Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Een van de mooiste clubs in Nederland is vernietigd'

Laatste update:

Het is deze woensdag precies een jaar geleden dat Merab Jordania gedwongen afscheid moest nemen van Vitesse. Dit doet de Georgische zakenman nog altijd veel pijn en in gesprek met Omroep Gelderland zegt hij dat hij zich vernederd voelt. Zo moeten de supporters van Vitesse zich momenteel ook voelen, denkt Jordania, die de Arnhemse club nog op de voet volgt.

/

Jordania ziet het helemaal mis gaan bij zijn geliefde vereniging. "Een jaar geleden stonden we bovenaan. Nu mag Vitesse blij zijn dat Dordrecht dit seizoen ook meedoet", lacht hij enigszins bitter. "Een van de mooiste clubs in Nederland is vernietigd en daarmee ook een van de beste trainers, Peter Bosz. Naar mijn mening is de club echt geweld aangedaan. Nu zitten er vooral mensen zonder hart en idioten, die de vijand zijn van het voetbal. De zweep zou erover moeten bij Vitesse."

Volgens Jordania klopte vorig jaar 'alles' bij Vitesse en hij stelt dat de club met mensen als Ted van Leeuwen, Ester Bal, Eduardo Santos, Albert Capellas, Bosz en Hendrie Krüzen 'altijd op de eerste plaats stond'. Nu heeft Vitesse al zes competitiewedstrijden op rij niet meer gewonnen en staan de Arnhemmers teleurstellend elfde in de Eredivisie.

Dat is in de ogen van Jordania niet de schuld van Bosz, die hij nog altijd hoog heeft zitten. "Bosz en Krüzen werken met rotzooi", meent de voormalig clubeigenaar. "Daarmee bedoel ik Joost de Wit, Mo Allach en de Raad van Commissarissen. Ik zal er maar niet te veel over zeggen, maar ik leef mee met de supporters." Vitesse speelt aankomend weekend uit tegen FC Groningen.

Peter Bosz is de juiste man voor Vitesse

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je kan zeggen wat je wilt, maar door hem werd vitesse wel een titel kanidaat, iedereen lachte hem uit dat hij in 2012/2013 kampioen zou worden..

10 december 2014 om 12:33

Hij is toch ook helemaal geen kampioen geworden? Al deed Vitesse wel sneller mee in de subtop dan iedereen het verwachtte.

10 december 2014 om 13:11

nouja achteraf niet raar natuurlijk hoe snel ze bij de subtop kwamen als je ziet hoeveel geld ze erdoor gejaagd hebben de afgelopen jaren

10 december 2014 om 13:22

Precies, Freshzone. Ze kunnen opeens een subtopper zijn, want ze hebben natuurlijk betere spelers kunnen kopen dan Nac, Roda, Nec, Heracles en noem nog wat van dat soort ploegen. Echter, dat maakt een ploeg nog niet een subtopper. Daarvoor zijn ze te instabiel. Dit jaar eindigen ze misschien 14e. Volgend jaar kunnen ze 3e worden en het jaar erop weer 11e.

10 december 2014 om 14:19

Nee ze zijn geen kampioen geworden, maar speelden Ajax helemaal weg

10 december 2014 om 13:59

Bij psv en feyenoord staan er 2 buitenlanders binnen de lijnen, en op de bank ook bijna alleen maar NL, ajax ook meestal met ongeveer 7 nederlanders. Dus 5 is tamelijk weinig naar mijn mening

10 december 2014 om 12:36

Nog vrij lang meegedaan om het kampioenschap met bony erbij. Laatste 10 speelrondes ging het minder maar toch. Het lijkt wel alsof jordania helemaal supporter is geworden. Dat is wel mooi om te zien.

10 december 2014 om 12:40

Meen je dit nu serieus? Vitesse is nooit titelkandidaat geweest. Ze hobbelde leuk mee bovenin, maar een echte kanshebber zijn ze nooit geweest. Willem II eindigde ook wel eens 2e, dat zegt niets. Stabiliteit heb je nodig.

10 december 2014 om 12:43

In de winterstop stond Vitesse bovenaan. Dat noem ik niet meehobbelen bovenin. Toen hebben ze verzuimd door te pakken en enkele gerichte versterkingen te halen (zoals Leerdam), daar ging het mis.

10 december 2014 om 12:45

Ze hebben gewoon heel lang meegedaan en bovenaan gestaan. Dan ben je op dat moment gewoon titelkandidaat. Iets anders beweren is gewoon onzinnig en achteraf praten.

Op een gegeven moment zijn ze afgehaakt en toen raakten ze dat stickertje terecht kwijt.

10 december 2014 om 12:46

Als ze echt titel kandidaat waren hadden ze ook veel uitsupporters, en die waren ver te zoeken... Ze hebben gemiddeld 16 supporters meer dan hun rivaal Nec, en die degradeerde nog wel. Dat is een beetje omgekeerd...

10 december 2014 om 12:52

Sammerens en vierklau. Ik noem het meehobbelen bovenin. Er hebben wel meer ploegen buitengewoon goed gepresteerd de eerste seizoenshelft, maar waar het om gaat is dat je dit een heel seizoen volhoudt. Als je dit kunt, ben je een titelkandidaat. Vitesse kan dit niet en is dus geen titelkandidaat.

Ik vind het prettig dat je mijn mening als onzinnig bestempeld, Sammerens. Ik zal dat bij jouw mening niet doen, want ik begrijp dat het zo voor je voelt. Echter zie ik het gewoon niet zo. Daarvoor loop ik te lang mee in het voetbal en heb ik dit soort momenten te veel meegemaakt. Eerste seizoenshelft top, tweede seizoenshelft niets meer. En Vitesse is gewoon te instabiel om ooit een serieuze titelkandidaat te zijn.

10 december 2014 om 12:57

Ooit? Kijk eens wat geld kan doen. Een paar jaar geleden had jij ook gelachen als iemand zei dat City kans zou maken op de CL en kampioen zou worden in Engeland.

10 december 2014 om 13:01

Dan gaat jouw voetbalkennis niet verder terug dan een jaar of 10/15 geleden.. Ken je feiten voordat je iemand probeert te verbeteren. Ik snap je frustratie en je subjectiviteit aangezien je voor vitesse bent maar City heeft meerdere keren het kampioenschap gewonnen voor de vrije val die ze in 1995 volgens mij doormaakte

10 december 2014 om 13:01

Maar, Nemert. Ze zijn nu al een tijdje bezig en hebben er heel wat geld ingepompt. Zie jij nu werkelijk kwaliteitsverbetering? Nee toch? Wees reëel. De vergelijking met City gaat echt manco. Daar gaat zoveel meer geld in om en is zoveel aantrekkelijker voor spelers om te spelen, dat je dat echt niet met Vitesse kunt vergelijken. Vitesse kan nooit de echte topspelers halen, daar hebben ze dan weer net te weinig geld voor. Dan kon City wel. Nu is een Ajax, Feyenoord en/of PSV toch net aantrekkelijker voor spelers.

Ik geloof er niet in en het is mooi dat jij wel de hoop houdt. Dat zou ik ook hebben als ik supporter was van die club.

10 december 2014 om 13:08

Even voor de duidelijkheid, hij stelde dat Vitesse nooit een kampioenskandidaat kan worden. Ik zei alleen dat het wel ooit met geld zou kunnen. Ik zeg niet dat ik dat nu geloof.

Investeren doe je niet alleen in de selectie he?
Ze hebben veel geld in de jeugd gestoken en ook in het trainingscomplex. Jong Vitesse draait super en ook het trainingscomplex is geweldig.
Vervolgens zijn ze meer salaris gaan betalen en hebben zo goede spelers kunnen aantrekken. Deze selectie is veel beter dan de selectie van 4 jaar geleden. Nu kunnen ze 4/5 worden, toen was plek 10/11 het hoogst haalbare. Er is wel degelijk een verbetering. Az en Twente hebben ook eerst rustig gebouwd.

10 december 2014 om 13:10

Mijn reactie over voetbalkennis was naar Nemert, die over city begon. Ik noem city helemaal niet zoals Nemert? Mijn reactie was niet naar jou? Ik ben het juist volledig eens met jouw argumenten?

10 december 2014 om 13:10

City doet het in de CL nog steeds niet erg best.. PSG is een beter voorbeeld.

10 december 2014 om 13:12

Haha, dat is grappig Cas013. Dan heb ik jouw reactie totaal anders geïnterpreteerd. Mijn fout.

10 december 2014 om 13:18

Maar Nemert. Nu kunnen ze 4/5 worden, maar ze staan op de 11e plaats. Dat heeft dus te maken met die instabiliteit. Ze kunnen zeker geen 4 jaar op rij 4/5 worden. Ze zullen het ene jaar 3e worden en het jaar erop 14e. Dat is Vitesse op dit moment.

En natuurlijk is het prachtig dat er een mooi jeugdcomplex is, maar of dat echt goed gaat. De A'tjes staan op de een-na-laatste plaats... Dat is iets wat echt jaren duurt. En dan niet 5 jaar, maar 15 jaar. En ik geloof niet dat Vitesse dan nog in handen is van een eigenaar, maar net zoals NAC leuk meehobbelt.

10 december 2014 om 13:27

Je vergeet wel dat bij jong vitesse veel a spelers spelen. En in de A sspelen veel b spelers. Dat telt zeker mee, jw hebt wel gelijk dat het een aantal jaren duurt. Vitesse wordt trouwens geen 14e, die gaan zich gewoon bij de eerste 6 spelen.

10 december 2014 om 13:31

@arnhemmer. Ik help het je hopen. Wie weet herpakken ze zich (ik vind ze niet slecht spelen, maar mis de echt killermentaliteit) en worden ze inderdaad 6e of beter. Maar ik zie het zelf op dit moment niet gebeuren.

10 december 2014 om 16:13

Dat zeg ik Borreltjuh. Jammer dat je iets meteen onzin noemt. Mijn mening is allesbehalve onzin, maar mijn mening. Ik begrijp dat jouw mening anders is dan die van mij. En die mening is waarschijnlijk dat als iemand halverwege bovenaan staat, meteen titelkandidaat is.

Ik ben het daar dus absoluut niet mee eens. Puur om het feit dat je ook moet kijken naar de type ploeg. En Vitesse is allesbehalve een titelkandidaat. Ze kunnen even goed spelen, maar dat houden ze nooit het hele jaar vol. Daarom zijn en zullen ze nooit titelkandidaat zijn.

11 december 2014 om 04:53

In de tijd van bony en van ginkel liet vitesse tog wel fraaie dingen zien, MET RESULTAAT! Peter bosz kan wel blij zijn met mooi voetbal maar resultaten is wat telt.

13 december 2014 om 10:58

Tja met jouw statistieken gaan Go Ahead en Cambuur Europa in. En NEC zou dan toch ook echt middenmoter zijn... Conclusie: geen goede graadmeter.

Overigens heb je natuurlijk niet helemaal ongelijk dat een elftal wat kampioen kan worden meer supporters op de tribune zou moeten hebben. Misschien heeft Vitesse gewoon weinig successupporters, gezien zowel uit als thuis de supportersaantallen al jaren heel stabiel zijn. (dus ook in de periode met degradatievoetbal vergelijkbare aantallen)

Jordania is achteraf toch wel een goede voorzitter gebleken.

10 december 2014 om 12:42

Ach man een gare idioot is het. Die bedreigingen, het opeens opstappen, eisen dat z'n zoon in de selectie komt terwijl die geen pepernoot raakt. Wat een mafkees

13 december 2014 om 11:12

Het opeens opstappen kon hij niets aan doen: hij werd gewipt door de echte geldschieters. Die bedreigingen is compleet uit zijn verband getrokken: als een Nederlander zegt "ik hak je kop er af als je dat doet" (of je vingers) ga je toch ook niet meteen serieus met bodyguards lopen. Zijn zoon speelde in de jeugd, hij was toen 15 of 16, dus dat hij bij de selectie moest lijkt me sterk. Als dat zo is, is het wel een beetje vreemd moet ik toegeven. Dit jaar speelt hij bij Achilles'29 overigens. Niet eens een gekke club als je afvalt bij de jeugd van een profclub.

Overigens ga ik zijn periode bij Vitesse ook niet verheerlijken. Met zo veel miljoenen uitgeven kunnen er wel meer iets neerzetten denk ik.

10 december 2014 om 12:46

eigenaar bedoel je?

10 december 2014 om 12:52

Ik denk niet dat Jordania de eigenaar is geweest van Vitesse.

10 december 2014 om 12:55

Hij was iig voorzitter, eigenaar is feitelijk gezien niet geweest.

10 december 2014 om 13:20

Oke dan, bedankt iig.

10 december 2014 om 12:56

Daarom heeft hij de club ook in zulke geweldige staat achtergelaten. Een sponsor was voor hem alleen interessant als het een grote vis was waardoor Vites een behoorlijke poos zonder sponsor heeft gespeeld en daarbij keek hij het helemaal niet nauw met de ffp. Daardoor kan het huidige bestuur zijn rotzooi opruimen. En daarbij dan ook nog die duistere deal met Marcel Hamm, die de club zomaar een paar miljoen had kunnen kosten.

Ik ben zelf wel klaar met Merab. Als hij echt van de club houdt stopt hij met de club in diskrediet te brengen. Het is nu relatief rustig voor ons doen en dan moet hij weer met teksten in de media verschijnen. Hij kan er ook voor kiezen om tegen een bellende journalist te zeggen dat hij geen uitspraken meer doet.

10 december 2014 om 13:02

Het is volgens mij helemaal niet rustig in de club. Ze draaien nog steeds geen winst, spelen niet om het kampioenschap/cl, stadion is slecht gevuld, geen Europees voetbal, de grote spelers willen een stap gaan maken en er kan geen geld geinvesteerd worden in de spelersgroep, omdat je anders in de knel komt met Ffp.
Enige positieve is dat er nu een goede sponsor is.

10 december 2014 om 13:08

Het is bij ons nooit rustig, maar laat ik het dan zo zeggen dat het in de media op het moment redelijk rustig is. Als je over Vitesse leest gaat het nu meestal gewoon over voetbal ipv allerlei bestuurlijke randzaken.

En die zaken die jij opnoemt zijn niets nieuws toch?

10 december 2014 om 13:19

Wat maakt je een goede voorzitter dan??

10 december 2014 om 13:39

Hij heeft goed beleid gevoerd met goedkope spelers halen. Gemixed met jeugd en huurlingen van Chelsea.
Vitesse stond er goed voor de laatste jaren met mooi en fris voetbal.

10 december 2014 om 13:44

Vergeet niet dat 3/4 van die taken niet door hem gedaan zijn maar door de technische beleidmakers. Van Leeuwen en de trainers.

10 december 2014 om 15:09

Wordt het beleid niet uitgestippeld door de voorzitter en uitgevoerd door de directeuren?

Vorig jaar klopte alles volgens Jordania. Vreemde constatering als je kijkt naar de balans tussen inkomsten en uitgaven, wat grote problemen met financial fair play veroorzaakte. Ik ben wel met hem eens dat je de matige prestaties op dit moment niet bij Bosz kunt neerleggen. Bosz is en prima trainer, maar hij moet ook werken met de selectie die hij voorgeschoteld krijgt die een stuk minder is dan vorig jaar.

In het begin was het even afwachten wat precies zijn plannen waren, maar achteraf kan gezegd worden dat Jordania een goede voorzitter was en een goede supporter is. Jordania kwam zijn afspraken na, was in de media te vinden, ging in Arnhem wonen, trok goede mensen aan en investeerde in de juiste facaliteiten.
Jammer dat hij plaats heeft moeten maken, maar misschien komt hij terug. Hij woont immers nog altijd in Arnhem.

Ik kan de pijn van deze man wel begrijpen want hij houdt wel van de club maar om nou te zeggen dat de schuld van het bestuur dat Vitesse 6 wedstrijden niet gewonnen heeft is natuurlijk onzin, Vitesse laat regelmatig goed voetbal zien en het is kwestie van tijd dat ze het in zeges vertalen, goede coach, goed team, Nederlandse jongens krijgen de kans, komt echt wel goed met Vitesse.

10 december 2014 om 12:59

Het is wel degelijk de schuld van het bestuur. Je moet de juiste spelers, staf, commercieel directeur ed aantrekken om niet 6 wedstrijden achter niet te winnen. Jordania wilde oa Bony en van Ginkel houden en anders de 'echte' hoofdprijs vangen om opnieuw te investeren.

Het probleem is:

* Financieel is er nog steeds vrij weinig mogelijk
* De huidige verdediging is zo belabberd, afgelopen zomer zijn ze vergeten om die te versterken

We zullen nog enige tijd moeten pappen en nathouden en hopen op de doorbraak van enkele hele talentvolle jeugdspelers ! Of moeten we wachten op de terugkeer van Jordania ?

13 december 2014 om 11:15

Iedereen heeft het over onze belabberde verdediging, maar het centrum is toch echt niet anders dan toen we de ranglijst aanvoerde.

Haha mooi na die uitspraak toen hij er net zat. Dat ze wel even kampioen gingen worden, hij was ervan overtuigd haha.

10 december 2014 om 14:04

@RobusPokus Jordania heeft in dat interview anders nooit gezegd dat ze kampioen gingen worden, dat was Maasbert Schouten. Veel mensen kennen de feiten niet blijkbaar.

Wat een zooitje bij die club zeg. Die club is helemaal verrot. Jammer voor de echte supporters.

Je kan zeggen wat je wilt van deze man en wat hij allemaal heeft gedaan..
maaaar... hij had wel liefde voor de club en was er altijd mee bezig die voorzitter nu volgt liever chelsea dan dat hij naar vitesse kijkt.

Er zit bij Vitesse gewoon iets megalomaans in. Dat was al zo met de plannen van Karel Aalbers, de soap met die Indische jongen tuhuteru of zo, latere passanten zoals die maasbert schouten, Jordania en nu die Rus. Jordania mag dan beter zijn dan die gasten die er nu zitten maar was zelf ook wel een vreemde eend in de bijt.

De club heeft zijn ziel verkocht destijds met Karel Aalbers, zijn grootheidswaanzin heeft de club een hele hoop afgenomen. Het stadion was en is nooit vol, geeft de club een kille uitstraling en totaal sfeerloos plaatje.

Het zou toch een geschenk zijn als ze in een stadion gaan spelen wat 10.000 man kleiner is, dan zit het gewoon iedere week vol en krijg je eindelijk weer sfeer. Ben benieuwd of er geen mensen uit Nederland zijn met een echt Vitesse hart en genoeg centen om de club terug te kopen.
Er staat een fantastisch jeugdcomplex dus je levensader is er nu nog mensen met echt visie en beleid aantrekken en je kan gewoon mooi in de subtop gaan meedraaien, al die huurlingen er uit en gewoon met Nederlandse jongens gaan spelen.

Vitesse trekt de laatste 10 a 15 jaar alleen maar cowboy's aan als het gaat om voorzitters, mensen die zich willen profileren maar totaal niet weten wat ze aan het doen zijn. Begon met Aalbers, daarna Schouten, Jordania en nu die Chygrynski

10 december 2014 om 13:55

Dit dus, het Gelredome is een verschrikking. Grauw, sfeerloos en heel veel lege stoeltjes zelfs bij topwedstrijden. Een stadion met de grootte als de Euroborg zou beter zijn, dus rond de 20.000 plaatsen. 30.000 is gewoon te veel.

Ik vind het verder ook allemaal niks die overnames, geldschieters en oliesjeiks. It's all about the money...

10 december 2014 om 14:04

Vlassie1980,

En komt dat door het gebouw zelf of omdat het niet vol zit?

10 december 2014 om 14:09

@vlassie1980, Het stadion is oerlelijk. Als ik multimiljonair was had ik een mooi rond stadion laten bouwen met geel-zwarte stoeltjes en zonder hoeken. Hopelijk gaat dit ooit nog gebeuren maar ik vrees van niet.
We hebben trouwens geen 30.000 zitplaatsen, maar 26.600. Echter mogen er maar 25.000 plaatsen gebruikt worden bij voetbalwedstrijden.

10 december 2014 om 15:27

@ Iedereen komt:
Ik ben van mening dat het een stadion is dat sowieso te weinig sfeer heeft. Het is een stadion dat ook voor concerten en andere events gebruikt kan worden en heeft dus ook weinig met Vitesse zelf te maken.

Het zou ook meer sfeer hebben als het wat voller zou zitten, maar dan nog kan het niet tippen aan een echt voetbalstadion.

@vitessa1:
Ik dacht dat het er toch een stuk meer waren. Dan zou een stadion als AZ heeft een betere capaciteit zijn, met inderdaad de clubkleuren verwerkt in het stoeltjespatroon.

10 december 2014 om 14:06

@V-Watcher, je zegt dat het stadion nooit vol was, maar dat was het wel in de beginjaren. Later werd het inderdaad leger.

Jordania wilde ook AZ overnemen na de val van de Dsb.
Echter AZ zag het niet in hem zitten, gelukkig trouwens.
De bemoeienissen van Jordania waren het begin van het eind van Vitesse, zei ik toen al

10 december 2014 om 13:53

Vitesse was altijd een oerhollandse voetbalclub.

Nadat Jordania/abramovic zich er mee is gaan bemoeien was het begin van de verandering/vernietiging geboren.
Door de overname is de nederlandse uitstraling die vitesse altijd heeft gehad in één klap vernietigd.

Jordania en aanhang heeft hier zelf dus het begin mee ingezet.
Dat deze grote meneer nu gaat lopen huilen, moet ik dus een beetje cynisch om lachen.

10 december 2014 om 14:01

Nouja, hoeveel keuze had Vitesse? Voor zover ik weet zat de club behoorlijk in de financiële problemen. Dan kun je het wel uit proberen te zingen op eigen houtje om vervolgens te degraderen en onderaan in de Jupiler League tot stilstand te komen (kijk naar een Fortuna Sittard of Mvv), maar je kunt ook op zoek gaan naar een nieuwe geldschieter. Voor zover bekend heeft Jordania in zijn tijd geen financiële risico's genomen met de club en heeft hij (mede) ervoor gezorgd dat een Bony werd aangetrokken. Als er meerdere spelers van dat kaliber werden aangetrokken, zou de club binnen een paar jaar een behoorlijke financiële buffer hebben. Er was eerder ook interesse voor Kramaric, maar door alle onrust eromheen is dat nooit doorgezet.

10 december 2014 om 14:06

AZ zat op dat moment ook op de rand van de afgrond.
Maar door goed management zijn ze er boven op gekomen.
Had ook bij Vitesse gekund.
Tja, Bony was een speler die je heel af en toe binnen krijgt.
Zo bijvoorbeeld VVV , Honda had.
Maar hier kan een club niet van bestaan

10 december 2014 om 14:18

Vitesse was diezelfde maand nog failliet verklaard als ze niet waren overgenomen, zover was het inmiddels. Een overname was echt het laatste redmiddel. Schande dat het zo ver heeft moeten komen.

10 december 2014 om 15:07

Ja, maar in tegenstelling tot Vitesse, heeft AZ wél een omgeving waar grotere sponsors een samenwerking aan durven te gaan. Buiten dat, stond AZ aan de rand van de afgrond door het DSB debacle. Iedereen wist dat de club zijn broekriem stevig moest gaan aantrekken, maar de kans op een faillissement was hooguit 5%. Vitesse hád al faillissement aangevraagd. Bony was goed gescout en geen geluk. Spelers van dat kaliber liggen voor het oprapen, maar je moet wel de juiste scouts hebben. VVV had nog steeds Eredivisie kunnen spelen, als ze zich aan hun plannen hadden gehouden: de aziatische spelersmarkt veroveren. Dat ze op een gegeven moment dachten dat ze dit in Nigeria konden gaan uitvoeren was de doodsteek. Japanse spelers zijn veel meer gedisciplineerd, laat staan dat de werkwijze in Japan vele malen professioneler is.

Merab, we miss you! Please come back! Heeft echt hart voor de club gekregen en onder zijn leiding zijn er mooie dingen neergezet. Hij komt nog een keer terug, daar ben ik van overtuigd.

10 december 2014 om 15:01

Spreek voor jezelf :P Ik zit echt niet meer op die man te wachten hoor. Als hij goed beleid had gevoerd hadden we er nu veel beter voor kunnen staan. En dan was hij wellicht ook helemaal niet opzij gezet.

Daarbij ben ik nog niet vergeten dat hij een hoop stront over de club heeft gegooid toen hij eruit gezet is. Daarnaast heeft hij een vage deal gesloten met Marcell Ham waarbij die beste man in ruil voor zijn diensten 35% van de transferopbrengsten zou krijgen voor onbepaalde tijd. Voor van Ginkel, Büttner en Bony zou dat neerkomen op ongeveer 6,5 miljoen. Hoe kun je zo'n deal nou sluiten als je het beste voor hebt met de club?

Nee geef mij dan maar de huidige beleidsbepalers. Daar valt ook een hoop op aan te merken, maar ze zijn in mijn ogen wel bezig met een beleid waardoor Vitesse gezond kan worden in de toekomst.

Jordania is financieel niets zonder zijn ''bazen'', dat zie je nu wel. Heel jammer, want nu blijkt wederom dat hij het wel degelijk goed voor had met Vitesse. Natuurlijk zal hij het voor een deel gedaan hebben om uiteindelijk winst te behalen (voor hem en/of zijn baas), maar het feit dat er geïnvesteerd werd in een gedegen jeugdopleiding liet wel zien dat het geen korte termijn plan was. Als het aan hem had gelegen, had hij waarschijnlijk in de winterstop toen ze bovenaan stonden, wél doorgepakt. Helaas beslisten de geldschieters anders..

Volgens mij is de vernietiging van Vitesse al in 1996 ingezet, toen de eerste paal van de Gelredome de grond in ging. Dat stadion staat eigenlijk symbool van de transformatie van Vitesse als mooie, oude traditieclub naar Vitesse als kitscherige wannabe-topclub die door de ene na de andere ijdele en op te grote voet levende voorzitter misbruikt is als ego-speeltje.

Het is makkelijk om naar iemand anders te wijzen, maar zo hebben beide heren voor goede impulsen gezorgd, maar net zo goed voor slechte. Jordania wou de club door middel van een projectmatige aanpak naar de top brengen en hoopte dit te bereiken met o.a. bekende gezichten voor de achterban. Met de komst van de Russische eigenaar heeft de aanpak van Jordania in de kast gegooid en was van plan in sneltreinvaart de top te bestormen. Dat dit niet lukt is te verwijten aan tal van factoren, waar de eigenaar niet altijd iets aan kan doen. Zo is bijvoorbeeld het spel van Vitesse goed te noemen, maar ontbreekt het de club momenteel aan geluk. Daarnaast zijn personen aangesteld waarmee de achterban zich niet wil of kan associëren en sluipt er continue gemakzucht en een gebrek aan concentratie in de selectie. Daar komt nog eens bovenop dat de huidige selectie spelers bevat welke zichzelf te goed voelen voor de Eredivisie/vitesse en bij banken al van de toren gaan schreeuwen. Ik geloof niet zo in vreemdelingenlegioenen. Als je goed kunt voetballen, dan vormt het team zich vanzelf. Mijn inziens zit er teveel ego en te weinig gunfactor naar elkaar toe in deze groep. En zo zullen er ongetwijfeld nog meer redenen zijn welke bijdrage aan het huidige falen.

Kortom, het zit op verschillende niveau's binnen de club niet goed en dit is niet eens zozeer afhankelijk van welke eigenaar op de stoel zit.

Persoonlijk vind ik Vitesse nu veel vaster dan vorig jaar. Er zit nu een vaste technische staff, een sponsor die voor lange tijd is aangetrokken, een trainer die er langere jaren zal zijn en veel minder spelende huurlingen. Hier kan je veel beter op bouwen dan ieder jaar weer alles opnieuw zoals destijds met Jordania.

Het enige wat ze nu nog moeten is de punten pakken die ze verdienen.

Vitesse staat natuurlijk veel te laag.Zeker als je ziet hoe Vitesse voetbalt en als je kijkt naar het spelersmateriaal.Dat de resultaten nogal mager zijn,ligt absoluut niet aan Peter Bosz.Het ligt aan het missen van grote kansen in iedere wedstrijd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren