Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Excelsior blokkeert transfer Coutinho naar Eindhoven

Laatste update:

Gino Coutinho gaat deze maand niet aan de slag bij PSV. In Eindhoven wilde men Coutinho graag aantrekken als derde doelman, omdat Nigel Bertrams geblesseerd is geraakt. Ook Coutinho zelf had wel oren naar een overstap, maar Excelsior wil hem niet transfervrij laten gaan. PSV wil op zijn beurt geen transfersom neerleggen voor een derde doelman, weet RTV Rijnmond.

/

Met Jeroen Zoet en Remko Pasveer is de club voorzien onder de lat, maar voor alle zekerheid wilde men graag Coutinho er nog bij halen. Excelsior wilde alleen medewerking verlenen, wanneer er een afkoopsom op tafel kwam. PSV werkt daar niet aan mee en dus is de transfer van tafel. Een terugkeer van Coutinho bij de club waar hij zijn loopbaan begon, gaat niet door.

Voor de 32-jarige sluitpost lijkt er geen reden om echt te treuren. In de zomer was hij nog clubloos, maar nadat hij werd opgepikt door Excelsior kreeg hij al vlot een basisplaats. Trainer Marinus Dijkhuizen was het seizoen nog begonnen met Jordy Deckers als eerste keus, maar die maakte geen beste indruk. Alessandro Damen keepte ook nog vier wedstrijden voor de Kralingers.

Snap jij dat PSV geen transfersom wil betalen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Psv wilt de eerste keeper van Excelsior zonder daar een transfersom voor te betalen? Dacht Psv nou echt dat Excelsior zo gek zou zijn om hun eerste keeper (wat voor Excelsior echt wel een goede keeper is) gratis weg te doen?

20 januari 2015 om 15:26

Ja, dat is inderdaad wel heel raar. Wat zou PSV doen als City zich meldt omdat die graag Wijnaldum gratis wil overnemen?

20 januari 2015 om 15:47

Lijkt mij dat de zaakwaarnemer van Coutinho hier iets mee te maken heeft gehad. Je weet niet wat er voor afspraken zijn gemaakt, ik geloof niet dat PSV zomaar denkt even de eerste keeper van een andere Eredivisieclub gratis op te kunnen halen, waarschijnlijk heeft de zaakwaarnemer van Coutinho contact met PSV opgenomen omdat hij dacht dat hij wel een kans maakte om dat met Excelsior te kunnen regelen.

20 januari 2015 om 15:57

Wat een arrogante houding van Psv. Natuurlijk ontstaat er een impasse als een club een van de zomer nog clubloze keeper van werk voorziet, maar er een topclub langskomt denkende deze man gewoon even gratis op te pikken.

Rare benadering uit Eindhoven.

20 januari 2015 om 16:20

@myvision: Denk je nu echt dat dit artikel van voetbalzone klopt? Zo van hoi excelsior geef me jullie keeper even.. Natuurlijk niet. PSV heeft een bod geplaatst maar dat is te weinig bevonden door excelsior.

20 januari 2015 om 16:25

Bron is RTV Rijnmond, daar staat letterlijk:
"technisch directeur Marcel Brands van PSV wil geen transfersom op tafel leggen voor het vastleggen van een derde keeper en Excelsior wil de eerste doelman niet transfervrij laten gaan."

Dus ja, ik denk nog steeds dat PSV een rare, arrogante houding heeft. Niet geschoten is altijd mis zullen ze wel gedacht hebben.

20 januari 2015 om 16:26

bron?

ow ja ik zie het al. excuses.

20 januari 2015 om 16:32

Vi zegt wat anders maar geloof vooral wat jij wilt geloven jongen

20 januari 2015 om 16:36

Yes, dat is nieuwe info. Dan wordt het verhaal iets anders, maar bod was te laag. Excelcior moet gewoon de hoofdprijs vasthouden, die waren zo coulant om Couthino een kans te geven van de zomer.

Ik snap het van beide kanten!

Als Exelcior zou ik mijn eerste/tweede doelman ook niet transfervrij laten vertrekken.
Dan moet er vervangen komen en , juist, dat kost weer geld voor excelsior.

Daarnaast wilt PSV natuurlijk geen onnodig geld weggooien voor een derde doelman ( op het salaris na).

Ben benieuwd of ze nu opzoek gaan naar een andere keeper of toch een jeugdkeeper selecteren!

20 januari 2015 om 15:25

PSV heeft in deze kwestie helemaal niets te willen. Coutinho ligt nog tot de zomer vast bij Excelsior. Willen ze hem hebben? Dan betalen ze maar gewoon een afkoopsom, simpel als wat toch?

20 januari 2015 om 15:37

@ Gulio

Blijkbaar willen ze hem alleen hebben als hij transfervrij komt. :

"dan betalen ze maar gewoon een afkoopsom, zo simpel als wat"
En daarna krijgt PSV weer kritiek omdat ze onnodig geld uitgeven.

Ik vind het juist verstandig dat PSV er geen afkoopsom voor betaald. of transfervrij en anders kijken we naar andere opties

20 januari 2015 om 15:43

Nee, het is inderdaad wel verstandig dat ze niet voor een 3e keeper betalen. Alleen klinkt het heel egoistisch en naief, dat ze niet voor de 1e keeper van ons willen betalen..

20 januari 2015 om 15:58

Ja joh, wij bij Ajax willen ook dat Messi transfervrij komt. Raar dat Barcelona daar niet aan mee wil werken.

20 januari 2015 om 16:05

Kinderachtig..

20 januari 2015 om 16:07

Nee, de waarheid is hard.

20 januari 2015 om 15:31

Heeft PSV geen goede keepers in de jeugd lopen die eventueel als 3e keeper kunnen fungeren? zelf heb ik hier geen kijk op, vandaar dat ik de vraag stel.

20 januari 2015 om 15:39

Blijkbaar schatten ze die nog te laag in. Stel, stel stel, dat het zover komt dat Zoet EN pasveer geschortst/geblesseerd zijn en een De La Paz / Jesse Bertrams in het doel moet staan.
Ik weet niet of ze er klaar voor zijn, ik vind het moeilijk in te schatten.

20 januari 2015 om 15:41

Ik vind van wel. Yannick van Osch was al mee op trainingskamp. Bovendien, hoe vaak speelt je derde keeper? Al snap ik PSV heel goed. Ze willen geen risico's lopen vanwege een mogelijk kampioensschap.

20 januari 2015 om 15:42

ik denk het ook, dit schrijf ik in een reactie hieronder:

Ik denk dat ze bang zijn voor het Doomscenario. Stel dat de eerste twee keepers geblesseerd raken en ze moeten terugvallen op een onervaren jeugdspeler met nog maar 1 punt voorsprong op bijvoorbeeld Ajax. Dan is het team al nerveus door de hete adem omdat het geen fouten mag maken. Zo'n jochie maakt zn debuut op zeer jonge leeftijd en weet wat er op het spel staat. Ik denk niet dat het goed is voor het vertrouwen van de ploeg om dan zon jongen voor de leeuwen te gooien op zon belangrijk moment. Dan kun je beter een keeper als Coutinho hebben die al jaren op eredivisieniveau speelt en heeft bewezen een degelijke keeper te zijn. Van druk ga je fouten maken en als een Coutinho op doel de druk deels weg kan nemen kan het een goede oplossing zijn.

20 januari 2015 om 17:06

Dit doemscenario is niet zo heel gek eigenlijk. Zoet heeft voor een keeper toch regelmatig pijntjes en Pasveer vind ik persoonlijk niet heel betrouwbaar. Coutinho vind ik misschien zelfs wel beter.
De keepers uit de jeugd inclusief de nu geblesseerde Bertrams zijn op het moment zeker niet goed genoeg.

20 januari 2015 om 18:54

@mateja Kezman9: Dat Van Osch mee was op trainingskamp wil absoluut niet zeggen dat hij er klaar voor is. Dat kan ook helemaal niet, hij is pas 17 (vooral voor een keeper echt nog veel te jong) en hij zit nog niet eens bij de selectie van Jong Psv.

Nigel Bertrams was geblesseerd, Jesse Bertrams en Zeus de la Paz gingen met Jong PSV naar Turkije en blijkbaar wilde Cocu drie keepers meenemen naar Spanja. Dat is voor zover ik weet de enige reden waarom Van Osch mee mocht.

20 januari 2015 om 18:21

Geen onnodig geld weg gooien ?? daar is het al een beetje laat voor in Eindhoven lijkt mij ?

Als PSV niets wilt betalen, moeten ze verder zoeken. Het zou niet netjes zijn om nu te gaan touwtrekken, denk ook niet dat ze dat zullen doen.

Waarom zou Excelsior hem gratis moeten laten gaan dan? Waarom denkt PSV dat Excelsior daarmee akkoord gaat?

20 januari 2015 om 15:29

Ja, snap er ook niets van, haha.

Begrijp niet waarom je naar PSV wilt gaan als 3e doelman terwijl je 1e keus bent bij Excelsior.. Misschien een hoger salaris maar op een gegeven moment zal zich toch (misschien) nog een club voor hem melden als hij goed presteert?

20 januari 2015 om 15:35

Dat was ook mijn eerste gedachte. Je wilt toch spelen? Wellicht denk hij dat hij nog een keer goed kan cashen bij Psv. Maar als die al geen transfersom willen betalen zie ik het qua salaris ook somber voor hem in.

20 januari 2015 om 15:46

HIj is bij ADO vertrokken omdat hij hoger op wilde of wilde cashen. Hij vond geen club, Excelsior zocht een keeper omdat Deckers liep te klooien. Als het hem om de basisplaats had gegaan was hij wel bij ADO gebleven, hij wil gewoon nog een mooie club op zijn CV en/of een dikke zak centen.

Jammer maar helaas. En dag hoor, dan maar de volgende. Coutinho is nu ook weer niet zo bijzonder.

20 januari 2015 om 15:56

Opzich leuke grap, maar sommigen krijgen hier gewoon een ban voor op andere fora. Ben benieuwd wat met deze originele opmerking gebeurd.

Wat een rare gedachte van Brands: eerste keeper met een doorlopend contract gratis ophalen?

Met de twee prutsers die achter Coutinho in de pikorde staan zal Excelsior wel gek zijn om hem gratis de deur uit te laten lopen.
PSV moet niet zeuren: Het is betalen of genoegen nemen een jeugdkeeper

20 januari 2015 om 15:40

Damen heeft bewezen een hele prima keeper te zijn hoor. Net als Deckers, maar met zijn seizoensstart is het logisch dat hij z'n basisplaats is verloren.

20 januari 2015 om 15:41

Deckers is inderdaad een prutser maar Damen doet het wel redelijk.

20 januari 2015 om 15:45

Nee, Deckers is geen prutser. Heeft ons ook gewoon de promotie gebracht in de JL en keepte daar goed. Alleen als je zo begint als hij, dan is het logisch dat andere de kans krijgen.

20 januari 2015 om 15:48

Deckers was vorig seizoen prima, ik heb geen flauw idee wat er in de zomer met hem gebeurd is, maar hij was inderdaad dramatisch aan het begin van dit seizoen. Damen is gewoon een goede keeper voor Excelsior. Als Coutinho vertrekt is er geen man overboord, maar je laat een goede speler natuurlijk niet halverwege het seizoen voor niets vertrekken.

20 januari 2015 om 16:06

Misschien speelde hij nog een beetje met de aanvallende gedachten. Zoals je zag bij z'n fout tegen NAC in de eerste wedstrijd, ramt hij de bal gelijk naar voren ipv uit. In de JL houd je er rekening mee, en zijn de spelers vaker niet van die kwaliteit dat ze het afstraffen.

Logisch dat Excelsior een transfersom vraagt voor hun eerste keeper.
Toch snap ik niet waarom Psv interesse heeft in Coutinho, ze kunnen beter een speler uit de jeugd laten doorschuiven of een jongere keeper met potentie aantrekken.

20 januari 2015 om 15:39

Ik denk dat ze bang zijn voor het Doomscenario. Stel dat de eerste twee keepers geblesseerd raken en ze moeten terugvallen op een onervaren jeugdspeler met nog maar 1 punt voorsprong op bijvoorbeeld Ajax. Dan is het team al nerveus door de hete adem omdat het geen fouten mag maken. Zo'n jochie maakt zn debuut op zeer jonge leeftijd en weet wat er op het spel staat. Ik denk niet dat het goed is voor het vertrouwen van de ploeg om dan zon jongen voor de leeuwen te gooien op zon belangrijk moment. Dan kun je beter een keeper als Coutinho hebben die al jaren op eredivisieniveau speelt en heeft bewezen een degelijke keeper te zijn. Van druk ga je fouten maken en als een Coutinho op doel de druk deels weg kan nemen kan het een goede oplossing zijn.

20 januari 2015 om 15:44

Het probleem is een beetje dat als ze een jeugdspeler verder laten doorschuiven deze niet meer gaan spelen en stagneert het talent.
Daarnaast zijn Bertrams en van Osch echt nog niet klaar voor deze stap en moeten nog veel leren in de A en bij Jong-PSV.
Daarnaast heeft PSV wel 'iets' geboden aan Excelsior maar niet genoeg aldus Thijs Slegers op twitter. Die is toch altijd wat beter geïnformeerd dan de stagiairs/studenten van voetbalzone.

20 januari 2015 om 15:45

Ik neem aan dat de 3e keeper gewoon bij Jong PSV kan keepen..?

20 januari 2015 om 15:48

Niet als die in de wedstrijdselectie soms wordt genoteerd waardoor je in heel de club de keepers moet doorschuiven. Tenminste dat dacht ik...
Maar Jesse Bertrams is nog lang niet klaar voor het grote werk bij Psv1.

20 januari 2015 om 15:50

Maar die gasten kunnen toch gewoon in hun eigen team spelen totdat ze dan doorgeschoven worden? Het is toch enkel bij nood dat zoiets gebeurt? Dat doorschuiven is dan toch maar tijdelijk totdat Bertrams weer fit is of zie ik dat verkeerd?

20 januari 2015 om 15:53

Bertrams is nog 9 maanden zoet met zijn blessure en dan nog maar afwachten hoe die terug komt. De andere spelers die daar achter staan zijn sowieso nog niet goed genoeg. Coutinho is een zekerheidje, dat zijn de andere niet vandaar dat PSV het probeert al moet er heel veel pech voor nodig zijn om je derde doelman vaak te moeten inzetten.

Ik verbaasde me al dat PSV hem als derde doelman wilde halen, omdat ik er natuurlijk vanuit ging dat er voor betaald moest worden. Ik vind dit wel raar van Psv. Excelsior heeft er niets aan om dit te doen. Of je moet ze een huurspeler aanbieden. Dit seizoen of in de toekomst.

Hahaha, kostelijk weer.

PSV wil de eerste keeper van Excelsior overnemen, maar wil er niet voor betalen... Tjonge jonge.

Logisch lijkt me dit toch ? PSV wilt niet betalen, en wij willen onze keeper niet voor niks weg laten gaan. Aan het einde van het seizoen zijn ze de eerste die 'm op mogen komen halen.

20 januari 2015 om 15:57

Verwijder maar, reactie is al weg.

Ja lampjes, dat heb je goed gelezen. Ik hou niet zo van al dat gescheld hier op vz maar als je hier al niet tegen kunt dan moet je echt bij jezelf te rade gaan. Straks heet Eindhoven Lampegat, mag dat ook niet meer?

Praten we serieus over een derde keeper? Doe normaal zeg, gun een jeugdkeeper de kans dan om met het eerste mee te trainen!

20 januari 2015 om 15:53

Ja lijkt me inderdaad verstandig om een jeugdspeler op doel te zetten bij nood met 1 punt voorsprong als je nog 2 wedstrijden te spelen hebt met de hete adem van Ajax of Feyenoord in je nek. Heb je enig idee wat zoiets doet met het vertrouwen van een elftal als de druk al immens hoog is?

20 januari 2015 om 17:56

De eerste en tweede keeper zijn toch gewoon fit. Dus de kans dat een derde keeper op doel moet is heel klein. Bovendien is het een goede ervaring voor een jeugdkeeper om bij het eerste te komen, en bedenk eens wat een vertrouwen dat zo'n jongen geeft

20 januari 2015 om 19:00

@a.boedhoe: Het is best mogelijk dat Zoet of Pasveer in de komende vier maanden tegen een schorsing of een blessure oploopt. En dan moet je dus Jesse Bertrams op de bank zetten, die is vierde keeper in de pikorde en dus momenteel de eerste man na Zoet en Pasveer. Ik heb hem een paar keer gezien bij Jong PSV en ik kan je verzekeren: die kan er heel weinig van. Die heeft echt helemaal niets te zoeken bij PSV 1, zeker niet midden in een titelrace. En als je van een speler zeker weet dat hij niet goed genoeg is voor speeltijd, dan kun je 'm eigenlijk ook niet op de bank zetten. Daarom vind ik de zoektocht naar een betere derde keeper gerechtvaardigd.

20 januari 2015 om 19:28

Dan neem je toch een jeugdkeeper, uit de A1 ofzo. En als Bertrams niet geschikt is voor Psv, waarom speelt hij dan bij Psv?
Maar nogmaals een derde keeper is een erebaantje, je weet toch dat je er nooit in komt

20 januari 2015 om 20:14

@a.boedhoe: Jesse Bertrams is typisch zo'n speler die al van kinds af aan bij dezelfde club speelt (sinds zijn 8e al zelfs), die alle jeugdelftallen doorlopen heeft en uiteindelijk dus bij de senioren aan is gekomen. En daar blijkt nu dat hij het niet in zich heeft om de stap te maken van talentje bij de jeugd naar bruikbare kracht bij de grote jongens. Voor zijn broer geldt hetzelfde.

Verder vind ik dat derde keeper meer is dan een erebaantje. Natuurlijk is de kans dat je gaat spelen klein. Maar de kans dat een derde keeper een keer op de bank komt te zitten is wel reëel. Je hebt nog vier maanden te gaan, waarin het altijd kan gebeuren dat één van je twee keepers een schorsing of blessure oploopt. En als je serieus mee wil doen om de titel, dan moet je zorgen dat je selectie dusdanig breed is dat je geen mensen op de bank hebt zitten die gewoon echt niet goed genoeg zijn.

Het is misschien een detail, maar ik weet wel dat ik er behoorlijk zenuwachtig van zou worden als Jesse Bertrams bij bijvoorbeeld PSV - Ajax bij ons op de bank zou zitten...

20 januari 2015 om 15:55

Volgens mij kun je dat prima zelf opzoeken.

20 januari 2015 om 15:56

Ik ben liever lui dan moe..

Ik snap volledig dat PSV niet wenst te betalen voor een 3e keeper, maar het is ook volledig logisch dat Excelsior de eerste keeper niet gratis wil laten gaan. Dan wordt dat dus geen deal nu... en aangezien Bertrams in de zomer wel weer hersteld zal zijn betekent dit dus ook dat Coutinho niet in de zomer zal komen als 3e keeper.

Ik denk niet dat hij hier echt van baalt aangezien ik zelf persoonlijk liever eerste doelman ben dan 3e bij een club die een stuk beter is.

Zo wat denkt PSV wel? Zomaar de beste keeper van Excelsior gratis willen ophalen ?!

20 januari 2015 om 16:48

Ik denk dat we een heel groot stuk informatie niet hebben gekregen. Die wordt verspreid over 4 a 5 artikelen. Je gaat namelijk niet naar de supermarkt om 'gratis' alle B merken mee naar huis te nemen. Dat kan gewoon niet, zo werkt het niet en ik geloof niet dat PSV denkt dat het wel zo werkt. Dit bericht kan gaat er bij mij met de beste wil van de wereld gewoon niet in.

Huren we Mulder toch gewoon een half jaartje, die zit nou toch ook vlinders te tellen bij Feyenoord.

20 januari 2015 om 16:58

En bij PSV zit ie zeker vlinders te tellen. Daar heeft ie dan namelijk twee keepers voor zich. Bij feyenoord maar 1.

20 januari 2015 om 19:07

Ja, Mulder is de bank bij Feyenoord vast zo beu dat hij die graag wil verruilen voor de tribune van Psv...

Ik heb de naam Mulder hier al vaker voorbij zien komen in topics over dit onderwerp. Maar een stap maken van 2e keeper van Feyenoord naar 3e keeper van Psv, waarom zou Mulder of Feyenoord dat in hemelsnaam willen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren