Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cocu veroordeelt ‘domme actie’ Depay en vierde rode kaart Bruma

Laatste update:

Memphis Depay was de afgelopen weken absent bij PSV door een scheurtje in zijn liesspier. De aanvaller maakte donderdagavond zijn comeback in de basis, in de Europa League-wedstrijd tegen Panathinaikos. Hij scoorde kort voor rust, maar drie punten leverde het zijn club niet op: vlak voor het einde maakten de Grieken toch nog gelijk. Depay sloot de wedstrijd bovendien af met een gele kaart.

/

Na zijn treffer trok de aanvaller zijn shirt uit en geheel conform de regels werd hij daarvoor op de bon geslingerd. “Een domme actie, een onnodige gele kaart. Daarmee laat je zien ook nog niet volwassen te zijn, want dit kan later een schorsing opleveren. Dat geldt ook voor de manier waarop Jeffrey Bruma zijn tweede gele kaart krijgt”, foeterde trainer Phillip Cocu na afloop.

Voor Bruma was het al zijn vierde rode kaart in dienst van PSV, in zijn tweede seizoen. Vorig seizoen zag de verdediger twee keer geel in de Europa League-wedstrijd tegen Ludogorets Razgrad op 28 november en een paar dagen later kreeg hij tweemaal geel in de topper tegen Feyenoord. Nu was het weer twee keer achter elkaar raak; voor de interlandperiode direct rood tegen Excelsior en nu dus twee keer geel tegen Panathinaikos.


Moet PSV een gesprek gaan voeren met Jeffrey Bruma?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
23 oktober 2014 om 23:53

Ja heel er blij na 4 weken........ Als je nu net terug komt van een erg zware blessure en na een jaar afwezigheid weet te scoren ala. Maar na 5 weken.........

Depay mag god op zijn blote knieën danken dat hij goed kan voetballen want uit zowel acties binnen het veld als zijn interviews blijkt dat hij ze niet allemaal op een rijtje heeft.

24 oktober 2014 om 04:44

Mag ik vragen hoe uit zijn interviews blikkt dat ie ze niet helemaal op een rijtje heeft? Ik ben geen Depay volger ofso, maar vind het een erg goede voetballer en leuk om naar te kijken. Bovendien blijkt uit de interviews die ik van hem heb gezie dat ie erg volwassen is, maar ik kan dat ook mis hebben..

24 oktober 2014 om 20:27

"ik ga die antwoord niet bevragen"

Of zoiets...

Avondje huilen. Begin er wel aan gewend te raken..

Van Depay was het dom, maar gezien zijn jeugdigheid en na zijn blessure deels te billijken. Brama is gewoon een onnozele verdediger, die veel overtredingen nodig heeft. Die leert niet van zijn fouten. Niet voor niets al overal mislukt !

24 oktober 2014 om 00:13

Die is gewoon niet beter. Jij en ik weten dat deze matige defensie E de titel gaat kosten maar daar zijn ze zelf nog steeds niet achter m

24 oktober 2014 om 09:33

Van depay is het nog redelijk te begrijpen inderdaad maar de zoveelste kaart van Bruma, hij is de oovertredingen gewoon nodig want anders kan hij het gewoon niet aan. Vraag me echt af wanneer het "talent" dat hij zou hebben er eindelijk uit komt.

24 oktober 2014 om 13:59

Brama is een controlerende middenvelder die onlangs de stap heeft gemaakt van Twente naar Zwolle...

24 oktober 2014 om 18:35

Brama is een combinatie van Bruma en Drama. Deze 2 gaan prima samen vandaar. Jeffrey Brama !

Hmm, raar dat Cocu de rode kaart van Bruma vierde.

24 oktober 2014 om 08:38

Na ik snap dat wel, dan hoeft ie hem de volgende wedstrijd niet op te stellen.

Ik las de titel en ik dacht dat hij de rode kaart van Bruma aan het vieren was... vier rode kaarten in iets meer dan één seizoen tijd is trouwens best kwalijk. Ik droom van een tijdperk waarin het Nederlands Elftal goede, slimme verdedigers heeft. Vooralsnog kom ik niet verder dan Vlaar van Aston Villa...

24 oktober 2014 om 01:53

Van Dijk en Douglas zijn ook zeer betrouwbaar. Maar op een of andere manier worden ze niet opgeroepen voor Oranje.

Cocu ontslaan, bruma verkopen aan de graafschap, narsingh transfervrij wegdoen en maher weer terug op de bank. Dat opvullen met jeugd of nog een x de portemonnee trekken en dan hebben ze kans om kampioen te worden..

24 oktober 2014 om 07:02

Maher heeft jullie nog een beetje door deze laatste periode geholpen,dus waarom hem wegdoen?

24 oktober 2014 om 07:06

Opvullen met de jeugd ? Nog meer van die onvolwassen, bijna puberale spelers zeker ? Dacht dat er daar wel voldoende van rondlopen bij jullie.

24 oktober 2014 om 08:01

demtahh, maher banken, jongen die begint nu te draaien, narschingh wegdoen, je spoort echt niet, zijn snelheid hadden wij wel graag gehad, jammer. Maar dat was zijn keuze.
Waarom Cocu ontslaan, laat hem maar daar.

Wat een houthakker die bruma. Echt ongelofelijk dat hij nog altijd basis staat

24 oktober 2014 om 00:26

Ook hij greep als een oud wijf in bij dat afgekeurde doelpunt. Maar dan nog. Ik zou het nu zo neerzetten: zoet-willems-rekik-isimat-arias-hendrix-guardado-maher-depay-de jong-narsingh.

4 rode kaarten valt nog wel mee, maar dan moet je toch wel de status van een goeie ''harde'' verdediger hebben. Bruma is gewoon een hele zwakke schakel die deze acties gewoon moet maken om een fout of gevaarlijke situatie te verhinderen. Maar goed, de hele defensie is pure middelmaat dus ik zal de schuld maar niet alleen op Bruma afschuiven. Ongelofelijk ook dat deze jongen de aanvoerdersband mag dragen... Op Guardado na zie ik bij PSV niemand die in aanmerking zou komen voor die band.

24 oktober 2014 om 10:36

Toch heeft die pure middelmaat de minst gepasseerde defensie van de ED. En het is exact dezelfde defensie die tegen jouw Vitesse er 7 om de oren kreeg. Bruma pakt teveel kaarten, toegegeven. Maar hij speelt gewoon erg degelijk, en dat geldt ook voor Rekik. Willems is gewoon in bloedvorm. En waarom Brenet vanavond speelde? Joost mag het weten...

Bruma postuur van een top verdediger, maar verdedigd altijd als een kleuter slap en dom. Totaal PSV onwaardig... Ook staat hij nooit goed.

Geen slimme actie van Depay , maar altijd nog beter dan de salto in India. Bruma vind ik een verschrikkelijk overschatte speler, die vaak in dit soort situaties beland door zijn gebrekkige concentratie.

24 oktober 2014 om 10:16

@ baradona

Vergelijk jij "het shirt" uittrekken nou echt met een tragisch ongeval met dodelijke afloop ? Sorry, maar ik vind dit echt een hele rare vergelijking.

24 oktober 2014 om 11:51

Hij geeft aan dat er minder risico zit in je shirt uittrekken dan in het maken van een salto? Wat is daar 'raar' aan?

Verder kun je het niet echt een tragisch ongeval noemen als je het mij vraagt, maar goed.

24 oktober 2014 om 12:14

@ Ronzon

Ja, ik vind het nogal een scheve vergelijking, maar zelfs als we het overlijden van die persoon buiten beschouwing laten, het is al zolang bekend dat je als speler je shirt moet aanhouden. Voor zover ik weet is en was het nooit verboden om salto's te maken. Daarom alleen al is het een rare vergelijking.

Als jij het niet een tragisch ongeluk vind dat iemand overlijd aan een "vreugde actie" die zo vaak in de sport voorkomt dan vind ik eigenlijk net zo merkwaardig als de vergelijking die hier eerder werd getrokken.

25 oktober 2014 om 10:57

Ik geef alleen aan dat het uittrekken van een shirt , minder risico inhoud dan het maken van een salto. Zo een salto gaat namelijk wel vaker fout , schouders uit de kom , nek kneuzingen en bij deze jongen zelfs de dood als gevolg. Kijk het internet er maar op na. Lijkt mij dus veel zinniger om als Fifa zijnde de salto te verbieden, dat shirtje uit is aantoobaar veel minder risicovol. Alleen shirtje aan duurt bij bepaalde spelers weer iets langer ( Balotelli) daar kan je dan eventueel wel weer geel voor geven

Ik denk dat PSV iemand mist met gezag. Spelers van PSV zijn gewoon nog niet volwassen genoeg om zich te kunnen gedragen. Zij hebben iemand nodig die ze in toom kan houden en hoe geweldige voetballer Cocu ook was, maar hij is duidelijk daar niet de juiste man voor.

Ik trek ook altijd mijn shirt uit en loop daarna als een gek rond wanneer ik een doel heb bereikt.

Lucht op.

24 oktober 2014 om 07:49

Als ik vandaag mijn maandrapportage op tijd afgemaakt heb, ga ik het ook eens proberen. Kijken hoe mijn collega's reageren

24 oktober 2014 om 09:08

Nu alleen ooit nog een keer je doel bereiken......

Dom van Memphis natuurlijk maar we weten dat het een mannetje is en wat voor 1.
20 jaar , als hij zich zo blijft ontwikkelen dan mag hij van mij af en toe nog zo n "foutje" maken.

Ik ben alles behalve voorstander van de hedendaagse headphone,kapsel tattoo jeugd maar voor zulke gasten als memphis koop ik een kaartje.

Succes met het bereiken van je doel.

Dat puberale gedrag is zeker onvolwassen. Waarschijnlijk had die net weer een nieuwe tattoo laten zetten, en moest hem even showen aan de rest van de wereld, want ja waarom heb je anders tattoo's toch ?

24 oktober 2014 om 10:25

@ Johan van der

Precies, ik het "jeugdige" excuus ook vaak te makkelijk gebruikt word, iedereen weet al weet ik niet hoelang dat je als speler je shirt moet aanhouden. Hij is gewoon een prof die professionele en zeker volwassen zaken eist voor zijn diensten en dan mag je daar ook een professionele houding van terug verwachten. Van alle zaken die niet (meer) mogen in het voetbal lijkt mij dit nog wel het simpelste om na te komen. Bovendien kun je je eigen team hier ook mee benadelen.

Bruma compenseert gebrek aan kwaliteit met veel kaarten. Echt een voorbeeld van een roekeloze verdediger met weinig voetbal intellect. PSV onwaardig.

24 oktober 2014 om 08:41

Klinkt als een psv waardige verdediger. Precies de kenmerken die ze zoeken in een verdediger lijkt het wel de laatste jaren

Nou van depay kan ik het wel enigzins begrijpen, maar bruma ja, zeer dom, maar hij maakt meer fouten en zal wel nog meer rode kaarten ontvangen.

Slappe reactie van Cocu. Deze man is toch niet geschikt om dit PSV te leiden. Zet er iemand met wat meer ervaring neer die het ook wat strenger aanpakt. Want eerlijk is eerlijk, als Cocu boos wordt ziet het er zo soft uit.

Goed hoor. Thuis 1-1 tegen een gedevalueerde Griekse tegenstander. Dat gemakzuchtige gaat Psv weer opbreken. Die buikspreekpop op de bank moet nu zijn tanden eens laten zien.

24 oktober 2014 om 08:19

U doet wel heel erg laatdunkend over Panathinaikos Fc.

Ze staan hoger op de Uefa ranking dan pakweg Feyenoord.

Begroting is 140 miljoen, een pak meer dan Psv.

Spelen nagenoeg altijd CL, doch ze halen niet altijd de groepsfase.

Het is natuurlijk geen Europese topper (meer), maar onderschatten moet je ze toch niet doen. En dat bleek gisteren maar weer.

24 oktober 2014 om 10:54

@iedereenkomt: panathinaikos heeft absoluut geen begroting ban 140 mln. Ken de begriting niet maar die is heel wat kleiner dan die van psv

24 oktober 2014 om 12:24

Je kent ze niet, maar ze is wel kleiner.

" Gianakopoulos (voorzitter van basketball van Panathinaikos) -Vgenopoulos-Pateras zijn sinds kort ook de voorzitters samen met Vardinogiannis geworden en de begroting van Panathinaikos bedraagt 140 miljoen euro"

nl.wikipedia.org/wiki/panathinaikos_fc

Als Panathinaikos echt een begroting heeft van 140 miljoen, en ze weten daarmee niet meer te presteren dan wat ze op dit moment doen, is er volgens mij alle aanleiding om daar laatdunkend over te doen, al betwijfel ik of ze echt zo'n hoge begroting hebben.

Cocu kijk zelf ook eens in de spiegel. Waarom Brenet en geen Arias? Elke keer dezelfde wissels. Geef ook andere spelers de kans zoals Ritzmaier. Er zit totaal geen progressie in het team onder Cocu.

Kan iemand mij uitleggen waarom je twee internationals op de bank houdt voor zo'n wedstrijd? Brenet was verschrikkelijk slecht gister en dat terwijl je Arias op de bank hebt zitten.. Ook het wisselen van de keeper kan ik niet begrijpen, dat zorgt alleen maar voor onrust en waarom zou je zoet niet Europees laten keepen?

Cocu heeft gefaald. Tweede helft beginnen met een uitgebluste Depay, hij had meteen begin tweede helft eruit gemoeten voor Josefzoon. Nu heb je 20 min lang naast het feit dat je met een man minder speelde, ook nog het risico genomen om te hard van stapel te lopen. Ritzmaier voor Narsingh was een dramatische wissel, je weet dat als je achteruit gaat lopen met deze selectie en tegen deze tegenstander (die 3x behoorlijk aanvallend wisselde) dat je het een en ander over jezelf afroept.

Brenet heeft een aantal slechte dingen laten zien, maar hij had ook zat goeie passes en intercepties. Of hij of Arias zou moeten spelen heb ik geen idee van, ik kijk verder nooit naar Psv.

Je kan wel bewondering hebben voor hoe hoog Bruma dat been kreeg hee!! Wat dom om met geel al op zak zo een actie te maken. Die zou toch ondertussen eens beter moeten weten. Gele kaart Depay superstom, hopen dat ie niet meer scoort, anders is een schorsing gauw een feit. En het blijkt, zodra depay wegvalt is PSV nergens meer. Kortom dom en zeer onvolwassen van beiden.

Wim Kieft stelde het al aan de vooravond van de E.L dat de resultaten in de eredivisie veel verhulden van het povere en saaie spel van Psv. Het is ook schrijnend dat clubs als Dordrecht, Willem II, etc. het spel maken en de Eindhovenaren puur op die ene counter zitten te loeren.
Met alle respect maar men beweert dan men daar zo'n geweldige spelers heeft waarom kan men dan zelf niet het spel maken? Tot dusver heeft het tegen Vitesse, Willem II en Ajax alle geluk van de wereld gehad en kon men teren op de snelheid van een goed uitgekiende counter maar dat moet natuurlijk wel eens fout gaan zeker als clubs straks gewoon achteroverleunen gezien men bij PSV geen openingen kan creeeren als er geen ruimte is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren