Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Messi verkoopt wereldwijd zo ongelooflijk veel shirts, dat is buitengewoon’

Laatste update:

Lionel Messi is de laatste weken niet te stoppen. In totaal maakte de aanvaller van Barcelona dit seizoen alweer 32 competitietreffers en het heeft ervoor gezorgd dat de shirtverkoop van de dribbelaar tot ongekende hoogtes in gestegen. Transferadviseur Ariedo Braida, vooral bekend van zijn periode bij AC Milan, noemt de shirtverkoop van Messi ongelooflijk.

/

“Hij is een fantastische speler en een icoon in de voetbalwereld. Hij verkoopt zo ongelooflijk veel shirts, dat is buitengewoon. De voorzitter van Barcelona heeft altijd gezegd dat Messi van een andere planeet is. Ik denk en hoop dat hij niet te benaderen is voor andere clubs”, laat Braida weten aan de Italiaanse media.

“Zelfs als je kijkt naar de clubs die heel veel geld te besteden hebben, dan is de afkoopsom van 250 miljoen euro gewoon enorm hoog. Voor de meeste clubs is het onhaalbaar. Lionel wordt hier in Barcelona door iedereen geliefd. Ik denk dat het voor hem een vergissing zou zijn om te vertrekken.”

Heb jij een shirt van Lionel Messi?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Pas over 10 jaar zal deze legende als de grootste aller tijden worden gezien want dat is hij gewoon. Is zo ongelofelijk compleet. Kan fungeren als spelverdeler, buitenspeler en spits. Op al die posities is hij van buitenaards niveau. Helaas wordt dat ( zoals ik al zei) nog niet erkent door iedereen. Het is toch eigenlijk ongelofelijk dat er mensen zijn die denken dat er iemand beter voetbal kan spelen dan dit icoon ?

16 maart 2015 om 16:35

Mag ik vragen hoe oud jij bent? Want het kan zeker dat jij Maradona hebt zien spelen, maar het lijkt me sterk dat jij, net zomin als ik, Pelé en Di Stefano hebt zien spelen.

16 maart 2015 om 16:41

Maar dat is dan heel lastig te bepalen. Dan zouden eigenlijk mensen die deze voetballers hebben meegemaakt alleen kunnen oordelen omdat de rest 'te laat' is geboren waaronder jij en ik. Soms heb ik ook het idee dat men graag voetballers uit 'hun tijd' graag ophemelen.

Never compare them with legends. Zoals hij zegt pas over tien jaar of een tijdje zullen we zien wat de meesten vinden.

16 maart 2015 om 16:41

Grootste aller tijden in het moderne voetbal, zo goed?

16 maart 2015 om 16:41

Het niveau in de tijd van pele en di stefano lag zoveel lager dan dat het niveau nu is, en dan vooral het verdedigende aspect.

16 maart 2015 om 16:44

Ik vind dan ook dat het simpelweg niét te bepalen valt. Tijden veranderen en je kan spelers van nu niet vergelijken met spelers van 20-60 jaar geleden.

Ik heb dan weer de indruk dat mensen graag voetballers van de vorige generatie ophemelen. Je weet wel, de generatie van Zidane, Beckham, Ronaldinho, Bergkamp, Gattuso en co.

16 maart 2015 om 16:55

Maar even eerlijk en realistisch kijkend naar het hedendaagse voetbal, dan kan je toch niet concluderen dat het voetbal achteruit is gegaan? Het voetbal is dynamischer, sneller, intensiever, mooier geworden. De voetballers vandaag de dag kan je niet vergelijken met de uit de tijd van bijvoorbeeld cruijf. In die tijd waren de verschillen zo groot. Vandaag de dag is dat dus minimaal en is de hele wereldtop van ongekend niveau.

Zet even Messi af tegen alle voetballers en jaa inclusief maradonna, pelle, cruijf etc. dan kan je nog steeds concluderen dat hij de beste ooit is. Ik begrijp dat dat met de evolutie van voetbal te maken heeft maar toch. Denk je dat je de komende 10/20 jaar nog een messi gaat zien? Ik denk het niet..

16 maart 2015 om 16:58

Klopt Belgunner, dat zal altijd zo blijven. Van die lijst komen Ronaldinho en Zidane voor mij in aanmerking. Maar goed dat heeft te maken met dat ik fan was van die twee.

Het is lastig te bepalend om spelers in verschillende tijdperken met elkaar te vergelijken. Toch denk ik dat het niveau in de hedendaagse voetbal veel hoger ligt. Kijk alleen naar de trainingsfaciliteiten. Er wordt nu veel meer gelet op de medische zorg van spelers, tactieken etc zijn allemaal innovatiever en beter.

Daarnaast in de tijden van Di Stefano toen Real Madrid 5x achter elkaar de Europa Cup won is in het hedendaagse voetbal een onrealistische sprookje omdat de concurrentie veel groter is. De FC Barcelona van 2008-2012 die zelfs door oudere kenners werd gezien misschien wel de beste team ooit kon amper twee CL achter elkaar winnen.

Waar je vroeger minder wedstrijden had in de CL tegen alleen kampioenen soms in de niets zeggende voetballanden moet je in deze tijdperk maar eens zien te winnen tegen de nummer 3 van Engeland of Duitsland bijvoorbeeld. Wat dat betreft denk ik sowieso al dat het niveau tegenwoordig veel hoger ligt dan vroeger.

16 maart 2015 om 17:04

Waarom wad het vroeger lager niveau? Toen had je bikkelharde verdedigers, die het niet schroomden je doormidden te hakken. Hoe hoog is het niveau vandaag de dag dan als spelers Ronaldo en Messi er elk jaar 65 inleggen. Het verdedigende niveau is nu, vergeleken met het aanvallende aspect, echt dramatisch.

16 maart 2015 om 17:09

Beckham? Nooit één van de beste geweest. Geweldige trap, maar mag nooit in dat rijtje genoemd worden. Zijn naam werd wel een merk, daardoor is die groter gemaakt als dat die echt was.

16 maart 2015 om 17:12

@BR-7

Doordat de trainingsfaciliteiten veel beter zijn geworden en tactieken zijn verbeterd of geperfectioneerd. Er worden veel meer wedstrijden gespeeld en hier wordt op getraind. Die trainingen doen het hem, die zijn veel beter dan eerst.

Mede omdat men de achterhaalde methodes/tactieken van vroeger weet te perfectioneren baseer ik dat. De Barcelona van Johan Cruijf was legendarisch, maar de Barcelona van Pep Guardiola is toch echt van een ander universum om maar een voorbeeld te noemen. Ronaldo en Messi zijn fenomenen niet alleen hun goals maken hun zo geweldig en dan doel ik vooral om Messi zijn voetballende kwaliteiten.

16 maart 2015 om 17:23

De mogelijkheden voor voetballers om beter te worden ook...... dat trekt alles weer gelijk.

16 maart 2015 om 18:55

Dat het niveau destijds lager was is zo'n onzinreden.
Dat houdt op exact dezelfde wijze in dat de trainingen, ook van de beste van de wereld destijds, van mindere kwaliteit waren en het duss haalden uit hun eigen techniek en/of inzicht.
Met de trainingen van vandaag de dag zouden ook zij bovenaan staan, omdat ze nu eenmaal een gift hebben.

16 maart 2015 om 19:04

Zooo groot maar een karakter heeft die niet hij overreed bijna fans met zn auto voor een foto of een handtekening

16 maart 2015 om 19:26

Die hoef je ook niet eens gezien te hebben als je Messi hebt zien spelen. Je hoeft alleen maar te kijken naar alle statistieken en records die hij verbreekt. Als aanvaller zowel de meeste goals als assists geven. Niet voor 3 a 4 jaar maar gewoon 8 jaar op onvoorstelbaar niveau presteren. Voor Messi zijn gewoon geen woorden meer. Als hij wil kan hij ook nog de allerbeste keeper ter wereld worden

16 maart 2015 om 19:42

Het enige wat je denk ik vrij makkelijk kunt vaststellen is dat Messi op het hoogste niveau speelt ooit, simpelweg omdat het voetbal nooit op hoger niveau is gespeeld dan nu. Of je dan direct de beste voetballer ooit bent is een ander discussie.

16 maart 2015 om 20:01

Met alles respect, maar vroeger was het op topniveau lullenniveau

16 maart 2015 om 20:31

Tuurlijk en jij had mee kunnen draaien met Oranje.

16 maart 2015 om 22:40

Daarom is het niveau toch hoger? Trainingen en alles erom heen fysiek etc is in het hedendaagdse voetbal veel beter en hoger waardoor het niveau ook automatisch hoger wordt. Notabene oude voetballers/coaches die dit ook zeggen dat de tempo en niveau veel hoger ligt en fysiek meer van je wordt gevraagd wat logisch is als je naar alle moderne methodes en aparaturen kijkt.

In de jaren 50 was het misschien mogelijk om de Europa Cup 5x achter elkaar te winnen omdat je oa tegen veel flut teams speelde, maar dat is in het hedendaagse voetbal onmogelijk omdat de concurrentie juist zo sterk is en het niveau Hoger ligt. Dit is toch geen Chinees?

16 maart 2015 om 22:51

Hoeveel lager kan het niveau van zo een simpele sport zijn? Het is gewoon een leren bal en 22 spelers.
Voetbal is al uitgeevolueerd. Enige wat verandert zijn namen en merken.

16 maart 2015 om 22:54

@gtootod

Het enige wat ik vast stel is dat het hedendaagse voetbal qua niveau door omstandigheden (die ik 80x heb benoemd) veel hoger is. Of je kunt vastellen iemand de beste allertijden is, is een lange discussie.

Mensen als Di Stefano, Pelé etc hebben allemaal een geweldige legacy. Maar in de 21ste eeuw is het vrijwel onmogelijk om de CL 5x achter elkaar te winnen daar waar die generatie van geweldige voetballers vooral om bekend staan. Dat zij in deze tijdperk topvoetballers konden zijn twijfel ik niet aan, maar de voetbal van toen is niet meer hetzelfde als het voetbal van vandaag. Ik denk dat de Barcelona van 2008-2012 in de jaren 50 ook wel 5x oprij de CL zou kunnen winnen.

16 maart 2015 om 22:54

Op dit moment zijn er nog steeds maar een handjevol teams dat de Champions League wint. Ik zie een subtopper echt niet de CL winnen. Het is standaard Real, Barca, Bayern, Man.u, Chelsea, Inter of Juventus. Ook standaard dat Real en Barca al tientallen jaren in dit lijstje zitten.

16 maart 2015 om 22:57

Voor dat salaris zou hij wel een schlemiel zijn als hij dat niet zou kunnen doen.
Kom op. Kleuters kunnen al voetballen. Voetbal is geen kunst. Het is een leren bal, 22 spelers en het balletje in het gaatje prikken. Zo moeilijk is het niet.

17 maart 2015 om 14:45

@kerry Dixon

En nu draaien we het om. Stel je voor dat de legendes van vroeger konden profiteren van schoenen zo licht als veren in plaats van zo zwaar als mijn schoonmoeder, een veld zo gestroomlijnd als de venusheuvel van Pamela Anderson in plaats van geboggeld als Quasimodo, een bal die harder is dan de kanonskogel waar Miley Cyrus vaker op rondslingert , de trappen die harder aankwamen dan de trap waarvan je afdonderd, trainingsfaciliteiten van nu, de medische faciliteiten etc etc.

Naar mijn mening hebben voetballers het veelal veel voordeliger dan vroeger en is veel minder gebaseerd op kwaliteit aangezien alle voetballers sowieso tot een mini-superman wordt getraint. Dat wij dus onszelf bijna bevredigen bij het zien van Messi is tot op bepaalde hoogte logisch maar vooral ook onlogisch. Hij is niet de eerste die dit soort dingen liet zien en niet de laatste. Het gebeurd alleen niet vaak.

Net als dat Pele, Ronaldo, Maradonna etc ons niet vaak overkomen. Voor mij is Pele met afstand het grootste en dat zal hij waarschijnlijk ook na Messi nog blijven.

Ik zie het als de muziekwereld. Veelal van de jeugd en ook mensen luistert naar wat op dat moment als beste wordt ervaren. Je hebt daarentegen mensen die liever naar de Rolling Stones luisteren. Beiden zullen elkaars muziek slecht vinden en afkraken en een paar zullen er een gezonde discussie over hebben.

Feit blijft dat mensen beter niet kunnen praten over dingen. Vaak heeft een gesprek voeren totaal geen logisch gevolg en is dus vooraf onzinnig.

16 maart 2015 om 16:53

ben ik het niet mee eens. ik durf niet met zekerheid te zeggen dat messi níet de beste allertijden is, maar op t moment denk ik toch van niet.

de periodes dat andere spelers, die evt beste allertijden kunnen zijn, speelden was het voetbal nog niet zo gedenivelleert. toen zouden messi, suarez, neymar, ronaldo, bale & benzema bij wijze van spreke bij 6 verschillende clubs hebben gevoetbald. in die tijd waren er elk jaar ook meer kanshebbers op de europa cup 1, terwijl als je nu naar de CL kijkt het imo zeker is dat bayern/real/barca hem wint.
verder vind ik ook dat er veel voor te zeggen is dat spelers als maradonna/cruijff bij elke club waar ze kwamen prijzen pakte, dat elk team waar zij aan deelnamen beter ging voetballen. nou is het natuurlijk niet zo dat messi/ronaldo dat niet doen, real en barca spelen beter met hen dat zonder, maar zij spelen natuurlijk ook constant samen met de beste medespelers mogelijk.
ik zie ze graag beide een transfer maken en zien hoe ze t bij andere clubs doen.

16 maart 2015 om 17:04

Interessante redenatie! Nog nooit daaraan gedacht. Wat denk je van de trainingsmogelijkheden van deze tijd, individuele begeleiding en de medicatie (in Messi's geval.

Toch denk ik dat Messi ook die tijd de beste was geweest, hij is een buitenaards ongekend groot talent. Kan me geen grotere voetballer voorstellen. Maja ik ben nog maar midden twintig, heb andere grootheden niet met m'n eigen ogen gezien.

16 maart 2015 om 17:06

@krakaka

En toch valt dat allemaal mee. Ieder jaar is er altijd een verassing in de Champions League. Neem bijvoorbeeld Borussia Dortmund & Athletico Madrid, of de CL winst van Chelsea in 2012. Het is lang niet altijd vanzelfsprekend.

Vergeet ook niet dat die oudere spelers in hun tijden enkel tegen de kampioenen van de landen spelen. De Champions League is de afgelopen 15 jaar with not doubt veel sterker geworden. Chelsea, Liverpool, Man Utd & Arsenal representatief voor Engeland (nu kennen ze een mindere periode, maar kijk naar afgelopen 15 jaar), Juventus, AC Milan & Internazionale voor Italië, teams als AS Roma & Napoli die ook geen leuke tegenstanders zijn, in Spanje (real, Barca, Valencia, Sevilla, A. Madrid) etc.

Vroeger speeldeje wedstrijden tegen Hadjuk Split in de halve finales of Bucarest omdat alleen de kampioenen meededen. Qua niveau is het sowieso veel hoger ook door alle moderne trainingsfaciliteiten, tactieken en meer gebruik van camera beelden om teams te analyseren.

16 maart 2015 om 17:09

Grappig want goede voetballers van toen die zeggen het zelf dat het tempo van nu icm de techniek vele malen beter en sneller is...

17 maart 2015 om 14:33

@kerry Dixon

Je weet dan toch wel dat Bucarest en Hajduk toen gewoon topclubs waren? Net als dat Chelsea er nooit een was en nu wel.

Ik snap niet waarom je dit als argument aanhaalt. Het spreekt vrijwel niks in je voordeel. Het algehele niveau is niet lager.

In West-Europa zijn ze teams gaan opkopen. Natuurlijk is Barca ijzersterk met zoveel sterren in een elftal. Als Real toentertijd spelers al Eusebio ook nog eens erbij kochten hadden ze de CL nog wel 3 x gewonnen.

Omdat voetbal niet commercieel was, gebeurfe dat simpelweg niet. Voetbal was toen nog een mooie sport waar het nu verdrinkt in commercialiteit gebaseerd op de echte wereld en dus de elite ploegen.

Als jij dat een vooruitgang denkt te vinden dan begrijp je niet wat voetbal voor mensen is en vooral was.

16 maart 2015 om 18:53

Wat mij betreft kun je hier niet eens over in discussie. Neem Maradona als voorbeeld. Men vergeet vaak dat er toen vrijwel niets op tv te zien was. Maradona is zogenaamd de beste op basis van 1 heel erg goed WK. Men neemt voor het gemak maar aan dat hij altijd zo goed was. Het tegendeel is waar. En neem nu Pele. Die heeft ooit 1000 duizend doelpunten gemaakt tegen verdedigers die nu nog niet eens een basisplek zouden hebben in het 6e van FC Minnertsga.
In alle sporten is de vooruitgang enorm geweest. Kijk naar de atletiek records. Kijk naar het tennis, waar de kampioenen van weleer tenminste toegeven dat ze zonder een punt te maken van de baan zouden worden geveegd door de huidige grootheden. Professionalisering heeft werkelijk alle sportdisciplines naar een veel hoger niveau getild. Dat doet niets af aan de prestatie van de sporters destijds. Maar die jongens vergelijken met de topspelers van nu is echt de groots mogelijke onzin. Dat is mijn mening.

16 maart 2015 om 18:59

juist niet,mensen zijn vooral met hun eigen tijd bezig,niemand heeft het meer over zidane en ronaldinho ,terwijl dat niet zo heel lang geleden was(r10 voetbal zelf nog).
toen ronaldinho twee keer oprij wereldvoetballer op rij werd,hadden mensen het over dat hij op weg was om de beste aller tijden te worden.

16 maart 2015 om 19:39

Dat heb ik ook pas na een paar jaar ingezien haha maar dat kwam meer door mijn anti-barcabril die ik toen destijds aanhad. Messi geweldige voetballer

Heb elk jaar een Shirt van Messi!

ik denk dat messi samen met ronaldo en ibrahimovic de meeste merchandise oplevert voor een club.

16 maart 2015 om 16:38

Ibrahimovic? Die komt niet eens in de buurt man, PSG is niet een club met wereldwijde allure zoals Barca en Real dat wel zijn en Ibra is goed maar heeft niet die status die Messi en Ronaldo wel hebben. Maar denk nou niet dat er veel mensen in Azie zijn die met een shirtje van Zlatan lopen, Messi en Ronaldo des te meer.

16 maart 2015 om 16:46

Ibrahimovic heeft wel bij meerdere topclubs gespeeld dan Psg. Door telkens bij andere topclubs te spelen gaan de shirtverkoop wel snel hoor(niet meer dan Messi en Ronaldo)

16 maart 2015 om 16:56

Sorry maar wat een onzin argument, ik zou weleens harde cijfers willen zien. Maar ik denk dat Zlatan nog niets eens de helft van Messi en/ of Ronaldo verkoopt, Neymar zit daar inderdaad nog boven denk ik.

16 maart 2015 om 17:18

Denk dat Ibra niet eens in de top 10 komt. Rooney, Rvp, Gerrard worden veel meer verkocht.

16 maart 2015 om 18:11

10. Shinji Kagawa (manchester United)
9. Sergio Aguero (manchester City)
8. Neymar (FC Barcelona)
7. Zlatan Ibrahimovic (paris Saint-Germain)
6. Gareth Bale (real Madrid)
5. Wayne Rooney (manchester United)
4. Robin Van Persie (manchester United)
3. Mesut Ozil (arsenal)
2. Lionel Messi (FC Barcelona)
1. Cristiano Ronaldo (real Madrid)

Hier de top 10 shirtverkoop van vorig seizoen. Zlaten dus boven Neymar.
Bron: http://www.voetbalblog.nl/nieuws/top-10-best-verko...

16 maart 2015 om 16:41

Maak daar maar Neymar van in plaats van Ibrahimovic.

Ik heb 2 shirts van messi lange mouwen en korte mouwen, shirt van neymar en iniesta.

16 maart 2015 om 19:07

Ben nu terug van Benidorm.
Prijs op de markt 10 euro,kocht men er twee was het 16 euro.
Echte shirts van Messi en Ronaldo :
Made in China.

16 maart 2015 om 20:27

Edit, kan weg.

Heb shirt van Messi van nationaal elftal van Argentinië.

Had vooral vroeger shirts van Messi. Tegenwoordig koop ik ze zonder naam. Messi 05/06(gele), Henry 07-08 (blauwe), Messi 08-09(gele), Ibrahimovic 09-10(oranje)

16 maart 2015 om 16:49

Die van 2007-2008 vind ik de mooiste truitjes die Barca ooit heeft gemaakt. Die van dit jaar komt ook mooi in de buurt. Die gele van 2008-2009 zijn ook heel knap

16 maart 2015 om 18:50

Inderdaad, ik vind die blauwe ook de mooiste die ze ooit hebben gemaakt. Ik heb dat shirt nogsteeds in mijn klerenkast liggen, alleen is ie nu wat te klein

16 maart 2015 om 19:18

Ik heb die toen cadeau gekregen van mijn zus, met mijn naam erop. Was toen een heel mager ventje, dus nu past ie me perfect

16 maart 2015 om 17:43

Vroeger kocht ik ze met namen had ik Zidane 03-04 Beckham 04-05 en mijn lievelings shirt Ronaldo( Braziliaan) 06-07 uit het bernabeu, sinds dien alleen maar shirts zonder naam tot aan dit seizoen, voor dit seizoen kocht ik Isco.

16 maart 2015 om 18:49

Hahaha ik had toen ik klein was ook een shirt van Real Madrid... Zidane nog destijds. Volgens mij was het het eerste seizoen dat hij bij Real Madrid zat. Ik was echt fan van hem, voordat ik Barcelonista werd

16 maart 2015 om 22:21

haha geweldig, toch wel jammer dat je naar de dark side bent over gestapt

17 maart 2015 om 00:39

Het enige shirt dat ik ooit gehad heb was van Batistuta bij Fiorentina. Fila en Nintendo. Dat is ver voor jullie tijd.

17 maart 2015 om 14:05

Ik heb eentje van Raul, met sponsor Kelme. Denk van 1996 ofzo. Met kousen en broek. Ben ze wel kwijt jammer genoeg, dat is goud waard nu.

17 maart 2015 om 15:58

Jep dat zijn oude shirtjes, Kelme was hun sport merk die ze hadden voor adidas en teka was hun sponser tot 2000 geloof ik waarna ze in 2003 ofzo siemens kregen, das dus wel een historische shirtje, heb die helaas niet mijn oudste shirtje is met adidas en hun shirt met de siemens mobile sponser deal met zizou. Jammer dat je ze kwijt bent mooie shirts waren dat.

16 maart 2015 om 17:15

Ja.

Heb er geen van Messi wel twee van Ronaldo op Sporting shirt en Portugees elftal.

16 maart 2015 om 17:07

Ik alleen van seizoen 2003/2004 bij United en Portugal 2008. Beide omdat ik naar Portugal ging naar familie. Verder vind ik het eigenlijk een beetje geldverspilling. 2 shirts ingelijst, Ajax 2005 die ik kreeg van Sneijder en die van United.

ik denk wel dat er meer shirt met Cristiano verkocht zijn dan die van Messi, Ronaldo heeft in 3 grote clubs gespeeld waar veel shirts van verkocht zijn dat is als het hier gaat om het totaal tot nu toe.

er zijn nu nog mensen die shirts kopen van Manu en vragen of de naam van Ronaldo er op kan.

Gusev8, dit heb je van sierd vos en ik heb ook shirt van messi, hij is gewoon echt buitenaards!

16 maart 2015 om 17:00

Wie is Sierd Vos?

16 maart 2015 om 17:11

Eigenlijk de enige goeie die we hebben.. al is dr nog eentje, maar weet z'n naam even niet. Is ook een man die z'n stem tenminste verheft en enthousiasme toont.

16 maart 2015 om 17:12

Koek koek!

16 maart 2015 om 17:18

Zolang ze geen open deuren intrappen met hun 'Teletekst-kennis' en Cazorla Cazorlo noemen of Cazorla en Arteta door elkaar halen, ben ik al tevreden.

*joeri Mulder, zucht*

Ookal fan van Ronaldo kreeg altijd een messi shirt haha #LEGEND

ik keek naar alle matchen van pele en maradona maar ik zal erlijk zijn ik vindt messi is nu beter dan maradona binnen een paar jaar zal hij zelfs beter dan pele worden als hij op dit niveau blijf!! btw in pele zijn tijd was er geen offside regel daarom komt die aan 1200 goals

Heb een shirt van messi met lange mouwen van terug in de tijd toen die nog bij PEC speelde

16 maart 2015 om 17:30

Oh, goede tijden waren dat. Prachtig tenue.

16 maart 2015 om 18:17

Echt jammer dat PEC niks in hem zag. Ze hadden hem echt niet transfervrij moeten laten vertrekken.

Heb heel wat shirts van verschillende spelers en daar zit maar 1 barca shirt bij (Ronaldinho).

Geen shirt van Messi maar wel een United shirt van Cantona. Binnenkort een United shirt van Best. George Best heb ik niet bewust meegemaakt maar wel ouwe beelden op YouTube bekeken. Buiten zijn drankprobleem en mooie vrouwen was het een geweldige voetballer. Jammer dat hij zijn voetbalcarrière heeft verpest door de drank. Dat is hem uiteindelijk fataal geworden.

16 maart 2015 om 18:10

Hoe koop je zulke oude shirts?

16 maart 2015 om 18:25

Die van Cantona heb ik toen op mijn United shirt laten bedrukken. Van Best laat ik ook op een United shirt bedrukken.

16 maart 2015 om 18:51

Aha, oke, bedankt.

Geen shirt van Messi, want dat heeft iedereen al. Alle neppe shirts zijn met Messi, dus als je een echte mag, kies je geen Messi, maar Iniesta of Neymar.

Gelukkig niet zeg moet r niet aan denken die schijnheilige kind.

Als je praat over een speler die de beste is allertijden dan hoef je niet te praten over het feit dat het voetbal verder is dan vroeger .

Alles gaat nu sneller en het is logisch .Nu heb je groeihormonen ,heel veel middeltjes enz die je kan gebruiken om snel te zijn .In ALLE takken van sport worden er records gebroken .Vraag het maar aan een medische docent aan de universiteit .Alles is nu verder aan het ontwikkelen .

Positief en negatief (doping) .
Denken jullie dat als een Pele of Maradona en de andere groten als hun dit allemaal ter beschikking hadden niet zo snel of sneller konden zijn ? .

Voetbal kent nu alleen meer tactieken en snelheid LOGISCH .
Maar de technische vaardigheden en spelinzicht en talent en lenigheid en 7,8 spelers voorbij gaan dat is de ontwikkeling van een individu .

Dus gaan jullie hierover nadenken .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren