Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik leerde Ronaldo kennen toen hij vijftien was, we praten bijna elke dag’

Laatste update:
/

Jorge Mendes behartigt de belangen van tal van topvoetballers, maar Cristiano Ronaldo is toch wel zijn meest toonaangevende cliënt. De favoriet voor de komende Ballon d’Or-verkiezing is echter meer dan een cliënt voor de zaakwaarnemer. “We leerden elkaar kennen toen hij vijftien jaar was. En sindsdien praten we bijna elke dag”, verzekert Mendes.

“Als ik in Madrid ben, zien we elkaar ook bijna elke dag”, stelt Mendes. “We zijn elkaars beste vrienden geworden.” De kans is groot dat Ronaldo zijn loopbaan bij Real Madrid afsluit. “Dat denk ik wel. Hij is daar gelukkig en wil bij zijn club nog veel laten zien. Of zijn rugnummer in de toekomst niet meer beschikbaar moet worden gesteld? Met alle respect voor Raúl en Alfredo Di Stéfano, niemand kan met Cristiano Ronaldo worden vergeleken.”

“Hij is de beste voetballer aller tijden, de beste sporter aller tijden en ik denk dat er nooit meer een voetballer als Cristiano Ronaldo zal zijn. Ik denk dat het onmogelijk is.” Neymar wordt gezien als de voetballer die het stokje gaat overnemen als Lionel Messi en Ronaldo een punt achter hun loopbaan zetten. “Het is geen Cristiano maar wel een speler met veel kwaliteit. Hij zal binnen een paar jaar bij de beste spelers ter wereld horen. Hij heeft pech dat hij in hetzelfde tijdperk als Cristiano speelt."

Cristiano Ronaldo is de beste voetballer aller tijden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat hij te ver gaat met z'n opmerking dat er nooit meer een spelers als Ronaldo zal zijn.

26 december 2014 om 22:29

Tja, je moet dit in perspectief plaatsen. Mendes is lichtjes bevooroordeeld. Uiteraard is Ronaldo niet de beste speler aller tijden, bij de meesten haalt hij de top -5 à top -10 niet eens.

26 december 2014 om 22:33

Hoe subjectief iemand ook is, deze Ronaldo hoort zeker in iedereens top 10.

26 december 2014 om 22:33

Hij haalt wel de top 10

26 december 2014 om 22:39

Hoe subjectief je ook bent? Ik heb 1 poster in m'n kamer (van Ronaldo...) en 1 vlag (van Club Brugge) dus je kan moeilijk zeggen dat ik anti-Ronaldo ofzo ben.

Maar hij zou alleszins niet in m'n top -5 staan, over top -10 zou ik eens moeten nadenken. Ik heb Maradona en co. helaas nooit aan het werk gezien, dus da's dan ook lastig.

Edit: ik begin niet aan de discussie rond wie de beste wel is, want ik kan er niet over oordelen en het is sowieso quasi onmogelijk om er iemand uit te kiezen maar Ronaldo is het zeker niet.

26 december 2014 om 22:41

Ik bedoelde het over het algemeen. Dus niet specifiek jou bedoeld. Ik had het wat beter moeten uitleggen.

26 december 2014 om 22:43

Ik zou jou top 5 wel eens willen zien dan. Ik heb de indruk dat veel mensen niet beseffen hoe goed Messi en Ronaldo zijn, oude spelers worden met de tijd vaak alleen maar groter gemaakt dan ze waren

26 december 2014 om 22:57

@jensiehh
Mijn top -4 in willekeurige volgorde (want het is echt onmogelijk om ze een volgorde mee te geven): Luis Nazario de Lima, Ronaldinho, Messi, Zidane. Die springen er voor mij uit. Misschien vergeet ik nog iemand, een Scholes zou hier ook niet misstaan, of de Kaka van Milan (wat een godenkind was me dat zeg).

Maar ik heb dus Maradona, Pelé, Cruyff... nooit gezien.

@modric19
Oke, dat had ik niet helemaal door.

26 december 2014 om 23:04

Lichtjes is een understatement.

26 december 2014 om 23:28

@ Belgunner

Het is natuurlijk je eigen mening dus alle respect daarvoor, maar persoonlijk komen R9, Ronaldinho of Kaka nog niet in de buurt van Cristiano voor mij. Alle drie waren zij op hun absolute top misschien wel op gelijk of zelfs iets hoger niveau dan Cristiano zijn beste vorm, maar zij hebben dat bijlange niet zo lang kunnen volhouden als hem. Je moet rekening houden dat tot 6 jaar terug de beste speler ter wereld constant wisselde, ondertussen zijn het al jaren aan een stuk dezelfde 2 spelers die worden beschouwd als de beste spelers zonder dat er daar iemand van in de buurt komt, dat is uniek.

Ronaldinho is mijn favoriete voetballer ooit maar qua prestaties in zijn carrière komt hij niet in de buurt van Messi of Cristiano die echt wel in de top 5 allertijden behoren (voor mij).

26 december 2014 om 23:30

Beetje raar om Messi erbij te zetten en Ronaldo niet. Zijn elkaars tegenpolen en staan op hetzelfde niveau, alleen wisselen ze elkaar af met net meer goals. Bijvoorbeeld el fenomeno erbij zetten en cr7 niet, is een teken dat je vooral een voorkeur had voor Ronaldo toentertijd. Want iemand die verre van al zijn potentie heeft gebruikt, R9, en iemand die alles eruit heeft gehaald, cr, is een heel verschil.

26 december 2014 om 23:40

Het zal altijd subjectief blijven over wie de beste is aller tijden of wat dan ook.

27 december 2014 om 08:38

Dat is niet waar, Messi en Ronaldo zitten in de top 3, samen met pele.

26 december 2014 om 22:29

inderdaad en dat mensen bij die pol op ja stemmen.

26 december 2014 om 22:53

@kingleo, komt omdat sommige die legendes niet kennen maar alleen de generatie van Messi/Ronaldo en achter die 2: Robben, Hazard, Bale etc. (en aantal jaren terug ronaldinho).

26 december 2014 om 22:32

Ja inderdaad, ik vond het een beetje onrespectvol richting legendes als Raul en Di Stefano

26 december 2014 om 22:36

Marktwaardeverhoging +1

26 december 2014 om 22:43

Maar ronaldo is zeker en vast de speler die er alles uithaalt en maximaal zijn potentie benut.
Alleen daarom is hij de beste allertijden.
En ik ben ook van mening dat we in de huidige maatschappij dergelijke toewijding en hard werk van niemand meer hoeven te verwachten.
En kom niet af met maradona of leo want de ene is een cocaine verslaafde en de andere is op ronaldinho na de meest luie speler die ik ooit heb gezien op het allerhoogste niveau.

26 december 2014 om 22:56

Meest luie speler of de meest beslissende speler? Messi is zo slim dat hij precies weet hoeveel meters hij moet lopen en wanneer hij z'n rust moet pakken om de hele wedstrijd op 100% te kunnen spelen. Messi pressen en verdedigd als het kan. Hij heeft het fysiek veel moeilijker in de spits en met zijn fysiek. Alleen daarom al verdient hij meer credits. Als Messi de lichaam had van Ronaldo dan kon je het wel schudden.
Verder als Messi constant mee moet verdedigen zoals jij verwacht. Wie moet dan het spel versnellen als er een counter komt? Aan zulke dingen denk je helemaal niet aan. Je komt alleen met een pure onzin mening zonder argumenten.
Bovendien is er een verschil tussen posities en je ziet haast geen enkele spits zo verdedigen zoals jij claimt dat zou moeten gebeuren. Pressen wel en dat doet pulga ook. Maar blij maar vooral onzin verzinnen om je zelf te kunnen geloven.

26 december 2014 om 23:50

Eeuhhhm nee ik bedoel wel degelijk dat hij echt lui is.

27 december 2014 om 01:05

Beter lui en altijd beslissend dan heel veel energie verspillen in het druk zetten en verdedigen en geen aanval kunnen opzetten.

27 december 2014 om 04:10

Altijd beslissend.
Copa rey?
Wk knockoutfase?
Champions league: de wedstrijden tegen atletico?
De laatste thuiswedstrijd om de titelnotabene?
Messi heeft alles beslist ?
Waarom heeft hij nul prijzen gewonnen?
Is barca cl winnaar en wereldkampioen voor teams ?
Is argentinie weldmeister?
Er zijn doelmannen die meer meters maken dan messi dus is messi lui?
Duhhhh

27 december 2014 om 08:18

Ja, Messi heeft bijna alles beslist. En nee, hij is geen weltmeister, namelijk de finale verloren die CR7 op zijn bank heeft gezien.
Messi is bijna verantwoordelijk voor alles wat Barcelona heeft gewonnen de laatste jaren en ja hij heeft het WK voor clubteams gewonnen. Okidoki?

Tja wat verwacht je dan dat hij zegt als hij zijn zakenwaarnemer is.

Wat een poll zeg VZ... Het ergste is nog dat 60% cr7 de beste aller tijden vindt. Natuurlijk is het ongelooflijk wat hij doet maar denk eens na alsjeblieft. En nee ik ben geen messiaanbidder ik ben zelfs ronaldofan

26 december 2014 om 22:26

Precies, 1 van de beste maar echt niet de allerbeste.

26 december 2014 om 22:35

Ook niet 1 vd beste. Komt niet eens in de top-10. Zet hem in het midden van het veld en hij valt uit de toon bij welke topclub dan ook. Dat noem je 1 vd beste OOIT? Kom nou

26 december 2014 om 22:46

Dat is goedkoop scoren om dit te zeggen. Een speler op een andere positie neerzetten, presteerd hij altijd slechter.

26 december 2014 om 22:49

Idd Ronaldo wil al niet eens in de spits omdat het veel moeilijker is . Laat staan het spel zo te verdelen als onze pulga. Ben benieuwd wat real gaat doen aangezien hij al oud word. Gaan ze bale op links zetten of Jesse? Ronaldo in de spits? Het zal iig alleen maar bergafwaarts zijn voor Madrid en Ronaldo.

26 december 2014 om 23:01

Zal ik je zeggen Ronaldo staat vaak in de spits in de 442 die wordt gehanteerd in topwedstrijden, Ronaldo kan wel degelijk in de spits. Hij staat ook vaak in de punt. Ronaldo heeft vaak de spel verdeeld, bij Portugal fungeert hij vaak als spelverdeler, ook bij Real zakt hij in en verdeeld hij mee het spel.

27 december 2014 om 01:38

Zet pele, maradonna, zidane, messi, wie dan ook in de verdediging of als keeper en ze zijn allemaal onder de middenmoot

27 december 2014 om 01:41

Ik kan niet geloven wat ik lees.
Om te beginnen, Ronaldo een spelverdeler? Een SPEL-VERDELER?

Beste allertijden? Dit is ongelovelijk. Ik mag dan jarenlang naar Real Madrid kijken en het op de voet volgen, ik ben onbekend met de speelwijze en wedstrijden van Di Stefano op enkele hoogtepunten na maar ik ben wel bekend met de wedstrijden van Ronaldo en Zidane. Nationaal en internationaal. Bij Real Madrid en eerdere clubs. Daar komt onze goede vriend Cristiano toch niet bij in de buurt.

Waarom?
Spelverdeler gaat niet, doordat zijn passing en combinaties alleen op een afstand van 5 tot 10 meter lukken. Sorry maar qua positiespel in korte ruimtes rendeert hij niet goed. Daarom voelt hij zich niet prettig in de spits met één tot twee verdedigers om hem heen. Spelverdelers zijn jongens als Xavi, Xabi Alonso en Sneijder bijvoorbeeld in zijn jongere dagen vooral. Dat zijn jongens die andere bedienen en die ballen krijgen om die gaten te zien en zo de afmakers te vinden. Dat is Ronaldo een afmaker. Geen speler die zoekt naar die gaten en momenten.

Beste allertijden. Ja hij presteert op een zeer hoog niveau al jarenlang. Alleen het is ook al eerder gezegd in de tijd van Zidane en Ronaldo waren er veel meer concurrenten. Er waren echte wereldtoppers en veel ook. Jongens die hun team nationaal en internationaal droegen. Die absoluut beslissend waren.
Zidane had een dusdanige grote impact en invloed, die was letterlijk een held op het veld. Zie hem maar als de Achilles in het gevecht tegen Trojanen.

Ronaldo en Messi zijn uitzonderlijk goed maar ze inspireren en dragen hun team nationaal en internationaal niet zoals bijvoorbeeld Maldini, Raul, Puyol en Zidane. Puyol als leider kreeg soms een trap en stopte zijn eigen spelers om geen ruzie of kaarten te pakken. Gaf spelers op hun donder en trok ze mee. Dat is een leider. Dat zien we Ronaldo en Messi niet doen. Sterker nog, bij opstootjes zijn ze vaak genoeg betrokken of de dader. Niet bepaald qua uitstraling een voorbeeld alleen qua prestaties en statitisch.

Maar het jonge publiek neem ik niet kwalijk. Want ook ik heb de jaren voor 1990 niet goed kunnen volgen. Daar ben ik eerlijk in, en highlights zijn geen goede argumenten om iemand te beoordelen. Want als ik daar vanuit moet gaan dan zijn zelfs alsnog Maradonna en Pele heel veel keren beter dan Messi en Ronaldo.

26 december 2014 om 22:28

Iemand de beste vinden is subjectief. De meeste mensen hier, waaronder ik. Hebben sommige grote voetballers niet meegemaakt. Niks raars aan.

27 december 2014 om 07:45

Ik heb vaak commentaar op de poll, maar deze poll past perfect bij t stukje. Wat mensen daarop antwoorden heeft daar niks mee te maken

Geweldig ja, een van de beste spelers die voetbal heeft gekend. Maar met alle respect, nooit beslissend geweest in finales. Dus niet de beste speler aller tijden. Dan zou ik kiezen voor sjaak polak, beste persoonlijkheid ooit, en ooit ff topscoorder geweest bij sparta met 7 goals, als verdediger

Hij is zeker wel een van de beste ooit, en hij wordt met de dag zoveel beter. Een ongekend niveau haalt hij door de jaren heen. Ronaldo is een sieraad voor de sport.

Please, Ronaldo is echt niet de beste aller tijden!

26 december 2014 om 22:41

Niet eens in de top 10? Noen dan?

26 december 2014 om 22:47

Scholes, Cruijff, Maradona, Pele, Zidane, Messi, ronaldhino, beckenbauer, R9, san marco

26 december 2014 om 22:55

Scholes op noemen is al een grap, maar Ronaldo9 opnoemen die alleen maar blessures kende en een kort Carrière hoort er niet in. Van Basten geld het zelfde voor. Ronaldinho heeft maar paar jaar gepiekt, die kun je niet in dat rijtje zetten...

26 december 2014 om 23:01

Volgens mij heb jij Scholes nooit zien spelen.. En het gaat niet om de meest succesvolle, maar beste voetballer...

26 december 2014 om 23:06

Scholes sowieso al niet. Messi staat nu al in zijn schaduw. Ronaldinho heeft veel te kort gepiekt. De andere spelers komen eerder in het rijtje. Al hoort Romario daar ook zeker in.

26 december 2014 om 23:09

Mijn (Objectieve top 10) Maradonna, Cruyff, Pele, Garrincha, Zidane, Messi, Beckenbauer, Ruud Gullit, Ronaldinho (op zn piek) en dan CR7

26 december 2014 om 23:58

Scholes was in het algemeen eigenlijk beter dan Zidane. De balcontrole, dribbel en de kracht om de grootste wedstrijden naar je hand te zetten was waarom Zidane beter is.

Maar Scholes was vrijwel net zo goed. Dat bij Barcelona middenvelders volgens de 'Scholes-methode' worden opgevoed geeft het ook aan.

Onderschat Scholes niet. Mensen hebben vaak te weinig van de jonge Scholes gezien of zijn vergeten hoe goed hij daadwerkelijk was.

Veron was ook van dat niveau en had zelfs in plaats van Zidane een Gouden Bal moeten krijgen toentertijd. Jammere was dat hij zijn niveau nooit meer haalde bij United.

27 december 2014 om 00:02

@fcda

Hoelang iemand presteert moet niet tellen. Als iemand een jaar een extreem niveau haalt en alle records op vrijwel onmogelijke manier breekt is hij gewoon een van de beste of de beste aller tijden.

Ronaldinho haalde in 3 jaar een niveau waar weinig spelers ooit aan zijn gekomen. Vind jij het dan logisch om hem lager te zetten dan mensen met een minder hoge top maar lange duratie?

27 december 2014 om 00:07

Welke records heeft Ronaldinho dan verbroken om bij de beste te horen?

27 december 2014 om 00:37

In die 2 maanden dat ik in het buitenland zat en dus de piek van ronaldinho gemist.

27 december 2014 om 01:02

@fcda denk is even na.
Messi op zijn hoogtepunt of Ronaldo op zijn hoogte punt. Dan is Messi overduidelijk 2 klasse beter dat zal ieder persoon zeggen die ook maar een beetje objectief kan reageren.

Versta me niet verkeerd Ronaldo is een geweldige voetballer maar om nou te zeggen dat Messi in zijn schaduw staat is gewoon lachwekkend. Ja hij presteert momenteel beter. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat Real Madrid in hun beste vorm allertijden zit. Terwijl Ronaldo niet beter en ook niet slechter is geworden.

Over de poll he, je moet 80+ jaar ouder zijn om daar over te oordelen. Ik ben 15 en heb alleen CR7 en messi meegemaakt, anderen Pele en Maradonna en vast nog veel meer spelers. De discussie zou altijd blijven bestaan.

27 december 2014 om 06:15

Maar het lijkt me duidelijk? Ronaldo is niet mijn beste speler aller tijden.

Tja deze woorden zijn niet verwonderlijk als ze uitgesproken door iemand die Ronaldo goed kent, fan van hem is en nog belangrijker zijn zaakwaarnemer is. Overigens gaat hij wel een beetje te ver door te zeggen dat Ronaldo de beste voetballer ooit is. Althans dat is mijn bescheiden mening.

Deze man likt Ronaldo helemaal schoon.. Ronaldo heeft de pech dat die in de tijdperk van Messi zit, komt hij hier met zijn onzin.. Ronaldo beste allertijden? Laat me niet lachen... Hij behoort niet eens in de top 10.

26 december 2014 om 22:49

Waarom niet? En graag uitleggen met argumenten. Voor mij hoort hij er zeker in. Beslist keer op keer wedstrijden, met goals/assists/geweldige acties.

Hahaha die poll ook. Jongens alsjeblieft hee wat een niveau dat 60 procent dit ook echt denkt.

Die zaakwaarnemer ook. Totaal respectloos naar andere spelers (lees: messi) toe ook weer en natuurlijk totaal niet serieus te nemen.

26 december 2014 om 22:32

Jij begrijpt het woord respect niet ? Omdat hij vind dat iemand anders de beste is heeft hij geen respect voor Messi ? Wat een belachelijke redenatie.

26 december 2014 om 22:47

Als je weet dat er op hetzelfde moment iemand rondloopt met betere statistieken (en met veel meer spelaandeel, maar dan nog terzijde), toch met droge ogen zoiets beweert dan ben je in mijn optiek respectloos ja.
En dan heb ik t nog niet eens over de grootse spelers van vroeger die hij ook te kort doet met deze uitspraken.
Ronaldo is een atleet en een geweldige afmaker maar de beste voetballer is hij sowieso niet.

26 december 2014 om 22:51

De statistieken gaan steeds meer in het voordeel van ronaldo komen. Dus het is meer dan logisch om dit te zeggen. Geweldige afmaker? Alleen dat? Geweldige voetballer bedoel je! Hij kan alles met de bal

26 december 2014 om 22:58

Jij begrijpt dus simpelweg niet wat respect inhoud. Zeer spijtig voor jou. Iemand de beste vinden is subjectief, zoek maar op wat dat betekent.

27 december 2014 om 01:52

En beste voetballer ooit beoordeel je niet op statistieken alleen toch.. ja.. en wat betekenen deze statistieken. Dat hij de meeste doelpunten maakt.. maar is hij daarmee de beste afmaker?

Iemand de beste voetballer vinden is altijd op basis van mening. Maradona of pele, beatles of stones, pepsi of cola, ronaldo of messi... een mening vormt op basis van eigen inzicht. Ronaldo staat niet in mijn top 10. Vind het een fantastische voetballer en momenteel de best presterende in de wereld. Maar (voor mij) niet in de top 10 of 20 van beste voetballers. Dat is toch geen ramp ook dat ik dat vind lijkt me.

Dat mensen het raar vinden dat 60% Ronaldo een van de besten ter Wereld is. De meeste mensen hebben mensen als Maradonna etc niet meegemaakt. Ik ook niet. Daarom zien zij eerder een persoon als Ronaldo als een van de besten allertijden. Niks raars.

Nou Ronaldo is echt niet de beste voetballer aller tijden. Dat is een illusie. Maar ik verwacht ook niet anders dan dat zijn zaakwaarnemer en goede vriend dit over hem zegt. (het is niet geheel objectief). misschien dat Ronaldo over 6 jaar wel van zichzelf vind dat hij de beste voetballer aller tijden is en dat mag maar denk dat het merendeel van de voetbalfans en voetballiefhebbers Ronaldo absoluut niet op nr 1 hebben staan, en ik heb hem zeer zeker niet in mijn top 3 staan.

26 december 2014 om 23:03

Dus jij spreekt voor het merendeel van de voetbalfans ? Goed bezig. Iemand de beste vinden is subjectief, hoef je niet zo'n pleidooi te schrijven dat jij hem niet de beste vindt. Je naam zegt namelijk al genoeg.

27 december 2014 om 00:15

Ach op hem moet je niet reageren. Nutteloze strijd wat eigenlijk elke zogezegde discussie is hier. Niemand komt om te discussiëren maar om hun mening te verkondigen, met als extreem geval; 19messi33.

Bij mij is C.ronaldo ook niet de beste aller tijden. Ook niet in mijn top drie en misschien net aan in mijn top 10. Ik daarentegen hoef er niet over te zeiken door constant vooral mijn eigen mening als argumenten te gebruiken. Ik kan dat als liefhebber van C.ronaldo, omdat ik voetbal net niet serieus genoeg kan nemen om voetballers als goden te behandeken waar we elke dag aan tafel het brood mee breken terwijl voetbal op staat.

Pélé, Ronaldo, Maradonna, Garrincha, Zidane, Messi, Cruyff, Romario, Di Stefano, Ronaldinho. C.ronaldo, Zico, Scholes, Beckenbauer, Bergkamp, Marco van Basten(vrij laat genoemd zie ik) Baresi en bijvoorbeeld Weah zijn spelers die ik dan nog zou willen noemen maar die lijst is ook heel groot.

Met alle respect voor Ronaldo maar Real is te groot om een nummer nooit meer te gebruiken. Ook niet als je Ronaldo heet en alle records aan gort schopt. Beste speler ter wereld en alle tijden maar Real blijft groter.

De beste speler aller tijden bestaat volgens mij gewoon niet

Beste speler allertijden in mijn ogen.

27 december 2014 om 01:48

(Dit is een eerlijke vraag, want ik ben gewoond nieuwsgierig). waarom is Ronaldo de beste voetballer aller tijden in jou ogen?

Volgens mij stel je een rugnummer niet 'niet meer beschikbaar'' op basis van kwaliteiten van de speler, maar de historie van de speler voor je club. Anders zou je bij Madrid inmiddels rugnummers boven de 100 moeten hebben. Die stafano was de beste, zou geen betere meer komen, maar daarna toch nog een hoop spelers die minstens zo goed waren. Een rugnummer van gerrard, terry, totti, lahm... die kan je straks vrijstellen. Maar de situatie van Ronaldo vind ik anders.. en dat heeft dus niks met zijn kwaliteiten te maken.. speelde niet altijd met dit nummer.. hij heeft wel geschiedenis geschreven bij en met Real, maar hij heeft niet de geschiedenis van Real geschreven..

Waarom hebben sommige mensen in godsnaam ja geklikt bij die poll hij is zeker niet de beste speler aller tijden.

Als ik Christiano Ronaldo zie zie ik hem dingen doen die ik hem nooit na zal kunnen doen, maar ik begrijp in ieder geval wel hoe en wat hij doet.
Als ik Messi, Ronaldinho, de andere Ronaldo, Maradona, noem ze allemaal maar op zie denk ik soms:
How on earth did you do that?! Zoveel balcontrole, zo veel manieren om de tegenstander op het verkeerde been te zetten, zoveel onverwachte dingen.

Als voetballiefhebber vind ik het om Ronaldo te zien voetballen helemaal niet leuk, maar in doelpunten presteert hij wel ongeëvenaard, nou ja, op Messi na dan en op snelheid e.d. verslaat hij al zijn tegenstanders.

Als je Ronaldo een praktisch willekeurige andere sport zou laten doen tegen de andere namen die ik eerder noemde zou hij in 9 van de 10 gevallen de beste van het rijtje zijn.

26 december 2014 om 22:58

Als voetballiefhebber bent dan moet je kunnen genieten van Ronaldo, van de actie,s afstand schoten de dribbels mooie goals. Onvoorstelbaar dat je niet van Ronaldo kan genieten. Sprongkracht cetera en cetera..

27 december 2014 om 00:36

Ik houd van voetbal, maar geniet niet van die beste man. Ik begrijp None heel.goed.

27 december 2014 om 00:38

Dat jij cr7 een sensatie vind en hij niet,maakt hem niet een mindere liefhebber. Sterker nog, hij kijkt naar de liefde voor de bal! Schoonheid! Niet dat ding in de goal willen rammen om daarna een standbeeld te claimen

27 december 2014 om 10:46

Oh, ik vind het wel knap en waardeer hem enorm en dergelijke, maar het is allemaal aangeleerd, ingestudeerd, voorspelbaar.
Het is heel effectief, maar ik zie het een beetje als Chelsea dat de CL won, of als Italië een Wk.
Natuurlijk heeft Italië 3 Wk's gewonnen e.d. Maar ik kijk toch liever naar het Brazilië of Argentinië.

Ronaldo is de snelste, de sterkste, de fanatiekste en heeft ook de grootste conditie, als er atletiek gedaan wordt laat hij praktisch alle concurrentie kansloos achter zich, maar of ik dat het leukste voetbal vind?

Ik vind het een beetje vergelijkbaar met dit:
Politie vs Mercedes C63amg
https://www.youtube.com/watch?v=ck3qgleair4
(/watch?v=ck3qgleair4)

en http://www.dumpert.nl/mediabase/6618051/927908e7/d... (http://www.dumpert.nl/ mediabase/6618051/ 927908e7/ dumpert_pliesieachtervolgingen .html)
Politie tegen Renault Megane

Natuurlijk is de AMG effectiever in het ontsnappen van de politie, maar om te zien is de Renault veel indrukwekkender, vind ik dan.

Links ff googelen

Als zelfs Raul en Di Stefano die privilege niet hebben gehad, dan Cristiano ook niet!
Het gaat mij te ver om te zeggen dat hij een grotere speler is in de historie van Real dan beide legendes! Di Stefano en Raul hebben daar cijfers neergelegd waar je U tegen zegt.

26 december 2014 om 23:21

Ronaldo beter dan di stefano of andersom?

26 december 2014 om 23:22

Sorry, was reactie op fcda..

Ronaldo zijn cijfers zijn juist beter. Ronaldo heeft het juist met cijfers, de andere ook buiten het veld, Raúl zijn cijfers zijn juist matig. Di Stefano niet, maar dat is uiteraard een andere tijdperk waarin hij heel belangrijk was. Misschien wel de beste Argentijn ooit boven Maradona.

26 december 2014 om 23:31

Heb het niet alleen over goals, maar ook cups en landstitels, Cl.
En het publiek op de banken krijgen, harten verwarmen etc..casillas bijvoorbeeld heeft nog nooit gescoord maar is toch een clublegende.
En zo matig zijn die cijfers van Raul niet hoor Cristiano heeft misschien 20 goals meer gemaakt.

26 december 2014 om 23:34

is ronaldo beter dan di stefano of..? Want uit je verhaal begrijp ik dat ronaldo beter is dan di stefano, want voor di stefano was het qua tijdperk minder lastig.

Ik vind dit een arrogante reactie van Mendes vooral dat hij Neymar erbij betrekt dat hij pech heeft, terwijl hij nog maar 22 is en min of meer even ver staat qua ontwikkeling zoals Ronaldo bij Manu in 2007, Neymar zijn statistieken zullen voorlopig misschien 1 jaar achter lopen op die van C.ronaldo toen maar met Brazilië is Neymar in mijn ogen al een even groot succes op 22 jarige leeftijd zoals de Ronaldo met Portugal op het WK in 2006. En daarna is Ronaldo eigenlijk nooit belangrijker geworden voor Portugal terwijl Neymar nu nog de tijd heeft om nog meer te stunten met Brazilië, jammer voor hem dat hij geblesseerd was en de schade op afgelopen WK tegen Duitsland misschien beperkter kon houden.

Voor de rest kan ik niet oordelen dat Ronaldo de allerbeste is ooit maar voor 2014 was hij de beste. Ik denk dat ik toch Messi zijn beste jaren van begin 2009 tot einde 2012 in deze generatie nog boven Ronaldo van 2013 en 2014 verkies.
Het staat onderling voor de Gouden Bal 3 - 4 voor Messi en dat is de terechte weergave van wie de beste is in deze generatie, in de veronderstelling dat Ronaldo hem terug wint.

De enigen die kunnen oordelen wie de allerbeste of wie tot de top -5 of top -10 hoort zijn mensen die 80 zijn zoals iemand al aanhaalde in de bovenste reacties.

Wij tussen 18 en 40 hebben de generatie Zidane,raul, R9, Ronaldinho, Cr7 en Messi meegemaakt en misschien nog Maradonna, Di Stefano enzovoort. Of je moet de hele voetbalgeschiedenis goed herbekeken hebben van in de tijd van Pele toen de eerste zwart wit beelden uitkwamen om te kunnen oordelen.

Ik snap niet dat deze discussie nu wordt gevoerd terwijl Ronaldo misschien nog wel zeker 3 jaar doorgaat zoals nu.

Wat nou als Ronaldo nog 5 jaar alle records aan flarden schiet en Messi nog 2 jaar doorgaat zoals nu. Je weet niet hoe het gaat lopen. Als ze beide gestopt zijn kan je duidelijk discusseren. En naar mijn inziens zullen ze dan beide als de beste spelers ooit gezien worden.

Maar op dit moment zijn het alleen maar fanboys reacties over wie de beste is. En dat Ronaldo volgens sommige niet eens in de top 10 zit is echt te belachelijk voor woorden.

27 december 2014 om 01:45

Ik denk dat een top 3 of 5 of 10 altijd persoonlijk is. Er zijn zat fantastische spelers, die absoluut nooit in mijn too 10 komen. Terwijl die misschien iemand anders zijn top 10 vormen. Ik kan ook kiesen uit een stuk meer voetballers dan de gemiddelde vz-ganger en andere weer veel meer dan ik. Het is opzich niet zo gek dat het gebeurd. Hij staat ook bij lange na niet in mijn top 10 of 20 zelfs. Maakt hem niet slecht ofzo, hij is fantastisch in wat hij doet, maar hij heeft bijzonder weinig in zich wat mij echt naar hem toe doet trekken.

Hedendaagse voetballers kan je totaal niet vergelijken met spelers van toen (Cruyff, Maradona etc). Het voetbal heeft in totaliteit een evolutie doorgemaakt en alles is sneller en het gemiddelde niveau ligt hoger dan vroeger. Ik betwijfel of een Cruyff of wie dan ook in het hedendaagse voetbal uit de verf zou komen.

Je moet bijna blind zijn om zulke achterlijke uitspraken te doen. Er zijn in de geschiedenis, voetbaltechnisch gezien, veel betere voetballers geweest dan Cristiano. Op het gebied van doelpunten maken schaar ik hem tot een illuster rijtje, maar we moeten niet gaan overdrijven.

Je liegt gewoon tegen jezelf als je uitspraken als die van Jorge Mendes doet en ze daadwerkelijk gelooft. Die uitspraken gaan echt te ver. Messi, Maradona, Cruijff, Garrincha, Pelé, Zidane, Ronaldinho, Ronaldo en Di Stefano, die waren allen al beter en dan kan ik er wel nog een paar opnoemen.

Als we gaan redeneren ala Jorge Mendes kan Gerd Müller ook worden gezien als de beste voetballer ooit. Bizar dit..

'hoe subjectief je ook bent? Ik heb 1 poster in m'n kamer (van Ronaldo...) en 1 vlag (van Club Brugge) dus je kan moeilijk zeggen dat ik anti-Ronaldo ofzo ben. '

Dit is de kern van het bedroevende niveau hier op vz. Dank je wel voor het belichamen van de gemiddelde vz'er

Aub zeg, nu wilt hij ook nog de nummer 7 patenteren, wanneer heeft een mens genoeg eigenlijk, Ronaldo is echt walgelijk, de grootste voetballer? Denk t niet , de grootste narcist allertijden is hij alvast wel

De Messi van Barcelona 08-12 is voor mij de beste voetballer ooit. Hij heeft bijna alle records verbroken scoorde aan de lopende band en niemand wist hem af te stoppen. Ik denk ook niet dat er ooit nog zo iemand komt. Al is CR7 op dit moment beter maar dat maakt hem nog niet gelijk de beste ooit.

Groot gelijk! Respect voor alle voorgangers. Het maakt niet uit wie je de beste vindt eigenlijk

In mijn ogen is paolo maldini de allergrootste, waarom praat niemand over hem? Omdat hij een verdediger is? En geen 30 goals per seizoen binnenschoot? Deze held heeft 25jaar op het hoogste niveau gespeeld, won alles wat er te winnen was behalve het wk wat onbegrijpelijk was met het sterke italie van toen. Kijk naar zijn palmares en wiens carriere hij allemaal overleefde ondanks zijn leeftijd. Maradona zei zelf dat maldini zijn moeilijkste tegenstander was, ook ronaldo zei dit over hem en nesta. Hij won 5x de CL, ronaldo en messi hebben er samen 5! Hij verdiende de gouden bal zeker 1 keer te winnen maar men ziet matthias sammer blijkbaar liever winnen?!? Speelde meer dan 1000officiele wedstrijden voor milan dat alleen verdient al bewondering! En nee ik ben geen milan-fan, integendeel juventus is mijn club! Een top 10 opstellen van de beste ooit is onmogelijk er zijn meer dan 50 unieke voetballers geweest.. Hier zijn enkele vermeldingen: maldini, baggio, riva, best, pele, maradona, platini, beckenbauer, van basten, gullit, zidane, ronaldo, cafu, zico, socrates, rummenigge, romario, stoichkov, del piero, nedved, okocha, xavi, pirlo, iniesta, rui costa. Enkele doelmannen buffon zoff maier schmeichel en dan recente spelers: kaka, messi, cristiano

Hoe kan C.ronaldo nou beter zijn,als die nog nooit beter is geweest op fifa qua punten dan messi?

Je kan Ronaldo pas de beste speler ooit vinden wanneer hij de meeste interlands (goals) heeft, meeste wedstrijden ooit, en het meeste doelpunten ooit

Tuurlijk ik zou mijn cliënte ok de hemel in prijzen als hij mij schatje rijkt maakt!!

Haha wat een grap C.Ronaldo is bij Real een geweldige afmaker, maar komt absoluut niet in de buurt van de beste in de voetbal geschiedenis. Wat een onzin word er tegenwoordig naar buiten gebracht zeg!

Meer dan de helft stemt ja op de poll. Mijn vertrouwen in voetbalsupporters is gezonken naar een dieptepunt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren