Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Maaskant geeft aanvoerdersband NAC aan winteraanwinst

Laatste update:

Jelle ten Rouwelaar is niet langer de aanvoerder van NAC Breda. Nieuwbakken trainer Robert Maaskant heeft besloten de band over te dragen aan een veldspeler. Wie de band krijgt, wordt vrijdag duidelijk. Dat laat Maaskant weten via de officiële kanalen van de club.

/

“Ik vind het belangrijk dat de aanvoerder een veldspeler is. Jelle blijft het gezicht van NAC en de leider van dit team, een echte captain. Teamgenoten zullen niet minder naar hem luisteren, hij heeft dat door de jaren heen afgedwongen. Maar NAC heeft op dit moment behoefte aan leiderschap in het veld”, aldus Maaskant.

Ten Rouwelaar was al sinds 2011/12 aanvoerder van NAC, toen hij de band overnam van Rob Penders. “Ik had het niet verwacht. Als het de club verder helpt, is het prima”, laat de sluitpost weten aan Omroep Brabant. Ten Rouwelaar maakte dit seizoen vijf fouten die leidden tot een tegengoal, meer dan iedere andere speler in de Eredivisie. Dat meldt Opta.

Update 9 januari 10.45 uur - Maaskant geeft aanvoerdersband NAC aan winteraanwinst
Dirk Marcellis is de nieuwe aanvoerder van NAC Breda. Robert Maaskant had donderdag al aangekondigd dat hij de band aan een veldspeler wilde geven en NAC maakt een dag later via Twitter bekend dat Marcellis Jelle ten Rouwelaar aflost als captain. Marcellis is nog maar net bij NAC; hij werd deze transferperiode transfervrij overgenomen van AZ. "Ik ben vereerd met vertrouwen van Maaskant", zegt de verdediger. "We gaan er alles aan doen om goede tweede seizoenshelft te draaien."

Het is terecht dat NAC Breda een andere aanvoerder krijgt

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als hij maar niet Joeri de Kamps aanvoerder maakt, met zijn gemaakte leiderschap en doldrieste overtredingen. Ik denk dat ik voor Falkenburg zou kiezen nu, echte leiders heeft dit team niet.

8 januari 2015 om 15:12

Gezien de recente uitspraken van Maaskant mbt de leiderschapskwaliteiten van Dirk Marcellis zou het mij niets verbazen als hij de nieuwe aanvoerder is

Persoonlijk lijkt het me dat Marcellis na een dergelijke blessure (in de eerste wedstrijden) genoeg aandacht voor zijn eigen prestaties nodig heeft. Echter zie ik verder weinig 'echte' leiders bij NAC

9 januari 2015 om 11:11

Gefeliciteerd! Je vermoeden klopt, het is marcellis geworden. Terechte keuze denk ik, want verder heeft nac niet echt een leider in het veld. Misschien falkenburg maar verder ook niemand.

9 januari 2015 om 12:04

Inderdaad, zat er dik in. Ben benieuwd hoe het met NAC zal gaan na de winsterstop. Staan net zo ver (6 punten) van directe degradatie als van een 11de plek.

Eerst uit Zwolle, daar zullen ze nog een (klein) tikje krijgen. Maar het gaat natuurlijk om die wedstrijd daarna; Nac - WII en de week daarop Excelsior uit. Die twee winnen (al hoop ik het wbt die wedstrijd tegen WII niet) en het is weer ergens anders in het land paniek

Wat een kul argument. Dus als je Falkenburg nu de band omschuift is het ineens een leider? :S Wat een onzin zeg.

8 januari 2015 om 15:04

Lekker nagedacht zeg. Denk je nou echt dat Maaskant Ten Rouwelaar aanvoerder af maakt terwijl hij weet dat er geen leiderfiguur en het veld staat? Hij heeft echt al wel iemand hoor.

8 januari 2015 om 15:42

Die band kan er wel voor zorgen dat iemand (als Falkenburg) zich als een leider gaat gedragen. Zich verantwoordelijk gaat voelen.

Is denk ik vanuit Maaskant meer een signaal naar de groep waarmee hij wilt laten zien dat hij het 'echt' allemaal anders gaat doen. Een psychologische move denk ik. Naar ten Rouwelaar wel een beetje pijnlijk.

8 januari 2015 om 15:19

Ja, dat is zo. Als je ergens binnenkomt als manager dan moet je asap een 'quick win' boeken om vertrouwen en respect af te dwingen.

Maar die 'quick win' moet wel correct zijn en zin hebben. Ik denk dat het hier geen zin heeft, integendeel.

Dat bandje mag dan wel iets symbolisch zijn, voor degene die het lang droeg, is dat meer dan een symbool. Terwijl de nieuwbakken kapitein het wellicht vervelend vindt voor de keeper.

Mooie illustratie hiervan kon je vorig seizoen zien bij Zulte Waregem. Davy De fauw was zijn kapiteinsband kwijt, omdat contractueel was overeengekomen dat deze naar Hazard ging.

En toen dat effectief gebeurde (in de kleedkamers van PSV net voor de match dan nog), zag je dat beide spelers er echt niet gelukkig mee waren. Na een paar wedstrijden heeft Hazard die band vrijwillig teruggegeven. Iedereen blij.

8 januari 2015 om 19:59

Toch is de functie hier duidelijk. Zo kan een keeper vaak geen verhaal halen bij een scheidsrechter omdat hij vaak een half veld moet oversteken. Ook een teamgenoot die de orders van de trainer niet uitvoert kan lastig gecorrigeerd worden door een keeper

8 januari 2015 om 20:08

Josephius,

En dat gaat allemaal niet zonder dat bandje?

Er zijn nochtans ploegen zat waar de keeper de kapitein is.

8 januari 2015 om 20:34

iemand met bandje mag meestal ''meer'' zeggen dan de andere 10..daarom zou ik ook altijd voor een veldspeler kiezen..

8 januari 2015 om 20:37

Je krijgt magische krachten door dat bandje?

Of staat in het reglement dat met bandje meer mag?

8 januari 2015 om 23:30

Het is een regel dat de aanvoerder met de scheids in discussie gaat ipv de rest ja. Of het een geschreven of ongeschreven regel is doet er hier niet toe.

9 januari 2015 om 04:47

Ik zie anders voortdurend spelers zonder bandje mekkeren bij de scheidsrechter.

9 januari 2015 om 10:59

Klopt. Is je dan toevallig ook opgevallen dat die spelers vaker een kaart ontvangen dan die spelers met?

9 januari 2015 om 11:07

Moeten ze allemaal maar een bandje dragen. lol

Meer serieus, de oplossing is niet mekkeren.

Heb je ooit al een scheidsrechter zien terugkomen op zijn beslissing?

Ik misschien 2 keer of zo in heel mijn leven. Wel zie ik ze voortdurend bijkomend geel en soms zelfs rood trekken voor mekkeren.

Mekkeren heeft dus geen zin.

9 januari 2015 om 15:30

niet helemaal waar, idd terugdraaien gebeurd nauwelijks, maar het kan je wel het voordeel geven bij een volgende situatie mits het "mekkeren" met respect gebeurd.

9 januari 2015 om 16:05

voetballers, mekkeren, respect.

lol, zeker?

Ik denk dat de scheidsrechter eerder nog opgenaaid is van de vorige scheldpartij.

Op omroep brabant suggereren ze dat marcellis de nieuwe aanvoerder gaat worden. Daar wordt het ook uitgelegd dat de reden meer is dat de scheidsrechter een makkelijker aanspreekpunt heeft. Ik vind dat hier zeker wat in zit want spelers die niet die band om hebben, kunnen vaak moeilijker in discussie met de scheidsrechter.

8 januari 2015 om 15:05

Marcellis zou een goede keus zijn, mits hij alles gaat spelen. En of hij daartoe in staat is weet natuurlijk niemand na zijn blessure..

8 januari 2015 om 15:07

Ik zou afgezien van Marcellis ook niet weten wie ze anders aanvoerder kunnen maken,..

8 januari 2015 om 15:18

Denk dat het ook Marcellis wordt en anders een Henrico Drost..in ieder geval 1 in de achterste linie

Volkomen correcte beslissing van Maaskant. In principe vind ik dat een keeper nooit aanvoerder mag zijn. Hij heeft tijdens de wedstrijd nagenoeg geen invloed op de spelers en een veldspeler heeft dit duidelijk wel. Jelle, desalniettemin bedankt voor jouw inzet.

Zo vind ik ook dat een keeper van origine geen (hoofd-)trainers kwaliteiten heeft en derhalve nooit een goede trainer in de eredivisie zal worden. Hetzelfde geldt ook voor de topcompetities in het buitenland. Uitzonderingen misschien daar gelaten, alleen ik ken ze niet.

8 januari 2015 om 15:17

Dat een keeper nooit een goede trainer zou kunnen zijn ben ik niet met je eens, NAC72.

Er zijn namelijk genoeg keepers die wel degelijk tactisch inzicht en een sterke persoonlijkheid hebben. Mijn mening is dat een keeper vanuit zijn positie op het veld het spel heel goed kan overzien en ook kan zien wat vaak goed maar vooral, niet goed gaat. Die wijsheid zou hij dan kunnen gebruiken in het trainersvak.

8 januari 2015 om 15:20

Raymond Goethals oa, heeft toch een behoorlijk gevulde prijzenkast. Maar dat een keeper geen hoofdtrainer kan worden vind ik onzin. Er zijn ook hoofdtrainers met nauwelijks voetbalervaring op een hoog niveau die het toch goed doen. Als keeper ben je ook deel van een teamproces en ik zie niet in waarom je die ervaringen in de toekomst niet zou kunnen gebruiken als hoofdtrainer.

8 januari 2015 om 15:32

@baardgrasmus, zoals ik al aangaf "uitzonderingen misschien daar gelaten...." Raymond Goethals is zo'n duidelijke uitzondering. Maar daar heb je het wel mee gehad of je zou Preud'homme nog willen noemen. Hij valt echter duidelijk, qua capaciteiten, in het niet bij RG.

8 januari 2015 om 15:39

Dino Zoff haalde de finale van het EK 2000, Bruce Arena haalde in 2002 de Kwartfinales van een WK en zo zijn er nog wel wat voorbeelden. Stanley Menzo promoveerde oa met Volendam. En dan te bedenken dat niet veel teams een keeper snel een kans geven als trainer.

8 januari 2015 om 15:24

Er zijn anders wel wat voormalige keepers, die later aardige coaches zijn geworden.

Michel Preud'homme is bv. misschien te onbekend voor u?

Stanley Menzo dan?

Raymond Goethals?

Walter Zenga dan maar? Dino Zoff dan toch?

Jorge Campos doet toch een belletje rinkelen?

Je gaat er misschien ook even aan voorbij dat er 10 tot 15 keer meer veldspelers zijn dan keepers.

Logisch dat die veldspelers dan later ook oververtegenwoordigd zijn in de gilde der trainers.

Trouwens je moet niet eens een speler geweest zijn om een goede coach te zijn.

Daar bestaan ook voorbeelden zat van.

8 januari 2015 om 17:17

Maar meestal zijn voormalig voetballers beter als trainer omdat ze meer ervaring hebben over hoe de spelers zich voelen.

8 januari 2015 om 20:10

Ik zou niet weten waarom veldspelers gemiddeld meer empathie hebben dan keepers.

Eigenlijk stel je dat het dus andere mensen zijn. Raar.

Komt nog eens bij, dat los van die empathie, de keeper het spel altijd voor zich uit zien, volledig. Ik kan me voorstellen dat dit tactisch wel wat voordelen heeft.

8 januari 2015 om 20:38

wat dacht je van de geroemde assistent van frank de boer..?

8 januari 2015 om 20:40

Carlo l'ami?

8 januari 2015 om 20:46

hennie spijkerman natuurlijk..hoor alleen maar positieve verhalen over hem van frank hoewel hij het als ''zelfstandige'' weinig palmares achter zijn naam heeft staan..

8 januari 2015 om 20:50

Ah, ook al een ex-keeper, zie.

Mja, voetbalfreak, vergeef mij dat ik niet alles en iedereen ken. Ik ga gelijk zijn bio eens lezen zie. lol

8 januari 2015 om 21:34

hahaha! l'ami was vroeger inderdaad ook keeper maar die heeft lang niet zoveel zeggenschap al spijkerman..beetje de standaardsituaties bespreken tijdens de wedstrijd met de wissels..

8 januari 2015 om 21:37

Ik hoor het al. Hij is de kegel-plaats-manager.

NAC mist juist persoonlijkheid en leiders, dat is ook de reden waarom dit team nu staat waar het staat.

Willen ze nu Marcellis de band gaan omschuiven die na 2 jaar eindelijk weer kan spelen dan?
Niemand heeft leiderscapaciteiten binnen dit NAC dus word een zware taak om een geschiktere persoon te vinden.

Snap ook wel dat een trainer niet gebaat is bij een keeper die iedere week uit zijn plaat gaat voor de camera's en zelf medeschuldig is aan het slechte resultaat.

kan je ten rouwelaar gelijk wat makkelijk passeren want die oude babos is toch vast wel iets beter dan deze grabbelaar van een ten rouwelaar

Als dit dan ook betekent dat die Ten Rouwelaar zich vanaf nu alleen op het keepen gaat concentreren, dan is dit een uiterst goede move van Nac!
Maar ik ben bang (voor Nac) dat Ten Rouwelaar bij tegenvallende prestaties blijft afgeven op zijn collega's, zonder eerst in de (lach)spiegel te kijken!

Dat wordt waarschijnlijk Marcellis. Was bij AZ altijd al de man achter de schermen die dingen regelde. Viergever kreeg het omdat hij beter met de media omging.. maar in het veld was het vaker Marcellis die met de (jongere) spelers sprak... en Marcellis is zelf nog ''maar'' 26...

Falkenburg is juist zo introvert als wat, maar goed waarschijnlijk heeft NAC niet veel smaken om uit te kiezen... want je moet eigenlijk wel een Nederlander kiezen... want een Perica, Matic, Boateng, Sarpong, Damcevski en ga zo maar door spreken of geen Engels of zijn niet goed genoeg of geen leider.

Zal Maaskant weer met Andraz Kirm aankomen?

8 januari 2015 om 15:50

Niet als aanvoerder overigens. Ik denk dat Maaskant Drost kiest.

Ach, iemand die week in, week uit in de fout gaat kan ook niet een echte leider zijn. Wordt op een gegeven moment ongeloofwaardig. Anderzijds denk ik niet dat dit de problemen van NAC oplost

8 januari 2015 om 20:39

nu heeft jelle de tijd om alleen met zichzelf bezig te zijn en dat is hard nodig

Goed idee van Maaskant werd al eerder aan gegeven Falkenburg ,
misschien aanvoerder kan zijn .
Ik denk dat hij er wel geschikt voor is voor al de laatste twee wedstrijden,
zag ook aan hem dat hij er echt voor gaat.

Marcellis is de nieuwe aanvoerder. Goede keuze, hopelijk brengt hij wat meer structuur in het elftal met zijn ervaring. En nog duimen dat hij heel blijft en niet weer geblesseerd raakt. Comon Nac, gewoon vlammen 2e seizoenshelft.

8 januari 2015 om 18:36

Goede keuze?? Een langzamere en houterige verdediger is er niet....2 jaar niet op nivo gevoetbald en nu bassie zijn band afpakken....wordt helemaal niks zo !!!!!

8 januari 2015 om 20:43

snap de keuze van maaskant wel dat hij jelle rust gunt, echter dirk moet zich eerst maar eens bewijzen in het elftal daarom hem nu al aanvoerder maken zou een lachertje zijn..

He is logisch dat je iemand die de meeste fouten maakt zeker geen aanvoerder maakt .
Ten rouwelaar blink echt uit dit seizoen maar dan op de verkeerde manier , die kan zich beter is gaan richten op een bal tegenhouden .een aankoop aanvoerder maken slaat ook nergens op in mijn ogen , maar misschien dat het lukt ook al betwijfel ik dit ten zeerste .

Goed beschouwd wordt Marcellis hiermee dus (als enige 'echte' aankoop) als redder van NAC gebombadeerd. Daarmee komt een zware last op zijn schouders (en knie!). En fit zien te blijven EN speelritme opdoen EN een team aansturen waar je zelf net vers inzit!
Mocht Marcellis een fysieke terugslag krijgen (en dat is, na zo een lange blessure-afwezigheid zeker een mogelijkheid) dan kon dit wel eens het laatste zetje richting Jupiler betekenen!

9 januari 2015 om 10:56

Jij ziet het wel heel negatief in zeg. Marcellis heeft natuurlijk wel de nodige ervaring. Daarmee hebben ze vooral een aanvoerder nodig daar in de verdediging.

9 januari 2015 om 12:21

Heeft zeker de nodige ervaring en oud-international etc. Maar ook al een jaar nauwlijks tot niet gespeeld en kent niemand uit het team... rare beslissing vind ik zelf.

Wat een rare keuze om een speler, die net nieuw is bij de club en al jaren niet meer op niveau gespeeld heeft, om die aanvoerder te maken.

Ik begrijp dat een veldspeler meer ideaal is om als aanvoerder te fungeren. Maar het zegt wat over de rest van het elftal, als Maaskant bij Marcellis uitkomt... Als dat maar goed gaat !

Anders geef je even een speler die (onlangs) nog een amateurcontract had even een portie druk mee van heb ik jou daar. Alle hoop dus op Marcellis.

Dit is gedoemd om te mislukken.

Ik ga die diepte-interviews met Jelle direct na de wedstrijd wel missen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren