Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Arsenal was platzak vanwege hun stadion, daarom kwam Ronaldo niet’

Laatste update:

Cristiano Ronaldo verruilde Sporting Portugal in 2003 voor Manchester United en groeide op Old Trafford uit tot een wereldtopper, maar de huidige Real Madrid-aanvaller had destijds bijna voor Arsenal gekozen. De club uit Londen had echter niet definanciële middelen om Ronaldo te halen.

/

The Gunners hadden veel geïnvesteerd in het nieuwe Emirates Stadium en dat zorgde ervoor dat er niet voldoende geld in kas was om het toptalent van Sporting te kopen. “Er is een moment geweest waarop ik echt dacht dat hij naar Arsenal ging”, kijkt Ronaldo’s zaakwaarnemer Jorge Mendes terug in zijn boek The Key to Mendes.

“Maar vanwege de bouw van hun stadion hadden ze vrijwel geen geld meer en daarom was het niet mogelijk”, geeft de belangenbehartiger aan. Toenmalig Man United-trainer Sir Alex Ferguson gaf uiteindelijk de doorslag in Ronaldo’s keuze voor de club uit Manchester. “Hij vertelde dat Cristiano minstens de helft van de wedstrijden zou gaan spelen. Daarom ging hij naar United.”

Had je Cristiano Ronaldo graag bij Arsenal gezien?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan was het nog afwachten of Ronaldo het niveau wat hij nu behaald heeft wel gehaald zou hebben. Arsenal is helaas toch een ploeg waar altijd veel blessures zijn en die gedurende die periode elk jaar een van de sterspelers verkochten voor het financiële aspect. De blessures zijn er nog te veel maar gelukkig kan Arsenal nu de sterspelers behouden en ziet de toekomst er rooskleurig uit en dat zonder hulp van een rijke eigenaar die miljarden in de club pompt.

24 januari 2015 om 15:47

Ronaldo is wel een machine he, die zit in fysiek opzicht wel even anders in elkaar. Ik ben benieuwd of Sanchez ook gewoon fit kan blijven, zon gevoel heb ik namelijk wel.

24 januari 2015 om 16:04

Dat klopt maar bijvoorbeeld een Diaby vind ik ook een beest maar die heeft ook zoveel pech gehad met blessures elke keer. Dus het is eigenlijk allemaal koffiedik kijken. Toch zou het geweldig zijn geweest als spelers die door het nieuwe stadion allemaal vertrokken zijn nog bij Arsenal zouden spelen.

24 januari 2015 om 16:41

Met deze medische staf ben ik geneigd om te zeggen dat Sanches het ook niet red om fit te blijven. Arsenal's medische staf is gewoon de slechtste ter wereld in professional sports.

24 januari 2015 om 17:38

Diaby s enkel is gesloopt, daar begon het mee. Arsenal zit weer aardig op het niveau toen met Cesc, Nasri en van Persie, dus dat komt wel goed.

Ik heb altijd gezegd dat we een bepaalde schakel verwijderd waren van het oude Arsenal, en dat is nu min of meer gefixed. Als Coquelin het vol blijft houden natuurlijk.

24 januari 2015 om 18:13

Diaby speelde 09/10 nog 30 wedstrijden, maar raakte toen geblesseerd. Sindsdien moest hij geopereerd worden aan zijn enkel, kuiten en knieën. Daar kan niet het excuus worden gemaakt dat Arsenal hem onverstandig heeft belast, want dat is niet het geval. Andere spelers als Ramsey en Wilshere, en eerder Eduardo, hebben een verschrikkelijke botbreuk opgelopen. Dat tast veel aan en blijft altijd een zwakke plek in je been, neem je de rest van je carrière mee.

In dit soort kortzichtige conclusies worden nooit de spelers meegenomen die niet of nauwelijks geblesseerd zijn, zie bijvoorbeeld Sanchez, Santi en Mertesacker. Daarnaast wordt onderbelicht dat dit ook bij andere clubs aan de orde is, zie de achterhoede bij United, die al meer dan een jaar zwaar verzwakt is door blessures. Ook individuele gevallen, zoals Aguero en Sturridge, die in de afgelopen drie jaar meerdere blessures opliepen en elk seizoen relatief veel wedstrijden missen. En als laatste de impact die het Premier League seizoen op spelers kan hebben. Geen rust periode, ook niet in de winter, dus geen moment om te herstellen. Gemiddeld bijna 2 wedstrijden per week voor de topteams. De belangrijke spelers, die je het liefst elke wedstrijd wil opstellen, worden hierdoor enorm belast.

Je bekijkt het per individueel geval, de conclusie dat de medische staf van Arsenal dan wel de slechtste van de wereld zal zijn, is schrikbarend kortzichtig. Je kan wel stellen dat Arsenal sterk afhankelijk is van een aantal spelers en als deze geblesseerd raken, is dat direct zichtbaar. Daar hebben andere clubs minder last van, door hun enorme selectie met wisselspelers die bij een ander topteam basis zouden staan. Dat heeft Arsenal niet kunnen opbouwen, met het budget dat zij de laatste jaren hanteerden.

Goed dat ie naar United is gegaan, kreeg daar de kansen en de speelstijl lag hem. Is nu één van de beste spelers ter wereld geworden.

24 januari 2015 om 14:54

Want bij Arsenal krijg je geen kansen wil je zeggen?

24 januari 2015 om 14:56

Nee hoor, maar zoals in de tekst staat mocht hij van Ferguson in de helft van de wedstrijden spelen, betwijfel of Wenger dat zou gedaan hebben. Heeft het al eerder gedaan, maar toch.

24 januari 2015 om 15:19

Bij Wenger is leeftijd niet belangrijk he. Fabregas was ook basisspeler toen hij 17 was.

24 januari 2015 om 15:33

Beter dat hij naar United ging daar heeft hij zich in de picture gespeeld bij de beste club ter wereld, was hij naar Arsenal gegaan dan speelde hij nu bij een Valencia of Wolfsburg of iets van die categorie.

24 januari 2015 om 15:38

@stravven

Ja, maar speelde hij toen ook veel wedstrijden of niet? Kan me het niet herinneren, volg Arsenal nog niet zo lang op de voet.

@mixmaster

Beetje belachelijke comment hé, Fabregas speelde zichzelf toch ook in de picture bij ons? Net als Nasri, Rvp, Song, Henry etc.. Misschien ging het langer duren ja, maar hij ging sowieso ooit bij de absolute top zitten zoals nu.

24 januari 2015 om 15:52

Echt een trend hier op VZ, belachelijk, onzin en nog meer van die stopwoordjes aan een reactie toevoegen.

24 januari 2015 om 16:04

Albaniangooner, Fabregas speelde toen zeker meer dan de helft van de wedstrijden (34 basisplaatsen in competitie, beker en Europa).

24 januari 2015 om 16:17

@mixmaster

Jammer dat je het zo opvat en niet eens reageert op wat ik zeg.

@nijogeth

Bedankt voor de info, bewijst m'n ongelijk dan!

24 januari 2015 om 16:52

Klopt, had je normaal gereageerd dan had ik je een antwoord gegeven, maar als je zo begint hoeft het voor mij niet.iedereen heeft namelijk zo zijn bedenkingen en een mening omtrent een artikel die verschijnt en als jij dan met belachelijk begint tja.....

Je vindt het ook beter dat hij naar United is gegaan omdat hij meer speeltijd kreeg en de speelstijl hem beter past.dus bij United is hij de speler geworden die hij nu is en vervolgens vindt je mijn reactie belachelijk???

24 januari 2015 om 16:57

albaniangooner, een basisspeler is iemand die het grootste deel van de wedstrijden in de basis begint. Het woord zegt het al.

24 januari 2015 om 17:01

@stravven

Sorry, moet erover heen gekeken hebben. Toch bedankt voor de info.

Was zeer belangrijk om dat stadion af te betalen. Heeft ons ook alle sterspelers en de echte kans op prijzen gekost. Toch is het wel een voorbeeld van goed beleid.

Zou wat zijn als Ronaldo was gekomen. Dan waren andere toppers misschien gebleven en wie weet wat er dan was gebeurt. Mja, dit is altijd achteraf. Ben blij dat er nu weer geld is uit eigen kas. Zijn weer bezig met een topteam opbouwen met toppers erbij. Met goede aankopen zijn we volgend seizoen titelkandidaat.

24 januari 2015 om 14:52

Waarom zouden ze gebleven zijn als Ronaldo op dat moment zelf geen topper was? Hij heeft United verlaten terwijl ze prijzen achter elkaar wonnen en Arsenal op dat moment bijna geen enkel. Betwijfel het zelfs of we zijn salariseisen gingen kunnen betalen naarmate zijn vorm toe in de toekomst.

24 januari 2015 om 15:00

Ronaldo werd een topper, dus dan zou het zo kunnen zijn dat anderen ook bleven. Denk aan een Fabregas, Nasri, Clichy, Rvp etc.

24 januari 2015 om 15:02

Ja daar volg ik je wel in, maar Ronaldo ging waarschijnlijk net als onze andere toppers ook weggaan, aangezien die ook niet zijn gebleven terwijl ze elkaar hadden.

24 januari 2015 om 17:00

Ja klopt. Maar vaak gingen ze na elkaar. Misschien waren ze gebleven als ze niet de enige topper waren ofzo. Daarnaast zou je met een Ronaldo hoge ogen kunnen gooien.

In 2003 was Arsenal de beste ploeg in de aardbol.. Pas vanaf de jaren 2006-07-08 begon langzaam aan de leegloop,

Reactie op hellflames

24 januari 2015 om 15:15

In 2003 was Arsenal verre van de beste ploeg op de aardbol.

24 januari 2015 om 15:16

Heb je het over die gehypte "invincibles"? Dat elftal dat alles in Engeland won wat ze maar konden winnen.. maar ondertussen in Europa geeneens in staat was om ook maar 1 keertje de CL te winnen?

Beste ploeg op aarde amehoela dus..

24 januari 2015 om 15:39

Europees vind ik dan weer zo'n non-criterium.. ik wil daar niet mee zeggen dat the invincibles de beste ploeg van de wereld was toen, maar naar mijn mening speelden ze wel het mooiste voetbal. Europees succes ligt aan veel meer zaken dan het hebben van het beste team van de wereld, waarom denk je dat Real vorig seizoen pas la decima won terwijl ze al jaren een van de beste teams ter wereld hebben..

24 januari 2015 om 15:43

FA cup niet gewonnen.

24 januari 2015 om 15:45

Of Europees een non-criterium is valt over te twisten. Maar het feit dat ze niet hun titel konden verdedigen wel, en al helemaal aangezien het gros van het team gewoon bleef.

24 januari 2015 om 16:49

@ jackieboy10
ja hoor, nu is europees een non-criterium... maar als mensen de serie a gaan afkraken komt het omdat ze Europees niks voorstellen..
Die invincibles zijn nu net zo goed als Juventus...
en de vergelijking met Real is niet eerlijk vind ik, aangezien zij wel aardig mee hebben gedaan europees over de laatste jaren...

24 januari 2015 om 15:23

De leegloop begon pas later maar in principe is de oorzaak van de leegloop gedurende de jaren die je noemt het moment geweest toen duidelijk werd dat Arsenal Highbury moest gaan verlaten.

Misschien heb ik het een beetje verkeerd verwoord.

Toch is het de vraag of dat stadion goed is geweest voor Arsenal, nu komt er inderdaad wel meer geld in het laatje, maar ze hadden het toch zeker nog 3/4 jaar uitgehouden. Zo'n 'ouderwets' en klassiek stadion als Camp Nou, Bernabeu, Old Trafford, Anfield, Westfalenstadion, San Siro, en ook Highbury heeft meer aantrekkingskracht dan een modern stadion als Emirates, Etihad, Allianz Arena. En als ze inderdaad bijna platzak waren na dat stadion was het al helemaal geen goed idee.

24 januari 2015 om 16:06

Op korte termijn kwamen er waarschijnlijk nog sportieve successen maar op lange termijn zou Arsenal dan niet meer kunnen opboksen tegen clubs met rijke eigenaars die voor miljarden in de club pompen. Arsenal werkt nu volgens het Bayern model en dat zal mede door de invoering van de FFP hopelijk komende jaren zijn vruchten afwerpen.

24 januari 2015 om 16:08

Dat is tegenwoordig niet altijd zo, dat oude stadions meer aantrekkingskracht hebben. De oudere supporters zullen vinden van wel, maar jongere supporters hebben meer met de nieuwe stadions. Daar moet ook rekening mee gehouden worden bij de bouw van een nieuw stadion.

25 januari 2015 om 12:14

Klopt. Als mensen naar voetbalwedstrijden gaan weegt het stadion echter ook mee. Als Barcelona of Real Madrid in een ander stadion hadden gespeeld, waren ze een stuk minder bezocht. Teams als Feyenoord en West Ham United zijn natuurlijk lang niet zo goed als al die andere teams, maar ze trekken toch altijd veel supporters, vanwege die mooie, traditionele stadions.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren