Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Premier League-baas wrijft in handen: ‘Burnley economisch sterker dan Ajax’

Laatste update:

De Engelse uitzendrechten van de Premier League zijn verkocht aan Sky Sports en BT Sport en dat heeft een waanzinnige som geld opgeleverd: bijna zeven miljard euro. Het geld stroomt in de vorm van prijzengeld ten dele terug naar de clubs. Zo krijgt de landskampioen van 2016/17 liefst 210 miljoen euro, terwijl de nummer laatst van dat jaar nog altijd 133 miljoen euro krijgt. De Premier League neemt zo meer en meer afstand van een voetballand als Nederland.

/

Burnley is economisch sterker dan een club als Ajax. Natuurlijk maakt dit onze clubs competitiever dan Europese rivalen”, zegt Richard Scudamore, de grote baas van de Premier League, tegen de BBC. De bestuurder hoopt wel dat de clubs, nu ze meer geld ontvangen, ervoor zorgen dat de entreeprijzen voor de stadions laag blijven. “Wij willen de stadions altijd vol hebben.”

“Vorig seizoen noteerden we de hoogste toeschouwersaantallen sinds het seizoen 1949/50, met daarnaast veel meer televisiekijkers. Sky en BT brengen het spel op een fantastische manier bij de fans. Met het geld van die partijen kunnen we investeren in de voetballerij, de faciliteiten, de jeugd en de gemeenschap”, klinkt het nog via de officiële kanalen van de Premier League.

Denk je dat een Nederlandse club ooit nog hoge ogen kan gooien in Europa?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Achja laatst zag ik dat in de 2e league (middenmoot) clubs zijn met een begroting van 80mil.

10 februari 2015 om 19:59

Wel triest hoe slecht het beleid daar is. Zoveel geld en nog altijd zoveel matige spelers en coaches. Met dat budget zou iedereen een goede jeugdopleiding moeten hebben, scouts etc. Dan stijgt het niveau van je competitie ook nog eens. Elke club van nummer 8 tot nummer 18 zouden van het niveau Wolfsburg (op dit moment) moeten zijn. Enkel lukt dat ze niet omdat ze niet bekwaam genoeg zijn.

Als voetballer moet het wel lekker zijn als dit betekent dat je bij de nummer laatst nog meer kunt gaan verdienen. Kun je als matige voetballer 2-3 miljoen euro netto gaan verdienen. Misschien moet ik terug gaan voetballen.

10 februari 2015 om 20:04

Er zijn genoeg clubs met een goede jeugdopleiding. Spurs bijvoorbeeld, Southampton, United, Liverpool, Arsenal, Everton, daar komen toch echt een aantal groten der aarde vandaan, om ze zo maar te noemen. Ja, er moet meer met de jeugd gedaan worden, maar ik denk ook dat het vooral voor de kleinere Engelse clubs loont om enorm op de jeugd in te zetten.

10 februari 2015 om 20:25

Jeugdopleiding of allerlei buitenlandse talenten opkopen waarvan er een klein aantal uiteindelijk zullen doorbreken.

10 februari 2015 om 21:10

Arsenal heeft op dit moment welgeteld 9 buitenlandse spelers in de jeugd rondlopen, in een jeugdselectie van zo'n 40 tot 45 spelers. Dus 1/4e tot 1/5e, valt best mee. En ik reken Schotten, Welshmen, Noord-Ieren en Ieren niet mee als buitenlanders.

10 februari 2015 om 21:20

Groten der aarde? Haha, laat me niet lachen! Noem er eens een paar op dan? Engeland heeft nauwelijks topvoetballers grootgebracht de afgelopen decennia, op een enkeling (beckham, Gerard etc) na. Engeland heeft al sinds 1966 helemaal niks gepresteerd op gene enkele toernooi... en dit terwijl ze zoveel geld ontvangen en ze zogenaamd 'de grootste der aarde' grootbrengen? Bestaan de elftallen van Chelsea, Man Utd, City etc. daarom allemaal uit buitenlanders? Omdat Engeland grote voetballers voortbrengt?

10 februari 2015 om 21:27

Goed punt. Het heeft er deels mee te maken dat coaches bij Engelse clubs vaak het gehele transferbeleid op zich mogen nemen. Dat zit gewoon in de cultuur vast geworteld. De coach bepaald welke spelers er komen. De manager kan nagenoeg de hele club en filosofie naar zijn hand zetten, wat resulteert in zulk (non) beleid dus. Elke coach heeft een andere filosofie en kijk op het spelletje en die wilt dan ook graag zijn eigen type spelers hebben. Terwijl hier in Nederland bijvoorbeeld (vooral bij Ajax) de club een vaste filosofie heeft waaruit wordt ingekocht qua spelers. Het beleid is hier strakker omdat de filosofie van een club vast staat en van uit die visie worden spelers gekocht en opgeleid. Dat is ook zo bij Barcelona bijvoorbeeld en je ziet hoe succesvol ze daarmee konden zijn.

10 februari 2015 om 21:56

Bale? Fabregas? Ronaldo? Allemaal op jonge leeftijd bij een Engelse topclub gedebuteerd. Rooney ook trouwens, en dan nog spelers als Carrick, Ramsey, Sturridge, Kane, Walcott, Sterling, geen wereldtop maar daar in de buurt.

10 februari 2015 om 22:05

Vergeet the class from 92 niet! Er zijn zeker wereld voetballers door gebroken via de engelse jeugd.

10 februari 2015 om 22:06

Fabregas en ronaldo zijn gewoon gekocht en niks zelf opgeleid.als dat het lijstje is waar je mee aankomt bewijs je toch hun gelijk.zoveel geld zo weinig kwaliteit afleveren als dat de toppers zijn..

10 februari 2015 om 22:40

Giggs, Scholes, Terry, Lampard, Bale, Gerrard, G. Neville, Rooney, Owen, Shearer, Cole & zo vergeet ik er vast nog wel wat, maar om je snel een visie te geven wat voor spelers er toch zijn door gebroken, dit zijn niet de minste hoor

10 februari 2015 om 23:14

Zozo..een elftalletje over 20 jaar. Zo'n elftal kan de Eredivisie ongeveer per jaar maken.

10 februari 2015 om 23:33

@myvision: helemaal gelijk. En wat Stravven zegt slaat nergens op. "De groten ter aarde". Wie dan? En voor zover ze er zijn staat dit nummer in het niets vergeleken met de voetballers uit Nederland. Mogen wij Nederlanders zeer trots op zijn als klein voetbal landje! Nederland doet zo enorm goed werk verrichten, en doet dit al ruim 40 jaar lang dat ik bang ben dat ze in Engeland nooit in staat zullen zijn om zulke goede talenten/voetballers te kunnen voortbrengen. Wat weer ten koste gaat van het nationaal elftal. Wat weer een indirect gevolg is van de enorme finaciele mogelijkheden waardoor ze wanneer ze maar willen alles kunnen kopen wat los en vast zit. Dan moet je je gaan afvragen of geld wel de belangrijkste drijfveer is van het voetbal. Commercieel gezien, ja. Voetbal technisch gezien, zeer zeker niet.

10 februari 2015 om 23:39

De groten der aarde. Dan denk ik aan een Maradona, Pele, Cruijff, Messi, CR9, CR7, Beckenbauer, Zidan, Platini, Garincha, Ronaldinho, Romario, van Basten, Gullit, Maldini, Baresi, Best. Enzo vergeet ik er ontzettend veel natuurlijk. Maar hoeveel Engelse voetballers ben ik vergeten die bij de absolute top hebben gehoord? Voetballers die dingen konden met een bal wat er maar weinig konde? Ok, Gerrard hoort er zeker bij.

10 februari 2015 om 23:51

over zo een periode is dat idd een zeer mager lijstje als je dat naast de Nederlandse toppers uit de laatste 20 jaar legt. Als Shearer er nog zelfs bijstaat.... dan heb ik Bergkamp, Seedorf, Davids, Kluivert, Robben, Van Nistelrooy, Van Persie, Sneijder, van der Vaart, van der Sar, Frank en Ronald de Boer, Cocu, van Bommel, Overmars en dan zijn we nog niet eens aanbeland bij de categorie Kuyt, Zenden, Hasselbaink ...die daar allemaal jarenlang bij grote teams speelden en de laatste zelfs 2 keer topscorer werd in de Premier League, boven Shearer.

11 februari 2015 om 05:32

Best... Giggs..

11 februari 2015 om 05:34

Zenden topscorer??????

11 februari 2015 om 06:55

CR9? Wie is dat dan?

11 februari 2015 om 09:25

Ik heb wel is wat jeugdteams van Liverpool zien voetballen, en dat vond ik echt niet denderend. De jeugd van Arsenal is inderdaad heel erg goed en van de overige 3 weet ik 't niet.

11 februari 2015 om 11:46

@marcelinho1: Ronaldo Luis Nazario de Lima, oftewel Cr9. 1 van de beste spitsen/aanvallers die het voetbal ooit gekend heeft. Naar mijn mening mag CR7 CR9 niet eens de veters strikken. Het logo CR9 stond toen ik een tiener was op de nieuwste collectie Nike voetbalschoenen. Vette schoenen waren dat!

11 februari 2015 om 13:54

@9reyes9 nou noem je zijn volledige naam op maar waar haal je die C vandaan dan? 😕

Gefeliciteerd met het verzieken van de voetbalmarkt. Knap staaltje werk hoor. Nu vooral zo door gaan en dan weten we zeker dat de Engelse ploegen het goed blijven doen, maar dat Engeland nooit meer ver komt op een groot toernooi. Bravo.
Oh, en "ervoor zorgen dat de entreeprijzen voor de stadions laag blijven." Laag blijven? Zijn ze laag dan? Grapjas.

10 februari 2015 om 19:42

U mad bro?

Ik snap niet waar sommige zich druk om maken. Het is niet de schuld van deze man of van de PL clubs dat de competitie door miljarden mensen word bekeken. Als er veel word betaald voor de uitzendrechten dan is het toch logisch dat het bedrag op een eerlijke manier word verdeeld over de clubs?

10 februari 2015 om 20:11

Het is ronduit triest dat een niets zeggende club als Burnley meer geld ontvangt dan een van de belangrijkste clubs in het voetbal zoals Ajax. Diep en diep triest. Waar ik mij nog het meest aan stoor zijn die mensen die Nederlands zijn en dan liever een Engelse club supporten dan een Nederlandse. Nog even en het Nederlandse voetbal is definitief van de kaart geveegd.

10 februari 2015 om 20:18

Ajax was een belangrijke club in het voetbal is dat ook niet meer, geen enkele club in Nederland trouwens. Overigens is het totaal aan een persoon welke club hij support. Je wordt door iets aangetrokken, meer voor de hand liggend dat je wordt aangetrokken door een Nederlandse club dan door een buitenlandse, maar het kan. Zo voel ik enige aantrekkingskracht vanuit Arsenal, niet zoveel als een club uit Nederland uiteraard.

Tegen dit soort werk kunnen Nederlandse clubs hoe dan ook niet concurreren. Het is alleen maar een pre te noemen dat de mediagelden in Engeland relatief eerlijk verdeeld worden, waardoor een "niets zeggend club als Burnley" meer geld ontvangt dat een toch nog wel wat meer zeggend Ajax.

Je kan ook de situatie zoals in Spanje hebben, en daar worden wij ook niet beter van. Nu kun je nog hopen dat je van je middelmaat afkomt voor een lekker bedrag aan een promovendus of aan een Championship team. Waardoor je je eigen team van echte kwaliteit kan voorzien.

10 februari 2015 om 20:24

Vak403

Burnley is anders voor een nietszeggende club 2x landskampioen geworden en 1x winnaar van de Fa cup. Wat moeten ze volgens jou doen? Het geld niet aannemen? Ze hebben nou eenmaal een spannendere competitie en trekken meer kijkers aan. Dus is het logisch dat ze meer geld ontvangen.

10 februari 2015 om 20:27

Ajax was een belangrijke club. stelt nu niks meer voor Europees. Iedereen heeft het nu nog maar over de naam van Ajax en niets meer. Buiten dat support ik alleen Arsenal en niets in Nederland. Waarom zou ik? Je bent fan van een club die je ligt, dat hoeft niet per se een in eigen land te zijn. En het Nederlandse voetbal is naar mijn idee allang van de kaart geveegd , kijk wat we doen Europees. Dat maakt me verder niets uit, er zijn genoeg goede Nederlandse spelers maar die gaan dan gewoon naar het buitenland. De goede Nederlandse spelers komen gewoon in het Nederlands elftal ,de competitie kan me dan niets meer schelen. Ik snap niet hoe je niet doorhebt dat de Nederlandse competitie nu wel nog iets voorstelt. Het is jaren een grote grap, niemand komt door de groep van de CL. Ajax wordt 4 keer kampioen der armoede, het voetbal is niet om aan te gluren en de nummer 2 plaatst zich bijna nooit voor de groep. Het is gewoon nu ook al niks meer, stop met denken dat het Nederlands voetbal nu nog wel wat voorstelt en geef niet de andere competities de schuld

10 februari 2015 om 20:28

Ajax was een belangrijke club? Ajax is een belangrijke club.

Maxwell, Vd Wiel, Sneijder, Van der Vaart, Ibrahimovic, Blind, Suarez, zomaar wat spelers die via Ajax richting de top gingen. Verder bleek dat Ajax vorig jaar de club was die de meeste spelers had voortgebracht dus ik denk dat Ajax nog vrij belangrijk is. Belangrijker dan een Burnley in ieder geval.

Ik vind het vooral triest dat ze met al dat geld nog zo weinig weten te doen. Ze hebben meer te besteden, maar toch weten ze dat niet om te zetten in een goed team. Geld is makkelijk om te hebben als club, maar het maakt je niet creatief.

10 februari 2015 om 20:34

De meeste spelers(van elke club dan ook)die nu in de wereld spelen zijn opgeleid of hebben voor Ajax gespeeld nu jullie weer

10 februari 2015 om 21:09

In het voetbal is nu al duidelijker te zien wat er ook gewoon op internationaal niveau aan het gebeuren is, Nederland holt hard achteruit tegenover andere landen die groter zijn of een taal hebben met een groter bereik.

10 februari 2015 om 21:37

Nederland holt niet zozeer achteruit. De andere landen gaan harder vooruit omdat ze veel meer geld hebben.

En over die buitenlandse supporters, het is waar wat je wilt als club. Echte trouwe supporters of buitenlandse supporters die met zo'n selfiestick op de tribune zitten. Dat is iig aan de hand in Engeland. Sfeer is steeds slechter in Engeland. Mourinho klaagde daar laatste ook over.
Door de conservatieve houding van de FIFA wordt het voetbal steeds meer voor de grootste competities en worden kleinere landen links gelaten. Hopen dat de volgende voorzitter van de Fifa drastische veranderingen gaat doorvoeren.

10 februari 2015 om 21:56

Eensch hoor, maar wat heeft de Fifa hiermee te maken?

10 februari 2015 om 23:32

Maar hoeveel spelers daarvan zaten bij Ajax tijdens hun topjaren, dus tussen de 27 en 31 jaar?

10 februari 2015 om 23:47

@Vak403: de meeste reacties wat je krijgt zijn van mensen die je reactie totaal niet begrijpen. Dat een club als Burnley zo extreem veel inkomsten vergaard als club is gewoon belachelijk, maarja, het is wat de gek ervoor geeft. Maar ik begrijp je reactie maar al te goed. Niks van aantrekken van al die Ajax haters. Ajax heeft in het verleden ontzettend veel betekent voor het Nederlandse voetbal en ontzettend veel internationale prijzen gepakt. Het "gouden Ajax" behoort tot de top 4 beste elftallen die er ooit zijn geweest samen met de beste elftallen van Real Madrid, FC Barcelona en AC Milan. Ajax zorgde altijd al voor de beste talenten van Nederland en internationale toppers en doet dit nog steeds. Al is het nu in mindere mate. Ter vergelijk, Burnley, wat moet je daar nou van zeggen. Nietszeggend clubje uit Engeland. Zal het ook altijd blijven. Maar door de commerciele aantrekkingskracht van de BPL o zo vermogend...

10 februari 2015 om 23:50

@arsenalman: en dit jaar is de eer aan PSV om kampioen van de armoede te worden. En volgend jaar weer een andere kampioen der aarde en ga zo maar door..

10 februari 2015 om 23:50

@arsenalman: liever kampioen der armoede om in jouw taal te spreken, dan nooit kampioen worden zoals Arsenal..

10 februari 2015 om 19:43

Ja idioot of niet? Lage entreeprijzen? Kijk eens naar Duitsland. Bij Bayern en Dortmund nog geen 300 euro per seizoen. Bij Arsenal begint het bij 1200 euro. Deze man is niet serieus te nemen.

10 februari 2015 om 19:48

Slecht vergelijk aangezien het bekend is dat Arsenal absurd duur is.
De andere topclubs in de PL zijn een flink stuk goedkoper dan Arsenal en Burnley (welke genoemd word) is geen topclub.
Bij de clubs zoals Burnley liggen de prijzen een flink stuk lager.

10 februari 2015 om 19:57

Heel cru, maar het is vraag en aanbod, als bij deze 1200 euro de wachtlijsten nog steeds verschrikkelijk lang zijn, waarom dan de prijzen verlagen?

10 februari 2015 om 19:58

Het goedkoopste seizoenskaartje voor een volwassene bij Burnley kost met Early Bird voordeel voor dit seizoen 329 pond. 499 pond normaal gesproken. Het is maar wat je goedkoop noemt, zeker vergeleken met eerdergenoemde Duitse topploegen.

10 februari 2015 om 20:12

Bij de duitse topclubs zijn de wachtrijen langer dan bij Arsenal, je publiek als winstmaximalisatie gebruiken is dus precies wat mensen bedoelen met het verpesten van de sport. Bayern en Dortmund kunnen makkelijk 1200 euro vragen, maar ze houden de prijzen laag voor hun fans.

10 februari 2015 om 20:15

Waarom de prijzen verlagen? Op deze manier krijg je alleen maar rijke mensen in het stadion en geen echte supporters in mijn ogen.

10 februari 2015 om 20:17

Zoals hieronder al gezegd wordt, omdat je dan supporters in je stadion krijgt en niet dat klapvee wat nu bij Arsenal zit. Daarnaast, dortmund en Bayern kunnen hun geld ook gewoon halen uit sponsoring, daar zouden Premier League clubs zich ook eens aan moeten spiegelen.

10 februari 2015 om 21:13

Mensen die geen geld hebben voor een dure kaart zijn helaas vaak ook de mensen waar de grootste problemen mee zijn in stadions. Of laat me het zo zeggen hooliganisme komt minder vaak voor onder volk dat een hogere sociaal-economische status heeft. Dus er valt wat voor te zeggen wat Arsenal doet.

11 februari 2015 om 00:47

Mensen moeten niet vergeten waar de supporters vandaan komen. Arsenal is al tijden een eliteclub, dus een club van de hogere sociale klasse. En dan kun je ook gewoon meer vragen. Wat niet wegneemt dat de seizoenskaarten wel een eind omlaag zouden kunnen.

10 februari 2015 om 20:02

Hmm, nee.

Bij Liverpool zijn Sterling, Henderson en Sturridge drie van de belangrijkste spelers. Bij Spurs heb je Mason en Kane die enorm belangrijk zijn. Arsenal heeft Oxlade en Gibbs, United heeft Rooney en Shaw, Chelsea heeft Terry en Cahill, City heeft Hart en Milner, en dan heb je nog kleinere clubs met Engelse spelers die het goed doen. En Engeland doet het al van voor de oprichting van de PL niet meer goed.

10 februari 2015 om 20:18

Al die spelers die opnoemt vind ik gewoon matige voetballers en alleen rooney en sturridge zijn belangrijke spelers. Sterling misschien ook wel maar als je die "top" spelers dan bij Engeland ziet voetballen stelt het echt geen ene reet voor. Nederland moet gewoon alles op opleiden zetten em dan moeten we maar genoegen nemen met het internationale voetbal waar we dan alleen goed in kunnen zijn. Triest maar waar.

10 februari 2015 om 21:10

Kane niet belangrijk? Pardon?

10 februari 2015 om 23:58

Kane is met Eriksen de grote man bij Spurs, Milner is al jaren bijna steevast een sleutelspeler bij City en Henderson is de belangrijkste schakel op het midden van Liverpool.

Wat dacht je van Barkley? Dit seizoen is niet zijn beste (everton draait ook gewoon ontzettend slecht) maar het talent spat er van af bij die jongen.

11 februari 2015 om 19:20

Kane is belangrijk maar vind ik gewoon een matige voetballer, het is nu een hele hype maar geloof mij nou maar, hij gaat Engeland geen wereldkampioen maken is gewoon een goeie afmaker meer niet.

10 februari 2015 om 20:13

Tja, als ze zoveel geld bieden ga je niet zeggen 'ach, doe maar de helft minder joh'.

Als ik de FA was zou ik clubs verplichten om meer te doen met de jeugd of spelers van eigen nationaliteit. Op deze manier kun je het niveau van Engeland verhogen, maar of ze dit ook willen is een tweede. De mogelijkheden zijn er in ieder geval.

10 februari 2015 om 21:14

Idd de voetbalmarkt gaat helemaal kapot. Zelfs pruts clubs kunnen nu de beste spelers bij ajax en psv weghalen en ze een beter salaris bieden. Jammer maar waar. Wat is 100 miljoen eigen vermogen waard tegen dit geweld niks. Die ckubd kunnen dat gewoon uit geven zucht

Man man man.. die bedragen gaan tegenwoordig echt helemaal nergens over

10 februari 2015 om 19:38

Nee. Dit is gewoon niet leuk meer.

leuk en aardig al dat geld maar het voetbal wordt er niet beter op in engeland.

11 februari 2015 om 09:27

Jij hebt het over 20 jaar geleden, maar de BPL van de 10 jaar geleden (circa 2004) was DE competitie. Met name Arsenal en United waren toen der tijd de grootmachten.

Investeren in de jeugd? Deze man is volgens mij op zijn achterhoofd gevallen en/of leest gewoon een door iemand ander opgestelde persverklaring voor. Deze man wordt in Engeland door alle voetbalfans uitgekotst...

Heel snel een competitie met Nederland, België en Schotland. Zou toch prachtig zijn. Dan kun je weer een beetje concurrerend zijn. Lijkt mij ook prachtig.

10 februari 2015 om 19:38

Ja, ben nog altijd een voorstander van de BeNeliga.

10 februari 2015 om 19:45

Leg dan ook even uit waarom een Beneliga voordelig zou zijn.
Want er is geen financieel voordeel en ook geen sportief voordeel.

Uiteindelijk heb je dan 1 ranglijst en in die ranglijst heb je 2 competities. Want Belgie en Nederland krijgen nog steeds hun eigen Europese tickets. Dus de Belgische clubs kijken puur naar de andere Belgische clubs en de Nederlandse clubs kijken puur naar de andere Nederlandse clubs.

10 februari 2015 om 19:51

Oh wacht, dan heb ik het fout aangezien ik dacht dat de tickets per competitie zijn, en niet per land. Ik dacht dus dat wij dan een kwalitatief betere competitie hebben waarmee wij ook hogere ogen kunnen gooien europees gezien.

10 februari 2015 om 20:09

@deadsr,

Maar ook dat klopt niet helemaal. Want als Anderlecht bijvoorbeeld boven Club Brugge moet eindigen, dan geven zij evenveel tegen een Nederlandse tegenstander als tegen een Belgische. Dus ik vind dat eerlijk gezegd een non-argument om het niet te doen.

Zo even drie pro's uit de mouw: 1) Sterkere competitie, 2) Grotere toeschouwers aantallen, 3) Door meer toeschouwers en betere wedstrijden wss ook interessanter voor sponsoren, televisierechter, etc. etc.

10 februari 2015 om 19:42

Oprecht? Met schotland? Wat is daar in godsnaam de toegevoegde waarde van buiten celtic en rangers als die niet weer failliet gaan? Ook niet eens in de buurt? Anders vragen we of los angeles galaxy en nog een paar van de amerikaanse competitie ook mee doen..

10 februari 2015 om 20:32

Omdat je dan weer 5 miljoen mensen meepakt. Een competitie met Ajax, Psv, Feyenoord, Celtic, Anderlecht, Club Brugge, Standaard Luik, Glasgow Rangers, Twente, Heerenveen, AZ etc zou zorgen voor meer tv gelden. Ook zou het voor spelers interessanter zijn om in deze competitie te komen spelen omdat het niveau omhoog gaat en je meer topwedstrijden hebt.

Dat van die europese ticketverdeling wist ik niet. Dat zal heus wel anders worden als je met de uefa gaat praten met 3 landen.

10 februari 2015 om 20:55

Misschien is het een idee om de competitie in Nederland wat in te korten (naar 14 teams bijvoorbeeld) en na afloop een soort internationale playoff competitie te houden met landen als Belgie, Schotland en Denemarken, dus ongeveer het Belgische systeem maar dan internationaal.

Lijkt een kwestie van tijd voordat we transfers van 500 miljoen zien...

10 februari 2015 om 20:26

Wellicht een idee als weer een engelse club langs komt voor spelers standaard de vraagprijs x 5 te doen.

Absurd gewoon die bedragen die ze daar krijgen.

10 februari 2015 om 20:37

Ja op die manier willen ze geen contract dat langer is dan 2 of 3 jaar in Nederland tekenen en dan vertrekken ze gewoon transfervrij naar Engeland. Lijkt me de oplossing....!

Opleidingsvergoedingen zouden naar boven moeten gaan, zeker voor transfer naar het buitenland, maar dat is in strijd met Europese wetgeving over vrije keuze van werk. Maarja, laten ze maar lekker op die bubbel blijven vergroten in Engeland, meer geld in het voetbal zou goed moeten zijn, als het trickle-down effect goed doet, maar dat gebeurd blijkbaar niet.

Goed voor Engeland. Mensen zijn nu verontwaardigd, maar het is hun goed recht. Ik zou ook wel willen dat de Belgische competitie zo'n bedragen zou kunnen genereren.

10 februari 2015 om 19:45

Dat zou je niet moeten willen. Het neemt gewoon alle spanning weg in het voetbal. Vroeger won een club uit Hongarije nog eens de Europa 2 en Rode Ster Belgrado de EC 1. Dat ga je hierdoor gewoon nooit meer krijgen. Ik vind dat diep triest. Alle charme van het voetbal wat er vroeger was, is nu compleet verdwenen.

10 februari 2015 om 19:58

Ja, maar binnen de Belgische competitie zelf zou de concurrentie echt wel enorm toenemen en zou niet constant Anderlecht kampioen spelen.

En ja verassingen zijn er toch nog steeds ? Atletico vorig seizoen en daarvoor Dortmund in de finale. ook een finale Monaco tegen Chelsea gehad.

En het feit dat er minder verassingen ligt ook aan de formule. Die moet gewoon veranderd worden. Geen heen- en terugwedstrijden en gewoon een echte Champions League met kampioenen.

En dat is dan eerder de taak van de Uefa .

10 februari 2015 om 20:00

Sinds Ajax in 1996 is het maar 1x voorgekomen dat er niet-Engelse/Spaanse/Italiaanse/Duitse ploegen in de finale stonden en dat was in 2003, met FC Porto - AS Monaco. Daarbuitenom alleen maar ploegen uit de grote 4. Binnenkort vast wel P$G nog eens een keer, maar verder...

Heel mooi dat ze allemaal zo veel geld krijgen, maar dit is toch wel zonde internationaal gezien. Het voorbeeld dat hij zelf geeft zegt genoeg. 133 miljoen voor de laatste plaats, hoeveel zou een club als Dordrecht aan het einde van het seizoen krijgen? De kloof tussen Engeland en landen zoals Nederland wordt gewoon echt gigantisch.

Dit is ook gewoon de simpele rede waarom Nederlandse clubs niet meedoen in Europa. Je kan wel heel goed opleiden en gericht inkopen maar zo'n kapitaalkloof kun je niet overbruggen. Als dit zo doorgaat hebben Ajax en PSV over tien jaar minder geld dan de gemiddelde League One club (bij wijze van spreke).

Heel mooi voor al die clubs maar dit maakt de internationale verhoudingen gewoon kapot.

10 februari 2015 om 19:40

Ach uiteindelijk mogen max 4 clubs uit Engeland de CL in.
En de nr18 van de Eredivisie vangt ongeveer 1.5mln.

10 februari 2015 om 21:32

Mooi om dat te horen van een Man Utd fan. Lijkt mij ook niet echt een gezonde concurrentie, prijzen voor bieders uit engeland kunnen nog wel wat omhoog, zeker nu maar dat maakt de verhouding nog niet echt beter.

Ajax vecht om elke miljoen (0,5 miljoen extra sponsorgeld), niet teveel kopen (afschrijving laag). De eredivisie kan nog een stapje zetten door 20 teams toe te laten in de competitie, toch voor iedereen twee extra wedstrijden, extra TV geld etc. En ook naar verhouding de TV gelden omhoog te gooien, sky heeft schijnbaar geld zat.

Competitie samen met de Belgen vind ik ook een goed idee.

10 februari 2015 om 19:40

Belgie en nederland moeten samen 1 competitie worden, willen wij en onze zuiderburen nog kunnen concureren in de toekomst tegen dit soort competities..

10 februari 2015 om 19:43

Ja dat blijven mensen maar schreeuwen terwijl niet bewezen kan worden dat de TV en sponsor inkomsten dan daadwerkelijk omhoog zouden gaan.

De bedrijven die de top clubs van Nederland en Belgie sponsoren hebben geen interesse in het andere land. Deze bedrijven zijn of niet actief in het andere land of ze hebben daar een andere naam. Dus er is voor hun geen reden om de club meer geld te betalen.
TV gelden hetzelfde. De meeste Nederlanders gaan niet meer TV geld betalen om hun club te zien spelen tegen in een Belgische clubs welke hun totaal niets zegt. Hetzelfde andersom.

10 februari 2015 om 23:11

Jij lult wat in de ruimte deadsr. Mensen in Nederland kijken nu toch ook al naar de topcompetities? Dat komt toch omdat die zo goed zijn? Doordat er veel geld in omgaat? De competitie als in Beneliga vorm wordt ook beter doordat er betere clubs in één competitie spelen, doordat er meer achterland is (nederland & Belgie) die er naar kijkt en dus meer TV-gelden vrijkomen. Doordat de competitie groter wordt, wordt hij ook interessanter voor andere landen en worden er wellicht weer meer TV stations warm van de competitie, waardoor er meer geld komt. De vicieuze cirkel waar je in terecht komt als de competitie aantrekkelijker en beter wordt.

Tja dat klopt dan ook weer. Clubs zoals Burnley en co verdienen flink minder geld aan de kaartverkoop dan een Ajax/feyenoord.
Ook hebben de kleinere clubs zoals Burnley geen skyboxen waar ze klauwen met geld mee verdienen.
Idem betreffende de sponsor inkomsten.

En met de strengere regels betreffende werkvergunningen beperken clubs zoals Burnley zich toch meestal tot EU spelers en dan vooral West Europeanen welke dan vaak weer vrij duur zijn qua salaris.

10 februari 2015 om 19:59

Niet per se. Een kleine club in de PL kan meer krijgen van sponsoren dan Ajax, puur omdat de engelse competitie wereldwijd bekeken word, en de Eredivisie niet.

Dit geef alleen maar aan dat deze clubs ongelofelijk slecht geleid worden. Zo veel geld en laten we eerlijk zijn, sowieso de onderste 10 zijn geen haar beter dan Psv, Feyenoord of Ajax. Wanneer de Nederlandse clubs zulke bedragen te besteden zouden hebben, stonden zij al jaren soeverein aan kop in Europa.

Ik vind het echt walgelijk. Decadent, over-the-top en dit gaat nog meer het voetbal naar de klote helpen. Enorm egoistisch ook. Dit gaat ervoor zorgen dat ook echt iedereen die ook maar 2x per wedstrijd de bal naar de goede kleur kan spelen wordt weggekocht.

Talent zal ook massaal naar de knoppen worden geholpen want elke club daar pakt wat ie pakken kan en gaat nooit de jeugd een kans geven omdat de trainer 3 nieuwe aankopen wilt van 30 miljoen om zijn hachie te redden.

Het is te hopen dat de Premier League op een goede dag helemaal bankroet wordt verklaard.

10 februari 2015 om 19:54

Het is niet zo dat alles heel veel veranderd, dat ze van 0 naar dit bedrag gaan. De gemiddelde PL-club krijgt nu 105 miljoen aan tv-gelden. En als je bij de topclubs kijkt zie je spelers als Ibe, Bellerin, Kane en Mason die dit seizoen doorbreken. Dus nee.

Dit is toch geen bal meer aan zo. Een derderangs clubje als Burnley dat gewoon economisch veel groter is dan Nederlandse rijkste en grootste club. Alleen maar omdat zij de luxe hebben deel te mogen nemen aan de PL. De verhoudingen zijn gewoon gigantisch zoek. Eigenlijk is hier maar een oplossing voor. Schaf de nationale competities af en start Europese competities. Dan zal je zien dat Ajax, Anderlecht, Psv, Feyenoord, Club Brugge en vele andere clubs met een rijke historie weer economisch groter worden dan een Burnley.

10 februari 2015 om 19:54

Dat is een toernooi voor de rijke clubs.

10 februari 2015 om 19:58

Er zijn gewoon simpelweg heel veel fans van United, Arsenal, Chelsea, Liverpool, City en Spurs. Want die 6 clubs zijn verantwoordelijk voor 90 tot 95 procent van de tv-inkomsten. Simpelweg omdat het grote succesvolle clubs zijn die vroeg zijn begonnen met wedstrijden in Azie en Amerika houden.

11 februari 2015 om 09:28

Daarvoor heb je al de Champions League (en Europa League). Dus het lijkt mij niet heel realistisch om een Europese competitie te maken. Neemt niet weg dat het voor Ajax een goede stap zou zijn.

Als een premier league club hier dan effe lekker komt shoppen naar spelers, verhoog de prijs maar zou ik zeggen.

10 februari 2015 om 19:48

Inderdaad clubs buiten de PL moeten gewoon hoge bedragen gaan vragen voor hun spelers.

10 februari 2015 om 19:56

Dat is ook wat ik vind, ze verkopen veel te makkelijk hier. Vraag gerust het dubbele van wat je wilt hebben, en dan zal de prijs wel ergens in het midden liggen.

Dit lijkt voor de engelse clubs mooier dan het is, want net als met de woningmarkt of het internet is (was) dit een economische bubble die zichzelf uiteindelijk gaat reguleren. Dit zal op een gegeven moment toch echt gaan inhouden dat een aantal clubs hier aan onderdoor gaan. Met name clubs die gaan strijden tegen degradatie zullen dit probleem krijgen.

10 februari 2015 om 20:07

Nee, want ook die krijgen gigantisch veel de eerste seizoenen na degradatie. De FA gaat er namelijk vanuit dat clubs in de PL veel te hoge salarissen betalen en dit een divisie lager niet meer kunnen betalen.

10 februari 2015 om 20:28

@nijogeth
Dat is juist de bubble want hoe lang zal alles onder de PL aantrekkelijk blijven? Plus wie zegt dat een degradant het volgende seizoen gelijk weer promoveert naar de PL.

10 februari 2015 om 21:09

Ja, maar dat geld krijgen ze omdat ze uit de PL degraderen. Daarbovenop komt dan ook nog het televisiegeld van de Championship. De FA garandeert dit geldt om juist die bubble tegen te gaan. Het verschil is namelijk al zo gigantisch dat clubs waarschijnlijk meteen in geldnood raken.

Zei de beste man met een lachje. Jullie clubs worden dan wel sterker, maar Engelse nationale selectie zal hierdoor achteruit gaan want heey dat geld moet weer worden uitgegeven..

10 februari 2015 om 20:09

Ja, echter gaan ze ook spelers uit andere landen weghalen en dan niet alleen de toppers. Ook middelmatige spelers gaan weggehaald worden, terwijl je daar gewoon Engelsen neer moet zetten, zodat de keus breder wordt.

10 februari 2015 om 20:10

Onzin natuurlijk. België heeft op dit moment een gelijkwaardig of zelfs sterker elftal dan Engeland.

10 februari 2015 om 20:20

Waar in bijvoorbeeld Nederland de topspelers Nederlanders zijn (clasie, Klaassen, Depay) is dit in Engeland niet het geval. De beste speler, Rooney, wordt niet eens op zijn eigen positie gebruikt doordat er andere (betere) spitsen lopen.

De Engelse spelers staan vaak in de schaduw van de buitenlandse topspelers. Bij het nationale elftal moeten ze ineens zelfstandig denken en dan gaat het mis. Nee, het Engelse interlandvoetbal is niet wat en op deze manier wordt het ook niet wat.

slaat alles denk topspelers en hun manager in handen wrijven ,clubs als bmunchen real bca zullen dan ook meer voor topspelers meer moeten betalen .

Echt zo oneerlijk dat het land waarin je voetbalt bepaald hoeveel geld je binnen krijgt.

10 februari 2015 om 20:00

Er moet gewoon een eerlijker systeem komen. De verschillen zijn te groot zo.

Die enorme geldbedragen komen in handen van een klein groepje mensen en de bedragen blijven maar groeien. Uiteindelijk wordt dat of bij bedrijven, of bij particulieren vandaan gehaald lijkt me.

10 februari 2015 om 19:56

Dit geld komt van iedereen die een abbonement heeft op iets als Sky, Sport1 en Fox.

10 februari 2015 om 20:01

Precies, en van reclameinkomsten (en die willen weer verkopen aan particulieren). Dus uiteindelijk is het de consument zelf die ervoor zorgt dat dit mogelijk is, maar ik denk dat er wel meer achter zit.

10 februari 2015 om 20:30

Ik denk dat het geld voor 90% komt van de sponsors en niet van de opbrengsten van de individuele kijker.

11 februari 2015 om 00:50

Heb je een idee hoeveel mensen er wereldwijd betalen om Engels voetbal te kijken? Stel dat dat 10 miljoen mensen zijn, die betalen iedere maand 15 euro, dat is dan in totaal 1.8 miljoen per jaar. Keer drie jaar, dan zit je al op 5.4 miljoen. En ik durf te wedden dat er meer dan 10 miljoen mensen betalen om de PL te kunnen kijken. En daar komt nog geld uit reclames bij, dat zijn ook honderden miljoenen per jaar.

Gewoon heel veel geld vragen als Nederlandse clubs voor spelers.

10 februari 2015 om 20:16

Als het zo doorgaat hebben de topklassers in Engeland nog meer dan onze eredivisie:

11 februari 2015 om 09:30

Dat is in sommige gevallen denk ik al zo. Ik weet niet in welke league Birmingham City speelt maar volgens mij zit daar ook zo'n rijke Arabier. En die spelen sowieso geen BPL meer.

Als Ajax in de zomer spelers koopt kunnen ze in theorie nog beter worden dan clubs als Tottenham, Liverpool en Arsenal dus waarom die vergelijk met Ajax Scudamore? Daarnaast staat Burnley op plek 17 en Ajax lekker op 2. Wat een vergelijking.

10 februari 2015 om 20:47

De vergelijking klopt gewoon.
Hij vergelijkt een niets zeggend clubje uit de PL met een van de grootste Nederlandse clubs, en zegt dat die niets zeggende er financieel beter voor staat dan een grote club met een grote historie.

Wat is er mis met de vergelijking?

Schandalig toch , dat een boere dorpsclub economisch sterker is als een Ajax !!! Gaan die nietszeggende .....clubs heel Europa leegroven , moet er niet aan denken

10 februari 2015 om 22:02

'Boere dorpsclub'?
Ik zou me wat verdiepen in de historie van Burnley...
'Nietszeggende...clubs'?
Burnley is toch 2x landskampioen geworden en heeft ook 2x de Community Shield gewonnen en zelfs nog een keer de FA Cup. Dat zijn meer prijzen dan bijvoorbeeld Southampton, West Ham of Stoke bij elkaar. Ook was Burnley een van de eerste ploegen in de wereld met een goede jeugdopleiding en effectieve trainingsmethoden. Verder heeft Burnley nog een aantal records op haar naam staan. Het is toch mooi dat deze volgens jou 'nietszeggende clubs' extra steun krijgen zodat de BPL nog mooier wordt. Ik ben het echter wel mee eens dat de bedragen teveel van het goede zijn.

De Nederlandse clubs krijgen nu ook meer geld door fox dan eerst toch?

10 februari 2015 om 22:46

Die krijgen 1/7e van dit bedrag, voor 10 jaar, waarbij we momenteel in het tweede jaar zitten.

Ach over een paar jaar stijgen de uitzendrechten zelfs boven de 10 miljard euro uit. De premier league is en blijft de beste competitie ter wereld.

dat is dan mooi dat ze meer geld krijgen! als nederlandse club.s nu even in plaats van 15 miljoen! 30 miljoen vragen voor hun spelers als ze verkocht worden. moet toch kunnen he

Dat er nog mensen zo gek zijn van die Premier League, die hele competitie verziekt het voetbal. Met clubs met selecties van 40-50 man en het afstruinen van de talenten in Europa. Ik kijk al lang niets meer, alleen nog naar mijn club en naar Oranje op een eindtoernooi.

Allemaal leuk en aardig maar het nationale team is er niet echt op vooruit gegaan. En die hele competitie daar is straks in handen van sjeiks als je het mij vraagt.

Lekker boeiend als je niet kunt voetballen. Des te knapper dat we een dergelijk ploegje zouden vernederen.

Toch kan dit eigenlijk niet en is dit echt belachelijk!! Een competitie met allemaal vreemdelingen legioenen die dan toevallig de clubkleuren van jouw ploeg vertegenwoordigen en teams die nog steeds zonder enig idee het veld instappen van hoe te voetballen en wat te doen als het tegenzit! Deze clubs die deel uitmaken van de premierleague en onder de top 5 spelen moeten zich hun ogen uit hun kop schamen voor het voetbal wat ze laten zien ondanks de vele miljoenen!! Geef Ajax Feyenoord zelfs PSV 200 miljoen en bij hun talenten voegen ze 3 goede spelers toe en ze winnen binnen 3 jaar de cl toch raar dat ik niet het vermoeden heb dat Engelse clubs hier toe in staat zijn!! En dan maar trots zijn terwijl het voetbal minder wordt!! Chapeau

Ik had hier laatst nog een discussie met iemand die beweerde dat Ajax door slim te zijn dichterbij kon komen.. Toen beweerde ik al dat een nieuwe TV deal in Engeland of Duitsland gelijk het verschil weer immens maakt en zie hier The Barclays Premier Leaque maakt zijn naam weer waar als beste marketing competitie van alle sporten ter wereld. Hulde voor de mannen die zo'n bedrag uit t vuur weten te slepen.. Voor de rest van Europa is dit natuurlijk een ramp want zelfs de nummer laatst van de PL zal meer salaris betalen dan gemiddeld in de top competities

Meer spelers wegkapen en meer talent wegkapen voor geld dus? Het nationale team van Engeland lijkt in ieder geval nergens op.

Dat ze de entree prijzen maar eens omlaag doen dan.

Misselijkmakend deze verkrachting van het internationale voetbal.

Wow, 7 miljard, daar kun je een Afrikaans land van kopen en het hongerprobleem aldaar oplossen. Of een paar ja PL kijken. Verschil moet er zijn!

Volstrekt gekkenwerk dit.. Hiermee wordt t zogenaamde internationale/Europese voetbal een gelegenheid voor Engeland, Spanje en Duitsland.. Leuk hoor😝 against modern football!!!

11 februari 2015 om 00:51

Je weet dat je hier zelf aan meewerkt als je een abbonement hebt bij Fox?

11 februari 2015 om 19:04

Laat ik dan nou net niet hebben...

Ik zou geen eens abonnement op fox opnemen, omdat het niveau te slecht voor worden is. Allemaal geldverspilling.

Come on Burnley, here we come united!

Dat geklaag hier... Voetbal evolueert, zoals de rest van de wereld dat ook doet. Deal with it. Als Sky & BT zoveel willen betalen voor de rechten, zullen ze er 2x zoveel aan verdienen. En dan is dat het gewoon waard..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren