Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ajax bevecht PSV om boomlange 'nieuwe Zlatan''

Laatste update:

Aan het einde van november kwam naar buiten dat PSV het talent Gianluca Scamacca op bezoek kreeg en dat de Eindhovenaren zich graag wilden versterken met de aanvaller van AS Roma. PSV heeft echter te maken met de nodige concurrentie: het Southampton van Ronald Koeman werd al genoemd en nu schijnt ook Ajax belangstelling te hebben voor de Italiaan.

/

De vijftienjarige Scamacca denkt dat hij bij Roma geen echte kans maakt op een doorbraak in het betaalde voetbal en staat daarom open voor een verhuizing naar het buitenland. Beweerd wordt dat hij een overstap naar Nederland wel ziet zitten en PSV had de aanvaller dus al eens te gast. Voetbal International claimt dat ook Ajax Scamacca wil hebben.

De goaltjesdief wordt op Nieuwjaarsdag zestien jaar oud en mag vanaf die datum een contract tekenen in het buitenland. Scamacca wordt in Italië omschreven als 'de nieuwe Zlatan Ibrahimovic' en is bijzonder groot voor zijn leeftijd: hij is al 1,96 meter en daarmee een stuk groter, en fysiek sterker, dan zijn leeftijdsgenoten.

Denk je dat Gianluca Scamacca kans van slagen zou hebben in Nederland?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zag laatst een filmpje van hem (was ook bij VI geloof ik). Was wel lachwekkend. Hij is gewoon 3 koppen groter als zijn leeftijdsgenoten en zet iedereen aan de kant alsof het vliegen zijn. in de jeugd kan hij daarom excelleren en zich onderscheiden, ben benieuwd hoe hij het gaat doen als hij de volwassen profs komt.

17 december 2014 om 14:29

Eerste wat bij me opkwam. Laat hem eerst maar de overstap maken van jeugd naar senioren. Nu heeft hij profijt van zijn postuur, mischien later niet meer. Nieuwe Zlatan of nieuwe Crouch ??

17 december 2014 om 14:33

Als een Crouch bij Ajax of PSV speelt is ie de beste speler eredivisie..

17 december 2014 om 14:36

haha tuurlijk, want alles in het buitenland is altijd veel beter als hier

17 december 2014 om 15:18

@ De Wit

Gewoon in Jong Ajax in de jupiler league laten spelen. Dan traint hij tegen mensen als Mike vd Hoorn die net zo lang is en speelt hij op een niveau waar het vooral fysiek heel erg bikkelen is. Zodra hij daar ook al zijn duels wint door zijn fysiek heb je een perfecte 2e spits achter de hand voor het 1ste elftal.

17 december 2014 om 15:50

Hij heeft al bij Southampton getekend. Hij is ook bij Ajax aangeboden door zijn zaakwaarnemer Paolillo (die ook de agent is van Hachim Matsour) maar Ajax heeft er niks mee gedaan.

Bij PSV heeft hij ook rond gekeken maar de faciliteiten bij Soton zijn beter en daar heeft hij ook een uitstekende kans om door te stromen naar het eerste. Soton heeft ook dit seizoen al veel nieuwe talenten laten doorbreken (hesketh, Targett, Ward-Prowse, Isgrove, Reed etc).

Dit keer met bron voordat Zone hem weer verwijderd: Het gezin Paolillo en de Nederlandse en in Nederland wonende halfbroer van Scamacca. Zijn gezin heeft een mooi restaurant in Emmeloord.

17 december 2014 om 16:03

Ajax blijft ook "eigen jeugd" kopen he, wanneer gaan ze is vanaf de D-jeugd opleiden?

17 december 2014 om 16:08

Al die Ajacieden en PSV'ers lopen nu zijn komst toe te juichen, als er een eigen jeugdspeler wordt verkocht is het klagen en kinderhandel!

17 december 2014 om 16:09

@scf08

Ik wil je geloofwaardigheid niet in twijfel trekken, maar als hij al heeft getekend bij Southampton is dat natuurlijk niet volgens de regels, aangezien hij pas mag tekenen vanaf zijn 16e verjaardag. Als jouw bron inderdaad zo betrouwbaar is, ben ik erg benieuwd of je daar ook een verklaring voor hebt.

17 december 2014 om 16:16

Er zijn gelukkig nog genoeg spelers hoor: Klaassen, Veltman, Van Rhijn, Riedewald, Kishna (C-jeugd), Denswil. Spelers als Blind, Anita en Vermeer hebben ook heel lang veel jeugdelftallen doorlopen. Je beseft ook wel dat vanaf de D-tjes opleiden erg lastig is? Daarnaast " koopt" Ajax nu veel jeugd omdat het niveau de afgelopen 10 jaar erg achteruit gegaan is, pas sinds de reorganisatie is alles weer op orde en dit gaat pas over een jaar of twee zijn vruchten afwerpen,

17 december 2014 om 16:37

Pruikelaar, loopt genoeg.
calimero.
En met dooddoeners als ''eigen jeugd'' kan ik ook niks, zo triest.

17 december 2014 om 16:53

De goaltjesdief wordt op Nieuwjaarsdag zestien jaar oud en mag vanaf die datum een contract tekenen in het buitenland

Raar dat Scamacca al getekend heeft...

17 december 2014 om 17:25

Gewoon een mondelinge overeenkomst. De transfermarkt gaat open op zijn verjaardag.

Bij Feyenoord in de jeugd loopt ook al een maand een Australiër die officieel nog geen contract heeft getekend en van Southampton is gekomen. Mag nog geen wedstrijden spelen omdat hij ook moet wachten tot de transfermarkt open gaat maar hij woont al wel in R'dam.

17 december 2014 om 18:33

Vd Hoor is geen 1.96m. Die lengte van hem is toch bijzonder. Hij oogde daarnaast ook vrij bewegelijk voor een lange slungel.

17 december 2014 om 20:32

Scf08
Wat heb jij in hemelsnaam gerookt vanmiddag?!xd

17 december 2014 om 14:32

Inderdaad. Je ziet wel vaker bij dit soort jongens dat ze het uiteindelijk op techniek laten liggen naarmate ze ouder worden. Maargoed, de Ajax-school is goed in het trainen op technische aspecten, dus laat hem maar een stage komen lopen!

17 december 2014 om 15:18

inderdaad, ze worden in de jeugd nooit echt uitgedaagd omdat ze alle duels enzo winnen simpelweg omdat ze groter en sterker zijn.
Zodra ze dan ouder worden en tegen spelers moeten spelen die net zo sterk en groot zijn moeten ze het op techniek doen, iets dat ze nooit hebben moeten opbouwen.

Ik denk dat hij Ajax of PSV wel een goede stap voor hem zou zijn.
Deze kunnen hem dan regelmatig bij Jong Ajax/psv laten spelen waar hij tegen oudere spelers speelt.

17 december 2014 om 18:21

Laat maar komen! Zo'n beest hebben we nodig die iedereen aan de kant zet. Al is het natuurlijk de vraag hoe die dat tegen 'mannen' doet. Maar die zijn er toch weinig in de eredivisie haha.

15 jaar en al een flink plakplaatje op z'n been..

Dit wordt weer zo'n hype...

Ik ken hem niet, maar zoals in tekst staat is hij enorm groot en sterk voor zijn leeftijd.
Dan is het altijd maar de vraag of hij er nu (figuurlijk) boven uitsteekt dankzij zijn kwaliteiten, of puur door zijn fysiek. Hij zal fysiek niet altijd zo veel beter blijven dan zn tegenstanders en dan zal ie een stuk minder waardevol zijn wss

17 december 2014 om 14:30

Met zijn 1.96m zal hij altijd wel fysiek sterker blijven dan zijn tegenstanders hoor. Ken weinig verdedigers die bijna 2 meter zijn. Dus op dat vlak kan hij het wel winnen, echter zullen de verschillen wel kleiner zijn. Vraag is of hij voetballend nog een beetje wat kan of dat hij nu in de jeugd puur op fysiek voetbalt of dat hij ook technisch nog aardig onderbouwd is.

17 december 2014 om 15:22

@ Dd28

Als je op je 15e al zo ongelofelijk lang en ook sterk bent. Dan zul je altijd een voorsprong blijven houden en zeker wanneer je het blijft ontwikkelen. Fysiek sterke spitsen hebben toch altijd een voordeel omdat ze al balvast en kopsterk zijn. Als hij (bijvoorbeeld) nu bij Ajax aansluit en je hem in Jong Ajax laat spelen en trainen. Dan traint hij tegen Mike vd Hoorn (net zo lang) en speelt hij in de Juplier league ook virj veel fysiek voetbal. Mocht hij dan nog steeds veel scoren. Dan heb je een perfecte 2e spits die als kapstok kan dienen voor een ploeg.

Dan hoef je voetballend geeneens uitzonderlijk te zijn. Balletje vasthouden, terug kaatsen. Diepgaan en de voorzetten er in koppen. Dat soor tspel is hem op zijn lijf geschreven natuurlijk

17 december 2014 om 16:08

Die voorsprong wordt wel minder hoor. Nu speelt hij tegen jochies terwijl hij het lichaam van een volwassene heeft. Straks speelt hij tegen volwassenen en met zijn 1.96m is hij nog steeds imposant, maar is het verschil wel wat kleiner. Als hij het nu puur op fysieke kracht doet dan denk ik dat hij bij de senioren minder goed uit de voeten komt. Als hij voetballend ook nog prima is dan kan het een grote speler worden (haha, hij is al groot).

Als hij voetballend ook goed is zie ik niet waarom die kans niet mogelijk is.

Ik hoorde dat hij familie hier in Nederland had zitten? Kan dat?

Je denkt toch niet dat een 15-jarige Italiaan van AS Roma naar Ajax, Southampton of PSV wil komen he?

17 december 2014 om 14:30

Hij wilt het zelf. Het is een beetje gek maar hij ziet dat zelf graag zitten.

17 december 2014 om 14:31

Naar Ajax zeker wel een van de beste opleidingen van de wereld.

17 december 2014 om 15:18

Gebasseerd op? Wie is de laatste zelf opgeleide speler van Ajax die het tot de echte Europese top heeft geschopt?
Ik denk dat de opleiding van Ajax enkel nog van haar naam geniet. Maar qua producten uit de jeugd van de afgelopen jaren zie ik ajax niet als een van de beste opleidingen ter wereld!

17 december 2014 om 15:25

@ Sebasbies

Uhm, vorig jaar nog officieel de meest geleverde prof spelers in heel Europa. Afgelopen zomer nog een transfer van Daley Blind naar Manchester United. Om zo eens 2 voorbeelden te noemen. De jaren er voor zijn natuurlijk Alderweireld (atletico) Vertonghen (spurs) Eriksen (spurs) vd Wiel (psg) De Jong (newcastle) Anita (newcastle) zo een aantal spelers op te noemen.

Daarnaast komen clubs als Arsenal, City, Barcelona en Bayern Munchen graag op bezoek bij Ajax om te kijken hoe dingen geregeld zijn en hoe ze spelers op leiden.

Daarnaast kiezen spelers als Cerny, Muric en Andersen bijvoorbeeld bewust voor Ajax ondanks dat ze aanbiedingen hadden van andere grotere clubs.

17 december 2014 om 15:32

Uhh, dus je bevestigd gewoon wat Sebasbies typt, weinig tot geen spelers naar de top, wel naar de subtop, maar daar zit hij al, daarvoor hoeft die jongen dus niet naar Ajax te komen

17 december 2014 om 15:59

@ Wandering

Ach wat is tegenwoordig de top. Daar schaar ik een stuk of 10 clubs onder denk maar dan houd het wel op. Zoveel echte top clubs zijn er niet en dus zijn er ook niet zoveel mogelijkheden om daar terecht te komen. Als je bedenkt dat vd Wiel en Blind bij respectievelijk PSG en United zitten praat je over 2 transfers naar topclubs in 3 jaar tijd. En als je bedenkt dat Suarez ondertussen ook bij Barcelona voetbalt. Die had ik express achterwege gelaten.

- Duitsland (bayern en Borussia)
- Spanje (real, Barcelona en Atletico)
- Frankrijk (psg)
- Engeland (city, Chelsea, United)
- Italië (juventus)

Clubs als Sevilla, Leverkussen, Arsenal, Spurs, Milan, AS Roma schaar ik onder de subtop van Europa. En als je daar als speler terecht komt vanaf Ajax dan heb je het niet zo slecht voor elkaar. En als je bedenkt dat zowel Vertonghen, Eriksen, Vd Wiel bijvoorbeeld allemaal basis speler zijn dan doet Ajax het nog niet zo slecht.

Maar zeker als je bedenkt wat er met jeugd spelers gebeurt. Peeters naar Madrid, Dilrosun naar City, Mensah naar United, Bouy naar Juventus om wederom een paar voorbeelden te geven.

En als ik dan zie dat we met Fisscher, Ghazi, Kishna, Zivkovic, Klaassen, Andersen vrij veel talenvolle voetballers hebben lopen. Dan zou ik niet weten waarom we de komende 3 jaar het rijtje van transfers niet in stand kunnen houden.

Oftewel, ik bevestig wat ik wil bevestigen. Ajax is wel degelijk 1 van de beste opleidingen en springplanken naar de europese top. Er si geen enkele club die zoveel transfers naar (sub)top clubs realiseert als Ajax.

17 december 2014 om 16:11

Moet Ajax dan jaarlijks spelers afleveren aan de top? Dat is niet te doen. Je hebt ongeveer 8 topclubs, die halen spelers overal vandaan waaronder dus Ajax. Het is onrealistisch om te denken dat Ajax wel eventjes 1 of 2 spelers per seizoen naar een Real Madrid brengt.

Spelers als Eriksen, Vd Wiel, De Jong, Blind etc. zijn prima spelers en doen het aardig in het buitenland.

17 december 2014 om 16:13

@D-Bergkamp

Wel eerlijk blijven, ben het grotendeels met je eens maar spelers als Fisscher, Kishna, Zivkovic, Eriksen, Andersen, Cerny, Muric en Vertonghen
Zijn niet door Ajax opgeleid en Suarez hoef je niet achterwege te laten die kan je zelfs helemaal weg laten.
Veel spelers die Ajax heeft opgeleid de laatste jaren zijn nou niet echt geslaagd bij een topclub maar dat maakt niet uit.
Ik denk dat als je kijkt naar hoe je opleid dat het belangrijker is idd dat ze je nog zien staan .

17 december 2014 om 17:16

Daley Blind afgelopen seizoen verkocht aan Manchester United. Daarvoor nog van der Wiel naar PSG wat op dit moment gewoon Europese top is. Aldeweireld naar Atletico, Eriksen en Vertonghen naar Spurs wat ook gewoon top clubs zijn.

17 december 2014 om 17:19

Klopt Campbell liep vorige week nog stage voor Arsenal bij Ajax. En die Zweedse ex Ajacied was er deze maand ook nog. Petterson heet die geloof ik ? De huidige jeugdspelers zijn in kwaliteit ook veel beter dan de jeugdspelers van de afgelopen 10 jaar.

17 december 2014 om 18:20

Petterson is scout, oa voor Ajax, die was daar niet om iets op te steken zoals Campbell.

17 december 2014 om 19:13

Hij heeft anders wel degelijk een rondleiding gekregen. En gezien hoe Ajax talenten opleidt.

18 december 2014 om 09:23

@ Jouses

Als je eens goed leest zul je zien dat je eigen post vrij onzinnig is. In mijn eerste reactie liet ik namelijk Suarez als achterwege en in mijn 2e post zet ik er zelfs nog bij dat ik hem express achterwege had gelaten. Vertonghen kwam van Beerschot waar Ajax een samenwerkingsverband mee had.

Fisscher, Kishna (C jeugd), Zivkovic, Eriksen, Andersen, Cerny, Muric zijn straks allemaal deels opgeleid door Ajax. Weliswaar niet volledig vanaf de F jeugd maar dat is toch ook niet verplicht? Als ze tussen hun 16e en 21ste bij Ajax spelen heeft Ajax ze 5 jaar opgeleid. Dus dan zijn het wel degelijk opgeleide spelers.

De speler in kwestie van AS Roma is 15 jaar en word zometeen 16. Oftewel juist die namen die ik noemde zijn DE perfecte voorbeelden over hoe goed het kan gaan met spelers.

17 december 2014 om 14:39

"de vijftienjarige Scamacca denkt dat hij bij Roma geen echte kans maakt op een doorbraak in het betaalde voetbal en staat daarom open voor een verhuizing naar het buitenland. Beweerd wordt dat hij een overstap naar Nederland wel ziet zitten"

Als ik jouw was zal ik eerst de tekst maar gaan lezen.

Lol al 1.96 op zijn 16e. Ik hoop dat hij dan nog wel wat sierlijkheid en techniek in zijn spel kan brengen. Vaak zijn dit soort lange spitsen van die houterige bonenstaken zoals Crouch en van Hooijdonck. Zijn er maar weinig die en zo lang zijn en ook nog met hun lichaam overweg kunnen gaan. En hij zal nog wel een paar jaar groeien.

Verder word ik altijd zo moe van dat getouwtrek om jonge spelers. Waar gaat ie heen?? Nouuu... Wie zal het zeggen?? Zoals die Odegaard. Dat continue de massa in spanning houden door de media omdat ze niets beters te melden hebben en wat dan gaat over jeugdspelers die nog niks gepresteerd hebben.

De hype die voetbal geworden is gaat verder en verder... we hebben al niet meer genoeg aan 20 jarige talenten we gaan nu al de next zlatan of messi van 15 uitroepen! Ik vind het echt triest worden.
Ten eerste, hoeveel talent je ook hebt op je 15e, of je een topper wordt is van zoveel ontwikkelings factorena fhankelijk dat het praktisch onmogelijk is om dit te voorspellen. Dus iedereen die in dit soort berichten over Odegaard of Mastour of Scamacca gelooft, raad ik aan om eens Nii Lamptey of Freddie Adu op te zoeken.....
Verder zal geen enkel Italiaans supertalent ooit Italie verlaten voor NL. Buiten het feit dat Italianen over het algemeen extreem nationalistisch zijn, zijn ze bovendien ook nog zeer zuinig op hun talenten. Je kan over de Serie A veel zeggen, bijvoorbeeld dat ze verdedigend spelen, maar ze geven hun eigen Italiaanse talenten echt wel een kans.

17 december 2014 om 14:40

Denk dat heel veel italiaanse talenten dat niet met jou eens zijn. Italie staat er juist niet bekend om om spelers op jonge leeftijd een kans te geven.

17 december 2014 om 14:49

We waar man, ze hebben totaal geen geld en dat is de jeugd alleen maar ten goede gekomen. In elke club staan er wel een paar jonge italiaanse 20ers. Pogba is geen itiaiaan, maar krijgt geen kans in Manchester en wel bij Juve. Destro al jaren in basis Roma.

17 december 2014 om 14:50

En terecht als je als competitie niet nog verder wil afzakken moet je toch overwegend ervaren spelers behouden, trouwens ze krijgen wel genoeg de kans hoor alleen in Nederland is het wel heel extreem met jonge spelers maar dat betekent niet dat ze in Italië b.v niet veel de kans krijgen, dat is een beetje onzinnig. De echte talenten zullen altijd de kans krijgen behalve bij Inter.

17 december 2014 om 14:53

Je hebt helemaal gelijk wat dat betreft Clark Kent. Dit seizoen breekt er echt weer veel door, kijk naar een Okaka, Babacar, Gabbiadini, Sportiello, Scuffet, Bertolacci die zich dit seizoen echt laten zien. En afgelopen weekend was daar bij Genoa opeens Eugenio Lamanna, een jonge keeper uit de eigen jeugd vgm die gelijk een penalty pakte. Natuurlijk zegt dat nog niks maar hij laat zeker potentie zien.

17 december 2014 om 17:58

ok in Italie breken heel veel jonge talenten door.

17 december 2014 om 15:33

@ Clarkkent2

Mensen moeten inderdaad realistisch blijven kijken. Spelers worden ongelofeljk snel gehyped en altijd zijn we maar op zoek naar de volgende die of de volgende dat. Eigenlijk te bizar voor woorden. Waarom kunnen we niet genieten van de spelers die er zijn. Er zijn zoveel spelers die geweldig kunnen voetballen en schijnbaar zijn we alleen maar in discussie over wie beter is.

En Italié is vrij zuinig op hun talenten, natuurlijk blijven er altijd uitzonderingen van spelers die graag willen vertrekken. Zo vertrokken er afgelopen zomer ook 3 spelers bij Ajax vanwege diverse redenen.

Ik heb nooit zo'n vertrouwen in dit soort jongens. Hij steekt er waarschijnlijk alleen letterlijk en figuurlijk uit door zijn fysiek en niet door zijn voetbalkunsten. Ik snap ook niet dat ze hem in italie niet met meer weerstand laten trainen want in dat filmpje sloeg het nergens op.

De nieuwe Zlatan of de nieuwe Freddy Adu? Denk dat het voor hem wel beter is om naar een Nederlandse club te verhuizen dan in Italie te blijven of te kiezen voor Southampton. Ben benieuwd. Ödegaard en hij in één team... hmmm...

17 december 2014 om 14:40

Ik hoor iedereen praten over adu? Ken hem niet.. was dat ook een veelbelovende speler?

17 december 2014 om 14:43

Freddy Adu, had op z'n 15e een miljoenencontract met Nike Usa, werd gebombardeerd tot wonderkind, speelt nu bij het Servische FK Jagodina...

17 december 2014 om 14:50

Wie ben je liever: Melvin Platje of Freddy Adu? Kwalitatief zal men elkaar niet veel ontlopen, echter heel Freddy Adu al menig miljoenencontract gehad

17 december 2014 om 16:04

Ik zeg niet wie ik wil zijn, legde alleen uit wie Freddy Adu is. Voor het geld hoeft hij idd niet meer te voetballen.

17 december 2014 om 16:14

Freddy Adu was de nieuwe Pele, kreeg op zijn 15e of 16e al een miljoenencontract en debuteerde ook op die leeftijd in de MLS (eredivisie in de Vs). Echter, 2 jaar later had hij nog steeds amper wedstrijden gespeeld, wat toch aangaf dat het niet zo'n groot talent was, en uiteindelijk vertrok hij naar Europa (dacht Benfica), maar presteerde daar niets en begon te zwerven langs diverse clubs zonder echt door te breken.

Hij werd gewoon gehypt en Nike pakte dit op/versterkte dit door het contract. Er waren simpelweg grotere talenten in de VS, maar daar was minder aandacht voor.

Filmpje bij VI gezien, technisch vond ik het niet bepaald indrukwekkend...
Opvallende verschijning door lengte en fysiek en hij heeft genoeg jaren te gaan om technisch veel bij te leren maar de techniek van Zlatan zal hij nooit krijgen, daarvoor was het bij dat filmpje te beperkten ik geloof dat je ook enige aanleg moet hebben...

De nieuwe Zlatan ja dat heb ik vaker gelezen,spelers als Kishna,muric zeggen ook dat ze de techniek van Zlatan hebben.ik zou deze jongen wel op een stage willen zien bij Ajax waardoor ze hem kunnen beoordelen of hij goed genoeg is.

Ouders of zaakwaarnemers die zich al rijk rekenen vanwege de grote clubs die achter hun jonge zoon aan zitten, kan ik niet begrijpen. De druk op zo een speler wordt immens groot. De kans dat ie dan "faalt" (niet de nieuwe Messi wordt) is wel erg groot. Daar raakt zo een jongen ook gestrest van. Gevolg: hij zal herinnert worden als de voetballer die ontzettend veel talent had, maar het nooit heeft laten zien.

Laat 'm toch rustig ontwikkelen in eigen land/competitie bij de club waar hij al jaren speelt. De media zal ongetwijfeld lovend zijn over "de nieuwe Zlatan", toch is dat nog altijd minder druk dan verhuizen naar een van de topclubs in het buitenland, waarvan men meteen verwacht dat je presteert.

17 december 2014 om 14:46

Ik ben het eens maar in dit geval gaat je hele verhaal niet echt op lijkt me...
Naar het lijkt is het namelijk zijn eigen keuze...

17 december 2014 om 14:49

Hij is 15...ik denk niet dat het alleen zijn beslissing is. Als je als ouders/zaakwaarnemer daar niet achter staat, dan krijg je dit soort gedachtes toch wel uit zijn hoofd? Vind het nogal een grote stap voor een jong kereltje.

17 december 2014 om 14:49

Je zegt wel dingen die kloppen in je betoog, het vreemde is dat je tekst verder totaal niet in acht neemt. In de tekst staat namelijk dat de speler geen kans op een doorbraak ziet en dus wil rondkijken in het buitenland of de kans daar groter is. In dit geval wil de speler dus niet per se hogerop of meer verdienen, hij wil zijn kans op een doorbraak vergroten en daar lijkt mij niks mis mee. Ik ben het wel met je eens dat zulke jongens niet altijd maar naar het buitenland moeten gaan, je kan ook gewoon een kleinere club uit de Serie A verkiezen, al staat de competitie misschien niet echt bekend als opleidingsinstituut.

17 december 2014 om 14:54

Als zaakwaarnemer of ouder maak je 'm toch duidelijk dat verhuizen naar het buitenland niet echt een slimme stap is? Hij wordt al de nieuwe Zlatan genoemd, dus ze verwachten er nogal wat van...dan zou ik hem adviseren dat het beter is dat ie in zijn oude vertrouwde omgeving blijft. Dat betekend niet dat ie bij Roma moet blijven, maar de Italiaanse competitie is toch wat beter voor zo een jong ventje? Een nieuwe taal leren in een land met een vreemde cultuur zal toch erg wennen worden voor 'm. Ik bedoel te zeggen; laat zijn ouders hem in bescherming nemen en hem in Italië laten. Dat is imo veel beter voor zijn ontwikkeling.

Uiteraard heb ik het ook over Ödegaard.

17 december 2014 om 15:03

Probleem is dat er geen enkele Italiaanse club is waar je enige kans maakt om door te breken als jeugdspeler in tegen stelling tot hier in Nederland. Hij schijnt ook familie te hebben in Nederland overigens wat het misschien ook wat makkelijker zal maken hier te wennen.

17 december 2014 om 15:07

Je beschuldigt nu die ouders en de zaakwaarnemer wel, maar noemen die hem dan de nieuwe Zlatan? Misschien hebben die hem wel van het idee af willen praten, maar is er iets rots op de club gebeurd waardoor de speler niet denkt dat er toekomst is voor hem. Wij kunnen wel makkelijk gaan oordelen, maar wij kunnen ons alleen houden aan de informatie die we binnenkrijgen. Die informatie is in dit geval dat de speler zelf op zoek is naar een club die hem een beter toekomstperspectief geeft. Je gaat niet naar Ajax en PSV om flink te cashen als ouders zijnde, ook al krijgt de jeugd vrij goed betaalt naar internationale maatstaven.

Ook over Odegaard zijn wij het niet helemaal eens. Odegaard voetbalt in Noorwegen, dan kan je net zo goed zeggen dat talenten in Nederland maar lekker tot hun 18e in de Topklasse moeten voetballen. Odegaard moet zeker weg daar en moet meer concurrentie hebben en betere spelers om zich heen om mee te trainen. In Noorwegen zijn de mogelijkheden gewoon zeer zeer beperkt, hij staat niet voor niets als 15 jarig jochie al in de basis. Blijf nog lekker even in Noorwegen hangen en alle voorsprong die je nu op leeftijdsgenoten hebt, ben je over 3 jaar weer kwijt. In Noorwegen zal ie gewoon te weinig uitgedaagd worden om stappen te blijven maken. Althans dat is mijn idee.

17 december 2014 om 15:18

Dan zijn we het inderdaad niet met elkaar eens. No problem . Ik ben van mening dat een speler van 15/16, hoe goed ie ook is, zich nog prima kan ontwikkelen in eigen land. Dan kan er wel iets rots gebeurd zijn bij Roma, maar dan is het imo beter om in je eigen land te blijven spelen. Vergeet niet dat voetbal niet het enige is waar een 15 jarige jongen zich in moet ontwikkelen.

17 december 2014 om 15:36

Vandaar ook dat ik zeg dat ie ook een kleinere club in Italië kan pakken, al staat de jeugd daar gewoon niet zo hoog aangeschreven. Het is ook nog niet zeker dat hij hierheen komt hè. Echter deed jij in je reactie voorkomen alsof het altijd alleen maar om geld draait voor ouders en zaakwaarnemers, iets wat juist in deze context misplaatst is. Vaak lijkt het wel een grote rol te spelen inderdaad.

Ik ben er ook voor om zo lang mogelijk in eigen land op te leiden, maar wat is zo lang mogelijk? Wij van Ajax halen Eriksen, Fischer, Alderweireld, Vertonghen en Andersen ook op jonge leeftijd weg omdat we denken dat ze bij ons meer zullen leren. De Deense en Belgische competitie staan nog wel wat hoger aangeschreven dan de Noorse competitie. Dus stel je bent een talent als Messi (had hij ook in Argentinië moeten blijven?) en je komt uit Noorwegen. Moet je dan tot je 20e in de vaderlandse competitie blijven, terwijl je elders veel grotere stappen kan maken omdat zowel de tegenstand als je medespelers van een veel hoger niveau zijn?

Voetbal is zeker niet het enige vlak waarop de jeugd zich moet ontwikkelen, maar wat is dan precies belangrijk om te ontwikkelen op weg naar volwassenheid? Zijn die dingen per definitie niet te ontwikkelen als je naar het buitenland gaat? Vertonghen heb ik meermaals horen aangeven dat hij een stuk verantwoordelijker en volwassener werd omdat ie ineens in een andere omgeving kwam. Je kan je natuurlijk ook eenzaam gaan voelen en in een sociaal isolement terecht komen, maar dat verschilt heel erg van persoon tot persoon en is slecht speculeren. Ik lees in meerdere posts, al weet ik niet of het klopt, dat deze Italiaan hier familie heeft zitten, dat zou de zaak natuurlijk ook een beetje veranderen.

Per verhaal moeten we het gewoon apart beoordelen en niet blindelings alle juegdtransfers uit principes maar kinderhandel en weet ik veel wat meer noemen. In het geval van Odegaard en bijvoorbeeld deze Italiaan vind ik er wel wat voor de zeggen om te vertrekken. Mits het klopt dat ze zelf willen vertreken en het hen niet opgedrongen wordt. Een transfer als die van Bouy of Rodney Kongolo kunnen mij veel minder bekoren. Niet zozeer omdat ze van 'onze' clubs 'gejat' worden, maar omdat de motieven om te vertrekken daar overduidelijk anders waren. Daar ging het namelijk duidelijk om geld, want als je bij Ajax en Feyenoord zit dan weet je dat je als jeugdspeler zijnde genoeg concurrentie en begeleiding hebt om mogelijk de top te halen. Voor deze jongen geldt dat bij Roma blijkbaar niet en het lijkt mij duidelijk waarom Noorwegen niet de ideale leerschool voor wereldtalenten is.

17 december 2014 om 15:55

Sterk antwoord! Het is erg verschillend en het geldt lang niet voor elke speler, dat ben ik met je eens.

Over Ödegaard heb ik mijn twijfels wat betreft een vertrek naar bijv. Bayern. Hoe goed is een vertrek naar zo een grote club werkelijk voor een jongen van 15? Als ik naar Chelsea kijk zie ik heel veel jong talent die niet aan de bak komt. Uiteindelijk voetballen ze bij bijv. Vitesse, maar hadden ze wellicht een grotere toekomst voor ogen. Bij Bayern heb je ook vreselijk veel wereldspelers voor je. Wat dat betreft is het voor ouders/zaakwaarnemers en speler te vaak te verleidelijk om naar die club te vertrekken, terwijl een transfer naar Ajax beter was geweest. Minder druk en meer kans om je te bewijzen in het 1e.

Scamacca is een ander geval, gezien de clubs interesse hebben getoond. Clubs waar jeugd meer kans heeft. Wellicht had ik mijn eerste reactie anders moeten verwoorden.

Nogmaals..sterk antwoord! Compliment waard .

17 december 2014 om 16:02

Bedankt voor je compliment!

Of Bayern de beste keuze is weet ik ook niet, maar dat het niet de slechtste is lijkt mij wel. Chelsea en City houden er een heel ander jeugdbeleid op na dan Bayern. Ongetwijfeld zal die jongen niet aan de bak komen in het eerste, maar mee trainen met zulke geweldenaren en met zo'n staf, daar zal ie ook een pak beter van worden. Zijn opleiding zal om die redenen misschien nog wel beter zijn dan bij Ajax of Feyenoord of Psv, maar misschien ook niet. Vast staat voor mij in ieder geval wel dat ie beter opgeleid gaat worden van bij Stromsgodet IF en daarmee een beter toekomstperspectief voor zichzelf creëert.

Ik heb het vandaag al in meerdere topics gezegd, maar ook bij Ajax is er geen garantie op succes. Red je het niet bij Ajax, dan kom je bij clubs als Nac, Rkc, Groningen terecht. Red je het niet bij Bayern of bijvoorbeeld Real, dan kom je al gauw bij clubs als Sociedad, Villarreal, Hannover, Werder etc. Er zijn vaak nog genoeg clubs die het wel willen wagen met talenten die het net niet redden bij de absolute top. Bij Ajax zal ie echt moeten gaan uitblinken om in de top de komen, terwijl ie bij Bayern haast zeker is van een professioneel vervolg van zijn carriere op een aardig niveau.

17 december 2014 om 16:15

De talenten van Bayern krijgen nu ook niet echt veel kans, ook al is het beleid anders dan die van City of Chelsea. Ik zou het 'm afraden. Je hebt bij geen enkele club de garantie op succes, maar mijn eerste keus zal toch een opleidingsclub zijn. Ajax heeft ook veel spelers die niet bekend stonden als één van de grootste talenten van de wereld, aan clubs zoals Newcastle United verkocht. Goed, zo kunnen we bezig blijven....

17 december 2014 om 16:23

Bayern doet stiekem toch wel meer met jonge spelers als je het mij vraagt, niet allemaal eigen jeugd misschien maar ze geven jonge spelers wel de kansen. Badstuber die doorgebroken is maar daarna veel pech heeft gekend, Alaba die op jonge leeftijd bij Bayern doorbrak en nu bijvoorbeeld weer Pierre-Emile Höjbjerg. Maar goed her en der komt er bij City of Chelsea ook wel eens een jeugdige speler om de hoek kijken.

Ajax heeft ook aan Newcastle verkocht, bijvoorbeeld Anita en de Jong. Volwaardige selectieleden die min of meer bekend stonden als belangrijke/belangrijkste schakel in het team. Je moet dus bij Ajax wel eerst belangrijk worden voor je daar kan komen, een wisselspeler van Ajax zal niet zo snel naar een dergelijke club gaan terwijl die kans nog wel bestaat als je wissel bent in München of Madrid.

17 december 2014 om 16:42

Höjbjerg is naar verluid niet happy met de komst van Alonso. Badstuber is al een tijd geleden en Alaba doet ook al een tijdje mee in het 1e. We begrijpen elkaar denk ik wel.

Je zal inderdaad een belangrijke rol moeten hebben bij Ajax om tot een redelijke transfer te kunnen komen, maar laten we wel wezen...talent heeft ie. De kans dat ie een belangrijke speler voor Ajax 1 zal worden is vrij groot. Groter dan bij Bayern. Wat vind je dan belangrijker? Basiskracht voor Ajax, of zo nu en dan een invalbeurt voor Bayern. Wat betekend dat je niet veel speelt, maar wel kans maakt om na 2 "mislukte" jaartjes naar een Hannover te gaan. Nogmaals; mijn voorkeur zal dan gaan naar een echt opleidingsclub zoals Ajax.

We zijn redelijk offtopic aan het posten. Laten we het hier bij laten, of op de profielpagina verder gaan!

17 december 2014 om 16:51

Het zal bij ons ook wel meespelen dat wij beide fan van Ajax zijn, dus ook ik zou de voorkeur hebben voor Ajax. Ik probeer me alleen te bedenken hoe het voor zo'n jongen kan zijn, want echt inleven is best moeilijk. Die jongen zou ook kunnen denken: Bij Ajax is de opleiding goed en kan ik uiteindelijk een belangrijke basisspeler worden, maar bij Bayern zijn de trainers en medespelers nog veel beter en zullen de stappen die ik maak nog groter zijn, dus uiteindelijk zal ik hoger uitkomen. Niet dat ie dit denkt, maar het zou een denkwijze kunnen zijn. Je hoort wel vaker oud-voetballers zeggen dat zij het meeste geleerd hebben van de meer ervaren medespelers, dan van trainers en coaches. Met die gedachtengang zou Bayern dus een mooie kans voor zo'n speler zijn.

Het fysieke voordeel zal steeds kleiner worden, waardoor ik me afvraag hoe goed hij daadwerkelijk is. Lukaku zou ook een absolute geweldenaar worden, maar zijn gebrekkige basistechniek wordt steeds beter zichtbaar.

17 december 2014 om 15:00

Lukaku heeft op zijn 21e al 40 goals en 19 assists gemaakt in de PL hoeveel spelers kunnen dat zeggen?

Nieuwe Zlatan.

Geen kans maken op een doorbraak bij AS Roma.

Wat klopt er hier niet?

17 december 2014 om 15:01

Spijker en kop.

Nu is het dus wachten tot dat (sommige) Ajacieden straks weer roepen dat PSV alle spelers wil hebben die Ajax ook wil............

Edit: mijn reactie aangepast naar een niet generaliserende

Er gaan geruchten dat er bij Telstar een nieuwe Beckenbauer rond loopt, maar hij vreest niet door te gaan breken bij deze club.

17 december 2014 om 16:38

En de nieuwe koeman bij almere city. Helaas is hij wel een keeper

Ik dacht dat dit al een done-deal was met Psv?

17 december 2014 om 17:34

@ Chefvoetbal

Dat dacht ik eerst ook, uit de eerdere berichtgeving leek het daar wel een beetje op. Ik vind het ook opvallend dat ik nog geen PSV supporters hierop heb zien reageren, volgens mij waren zij wel enthousiast over deze jongen.

Scamacca met Odegaard er achter!
Zou prachtig zijn, helaas niet realistisch ben ik bang.

Maar ik riep al eerder dat het niet lang ging duren dat ook Ajax interesse zou hebben.

In wat ik van hem gezien heb blonk hij vooral uit qua fysiek (niet heel moeilijk als je drie koppen groter bent dan de rest op het veld), mocht hij naar Nederland komen zal hij waarschijnlijk nog flinke stappen moeten maken op techniek.

Je ziet direct hoe het scoutingsapparaat bij Nederlandse clubs werkt. Heeft de ene club iemand op de korrel, dan kun je er vergif op innemen dat niet veel later de andere hem ook op een lijstje heeft staan.

Volgens mij gaan clubs in Nederland blind af op interesse van anderen.

17 december 2014 om 15:13

Kan niet lang meer duren voor van geel zich meldt dan, aangezien het werk al weer gedaan is voor hem.

17 december 2014 om 15:31

@fachten,

wat je zegt is dikke onzin. De grote clubs in NL hebben zoveel talenten op lijstjes staan waar jij geen weet van hebt. De scouts van deze clubs gaan alle jeugdtoernooien af en volgen talenten meerdere jaren uit heel Europa. En ja af en toe wordt er een talent over het hoofd gezien, en zal deze niet op een of andere lijstje staan maar geloof me clubs als Ajax en PSV volgen tientallen talenten door heel Europa waar jij nog nooit van gehoord hebt. Dat Ajax na PSV nu ook geinteresseerd is niet zo onlogisch aangezien deze jongen zelf naar NL toe wilt. Dat PSV al eerder contact heeft gehad met deze jongen zegt niks over dat Ajax deze jongen nog niet kende daarvoor.

17 december 2014 om 16:09

Zoveel toptalent is er niet beschikbaar in de wereld. Hetzelfde geldt toch voor clubs als Chelsea, Manchester, Real etc. De tijden dat je aan lokaal talent voldoende hebt zijn allang voorbij.

De nieuwe dit, de nieuwe dat.. zucht

Nieuwe zlatan nieuwe messi nieuwe ronaldo. Kom aub met nieuwe verzinsels

wanneer komt der een nieuwe jhonny van beukering dat we nogeens kunnen lachen om die sprint ofzo

ontopic: jonge voetballers worden wel vaker vergeleken met topvoetballers als ze iets hebben meezitten maar dat kan je nu nog lang niet zeggen. tis fijn voor de jonge dat die der oplos scoort maar der zijn genoeg voetballers die op topniveau opeens nietmeer meekunnen of blijven hangen in hun progressie

Elke speler van 1.96 die kan hooghouden is een aanwinst voor de Eredivisie. Dat is iets waar vrijwel elke Nederlandse club een gebrek aan heeft, lengte en fysiek. De fysiek sterke spitsen doen het ook vrijwel altijd goed in de Eredivisie mede omdat de gemiddelde centrale verdediger in Nederland 1.80m of kleiner is.

Ik weet niet of hij nou zo goed is. Nu walst hij over zijn directe tegenstanders heen.
Wellicht toch maar zelf opleiden zo'n speler. Ajax is toch bezig met een revolutie dan moet je spelers ook zelf kunnen scouten en opleiden.

Martin halen een vervanger voor pelle. Geef hem gewoon een leuk salaris

jammer dat psv een beetje te geforceerd wil laten zien dat ze goed bezig zijn. Koeman en de ajax scouts
kijken dus ook vi.knap hoor zo kunnen ze veel geld besparen

Van mij mag hij komen, ik heb er geen bezwaar tegen als Ajax een fysiek sterke en lange spits in de gelederen heeft. Er zijn genoeg momenten de laatste jaren geweest dat we hadden gewild dat we zo´n speler konden inbrengen in bepaalde (belangrijke) wedstrijden. Natuurlijk hebben een bonkige spits in de vorm van Sightorson, maar die vertrekt hopelijk zo snel mogelijk. Dan is het goed om een stormram met potentie in de gelederen te hebben wanneer Ajax voorin geen vuist kan maken.

1.96 is inderdaad lang maar dat zegt echt niet veel en zeker niet als je gewend bent om tegen 15 jarige te voetballen ik vind het echt "dom en "verschut" dat wij als Nederlanders er gelijk achter aanrennen alleen omdat hij lang is. Afrikanen laten het ook vaak zien tegen hun leeftijdgenoten maar wanneer de Europese jongens rond de 20 zijn hebben ze ook hun inhaal race gehaald.

Ik heb ook dat filmpje op VI gezien tijdje terug, maar ik kon hem er niet echt op beoordelen.
Ja hij is veel groter en in de meeste gevallen vast ook sterker, maar Zlatan is tegenwoordig meer dan dat.
Ik denk niet dat deze Italiaan net zo technisch, snel of krachtig is of kan worden.
Tegen leeftijdsgenoten is hij prima, maar tegen lengtegenoten, waar er in Nederland toch aardig wat van zijn, weet ik het zo net nog niet.

Ik zeg overigens absoluut niet dat hij het nooit gaat redden hoor, ik ken hem niet, misschien is het een hartstikke technische speler, maar ik kan nu in ieder geval nog geen conclusies trekken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren