Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Miljoenentransfer van Ödegaard naar Real Madrid eindelijk officieel

Laatste update:

De kogel is door de kerk: Martin Ödegaard, mogelijk de meest begeerde tiener van Europa, gaat bij Real Madrid aan de slag. De Spaanse topclub maakt in de nacht van woensdag op donderdag via de officiële kanalen melding van de komst van de pas zestienjarige aanvaller. De talentvolle tiener zal donderdagochtend nog enkele medische testen ondergaan, om vervolgens vanaf 13.30 uur in de perszaal van het trainingscomplex van Real Madrid gepresenteerd te worden.

/

Ödegaard en Real Madrid kwamen in een eerder stadium al tot een vergelijk en deze week zaten ook Strömsgodset IF en los Merengues op één lijn over een transfer. De clubs kwamen naar verluidt een transfersom van 3,4 miljoen euro overeen en dat bedrag kan op basis van bepaalde sportieve prestaties nog oplopen tot maximaal 6,8 miljoen. Net als clubs als Liverpool, Bayern München en Barcelona grijpt Ajax dus ook naast de Noors international.

Ödegaard nam bij diverse clubs een kijkje en het was de bedoeling dat hij deze maand ook bij Ajax langs zou komen, maar dat gaat dus niet gebeuren. Bij Real gaat de aanvallende middenvelder meteen meetrainen bij het eerste elftal, maar het is de bedoeling dat hij eerst wedstrijden gaat spelen bij Real Madrid Castilla, het tweede team van de Champions League-houder. Dat team staat onder leiding van Zinedine Zidane en gaat in Groep II van de Segunda División B, het derde niveau, aan de leiding.

Een goede beslissing van Martin Ödegaard

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

domme beslissing van dit joch, gaat nooit aan spelen toekomen.

22 januari 2015 om 00:15

We zullen zien

22 januari 2015 om 00:16

Mooi als jij het zegt zal het wel zo zijn.

22 januari 2015 om 00:19

Kortzichtig. Het gaat nu nog om zijn ontwikkeling, niet om speelminuten. Als hij daar in die jeugd naar zijn idee het beste kan groeien maakt hij een goede keuze. Tussen de talenten van FC Knudde word je namelijk niet veel beter.

22 januari 2015 om 07:46

@CFC maar wanneer hij tussen talenten denkt te komen had ie beter naar ajax kunnen gaan. Betere jeugd, betere doorstroming, meer kans. Maar ja, hoe kun je als 15 jarige toch ook.leven van 1 miljoen ipv 2 miljoen he? Haha even serieus, hoeveel spelers breken door bij real!? Jese is een enorm.talent, maar waar en wanneer zie.je hem een basisplsats krijgen? Wanneer.bale of ronaldo zoilu vertrekken zouden ze hem nog niet doorschuiven, maar een Reus kopen of zo.

Even reëel, de kans op een doorbraak bij Ajax is dubbel zo groot. En nee ik.ben niet voor ajax. Maad dat niveau is stukken hoger dan zn huidige club. Daarnaast; degene waar je training van krijgt maakt niets.uit: zidane of bergkamp, de boer en stam... Bij real gaat ie erachter komen dat hij ten eerste nog fysiek veel tekort komt, en daarna horen we niks meer van hem. Its allllll about the money, dat is 100% duidelijk. Zaakwaarnemertje zal blij zijn.

22 januari 2015 om 09:31

@van Gaaltje

Ach, bij Ajax kan die ook falen, net zo hard als bij Real or wie dan ook. bij Real krijgt hij training van Zidane en die zal heus wel weten hoe je een bal moet trappen.

daarbij draait dit natuurlijk om cashen, en wat maakt dat uit? zijn club krijgt 3,4 tot 6,8 mil voor hem (wat Ajax, Liverpool of Bayern nooit hadden uitgetrokken voor hem) dus zijn oude club krijgt een mooi bedrag wat uiteraard mee heeft gespeeld bij de keuze.

en de jongen zelf zal niet het minste gaan verdienen, hij heeft tevens in zijn contract staan dat hij 2 dagen per week mee traint met Real Madrid (eerste) en daar zal hij ook wel niet dommer van worden aangezien Ramos, Bale, Ronaldo etc ook wel weten hoe je een bal moet raken.

dus gewoon een goede keuze gemaakt, de jeugd van Real is niet de slechtste ook al kopen ze de meeste spelers. En met Real op je cv zullen er vast wat deuren opengaan naar sub top clubs waar hij ook terecht zou komen wanneer hij via Ajax ging.

we moeten alleen wel even in ons hoofd stoppen dat wanneer hij zijn pootje breekt hij nu in iedergeval financieel meer onafhankelijk is als dat wanneer hij zijn pootje had gebroken bij Ajax.

22 januari 2015 om 10:15

Dat ophemelen van Ajax ook altijd.. Tuurlijk, goede jeugd etc. maar hoeveel daarvan bereiken nou de echte top? Met Real Madrid op je CV krijg je in iedergeval meerdere kansen op een mooie carriere dan met Ajax, kijk naar Bebe van United of Bojan van Barca.

Daarnaast, bij Real stroomt ook steeds meer door naar het 1e, en als je hard werkt en je kansen afdwingt krijg je die ook gewoon. Kijk naar Jese, Medran, Nacho, ook Varane is erg jong gehaald en speelt gewoon zijn minuten.

Zoals Jeronsaik ook aangeeft, van het voetballen met Ronaldo, Bale en tegen Ramos en Pepe word je echt niet minder dan dat je nog een jaartje of 2 bij Ajax de jeugd versterken gaat. Al met al dus gewoon een hele logische keus.

22 januari 2015 om 17:41

Idd, dit stukje kritiek van de meeste mensen is niet eens fatsoenlijk onderbouwd. Hun gaan er nu al vanuit dat Odegaard het niet gaat maken bij Real Madrid. Hoe dan ook tegen de tijd dat hij aan de bel gaat trekken bij de eerste, zal er een hele andere eerste selectie zijn dan nu. Kortom goede keus ik denk zelfs beter dan naar ajax gaan, aangezien hij met de eerste mag trainen daar wordt hij alleen beter van. het gaat sowieso bijdragen aan zijn ontwikkeling i.p.v. weg rotten bij jong ajax in jupiler league a la Zivkovic, doodzonde. En voordat de ajax fans weer komen zeuren dat hij het niet gaat maken bij Real Madrid, Odegaard is een stukken beter dan de meeste spelers bij de eerste van Ajax.

22 januari 2015 om 19:38

Wat ophemelen van Ajax? Dat maak jij er weer van, zo triest altijd! Bij elke Nederlandse club, is zo een jongen beter af. Daar had hij waarschijnlijk gelijk een basisplaats gehad, ook jongens als Jese en Varane horen iedere week 90min te spelen. Kopen om het kopen, doet het vele talent niet ten goede. Erg jammer.

22 januari 2015 om 00:31

Ik weet het niet hoor. Zou zomaar ineens een hele slimme zet kunnen zijn van die jongen. Mee trainen met het eerste. Ervaring opdoen, met spelers als Ronaldo en noem maar op. Wedstrijden spelen onder leiding van de meester Zidane. Ik snap de andere ook. Maar ik denk dat dit niet een gevalletje freddy adu is.

22 januari 2015 om 07:51

Ik wel. Hier horen we niks meer van. Realsupporters zullen het verdedigen, maar hij (of zaakwaarnemer) is puur voor het geld gegaan. Dat castilla is geen denderend niveau, het zijn geen mega grote talenten daar. En als een illaramendin al niet doorbreekt op de positie waar afgelopen jaar iemand vertrok, zegt dat toch genoeg? Ze haalden zelfs kroos. En illarsmendi is10x zo ver als odegaard

22 januari 2015 om 07:54

Dat gaat ook bij kleine, niet zo slimme Martin gebeuren. Hem is een groot stuk.mals vlees vootgehouden. Hij is.keihard gelokt. Privejet, trainen met.ronaldo, daarna moest.ronaldo nog wat liefs over hem zeggen, en over twee jaar is iedereen hem vergeten en hobbelt ie mee met Granada of zo. Die club heeft geen tijd.om te ontwikkelen, snap dat nou!!!

22 januari 2015 om 17:49

Doe je ajax bril en muts maar af hoor. weer een stukje kritiek die niet is onderbouwd.
Zeg nu maar gewoon dat je het hem niet gunt en dat je zelf jaloers bent omdat je iedere dag moet solliciteren van Uwv.

Hoe dan ook illaramendin (Je zit zeker op MBO niveau niet? want het is namelijk altijd Asier Illarramendi) is geen jeugd product van Real Madrid maar van Real Sociedad. Check je feiten aub voordat je weer iets klakkeloos roept. Hoe dan ook ik zie odegaard binnen nu en 3 jaar debuteren in het eerste. Mensen controleer aub eerst je feiten voordat je iets roept, Sommige ajax fans zijn echt verschrikkelijk en hebben helemaal geen voetbal kennis.

22 januari 2015 om 19:44

The special one, je hebt de hele discussie al verloren. Toen je die jongen begon te beledigen, met mbo niveau en al dat andere geneuzel. Dat is pas triest, reageer inhoudelijk op wat hij zegt. Maar interesseert het geen reet, dat jij niet naar Ajax komt evenals Eto het is graag of niet. Plus wij hebben genoeg goede talenten, geweldige talenten als Varane en Jese horen wekelijks 90 min te spelen. Maar kopen om het kopen regeert daar, plus bij welke Nederlandse club dan ook was deze jongen beter af geweest. De antiajacieden maken er weer Ajax van, bij Feyenoord of Psv was hij ook goed af geweest.

22 januari 2015 om 01:05

Real haalt hem niet binnen als een standaard jeugdspeler. Er is volgens mij nog nooit zoveel betaald voor iemand van die leeftijd. Hij komt binnen en er is een speciaal traject ontworpen om hem te laten debuteren in het eerste elftal binnen nu en 1/2 jaar. Indien hij het talent heeft van wat men zegt dat hij heeft (de nieuwe Messi, of iets daaronder, de nieuwe Hazard/reus/etc.) dan valt dat echt wel op in de groep en zal hij zijn kansen krijgen.

Maar indien zijn ontwikkeling blijft haperen, dan zit je inderdaad bij de verkeerde club, bij Real hebben ze weinig geduld met spelers.

22 januari 2015 om 08:12

De nieuwe Messi, Hazard of Reus? Altijd die vergelijkingen, dit is geen nieuwe Messi maar gewoon Martin Ødegaard.

22 januari 2015 om 08:15

@ernesto voor Halilovic is ook iets van 15mln betaald, maar die was geloof ik net een jaartje ouder. Waar is hij inmiddels? Hij zou ook 'gelijk' meetrainen met het eerste van Barca enzo. Inmiddels ook al een jaar of 2 geleden.

22 januari 2015 om 08:17

Oh en nog iets, waarom zouden ze wachten totdat hij zo goed is als Reus als ze ook gewoon gelijk Reus kunnen halen? Geld hebben ze toch wel. Als deze gozer het niveau van Messi niet bereikt zal ie nooit een kans krijgen...

22 januari 2015 om 09:08

Halilovic is voor dit seizoen gehaald, zit er dus een half jaar.

Speelt gewoon volgens afspraken in Barca B, traint met het eerste, en heeft vorige week tegen Elche nog met Barca 1 meegespeeld in de bekerwedstrijd.

Hier valt dus nog niks over te zeggen, zou het best gewoon kunnen gaan halen.

22 januari 2015 om 09:12

Voor Halilovic is 3,5 miljoen betaald dat kon oplopen tot 6 miljoen.

22 januari 2015 om 14:10

Het zou mij niet verbazen als ze voor beide gaan, puur kansen vergroten. De logica is nu al ver te zoeken bij hun aankoop beleid. En inderdaad de verwachtingen zijn nu zo hoog, dat hij geen lange dip kan permitteren, maar we zullen zien.

Ik geloof alleen niet dat (zoals iedereen beweerd) dit zoiezo geen succes gaat opleveren. Ik acht de kans zeker aanwezig dat hij gaat slagen. Hij zal blijkbaar de nodige begeleiding krijgen, anders lijkt mij het sterk dat hij voor Real kiest, er waren nog genoeg andere topclubs beschikbaar.

22 januari 2015 om 17:53

@ Ajaxciedjetom Jij bent gewoon dom, Ik heb geen idee waar je het bedrag 15 miljoen haalt en hoezo 2 jaar geleden? hij is pas afgelopen zomer naar Barcelona getransfereerd. Staan ajax fans gelijk aan mbo niveau 2 of wat ?( voor de sommige onder ons dit hoef je niet te beantwoorden, het is namelijk een retorische vraag)

22 januari 2015 om 02:03

Trainen met Cristiano Isco Kroos en Modric word je wel beter dan trainen met Kishna Schone enzo.

Real weet best wel wat ze doen vooral als ze er zo zeker van zijn.

22 januari 2015 om 03:37

TJa en als ie mislukt net als die 10 odegaards voor hem dan maakt die geinvesteerde 3 miljoen toch niet uit.. Kopen over 2 jaar wel weer 5 nieuwe Am's voor een kleine 250 miljoen..
Jammer dat deze jongen niet voor een echte voetbalclub heeft gekozen

22 januari 2015 om 08:22

Jerr, wat maakt trainen mét nou uit? Het is niet zo dat je dan magisch hun niveau overneemt. De stap is gewoon veeeeelste groot. Van de Noorse competitie naar een oefenpotje waarin je Pepe of Ramos voorbij moet. Hij kan dan beter eerst tegenover een Viergever staan om even te zien waar hij nou precies is in zijn ontwikkeling. En als hij gelijk heel Holland uitdolt en er 40 maakt gaat ie echt wel naar een Real of Barca en dan weet ie zeker dat ie er klaar voor is. Het enige voordeel aan Real is dat ie nu gwn al financieel onafhankelijk is voor de rest van zn leven. En dat maakt Real ook juist zo ziek.

22 januari 2015 om 08:26

Ja maar zoals je zegt hij kan zichzelf nu al financieel afhankelijk spelen. Dan is hij 21 mocht hij dan niet slagen bij Real kan hij nog naar zoveel clubs toe , want hij heeft dan ervaring met goeie spelers en zal wel nog steeds gewild zijn. Kortom een aparte maar logische keuze (financieel)

22 januari 2015 om 12:56

Financieel afhankelijk spelen? Hoe moet dat dan? Een beetje als Lex Immers?

22 januari 2015 om 17:54

@ recoba88 Real Madrid is een echte voetbal club hoor.

laat me raden Ajax fan ?

22 januari 2015 om 18:03

@ Ajaxciedjetom

Nee, nee en nog eens nee. Trainen maakt degelijk wel veel uit, vooral tegen sterkere tegenstanders leer je juist veel maar dat ga je niet begrijpen met je mbo-niveau 2. Ja hij is financieel afhankelijk maar dat was hij al sowieso gezien de sponsors die aan hem trekken. Als hij naar Ajax ging dan was dat doodzonde van zijn talent, die jongen is beter dan de meeste in de eerste van Ajax, dat is gewoon een feit.

Talent is leuk en aardig, maar als je niet traint wordt je nooit beter, dat geldt gewoon voor alles maar dat jij dat niet doorhebt wekt bij mij gewoon de indruk dat jij op een MBO niveau 1/2 zit en dat je niet veel voetbal kennis hebt (oftewel algemeen sport kennis) Dat je jaloers bent is ook wel te blijken.

22 januari 2015 om 09:06

Als hij genoeg talent en kwaliteit heeft absoluut. Meer een jaloerse opmerking lijkt me...

Eindelijk het einde van deze soap.
Hopelijk gaat hij het laten zien al ben ik bang dat het nu alleen maar slechter kan gaan, door de hype.

Ik wens hem veel succes

Zo goed is die niet eens overhyped.

22 januari 2015 om 10:16

Zoek maar eens op op Youtube. Die jongen heeft echt wel talent. Maar ik vind het wel een domme zet van hem om naar Real Madrid te gaan. Veel te snel.

Prima beslissing helemaal als dat duizelingwekkend hoge salaris klopt. Zit je lekker tot je 21e een beetje te voetballen met Ronaldo en Bale om vervolgens als talent nog groot genoeg te zijn om een serieuze carrière te starten als de kansen minimaal blijken te zijn.

22 januari 2015 om 00:16

Overigens meldt VZ in de inleidende alinea dat het een zestienjarige aanvaller is om vervolgens in de derde alinea te melden dat het een aanvallende middenvelder is. Ach ja, zal er wel tussen in zitten. Op de bank maakt je positie ook niet veel uit

22 januari 2015 om 00:22

Hoeveel gaat 'ie verdienen dan?

22 januari 2015 om 00:31

volgens Bild 2,2 miljoen per jaar.. :Ö

22 januari 2015 om 14:38

Ik lees dat hij het zelfde gaat verdienen als isco!! Dat is toch absurd, odegaard is jonger plus heeft nog niks betekent en dan ga je hem al het salaris geven van een van de beste real spelers op dit moment.

22 januari 2015 om 16:36

Kanonnen, zeg! Absurd is nog een understatement, wat de overtreffende trap ook moge zijn. Bi-zar.

Nou dit was zijn carrière. De domste keus die hij kon maken

22 januari 2015 om 07:44

Zijn contract loopt tot zijn 21e ongeveer. Mocht het niet lukken bij Real, kan hij altijd nog een stapje lager en heeft hij doorgroei mogelijkheden . Wie zegt dat hij via de andere weg ooit bij Real zou komen. Is toch een droom, die misschien nooit meer komt.

22 januari 2015 om 08:41

Huh, tot zijn 21e? Ik dacht dat je een speler van onder de 18 geen contract mag geven langer dan 3 jaar. Of geldt die regel alleen in nederland?

22 januari 2015 om 12:12

Klopt, maar de verwachting is dat zijn contract dan direct verlengt wordt. Gebeurd vrijwel altijd.

22 januari 2015 om 08:14

Financieel onafhankelijk binnen een jaar of 3. Jij had dit niet gedaan?

Een jaar of 4 rijpen en schommelen tussen castilla en het eerste elftal en dan op 20 jarige leeftijd schitteren in het eerste.

22 januari 2015 om 00:17

Net zoals alle andere 20 jarige talenten bij Real Madrid.

22 januari 2015 om 00:26

Inderdaad! Gelukkig hebben die talenten ook totaal geen concurrentie van spelers als Kroos, Ronaldo, Rodriquez, Benzema, Bale etc.

22 januari 2015 om 00:40

Jesé kreeg voor zijn blessure anders kansen genoeg. Verder heeft deze selectie ook weinig talenten nodig.

22 januari 2015 om 01:18

Dit is niet zomaar een talentje. Gelukkig zien alle topclubs van Europa dit wel in.

Hij gaat zich vooral niet thuisvoelen in Madrid. Klimaat en cultuur verschil is veel te groot voor iemand op die leeftijd. Ik ken toevallig wat Noren en ik zie het gewoon niet gebeuren voor die jongen. Had echt een tussenstap Ajax moeten maken. "misschien klopt Real Madrid nooit meer aan" zal em gezegd zijn, of wellicht zijn eigen gedachte. Ach ja, ik hoop voor hem dat ik er gigantisch naast zit.

22 januari 2015 om 03:37

Want alle noren zijn hetzelfde.. Hij is een voetballer die zich aan moet gaan passen, geen random vriend van je.

22 januari 2015 om 05:14

De spaanse taal is heel makkelijk om te leren en het klimaat zal hem ook prima bevallen dat weet ik zeker.en met dat salaris wat hij gaat verdienen is aanpassen echt niet zo zwaar aangezien zijn hele familie ook mee gaat.heb zelf in madrid gewoond en het is prima vertoeven daar.mooie stad,lekker weer,goede restaurants en mooie meiden en de hele dag trainen met spelers waar je altijd tegenop hebt gekeken..och och wat zal hij het moeilijk hebben met aanpassen..

22 januari 2015 om 08:46

No hablo espanol.

Ik begrijp zijn move niet. Op welke doorgebroken talenten baseert hij de keuze voor Real Madrid? Hij kon zich beter in de kijker spelen bij bijv Ajax of een andere club. Of zou het dan toch draaien om de samenwerking met Zidane?

22 januari 2015 om 00:26

In de kijker spelem zodat ie naar een club als Real kan gaan? Of gelijk naar Real gaan? Geen lastige keus.

22 januari 2015 om 00:59

Jou profielfoto is toepasselijk aan dot bericht van VZ

Enorm talent, maar ik blijf het bizar veel geld vinden voor een kind van zestien. Nou goed, ik hoop dat hij het tot een succes gaat brengen, hij zal wel veel opsteken van Zidane in ieder geval en qua talent is het wel een van de beste ter wereld.

Martin Ødegaard ● The Norwegian Prodigy ||hd||

Aanrader om eens een blik te werpen op wat voor een speler het is, al blijven het momentopnames natuurlijk.

22 januari 2015 om 00:25

Voor Lucas is 42 miljoen betaald.. die was ook pas net 19 toen die bij PSG kwam.. dus vind het wel meevallen

22 januari 2015 om 00:27

Het gaat er meer om dat het nog maar om een kind gaat van zestien. De prijs kwaliteitsverhouding klopt heus wel in zekere zin, maar naar mijn mening klopt het gewoon niet dat zo'n bedrag wordt betaald voor een kind.

Stomme domme snotneus die blijkbaar verwacht na al die 600000 talenten uit de jeugd van real die het niet haalde omdat ze Ronaldo, Bale, James,Kaka ed voor veel geld prefereerde, het nu wel te gaan halen? Hij is een groot talent, maar dit vind ik echt een domme keuze. Waarom geen Ajax of Liverpool? Kleinere clubs waar hij waarschijnlijk veel grotere kans heeft om door te breken en daarvandaan alsnog naar Real vertrekken. Hij is nig maar 16 en heeft nog tijd zat man! Waarom nu al naar de absolute top?

22 januari 2015 om 05:18

Als jij bij ajax paar ton misschien kan verdienen en bij real miljoenen is de keuze snel gemaakt toch?wat als hij bij ajax speelt en zijn kniebanden afscheurt of ze been breekt gaat hij nooit meer dat niveau van real meer halen.het is een once in a lifetime opportunity en die moet je gewoon pakken simpel zat.na 5 jaar ruim 10 miljoen verdiend en dan nog maar 21/22 jaar zijn.hij kan daarna altijd nog naar een andere club als hij het niet blijkt te halen.bij ajax spelen geeft je ook geen garanties dat je de top gaat halen.

Als je als 16 jarige krijgt te horen dat Real Madrid je wilt hebben. Dan kan ik het mij wel voorstellen dat je niet lang hoeft na te denken. Echter is dit denk ik niet een slimme zet. Omdat Real Madrid gewoon jaarlijks de beste voetballers voor de meest absurde bedragen ophaalt. Carrière wijs was misschien Ajax een slimmere optie geweest.

Deze jongen is geweldig, hij komt er wel! Kan bij elke topploeg in de basis over 2/3 jaar

Ik hoop voor de jongen dat hij het gaat redden maar zoveel geld en Real moet het toch hebben van gerichte aankopen die meteen er staan en daarom geloof ik niet dat hij het gaat redden wat erg jammer zou zijn.

Nou, ben benieuwd of het wat wordt. Toch jammer dat je meteen de keuze voor Real Madrid maakt. Liverpool, Ajax o.i.d. zou hij sneller kans hebben op een plek in het eerste. Maar de tijd zal het ons leren of dit jochie de juiste keuze heeft gemaakt.

Vraag me af of hij daadwerkelijk zo goed is.
Zal vast over veel talent beschikken, maar de interesse kwam pas nadat hij te boek stond als een van de jongste debutanten in het profvoetbal. Presteerde goed in Noorwegen, waar het niveau lager is als de Eredivisie. Een Bakkali debuteerde ook heel jong en stond te boek als wereldtalent. Nu niks meer van te horen.

Hoop dat de druk hem niet te veel wordt en dat hij gewoon op zijn tempo kan ontwikkelen. Misschien kan hij dan aan die verwachtingen, die de voetbalfans hebben, voldoen. Scandinavische spelers zijn meestal hele, gedisciplineerde jongens dus daar zal het niet aan liggen als hij het niet maakt.

De kogel is Door de kerk hij gaat iets minder verdienen dan ramos Pfff wat een wanbeleid

Beetje zielig dat mensen al zo snel zeggen dat we nooit meer van deze speler gaan horen, ik hoop dat hij het gaat maken, wat een prachtige talentvolle speler is dit zeg.

Enige wat hij van ronaldo kan leren is het doorzettingsvermogen.
Voor de rest kan hij beter met kroos en zidane gaan trainen!

22 januari 2015 om 03:40

Dat zal jij wel weten achter je pctje. Hij kan van iedereen leren, zelfs van de spelers van RMC

Geweldige aankoop van Real Madrid C.f. Voor maar zo weinig miljoenen een toptalent halen! Lucas, Hazard etc. zijn allemaal wel 10x zo duur als Ödegaard, al moet hij het nog wel bij een topclub bewijzen! Je kunt het ook positief bekijken voor Ödegaard i.p.v. hem helemaal kapot te maken, er kan van alles gebeuren! Wie weet pakt hij over 3 jaar Ballon d'or. En dan gaat iedereen zeggen van; Wow dat was echt een superaankoop van Real Madrid C.f. etc.! Of we zien hem later bij een subtopper, of lager. Zo veel scenario's. We zullen het wel zien wat er zal gebeuren met Ödegaard.

Je kan het ook van zijn kant bekijken. Hij traint met spelers als Ronaldo, Modric, Kroos etc. Zijn trainer wordt Zidane en Real Madrid heeft de beste jeugdopleiding van Spanje plus hij gaat meer dan een miljoen per jaar opstrijken, dat voor een kind van 16. Er zijn gigantisch veel spelers met een verleden bij de jeugd van Real en het is wel een zekerheidje dat dit een professional gaat worden, alleen is het afwachten of z'n kwaliteiten net zo groot zijn als die hype om hem heen.

Laten we zeggen dat hij nu ongeveer 2 a 3 jaar de tijd krijgt om het niveau van Modric en Kroos te evenaren. Dat gaat hem never nooit lukken, echt zo een slechte keuze van hem. Hoeveel spelers uit eigen opleiding zijn er doorgebroken de afgelopen 10 jaar? Die gaat waarschijnlijke eindigen bij een middenmoter van Spanje, smeken om bij Ajax te mogen voetballen of gaat huilend terug naar zijn vaderland. Zonde zonde, zo een speler verdient beter.

Toch een geweldige transfer voor die jongen op die leeftijd. Ik snap dat sommige mensen zeggen dat hij beter naar een Ajax zou kunnen gaan voor zijn ontwikkeling. Ik denk alleen wel dat je in zo'n situatie snel voor Real of een andere topclub zou kiezen. Met de beste spelers/trainers van de wereld spelen/trainen en je bent al op zo'n jonge leeftijd binnen! Mocht hij daar niet slagen, dan is een club als ajax bijvoorbeeld vast nog wel geiinteresseerd wanneer deze jongen pas 20/21 zou zijn! Ben echt benieuwd naar wat hij waar kan gaan maken!

Kinderhandelaar Real heeft het dus blijkbaar gehaald van de andere kinderhandelaren.

Nu ja, hier hoor je wellicht nooit meer iets van. Ik ga hem missen, die Ödegaard, je hoorde zoveel over hem praten op VZ dat het bijna een vriend of familie werd.

Maar ik hoop dat ie uiteraard over een paar jaar ons allemaal kan verbazen. Liefst op een voetbalveld.

22 januari 2015 om 07:45

Zou Real nu binnenkort ook een schorsing boven het hoofd hangen net zoals de "vrienden" uit Barcelona ?

Overigens is het wel dubbel : ofwel haal je hem nu op heel jonge leeftijd of je betaalt over 6 jaar (mits hij zich blijft ontwikkelen) een bedrag dat tegen de 100 mio euro aanhikt en daar zal dan ook wel schande van worden gesproken.

En zoals je zelf al zegt : als Real het niet doet zijn er nog ongeveer 50 andere clubs die het wel zouden doen.

In die optiek blijf ik het dan ook vreemd vinden dat alleen Barcelona wordt aangepakt ; ze doen het immers ongeveer allemaal.

22 januari 2015 om 08:00

Waren de kinderen van Barcelona niet nog jonger?

Ja, wat u schetst is hét probleem: het transferbedrag. Schaf dat transfersysteem af en Real laat die jongen zitten waar hij zit. Dan komen ze hem later wel oppikken wanneer ze zeker zijn dat het iets geworden is.

En dat zou dan weer véél beter zijn voor het kind.

22 januari 2015 om 08:11

Precies. Odegaard is 16 en dan mag het gewoon binnen Europa. Barça haalde spelers van 11, 12, 14 jaar.

22 januari 2015 om 09:57

Het blijven minderjarigen ; persoonlijk vind ik het verschil tussen een 10-jarige of een 16-jarige niet zo heel erg groot.

In beide gevallen ligt de beslissing bij de ouders en zowel een 10-jarige als een 16-jarige (of diens ouders) kan helemaal gek gemaakt worden door gewiekste makelaars of voetbalclubs.

22 januari 2015 om 10:15

Jij niet, de wet wel. Heeft namelijk oa te maken met arbeidsrecht e.d.

22 januari 2015 om 10:22

Jorisdr,

Op je 10 speel je nog met autootjes, op je 16 speel je soms al met meisjes.

Als vader van een 16-jarige zoon en een 11-jarige dochter kan ik alvast getuigen dat er toch wel een giga verschil zit tussen die 2 leeftijden.

Sure, het blijft kinderhandel en evengoed laakbaar. Alleen is handel in nog jongere kinderen veel erger.

Waar Real, in dit geval, binnen de grenzen van de wet en Fifa reglementering bleef, heeft Barca dat duidelijk niet gedaan.

Maar wat mij betreft zou elke internationale transfer van een -18 jarige mogen verboden worden. Gewoon, omdat dit in het belang van het kind is.

RM heeft het officieel bevestigd. Opvallend vind ik dat zij geen bedrag noemen. Alleen de media die het doen. Maar dat zal dan maar uit de jaarcijfers moeten blijken.....
Ik verwacht, net als de rest van de Vz'ers, niet veel van deze jongen bij RM. Hij zal wel, net zoals veel talenten, zn kans krijgen, maar als hij er niet gelijk staat zal hij na een paar invalbeurten verdwijnen voor een galactico.
Maar het kan natuurlijk ook anders lopen, en misschien wordt deze wel de ster in toekomst van RM en zullen hij en Halilovic van Barca de nieuwe Ronaldo en Messi worden.

De bron van het bericht:
http://www.realmadrid.com/en/news/2015/01/official...

Zelfde principe als halilovic nu heeft bij barca dus. Mooie constructie. Ben benieuwd. Hopelijk kan hij de verwachtingen waarmaken.

Aaha, het is Marcie Overmars dus niet gelukt deze jongen te halen.

Jammer dat hij voor Madrid kiest. Vind dat toch al geen sympathieke voetbalclub simpelweg omdat ze gewoon alles kopen wat maar te koop is.. Als je elk jaar 300 miljoen investeert stelt geen enkele prijs die je wint nog wat voor... Het is eerder andersom.. Als je niets wint ben je echt n loser, hehe ;-)

Had gehoopt dat deze jongen naar Ajax of een dergelijk aanvallend spelende europese subtupclub zou gaan.. En dan langzaam uitgroeien tot een lokale held.. Juist floreren Tegen real madrid.. Dat maakt voetbal mooi.. Dit is gewoon uitermate boring. Okay ik geef toe dat ik el classico kijk, maar de rest vd spaanse competitie kan me gestolen worden. Die is al beslist dmv financien.

Ik hoop dat deze vent - hoe aardig en goed hij ook moge zijn - helemaal mislukt.. Gewoon opdat de volgende odegaards wel voor een evenwichtig groei traject kiezen, en er wellicht dus meer van dit soort talenten in de eredivisie komen..

Deze transfer is gewoon simpelweg triest.

22 januari 2015 om 03:45

Jouw reactie is simpelweg triest. Hoe kan je nou hopen dat zo'n jongen mislukt? Alleen omdat hij niet naar NL komt?

Hoe belachelijk kan je het maken, deze jongen heeft een speciaal traject dat hem zsm naar het eerste van Real moet lijden en Real zal daar ook alles aan doen... anders betalen ze namelijk niet zoveel voor hem.

Ik vind het echt diep triest van je dat je hoopt dat hij mislukt.

22 januari 2015 om 07:56

Je kan verwachten dat het niks zal worden, dat doen de meeste van ons. Maar er op hopen vind ik nu toch ook er wat over.

Ik snap de keuze wel...

Als jij bij Real Madrid niet slaagt kun je (met alle respect) altijd later nog wel terecht bij een club van het kaliber Ajax. Je hebt in de tussentijd al aardig kunnen cashen, dus geld is dan veel minder een drijfveer bij de keuze voor een club.

En wat als je wel slaagt en over 3 jaar iedereen ongelijk bewijst? dan heb je gewoon een heel goede keuze gemaakt en ben je lekker op weg naar een fantastische carrière!

22 januari 2015 om 08:11

Hehe Krinos..eindelijk iemand die dit nuchter bekijkt.

Ik snap vele mensen in dit draadje dan ook niet, dat Ajax een leuke goede en verstandige keus was geweest ben ik het mee eens, maar men doet nu vooral net of hij een verkeerde keus heeft gemaakt en dat vind ik best vreemd.. zoals Master 1 hieronder mij al zegt in comment #54

Het niveau in Spanje is al hoger dan die hele eredivisie, de spelers om hem heen zijn beter, gaat spelen bij grootste club ter wereld (en op t moment ook officieel de beste hehe..) , heeft een leuk zakcentje en ik kan nog tien andere redenen noemen waarom deze keus evenzo een goede keus is.

Denken jullie dat hij voor de show is gehaald, dat hij voor de show nu al met Ronaldo etc mag meetrainen?

Ik wens deze jongen alle geluk toe hopelijk vind hij zijn draai snel en beheerst hij de taal ook gauw.

24 januari 2015 om 15:03

Ik denk dat Ødegaard wel een beetje gehyped is op dit moment. Hij is door zijn jonge leeftijd nog niet eens fysiek volgroeit, en dat doet me een beetje denken aan Freddy Adu.
Dat is uiteindelijk ook helemaal niet geworden wat we er van verwacht hadden.

Tuurlijk is hij deels voor de show gehaald. Dat is deels het businessmodel van Real Madrid. Al die sterren financieren eigenlijk hun eigen transfer met de verkoop van shirtjes en merchandise zodra er getekend is.

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop van harte dat Ødegaard slaagt bij Real Madrid maar acht het aantal kansen dat hij zal krijgen nihil. Er zijn maar weinig spelers die vanuit Castilla doorbreken bij de grote broer.

Lachwekkend dat veel Ajacieden denken dat een talent alleen maar kan slagen bij Ajax. Als deze jongen echt zo goed is dan zal hij ook bij Real opvallen en slagen.

22 januari 2015 om 09:47

natuurlijk kan hij overal slagen en natuurlijk is ajax niet de enige goede plek.
Maar vind jezelf niet dat hij ergens anders wellicht meer kans had.
Dat hoeft niet perse ajax te zijn, wellicht feyenoord...of southampton of liverpool of anderlecht of arsenal..
In ieder geval ergens waar hij meer aan spelen toe komt. Real is nou eenmaal niet de plek waar je als jeugdspeler de meeste kansen krijgt en de meeste speeltijd.

Kijk naar varane...die zou bij heel veel goede ploegen in de basis staan. Stel dat hij niet naar real was gegaan maar naar arsenal. Dan speelde hij op net zo'n hoog niveau alleen had hij wel een basisplek. Gok toch beter voor zn ontwikkeling??
Of Jesse? Zou ook bij 95% van europa in de basis staan.

Goede en verstandige keuze hoor. Bij Real hebben ze echt oog voor talent. Wat een domoor, ik voel een nieuwe Royston Drenthe aankomen.

Ach ik begrijp die jongen wel.. Die loopt binnen bij Real Madrid. Je hebt de kans om met de grootste spelers ter wereld te gaan werken.. Het zal lastig zijn om die verleiding te weerstaan.

Of dit het juiste is voor zijn ontwikkeling? Als hij zo goed als als de verhalen ons doen geloven moet dat talent vanzelf komen bovendrijven... Als het ietsjes minder is qua talent had hij beter een lagere stap kunnen nemen. De toekomst zal het uitwijzen.. Ik wens hem in ieder geval veel succes..!

Zonde, ongelooflijk, #die zien we nooit meer terug.

Weer een extra concurrent voor Mink Peeters haha.

Alle basis spelers zijn 26-28 (in de kracht van hun leven) Martin is daar dus 10 jaar te vroeg naartoe gegaan, kan alleen maar uitlopen op een mislukking. Wie moet hij nou uit het elftal spelen?? had beter 2-3 jaar naar Ajax kunnen gaan waar hij wel de kans had gekregen en een volledig seizoen kunnen draaien plus europees voetbal

Bijna iedereen hier vind het maar dom. Maar als de meeste op die leeftijd voor zon beslissing staan zouden de meeste hetzelfde doen als hem. Hij gaat vast veel meer verdienen dan bij ajax en kan trainen met spelers als ronaldo en kroos. Wie op die leeftijd wilt dat nou niet. Ik zeg niet dat het achtetaf de slimste keuze is maar je kan niet in de toekomst kijken. Als hij naar ajax gaat en hij mislukt daar zal hij altijd denken had ik maar voor real gekozen dan had ik tenminste nog met ronaldo gespeeld. Maar andersom zal dat niet gebeuren. Ik had hetzelfde gedaan als hem en je kan het een jongen van die leeftijd niet kwalijk nemen dat hij dit kiest.

Zelfs als hij het niet redt is hij met 21 transfervrij en kan hij zo bij een subtopper aan de slag. En hij is met 21 al binnen.

Dom zeggen ze dan; Lol!

Er komt bij Real zelden jeugd door dus waarom zou dit nu wel gebeuren. Als hij op het punt staat om door te breken kopen ze gewoon weer 2 andere spelers voor 35+. Doen Chelsea en City ook elk jaar en Real is net zo erg.

Ik wens hem veel succes en hoop dat hij het eerste elftal haalt. Alhoewel we allemaal weten dat hij de verkeerde beslissing heeft gemaakt. Ik ben in ieder geval blij dat we alle geruchten rondom zijn persoon nu uit de wereld zijn, bah.

Hij kan toch ook verhuurd worden, dan is hij wel alvast verbonden aan Real en komt hij alsnog aan spelen toe.

Ach, of hij nu wel of niet het eerste van Real uiteindelijk haalt, ik vind het wel een slimme zet. Het zijn daar (en bij alle andere Europese topclubs die 'm wilde hebben) ook geen koekenbakkers hoor. Die zien het echt wel in hem zitten.

Ondanks dat ik zijn salaris niet weet voor de komende jaren, kan je er wel vanuit gaan dat dit vrij hoog is en hij zich binnen een aantal jaar al financieel onafhankelijk speelt. Daarnaast traint hij met de besten en als hij echt talent heeft komt hij er wel. Kijk maar naar Varane, Jesé en Isco.
Over 5 jaar is hij pas 21 jaar.. Odegaard kan zich in al die jaren gewoon erg sterk ontwikkelen. En als hij het niet haalt heeft hij een mooie opleiding gehad en komt hij nog wel bij een Europese subtopper terecht.

daar gaat zijn jeugdleven. doei Noorwegen. 15 jaar potverdorie. niet normaal. die gaat het heel moeilijk krijgen denk ik. ik hoop van niet natuurlijk.

Naar mijn mening veel te snel naar de top gewild. Kon veel beter naar een club in de subtop gaan. Zoals bijvoorbeeld: Ajax, Tottenham, Sevilla,...
Waar hij verder kon worden opgeleid om uiteindelijk bij een topclub te belanden. Maar het is natuurlijk zijn eigen keuze en we moet dat respecteren.

Ik vind het een logische beslissing van deze jongen. Je komt in een fantastisch team terecht met veel grote sterren, ik bedoel je gaat toch niet naar Ajax als je naar een grote club als Real kan?

Knap dat een jongen van die leeftijd al met het eerste van real mag trainen, moet wel een enorm talent zijn.,wens hem veel succes,

Pfff, maar goed dat Ajax hem niet heeft gekocht dan. Ik dacht dat deze kerel alleen een opleidingsvergoeding van 1 miljoen moest kosten. Als Ajax zijnde ga je toch geen 7 miljoen voor een 15-jarige betalen?

Dat is toch ziek. 80k per week volgens bbc match of the day. Man man man. Dat komt tegen de salaris van Ramos aan. Gekker kan het niet worden, denk ik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren