Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Hij kan naar PSV of Ajax gaan, of het buitenland’

Laatste update:

FC Twente staat er financieel gezien slecht voor en kreeg woensdag drie punten aftrek van de KNVB. De club staat nu negende, maar dat is niet direct de grootste zorg. De vraag is wat er gedaan moet worden, om FC Twente weer gezond te maken. De beste spelers in de zomer de deur uit laten gaan lijkt onvermijdelijk. NOS-commentator Arno Vermeulen zegt dat er redelijk wat spelers in Enschede rondlopen, die wat waard zijn.

/

Het scheelt FC Twente sowieso al, dat Rasmus Bengtsson na dit seizoen transfervrij weggaat. Hij verdient 800.000 euro per seizoen en drukt dus flink op de begroting van de club. Daarnaast zouden de Tukkers kunnen verdienen aan vier man, vermoedt Vermeulen. “Luc Castaignos, Jesús Corona, Kyle Ebecilio en Andreas Bjelland. Twente probeerde Castaignos vorig jaar al te slijten.”

“Nu is het uitgelezen moment voor zijn vertrek. De club gaf bijna zes miljoen euro uit aan hem. Kunnen ze dat terugverdienen? Ik denk het niet. Corona vertegenwoordigt wellicht nog de meeste waarde. Hij zou naar de categorie PSV of Ajax kunnen gaan, of het buitenland. Hij is ook nog een jonge speler. Corona zou je nu op zo'n vier miljoen kunnen schatten, misschien nog iets daar boven.”

Denk jij ook dat Jesús Corona de meeste waarde vertegenwoordigt bij FC Twente?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denk dat hij wel een goede vervanger is voor depay als hij vertrekt.

4 maart 2015 om 20:10

Want Corona doet het geweldig linksbuiten?
Ik heb hem er nog nooit zien spelen...

Maar dat terzijde: 1) PSV gaat de transferclausule nooit betalen, en 2) de externe partijen waarmee Corona is aangekocht zullen hem nooit voor een prikkie laten gaan.

4 maart 2015 om 20:18

Ik vind corona een leuke speler met veel potentie, alleen zijn rendement mag wat omhoog. Als psv gecasht heeft voor depay denk ik best dat ze 5 mil ofzo over hebben voor corona.

4 maart 2015 om 20:20

Volgens mij meen ik mij te herinneren dat Doyen wel een groot gedeelte van de transferrechten bezit maar geen beslissingsbevoegdheid heeft inzake een transfer.

En ten aanzien van de clausule, volgens mij is die 25 miljoen, die gaat niemand betalen maar Twente zal hem wel willen verkopen.

4 maart 2015 om 20:25

Corona is geen Doyen speler (zie website), maar is gehaald door andere externen. Wat mij bekend is is dat het 30 miljoen was, maar zowel 25 als 30 miljoen zal niemand voor hem neerleggen. Het geeft enkel aan dat hij niet voor enkele miljoentjes weg gaat.

4 maart 2015 om 20:30

In de tekst staat dat hij iets boven de 4mil moet kosten. 25mil gaat idd niemand betalen.

4 maart 2015 om 20:37

Dat zegt Vermeulen ja. Maar Vermeulen bepaald de vraagprijzen niet, haha

4 maart 2015 om 20:48

Oja sorry verkeerd gelezen, haha.

4 maart 2015 om 21:16

@jansen joenite

Het nadeel voor Twente is alleen dat zij niet echt in een positie zitten, waarin zij voor een speler als Corona extreem hoog in de boom kunnen gaan zitten. Aangekocht als groot talent, wat hij in mijn ogen ook nog steeds wel is, maar heeft het nog niet écht laten zien. Dit seizoen wel een paar goede wedstrijden gespeeld, maar desondanks denk ik toch dat wanneer er een kleine 5 á 6 miljoen geboden krijgen, dat ze hem moeten laten gaan. Tenzij ze een Ebicilio en Castaignos allebei kwijt raken, dan is de noodzaak natuurlijk iets minder hoog.

Dan zal Twente echter de overweging moeten maken, doen ze die 2 weg voor bij elkaar misschien 7 á 8 miljoen om Corona te kunnen houden.. Of zou jij het dan liever andersom zien? Corona weg en Castaignos en Ebecilio kunnen houden? Ik vind het een lastige in ieder geval!

4 maart 2015 om 21:23

In het geval van Corona zal die overweging meer worden gemaakt door de investeerders dan door Twente zelf. Ik verwacht dat de investeerders een mooie winst voor ogen zien en dus Corona niet voor 5 a 6 miljoen laten gaan.

4 maart 2015 om 21:47

5 mil? Gaat nooit lukken. Zijn ook externe fimanciers bij betrokken.

4 maart 2015 om 22:10

Niet alleen Corona maar ook Ebecilio en Castaignos zijn toch (groten)deels in handen van externen? Ook al zouden zij verkocht worden, zal het meeste niet bij Twente zelf terecht komen.

4 maart 2015 om 22:20

Exacte percentages zijn onbekend, maar Doyen heeft bij geen van haar bij Twente gestalde spelers een belang van meer dan 30%. Bij Tadic was dit bijvoorbeeld 10% (maar ik ga ervan uit dat dit voor Ebecilio en Castaignos wel meer is)

4 maart 2015 om 22:45

als niemand meer wil betalen zal Twente misschien wel moeten.

4 maart 2015 om 20:17

Ik denk dat je als PSV zijnde dan liever Bergwijn kan laten spelen. Corona is denk ik nog niet van het niveau PSV en een serieuze vervanger van Depay lijkt hij mij ook niet.

4 maart 2015 om 20:21

Bergwijn is 17. Moet je als champions league ploeg dan alles op de schouders van een 17-jarige leggen? Dat lijkt me niet heel wijs beleid.

4 maart 2015 om 20:23

Ik heb bergwijn te weinig zien spelen om over hem te oordelen, maar ik denk dat corona (als depay weg is) een prima aanwinst is. In ieder geval een paar klasse beter dan jozefzoon.

4 maart 2015 om 20:24

Nee, maar ik bedoel ook liever Bergwijn dan Corona. PSV kennende halen ze een betere speler dan met alle respect Corona.

4 maart 2015 om 20:26

Ach man Corona is een van de meest veelbelovende buitenspelers van de eredivisie. Hij zit sowieso in de top 3 buitenspelers Depay, El Ghazi, Corona. Deze jongen presteert in een slecht lopend team dat veel te defensief en te weinig creativiteit heeft. Ik denk dat deze jongen bij een PSV of Ajax best wel rond de 15 goals en rond de 7 assists kan geven. Bergwijn is slechts een speler van 17 jaar die spelen bij geen enkele club in de basis bij de eredivisie.

4 maart 2015 om 20:33

Uhm, Corona is echt een geweldige speler en een toevoeging voor elke club in Nl. Bergwijn is veel te jong om al veel te laten spelen.

4 maart 2015 om 20:45

Man man man, ik typ toch overduidelijk dat ik denk dat PSV een serieuzere kandidaat gaat kopen. Kortom Bergwijn zie ik Depay niet vervangen, maar als je hem al hebt, waarom Corona halen aka voor op de bank?

Ga heen man met je top 3 vleugel. Dit is gewoon een doodnormale voetballer die amper wat heeft laten zien. Omdat hij toevallig zijn goaltjes meepikt is hij top 3 haaa.

4 maart 2015 om 20:47

Ik denk dat DepAy de komende 10 jaar voor PSV niet te vervangen is. Ik ben niet op de hoogte van de jeugd van PSV maar Depay is een uitzonderlijk talent! Zon fysiek en techniek zijn redelijk uniek. Corona zou wel passen denk ik, goede voetballer, en een goede investering maar geen Depay

4 maart 2015 om 20:54

Lee112

Dan moet je vaker Twente gaan kijken. Dit is een van de grootste talenten en bijvoorbeeld veel beter dan Ziyech. Echter zal hij niet naar PSV of Ajax gaan denk ik.

4 maart 2015 om 20:58

Ach als jij dit een doodnormale voetballer vindt heb je er weinig kijk op. Gewoon een goede buitenspeler met een erg goede techniek en dribbel. Noem jij maar is een paar betere buitenspelers in de eredivisie op.

4 maart 2015 om 21:00

@lee112: Bergwijn is een 17-jarige speler van de A1. PSV moet volgend seizoen gaan proberen om weer landskampioen te worden en te overwinteren in de Champions League. Waar baseer je op dat Bergwijn dat (al) aankan?

4 maart 2015 om 21:04

Ik typ toch nergens dat Bergwijn de cl aankan?
Ik heb het over de bank, omdat ik me namelijk niet kan voorstellen dat Corona bij een PSV of Ajax in de basis zal staan...
En wie zegt dat Corona CL niveau wel aankan? Hij maakt amper het verschil voor dit Twente in de ED. Dat hij 1 van de lichtpuntjes is in zeer donkere tijden zegt mij in ieder geval noppes.
Kom mij trouwens niet wijsmaken dat je serieus denkt dat PSV gaat van Depay naar Corona.
Is die Corona trouwens niet iemand voor op rechts? Tsja.

@oenieboy,

Ik denk ook dat hij beter is dan Ziyech, maar zegt dat veel?


@ Memphis.

JPB in normale doen vind ik beter. Zelfs een Kishna die pas komt kijken....
Maar jullie PSV people mogen Corona super vinden hoor, niet achteraf zeiken alla Maher als hij het niveau niet aankan.

4 maart 2015 om 21:06

Wedny,

Onzin! Toen dzudszak wegging dacht ik dat het lastig was een betere speler te vinden maar toen kwam Mertens en daarna Depay. Al een aantal jaar achter elkaar hebben wij een buitenspeler die ongeveer tussen de 20 -30 goals+ assist komt.

4 maart 2015 om 21:18

Lee, Depay wordt makkelijk vervangen door Corona. Niet dat ik die Corona zo geweldig vind, maar slechter dan Depay lijkt hij mij niet.
Die Depay is zo overschat. Het zieligste is dat hij echt denkt dat hij zo geweldig is.
Vooral als hij in een vrije rol speelt, is hij schandalig slecht.

4 maart 2015 om 21:22

Boetius laat dit seizoen niks zien. Kishna is overigens een stuk slechter dan hem die is zo wisselvallig als iets! Maher was het grootste talent van Nederland en ik ben blij dat PSV hem heeft gekocht. Je loopt bij elk talent het risico dat het mis kan gaan maar het heeft PSV meer geld opgeleverd dan het heeft gekost. Als je structureel de grootste talenten van Nederland blijft kopen zul je vanzelf wel winst maken op spelers. Dat er dan een keer een speler tussen zit zoals Matavz, Narsingh of Maher (die in mijn ogen nog niet eens helemaal afgeschreven is) dat moet dan maar. Als je kijkt hoeveel winst PSV op jongens als Strootman, Willems, Wijnaldum, Mertens en Lens gaat maken of heeft gemaakt snap ik dat PSV het risico durft te nemen.

4 maart 2015 om 21:33

Hhahah wat een onzin. Hoe weet jij nou of Willems wat oplevert? Straks breekt hij zijn been op 2 plekken en wat dan?
Echt sommigen PSV fans rekenen zichzelf al rijk. Niemand is nog verkocht.
Depay gaat heus niet meer opleveren dan 15 miljoen euro. En dat is al aardig wat voor zo een beperkt talent. Fysiek ja, technisch (functioneel) zwak, inzicht matig, schot op hoop van zegen.
Die 20 miljoen euro van Tottenham, zal wel. Waar is het bewijs dat ze dat echt boden?

Boetius heeft zichzelf toch al bewezen?. Dat hij in een dipje zit kan gebeuren. Tenminste loopt hij niet naast zijn schoenen als die Depay.
Kishna lijkt slechter dan Corona. Ik denk dat een Kishna bij Twente veel meer vrijheid zal krijgen dan bij Ajax. Als kishna bij Twente had gespeeld had je vast gezegd dat PSV hem moest halen. Zo gaat het nou eenmaal.
Altijd moeten de topclubs die middenmoot spelers halen en wanneer ze dat vervolgens doen bakken die spelers er vaker niets van dan wel.

4 maart 2015 om 21:36

Lee 112, zit alsjeblieft Twente en vooral Corona niet zo af te kraken. Jesus Corona is voor Twente en eredivisiebegrippen een uitstekende buitenspeler die je bij PSV en Ajax zonder problemen in de basis kan zetten.

4 maart 2015 om 21:50

Dus omdat je het niet met mij eens bent kraak ik hem per definitie af? Omdat ik hem een doodnormale voetballer vind? Ok ok. Ik ben niet zo onder de indruk van die jongen, goh mag dat niet? Zonder problemen in de basis, uhu vast.

@ oranje88, jij hebt jouw mening over depay en ik de mijne. Ik vind hem wel goed en zeker beter dan corona. Eigenlijk qua alles.

@ Memphis. Dus? Jpb heeft meer in zijn mars. Kishna is zeker wisselvallig, maar dat is corona ook. Het niveau van Twente ligt helaas niet zo hoog dit seizoen dus is men snel tevreden. Eens met wat je zegt over het kopen van die talenten en dat Maher zeker nog van waarde kan zijn, maar ik heb Maher niet lopen afkraken. Dat waren vooral mensen die meer van hem hadden verwacht.

4 maart 2015 om 21:59

De kans dat iemand zijn been breekt is heel klein. Tuurlijk gaat Depay niet minder dan 15 miljoen opleveren. Hij heeft in 1,5 jaar eredivisie 27 doelpunten en 12 assists gegeven. In Europa heeft hij dit seizoen 5 keer voor PSV gescoord in 8 wedstrijden. Heeft op het WK laten zien dat hij kon uitblinken en werd zelfs het 2e beste talent genoemd op het WK. hoogste marktwaarde volgens transfermarkt van de eredivisie. Een jongen die pas een maand 21 is en nog een langlopend contract heeft. Als je al deze dingen toch bekijkt zie je toch dat hij minimaal 20 miljoen waard is zeker als je ziet wat er voor andere spelers wordt betaald. Depay is misschien arrogant maar hij traint sowieso een stuk harder dan boetius. Ik denk dat boetius trouwens wel een beetje langs zijn schoenen loopt of er te makkelijk over denkt want wat hij dit seizoen laat zien is helemaal niks.

4 maart 2015 om 22:04

Lee112. Als ajacied zie ik nog dat corona een buitengewoon goede speler is. Had het in het begin lastig maar begint nu wel uit te blinken in een drama team. Normale voetballer doe je hem veel en veel tekort mee. Dan denk ik meer aan de robbert schilders, ritzmaiers, slagveertjes en mark jan flesserussen.

4 maart 2015 om 22:39

Mentalist. Wat probeer je daarmee te zeggen jij als Ajacied? Ikzelf ben namelijk ook Ajacied, maar zal dat moeten uitmaken ? Ok blijkbaar denken velen als jouw hiero als ik het heb over een doodnormale voetballer. Daarmee bedoel ik af en toe aardig voetballend en niets meer dan dat. En nogmaals mij gaat het meer om vervanger van depay. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat PSV van depay naar corona gaat.
Deze Arno brengt gewoon weer eens wat het land in. Ook toen mokotjo zogenaamd de beste middenvelder was in de ED. Velen ook hiero toen met hem eens. Zogenaamd zal probleemloos meekunnen in de top. Uhu yeah right.

4 maart 2015 om 22:47

beter dan Jozefzoon gaat ook al snel.
Dat was echt een belachelijke aankoop van Psv.
Narsingh speelt ook slecht maar die aankoop kon ik wel begrijpen want hij deed het bij Heerenveen wel heel goed en bij PSV voor zijn blessures ook niet slecht.

5 maart 2015 om 06:38

Hij gaat naar van gaal of naar Spanje andere club wou die niet

Ik denk dat Ould-Chickh ( sorry als ik mistyp ) ook wel wat waarde zal hebben, ik zou hem graag bij Ajax zien, prachtige speler.

4 maart 2015 om 20:09

Nee man buitenspelers genoeg.
Zie liever gutierez komen als die weer fit is.
Die jongen kan goed voetballen maar is er lag uit geweest.

4 maart 2015 om 20:41

Ben het met je eens dat en genoeg buitenspelers zijn. Toch als de kans zich voor zou doen zou ik hem halen, beter dan de vleugelspelers van JA, nog piepjong en enorm potentioneel. Kan over een jaartje of 2 goed concurreren met - hoogstwaarschijnlijk Muric en Cerny - als Kishna niet zal verlengen.

4 maart 2015 om 20:56

Kishna zelf vertrouw ik wel als ik alles over hem zo hoor.
Hij moet alleen raiola dumpen want die is er niet voor hem maar voor zichzelf.

5 maart 2015 om 00:16

Ajax kan dan beter Tapia halen. Rustig aan de bal en beresterk voor zijn leeftijd.

4 maart 2015 om 20:09

Die valt in de categorie talent, waarvan ik eigenlijk verwacht dat ze die graag willen houden, die hoeft niet geen mega salaris en zie ook niet zo snel een club miljoenen betalen.

4 maart 2015 om 20:11

Old Chick

4 maart 2015 om 22:49

misschien kan Bilal terug naar Feyenoord waar hij ook vandaan komt.

4 maart 2015 om 20:11

Klopt Ajax heeft met Kishna, El Ghazi, Fischer, Schone, Muric, Cerny en twijfelgevallen Becker, Menig en Decker ook met onmiddellijke noodzaak vleugelspelers nodig!!

4 maart 2015 om 20:23

Dat zou je kunnen zeggen, als heeft Bilal (aangezien zijn achternaam vrij lastig is) echt wel meer heeft bewezen dan Muric, Cerny en je twijfelgevallen. Daarnaast moet je hem mijns inziens niet met Schone vergelijken (want dat is eigenlijk een middenvelder) en is Fischer volgens mij altijd geblesseerd. Dan hou je over Kishna en El Ghazi. Goede talenten maar kan denk ik geen kwaad een Bilal erbij te hebben.

4 maart 2015 om 20:36

Cerny oke maar Muric heeft al goed gepresteerd bij Dinamo Zagreb en die zijn (met alle respect) betrr dan twente.

4 maart 2015 om 20:37

Allereerst, is deze jongen een enorm talent en goedkoop te krijgen hopelijk. Ik zeg ook nergens dat hij dit seizoen als Ajax 1 moet spelen. Als Kishna niet zou verlengen en weggaat is de spoeling toch al wat dunner. Hij heeft zijn wedstrijdjes in de Eredivisie gespeeld en zou ik - naast misschien Muric - boven alle JL vleugelspelers verkiezen.

4 maart 2015 om 20:38

Milans, volgensmij had Muric nooit zijn debuut gemaakt voor Dinamo gemaakt dus wat heeft hij precies bewezen daar?

4 maart 2015 om 20:51

Prithender,

Vergelijking die nergens op slaat! Zijn concurrenten zijn stukken minder als de speler van Ajax. Bij Ajax was hij waarschijnlijk ook niet gedebuteerd aangezien deze jongen bij het nl elftal 017 niet beter was dan zijn leeftijdgenootjes bij Ajax en Psv.

4 maart 2015 om 21:20

Fischer is niet altijd geblesseerd. Hij had alleen heel erge pech met een zware hamstringblessure met veel terugvallen. Hij is echter op de weg terug.

4 maart 2015 om 22:50

ik hoor al een jaar dat Fischer op de weg terug is.

5 maart 2015 om 15:35

Omdat Fischer 1 blessure heeft, is hij meteen altijd geblesseerd?

5 maart 2015 om 18:03

het is wel een blessure die al heel lang duurt dan is de vraag of hij ooit weer op zijn niveau komt niet zo gek.
Al is het niveau van het laatste jaar voor zijn blessure niet zo moeilijk te halen want toen speelde hij al heel slecht.

Mag van mij zeker naar PSV komen. Ik hoop dat als Depay verkocht wordt er in ieder geval 2 nieuwe buitenspelers komen. Deze jongen kan zowel links als rechtsbuiten en aangezien Narsingh al een half jaar niets laat zien mag hij van mij wel op de bank.

4 maart 2015 om 20:20

Hoorde dat voor Depay misschien rusnak zou kunnen komen als linkerspits, maar t lijkt me dat Rusnak daar nog niet aan toe is. Corona zou t kunnen, maar brengt ook niet altijd hetzelfde niveau.

4 maart 2015 om 20:33

Zou wel mooi zijn voor Groningen Rusnak gratis halen en voor denk ik 2-5 miljoen verkopen aan psv.

Corona is een leuke voeyballer maar valt nog echt niet genoeg op voor een transfer. Gezien de omstandigheden zie ik Ajax of PSV dan ook geen 4mln voor hem betalen.

4 maart 2015 om 20:15

Klopt, maar psv heeft straks - 20-25 miljoen op de bank.

Lijkt me wel een geschikte opvolger voor depay bij PSV , snelle en behendige vleugelspeler met een goede techniek. Alleen afwachten of hij PSV zelf ook als een optie ziet !

Grapjas... hij heeft een transferclausule van 30 miljoen en is voor een groot deel in handen van externe partijen (nee, geen Doyen). Zowel Twente als andere partijen is er dus weinig aan gelegen om hem voor een prikkie weg te doen.

Voor de duidelijkheid: zonder deze partijen had deze parel nooit in Enschede gespeeld. Toch dit jaar (samen met Tapia) de enige waarvoor je nog naar het stadion zou willen komen.

4 maart 2015 om 20:11

Grapjas, die Tapia was de laatste wedstrijden goed ja.....

4 maart 2015 om 20:13

Je rekent hem af op 1 foutje die je hebt gezien in een samenvatting?
Kijk toch eens hele wedstrijden joh. Die jongen barst van het talent.

4 maart 2015 om 20:13

Een speler hoeft niet oerse gied te zijn om er voor naar het stadion te gaan...

5 maart 2015 om 00:20

Joenite.. Ben het met je eens. Die Tapia wordt een topper.

4 maart 2015 om 20:16

Een clausule van 30 miljoen? Dat gaat niemand betalen. Denken ze echt dat ze in een positie zitten om zoiets te eisen (ook al is het zo vastgelegd).

4 maart 2015 om 20:21

Dat geloof ik natuurlijk ook nooit dat iemand dat zal gaat betalen, maar het geeft wel aan dat ze niet van plan zijn om hem voor een schijntje te laten vertrekken.

4 maart 2015 om 20:28

Denk maar niet dat Twente de komende jaren nog een transfervergoeding van 10 miljoen gaat krijgen. Heel Europa weet nu in wat voor een situatie Twente verkeert en zij zijn niet in staat een bod van 6 a 7 miljoen voor welke speler dan ook te weigeren.

4 maart 2015 om 20:39

Als clubs met elkaar gaan concurreren om een speler binnen te halen, is een bedrag van 10 miljoen voor Corona niet ondenkbaar. Maar uiteraard gaat er maar een deel van naar Twente zelf.

4 maart 2015 om 21:15

We gaan meemaken of ze 10 miljoen gaan vangen voor een speler de komende jaren. Zul je nog raar staan te kijken

4 maart 2015 om 21:24

Tapia, Bilal, Andersen en Oosterwijk. En ik denk dat Gutierrez, Corona, Eghan en Ziyech er een paar miljoen onder komen te zitten.

4 maart 2015 om 22:51

10 miljoen zullen ze ook nooit voor hem krijgen.

5 maart 2015 om 20:23

Jawel

4 maart 2015 om 22:02

Transferclausule is niks waard als je eigenlijk de miljoen+ euro aan salaris wat die jongen verdiend niet meer kan betalen.

Een transferclausule betekend niet dat je persee dat geld moet bieden om een speler te kopen ofzo en betekend ook niet dat hij dat waard is. Doe een bod van een paar miljoen en word die gewoon verkocht, zolang er maar geld binnenkomt bij investeerders en Twente moet bezuinigen.

4 maart 2015 om 23:10

Klopt zoals ik bovenstaand ook zeg. Dat zal ook niemand betalen. Ik geloof echter nooit dat hij voor weinig weg gaat want de investeerders willen natuurlijk winst en Twente heeft alsnog dan een contractspeler als vervanger nodig. Ook dat is niet gratis.

5 maart 2015 om 00:00

Tuurlijk gaat die niet voor dat bedrag weg, hij zal nog niet eens 25% van dat bedrag opleveren.of hij moet er nog 20 inschoppen in de rest van de competitie, wat ik niet zie gebeuren trouwens.

En tuurlijk willen investeerders winst, oftewel alles boven de 3,5 miljoen. En jeugdspelers en transfervrije speler zijn zo goed als gratis en die richting zal het opgaan.

Dat Twente teveel heeft betaald voor die jongen betekend niet dat andere clubs hetzelfde gaan doen. En ja ze hebben veel te veel voor die jongen betaald.

5 maart 2015 om 08:43

We wachten af.. je zult geen gelijk krijgen.

Zou Twente geen goed doen Corona laten gaan een van de laatste spelers waarvoor mensen naar het stadion komen bij Twente. De andere drie zouden samen toch ook al 7 tot 10 miljoen moeten opleveren. Waarvan een deel natuurlijk naar de investeerders gaat maar toch.

Wat mij betreft mag Corona naar Ajax komen. Tegen Vitesse was hij de enige speler die een goede wedstrijd speelde. Hij is wel 5 miljoen waard.

4 maart 2015 om 20:28

Weer een Vleugel aanvaller?

4 maart 2015 om 20:35

Ja, ik kan nou niet echt zeggen dat Kishna de pannen van het dak speelt. Fischer is ook nog geblesseerd. Geen enkele speler is op de vleugel onomstreden.

4 maart 2015 om 20:46

Geef de eigen jeugd nou een kans! Zat spelers... altijd maar weer kopen! Nergens voor nodig met zoveel talent.

4 maart 2015 om 21:50

Je denkt toch niet werkelijk dat Twente Corona voor 5 miljoen laat gaan ofwel?

4 maart 2015 om 22:32

Je denkt toch niet echt dat Twente een keus heeft?

Een bod van 5 miljoen kan Twente moeilijk afslaan. Twente heeft dat geld keihard nodig om te bleven leven. De club maakt structureel verlies als je de transferresultaten niet meetelt (alleen in 2010/2011 maakte de club een hele kleine winst zonder de transferresultaten, maar dat was alleen maar dankzij de CL-miljoenen) en Twente heeft ook geen geld meer in kas. De club moet al van maand tot maand hopen dat ze aan alle betalingsverplichtingen kunnen voldoen.

Andere clubs weten dat ook en zullen dat dan ook gretig gebruiken om spelers voor een veel goedkoper bedrag te halen.

5 maart 2015 om 08:48

Vrijwel de gehele selectie zal eerder worden verkocht voor ze Corona voor zo'n prikkie weg doen. Gaan ze bij de investeerders nooit voor elkaar krijgen. Met de huidige buitenland interesse is het sowieso een illusie om te denken dat hij zonder winst verkocht wordt.

Vermeulen weer een keer.
Corono is toch alweer 22 en heeft nou ook niet absurd veel laten zien. Als ze daar 4mln voor kunnen krijgen mogen ze heel erg blij zijn.

4 maart 2015 om 20:17

Hahaha deadsr grappig hij is wel 6 a 7 mil waard hij is van het zelfde niveau als een sinkgraven en ik schat hem zelfs nog wat hoger in

4 maart 2015 om 20:37

Alleen Sinkgraven heeft meer spelinzicht en is veel jonger.

4 maart 2015 om 21:06

En Corona is sneller en heeft een betere actie... Deze spelers kun je niet vergelijken. Ik weet wel dat hij niet voor onder de 9 miljoen zal vertrekken. Onze beste speler, stuk beter dan Ziyech.

4 maart 2015 om 22:52

voor sinkgraven heeft ajax ook te veel betaald.

Dit klopt niet wat vermeulen zegt. Corona is in handen van investeerders dus daar doet ajax sowieso al geen zaken mee. Want je krijgt maar een klein deel van zijn transfersom terug bij verkoop.

Wat een grappenmaker die Vermeulen, Twente heeft Corona toendertijd voor 4 miljoen gehaald, en nu is zijn waarde nog steeds 4 miljoen? Corona heeft onlangs zijn contract nog verlengt met een clausule van 30 miljoen, natuurlijk is hij dat niet waard maar Corona is onbetaalbaar voor elke Eredivisie club, zelfs nu Twente geld nodig heeft. Ook zal Corona bijna niks voor Twente opleveren aangezien als ik het goed heb 70% van de transferrechten in handen liggen van een investeringsmaatschappij.

4 maart 2015 om 20:34

Goede zaken zeg, maar 30 procent van de transferrechten van je eigen speler hebben... Bij Castaignos, Ebecilio en Eghan ook al een deel van de transferrechten verkocht. Goed gehandeld...

4 maart 2015 om 20:44

Zonder die externe partijen had Corona nooit in Enschede gespeeld. Dat levert dus altijd nog meer op dan de huur van een speler als Ruiz, Cuenca of Bojan.

We hebben met Corona in ieder geval 1 speler waar we van kunnen genieten.

4 maart 2015 om 21:07

De rechten zijn tussen de 10% en 20% verkocht. Geen 30%

4 maart 2015 om 21:09

Dus als ik het goed begrijp heeft Twente slechts 30% van de rechten van Corona en heeft daar 4 miljoen voor betaald. De overige 70% is in handen van een Zuid-Amerikaanse investeerder, die moet dan bijna 10 miljoen op tafel hebben gelegd. Corona is voor ongeveer 13,5 miljoen euro gehaald. Geen wonder dat er een clausule in z'n contract staat dat ie voor 30 miljoen weg mag. Dan gaat er van die 30 miljoen slechts 9 miljoen naar FC Twente en 21 miljoen naar de investeringsmaatschappij.
Forzatwente heeft gelijk dat Corona voor elke Eredivisieclub onbetaalbaar is, omdat de investeerder minimaal z'n 10 miljoen wil terug hebben en Twente ook z'n 4 miljoen.
Corona moet dus minimaal 15 miljoen opbrengen.

4 maart 2015 om 21:19

Dat heb je niet goed begrepen, haha. Corona is voor 4 miljoen aangetrokken waarvan 30% is betaald door Twente en 70% door externe partijen.

4 maart 2015 om 22:17

Shit, ja, je hebt gelijk.
Ik dacht dat Twente 4 miljoen had betaald voor 30 %. Niet dus.
Twente heeft 1,2 miljoen betaald voor 30%.
Dan slaat die clausule van 30 miljoen nergens op.
De waarde van Corona wordt door Transfermarkt nog steeds op 4 miljoen geschat.

Corona zal ongetwijfeld naar een grote competitie gaan, daar ligt het grote geld voor het oprapen. In Nederland zullen de salarissen alleen maar dalen.

Ongeacht de financiële problemen verwacht ik niet dat er spelers naar de (beoogde) concurrentie zullen vertrekken. Dan accepteren ze nog eerder een eventueel iets lager bod uit het buitenland.

4 maart 2015 om 20:30

Wat een onzin, ze kiezen echt week het hoogste bedrag. Ze hebben echt elke eurocent nodig. Structureel jaarlijks 8 miljoen te weinig. Dat is 150.000,- op weekbasis. Dan heb je niet zoveel meer te willen.

4 maart 2015 om 22:04

Zelfde tekorten gelden voor Heerenveen en AZ en die accepteren ook niet alles.

4 maart 2015 om 22:23

Az heeft een tekort van 3,1 miljoen, en schrijft volgend seizoen naar verwachting zwarte cijfers, is ff wat anders dan die 8 miljoen.

4 maart 2015 om 22:36

Die clubs hebben veel kleinere tekorten én hebben nog gewoon geld in kas. AZ en Heerenveen staan niet op omvallen, FC Twente wel.

4 maart 2015 om 22:43

Ze hebben ook een veel kleinere begroting. Dus naar verhouding maakt het geen zak uit.

4 maart 2015 om 23:45

Naar verhouding maakt het nog altijd uit.

Het tekort bij FC Twente is 17,4% van de begroting (8 op 46)
Het tekort bij AZ is 10,7% (3 op 28)

Volgens mij is dat een enorm verschil.

En daar komt dus (zoals eerder al vermeld) bij op dat FC Twente geen geld in kas heeft om dat tekort op te vangen, terwijl AZ dat wel heeft. Als Twente dus geen spelers verkoopt, kan het de rekeningen niet betalen en gaan ze failliet. Dat is bij AZ niet het geval, die kunnen nog wel even uitzingen.

5 maart 2015 om 15:20

Heerenveen heeft nog een eigen vermogen van miljoenen, Twente heeft alleen maar schulden, dat is wel een klein beetje anders hé.

Ik vind Ziyech ook een goede speler hoor, die is ook vast wel wat waard.

4 maart 2015 om 20:47

Feyenoord wou hem toch? Als er weinig interesse ontstaat voor Ziyech kan Feyenoord er wel eens een koopje van maken. Twente heeft 't geld nodig en zonder concrete interesse van andere clubs moet feyenoord slim zijn en er zo min mogelijk voor betalen.

4 maart 2015 om 20:55

Ja zou kunnen. Hij zou Immers wel kunnen vervangen in de basis, want verder is het middenveld van Feyenoord prima bezet. Ik denk dat Feyenoord echter wel eerder werk moet maken van een nieuwe (goede) spits.

4 maart 2015 om 22:55

we hebben nu Toornstra al in zijn plaats gehaald dus Feyenoord zal inderdaad eerder voor 1 of 2 spitsen gaan.
Misschien is hij een als El Ahmadi weg wil maar ik verwacht niet dat die weg gaat.

Bizar dat corona een clausule van 30 miljoen heeft. Zijn investeerders hebben het wel hoog in hun bol.

4 maart 2015 om 20:28

Haha, ik denk dat als een club 20 biedt dat de investeerders heel snel zullen toehappen

4 maart 2015 om 22:41

Ik denk dat ze dat zeker zullen doen, want dat krijgen ze er echt niet voor. Corona heeft nog relatief weinig laten zien, omdat hij nog pas komt kijken (pas zijn 2e seizoen bij Twente en vorig seizoen heeft hij nog niet eens de helft van de wedstrijden gespeeld).

Tel daarbij op dat andere clubs weten dat FC Twente het geld keihard nodig heeft om niet failliet te gaan. Ik denk dat de investeerders al heel blij zijn als hij weg kan voor 4 miljoen en ze geen verlies hoeven te nemen.

De investeerders zullen namelijk ook weten dat als Twente hem niet weet te verkopen er een risico is dat Twente failliet gaat of anders de proflicentie verliest (wat overigens ook tot een faillissement zal leiden) en dat ze dan geen cent meer zullen zien.

4 maart 2015 om 22:56

ze mogen blij zijn als ze 4 of miljoen krijgen.
Zeker omdat ploegen nu weten dat Twente moet verkopen.

4 maart 2015 om 23:14

We zullen zien. Ik schat toch minimaal het dubbele van 4 miljoen. Er is ook nu al vrij veel interesse vanuit de grote competities.

4 maart 2015 om 23:47

En die ploegen uit grote competities zijn ook niet gek, die zitten ook graag voor een dubbeltje op de eerste rij.

5 maart 2015 om 08:50

Prijzen worden bepaald door vraag en aanbod. Dat wist je niet?

5 maart 2015 om 18:05

als ze horen dat Twente moet verkopen gaan de prijzen wel direct omlaag.
maar we zullen afwachten.

4 maart 2015 om 21:13

Dat valt wel mee difference... de rekensom klopt toch wel degelijk. De investeerder heeft 10 miljoen gedokt en Twente 4 miljoen, totaal 14 miljoen. Dan is een winstmarge van 100% vrij normaal.

4 maart 2015 om 21:54

Ajaxrene, waar heb je het in godsnaam over?
De investeerder heeft helemaal geen 10 miljoen gedokt en Twente ook geen 4.
Ga niet gewoon wat lullen als je niets weet -_-'

4 maart 2015 om 22:19

Ja sorry, ik dacht dat Twente 4 miljoen had bet5aald voor een belang van 30%. Dat is inderdaad niet zo. Twente heeft 1,2 miljoen betaald en de investeerder dan 3,8 miljoen. Sorry, sorry, sorry.

Lijkt me wel een leuke speler voor PSV, en dan maher weg wat is die gast slecht...

4 maart 2015 om 20:31

Ruilen? XD

4 maart 2015 om 21:02

Maher heeft nog steeds een stijgende lijn in zijn spel. Het klopt wel dat hij nog niet gebracht heeft wat er van hem verwacht werd maar echt slecht is hij ook niet. Ik hoop dat PSV Corona aantrekt. De flanken kunnen hoe dan ook versterking gebruiken! Depay vertrekt vrijwel zeker.

Ajax en PSV willen hem niet betalen. Twente en de investeringsmaatschappij zullen waarschijnlijk een te hoge vraagprijs hebben. Ik zie hem wel naar Italië gaan, daar waren ook clubs die interesse in Corona hebben dacht ik..

Pijnlijk voor Twente. Met name Corona en Bould-Chikh zijn grote talenten.

4 maart 2015 om 21:55

Daarom blijven ze ook nog een paar jaar.

5 maart 2015 om 02:14

Geloof je het zelf?
Denk dat ze liever door 1 van de 2 topclubs in NL spelen dan voor een subtopper..

5 maart 2015 om 08:12

Awh meneer heeft dit jaar weer het recht stoer te doen omdat ze 1e staan. Lang geleden ofniet? Of heb je de vorige niet bewust meegemaakt?

5 maart 2015 om 08:32

Op je p**ie getrapt kerel? Hij zegt gewoon een feit die willen natuurlijk allebei liever voor psv of ajax spelen dan een club die structureel verlies maakt en hoogstwaarschijnlijk al hun goede spelers komt in te leveren deze transferperiode.

5 maart 2015 om 16:12

Die 4 op een rij heb ik zeker bewust meegemaakt...
Volgens mij zeg ik niks verkeerd.

FCT is namelijk een leuke subtopper.

5 maart 2015 om 20:22

Hoe kun je het een feit noemen als ze zelf niet eens hebben gezegt dat het zo is? Jij loopt hier interessant te doen en zoek voor het gemak het woordje structureel even op. De groeten..

Pfff ik hoopte dat hij serieus gelinkt werd aan Psv, blijken het slechts loze kreten te zijn van Vermeulen. Het lijkt me leuk als hij haalbaar is maar ik denk dat het lastig wordt aangezien hij ook in handen is van derde partijen en dergelijke, hij zal niet goedkoop zijn. Bovendien vangt Twente ook niet al het geld dat hij oplevert, dus zullen ze misschien liever andere spelers slijten dan deze Corona als ze echt snel veel geld nodig hebben.

Is dit het einde van fc Twente als Nederlandse topclub? Ziet er niet goed uit. Castaignos gaat weg, corona weg en ziyech maybe nog een seizoen en dan ook weg?

Castaignos heeft hogere waarde dan Corona volgens die site, dus niet echt serieus te nemen. Corona heeft overigens nog een contract tot 2018 en een clausule van 30 miljoen. Niet dat iemand dat gaat betalen en dat hij dat waard is, maar toch. Hij heeft zelfs aangegeven het liefst te willen blijven volgend seizoen. Denk dus niet dat hij vertrekt.

En Zyech? Die lijkt me toch ook wel vier tot zes miljoen waard. Speelt ook gewoon een prima seizoen, goede actie, prima goals en dat is toch wel een speler waar je als supporter voor naar het stadion komt.

Ebecilio is day geen goede opvolger voor clasie , sterk en een echte box to box speler

4 maart 2015 om 21:27

Ik hoop dat carona wordt behouden in de eredivisie. .welke club boeien.
Zulke spelers maken het nog leuk om naar te kijken..tis al zo armoedig

4 maart 2015 om 21:58

Kan Feyenoord niet betalen.

4 maart 2015 om 22:22

Ik verwacht nou niet dat Ebecilio voor de hoofdprijs zal gaan vertrekken.

4 maart 2015 om 22:53

Dat zegt ook niemand.

4 maart 2015 om 22:58

Als Clasie en Immers verkocht worden kan Feyenoord dat best betalen,
En hij wilde zelf 2 jaar geleden al liever terug naar Feyenoord.

4 maart 2015 om 23:46

Hij heeft nooit gezegd dat hij liever naar Feyenoord ging? Als Twente Castaignos en Corona verkoopt kunnen ze Ebecilio houden? Als als als..

5 maart 2015 om 18:07

Dat heeft hij toen wel degelijk gezegd alleen had Feyenoord hem toen niet nodig.
En het is ook logisch dat hij als Rotterdammer en oud jeugdspeler liever naar Feyenoord ging.

Ik zie liever spelers als Marsman,Lachman,Koppers, Schilder, Mokotjo, Mokthar en Borven vertrekken. Bengtsson en de gehuurde Myachi gaan sowieso al weg. En dan hou je Ebecillio, Corona en Gutièrrez. Helaas zal Twente Bjelland en Castaignos moeten verkopen..

Een ding is duidelijk: kampieonschap zal komende jaren tussen PSV en Ajax gaan.
Twente definitief afgehaakt. Feyenoord heeft ook met vertrekreden Rutte aangeven niet mee te gaan met die ambitie. Wel overzichtelijk net als vroeger.

4 maart 2015 om 23:00

Ik zie Feyenoord nog wel verrassen volgend jaar.
We zaten er de afgelopen jaren al heel dicht bij.

4 maart 2015 om 23:09

Voor de spanning zou dat ook leuk zijn, maar door dat Rustte verhaal krijg ik het gevoel dat ze niet bereid zijn te investeren om dat laatste stapje te maken. (wat Twente wel durfde maar dat is ook slecht afgelopen... Hoewel: wel een titel )

5 maart 2015 om 02:15

Twente heeft maar 2 jaar meegedaan , net als AZ paar jaar terug.
Kampioenschap gaat al decennia alleen tussen PSV en Ajax..

Hahah Arno, de tijden dat Twente aan Psv of Ajax verkoopt liggen al een poosje achter ons. Vooral als het gaat om de beste spelers van het team. Daarnaast, 5 miljoen voor op dit moment de beste speler van Twente? Really? Binnen de eigen competitie? Dream on.

4 maart 2015 om 23:01

viswinkel nog even en Twente kan alleen nog maar verkopen aan clubs als de Graafschap en MVV omdat ze geen goede spelers meer overhouden.

5 maart 2015 om 00:00

Jaja, we zakken af naar het niveau Dordrecht... dream on.

5 maart 2015 om 17:59

jullie zijn al eens eerder gedegradeerd dus het zal me niks verbazen als dat nu weer gebeurt.

5 maart 2015 om 00:23

De tijd lag achter jullie maar dat is geen garantie. Sterker nog het zelfs hypocriet om te denken dat het niet gaat gebeuren. Bij Feyenoord gebeurde precies hetzelfde. En daarbij is Feyenoord ook nog eens een tikkeltje groter in alles als dat twente is.
Ik denk dat je te hoog van de toren blaast nu. Twente heeft nog geluk dat deze jongens nog wat langer vastliggen. Maar met al die externe partijen die belangen hebben in sommige spelers wordt het er niet beter op.

Ebecilio mag van mij terug naar Feyenoord komen hoor. Welkome versterking op het middenveld. Eventueel zelfs Mokotjo erbij!

Wat hebben de twente supporters een stalen plaat voor de kop zeg.
Er is niks meer te willen, ze moeten!
Komende jaren mogen ze voetballen tegen degradatie en met een beetje geluk meedoen in de middenmoot.
Er is waarschijnlijk nogal moeite met de acceptatie.
Dit is te danken aan jullie megalomane preses munsterman.

4 maart 2015 om 23:15

De FD van twente heeft al aangegeven sterk te gaan bezuinigen maar niet dat iedereen zonaar wordt verkocht. Er worden eerst op andere dingen bezuinigd.

Corona gaat voor min 10 miljoen weg in nederland. Buitenland misschien 8. Geweldige voetballer die duidelijk niet op waarde wordt geschat...

Daarnaast is het de bedoeling dat bjelland en castaignos worden verkocht, voor de rest niemand..

De fc twente fans hebben dus geen bord voor hun hoofd

4 maart 2015 om 23:54

Sandy, wellicht eerst hele berichten lezen. FC Twente heeft weldegelijk aangegeven dat er vooral op de selectie bezuinigd gaat worden. De salarisbudget voor de spelers moet omlaag van 16 naar 10 miljoen. Dat is een behoorlijke bezuiniging om in één transferperiode te bewerkstelligen. Dat kan alleen maar door behoorlijk wat spelers te verkopen.

Dat Corona volgens jou nog niet op waarde wordt geschat is logisch: hij komt nog maar net kijken, dus zijn clubs nog terughoudend. Dat drukt de transferwaarde. Tel daarbij op dat andere clubs weten dat Twente in zeer grote financiële problemen zijn, wat de transferwaarde al helemaal erg drukt.

Zou erg klote zijn als hij naar een club in Nederland vertrekt.. Ben een groot fan van deze topper im wording.

5 maart 2015 om 07:36

Ja ik ook. Maar ik denk dat hij blijft

Ik meende afgelopen week toch ergens gelezen te hebben (vz?), dat Castagnos een Doyen-speler is. Als dat zo is, dan hebben ze bij Twente niet zoveel aan de verkoop van hem, behalve zijn salaris dan.

4 maart 2015 om 23:29

Max 30% in handen van Doyen, dus Twente heedt er wel degelijk wat aan.

Ik denk dat bij twente deze zomer alleen Bjrlland en Castaignos vertrekken.

5 maart 2015 om 12:11

Zeker Benston (verkeerd getypt :P)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren