Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV had liever Inter geloot: 'Jammer dat we weer naar Rusland moeten'

Laatste update:

PSV speelde in de groepsfase van de Europa League tegen Dynamo Moskou en moet in de knock-outfase opnieuw naar Rusland. De ploeg van Phillip Cocu werd maandag tijdens de loting gekoppeld aan Zenit Sint-Petersburg, dat na zeventien competitiewedstrijden bovenaan staat in de Premier Liga. Marcel Brands van PSV had liever een andere tegenstander gezien.

/

De directeur voetbalzaken van de Eindhovenaren is niet blij met de loting. "Jammer dat we weer naar Rusland moeten. Ik had Internazionale wel een keer leuk gevonden", zei Brands tegen de NOS. De sportbestuurder weet dat Zenit de nodige sterren onder contract heeft staan. "Het is ook de nummer één van Rusland. Ze hebben een heel goed elftal", aldus Brands.

"Voor heel veel spelers wordt het straks de eerste keer dat ze die extreme kou in moeten", zegt aanvoerder Georginio Wijnaldum tegen Omroep Brabant. "Dat is even wennen. De spelers van Zenit zijn daar aan gewend, dat is in hun voordeel. We moeten het even afwachten, in ieder geval een dikke winterjas aan."

PSV speelt op 19 februari eerst thuis tegen Zenit; een week later volgt de return in Rusland. De laatste Nederlandse ploeg die Zenit trof in Europees verband was FC Twente, dat in 2011 zowel uit als thuis verloor.

Denk je dat PSV kans maakt tegen Zenit Sint-Petersburg?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zie PSV wel kans maken, aangezien Zenit totaal niet overtuigd de laatste wedstrijden en ook nog eens een lange winterstop heeft dus nauwelijks wedstrijdritme heeft bij de eerste pot in Eindhoven. Maar op papier is Zenit duidelijk sterker.

15 december 2014 om 19:17

2 of 3 jaar geleden werden ze ook kansloos geacht tegen napoli. Deze speelde ze toch helemaal weg in Napels! Uitslag was volgensmij 0-3 of 1-3.

15 december 2014 om 23:09

Precies, zelfs toen nog met Cavani. Hattrick van onze goede oude Tim Matavz!

Fc Twente won de thuiswedstrijd met 3-0 en verloor uit met 2-0, zij gingen dus door ipv Zenit. Beetje research graag VZ!

15 december 2014 om 15:30

Als Twente kan winnen van Zenit, dan verwacht ik ook een overwinning van Psv.

15 december 2014 om 15:33

Het Twente en Zenit uit 2011 valt niet te vergelijken met het PSV en Zenit van nu. Dat staat volledig los van elkaar.

15 december 2014 om 15:37

Nee twente was toen een paar klassen betedallr dan dit psv

15 december 2014 om 15:37

Beter dan

15 december 2014 om 15:39

Die animositeit jegens PSV is echt heerlijk! Elke keer weer merk je dat er diepe wrok gekoesterd wordt door supporters van andere clubs. Hebben lang gewacht voor een reeks waarin psv geen kampioen werd en ze zullen ervan genieten ook.

15 december 2014 om 16:35

PSV moet thuis winnen met 2 of 3-0 en dan uit gelijk spelen. En we hebben veel kans, want Zenit heeft een langere winterstop wedstrijd ritme is dan ook heel wat minder.

Wat is er zo speciaal eigenlijk aan Zenit, dat PSV tegen hun geen kans maken? Psv moet toch gewoon Zenit twee keer laten verliezen??

15 december 2014 om 15:29

Google de selectie van Zenith even en je zult snappen dat het geen ABC-tje is om die gasten te verslaan.

Is gewoon Europese subtop.

15 december 2014 om 15:30

Ben jij nou zo simpel of is dit provocerend? Jouw uitspraak gaat altijd in het voetbal op, als VVV Venlo Barcelona 2x laat verliezen gaan ze ook door inderdaad, maar Barcelona heeft meer kwaliteit. Bij Zenit spelen Witsel, Hulk, Danny, Garay, Arshavin, Kerzjakov, Criscito etc, dit is meer kwaliteit dan Psv. Maar de kans bij PSV ligt er in dat Zenit in februari nauwelijks ritme heeft, hopelijk kan PSV daarvan profiteren.

15 december 2014 om 15:39

Waarom zou ik nou provoceren? Zenit ken ik helemaal niet, en het is ook niet echt een ploeg die Europees hoge ogen gooit. Maar na de selectie van Zenit gezien te hebben, mag PSV hun borst nat maken. Denk trouwens wel, dat PSV gewoon doorgaat naar de volgende rond.e

15 december 2014 om 16:25

Maar de kans bij PSV ligt er in dat Zenit in februari nauwelijks ritme heeft. Zenit zal juist ritme behouden door op trainingskamp te gaan en de nodige oefenwedstrijden te spelen. Gezien de selecties is Zenit natuurlijk zwaar favoriet maar de bal is rond en het zou goed zijn voor het Nederlands voetbal als PSV weet door te bekeren.

15 december 2014 om 17:19

PSV verloor al 2 keer van Dinamo dit seizoen, en die staan stukken lager dan Zenith. Je kunt dan ook moeilijk zeggen dat PSV favoriet is.

15 december 2014 om 17:20

He kent de selectie van zenit niet maar bent er wel van overtuigd dat psv twee keer wint? Beetje raar

15 december 2014 om 17:23

Psv is inderdaad niet kansloos maar alles behalve de favoriet. Thuis zullen ze miss kunnen winnen omdat de russische competitie lang stil ligt. In de russische kou zal psv ben ik bang blij moeten zijn met een 2-1 verlies.

15 december 2014 om 18:11

Ik vond dat PSV in alle objectiviteit betere wedstrijden speelden dan Dynamo, maar dat kan natuurlijk van persoon tot persoon verschillen.

15 december 2014 om 18:13

Trainingskampen zijn leuk en aardig, maar is natuurlijk niet op hetzelfde niveau als reguliere competitiewedstrijden spelen. In Eindhoven heeft PSV zeker een kans, in Rusland met gemiddeld -11 graden (!) heeft Zenit natuurlijk een voordeel.

15 december 2014 om 19:11

Psv speelde inderdaad niet slecht maar miste een beetje overtuiging en geluk. Hopen dat ze dat tegen zenit wel hebben dan is er een kansje

15 december 2014 om 22:39

PSV speelde misschien wel beter, maar verloor wel 2x en daar gaat het nu om, zeker in de knock out fase. PSV zal iets volwassener moeten spelen en dodelijker omgaan met de kansen die ze krijgen, alleen op die manier maken ze een kans tegen Zenit naar mijn idee. Ik denk dat Zenit een van de sterkste teams is die nog nin de EL zitten.

16 december 2014 om 09:08

Arsenal verliest ook van Dortmund dus wat is je punt...?

16 december 2014 om 09:08

@zooman ..

15 december 2014 om 15:33

Wat Zenit lastig maakt? Hulk, Witsel, Garay, Danny en daaronder spelers als Rondon, Arshavin Criscito, enz. Ken ze als ploeg niet echt, maar dit zijn gewoon spelers die niet in de top misstaan. Daarnaast staan ze dik eerste in de relatief sterke competitie in Rusland.

15 december 2014 om 15:37

Ja, de10, heb net ff de selectie bekeken zoals Hoppa zei, en er zitten aardig wat goede spelers bij. Ken die hele club verder niet hoor, maar nlse ploegen hebben in het verleden volgens mij niet echt lastig gehad tegen deze ploeg. Maar als ik de selectie van nu bekijk, is PSV wel gewaarschuwd.

15 december 2014 om 15:44

Blijkbaar misstaan ze wel in de top, anders hadden ze niet bij Zenit gespeeld, met alle respect.

15 december 2014 om 16:46

Garay kon naar de gehele top van Europa, maar koos toch voor Zenit. Het zit dus toch iets anders dan hoe jij het hier stelt. Zenit is gewoon de subtop vann Europa en moet normaal gesproken minstens een ronde verder komen in de CL. Dit jaar is dat met een paar mindere wedstrijden niet gelukt, maar ik zie ze in de EL aardig ver komen.

15 december 2014 om 15:34

Inderdaad is maar een team met een begroting van 150 miljoen. Dat is maar 2,5x zoveel als die van PSV. Daarnaast staan ze maar een straatlengte 1e in de Premjer Liga. PSV moet hier 2 makkelijk van winnen, anders is het een schande.

15 december 2014 om 15:46

Hoeveel keer de begroting is die van Sevilla in verhouding tot Feyenoord? Om dit argument maar even wat kracht bij te zetten...

15 december 2014 om 16:13

Dat is 80 miljoen (sevilla) vs ongeveer 50 miljoen (feyenoord).

15 december 2014 om 17:26

En City/Barça tov Ajax?

15 december 2014 om 19:54

@Mempis7 zenit heeft las ik zelfst een begroting van 280 miljoen dollar het meeste van rusland tegen over de 62 miljoen euro van psv

15 december 2014 om 15:49

@gentleman23:

Dinamo Moskou eindigde in de Europa League met 10 punten meer dan Psv. En Zenit heeft momenteel in de Russische competitie, halverwege het seizoen, 9 punten meer dan Dinamo. Oftewel: dat kan best eens lastig gaan worden...

15 december 2014 om 16:36

Ze hebben Hulk en nog wat goede spelers.

15 december 2014 om 17:05

Hulk , rondon , witsel , criscito , danny enzovoort. Daar moet je bang voor zijn

qua middenveld doen wij toch niet veel onder.
En ik denk dat de kansen toch wel liggen bij Willems. het klinkt raar maar ik verwacht niet dat Hulk achter hem aan gaat rennen (sterallure).
En hopelijk kunnen we met de snelheid voorin hun verrassen.

toch denk ik dat psv net aan het korste eind gaat trekken. Hopelijk verrassen ze positief en gaan ze door

15 december 2014 om 15:33

Maar als je de bal verliest heeft hulk weer alle ruimte, en als je hem iets niet moet geven is het ruimte.

Twente verloor niet zowel uit als thuis. Het won thuis met 3-0, uit verloor het met 2-0 geloof ik. @ Vz

Dit wordt een ontzettend lastige pot voor Psv, er zijn mogelijkheden, maar dan moet er wel echt goed gespeeld worden.

Heeft hun winterstop nog invloed op het presteren, weet iemand dat?

15 december 2014 om 15:29

Tuurlijk. Je mist gewoon wedstrijdritme.

ik neem aan dat Zenit in deze tijd wel op trainingskamp gaat naar een warmere locatie, en misschien wat oefenwedstrijden. Maar PSV heeft dan alweer 4/5 wedstrijden ( Knvb beker / competitie ) erop zitten. Misschien dat dat van invloed is op i.e.g de eerste wedstrijd in Eindhoven

15 december 2014 om 15:31

In Rusland is die heel lang volgens mij, dus dan is Zenit wel.een beetje uit hun ritme!

Kans maak je altijd.

Maar spelers als Hulk, Garay, Javi Garcia, Arshavin, Witsel maken het niet veel makkelijker.
Alwéér naar zo'n oostblok land is ook niet meer leuk.
Ik had liever idd liever een inter o.i.d gezien.

maarja hopen dat PSV thuis de winst pakt en uit dicht kan gooien.

Psv op volle sterkte hoeft niet onder te doen voor Zenit. Kansloos ben je nooit. Hulk beetje in bedwang houden, uit gelijkspelen, thuis winst.

Een PSV die een goede dag heeft kan het elke ploeg in de EL zeer moeilijk maken, ikzelf denk dat PSV nog net gaat redden.

Zenit uit in maart en dan Ajax thuis, interessant weekje wordt dat.

15 december 2014 om 15:38

Legia Warschau uit in maart en dan Psv uit, interessant weekje wordt dat.

Geldt voor beide clubs toch....

15 december 2014 om 17:06

Gaat het over Ajax dan?

15 december 2014 om 15:46

Het wat nog positief is aan de combinatie 'beslissende uitwedstrijd bij Zenit en 3 dagen later thuis tegen Ajax' is dat je tegen Zenit waarschijnlijk na de thuiswedstrijd of de 1e helft van de uitwedstrijd wel weet of je kans maakt. Als je thuis als met 0-3 verliest(of uit na de 1e helft al dik achterstaat), zou je natuurlijk enkele spelers kunnen sparen. Natuurlijk hoop ik niet dat dit het geval is. En stel je schakelt Zenit uit, dan denk ik dat de Euforie je een dergelijke hoeveelheid energie geeft waardoor het niet doorwerkt op Ajax-thuis. Zou toch mooi zijn om in 1 week Zenit uit te schakelen en je concurrent voor het kampioenschap een flinke tik uit te delen.

15 december 2014 om 16:07

Waarom plant de KNVB überhaupt zulke topwedstrijden na een Europees duel 😑 die kunnen volgens mij echt niet nadenken daar. Is ook weer nadelig voor het Nederlands voetbal dit

15 december 2014 om 16:11

De wedstrijden in de EL zijn in februari... Maar na de 2e wedstrijd inderdaad PSV-Ajax.

15 december 2014 om 16:43

PSV heeft nog alle wedstrijden na een Europese wedstrijd gewonnen. Geen zorgen voor Ajax thuis dus

Hmm, misschien is Zenit toch niet zo sterk als iedereen denkt. In de Champions league, in een toch niet hele zware poule (monaco, leverkussen en Benfica) in 6 wedstrijden slechts 4x weten te scoren. De rest van de Russische ploegen (op Dinamo na) zijn ook allemaal al uitgeschakeld. Ook het gebrek aan ritme in februari zou ze wel eens op kunnen breken.. Zijn absoluut mogelijkheden voor Psv.

Gelukkig een voordeel dat de competitie daar nog stil ligt alleen is Zenit wel echt een club die vol voor de Europa league gaat

Dit moet te doen zijn voor PSV!
Dit team bestaat uit los zand en kunnen staan straks een tijd stil.
Ik vraag me af of die spelers zich dan nog kunnen opladen voor een EL duel tegen PSV, ik verwacht ook onderschatting vanuit Zenith.
allemaal goede ingredienten om naar de volgende ronde te gaan!

Het enige waar we geluk mee hebben is dat wij met een gedachte voetballen en dat consequent doen, daarnaast in het ritme zitten van de competitie en Zenit niet. Als je puur kijkt naar de namen hebben we geen schijn van kans. Hopelijk neemt Zenit de EL niet zo serieus en kunnen we alsnog doorgaan, hoop overigens dat Feyenoord dat ook heeft. Roma en Zenit zijn toch grote clubs die in de Europa League normaal niet echt hoeven of willen presteren.

Dit soort wedstrijden wil je gewoon niet hebben, richting Oost-Europa in de cadeau en een tegenstander die kwalitatief betere spelers heeft. Een team uit Engeland, Italie of Duitsland was leuker geweest.

Psv kan het echt vergeten hoor zeer zwak elftal. Rekik en bruma lopen alleen maar te zwemmen. En de Jong is gewoon een spits AZ niveau. Enige spelers van niveau zijn Depay Guardardo enwijnaldum. Psv mag blij zijn als ze 1 puntje pakken.

15 december 2014 om 18:58

Zwak elftal met dit seizoen (europa en competentie thuis vier doelpunten tegen) en zie jij wel hoe belangrijk de jong is? Met zijn positie spel zijn kaats zijn breete pass ect.. ik zeg niet dat er wereld niveau op het veld staat maar uhh vriend? Psv heeft maar 2 doelpunten minder als ajax. En heeft er 6 minder tegen gehad? Dus wat loop je nou uit je nek te lullen. Ben niet eens voor psv. Maar sinds manolev is het een hype geworden om de psv defenisie aftekraken ten onrechte trouwens! Praat niet met iedereen mee en kijk als een voetbal lief hebber na de wedstrijden dan zie je veeeel meer. En dan zie je hoe belangrijk onopvallende spelers kunnen zijn rare voetbal visie hebben somige mensen toch weer.

Dit worden spannende wedstrijden . Zenit is een goede club , maar ik geef psv zeker kans. De lijkt me niet het grootste probleem , want hier is het ook geen zomer. En in 2011 won twente trouwens thuis met 3-0 en uit verloren ze met 2-0, dus dat is niet waar wat VZ zegt.

Ik zie PSV wel doorgaan, zolang Nederlandse clubs hun kop erbij houden, hun kansen/mogelijkheden beter benutten; en vooral niet (vaak in de slotfase) van die typische domme Nederlandse verdediging fouten maken kunnen we iedereen het vuur naar de schenen leggen. In mijn optiek verliezen Nederlandse ploegen in Europa vaker van zichzelf dan van de tegenstander (enkele uitzonderingen daar gelaten).

Kansloos ben je nooit. Ik schat de kans dat Zenit door gaat wel hoger in dan Psv, maar als PSV een goede dag heeft is niets onmogelijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren