PSV in de shit zat toen Reker en consorten vertrokken. Het enigste waar ik soms nu nog boos over kan worden is dat Brands het destijds nodig vond om Hiljemark te halen terwijl Dickie om een verdediger stond te schreeuwen.

Ik ben altijd blij geweest met hem als TD. Het verkopen van Afellay was logisch vond ik gezien de situatie op dat moment. Verder een aantal goede deals die uitvoerig zijn behandeld. Ook het aanstellen van Rutten, Advocaat en Cocu is uit te leggen. Cocu is nu een goed gezicht voor de groep, Rutten was een trainer die bij Twente en Feyenoord laat zien echt wel wat te kunnen en mogen we van Advocaat zeggen dat dat een goede trainer is? Brands heeft pech gehad, maar had in feite net zo goed nu zijn derde kampioenschap kunnen vieren als het allemaal net wat anders was gelopen.

Enige wat ik hem verwijt is dat het te lang heeft geduurd eer de verdediging op orde was. Heeft ook pech gehad met bijvoorbeeld Pieters en Tyton.

Met Guardado heeft het een stunt van jewelste binnen gehaald en Memphis en Wijnaldum heeft hij mooi weten te behouden. Maar goed, Brands heeft net zo goed jaren achtereen PSV met een kreupele defensie laten spelen. Zelfs dit seizoen staat er alles behalve een top verdediging met jongens als Brenet, Rekik en Tamata die niet van PSV niveau zijn en Bruma die de leider van de defensie moet zijn terwijl die al zijn focus nodig heeft om zelf een goede wedstrijd te spelen. Ook voorin is het bij PSV alles behalve sterk. Een zwak spelende Memphis en totaal uit vorm (of misschien zelfs door blessure nooit op niveau terug gekeerde) Narsingh hadden nauwelijks concurrentie terwijl dit broodnodig was/is.

Brands en ook PSV lijken aan de beterende hand en dit kampioenschap zal voor een flinke ontlading zorgen in Eindhoven. Maar als je realistisch bekijkt is dit PSV weliswaar beter dan de rest, maar geen wonder ploeg. Hopelijk realiseert Brands en PSV dit ook en wordt gebouwd en wel een top elftal.

In mijn ogen zou een ervaren top verdediger voor naast Bruma (of Isimat) noodzakelijk zijn, plus een echte defensieve middenvelder en voorin meer opties. PSV kan en moet nog veel beter. Dat de concurrentie ,o zwak is mag geen reden zijn om met redelijk genoegen te nemen, PSV moet gaan voor een naar Eredivisie begrippen top team.

9 april 2015 om 22:29

Er valt ook altijd wat te zeuren he. Die slechte verdediging is wel de minst gepasseerde in de eredivisie en spelers als brenet en tezzy tamata zitten meestal op de bank. Ik heb er vertrouwen in dat psv voor volgend seizoen een top elftal kan neerzetten voor eredivisie begrippen. Je moet ook helemaal niet meer willen tegen dat grote geld uit spanje,engeland duitsland kan je toch niet opboksen.

9 april 2015 om 23:24

Depay is niet altijd even goed, eens. Maar hij scoort veel en is belangrijk. Daarnaast is hij topscoorder.
Bruma en Rekik zijn goede centrale verdedigers voor Eredivisie begrippen en Brenet is prima back-up voor Arias.
Narsingh heeft pech gehad met zijn blessure, maar die komt er nog wel.

Ik vind echt al je kritiek zwaar overdreven.
Voor Eredivisie begrippen heeft PSV een topteam. PSV heeft op dit moment al meer punten (met nog vijf wedstrijden te gaan) dan Ajax in elk kampioenschap dan ook als ik me niet vergis. Dat zegt genoeg lijkt me.

Is Mirin ook definitief overgenomen? Als ze Alex ook nog kunnen halen dan zit t komende jaren wel goed achterin. Ervaring Kopsterk Talent Kracht !!

9 april 2015 om 22:33

PSV heeft een persoonlijk akkoord met Isimat dus nu gaan ze onderhandelen met AS Monaco.

Ach allemaal emotie! Als je wint heb je vrienden en als je verliest bak je er niks van. Zo simpel is het. Diezelfde supporters houden nu van hem, weet het nagenoeg zeker.

9 april 2015 om 22:45

En zo is het. Je ziet het nu al met Ajax, daar gaat het nu sportief wat minder en gelijk zie je dat de media naar narigheid bij Ajax gaat zoeken.

Is isimat al aangetrokken dan?

Wijze woorden van meneer Brands. In het voetbalwereldje kan je status om de minuut veranderen. Brands is gewoon een prima TD voor PSV. Over de laatste zin; Als ik voor psv zou zijn, dan was ik trots geweest. Erg goede aankoop met De Jong, puike prestatie met het vastleggen van Guardado en het kampioenschap binnen handbereik. In de zomer hoogstwaarschijnlijk veel geld verdienen aan Depay, Wijnaldum en misschien Willems en dat besteden aan jeugd en nieuwe aankopen, geld wegleggen voor een eventuele contractsverlenging van Guardado en hoppa je hebt het lekker op de rails. PSV deed en doet goede zaken dit seizoen.

Complimenten Marcel, maar dat vind ik al jaren! Ook bij de andere clubs als TD.


Deze titel is zeker de verdienste van jouw! Geniet ervan!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren