Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Moisander stevent af op vertrek bij Ajax: ‘Bijtekenen is geen optie’

Laatste update:
/

Nikas Moisander verlaat Ajax naar alle waarschijnlijkheid in de winterstop. Afgelopen zomer wilde de Finse verdediger eigenlijk al weggaan uit Amsterdam, maar toen meldde zich geen interessante club voor hem. Moisanders contract bij Ajax loopt na het seizoen af en hij kiest ervoor, niet meer bij te tekenen.

Eerder dit seizoen zei Moisander de optie tot bijtekenen open te houden: hij waardeerde wat hij had bij Ajax en wilde dat niet zomaar opgeven, om in het buitenland te strijden tegen degradatie. Nu zegt zaakwaarnemer Sören Lerby echter tegen Voetbal International dat zijn 29-jarige cliënt niet meer bij de regerend kampioen blijft.

“Bijtekenen is geen optie. Voor zowel Ajax als Niklas zou een transfer in de komende winterstop het beste zijn. Dit is een mooi moment in zijn carrière om de stap naar een buitenlandse topcompetitie te maken. En Ajax zou dan een transfersom kunnen incasseren. Er is belangstelling uit Duitsland, Engeland en Italië. In januari gaan we alles op een rijtje zetten”, aldus Lerby.

Redt Ajax zich zonder de ervaring van Niklas Moisander, achterin?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan hoop ik dat denswil snel zijn contract gaat verlengen zodat er een vervanger voor hem klaar staat. Het zou zonde zijn als Ajax weer op zoek moet naar een nieuwe vervanger.

26 november 2014 om 09:42

Totaal mee eens. Snap niet dat Denswil zo weinig kansen krijgt. Die jongen heeft echt veel potentie in mijn ogen. Natuurlijk is ervaring belangrijk achterin, maar van Rhijn loopt nu al een tijdje mee, Viergever linksback en het moet lukken. Zo jammer voor Nicolai dit, anders hij natuurlijk op lb.

26 november 2014 om 10:48

Ik snap dat volkomen. Denswill komt gewoon kwaliteit te kort. Hij is in de opbouw dramatisch en verdedigend heel matig. Lijdt bovendien ontzettend veel balverlies. Een centrum met Denswill en Veltman is Ajax onwaardig.

26 november 2014 om 11:32

Geef Denswil de tijd en ik ben ervan overtuigd dat hij je gaat verbazen.

26 november 2014 om 12:21

@ Zlatan65

Absoluut niet waar, Denswil is voetballend en verdedigend veel beter ten opzichte van een Veltman of een Vd Hoorn. Het enige (grote) probleem dat Denswil heeft is zijn mentaliteit. Lijkt het altijd op 90% te willen doen en heeft regelmatig last van een Frank de Boertje door zijn niet 100% inzet.

26 november 2014 om 12:47

Denswil heeft een goede strakke inspeelpass maar zijn foutenmarge is te hoog. Misschien komt het zoals jij zegt door z'n concentratie, maar dat is ook een gebrek aan kwaliteit.

26 november 2014 om 13:16

@ Sanmarcos

Dat is ook 1 van de redenen waarom Viergever gehaald werd. Denswil is qua voetballend vermogen, talent en fysiek klaar voor Ajax 1. Maar hij laat te vaak nog steken vallen. En dat is zijn manco.

26 november 2014 om 13:43

Maar als hij niet voor een langere periode in de basis staat gaat hij die foutjes er ook niet uithalen. Beetje kip en het ei verhaal.

Ik zie liever een verdediging met twee Cb's van 1.90 dan Veltman en Moisander btw.

26 november 2014 om 14:20

Ieder centraal duo wat Ajax nu kan op stellen is Ajax-onwaardig

27 november 2014 om 10:46

Denswil komt het 1 en andere tekort....
Maar zal op den duur wel genoeg bijleren als hij meer speelt.

Wat nog kan verbeteren:
-Communiucatie
-Goede rugdekking
-Moet altijd weten, hoe een spits loopt en waar ie staat...dat vergeet ie soms.
-Moet ook nog dat over mijn lijk instelling hebben.
-Moet 100% geven, ipv. bouwen op zijn kwaliteit.

Wat hij wel goed doet:
-Wint veel kop duels.
-Speelt hard en goed diep en zelden naar buiten (veel op Sorero/klaassen/milik)
-Zoekt vaak voetballend de oplossing en pakt zelden verkeerd uit.
-1 op 1 is hij veel minder te kloppen dan Moisander, want die houd dan meteen shirtje vast.

Dus mensen, ja nu komt ie tekort...., maar heeft genoeg basis kwaliteiten om bij te leren.

26 november 2014 om 09:43

Gisteravond hebben we kunnen zien dat de defensie van Ajax ook niet super is. Misschien is het beter om te zorgen dat er een speler (verdediger) met ervaring naar Ajax komt, want met een ervaren defensieve speler als Zimling ga je ook geen wedstrijden winnen.

26 november 2014 om 10:01

Naast ervaring natuurlijk ook kwaliteit, anders krijg je zo een speler die wel ervaring heeft maar gewoon niet goed genoeg is zoals Zimling.

26 november 2014 om 10:08

Ik begrijp niet waarom mensen het constant hebben over aantrekken van verdedigers (spelers) met ervaring. Het gaat om kwaliteit. Kijk maar wat het Feyenoord heeft gebracht.

26 november 2014 om 10:10

Nouja, het zal wel lastig worden om denswil bij te laten tekenen en tegelijkertijd een ervaren verdediger met kwaliteit te halen. Ik zou Riedewald op de linksbackpositie laten concurreren met viergever en dan viergever ook laten concurreren met denswil voor de plek van moisander. Zo hoef je relatief weinig te investeren en misschien nog een jeugdspeler door laten stromen naar de selectie.

26 november 2014 om 10:32

ja idd. geen titels!!!

26 november 2014 om 10:50

Inderdaad, naast ervaring is kwaliteit ook zeer belangrijk. Daarom noemde ik Zimling als voorbeeld hoe het niet moet.

26 november 2014 om 11:07

Vragen om ervaring, maar in hetzelfde post een net gehaalde ervaren speler onderuit halen..

Van der Hoorn en Denswil zijn 22 en 21. Ajax doet er goed aan om die spelers gewoon een aantal wedstrijden op rij te geven en dan kijken hoe het loopt. It did wonders met Andersen.

26 november 2014 om 12:23

@ Scumpti0uz

Niet alleen met Andersen. Met van Rhijn, Veltman, Blind, Andersen, Klaassen, El Ghazi, Fisscher en nog wel een aantal voorbeelden.

26 november 2014 om 13:48

Ik zie liever Riedewald de kans krijgen dan Zimling/viergever. Fysiek sterk en prima pass.

26 november 2014 om 11:01

Doei moosander, i wont miss ya.. Ook in zijn zogenaamd sterke "periode" was hij nep! Heeft al moeite met een speler als jeremain lens

26 november 2014 om 13:05

Doei moisander toch nep halllo denswill faka

26 november 2014 om 09:32

Een team als Sunderland zou wel een mooie voor hem zijn, lekker in Engeland voetballen in een grote competitie. Zoals je al zegt komt hij te kort voor wat hoger, maakt in de Eredivisie al geen goed indruk.
Ben benieuwd wie Ajax nu naar voren schuift, Denswil of Viergever?

26 november 2014 om 09:37

Voor Engeland vind ik hem puur verdedigend helemaal niet goed genoeg, hij staat echt veel te slap te spelen om bij teams als Sunderland of Stoke aan de bak te kunnen.

26 november 2014 om 09:45

Bij Sunderland hebben ze ook geen duidelijke betere dan Moisander, dus daar past hij gewoon goed tussen. Hij moet nu gaan wil hij ooit in het buitenland voetballen.

26 november 2014 om 09:45

In Engeland valt hij door de mand, daar is hij niet sterk genoeg voor.

En laten we alsjeblieft hopen dat Denswil naar voren wordt geschoven. Viergever is gehaald als back-up in noodgevallen en niet voor de basis. En waarschijnlijk zet De Boer hem toch op de LB.

26 november 2014 om 10:15

Spoeling wordt nu wel dun op die manier.

We heben denswil al, dus hij mag van mij weg. Speelt de laatste tijd ook niet best dus ik denk dat het allemaal niet veel zal uitmaken. We gaan zijn ervaring wel missen. Veltman moet nu een meer leidende rol op zich gaan nemen als het gaat om de defentie neer zetten etc.

26 november 2014 om 11:09

Met waarschijnlijk Moisander, Schone en Zimling gaat er heel wat ervaring weg.

26 november 2014 om 11:41

Maar alle 3 zijn ze te vervangen, vooral Moisander en Zimling.

Dat is dan uitstekend nieuws. Dat betekent eindelijk een basisplaats voor Stefano Denswil. Niklas heeft het bij Ajax zeker niet onaardig gedaan. Bedankt voor bewezen diensten!

26 november 2014 om 09:25

Oja is dat uitstekend ? Denswil mag ook vertrekken die was dramatisch gister.

26 november 2014 om 09:26

Wat hebben mensen met Denswil ? Tijd om jullie bril af te zetten... Moisander is niks meer , maar Denswil is net zo slecht ! Verdedigend veel te slap en afwachtend en opbouwend droevig

26 november 2014 om 09:29

Leg eens uit waarom hij slecht was?
Ja als er een fout gemaakt word in de verdediging is de kans op goal tegen groot.
Maar hij was het grootste gedeelte van de wedstrijd meer dan goed bezig.
Hij pakte zlatan goed hard aan zoals het moet.
En voetballend was hij ook goed.

26 november 2014 om 09:32

Hoe kom je daarbij? Volgens mij heb jij een andere wedstrijd gekeken. Denswil speelde prima in mijn ogen. Heeft veel slordigheden van medespelers opgeknapt en kan bovendien aardig opbouwen. Het is ook een groot talent, nu mag hij die belofte inlossen.

26 november 2014 om 09:48

Haha goed ? Goal nr 1 ligt aan een dramatisch bal door het midden van Denswil ! Stefano dekt steeds op meters afstand.... In de eredivisie kan dit ook al is het dan soms al kassa... maar Europees ? Niks in de basis van ajax te zoeken. Ik ben al heel me leven Ajax-fan maar we slaan door met onze talenten ! Aanvallend met Kishna El Ghazi niks mis mee. Andersen doet het ook leuk... maar de verdedigende talenten van Ajax zijn totaal overschat allemaal !

26 november 2014 om 09:50

Heb het dus over de verdedigende talenten van ajax !

26 november 2014 om 09:55

We zijn nog nooit zo kwestbaar achterin geweest als dit jaar.

26 november 2014 om 10:07

Ga je naam snel aanpassen, want jij hebt geen kijk op het spelletje zoals de grote riquelme. Goal nummer 1 is het gevolg van een dramtische inspeelpass van Anderssen. Denswil probeert het nog te corrigeren, maar krijgt de bal niet ver genoeg weggepegeld. Denswel dektte helemaal niet op een meter, zat er telkens strak op. Het enige probleem dat Desnwil heeft is snelheid, dat mist hij echt, waardoor hij spelers niet inhaalt als ze hem gepasseerd zijn.

26 november 2014 om 10:51

Opbouwend is hij een drama. Erg onrustig en waanzinnig veel balverlies. Verdedigend ook matig trouwens. Denk dat Viergever in het centrum komt te spelen. Ook niet echt een topper trouwens. Allemaal middelmaat waar Ajax niet bij gebaat is.

26 november 2014 om 10:54

Nee ik heb een reele kijk op het spelletje dat is heel wat anders ! Mensen overdrijven de verdedigende talenten van Ajax zijn niet goed genoeg SIMPEL !

26 november 2014 om 10:55

Juist !

Daag ! Waar zal die heen gaan ? Er zitten heel weinig clubs op hem te wachten zeker in de vorm van de laatste maanden.

26 november 2014 om 09:31

"er is belangstelling uit Duitsland, Engeland en Italië. In januari gaan we alles op een rijtje zetten”, aldus Lerby."

Zijn zat clubs die een speler als Moisander gewoon best willen hebben. Zijn geen topclubs of iets dergelijks, maar een middenmoter uit Duitsland of italie zullen heus wel een balletje opgooien bij hem.

26 november 2014 om 10:06

Tja in die landen hebben ze ook 2e en 3e divisies dus zo raar is dat niet.

Het is gewoon een overschatte voetballer en loopt in de weg van de jeugd.

26 november 2014 om 10:14

Geef alleen antwoord op de vraag, waar zal die heen gaan..

Maar waarom is die overschat? Ben ik dan wel nieuwsgierig naar. Want volgens mij is iedereen het redelijk eens over hem wat zijn kwaliteiten wel en niet zijn.

26 november 2014 om 11:24

Het niveau ban Ajax is zijn top in mijn ogen en hij doet er beter aan een niveau lager te gaan spelen want op je 29e wordt je ook niet beter!

26 november 2014 om 11:38

Voor een verdediger is dat niet helemaal waar natuurlijk. En aan de andere kant, Ajax is zijn top. Maar ajax speelt beter tegen de grote ploegen dan een gemiddeld ander team. Ajax speelt CL en speelt bovenin mee in de eredivisie.

In dat opzicht zullen er zat clubs in duitsland en frankrijk en ook natuurlijk italie zijn, waar hij het niveau van dat team gewoon goed aan zou kunnen.
Beter dan ajax moet hij niet doen, maar er zijn genoeg mindere ploegen in europa of gelijkwaardige ploegen met een minder groot verwachtingspatroon.

Ik vind dat Moisander geen geweldenaar. Aardige voetballer maar verdedigend komt hij te kort.

Misschien is FC Dordrecht een optie? Die zoeken nog een ervaren, meevoetballende verdediger. Of denkt meneer Moisander dat er een (sub)topclub uit een grote competitie zich gaat melden?

In vrijwel alle CL wedstrijden waar Moisander meedeed was hij de storende factor in de verdediging. Jongens als Denswil en Veltman zouden zich aan hem op moeten trekken, maar het lijkt juist andersom het geval te zijn,

Prima, bedankt en tot ziens, ik vind hem zeker dit seizoen niet de beste, en we hebben Denswil nog. Viergever zal nu wel weer ff linksback spelen

Topcompetitie ? nou dan zijn de scouts zeker zaterdag niet wezen kijken want hij was met Boilesen en Veldman de slechtste man op het veld het wordt tijd voor Denswil .

Ik vraag me af welke club in een topcompetitie op deze jongen zit te wachten. Ik vind hem bij Ajax al niet echt uitblinken. Daarnaast, hij zit pas ruim 2 jaar bij Ajax, vanwaar deze houding?

eindelijk nooit een fan van hem geweest mag niet eens in de schaduw staan van zijn voorganger. nu zaak om denswill zsm te laten bijtekenen. ik zie het als win win situatie

Welk club wilt Moisander nu hebben? Hij is al 29, hij kan nog steeds niet verdedigen en opbouwen lukt laatste tijd ook niet.

Sorry dat ik het zeg... Maar gelukkig.. Dit seizoen één van onze slechtste spelers... Speelt slap en staat de helft van de tijd verkeerd te dekken.. Heb nooit begrepen waarom Frank niet gewoon Denswil opstelt in plaats van Moisander.. Kan nooit minder zijn...

En ik vind het trouwens schrijnend om te zien dat deze man onze aanvoerder is.. Hij straalt 0,0 leiderschap uit en neemt het team nooit op sleeptouw.. Dit team heeft maar één leider en die luistert naar de naam Klaassen..

26 november 2014 om 10:53

Omdat Denswill de kansen die hij heeft gekregen ook niet heeft gepakt. En laten we niet vergeten dat Denswill ook nog steeds niet bij getekend heeft..

moisander is niet zo slecht als de meeste hier schrijven. Hij zal nooit de top halen is ook 29, maar een middenmooit in het buitenland is wel haalbaar voor hem. Er hebben zich al clubs gemeld, daar mag ajax blij mee zijn kunnen ze alsnog geld krijgen voor hem. Mocht het toch niet contreet worden dan in de zomer transfervrij naar een club in het buitenland dan staan er wel een paar club in de rij, omdat ze dan niet de transfersom hoeven te betalen.

Ik snap niet waarom Ajax zo graag Moisander wilt verkopen in de winter? Ik zou hem bijhouden en transfervrij laten vertrekken in de zomer.

Je speelt opnieuw voor de titel en je hebt een brede selectie nodig als er wat gebeurt. Ik zou Denswil in de basis zetten en Moisander op de bank in geval van nood. Lijkt me niet slim om je selectie uit te dunnen met uitzondering van iemand zoals Sigthorsson.

Of je gaat in de winter nieuwe spelers halen die wel goed genoeg zijn (urby voor bv de lb).

26 november 2014 om 10:12

Urby zou een goede zijn, iemand met ervaring in de echte top.

26 november 2014 om 11:21

Urby die ook elke wedstrijd stond te slapen waardoor de tegenstander kansen kreeg en scoorde.dan blijf je zelfde probleem houden, aanvallend wel ok, maar verdedigend kwetsbaar

26 november 2014 om 20:28

hahahah urby aan het slapen? over welke heb jij het?

Frank had Moisander op de bank moeten zetten begin dit seizoen. Als hij niet wilt verlengen zet dan Denswil op zijn plek, want veel geld gaat er niet meer verdiend worden aan Moisander en er zit nog voldoende rek in Denswils kunnen. We mogen blij zijn als er €500.000 op tafel komt voor Niklas.

Eindelijk eens goed nieuws rondom moisander! Heb zelden zo'n slapjanus in een ajax shirt zien spelen!

Het zou met zeer verbazen als deze man een mooie transfer maakt.. Misschien kan die mee in de bodem van de Spaanse of Duitse competitie.. maar zelfs dan zijn er m.i. betere alternatieven te vinden.

Het beste is dan om hem meteen op de bank te zetten en door te gaan met Denswill of Viergever als linker centrale verdediger.

Kwalitatief wordt Ajax daar sowieso niet slechter van
En anders bestaat de kans dat hij wacht tot de zomer omdat in de winter wederom geen interessante club voor hem in de markt was.

Als hij in de Eredivisie alleen opvalt door slap spel, dan vraag ik me af, wat voor club hij dan aanvaardbaar vindt in Duitsland, Engeland of Spanje o.i.d.

Strik erom en banken vanaf nu, Denswil erin en zijn contract verlengen dat is dan wel een voorwaarde met presteren. Viergever als concurrent en owusu door laten schuiven vanuit de opleiding naar Lb.

Moisander win je de oorlog niet mee, niet de ervaren verdediger die naïeve fouten eruit haalt, daarvoor heeft hij zelf simpelweg te weinig ervaring op topniveau.

Frank de Boer zou er goed aan doen zoals Van Gaal voor het WK, er een 'nieuw realisme' bij Ajax in te slijpen na het vertrek van Moisander en Sigthorsson en voor internationale wedstrijden terug te vallen op een ietwat meer behouden speelstijl. Een "5-3-2 a la Oranje" compenseert je defensieve tekortkomingen (ook na vertrek van Moisander) en laat nog altijd vrijheid aan de creatieve mannetjes voorin. En geen puntspeler voorin. Alle problemen opgelost, alle kans op tegengoals verkleind.

Cillessen
Veltman
vd Hoorn
Denswil
v Rhijn
Klaassen
Serero
Schöne
Andersen
El Ghazi
Kishna
26 november 2014 om 10:26

Dit gaat Frank de Boer nooit doen. Die gaat gewoon 433 spelen. En laten we eerlijk zijn. De ene 433 is de andere niet. Het gaat om de invulling. Ajax speelt aanvallend en daarom zal er ook ruimte ontstaan en zijn we kwetsbaar. Als verdediger moet je hier mee leren omgaan.

In het systeem wat Ajax speelt is er één cruciale positie. De verd. middenvelder. Die bepaald de verdedigende zekerheid en het tempo qua opbouw... Ik vind dat met Serero op deze positie Ajax al grote stappen aan het maken is. De opbouw is beter en verdedigend is hij ook goed fel. Ik blijf er echter bij dat de aanvallende spelers meer discipline moeten hebben en beter moeten mee verdedigen in de omschakeling. Dan wordt je verdediging ook minder kwetsbaar.

26 november 2014 om 11:24

4-3-3 met de voorste lijn op de middenlijn is ook verdedigend hoor, daar hoef je niet 5-3-2 voor te spelen, 5-3-2 met aanvallende backs en de laatste lijn 40 meter van je eigen goal af is net zo kwetsbaar als 4-3-3

26 november 2014 om 12:04

Dat is mijn punt ook niet. Een opkomende back in het Oranje 2014-systeem en er was ook weer sprake van 4-3-3...

ik doelde meer op dat je er een realisme in moet krijgen, wil je internationaal resultaat gaan halen en welke naam je het geeft zal mij een zorg zijn. En een verdediger bij Ajax moet niet allereerst met ruimte leren omgaan, maar ballen en aanvallers van de tegenstanders weren; dat is zijn primaire taak.

Frank de Boer zei na Vitesse dat hij zich geen zorgen maakt hoe sommige goals worden weggegeven. Nou, als hij dat wel had gedaan had je allicht eerder een winter in de Champions League overleefd. Ik vind dat Ajax goed bezig is met het principe van zelf opleiden, klaarstomen en doorstromen, maar dat er vastgehouden wordt aan dat 4-3-3 (vleugel-systeem, ajax-systeem, totaalvoetbal..., whatever) als streng religieuze mensen vind ik minder. Daar mogen ze (zoals in de periode Adriaanse / Beenhakker Koeman / Van Geel) best iets flexibeler in worden.

En waarom is dat commentaar juist nu relevant bij de bekendmaking van een waarschijnlijk afscheid van Moisander? Omdat er na het vertrek van hem (en Sigthórsson) er een compleet zelf opgeleid (of klaargestoomd) team op de been kan worden gebracht (de keeper en de spits uitgezonderd). In theorie zou dat betekenen dat met het vertrek van Moisander het doel van Ajax is bereikt en dat je dan toch écht resultaten mag gaan verwachten. Om de titel meedoen is altijd een eis dus daaraan zul je het niet merken. Maar internationaal moet er wel een opwaartse lijn waarneembaar moeten worden, anders kunnen we net zo goed teruggaan naar het (terug)halen van spelers zoals Moisander of Sigthorsson.

Ik vraag me af of hij (maar ook Schone) werkelijk in de winter verkocht gaan worden. Lasse heeft zowel bij de Graafschap als bij NEC gewoon zijn contract af laten lopen en is 2x gratis overgestapt. Voor beide geldt dat je beter tegen een nieuwe club kunt zeggen, ik teken voor het nieuwe jaar, en betaal Ajax maar geen miljoen(en) maar geef mij maar meer salaris.

Daarnaast kun je je afvragen in hoeverre er echt clubs zijn die geld neer willen leggen voor deze 2 spelers terwijl je ze 5 maanden later gratis op kunt halen. Zeker een Moisander is toch niet echt de speler die een club direct het verschil zal gaan maken.

26 november 2014 om 10:29

Beetje hard wat ik nu zeg... Maar Moisander zal denk ik niet eens zozeer gemist worden.. Schöne maakt misschien belangrijke goals uit stilstaande situaties maar voegt vaak qua veldspel weinig toe.. Dus ook hij zal, in mijn ogen, geen groot gemis zijn..

Proberen te verkopen.. Lukt het niet.. Dan maar gratis te deur uit.. Ik denk wel dat FdB vanaf nu bezig moet zijn op de toekomst (wat deze spelers dus niet zijn) op te stellen.

In zijn huidige vorm zou ik hem geeneens bij Sparta opstellen zo belabberd loopt hij te voetballen! Gister genoten van denswil ondanks zijn fout dat hij ibra kwijt was bij die goal waardoor Vd hoorn er lullig uitzag!!

Ajax is bezig met een project en in dat project is eigenlijk al geen ruimte meer voor iemand die tekort komt en al 29 is! Je mag internationaal nog iets tekort komen maar dan niet ouder als 22 zijn! Dus moisander weg en denswill verlengen en erin worden we gewoon beter van!

Dus vanaf zondag pakken.

Het duo van der hoorn en denswil defense het niet heel slecht foster, zon grote jongen als van der hoorn is qua fysiek nooit slecht om in de selectie te hebben

Men zal bij Ajax de beurs moeten trekken en iets moeten doen om en spelers vast te houden en om spelers aan te trekken. Het is net nog een stapje te weinig wat ze kunnen brengen. Het komt wel maar dan moet men slim gaan investeren. Houd nu eens een ploeg samen en versterk deze.

26 november 2014 om 12:14

Investeren zal weinig brengen, de jeugdopleiding daar moet de kwaliteit vandaan komen. En dat komt ook, de A1 is erg goed en de contracten van een vaste kern; Cillessen, van Rhijn, Veltman, Klaassen, Serero, EL-ghazi zijn al verlengd. Daar moet Denswil, Kishna, fischer, Boilesen, Zivkovic, Bazoer, Riedewald, Milik en Andersen nog bij komen.

Van der Hoorn en Duarte zijn prima investeringen, niet te duur waardoor we meer geld overhouden om het juist mogelijk te maken om wat meer in salarissen te investeren. Die jongens hebben alleen wat meer tijd nodig, maar hebben die na dit seizoen ook gehad. Van der Hoorn voegt toch wel wat toe met zijn lengte, won gisteren alles van Ibra in de lucht en is ook was 21/22 jaar oud, vergeet dat niet. Duarte vind ik een prima stand in voor bv. Klaassen, ook een jongen met loopvermogen en aardig wat duelkracht. Serero en Cillessen stonden er ook niet meteen.

Ajax heeft vooral twee ervaren toppers nodig, we míssen een AM nu Serero VM is, Sneijder onhaalbaar maar van der Vaart moet kunnen. Verder kunnen we nog wel een Lb/lcv gebruiken, ik denk aan Maxwell. Die jongens kunnen de naïviteit eruit halen. Verder kan de jeugd doorstromen.

De tijd is rijp om afscheid te nemen. Voorbeeldige aanvoerder geweest die wel toe is aan een nieuw avontuur. van der Hoorn en Denswil ogen dan wellicht nog niet zo heel solide maar hebben beide de potentie om goede verdedigers te worden.

In de winterstop gewoon een grote schoonmaak houden. Duarte, Zimling, Moisander, Schone, Ligeon, Sana en Sigthorsson allen verkopen. Sinkgraven kopen

26 november 2014 om 12:58

Ik vind Daley Sinkgraven nu ook wel een leuke speler, maar ik geloof niet dat hij zo goed is dat hij op zijn eentje Duarte, Zimling, Moisander, Schöne, Ligeon, Sana en Sigþórsson kan vervangen.

26 november 2014 om 13:33

Schone ???
Dit meen je toch niet hoop ik... Of wil je er een onder 23 elftal van maken... dan vergeet je Cilessen nog!

Daarnaast Ligeon? Dat is gewoon een hele degelijke back hoor en niet gek veel minder dan van Rhijn... met andere woorden een prima back up.

Overige namen ben ik wel met je eens!

Hoewel Sinkgraven kopen heb ik twijfels bij.... Met Andersen, Fischer, Serero en Schone heb je al 4 man die op die positie kunnen spelen.

Laat ze maar een echte centrale verdediger halen. Eentje waarnaast Denswil of Veltman kan rijpen... Samen in het centrum of samen met Riedewald is te jong en onervaren in mijn ogen. En Viergever vind ik persoonlijk niet wat.

Treurig hoe mensen hier over Moisander praten! Ook echt zo ontzettend dom ondoordacht die uitspraken...

Die gast is een modelprof... Nooit gezeik in wat voor vorm dan ook en omdat hij de laatste 2 maanden gewoon matig speelt kan hij 'oprotten'. Die gast heeft zich altijd 100 procent voor Ajax gegeven en nee hij is geen Sergio Ramos en maakt wel eens een foutje... Zonder foutje zou hij ook nooit bij Ajax gespeeld hebben.

Beetje respect is wel op zijn plaats!

Sommige wel die denken dat Denswil gewoon elke week top gaat spelen ofzo.
Ik vind het prima als ie weg wil, bedanken voor zijn diensten en veel succes verder.
Lees net dat Boilesen er 10 weken uit ligt, dus Viergever kan voorlopig back spelen en Denswil evt centraal

Hopelijk voor Ajax wil iemand deze non-verdediger kopen. Gisteravond toch kunnen zien dat hij helemaal niet werd gemist. Nog een voordeel voor Ajax: de slechtste linksback (boilesen) van de Eredivisie ligt er een poos uit, dus kan de Boer niet doorgaan hem op te stellen. Nu Veltman een tijdje naar de kant want van der Hoorn blijkt redelijk verbeterd ten opzichte van een poos geleden - ondanks de onterechte kritiek op zijn spel van gisteravond. Fout bij doelpunt Ibrahimovic?? Nee hoor, Denswil en vervolgens de hopeloos uit vorm zijnde Cilessen waren hier de schuldenaars. Dus toch maar doorgaan met deze opstelling, het is niet geweldig, maar beter heeft Ajax ze niet - en kopen ze niet!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren