Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Als Ronaldo zo doorgaat, kan hij de beste speler ooit worden'

Laatste update:
/

De waanzinnige prestaties van Cristiano Ronaldo maken hem tot een van de beste spelers ooit, maar volgens Raúl zit er nog meer in het vat voor de Portugees. De Real Madrid-clubicoon stelt dat CR7 in potentie de beste aller tijden moet kunnen worden. Dat liet de 37-jarige speler van New York Cosmos weten in een interview met de BBC.

Ronaldo is samen met Lionel Messi en Manuel Neuer genomineerd voor de FIFA Ballon d'Or, die in januari 2015 wordt uitgereikt. Voor Raúl is wel duidelijk wie de prijs moet winnen. "Ronaldo zit nu aan zijn top. Hij en Messi zijn de beste spelers van dit moment. Of ze beter zijn dan Diego Maradona of Pelé? Als Ronaldo zo blijft doorgaan, kan hij de beste ooit worden."

De 29-jarige Ronaldo ging Raúl onlangs voorbij in de klassement van topscorers aller tijden in de Champions League en is tevens hard op weg om hem af te lossen als clubtopscorer van Real Madrid. Raúl trof 323 keer doel, Ronaldo staat 282. "Ik weet zeker dat hij het gaat halen en als hem dat lukt, ben ik blij voor hem", besloot de geboren Madrileen.

'Cristiano Ronaldo kan de beste speler ooit worden'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beste speler ooit? Nee.
Beste speler op dit moment? Ja

12 december 2014 om 12:08

Precies...er zijn zoveel mensen die oude spelers zo snel vergeten, zoals Pele Maradona Zidane etc

12 december 2014 om 12:11

Klopt maar deze grootheden presteerden niet zoals Messi en Ronaldo. Ongezien beseffen de meesten dit eigenlijk wel vraag ik me af?

12 december 2014 om 12:11

Die spelers hadden iets speciaals, pele heeft 3 wk's gewonnen, Maradonna maakte in zijn eentje Argentinie wereldkampioen, Zidane om zijn leiderschap en Messi kun je ook aan toevoegen omdat hij jarenlang barcelona draagt en alle records uit de boeken schiet. Voor mij de beste ooit Leo.

12 december 2014 om 12:12

Ik vraag me af hoeveel je van Pele hebt gezien om hem te beoordelen als een van de beste spelers ooit

12 december 2014 om 12:14

Messi heeft niks speciaals. Je praat jezelf tegen. Een beste ooit bestaat er niet.

12 december 2014 om 12:14

Presenteren zegt niets alles, want wat Zidane en Maradona Pelé Cruijf lieten zien was orgasme. Niet alles draait om scoren, maar sierlijkheid is ook belangrijk.

12 december 2014 om 12:19

@ Barcelona

In het hedendaagse voetbal kan je niet in je eentje een ploeg wereldkampioen maken dat is nu net het verschil. Besef dat nu eens

12 december 2014 om 12:20

Je moet het vanuit een ander perspectief bekijken. Het is nu veel gemakkelijker doelpunten maken in de liga dan pakweg 10 jaar geleden. Er was gewoon meer tegenstand toen. En dat allemaal mede door de verdeling van de tv-gelden. Ronaldo is absoluut niet de beste ooit. Maakt optimaal gebruik van een team vol wereldklasse spelers.

12 december 2014 om 12:21

@onuuur

De tijd van toen is niet te vergelijken met deze van nu. En daarom weet je het niet me Pele omdat hij nu niet speelt. Maar daarom is hij ook niet de beste. Het niveau en fysieke dat Ronaldo en Messi halen met scorend vermogen is ongezien. De 2 beste aller tijden

12 december 2014 om 12:27

@nerazzurri9

Dat is precies mijn punt, ik denk dat als Messi en Ronaldo in de tijd van Pele hadden gespeeld dat ze velen malen beter zouden presteren dan Pele

12 december 2014 om 12:32

@ Onuur

Dan hebben we dezelfde mening

12 december 2014 om 13:27

Ik heb geen voorkeur voor de twee maar als iemand juist arrogantie uitstraalt dan zal het eerder Ronaldo zijn dan Messi natuurlijk. Alleen dat 'kalma' en zijn nieuwe manier van juichen zeggen wel genoeg.

Ronaldo krijgt mijn respect voor zijn enorme harde werken om te bereiken wat hij nu heeft bereikt. Zijn 'maniertjes' zorgen er wel voor dat ik me soms aan hem kan irriteren.

Messi is denk ik wat gezegend met wat meer natuurlijk talent en lijkt wat bescheidener. Daarbij moet ik zeggen dat hij eerder wat meer plezier uitstraalde dan dit jaar.

Beiden presteren unieke dingen en laten ze mensen op de banken staan.

12 december 2014 om 13:32

Respect2all,

Als sierlijkheid een vereiste is dan zijn keepers en verdedigers eigenlijk kansloos. Ronaldo vult het op zijn eigen manier in. En als je ziet dat hij elk jaar beestachtige cijfers overlegt dan mag je hem wel de beste ooit vinden.

Zeg gewoon dat je Zidane de sierlijkste speler ooit vindt. Bovendien op een functionele manier.

12 december 2014 om 13:50

De vergelijking tussen Messi en Ronaldo is te vergelijken als een robot met een zwaan. Pure pracht vs pure optimalisatie. De een is zo geboren, de ander is zo getraind. Het talent vs de sportman, ga zo maar door. Beiden zijn geweldig, alle koningen van hun tijd waren geweldig. Ieder had zijn eigen kunsten. De een prachtige techniek, de ander een fluwelen trap. De een zijn snelheid en dribbel, de ander het technisch vernuft en de inzicht. De twee sterren van nu lijken beide het meest van alle kwaliteiten te hebben, echter zijn er ook dingen die ze niet hebben. Messi is bijvoorbeeld minder in een flink afstandsschot en Ronaldo heeft een mindere curvetrap. Messi is de koning in de kleine ruimtes en Ronaldo de koning over een lange afstand met de ruimte achter de verdediging. Iedere topspeler is erg goed, ze moeten echter ook goed gebruikt worden.

12 december 2014 om 13:50

Spreek je je hier niet ontzettend tegen? Je naam doet vermoeden dat je talent prefereert, wat Messi heeft gemaakt tot wat hij is. Daarnaast geef ik je gelijk in het feit dat Ronaldo er alles aan doet om de beste voetballer te worden. Wat mij mij betreft heeft hij dat laten zien dit jaar. Desalniettemin laat Messi zijn klasse de laatste weken weer zien, wat deze discussie weer heerlijk doet opspelen.

12 december 2014 om 14:10

Mooi gezegd toumbski

12 december 2014 om 14:45

@onuur en @nerrazuri

Vergelijk het eens andersom. Stel je voor dat Pele niet te maken had met knollevelden maar tot op de milimeter geknipte velden. Dat hij speelde met de bal van nu in plaats van een baksteen. Dat hij deze ultra lichte schoenen had in plaats van klompen. Ik kan zo door blijven gaan tot aan dat in zijn tijd er geen rode kaarten waren en hij dus echt finaal afgetrapt werd(vandaar het missen van 2 Wk's).

Pele rende de 100 meter in iets minder dan 11 seconden. In deze tijd was het dus even snel geweest als een 100 meter sprinter.

Het moge duidelijk zijn dat Pele nog vele malen beter zou zijn met de voordelen van deze tijd. Als je dat vergelijkt met als spelers van nu in zijn tijd zouden spelen dan weet ik het wel.

Barcelona van 3 jaar terug wat een van de beste elftallen aller tijden was zou niet op perfect aangesneden velden spelen, waardoor Messi zijn gouden dribbel toch wat vergulder zou zijn en als dat niet zo was werd hij gewoon afgetrapt.

Men die zo over die tijd praat heeft er gewoon bijna niks van gezien. Toch grappig dat men dan toch zijn mening geeft. Is iets menselijks denk ik, meepraten om het meepraten.

12 december 2014 om 14:51

@onuur en @nerrazuri, C, Ronaldo kan nu nog niet eens mee met de beste op landen niveau, dus de vergelijking met Pele is wel erg krom.

12 december 2014 om 15:16

Larsoboy, heb je een bron voor Pele zn 100 meter? Ik denk namelijk dat het niet kan sinds het wereldrecord 10,1 was in die tijd. Overigens wordt in elke sport het niveau steeds hoger. De beste voetballer ooit is dus moeilijk te bepalen, maar het is met aangrenzende zekerheid te stellen dat Messi het hoogste niveau ooit gehaald heeft.

12 december 2014 om 15:32

Hahaha niks speciaals??

Hiermee diskwalificeer jij jezelf.

Want je geeft hierbij aan, dat je jezelf laat leiden door gevoelens en geen tot weinig verstand hebt van voetbal... Maar iedere clown mag roepen wat hij wil.

On topic: Ronaldo de beste ooit... Kom op zeg. Ik begin te geloven dat de moderators bij voetbalzone alleen maar Madrid fans zijn. Ronaldo zal Messi altijd voor zich moeten dulden, daarom heeft Messi 4 x keer gewonnen. Ook toen Ronaldo op zijn top was. Daar kan niemand om heen.

Voetbalzone.....Stop eens met 100 keer dezelfde vragen te stellen!

12 december 2014 om 16:04

@larsoboy

Meepraten? Duidelijke een gevalletje van de pot verwijt de ketel..... Jij zegt precies hetzelfde als Onguur en nerrazuri. Zij geven aan dat Messi juist betere schoenen, bal, veld, trainingsmethodes hebben en dat je daardoor Pele niet kan vergelijken met messi en Cr7.

12 december 2014 om 16:26

@gtootd

Aangezien ik geen link mag zetten hier, zou ik gewoon op Pele 100 metres sprint in 11 seconds zoeken. Hij rende toentertijd 1 sec minder snel dan de beste 100 meter sprint renner en verbeterde later zijn tijd naar onder de 11 seconden.

Hij sprong daarbij 1.80 hoog(hoger dan C.ronaldo en de meeste NBA basketballers van nu) en 6,5 meter ver.

Ik ben het eens dat sport zich ontwikkelt. Daarom mag vooral duidelijk zijn dat Pele met enorm veel nadelen te maken kreeg waarvan ik betwijfel dat de spelers van deze tijd daarmee om konden gaan.

Terwijl het ook duidelijk mag zijn dat Pele in deze tijd juist nog beter zou zijn en vooral fysiek nog sneller, sterker.

@tommygun

Mijn laatste twee allinea's slaan ook op jou. Ik geef aan dat dingen die in je voordeel werken ten op zichte van een ander die dat niet heeft, je misschien beter maakt maar met dezelfde voordelen waarschijnlijk niet.

Kijk hoevaak Barcelona bijvoorbeeld heeft geklaagd omdat het gras van het veld een paar CM te hoog was. Pele speelde soms met gaten in het veld alsof je op het veldje achter je huis speelde.

Ik bedoel maar dat Usain Bolt op blote voeten zonder zijn hightech schoenen en top baan waarschijnlijk ook verliest van een renner die naast hem rent wel op een renbaan met schoenen aan.

Dat maakt Usain Bolt niet minder. Hij rent alleen met een nadeel ten op zichte van de andere renner.

12 december 2014 om 18:34

Mooie naam heb je kerel

12 december 2014 om 18:54

"Messi heeft niks speciaals"
Word je niet moe van je anti barca onzin elke keer.
Bijna alle grote voetballers vinden Messi de beste ooit en ik ook en zo zijn er nog veel meer. Deal with it triest kindje.

Ontopic: nee ik vind Ronaldo zeker niet de beste ooit. Hij kan bijna alleen maar scoren. Spelers zoals Messi en Pelé prefereer ik boven mensen die alleen kunnen scoren.
Maar je zou wel kunnen zeggen dat het niveau nu veel hoger is en dat hij dan wel in de buurt komt. Maar dan als goalgetter. Mensen moeten niet vergeten dat goalgetters komen en gaan maar mensen zoals Messi en Pelé veel unieker zijn. Al vind ik Ronaldo wel iets beter dan goalgetters zoals Raul bijvoorbeeld.
Beste ooit ? Zeker niet.

12 december 2014 om 19:43

Messi is niet enkel zo geboren, een aardige portie pillen zitten ook achter z'n succes natuurlijk.

13 december 2014 om 09:17

ehem ja toen er nog geen buitenspel was

12 december 2014 om 18:22

Messi met ronaldo vergelijken is als borsten met billen vergelijken. Allbei lekker maar ieder zijn eigen voorkeur

Hij kan de beste speler ooit worden, maar dan moet hij Portugal aan een titel helpen.

12 december 2014 om 12:02

Als hij het EK wint met portugal zou dat de beste prestatie ooit zijn

12 december 2014 om 12:05

ik vrees dat dat niet gaat lukken, te veel ego's bij Portugal, en ze functioneren niet goed als ÉÉN team.

on: Beste ooit?, dat kan je nooit zeggen.
Pelé speelde alleen in Brazilie waarbij je meer ruimte krijgt. en vroeger speelde ze anders
Messi is geweldig in het systeem van Barcelona, maar hoe zou hij functioneren in een ander systeem
Maradonna was een goede afronder maar verdedigde amper ooit mee
En Ronaldo is een geweldige afmaker en harde werker, maar hou zou hij voetballen in een team waarbij het niet met snelheid (zoals Barca).

Ronaldo is gewoon geweldig in het systeem van Real.

12 december 2014 om 12:06

Nationale prestaties staan niet gelijk aan de kwaliteit van een individuele speler. Cruijf won ook nooit een Wk. Giggs speelde zelfs nooit op een eindronde, veranderd dat dan iets aan hoe goed hij was?

12 december 2014 om 12:10

@ cesta

Eindelijk iemand die het snapt,

12 december 2014 om 13:44

nerazzurri9

Iemand die het snapt. Dat is pas een arrogante uitspraak. Zeg dan, iemand die er hetzelfde over denkt als ik.

12 december 2014 om 13:44

Jouw vraag sluit niet aan op de post van Graafschapfan9.

Hij heeft het over de beste ooit. Jij vraag of hij uberhaupt goed was/is.

Beste ooit: daarvoor is niet alleen talent en vertoond spel genoeg. binnenhalen van prijzen, is essentieel. meedoen op eindtoernooien is een essentieel onderdeel. daar word je getest.

Hoe goed is iemand? Zo goed als zijn top prestaties en consistentheid (meerdere keren presteren).

12 december 2014 om 14:46

Cruijff won inderdaad nooit een WK maar speelde wel een goed toernooi. C.ronaldo heeft 3 Wk's dik gefaald en komt niet verder dan 3 doelpunten. Daarmee staat hij niet eens bij de eerste 200! spelers, waar bv spelers van Korea en de VS wel toebehoren. C.ronaldo is een uitstekende afmaker in een team vol met sterren. Maar bij Portugal laat hij het veel's te weinig zien, Zlatan ,rooney, Van Persie, Muller, Torres, Villa, Klose, allemaal hebben ze een veel hoger doelpunt gemiddelde. Wil je bij de beste ooit horen dan hoor je overal te presteren ongeacht het team waarin je speelt.

12 december 2014 om 12:12

Als hij dit dit Portugese team een eind zege kan bezorgen op een internationaal podium, dan mag Maradona, Pele of Messi nooit meer in 1 adem genoemd worden met Ronaldo.

Raul heeft er zo lang over gedaan om dat record te pakken en Ronaldo gaat binnen 5 jaar als een sneltrein er voorbij. (club record). Ronaldo is voor mij dit jaar de beste.

Hij is de laatste weken ook heel erg opzoek naar assists. Wat hem ook nog eens lukt.

12 december 2014 om 13:42

Als Bale er in slaagt om Wales naar een eindronde te loodsen....

Tsja kan je Ronaldo zijn cijfers bij Portugal ondermaats noemen? 52 goals in 122 interlands.

Dat het team verder geen geoliede machine is kan hij niets aan doen. Ook hebben ze geen geluk gehad met de lotingen.
2014: groep met Duitsland, Verenigde Staten en Ghana (des doods)
2012: groep met Duitsland, Nederland en Denemarken (des doods). Uitgeschakeld tegen kampioen Spanje op penalty's in de halve finale.
2010: groep met Brazilië, Ivoorkust en Noord Korea (des doods). Uitgeschakeld tegen kampioen Spanje met 1-0 in de achtste finale.
2008: groep met Turkije, Tsjechië en Zwitserland en uitgeschakeld tegen finalist Duitsland in de kwartfinale.
2006: makkelijke groep, vervolgens Nederland en Engeland verslagen om tegen Frankrijk met 1-0 te verliezen in de halve finale.
2004: moeilijke groep met kampioen Griekenland, Spanje en Rusland. Uitgeschakeld in de finale.

12 december 2014 om 15:00

C. Ronaldo zijn gemiddelde ligt anders een stuk lager vergeleken met andere aanvallers. Het enigste toernooi waar hij redelijk heeft gespeeld was het Ek2012 , de rest was gewoon ver ondermaats. En zeker tot het Ek2012 had Portugal een kwalitatief zeer sterke selectie die zich met de Europese top kon meten. 28 wedstrijden op een eindronde met maar 9 doelpunten , hij scoort dus 1x per 258 minuten op een groot eindtoernooi! Van Persie , Villa, Torres, Poldolski, Klose, Muller, Rooney, Zlatan zijn allemaal spelers waarvan de gemiddelde een (stuk) hoger van liggen. Hij is misschien topscoorder aller tijden bij Portugal maar hij heeft zijn doelpunten voornamelijk gemaakt in de wedstrijden waar het er niet omging.

12 december 2014 om 15:14

En ook allemaal spelers die in een veel betere ploegen spelen als Portugal. Portugal is ook niet een veel scorende ploeg, wat landen als Nederland en Duitsland wel zijn.

12 december 2014 om 15:40

Zweden , Engeland en Nederland waren absoluut niet beter dan Portugal de laatste jaren. Als je een aanvaller hebt als C.ronaldo dan zou je toch moeten verwachten dat er meer gescoord zou moeten worden? Zelfs Nuno Gomez heeft een beter gemiddelde bij Portugal.

12 december 2014 om 16:33

Je moet niet denken dat Portugal goede spelers heeft met Rui Patricio, Joao Pereira, Bruno Alves, Miguel Veloso en Eder.

Meireles is over the hill, Nani presteert structureel ondermaats bij Portugal en Quaresma is een hele grillige speler.

Ik heb een tijdje terug Denemarken - Portugal gezien. Man man wat was het zwak van Portugal. Maar Ronaldo steeg er met kop en schouder bovenuit en speelde heel goed. Het was dan ook zeer verdiend dat hij de 0-1 in de laatste seconde maakte. En wat een goal trouwens, hij torende boven Agger uit en leek alsof hij zweefde.

12 december 2014 om 20:15

Zomaar eens een rijtje Portugese topspelers van de laatste jaren iets waar menig land jaloers op zou zijn

- Pauletta
- Rui Costa
- Figo
- C. Ronaldo
- Quaresma
- Carvalho
- Simao
- Deco
- Maniche
- Nuno Gomes
- Nani
- Coentrao
- Pepe
- Thiago Mendes

Typisch is dan ook weer om andere spelers te bekritiseren, om de zeer matige prestaties van C.ronaldo goed te praten, als je de beste wilt wezen dan hoor je te schitteren tussen zulke spelers.

12 december 2014 om 20:22

- Quaresma
- Carvalho
- Simao
- Maniche
- Nuno Gomes
- Nani
- Coentrao
- Thiago Mendes

Deze spelers vind ik niet zo bijzonder.

Bovendien schittert Ronaldo wel vind ik. Afgelopen WK was een uitzondering. Normaal gesproken is hij altijd topfit, maar toen niet. Einde seizoen Real was hij ook al overbelast.

12 december 2014 om 20:48

Afgelopen WK was helemaal geen uitzondering want ook op het WK 2010 en 2006 was het helemaal niks. Dat hij afgelopen WK niet fit was is ook weer een slap excuus, want hij gaf zelf aan dat wel te zijn. Een speler die niet fit is loopt in 3 wedstrijden ook geen 28,2 kilometer. Wel apart dat je Nuno Gomes niets bijzonder vind aangezien hij wel een veel hoger doelpunt gemiddelde heeft dan C. Ronaldo.

3 Wk's 13 wedstrijden en 3 doelpunten(tegen Iran, Noord Korea en Ghana) en een gemiddelde van 1 doelpunt per 371 minuten noem ik niet bepaald schitteren hoor, eerder falen.

12 december 2014 om 22:16

Oke Nuno Gomes was een beetje voor mijn tijd, denk niet dat ik het beste van hem gezien heb.

Maar Ronaldo vond ik goed spelen op het WK 2010. Natuurlijk doet hij het bij zijn land minder dan bij zijn club. Bovendien scoort Portugal sowieso vaak weinig omdat ze uit gaan van een goede organisatie. Nu hebben ze een Griekse coach en die zal niet aanvallender gaan spelen dan zijn voorgangers denk ik.

Ronaldo zorgde er trouwens voor dat Portugal naar het WK 2014 ging door Zweden uit te schakelen. We moeten niet selectief worden in het analyseren van zijn prestaties.

Ik wil niet heel stom doen, ik ben zelf 'messifan', hoewel ik me mateloos irriteerde aan messi het afgelopen voetbaljaar. Maar ik irriteer me zo erg aan ronaldo dit seizoen. Hij speelt natuurlijk prima, maar hij heeft zo erg veel te danken aan zijn medespelers, ronaldo is vaak alleen het eindstation maar de hele aanval wordt door de rest opgezet. Maar het draait alleen maar om ronaldo bij ronaldo, nooit naar zn spelers toekomen, ze moeten altijd naar hem toe, want het is ronaldo he. En dat sprongetje vind ik onderhand ook wel niet origineel meer. Begrijp me niet verkeerd, ronaldo is geweldig hoor, maar hij vergeet te vaak aan wie hij zijn goals heeft te danken.

12 december 2014 om 12:06

Precies, Ronaldo is vaak heht eindpunt en zet bijna geen enkele aanval zelf op

12 december 2014 om 12:15

Messi is ook vaak genoeg het eindstation.

12 december 2014 om 12:29

Inderdaad kabouterwesley,

Kun je nagaan dat Messi de aanval start rond het middenveld en daarna bij het 16 is om de bal vervolgens netjes in te plaatsen. Hoeveel mannen moet je dan wel niet voorbij lopen.

12 december 2014 om 13:13

Klopt. Van een zelf opgezette aanval.

12 december 2014 om 15:16

Kijk allemaal eens naar het aantal assists van Ronaldo dit jaar. Ik ben geen voorstander van CR7 maar was afgelopen seizoen en ook dit seizoen veel beter als Messi.

12 december 2014 om 19:48

Onlangs statistieken gezien van Ronaldo en Messi dit kalenderjaar die aantoonden dat CR meer assist heeft dan Messi...

12 december 2014 om 12:07

Ik snap wat je bedoeld, en ben het met je eens ik heb het zelf ook. Tuurlijk is hij een van de beste spelers ooit dat staat vast maar zijn goals zijn dit seizoen erg gelukkig in de zin van, hij krijgt ze op een presenteerblaadje, hij staat er wel maar toch ik snap je helemaal.

12 december 2014 om 12:07

tja, komt gewoon dat hij nu een hoogste rendement met kansen afmaken heeft, dus ik geef ze groot gelijk dat ze afleggen op hem.
En het sprongetje is gewoon zijn manier van een goal vieren. Kijk maar naar Kezman deed ook altijd met zijn duimen naar hun naam/rugnummer wijzen. ieder zijn eigen manier.

12 december 2014 om 12:08

Helemaal mee eens. Ik irriteer mij mateloos, wanneer hij weer een prachtassist krijgt, geen bedankje, wanneer hij een simpele penalty inschiet, dat spectaculaire sprongetje. Tis allemaal 'over the top'. De vrije trappen aannaaien, het marketing binnen het veld. Het maakt hem allemaal bij elkaar alles behalve een sympathiek persoon. En voor mij persoonlijk zal hij daarom nooit de beste ooit worden.

12 december 2014 om 12:14

Buiten het feit dat hij 9 assists in La Liga heeft, vind ik het vaag dat je roept dat hij niet meehelpt aan de opzetting van de aanval. Hij speelt op een positie waar hij de bal moet krijgen en of moet scoren, of moet voorgeven. Hij is geen nummer 10 dat hij kan deelnemen aan het opbouwen. Als je de wedstrijden van Real Madrid volgt, zie je dat hij zich vaak zo ver mogelijk probeert te laten zakken en soms zelfs aan de andere kant speelt.

Oja, als je de wedstrijden volgt zie je dat hij eerst zijn manier van vieren (heel origineel hoor maar goed) doet en dan een speler gaat bedanken en het verder met zijn team viert. Als een ander scoort, gaat hij niet rennen natuurlijk maar feliciteert hij diegene wel. Ik snap dat je niet provoceert, maar je mocht wel een beetje nadenken over je reactie.

12 december 2014 om 12:54

Ik ben het met je eens dat Ronaldo zijn doelpunten wel wat meer met zijn teamgenoten mag vieren, maar als je goed oplet bedankt hij negen van de tien keer de aangever na het maken van zijn sprongetje.

Dat Ronaldo alleen maar een eindstation is hoor ik de laatste tijd vaker en ik vind echt dat hij daar tekort mee wordt gedaan. Bijna niemand lijkt in te zien dat één van Ronaldo's grootste kwaliteiten zijn loopacties is. Men kan wel zeggen dat hij geen inzicht heeft, maar hij weet toch altijd precies zo te lopen dat hij met één pass voor de keeper gezet kan worden. Heeft hij het dan altijd aan de aangever te danken of zouden ze het samen doen?

12 december 2014 om 14:22

Ronaldo bedankt zijn medespelers vrijwijl altijd na een goal! Messi rent ook vaak eerst naar de cornervlag ofzo voordat hij iemand in de armen springt, of mag dat ook niet meer? Wat maakt dat sprongetje dan uit?
Daarnaast noem jij Ronaldo als enkel alleen maar eindstation, maar ik heb hem vaak genoeg zien scoren na bijvoorbeeld een 1/2. Daarnaast zijn de looplijnen van Ronaldo zo onderschat, iedereen doet altijd maar alsof hij doodeenvoudig voor de keeper wordt gezet door zn geweldige medespelers en dat daarmee al het werk al gedaan is, maar als dat zo makkelijk is waarom lukt dat dan alleen Ronaldo? Die geweldige spelers lopen ook rond bij Bayern, Barca, Chelsea, City, Psg, zelfs United, maar niemand komt in de buurt van zijn gemiddelde.
Daarom is het elk jaar ook weer zo ontzettend lachwekkend om de reacties hier te lezen; Ozil gaat weg? Nu gaat Ronaldo veel minder scoren. Di Maria gaat weg? Nu gaat Ronaldo veel minder scoren. Hij blijft het tegendeel bewijzen.
Hij wordt ontzettend tekort gedaan door alle mensen met een voorkeur van Barcelona en Messi.
Ook de klacht dat hij te weinig assists geeft, wat inmiddels helemaal onzin is, ik weet niet of jij veel wedstrijden van Real Madrid kijkt, maar in het verleden Higuain, Ozil maar ook Benzema, Bale, Modric, ze missen allemaal enorme kansen die Ronaldo ze geeft.
De enige met effectiviteit bij Real is Cristiano, hij had zo veel meer assists kunnen hebben.
Wat dat betreft heb ik de relatieve effectiviteit van de aanval van Barca altijd beter gevonden.
Wat ik wel jammer vind aan Ronaldo is dat hij iets van zn flaire en bewegingen in de korte ruimte minder laat zien dan in zijn United tijd, want hij kan het zeker, maar hij lijkt het spel op een andere wijze te willen spelen. Wel een effectievere wijze.

12 december 2014 om 14:56

Als men hier niet kan begrijpen dat een passer niks is zonder spelers in zijn team met goede loopacties begrijp je weinig. Kijk naar Özil. Gemiddeld 25 assists bij Real, maar bij Arsenal niet.

Dat komt omdat een passer niks aan zijn pass heeft zonder mensen die zijn kwaliteit volledig kunnen benutten. Daar bedoel ik dus vrijlopen en scoren mee.

Ik vraag me ook af hoe 'afhankelijk' Ronaldo is van zijn team in vergelijking met anderen. Volgens mij mag het ten eerste logisch zijn dat Ronaldo net zo profiteert van zijn team als andersom. Het is niet voor niets het beste team ter wereld dus waarom dit benoemt wordt begrijp ik niet.

Een ding weet ik wel en dat is dat Ronaldo scoorde toen Özil er was, Di Maria en nu weer met anderen. Ik vraag me dus af tot hoeverre Ronaldo profiteert van zijn mede spelers.

Ik denk eerlijk gezegd dat de middenvelders vooral profiteren van hem. De vraag die ik hier zie dat Ronaldo het spel zou moeten maken is een nutteloze. Ronaldo kan het spel maken(zie Portugal) maar hoeft dit niet bij Real omdat Kroos, Modric, Isco, James etc er gewoon beter in zijn. Daarbij zou het energie verspilling zijn, omdat zijn kwaliteit in het afmaken ligt.

Dat is net zo logisch als Ramos vragen het spel te maken. Kan hij vast, maar minder dan anderen, dus laat hem op zijn sterkste punten concentreren.

12 december 2014 om 15:07

Compleet met je eens, precies mijn punt. Zo ontzettend jammer, maar ook onbegrijpelijk dat daar zoveel mensen aan voorbij gaan.

hoe zo kan hij dat niet worden maar ik zie het aan je naam al maar goed dat je het toegeeft dat ronaldo de best is op dit moment maar hij kan veel meer kijk naar de statestieken

Hij kan in mijn ogen wellicht de best afmaker ooit worden als hij dat al niet is. Het is een vreselijke machine, maar voetballend vind ik hem niet byzonder.

12 december 2014 om 12:29

De beste afmaker ooit is arthur friedenreigh 1329 goals in 1239 wedstrijden het gaat zelf rond dat hij 1544 goals heeft gemaakt maar is ver ver terug dat deze speler heeft gespeelt en al tijdje is overleden

12 december 2014 om 15:18

Ik heb anders bij de plaatselijke amateurclub ook behoorlijk veel doelpunten gemaakt. Ben ik dan ook de beste afmaker ooit??

Messi zal dit worden. Dit denk ik omdat Messi 3/4 jaar jonger is dan Ronaldo en hij in die tijd nog genoeg tijd heeft om records etc te verbreken. Ronaldo is op dit moment wel de beste, alhoewel Messi nu wel weer in sublieme vorm is.

12 december 2014 om 12:09

Ten eerste Ronaldo is maar 2 jaar ouder en word steeds beter
Ten tweede Ronaldo heeft meer records op zijn naam staan
Ten derde hij heeft met 2 clubs alles gewonnen wat er te winnen valt

12 december 2014 om 12:24

Ronaldo heeft meer records op zijn naam staan? En kan je dit ook aantonen. Ben benieuwd...klopt helemaal niks van

12 december 2014 om 12:28

Hou je mond als je niks weet, Messi heeft meer persoonlijke records dan Ronaldo, stuk of 10 meer, daarbuiten heeft ie dacht ik 8 club records meer dan Ronaldo. Club prijzen staan op messivsronaldo.net, persoonlijke records staan allemaal op wikipedia. tel ze maar allemaal, dus volgende keer je mond houden voor je wat zegt.

12 december 2014 om 12:34

Kijk eens op ronaldovsmessi.net aub, zijn lijst loopt nog langer dan die van messi

12 december 2014 om 12:38

Ik heb alles meegeteld. Messi 28 club prijzen, Ronaldo 21. Messi 104 individuele prijzen, Ronaldo 82. Dus, wat zei je?

Ik vind het voetbal van nu niet te vergelijken met het voetbal van toen hoor. Je kan het beter indelen naar periodes eigenlijk. Ronaldo is sowieso één van de beste nu en kan zeker de beste worden. Het verschil tussen hem en Messi, Ronaldo, Zidane et cetera is dat hij de lat steeds hoger legt en zichzelf steeds abnormaal verbetert. Dan kan Messi op z'n top wel beter zijn geweest (is hij ook) maar ik heb liever een speler die steeds beter wordt, dan een jaar of twee goed, dan weer slecht en dan weer goed et cetera.

Ik provoceer niet overigens, is gewoon hoe ik het zie. Ik vind ze allemaal ontzettend goed, maar voor mij is Ronaldo de beste en daarna Messi, Zidane en Ronaldo., Ik heb overigens Ronaldo niet echt goed meegemaakt in z'n topjaren, evenals Zidane (bij hem echt zijn laatste jaren die erg gruwelijk waren). Jammer.

Misschien een van de beste afmakers ooit,maar als echte voetballer maar net
in de top 10

12 december 2014 om 12:13

Echt waar, en hebben die top 10 voetballers ook non stop gepresteerd elk seizoen opnieuw?

12 december 2014 om 12:22

Ik heb het puur over voetbalkwaliteiten,drbbelen,passen,souplesse en overzicht etc etc,gewoon pure techniek,daar schiet hij gewoon te kort.
Maar dat wil niet zeggen dat hij een geweldige afmaker is met een mooie trap en atletisch vermogen met veel snelheid en koptechniek.maar beste voetballer ooit???denk het niet

12 december 2014 om 12:35

Hij heeft zijn stijl aangepast als afmaker, dat hij geen techniek heeft in de kleine ruimte is belachelijk, kijk eens naar zijn periode bij Manchester United en de periode bij Real 1ste seizoenen, Belachelijk en blijkbaar volg je het voetbal geen jaren

Ik vind Ronaldo de beste speler ooit. Mensen zeggen dat hij arrogant is maar dat is hij helemaal niet. Hij staat soms zelfs linksback als marcelo naar voren raast. Hij doet alles om de beste te zijn. Messi heeft talent. Ronaldo ook maar hij werkt er dag en nacht aan en is er dag en nacht mee bezig. Ik mis wel die trucjes wat hij bij ManUtd en in het begin bij Real deed.

12 december 2014 om 13:35

Ook al is hij er dag en nacht mee bezig. Dat betekent niet dat Messi ondertussen alleen maar met de xbox controller in z'n hand zit. Ook hij traint er heel hard voor. Daarnaast kan Ronaldo trainen wat hij wil, maar gogme train je niet. Dat zit in je.

Voor mij nog niet. Nog steeds blijven Ronaldinho, Ronaldo en Zidane een klasse apart. Over Pelé kan ik niet oordelen net zoals andere legendes zoals Cruyff, Van Basten, Di Stefano, Maradona, Eusebio etc.

Ronaldo mist de flair en mystiek van zo een grootheid. Vooral met Portugal.

Messi kan zeker de aller grootste ooit worden maar hij lijkt wat op de Braziliaanse Ronaldo dat denkt dat het hebben van talent alleen genoeg is....

Maar Ronaldo heeft nog zeker 5 jaar te gaan om de aller grootste te kunnen worden. De mentaliteit heeft hij in ieder geval.

12 december 2014 om 12:17

@10_alex_10

Ronaldinho was Geeeweeldig maar beter dan Cristiano Ronaldo, Mss als hij er meer voor geleefd had, maar die enkele jaren van Ronaldinho bij Barcelona komen al snel onder de jarenlange prestaties van Cristiano te staan.

12 december 2014 om 16:19

Wat Ronaldinho op het wk liet zien en bij Barca was magisch. Maar net als de Braziliaanse Ronaldo hadden beide helden niet de juiste sportdiscipline zoals een giggs of Ronaldo.

Ik vind dat je de termen: meest succesvolle en meest getalenteerde voetballer van elkaar moet scheiden.

Als mijn zoon vraagt, welke voetballer vond jij persoonlijk de beste aller tijden. Dan zeg ik Dinho of Zidane. Wat die 2 op hun hoogte punt lieten zien was magisch.

13 december 2014 om 00:38

Ik ben een groot fan van Ronaldinho maar wat liet Ronaldinho op het WK zien dan? in 2006 (was hij op zijn best) en werd hij uitgeschakeld door opa Zidane.

Ronaldo is voor de mij de beste aller tijden. En als hij dat niet is is het Messi. Beseffen sommigen wel wat deze 2 presteren seizoen per seizoen altijd. Ik denk dat velen dat vergeten. Het enige wat ik mis bij Ronaldo zijn zijn bewegingen. Maar hij kiest er nu eenmaal voor om dodelijk efficiënt te zijn, en iemand die zegt dat hij niet kan dribbelen is natuurlijk iemand die er niets van kent, hij heeft dit al jaren bewezen.

12 december 2014 om 13:34

nerazzurri9

Ik denk dat de Braziliaanse Ronaldo in dit tijdperk nog beter was geweest dan deze 2. Hij kon wat beide spelers kunnen.

In het huidige tijdperk regeert het geld. Ronaldo7 heeft op iedere positie met dank aan het geld de beste voetballers om zich heen die hem uitstekend in stelling kunnen brengen. En als Kroos even niet rendeert, ach dan zetten we Modric of Isco.. of wacht.. James er toch neer...

In de tijd van de Braziliaanse Ronaldo speelde alle toppers bij andere clubs. Sheva, Cafu en Kaka bij Milan, Gerrard en Alonso bij Liverpool, Zidane bij Juve, R. Carlos bij Real, van Nistelrooy en Scholes bij Manchester, Rivaldo bij Barca, Nedved bij Lazio en Juve etc etc etc.

Tegenwoordig wordt alles van dit niveau door Real weggekocht en de beste daarin is Ronaldo. Dus hij is de beste voetballer ooit?? Nee, de beste op dit moment. En dat misschien ook nog niet eens, want Messi is misschien nog wel beter, maar laat die discussie maar even zitten.

De beste ooit van wat ik gezien heb is de Braziliaan Ronaldo...

die kon namelijk de dribbels van Messi met de functionele techniek van de Portugees combineren en afmaken als hij een kans kreeg!

Over pele, cruijff, Maradona kan ik niet oordelen dus doe ik dat ook niet, zoals velen wel doen wat ik onbegrijpelijk vind!

12 december 2014 om 13:53

Belachelijke reactie man.

Uiteraad ben ook ik grote fan van de Braziliaan, die mede door blessures niet het constante niveau kon halen van Cristiano. Vandaar vind ik Cristiano beter.je moet het gewoon kunnen toegeven, tevens ik de Braziliaan enkele jaren geleden nog beter vond.

Maar dan deze reactie = In de tijd van de Braziliaanse Ronaldo speelde alle toppers bij andere clubs

Nog nooit gehoord van de galacticos. Ronaldo speelde samen met Figo,zidane, Raul, Casillasbeckham,...
Je kent er duidelijk niks van en zal je even een plezier doen

12 december 2014 om 14:15

Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat iemand beide spelers aan het werk heeft gezien en Cristiano Ronaldo prefereert boven Ronaldo 9. Ronaldo 9 was technisch de betere, had een betere individuele actie, was vrijwel volmaakt tweebenig en was, op zijn top, minstens net zo snel. Wat kan mij het schelen dat hij dat niveau niet constant heeft kunnen etaleren. Het niveau dat Ronaldo 9 op zijn top haalde daar kan Cristiano Ronaldo enkel van dromen.

12 december 2014 om 14:27

Gast ik weet niet voor jouw maar toen Ronaldo9 top was, speelden ook heel wat toppers @ andere clubs.
Misschien vond hij de Zidane @ Juventus tijd toch beter dan zijn tijd @ Real?
Figo was ook al goed bij Barca, En Beckham was velen malen beter bij United dan ooit @ real. Dus leuk dat ze uiteindelijk samen speelden, maar daarvoor waren al die spelers ook gewoon zeer goed.

Daarnaast mag hij toch zelf vinden wie voor hem de beste ooit is?
Voor mij is dat met grote afstand Zidane! Technisch perfect, overzicht perfect, passing perfect, tweebenig, koppen op techniek kon hij ook, een echte leider, een zeer complete middenvelder. Hij hoefde niet eens snel te zijn. Puur op techniek ging hij er langs. Persoonlijk ken ik geen betere voetballer en dat is mijn mening. Ook heb ik nog nooit een betere speler zien voetballen in de kleine ruimte dan Zidane, hoewel Ronaldinho er ook wat van kon

O ja: Ronaldo9 was toch echt wel beter dan Cr7. Wat kon hij niet wat CR7 nu wel kan ?

13 december 2014 om 15:48

nerazzurri

Ronaldo speelde van 1995 tot 2000 op z'n best, plus het WK van 2002... Zidane ging in 2001 pas naar Real... Dus wie heeft er nou geen idee waar die het over heeft... jij of ik??

Daarnaast speelde Beckham tot 2000 bij Manchester... en bij Manchester was Beckham beter dan dat ie ooit 1 wedstrijd voor Real heeft gespeeld.

En niet geheel toevallig... maar Raul werd pas een machine toen Real alles aan trok. Daarvoor was hij goed... maar hij werd pas echt goed toen hij in stelling werd gebracht door de namen die jij noemt.

Volgens mij ben jij Inter fan... Jij zou toch moeten weten dat Ronaldo Inter in 1997 hoogstpersoonlijk naar de Europa cup heeft geschoten ??

Ronaldo is niet eens de beste van zijn generatie, dat is Messi. Wsl de beste spits van zijn generatie and thats it.

Allround ontbreekt het hem aan te veel kwaliteiten. In de kleine ruimte is hij niet technisch genoeg. Onvoldoende kwaliteit om het spel te verdelen. Gebrek aan spelinzicht enzovoort.

Ook is Messi niet de beste ooit. Ze krijgen van mij de prijs van duurste en beste teams opgebouwd rond hen ooit.

12 december 2014 om 12:28

Niet technisch genoeg kijk eens naar filmpjes van Manchester United en in zijn 1ste seizoenen Real. Hij heeft zijn stijl aangepast om efficiënter te zijn. Dat is iets heel anders dan het niet kunnen. Belachelijke reactie en blijkbaar weet je er ook niets van

12 december 2014 om 12:40

Hij had nooit die ene beweging die 3 man in de wind zette, onnozele overstapjes enzo dat wel ja Niet zoals spelers als Messi.

12 december 2014 om 12:41

Vindt jij Ronaldo heel technisch dan? Kijk, techniek is natuurlijk niet alleen een schaartje of een akkaatje. Techniek is veel meer. Ik mis bij Ronaldo de flair, voetbalgogme. Iets magisch. Ik weet niet, lastig te omschrijven. Zeg mr het Bergkamp, R9, Ronaldinho, zzidane achtige iets mist die gewoon.

Het is een superatleet met een ongekende mentaliteit en killersinstinct. Maar qua voetballend vermogen vind ik hem persoonlijk niet byzonder. Maar dat is mijn mening.

12 december 2014 om 12:52

@ Ibrano

Kom op zeg, hij is minder technisch dan Messi, maar ik heb hem schitterende bewegingen zien doen, nog op het wk. Hij is gewoon van stijl veranderd, mensen vergeten snel het dribbelwonder Ronaldo bij United en in zijn 1ste jaren bij Real. Onbegrijpelijk dit.

12 december 2014 om 13:26

Nee, dat is flair. Al die schsren, overstapjes en andere trucjes heeft niet veel met techniek te maken en je hoeft ook geen profvoetballer te zijn om het te kunnen uitvoeren. Verder schiet kever vrij weinig mee op als je maar een speler voorbij kan komen.

Maar een lange pass willen geven, maar zien dat speler net buitenspel staat en daarom maar besluit nemen om naar die speler te passen die je vanuit je ooghoek ziet opkomen terwijl je al 2 stappen vooruit denkt, dat is een combinatie van techniek en inzicht.

12 december 2014 om 15:11

@floyd

Scharen en trucjes geen techniek? Jij kon ze vroeger zeker niet, want het lijkt alsof je geen besef hebt wat 'trucjes' inhouden. Dribbelen is juist iets wat iedereen kan, sommige beter, sommige slechter en sommige op een bizar level. Schijnbewegingen zijn daarin tegen veel lastiger en vereisen meer dan simpelweg een bal langs iemand spelen(zoals Messi doet, wat ook Bale doet alleen minder snel). Schijnbewegingen zijn puur bedoelt om mensen uit te lokken in te stappen en dat met enorm preciese timing de bal net voor zijn voet weg te halen. Dit noem.je geen flair. Flair is simpelweg uitstraling.

Denk even terug aan je jeugd. Hoeveel mensen heb je zien voetballen die met een bal konden dribbelen en hoeveel heb je er gezien die men simpelweg met schijnbewegingen konden passeren.

Iedereen kan dribbelen maar de inzicht en balcontrole om tijdens schijnbewegingen de controle te behouden is vele malen lastiger.

Iemand die schijnbewegingen gebruikt, 'doet niet zomaar wat' zoals men graag denkt die het zelf nooit heeft gekund.

Je bent in die situatie net een boxer. Een boxer let op de schouders en een voetballer op de stand van de benen.

12 december 2014 om 16:53

Weet je wel wat techniek inhoud nerrazuri. Hij heeft zijn spel aangepast maar je techniek verlies je toch niet. Gebrekkige aanname, te kort kaatsen naar je medespeler, zwak in de kleine ruimtes. Doet hij dit allemaal expres om optimaal te presteren?

12 december 2014 om 16:56

Sorry Larso boy maar je hele comment bestaat uit bullshit. Kijk naar messi en hoeveel scharen en trucjes hij nodig heeft om zijn tegenstander voorbij te komen. Oh wacht.
Ronaldo inclusief al die showmoves komt geen lantaarnpaal voorbij en als hij een speler voorbij komt is het puur op snelheid.

12 december 2014 om 16:59

Nerazzurri

Jij verwart techniek met flair dn show, Zidane en Maradona waren technisch beter dan Ronaldo, evenals Figo, das techniek!

13 december 2014 om 02:13

@virrie

Met jou praat ik niet. Wees gewoon stil. Je bent hier alleen om je mening op te dringen als een verwend, klein Hitler'tje.

Denk maar dat ik een discussie met je aan ga.

12 december 2014 om 13:05

Gebrek aan spelinzicht, nog zo'n fabeltje over Ronaldo. Waarom denk je dat hij met Özil, Di María, Modric, enz. zo'n goede klik heeft/had? Omdat ze elkaar begrijpen, Ronaldo maakt loopacties die de intelligente middenvelders begrijpen en kunnen geven. Hebben dan alleen de middenvelders spelinzicht of Ronaldo ook?

12 december 2014 om 16:58

Ronaldo heeft zeker een gebrek aan spelinzicht. Als je 20x per wrdstrijd op doel schiet en andere spelers over het oog ziet die er positioneel beter voor stonden (potentieel meer gevaar) dan heb je wat mij betreft zeker een gebrek aan spelinzicht.

12 december 2014 om 16:59

Edit: oog= hoofd

12 december 2014 om 17:32

Dat kan, of je bent gewoon een beetje egoïstisch en gaat vaak voor eigen succes. Jij mag kiezen.

12 december 2014 om 14:23

Rtox ben je gek ofs? Wat verwacht jij van een spits/links buiten dan hij het spel gaat verdelen ofs? Messi is een echte 10 geen spits want hij zwerft over het hele veld en gaat dan langs iedereen en ronaldo maakt de kansen af en niet zeggen ronaldo heeft alleen maar intikkers want ronaldo zijn loop acties zijn zo goed dat hij altjjd vrij staat.

Wat maakt iemand de beste speler?! Een spits die alles afmaakt, een middenvelder die de bal als een gek verdeeld. of een Centrale verdediger die niemand er langs laat. De een kan niet zonder de ander maar andersom ook niet. Ik vind het dus totaal onzin wie de beste speler ooit was, puur omdat het een teamsport is!

Zou een middenveld met Zidane, Ronaldinho & Inesta werken? Nee! Terwijl de een nog beter is dan de andere. Zou een middenveld met Zidane, Ronaldinho en Makelele werken? Kijk daar heb je evenwicht, is Makelele nu de beste? Nee.

Presteerden deze grootheden ook Ieder maar dan ook echt Ieder jaar..?
Kijk gewoon eens naar deze statistieken.. 6 jaar lang jezelf evenaren en overtreffen tot een absurde hoogte.

Raul wordt als een van de grootste real madrid helden gezien. Met 323? Doelpunten in zijn gehele carriere daar.. en ronaldo gaat dit aantal zeer waarschijnlijk voorbij terwijl hij daar pas 5 seizoenen speelt..

Hij is niet eens de beste van zijn eigen generatie, hij presteert de laatste 2 jaren beter voor de scorebordfans maar zijn eeuwige rivaal blijft de betere voetballer die voetballend superieur is aan Ronaldo, de beste aanvallende speler van Ronaldo zijn generatie is Messi. Wat Messi voor zijn club gedaan heeft is ongezien en bijna had ook hij een WK achter zijn naam staan, het zit hem in de details. Verder kan ik van beide enorm genieten, en beide respecteer ik, dat zeker.

12 december 2014 om 12:30

Messi bijna een WK gewonnen, net of Messi zo goed was op dat WK en onterecht als beste speler was verkozen. Hij heeft 2 jaar het niveau van Ronaldo niet gehaald die nooit gestopt is met presteren en dit bij 2 clubs gedaan heeft. Niet eens de beste van zijn generatie is echt wel neerbuigend. Ik respecteer graag je mening maar Messi is in andere dingen beter dan Ronaldo en omgekeerd, vandaar dat het 2 andere types zijn

12 december 2014 om 12:45

Gedeeltelijk eens Nerazzurri9, Messi was niet de Messi zoals wij hem kennen. Echter als je dan weer de statistieken erbij pakt dan is die terecht beste speler. Maar snap wel wat je bedoelt en kan mij daarin vinden. Het oogde veelal sjokkend alsof die geen zin had. Niet zoals wij hem kennen iig.

Ronaldo en Messi zijn duidelijk de best van hun generatie. Mooi toch? Hopelijk dat er later weer zulke spelers gaan doorbreken, puur genieten!

12 december 2014 om 13:12

Absoluut, Messi zijn statistieken waren inderdaad goed maar vb. tegen Atletico in de Champions league stond ik verstomd van zijn lui gedrag. Maar kom zijn statistieken bewijzen dat hij nog geweldig was, maar Ronaldo is gewoon constanter naar mijn mening en zeker de laatste 2 jaar. Maar ik apprecieer ieders mening, als er maar niet maar wat gezegd wordt om te provoceren

12 december 2014 om 16:54

Nerazzurri

Ik neerbuigend? Als je me hier wat "kent" weet je dat ik dat nooit ben, ik heb zelfs op mijn vorige account een stuk geschreven over hoezeer ik Ronaldo bewonder, maar ik vind nou eenmaal Messi de betere voetballer, als je ziet wat Messi in mindere doen (voor hem dan) toch nog presteert is fenomenaal, het zal me benieuwen wat Ronaldo presteert wanneer hij minder word. Ik geef ook qan dat Ronaldo nu de best presterende is, maar Messi is gewoon nog steeds fenomenaal en is voetballend gewoon beter voor mij (en velen, zelfs kenners zeggen het), hij scoort enkel wat "minder". Elk objectief persoon zal erkennen dat Messi voetballend meer bijbrengt aan een team.

12 december 2014 om 12:39

Messi is zijn rivaal niet, heeft hij zelf ook aangegeven volgens mij.

12 december 2014 om 12:55

Podolski heeft het WK gewonnen. Is Podolski nu de betere voetballer?
Maak van jou mening geen feit. Er bestaan overigens geen feiten over wie de beste aller tijden is, want dat is altijd gebaseerd op een mening.

Volgens jou manier van denken zou Bale dus nooit de beste ter wereld kunnen worden omdat hij voor Wales speelt en Wales nooit het Wk/ek zal winnen?

12 december 2014 om 16:42

Fcda

Heh? Dit is gewoon mijn mening, en die mag ik verkondigen, verder is jouw argument kul, tuurlijk is Podolski niet beter dan Messi omdat hij een WK won, maar Duitsland zonder Podolski zou dit WK ook gewonnen hebben, Argentinië zonder Leo zou nooit die finale überhaupt gehaald hebben, das het verschil.

12 december 2014 om 22:17

Zonder mascherano en di Maria ook niet?

Nee, hij hoort nog niet bij de beste 20 ooit, laat staan dat hij nummer 1 wordt. Natuurlijk is dat geen schande en blijft hij een geweldenaar.

12 december 2014 om 12:42

Ik vind er niks aan. Ronaldo is het eindstation van een countervoetballende ploeg, op snelheid met ruimte voor hem. Hij is ongelooflijk beperkt, voetballend, en is de meeste van penalties, dat record gaat hij alvast verbreken in Spanje.

12 december 2014 om 12:47

Maar vroeger had je di Stefano en Maradona enzo en nu heb je Messi Robben en Ronaldo maar nu gaat het veel sneller dan vroeger

12 december 2014 om 12:49

Kijk dan is verder dan je neus lang is, als je zo beperkt bent breek je niet alle records. Toch raar dat veel spitsen bij Real die cijfers niet haalden

Messi en Ronaldo zijn momenteel de beste spelers op deze aarde. Van beide kan ik genieten al ligt mijn voorkeur toch bij Ronaldo. Puur omdat hij een wereld atleet is, dat met minder talent zo groot is geworden door overuren op de trainingsvelden. Hij heeft trekjes waar niet iedereen naar kan kijken, maar welke 'grootheid' heeft geen trekjes? Messi is natuurlijk ook fenomenaal, maar bij hem heb ik altijd het gevoel dat hij beter kan, tterwijl dat eigenlijk onmogelijk is haha.

Ik blijf Pelé wereld beste speler ooit vinden
En ik weet zeker dat hij ook bij een Europese top club alle prijzen had gewonnen
Cr7 zal nooit zo goed zijn als Pelé
Dit is mijn top 5
Pelé
Cruijff
Messi
Ronaldo
Zidane

12 december 2014 om 13:40

Bij Ronaldo zijn het feiten, zijn cijfers. Bij Pele is het denken dat hij het in deze tijd ook even goed zou doen.

12 december 2014 om 13:45

Statistieken maken iemand absoluut niet de beste voetballer. Ik vind het toch apart dat heel veel mensen dat niet willen inzien. Of het komt ze nu toevallig heel goed uit..

12 december 2014 om 13:54

Statistieken bewijzen dat je constant bent en moet presteren om deze te halen

12 december 2014 om 15:21

@nerrazuri

Ik heb feiten voor je. Meer dan 1200 doelpunten en 600 assists. Als we het over constant hebben in 1300 wedstrijden.

12 december 2014 om 15:28

Laat ik het dan anders zeggen pele is nu al een legende Ronaldo nog lang niet
en cijfers alleen maken je niet tot de beste voetballer ooit je moet ook kunnen presteren op een wk of ek

12 december 2014 om 15:31

@nerazzurri9 Ik snap heel goed dat je Ronaldo een geweldige speler vindt, maar als je het hebt over statistieken... Was Messi niet degene die laatst als eerste het record van Zarra verbrak. Wat dus wil zeggen dat hij de topscoorder is van de primera division? Oftewel, meer gescoord heeft dan C ronaldo?

Bij Pele zijn het ook cijfers, "romario was lange tijd op jacht naar 1000 doelpunten in het betaald voetbal (inclusief jeugd- en amateurwedstrijdjes), een prestatie die voor hem alleen door Pelé werd geleverd (en volgens sommigen ook door Arthur Friedenreich)" Dit citeer ik even. Volgens mij zijn dit duidelijke cijfers waar aan je kan zien dat het legendes zijn. En het bewijst zeer zeker dat Pele constant is geweest.

12 december 2014 om 22:16

Gert muller had ook geweldige statistieken maar niemand vindt hem beter dan cruyff

Naar mening mening kan een beste speler nooit bestaan. Voetbal blijft zich doorontwikkelen en iedere generatie voetballers wordt beter omdat ze leren van de vorige generatie.

Ronaldo zou naar mening zeker de beste voetballer van deze generatie kunnen worden, maar om te zeggen beste speler ooit, dat is onmogelijk te beantwoorden....

Verbaas me over reacties hier...

Mensen die Pele noemen terwijl ze die nooit hebben zien spelen?! Dat mag m'n opa dan bepalen wie de beste was.

Daarnaast is iedereen de Braziliaan Ronaldo vergeten ofzo. Die kon dribbelen als Messi, had de techniek van Ronaldo7 en kon geweldig afwerken.

Enige verschil is dat hij minder vaak in stelling werd gebracht, omdat in zijn tijd 's werelds beste spelers over meerdere clubs verspreid waren en Real in deze tijd alles opkoopt wat het beste is... Dan is het natuurlijk logisch dat Ronaldo vaker voor de goal komt dan de Braziliaanse Ronaldo.

De beste die ik ooit gezien heb zonder twijfel; Ronaldo Luis Nazario de Lima!

Als we op dit moment kijken wie de beste is, is dat toch wederom weer Messi. Hebben we nu allemaal zo ongelooflijke plaat voor onze kop? De voetbalkwaliteiten wat Messi afgelopen twee maanden heeft laten zien, is toch een niveau waar niemand aan kan tippen?

Daarnaast vind ik Ronaldo qua statistieken een heel sterk jaar hebben. Kijk ik echter naar zijn voetballend vermogen, dan heeft hij heel wat ingeleverd om alleen die goals te maken. Natuurlijk heeft hij af en toe nog hele fraaie acties. Maar wat hij eerdere seizoenen liet zien bij Real Madrid was spectaculairder en mooier. Wat Ronaldo doet, zie ik andere 'normale' voetballers ook doen tijdens wedstrijden. Echter krijgen zij niet zo vaak de kans ervoor om het te doen. Ronaldo krijgt altijd vele grote kansen. Zijn grootste klasse is dan ook dat hij ze 8/10 weet af te maken en op de juiste positie staat.

Dat gezegd hebbende, wil ik toch graag iemand als beste voetballer zien die meer kan dan alleen superieur afmaken, duizenden (onnodige) scharen doen en heel sterk zijn in de duels. Ronaldo leunt nu ongelooflijk veel op zijn statistieken wat hem de beste blijkt te maken volgens velen. Als het aan mij ligt heeft Real Madrid momenteel wel betere voetballers rondlopen in het elftal.

Beste speler is zo een groot word. Hoe meet je dat goals ofzo. Een keeper of linksback kan ook heel goed zijn. Ik denk dat je evt legende kan worden. Er zijn al wat legendes ronaldo is een grote speler. Ben wel beniewd waneer het aftakelen gaat beginnen in nu 29.

Het verschil met de oude grootheden is dat zij het in meerdere competities en in goede en slechte teams hebben laten zien. Bij Messi en Ronaldo is alles rond hen heen gebouwd en zijn zij de ster die moet stralen. In de nationale ploegen presteren zij al meteen een stuk slechter. Als je de grootste wil worden moet je eigenhandig een WK kunnen beslissen, ook met een middelmatig team.

Wat is het toch jammer dat zoveel mensen het nog steeds niet zien. tuurlijk is ronaldo 1 van de beste, het is een fenomeen en steekt veruit boven de derest van de wereld, maar Lionel Messi is toch echt zoveel klasse beter en steekt boven iedereen maar dan ook iedereen uit. en natuurlijk worden deze 2 met elkaar vergeleken omdat er verder geen concurrentie is maar messi is voetballend echt veel verder dan ronaldo. en met wat hij tot nu al bereikt heeft ( 27 jaar !) voor mij de beste aller tijden.

even een rijtje:
- topscoorder La Liga
- topscoorder champions League
- topscoorder Barcelona
- topscoorder El clasico

12 december 2014 om 15:08

Beide horen niet bij de beste aller tijden, het zijn geweldige clubvoetballers en daar breken ze ook hun records. Maar in hun nationale team en op de grote eindtoernooien stellen zowel C.ronaldo als Messi hoofdzakelijk teleur.

Voor mij is hij de beste ooit al
Vele mensen vergeten wat hij allemaal Man u heeft laten zien hij speelse daar al 6 jaar ofso

Als hij gelijk naar real was gegaan via sporting was hij nu zeker all time topscorer van de liga en misschien no een 50 hattricks

Ik hoop dat hij nog paar grote prijzen gaat pakken dit jaar zodat hij zijn 4e gouden bal gaat krijgen

Voor mij blijven Zidane en El Fenomeno de beste voetballers. Maargoed Ronaldo behoort ook tot de absolute top in de geschiedenis.

Begint zo hard tegen te steken de waarop voetbal geanalyseerd wordt tegenwoordig. Het is totaal dwaas om Ronaldo te gaan vergelijken met Messi, ze zitten niet eens op hetzelfde niveau wanneer het op voetbal aankomt, het verschil is gewoon te groot.

Je kan Ronaldo complimenteren voor 1 van de beste afmakers en een echte topscorer te zijn. Het is gewoon zijn spel in het algemeen dat van een lager niveau is.

Het achterlijke is dat de jeugd, dus velen hier puur op zijn Amerikaans zijn gaan denken, dankzij de media. Statistieken hier, statistieken daar. Prachtig die doepunten maar Ronaldo als voetballer zit niet bij de 50 beste ooit.

13 december 2014 om 02:18

Je bedoelt dat vrijwel alle grote sporten puur naar statistieken kijken op voetbal na, omdat voetbal verouderd is met oude nonsens moralen voor deze tijd.

Maar vertel mij maar dat statistieken minder sluitend zijn dan iedere persoon op zijn gevoel en eigen voorkeur te laten beslissen wie de beste is.

Dat klinkt heel logisch. Precies de reden waarom voetbal zo dramatisch is in vergelijking met andere sporten.

Ik word onderhand een beetje doodmoe van elke dag dezelfde discussie over wie is er beter, Messi of Ronaldo. Elke godganse dag is er weer een topic of komt er uit het niets een discussie hierover.
Ja Ronaldo is 1 van de beste spelers van dit moment, evenals Messi. Klaar. Hoelang gaan we hier nog over door?

Deze discussies zijn altijd zo belachelijk..

Je ziet Messi een nieuwe record pakken... oh, ja hij is de beste aller tijden. De week daarop zie je Ronaldo een record pakken... hell yeah, hij is de beste aller tijden. Het gaat echt helemaal nergens over.

Ergens topscorer worden, of een oud record evenaren (en er zelf ver overheen gaan) maakt je toch echt niet de beste speler aller tijden... Mensen moeten zich realiseren dat een heleboel van die spelers die de records in hun handen hadden, zelf niet eens tot de beste aller tijden behoorden. Neem nu bijvoorbeeld die Zarra. Geen fucking idee wie die man was (net als de meerderheid hier) nooit zien spelen, maar ook nooit voorbij zien komen in een discussie over wie de beste aller tijden is. Messi haalt hem in, en het is weer een bewijs dat Messi de beste aller tijden is. Vreemd.

Mensen beseffen niet eens wat voor geweldige speler er allemaal rond hebben gelopen in het verleden. Maradona, Pele, Cruijff noemen we het vaakst hier. Maar een heleboel andere worden vergeten. Beckenbaurer? Gerd Muller? etc. etc.

Maar goed, de vraag is: Hoe wil iemand de beste aller tijden worden als hij niet eens in "alle tijden" heeft gespeeld?

Het is (na mijn mening) onmogelijk om één iemand als de beste aller tijden aan te wijzen. Elk tijdperk ken een aantal verschillende voetballers die gewoon boven de rest uitsteken. Natuurlijk zijn de prestaties van Zidane, Ronaldo e.d. anders dan die van C. Ronaldo en Messi. In hun tijd waren hun prestatie ook ongekend. Net zoals de prestaties van C. Ronaldo en Messi nu ook weer ongekend zijn.

Na Messi en Ronaldo zullen andere spelers op staan. Spelers die (zeker niet) zoveel goals gaan produceren, maar met andere kwaliteiten boven de rest uit zullen steken. En dan wordt er misschien (ik kan niet wachten) wat minder naar goals gekeken en de focus meer op andere aspecten gelegd.

Maar goed, Ronaldo zal net als Messi ook aansluiten bij de aller beste spelers die de wereld ooit heeft gekend.

Onzin. Pele is en was de beste.

Raúl zijn mening is als gewezen Real-icoon niet echt helemaal objectief.

CR draaide een schitterend 2014 en dat zal hoogst waarschijnlijk verdiend bekroond worden met de Gouden Bal maar om hem daarom maar meteen tot beste ooit te bombarderen ?

Lijkt me zacht uitgedrukt overdreven.

Het is simpel CR7 en Messi zijn de bazen van de statistieken.

Sierlijkheid Ronaldinho en Zidané.

Van vroeger Cruijf, Maradonna en Pelé.

Er zijn meerdere beste van elke categorie.
De rest hoort niet thuis in een van deze drie rijtjes !
Maar blijf vooral praten over wie de beste is, zodat je alles mist wat deze twee helden nu presteren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren