Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Jasper had wat mij betreft de bal in die hoek kunnen verwachten'

Laatste update:

Ajax hoopte donderdagavond de kwartfinales van de Europa League te kunnen bereiken, maar ging in de eigen Amsterdam ArenA kopje onder tegen Dnipro Dnipropetrovsk. Ajax slaagde er weliswaar in om een verlenging uit het vuur te slepen, maar in deze extra speeltijd wist Yevhen Konoplyanka te scoren. Ajax moest daardoor nog twee goals maken en dat lukte niet.

/

Alfons Groenendijk vraagt zich af of Jasper Cillessen de inzet van Konoplyanka niet had moeten keren. "Je kon zien dat hij in die hoek ging schieten", zei de coach tegen Voetbal International. "Jasper had wat mij betreft de bal in die hoek kunnen verwachten. Hij liet echt zien dat hij naar die hoek wilde. Daar mag je als keeper wel een klein beetje rekening mee houden."

Cillessen kwam net te kort om het schot in de verre hoek te pakken en zag in het restant alleen Mike van der Hoorn nog scoren. Vervolgens was er echter geen tijd meer voor een derde treffer, waardoor Ajax dit seizoen is uitgeschakeld voor alle prijzen.

Jasper Cillessen had de inzet van Yevhen Konoplyanka moeten keren

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Onzin. Dan had hij de andere hoek vrij moeten laten en was de bal daar in verdwenen. Cillessen moest kiezen en liet de voor de aanvaller moeilijkste hoek vrij. Dat zou elke keeper gedaan hebben.

20 maart 2015 om 11:44

Mee eens. Gewoon goed ingeschoten door die speler. Jasper kon hier niet veel aan doen. Zorgwekkender was dat hij helemaal niet werd aangepakt terwijl duidelijk was dit hij naar binnen ging en zou gaan schieten.

20 maart 2015 om 11:45

Kijk nog eens een keer goed naar de herhaling. De bal kon nooit in de korte hoek. In het professionele voetbal gaat het om positioneel dingen afschermen, daar wordt veel meer aandacht aan besteed. De korte hoek werd afgedekt door Veltman en mindere mate Bazoer. De verre hoek was de enige optie die de aanvaller had en dat moet je weten als keeper zijnde. Dus ik vind dat hij er zeker meer aan had kunnen doen. Wel had Bazoer veel korter moeten zitten maar die was duidelijk conditioneel op.

20 maart 2015 om 11:49

Hmm, je hebt wel een punt. De korte hoek was zeker niet heel makkelijk daardoor. De vraag is alleen in hoeverre Cillessen dat gezien heeft.

An sich doet hij het juiste, alleen door de aanwezigheid van medespelers in de korte hoek ziet het er wat raar uit.

20 maart 2015 om 11:52

@ Toni9,

ben het helemaal met je eens. Ik denk dat een echte topkeeper er ook zo over denkt.
De vergelijking met v/d Sar is natuurlijk iets te makkelijk, maar die had dit soort ballen vaak wel.
Dit soort reddingen maken echt het verschil tussen een prima keeper en een top keeper.

20 maart 2015 om 11:52

Daarom moet je als verdediger zijnde ook altijd je benen dichthouden bij het verdedigen. Dan scherm jij een deel af en het andere deel is voor de keeper. Als hij de bal nou snoeihard in de kruising schoot oké maar dit had Cillessen kunnen zien aankomen. En nee het is geen echte fout maar ik vind dat het voorkomen had kunnen worden door zich positioneel beter op te stellen. Zet de beelden maar eens stil op het moment dat hij schiet. Dan is heel duidelijk te zien wat het bereik van die speler was om te scoren.

20 maart 2015 om 12:15

Los van dat alles houdt Cillessen er ook minimaal twee op fenomenale wijze uit. Staat gewoon prima te keepen dit seizoen.

We moeten ook eens ophouden om elke keeper met een Nederlands paspoort met van der Sar te vergelijken. Zo'n niveau keeper in Nederland komt maar 1x per 50 jaar voorbij.

Cillessen is op dit moment gewoon de beste keeper in de Eredivisie. Veel beter gaan we op korte termijn ook niet zien.

20 maart 2015 om 12:33

je praat onzin, die bal mocht niet eens geschoten worden. Hij zit ook tot de milimeter in de verre hoek. Het is echt geen drama en er is ook niet veel dat hij aan kon doen.

20 maart 2015 om 12:40

Onzin natuurlijk. Je hebt het over positioneel dekken, maar daar houdt Cilissen terecht geen rekening mee, juist omdat niemand hem fatsoenlijk dekt. Hij ziet een speler 30 a 40 meter lopen met een bal zonder een keer echt aangepakt te worden. Het is ook nog eens de meest technische speler die de tegenpartij heeft (dus een snelle aktie en alsnog de andere hoek), en dan moet je ook nog eens rekeninghouden met een bal die mogelijk van richting veranderd (juist doordat iedereen zo slap in grijpt). Conclusie hij staat daar gewoon goed.

Misschien klinkt het ver gezocht, maar kijk maar eens hoeveel halve kansen Cilissen eruit heeft gehouden terwijl hij de ballen op het allerlaatste moment ziet. Je zou een punt hebben gehad als Ajax fatsoenlijke verdedigers zou hebben waar de keeper op kan vertrouwen. Maar als je backs al de hele wedstrijd lopen te schutteren en je centrum ook nog onnodige halve kansen weggeeft dan kan je daar dus niet meer vanuit gaan.

20 maart 2015 om 13:03

Er werd helemaal niks afgedekt, ze waren allebei gewoon te laat.

20 maart 2015 om 13:08

@ninjakai

Topkeepers houden daar gewoon wel rekening mee hoor. Het is iets om je te onderscheiden van de rest. Je moet gewoon weten dat die bal nooit in de korte hoek kan als iemand dat al afdekt. Conclusie hij staat daar helemaal niet goed anders had hij die bal wel tegengehouden. Bovendien snap ik niet wat deze actie nou te maken heeft met het feit dat hij gewoon een hele goede wedstrijd heeft gekeept. Ik zeg niet dat hij hem moest hebben ik zeg dat hij hem kon hebben. Cillessen blijkbaar niet maar de topkeepers wel. Goed leermoment voor Jasper dus.

En kijk ook maar eens naar dat schot van Bazoer. Identiek, zou ook in het zijnetje passen. Waarom pakt die keeper die bal wel ? Omdat hij wél goed stond. Dus blijkbaar hoef je geen eens een topkeeper te zijn. Cillessen had zeker meer kunnen doen.

@new trafford

Even de beelden kijken of eerst naar specsavers gaan en dan pas reageren graag. Veltman staat precies in de baan van de korte hoek. Bazoer staat wel veel te ver.

20 maart 2015 om 13:34

@toni9

Onzin, wat als Konoplyanka die bal dan door de benen van Veltman wél in de korte hoek schiet? Dan schreeuwt iedereen moord en brand dat Cillessen helemaal verkeerd gepositioneerd staat.
Was een lastige bal met die stuit erin, hij had gewoon aangepakt moeten worden door Bazoer of Veltman.

20 maart 2015 om 13:40

@silverfront

Gelukkig kan een bal in muis veranderen en door Veltman's benen glippen....
Let eens op joh.

20 maart 2015 om 14:00

Ik heb net de goal teruggekeken. Pure onzin wat jij zegt Toni9. Veltman staat er 5 met vanaf met zijn benen wagenwijd open. Dus hij kon hem zo in de korte hoek schieten zowel door de benen als naast Veltman. Absoluut geen fout van Cillessen. Hij schiet hem vanaf 18 meter in het uiterste hoekje en de korte hoek werd helemaal niet goed afgedekt. Zowel van Rhijn, Bazoer en Veltman lopen achteruit in de plaats op hem af. Wat een vrijheid.

20 maart 2015 om 16:42

Beide goals van dnipro had hij kunnen hebben in mijn ogen alhoewel de uit tegengoal wel een polletje was maar nog steeds no excuses.

20 maart 2015 om 12:02

Idd, het was gewoon de fout van de defensie die niet een vinger uitstak om een doelpunt te voorkomen bij het doelpunt.

20 maart 2015 om 12:32

Fout van bazoer, hij had m op z'n rechterbeen moeten verdedigen. Die gozer ging al de hele wedstrijd naar binnen. Helaas, volgend jaar beter

20 maart 2015 om 12:52

En die Sightorsson was wel weer goed man... Heeft volgens mij geen bL fatsoenlijk geraakt.

Inderdaad het is de schuld van Jasper. Diederik Boer maar een keer de kans geven?

20 maart 2015 om 11:48

Ja want daar wordt t beter van inderdaad.

20 maart 2015 om 15:02

Iets met sarcasme

Moeilijk hoor. Hij was precies buiten zijn bereik, dit kun je de verdedigers aanrekenen, en niet Cillessen.

20 maart 2015 om 12:12

Aan de andere kant deed Bazoer precies hetzelfde met een krulbal om de keeper heen. Maar die keeper had hem wel... Bijna identiek.

20 maart 2015 om 12:28

Bazoer schoot uit een nog moeilijkere hoek. Die stond aan de zijkant van de 16 meter. Bovendien schoot hij zonder stuit. Niet te vergelijken, vind het overigens geen fout van Cillesen..

20 maart 2015 om 12:58

Heeft met lengte, de hoek en effect. Konoplyanka schoot precies waar Cillessen niet bij kon, als de verdediging feller ingreep, was dit niet gebeurd.

20 maart 2015 om 13:08

En waarom pakte die keeper de bal wel? Omdat hij goed gepositioneerd stond.

20 maart 2015 om 13:19

Nee, omdat het schot makkelijker te pakken was. De hoek met de goal was veel kleiner. Dan scherm je als keeper een veel groter deel van je goal af en zeker de verre hoek. En zoals gezegd, zo n stuiter is ook niet makkelijk.

20 maart 2015 om 13:42

Juist andersom. Kijk maar naar tennis. Vanuit een plek centraler kan je nooit een grotere hoek maken dan vanuit een hoek. Hoe centraler hoe minder groot je hoek kan zijn. Verder van de zijkant kan je een veel grotere hoek maken. Uiteraard ligt dit aan de positie van de keeper. Hoe verder de bal van links hoe verder je de verre hoek af moet dekken.

20 maart 2015 om 14:36

Kerel! Denk eens na..
Als je recht voor de goal staat, is het goal oppervlak maximaal. Als je schuiner voor de goal staat, wordt het effectieve oppervlak vanaf de schieter steeds kleiner. Een keeper heeft een bepaald bereik. Het goaloppervlak wat een keeper afdekt, heeft alles te maken met het kiezen van positie. Aangezien die Konoplyanka veel rechter voor de goal stond dan Bazoer, was het voor Cillesen veel moeilijker zijn hele goal af te dekken. Met de hoek van het schot heb ik het over de hoek van inslag, tov de achterlijn. Die hoek wordt steeds kleiner hoe verder je aan de zijkant staat.

20 maart 2015 om 15:56

Hveenfean, toni9 heeft zelf nooit een balletje getrapt denk ik. Die van bazoer gaat er nooit in terwijl kono de perfecte positie en momentum had

20 maart 2015 om 18:13

Hoogstens een tennisbal
😀

Tsja, en als Cillessen dan een beweging maakt, schiet hij alsnog in de andere hoek. Beetje makkelijke opmerking.

20 maart 2015 om 12:34

Dat zou een Messi Robben Ronaldo Suarez Zlatan doen ja, niet zo'n koekebakker van dnipro

Jasper staat de afgelopen wedstrijden uitstekend te keepen. Hij heeft er zelfs voor gezorgd dat Ajax deze ronde bereikt had. Gewoon slap verdedigd als jij kijkt hoeveel ruimte en tijd die krijgt om te kunnen schieten. Ook als je weet dat je Geen tegen goal mag krijgen.. Zwak Ajax gezien gister.

20 maart 2015 om 13:15

Ik vind het inderdaad erg flauw Cillissen bij naam te noemen in dit geval. Ik ben alles behalve fan van zijn gebaartjes en gedrag en penaltyskills, maar vind het veruit de beste keeper in Nederland en gisteren was hij ook weer prima. Kunnen we niet gewoon klagen enerzijds over de vele foute passes in de wedstrijd en het gebrek aan sfeer in het stadion?

20 maart 2015 om 13:45

Ik ben zelf wel een groot van van Cillessen (nec fan) en trots op dat onze jongen eerste doelman is bij Ajax en bij het Nederlands elftal. Maar zoals jij zegt zijn penaltykiller kwaliteiten moeten wel beter worden. Op dit moment zijn er ook weinig betere Nederlandse keepers. Vaak wordt Krul genoemd maar die ging laatst ook weer flink in de fout met een schot recht door het midden waar hij naar de hoek duikt. Vermeer keept ook goed maar ik denk dat Cillessen gewoon het constantst is. Ajax speelde gewoon heel slecht en slap als het veldspel ondermaats is kan je de keeper weinig aanrekenen.

Achteraf makkelijk praten..

Kijk naar NAC afgelopen weekend Tighadouini, die schoot hem weer tegendraads in waardoor het er knullig uitziet.

Cillisen zijn fout is het zeker niet, Boilsen had die bal nooit Bazoer mogen inspelen tussen vier man in en die goalmaker had nooit zo makkelijk mogen scoren. Niemand die hem aanviel of zichzelf voor het schot gooide

20 maart 2015 om 11:50

Daar gaan we weer, het is de schuld van boilessen. Die jongen speelde gisteren echt niet slecht hoor als hij de bal had. Maar omdat half Nederland zegt dat hij slecht is, moeten de meesten hier het ook maar zeggen. Ik hoor niemand over van rhijn die bij d'r goal alleen maar achteruitliep terwijl hij rugdekking kreeg van Veltman en die gast gewoon zijn gang liet gaan. Jammer dat de laatste Nederlandse club uit het toernooi ligt, want er lagen zeker kansen voor Ajax

20 maart 2015 om 11:55

van rhijn dekte de buitenkant af, Veltman had Bazoer moeten coachen dat hij druk op de bal moest zetten aangezien ze beide geen man hadden..

20 maart 2015 om 11:56

Ik zeg nergens dat hij slecht speelde? Ik zeg dat het zijn fout is als je een mede speler aanspeelt die omringt wordt door maar liefst 4 spelers...

En je hoort niemand over van Rhijn die alleen naar achter liep? Ik zeg toch dat niemand hem aanviel of voor het schot gooide

Lees mijn reacties nog eens door joh..

20 maart 2015 om 12:45

@ struikbeest, Boilesen speelde gisteren waardeloos. Echt gigantisch slecht. Hij verloor echt bijna al zijn duels, liep veels te veel met de bal en bracht medespelers veelvuldig in de problemen. Daarnaast was zijn passing ook echt slecht, want er waren toch goede mogelijkeden voor een snelle voorzet of steekpass die niet aan hem besteed waren.

Iemand die niet slecht speelde was Sinkgraven, had een aantal fouten die niet mogen en een paar keer knullig balverlies, maar had daarentegen ook hele goede momenten met goede steekballen en mooie passes. Dat noem ik niet slecht. Goede momenten afwisselen met leermomenten.

Boilesen speelde als een natte krant.

20 maart 2015 om 14:03

Die Boilesen heeft gisteren gewoon 20 ballen zo ingeleverd. Lachwekkend dat hij er nog instaat.

20 maart 2015 om 13:48

Niemand geeft Cillessen de schuld? Ik vraag mij af of iedereen wel leest wat Groenendijk zegt. Jasper had die bal in die hoek kunnen verwachten. Tja, dat konden we allemaal toch ?? 1 stapje naar links en Cillessen had hem gestopt. 1 stapje waar we over praten, dat is toch een detail van goed positioneel opstellen. Ten eerste kon hij er nooit in in de korte hoek en mocht hij wel kunnen dan was de bal van buiten naar binnen gegaan dus naar de keeper toe en nu ging de bal om de keeper heen. Het is zeker geen fout maar had voorkomen kunnen worden.

Wanneer zegt iemand gewoon zoals het is? De Boer heeft gefaalt door Boilesen veel te lang te laten staan, het was wachten tot een fout afgestraft zou worden. Daar begint het probleem, niet dat van Rhijn lucht staat te dekken en niks doet of Jasper net te kort komt.

Ja daar hoorde je niemand over maar inderdaad had hij wat meer kunnen doen maar de fout komt natuurlijk door fout in spelen van Boilessen , ik vind trouwens toch dat terug spelen op de keeper soms lachwekkend hoor en dan dat lange wachten met de bal uittrappen de tegenstander staat dan al weer in de positie soms is de keeper meer aan de bal dan onze spits maar een keeper moet tegenwoordig ook mee kunnen voetballen terwijl hij toch echt ballen moet tegenhouden .

haha wtf die bal was gewoon in het zijnetje, zo goed was die geplaatst..

wat een onzin groenendijk, je kan eerder vraagtekens zetten bij de defensieve handelingen van van rhijn en bazoer?

Wat een onzin dit, het was vooral dom om de enige speler die kan voetballen bij dnipro te laten lopen en schieten zonder enige druk !! Bal was best aardig ingeschoten ook, wat ook niet zo gek is met zoveel ruimte.

Letterlijk het enige wat ik wist van Dnipro, was dat Konoplyanka daar speelt en dat hij de enige is die kan voetballen. Naar binnen komen en schieten is zijn handelsmerk. Soms zijn die ballen vrijwel onhoudbaar voor de keeper, maar makkelijk te voorkomen door er kort op te zitten.

wat een opmerking van Alfons! Dankzij Cillessen sta je nota bene in de 8e finale. anders was je er thuis tegen Legia al met 1-6 vanaf gegaan. Natuurlijk kan je die bal daar verwachten maar hij schiet hem ook gewoon goed in. Als er 2 spelers waren die gisteren toch wel een dikke voldoende haalden dan waren het wel Veltman en Cillessen

20 maart 2015 om 11:50

Dus? Dat betekent niet dat Cillessen er bij die goal vrijuit gaat. Zoek maar eens de beelden op van die goal en zet hem stil op het moment dat hij schiet. Je ziet dat Veltman precies de korte hoek afdekt waardoor de bal alleen in de lange hoek kan. Ook staat Cillessen niet goed dus ja hij had voorkomen kunnen worden. Het begint bij Boilesen en daarna had Bazoer korter moeten zitten.

20 maart 2015 om 14:04

Ik heb de goal terug gekeken. Veltman staat er meer als 5 meter vandaan. Hij kan zo naast Veltman in de korte hoek schieten. Goed kijken.

20 maart 2015 om 20:48

Kan niet. Misschien met buitenkant rechts maar je ziet sowieso al aan de manier van schieten dat hij alleen nog maar de verre hoek in kan en voornamelijk wil.

Groenendijk weer. Jammer dat hij ontslagen is in Roemenië. Nu wordt zijn mening weer gevraagd en komt het in artikels terecht op websites als VZ. Ik heb die man zelden op wijze woorden kunnen betrappen.

als ik dit lees hiero heeft alleen voetbalfan1999 gelijk verdedigers hadden gwn in moeten grijpen en niet staan te kijken daar wachten tot er word geschoten als je dan al weet dat het over is als ie scoort en niks doet zijn ze zelf fout trouwens als jasper had bewogen naar die hoek waar had die speler heus niet in een andere hoek geschoten daar stonden 2 verdedigers voor aan zijn linkerkant en ik denk die bal naar links in de hoek krullen was nog veel lastiger geweest jasper liet hem eigenlijk voor de makkelijke hoek gaan en kon hem indd voor mij part gwn wel stoppen maar nogmaals ik geef jasper niet volledig de schuld hiero fout begon ten eerste bij boilesen met zijn foute inspeel pass ... zucht en daarna verdedigers die erbij stonden en ernaar keken en @simon says jasper laat een bal erin gaan en boer maar meteen in het doel ? door jasper word ajax nog 2de in de eredivisie en die boer lach ik me helemaal verrot om doet me denken aan die tijd dat ajax verhoeven had gehaald boer gwn volgens seizoen weer verkopen

Dit was allemaal niet gebeurd als de boer boilesen gewoon op tijd had gewisseld. Hij constateerde dat boilesen de hele wedstrijd door de ondergrens zakte en nog wisselt hij hem pas als de tegengoal is gemaakt. En dat terwijl hij riedewald gewoon op de bank had zitten.

@toni9 die man weet waar ik het over heb

Ik snap niet waarom Ajax zulke goeie cijfers krijgt van de gemiddelde VZ bezoeker :P waarsch een hoog Ajax gehalte op VZ

Misschien had hij hem kunnen hebben, verwacht zal hij hem zeker, maar hij is niet degene die er schuld aan was, het begon bij boilissen, met zijn pass naar bazoer, deze stond vast en kon geen kant op, het enigste wat hij had kunnen proberen om een vrije trap te krijgen, maar wij zijn niet zo'n comidianten dan die tegenspelers. Het is jammer, maar heb ondanks dat we niet door zijn genoten van de wedstrijd en Ajax. Ze hebben toch laten zien, dat ze beter waren, alleen hebben we er niks aan gehad en dat is jammer

Allemaal zo gemakkelijk wat die Groenendijk verkondigt. Let eerst eens op hij had die bal ook gewoon gepakt als die niet een hele rare stuit kreeg vlak voor hem. Hij zat er gewoon goed bij en verwachte die bal daar ook. Vindt het veel erger dat Ajax geen coach heeft. Wanneer je Boilesen en Milik laat staan en de verkeerde mensen wisselt is dat veel kwalijker en dat heeft meer met het verlies te maken dan een ongelukkig doelpunt.

Geen blunder maar ook niet groots gekeept dat schot was zeker niet onhoudbaar, een echte topkeeper pakt zo'n bal alleen hebben we geen topkeepers in Nederland. Cillessen is een voor Ajax een prima keeper voor de top niet.

Buiten dat Cilessen de laatste tijd zeer goed staat te keepen en Ajax vaak gered heeft leek mij deze bal ook houdbaar. Hij ging met zijn arm gewoon over de bal. Maar goed een keeper mag ook wel ooit eens een foutje maken en deze goal komt ook zeker voort uit niet ingrijpen van de verdediging.

Dat is echt onzin, hij had net zo goed voor de korte hoek kunnen gaam. Dat zie je vaak, omdat keepers dan juist de verre hoek meer afdekken worden ze verschalkt in de korte. Groenendijk moet daar bij stil staan, cilissen kon hier niet veel aan doen.

Ze hadden die speler nooit zoveel ruimte moeten geven, maar een beetje keeper had die bal tegengehouden.

Wij doen in NL net alsof er zoveel supertalenten rondlopen zoals Cillissen , Depay , Vilhena , Klaassen of Ould - Chick maar het valt nogal mee als ik het vergelijk met De Bruyne , Konoplyanka of Max Meyer

20 maart 2015 om 12:30

Dat komt omdat de eredivisie van dusdanig slecht niveau is geworden dat een speler al gauw als toptalent wordt beschouwd.

20 maart 2015 om 13:01

Cillessen is al 25, dus volgens mij kun je hem geen talent meer noemen. Konoplyanka is ook al 25 jaar.

Denk niet dat Groenendijk ooit op goal heeft gestaan. Dus weet ie ook niets van keepen.dat schot mag er gewoon nooit komen. Er staan 4 man niks te doen. Dat schot had geblokt moeten worden. Simpel zat

20 maart 2015 om 13:13

Je hoeft alleen maar in die positie te komen om te schieten en je ziet al dat de korte hoek een onmogelijke optie was. Bovendien is de verre hoek veel moeilijker voor de keeper om tegen te houden dus dan moet je als keeper rekening mee houden. 1 stap meer naar links en hij had hem gepakt. We praten over 1 stap en niet over meters.

20 maart 2015 om 13:43

Dat de fundamentele fout ligt bij de verdedigers betekent niet dat Cillessen niet meer kon doen dan hij gedaan heeft.

Ik vind wel dat Groenendijk een punt heeft. Mijn eerste reactie toen ik de goal zag was ook dat hij er niet heel sterk bij zat. Ook al is het schot geplaatst, het is ook een vrij traag schot. Cillessen had een behoorlijk tijd om te reageren maar gaat er alsnog wat slapjes en te hoog in.

1 van mijn kritiekpuntjes op Cillessen is dat hij naar mijn mening te weinig explosiviteit en afzet heeft. Hierdoor komt hij snel te laat of niet ver genoeg de hoek in. Dat zie je bij een goal als deze maar ook bijvoorbeeld bij de kopbal van Corona in de wedstrijd tegen Twente. Ook bij penalty's is dit belangrijk. Door dit gebrek oogt hij ook zo slapjes bij penalty's en dat is mede de reden waarom men hem daar ook zo duidelijk op bekritiseerd.

Hoe dan ook kan je hem de goal natuurlijk niet aanrekenen. Ik vond van Rhijn er overigens nog slapper bij lopen dan Bazoer. In eerste instantie is het toch de man van van Rhijn maar op geen enkel moment maakt hij aanstalten om ook maar iets te ondernemen richting

Groenendijk heeft gewoon gelijk, een topkeeper had allang doorzien dat hij hem in de lange hoek ging schieten, dat was namelijk ook de enige optie.

Cilissen keept dit seizoen uitstekend maar dit was gewoon een fout qua positionering. Je kon echt zien aankomen dat Konopylanka in die hoek ging schieten.

Dat de verdedigers niet ingrijpen betekend toch niet meteen dat de keeper er niks aan kan doen?

Nee maar dan moet je die verdedigers aanspreken.

Die horen ervoor te zorgen dat die niet zo makkelijk kan schieten. De keeper krijgt vaak de schuld, maar als een keeper een redding moet maken, ging er verdedigend al iets niet goed..

En dat cillssen geen topkeeper is, is ook logisch. Was ie dat wel dan had ik niet in de eredivisie gespeeld. Zeker niet als je met Oranje 3e wordt.

Wat een gelul dat Jasje hem had kunnen hebben zeg!

Het begint allemaal Door die geweldige inspeel-pass van meneer Boilesen op Bazoer, die 3 man in zijn nek had.

Van Rhijn geeft hem alle vrijheid, sjokt er een beetje achteraan en kan vrij schieten.

Van Rhijn en Boilesen zijn de enigen die je kan aanspreken op deze goal in mijn ogen.

20 maart 2015 om 13:45

Dat blijkt maar weer dat je zelf slap loopt te lullen. Natuurlijk begint de fout bij Boilesen, maar om daarna Van Rhijn de schuld te geven? In voetbal maak je nou eenmaal fouten, het gaat erom om ze te herstellen. Dat had eerst Bazoer moeten doen door druk te geven op de bal en daarna had Cillessen nog een kans om de bal te stoppen. Fout begint bij Boilesen maar werd niet hersteld door Bazoer en mindere mate Jasper.

Mwah, ik heb de goal nog even terug gekeken. Er is wel wat te zeggen over de positionering van Cillessen, maar de bal werd wel erg goed ingeschoten. Wat mij kwalijker lijkt is dat 2 a 3 ajacieden de enige speler die daadwerkelijk een beetje kan voetballen bij Dnipro zo makkelijk naar binnen laten trekken om een hoek uit te zoeken met z'n goede been, hij had echt alle ruimte.

Ik vond het eerder liggen aan de verdediging. 4 man 'm ruimte om uit te halen. Geen één van die vier die hem opjaagt. Ik heb natuurlijk een Feyenoord bril op maar Van Beek had ik dat wel zien doen in deze situatie. Ik hoop voor het Nederlands voetbal dat Ajax zich flink gaat versterken in de zomer, want het geld hebben ze wel.

Dat idee had ik ook, maarja gaat hij teveel die kant op en hij schiet hem in de andere hoek dan ben je ook de klos. Jasper heeft op zich gewoon goed gekeept en de fout lag meer in het verdedigen en blokken van de bal door de verdedigers in een moment van onoplettendheid.

@toni9; volgens mij was die papichecko of hoe die kerel ook heette, de man van Van Rhijn toch?

Als je als verdediger alleen maar maar achteruit loopt en hem laat schieten, zit je toch wel een klein beetje fout in mijn ogen.

Fout begint bij Boilesen , die we er als een drol liep te voetballen.
Dan Van Rhijn die hem alle ruimte geeft en naar binnen laat trekken en rustig kan aanleggen voor een schot.

Wat denk je van de paas van boilissen naar bazoer waardoor deze goal ontstaat, onze geweldige aanvoerder

Dit zijn de momenten dat Jasper zich net niet weet te onderscheiden. Uiteraard gaat de defensie hopeloos de fout in maar dit zijn de momenten dat Jasper moet laten zien dat hij de top aan kan. Kono zoekt altijd de verre hoek, hij schoot hem zacht en de bal ging onder de handen door. Valt zeker wel iets van te zeggen, maarja niks aan te doen.

Achterafgepraat door stuurlui aan wal.

Het was gewoon een Lucky goal en verder waardeloos verdedigd.

Leek precies op de manier hoe Robben altijd naar binnen snijdt en schiet. Als keeper is dat gewoon irritant.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren