Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Nee, nee, nee: mijn vader is nu voor United, niet meer voor Chelsea’

Laatste update:

De beslissing van Luke Shaw om Southampton afgelopen zomer te verruilen voor Manchester United heeft gevolgen gehad voor meer mensen dan alleen hijzelf. De negentienjarige linksback, met een prijskaartje van circa 39,5 miljoen euro de duurste tiener aller tijden, zegt dat zijn vader ook van clubvoorkeur veranderd is na zijn transfer.

/

Afgelopen zondag speelde Shaw negentig minuten mee met United in de kraker tegen Chelsea. Shaw groeide op als supporter van the Blues vanwege zijn vader, een verhaal dat breed uitgemeten werd rond zijn transfer naar Old Trafford. Verslaggevers vroegen Shaw of zijn vader flink de balen had van de 1-1 remise van afgelopen zondag, maar de back stelt dat daar geen sprake van was.

“Nee, nee, nee. Mijn vader is tegenwoordig een Manchester United-supporter. Voor Chelsea is hij niet meer. Hij steunt nu mijn club en hij was niet echt blij, want hij had ons dolgraag zien winnen”, aldus het Engelse talent. De wedstrijd zelf maakte de nodige indruk op Shaw, geeft hij aan. Met name het sterke keeperswerk van teamgenoot David de Gea, maar ook dat van Thibaut Courtois bij de tegenstander vond hij bijzonder.

“Wat David de laatste weken laat zien, dat is echt ongelooflijk. En Courtois is al een maand of zes op dreef. Niet alleen bij Chelsea, daarvoor ook al bij Atlético Madrid. Hij heeft Chelsea enorm geholpen. Robin van Persie had kansen, terwijl ook Adnan Januzaj had kunnen scoren. We hebben kansen gehad, maar hij is een keeper van wereldklasse”, sprak Shaw complimenteus richting de Belg van Chelsea.

Vond jij Luke Shaw zondag sterk spelen tegen Chelsea?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lollige dit dat als je zoon van club verandert dat dat je vader ook van voorkeur verandert waar je zoon dan naartoe gaat..

28 oktober 2014 om 13:37

Best logisch toch, ik kan me voorstellen dat je het succes van je zoon, belangrijker vindt dan het succes van je favoriete club.

28 oktober 2014 om 13:39

Het kan nog veel leuker joh. De zoon van Ashley Young speelt in de jeugd van Arsenal. De zoon van Van Persie speelt in de jeugd van City, en zo zijn er nog veel meer voorbeelden. De kinderen van Beckham spelen ook in de jeugd bij Arsenal.

28 oktober 2014 om 13:56

De kinderen van Beckham hebben nu zo'n beetje bij elke club gespeeld

28 oktober 2014 om 14:16

Ja ok maar Van Persie is niet ineens fan van City natuurlijk

28 oktober 2014 om 17:04

Ja maar nu ben je ook appels met peren aan het vergelijken. Het zoontje van v.persie speelt in de jeugd en v.persie zelf neiet

28 oktober 2014 om 13:40

Ja heel normaal lijkt me.

28 oktober 2014 om 13:43

Niks raars aan dit heb je wel vaker met supporters van chelsea haha!

We hebben het vaak wel over spelers die geen loyaliteit tonen tegenover een club, maar dit is ook niet mis natuurlijk.

28 oktober 2014 om 13:41

Haha je maakt een grap?

28 oktober 2014 om 15:01

Ik maak geen grap. Papa Shaw was waarschijnlijk jarenlang fan van Chelsea. Nu switcht hij eventjes van club.

28 oktober 2014 om 16:48

Begin met deze reactie te begrijpen waarom je voor real en ronaldo bent

28 oktober 2014 om 17:31

Ik weet niet van jouw maar het is je kind. Je kind is voor jouw belangrijker dan een sport:ss.

28 oktober 2014 om 18:23

Waarschijnlijk is de papa nog steeds voor Chelsea maar het is toch makkelijker dat zijn zoon mag zeggen dat hij plots voor Utd is. Zondag was hij ongetwijfeld voor zijn zoon, aangezien dat toch een hogere prioriteit heeft.

Shaw speelde zijn sterkste wedstrijd tegen Chelsea dus van mij mag hij ook nog eens supporter zijn van City, Arsenal, Liverpool en Spurs :D

29 oktober 2014 om 10:21

DIt moet echt een grap zijn. Alsof het iets heftigs is om te switchen van club. Het gaat hier om Voetbal. Een spelletje..

28 oktober 2014 om 13:41

Zo gek is het niet..
Als jij van club zou veranderen zou je vader waarschijnlijk dat team willen zien winnen.
Als ik tegen de oude club van mijn vader voetbal heeft hij ook liever dat mijn team wint.
Liefde voor je zoon groter dan de liefde voor de club.

28 oktober 2014 om 15:05

Nou.. Liefde voor je zoon hoef je niet uit te drukken door zijn club te supporten. Dat kan op allerlei manieren. Stel jij was jarenlang fan van Feyenoord en je zoon eindigt in het eerste van Ajax. Dan zou je als vader zijne je zoon het allerbeste gunnen natuurlijk, maar om dan Feyenoord in te ruilen voor Ajax...

28 oktober 2014 om 16:19

Lol ga je gedragen man, je hoopt toch dat je zoo n kampioen word. Dus dan hoop je automatisch dat man utd kampioen word. Die club weet niet eens dat die man bestaat, en dan zou jij wel je "loyaliteit" aan hun moeten tonen en zeggen sorry zoon ik hoop dat je veel wint maar net geen kampioen word. Je zoon gaat voor ter alle tijden.

28 oktober 2014 om 17:25

Hij zal vast nog wel voor Chelsea zijn, maar hoopt ook dat United succes heeft omdat zijn zoon daar speelt.

28 oktober 2014 om 18:34

Dat zou je aan de vader van Jari Schuurman kunnen vragen. Dat is schijnbaar één v/d grotere talenten van Feijenoord (b1). Aan zijn voornaam kun je al afleiden dat zijn vader supporter is van Ajax maar neem maar van mij aan dat hij trots is op zijn zoon en gaat juichen wanneer hij de winnende zou scoren in de klasssieker.

Dat lijkt mij ook niet meer dan logisch, je zoon of dochter staat boven een club supporteren.

Neppe supporter pff.. zonder dollen; logisch dat papa Shaw voor United is. Je steunt je zoon no matter what. En laten weer eerlijk zijn, Manchester United is een prachtige club, zo niet de prachtigste club ter wereld.

28 oktober 2014 om 13:40

beter dan een neppe vader.

28 oktober 2014 om 13:42

Ik denk dat je je reactie nu kan aanpassen

28 oktober 2014 om 13:42

De moo

28 oktober 2014 om 13:42

Neppe supporter zegt ie...Hoe vaak ben jij eigenlijk naar je favoriten club gaan kijken? Niet via streams weet je wel, gewoon echt naar de wedstrijd zelf gaan. Zolang jij dat niet doet heb jij het recht niet iemand een neppe supporter te noemen.

28 oktober 2014 om 13:44

Seizoenskaart jonge, dus nu heb ik wel het recht om iets te zeggen, omdat jij het volgens mij bepaald? Wist niet dat je autoriteit had joh. Pff te snel op je pikkie getrapt he?

28 oktober 2014 om 13:51

Hahahaha tuurlijk heb je die, sorry he..Mijn fout

29 oktober 2014 om 09:31

Toevallig kan hij wel maar niet iedereen staat finaniceel sterk om trip/ticket te boeken voor zijn favo club. Ik had alle geluk dat mijn ouders weekendje London wouden gaan zo kon ik naar een wedstrijd. Anders had ik wel ff moeten sparen, is ook niet zo bepaald goedkoop mate

28 oktober 2014 om 13:43

De mooiste club van de wereld is olympique Marseille natuurlijk! !

28 oktober 2014 om 13:50

Ook een prachtige club, mooie tenue's hebben dit jaar, daar ben ik eerlijk in haha

28 oktober 2014 om 13:54

Je maakt een foutje, je schreef az verkeerd

28 oktober 2014 om 14:02

Hahahahahhaha az

Zn pa is een gloryhunter

28 oktober 2014 om 13:41

Dan zou hij toch echt voor Chelsea moeten zijn

28 oktober 2014 om 14:05

Nee, zijn pa is helderziend en voorziet waanzinnige tijden voor Utd. Ook ivm de 200mln die ze hebben uitgegeven. Hunting for glory ...

28 oktober 2014 om 17:27

Ja en dan net switchen op het moment dat Chelsea ongeslagen bovenaan staat en overduidelijk kampioen gaat worden. Slimme glory hunter ben je dan.....

28 oktober 2014 om 17:36

Als je gaat switchen van club vanwege je zoon ben je sowieso niet slim

28 oktober 2014 om 13:44

Ja kijk bij man city psg chelsea zenit st Petersburg vfl wolfsburg daar zijn alleen maar gloryhunters.

28 oktober 2014 om 13:55

En jij werd fan van Marseille omdat ze het in de achtste klasse van Frankrijk zo goed deden?

Dan is hij geen echte supporter, Chelsea is hem beter kwijt dan rijk.

28 oktober 2014 om 13:56

Sorry dat hij zijn zoon belangrijker vind dan Chelsea, als het andersom was geweest zou het echt gewoon schandalig zijn.

28 oktober 2014 om 14:02

Dat is mijn punt niet, een supporter hoort niet van club te veranderen. Hij kan wel meer sympathie opbrengen voor Man U, maar switchen? Waarom was hij eigenlijk niet van Chelsea naar Southampton geswitcht?

28 oktober 2014 om 14:19

Ja want Chelsea en Southampton zijn natuurlijk ook zulke rivalen? Kom op zeg, je weet zelf ook wel dat de rivaliteit tussen Chelsea en Manchester United veel groter is. Southampton is geen directe concurrent van Chelsea, Manchester United wel.

28 oktober 2014 om 15:03

Huh? Heb je het tegen mij therosepetal? Ik zeg juist dat het vreemd is dat de vader van Luke Shaw niet voor Southampton was toen zijn zoon daar speelde, want hij was nog steeds voor Chelsea (volgens de tekst dan), maar nu wel voor Man U.

28 oktober 2014 om 15:13

Ja ik had het tegen jou. De vader van Shaw zal vast ook wel een supporter van Southampton zijn geweest omdat zijn zoon daar speelde(logisch) maar tegelijkertijd was hij ook een supporter van Chelsea. Dat kan "eerder door de beugel" dan wanneer je en chelsea en manchester united fan bent.

28 oktober 2014 om 18:48

De eerste verstandige reactie!!

Leuk voor die vader dan, dan ben je pas een nepsupporter wat mij betreft. Eenmaal fan van een club ga je niet naar misschien wel de grootste rivaal (vanuit Chelsea-standpunt) om die te supporteren, puur omdat je zoon daar speelt. Wat is er mis mee om fan te zijn van de ene club en je zoon te hebben voetballen bij de andere? Ik snap best dat hij het zijn zoon gunt om kampioen te worden enzo, maar toch.

28 oktober 2014 om 14:01

Hij kan nog steeds voor Chelsea zijn, maar ik zou persoonlijk mijn zoon boven een club zetten en tja als mijn zoon dan bij een rivaal speelt dan support ik die club totdat mijn zoon weg is daar.

28 oktober 2014 om 14:04

Dit dus.

28 oktober 2014 om 14:30

Tsja, toch is het wel apart, geen enkele topclub ziet Chelsea als de aartsrivaal, terwijl het omgekeerd wel zo is.

28 oktober 2014 om 14:52

Vind ik niet zo apart, Chelsea is later bij de top aangesloten en heeft dus minder echte aartsrivalen in de top. Rivaliteit is iets dat groeit in de geschiedenis, en aangezien Chelsea nooit een échte rol van betekenis (voor de duidelijkheid, in de strijd om het kampioenschap) heeft gespeeld voor de komst van onze favoriete Rus, is de rivaliteit tussen Chelsea en de topclubs pas later gekomen - en daardoor minder sterk/hardvochtig - denk ik zo.

Ikzelf als Chelsea-fan vind de confrontaties met Arsenal en Manchester United het belangrijkst. Arsenal, omdat ik simpelweg een behoorlijke hekel aan die club heb, en het is ook een beetje de strijd om de 'macht' in Londen. Manchester United, omdat die normaliter de grootste club van Engeland zijn en met bijvoorbeeld de CL-finale van 2008.

Volgens mij waren Fulham en QPR vroeger Chelsea's grootste rivalen.

28 oktober 2014 om 18:56

Chelsea ziet volgens alleen Manchester United als echte grote rivaal en in mindere mate Liverpool.

29 oktober 2014 om 09:15

@noverca,

Je hebt de West London Derby, dat is een strijd tussen Chelsea, Fulham, QPR en Brentford als 2 van deze teams spelen. Toch denk ik dat wedstrijden tegen Arsenal en Man Utd inderdaad nu groter zijn dan een derby vs Qpr.

Supporters horen nooit te switchen, maar ik zou toch altijd eerst voor jezelf en je kind zijn

1-1 is dan toch een perfecte uitslag?

Ah dus net als het grootste deel van de 'supporters' hier. Was getekend, CityBayernRealensomsookAjaxfan.

39.5 miljoen.... en De Vrij (ongeveer de beste verdediger van het WK) voor minder dan 10 miljoen verkocht. Heel spijtig.

Dit is onzin diep in zijn vaders hard (misschien ook bij hem) zit nog Chelsea waarom zou je ineens voor Man U zijn als ik nu bij Feyenoord speel en mijn vader is voor Ajax blijft je vader toch gew maar voor een club of hoe heb ik dat?????????

28 oktober 2014 om 16:06

Precies, ik snap dat ook niet. Ja, je zoon speelt misschien zelfs voor de aartsrivaal waar je altijd een diepe hekel aan hebt gehad hiervoor... is al die haat dan opeens liefde geworden? Dit is geen geval van massa en energie, was het maar zo simpel...

29 oktober 2014 om 08:25

Niet iedere supporter voelt haat voor de andere clubs hoor Gooner, er zijn ook normaal denkende supporters die hun eigen club supporten in plaats van andere clubs te haten.
Uiteraard zal zijn vader zeker nog supporter zijn van Chelsea, maar het team supporten waarin je zoon speelt is niet moeilijk hoor.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren