Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Niemand in Friesland heeft verloren, niemand kan nu opscheppen'

Laatste update:

SC Heerenveen leek zondagmiddag te gaan winnen van buurman SC Cambuur, maar de ploeg van Dwight Lodeweges wist een 2-0 voorsprong niet te verdedigen. De bezoekers uit Leeuwarden kwamen terug tot 2-2 en gezien het spelbeeld was dat zeker niet onverdiend. Toch was Lodeweges teleurgesteld: de coach baalde dat Heerenveen slechts een punt overhield aan de derby.

/

Lodeweges vond dat zijn ploeg de voorsprong over de streep had moeten trekken. "Als je 2-0 voorstaat, denk je dat je gaat winnen", zei de coach volgens NUsport. "Dat gebeurt dan niet en daarom hebben wij wel het gevoel dat we iets verloren hebben. Niemand in Friesland heeft verloren, niemand kan het komende half jaar opscheppen.''

"Op dit moment staat Cambuur weliswaar boven ons op de ranglijst, maar er zijn nog heel veel wedstrijden te gaan", weet Lodeweges. Cambuur staat na negen wedstrijden op zestien punten; Heerenveen heeft er vijftien.

Een gelijkspel is een terecht resultaat

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Overigens verdiende cambuur de 3 punten

19 oktober 2014 om 17:26

Op basis waarvan? Goede tweede helft? Klopt maar op basis van de eerste helft niet.

Met andere woorden, gelijk spel wel terecht. Ook gezien de kansen over en weer.

Een wonder dat hier geen rode kaarten zijn gevallen.

Vonk: als de sodemieter in de breedte gaan versterken. De basis is prima maar dan..... Geen vervangers om het over een andere boeg te gooien!

19 oktober 2014 om 17:28

De eerste helft was gelijkwaardig. Qua spel had Cambuur wel wat overwicht. In de eerste helft kreeg Cambuur drie honderd procent kansen (v/d Streek, Ogbeche, De Ridder), maar ook Heerenveen kreeg nog twee aardige mogelijkheden.

19 oktober 2014 om 17:27

Ik denk dat de puntendeling terecht was. Uiteraard kreeg Cambuur nog een enorme kans op de 2-3, maar als je na 50 minuten met 2-0 achterstaat, is 2-2 een prima resultaat.

Qua voetbal is Cambuur echter wel verder dan Heerenveen, zo bleek vandaag weer. En dat is toch wel heel opmerkelijk als je de begrotingen van beide clubs tegenover elkaar zet.

19 oktober 2014 om 17:36

Alles zat er in vandaag. Strijd, passie en bovenal vreselijk veel fouten. Een neutrale toeschouwer zal het gevoel gehad hebben naar zondag 5e klasse te zitten kijken.

Vreemd genoeg kan ik er wel mee leven. Jammer dat de 2-0 niet over de streep ging maar verlies had ook zomaar gekund.

Voor mooi voetbal moeten we niet bij een derby zijn blijkt weer.

Onze selectie is kwalitatief te smal. Daarmee is het hele probleem omschreven. Geen alternatieven voorhanden.

Cambuur dan: leuke frisse ploeg. Het doet even pijn maar daar komt ie, gefeliciteerd!!

19 oktober 2014 om 18:03

Haha. Bedankt. En dan moet de thuiswedstrijd nog komen..

20 oktober 2014 om 13:36

En even een compliment voor de 5e klasse! Die kan ik weer in mn kontzak steken(ook al is dat de zaterdagdivisie)

19 oktober 2014 om 17:28

En twee rode kaarten....

19 oktober 2014 om 17:31

Ogbeche gleed door het gladde veld door én raakte de bal. Dat is geen speler die bewust iemand een doodschop geeft. Er was absoluut geen intentie om de man te raken.

Wat betreft Nienhuis. Tja, hij had 'm kunnen geven. Maar zoals jullie oud-trainer zei: een dubbele straf is veel te zwaar.

Aan de andere kant had Joey van den Berg ook misschien een rode kaart verdiend. Maar Liesveld gaf niet eens een gele kaart.

19 oktober 2014 om 17:36

eens, maar heerenveen had ook 2 rode kaarten mogen hebben voor gelijkwaardige overtredingen dan wat ogbeche deed.

Overigens gelijkspel terecht. Heerlijk dat je toch nog terug komt.

19 oktober 2014 om 17:58

Welke overtredingen dan

19 oktober 2014 om 23:18

Ja, maar bijna geen enkele voetballer heeft op zo'n moment de intentie om de tegenstander onderuit te schoffelen (lijkt me). Ik denk dat jullie mazzel hadden met die overtreding van ogbeche

Zolang cambuur boven heerenveen staat zullen ze opscheppen natuurlijk...

19 oktober 2014 om 17:37

Heeft ook te maken dat ze ons jarenlang hebben uitgelachen dat we in de jupiler league speelde.

19 oktober 2014 om 20:49

Andersom zou dat natuurlijk nooit gebeurd zijn.

19 oktober 2014 om 19:55

De stand staat eindelijk zoals ie hoort te staan.
dkv heeft boven zn stand geleefd.
Nu Zwolle en Cambuur aan de deur kloppen, raken ze alle sponsoren kwijt.

19 oktober 2014 om 20:50

Pfff. Moeilijk het een clubnaam neerzetten. Cambuur. Ik kan het ook hoor. Probeer maar. Heerenveen.

19 oktober 2014 om 21:40

dkv

19 oktober 2014 om 21:49

Inderdaad. Wij kunnen jullie ook gewoon dkv noemen, doen we toch ook niet. Gewoon een beetje respect voor elkaar tonen als normale mensen heet dat.

19 oktober 2014 om 22:06

dkv

Hoorde de commentator zeggen dat dit resultaat 'politie-technisch gezien het gunstigst was', haha.

Uiteindelijk denk ik dat beide ploegen met het gelijkspel kunnen leven. Enerzijds kwam Cambuur goed weg doordat Nienhuis geel kreeg (los van het feit of het terecht is of niet) waardoor het nog een wedstrijd was en aan de andere kant had Cambuur na de gelijkmaker best door kunnen drukken...

19 oktober 2014 om 17:48

Daar heeft die commentator groot gelijk in ook! Zonde dat we de 2-0 niet over de streep konden trekken, maar gezien het spelbeeld was een gelijkspel terecht.

19 oktober 2014 om 18:39

zie laatste opmerking.

De eerste 8 min waren leuk de rest...

4 suppporters van Heerenveen op gepakt voor geweldpleging en dan zeggen dat rustig is verlopen.

19 oktober 2014 om 19:09

In Heerenveen hebben ze toch geen hooligans? Ik zie daar alleen maar van die wolle truien figuren.

Onzin.
Cambuur heeft deze gelijkspel gewonnen.
Dat Dwight niet deugde wisten we al.

19 oktober 2014 om 20:14

heeft "dit" gelijkspel gewonnen... Oh ja.. Een gelijkspel levert doorgaans geen winnaar op.. Wist je dat? Denk t niet gezien je achterlijke reacties hier.

On: Heerenveen mazzelt best nog met dit gelijke spel, had zomaar anders kunnen zijn.. Dan in Leeuwarden maar winnen!

19 oktober 2014 om 20:42

Damn, een grammar-nazi..bij geen goed antwoord dan daar maar over zeiken.
dkv is verleden tijd kerel.
Net als jij!

20 oktober 2014 om 17:33

Iemand er op wijzen dat hij 'deze gelijkspel' zeg vind ik niet echt grammar nazi, misschien dat ze daar in Friesland anders over denken, dat kan ik me voorstellen.

21 oktober 2014 om 12:20

Met dkv kom je 1.1 km tekort gast. En onderbouw eens iets in plaats van zomaar iets te roepen. Heerenveen is financieel gezond (cat3), waar cambuur in cat 2 zit. Ten tweede heeft heerenveen een fatsoenlijke opleiding en tweede elftal. En sinkgraven alleen al is meer waard dan de selectie en die fietsenstalling daar in Leeuwarden bij elkaar. Cambuur heeft een veel lagere begroting, de beste speler is gehuurd en ontwikkel je als club eerst maar eens als club, wanneer je beste spelers worden verkocht en weer een nieuw elftal op de been moet brengen.

Als hij baalt, mag hij ook aan mij verklaren waarom hij Raitala erin bracht voor Thorsby bij 2-2. Doe dan een aanvaller erbij en toon wat lef. Thuis moeten we gewoon winnen van Cambuur. Vooral omdat we nu dan 2e of 3e hadden gestaan. Voor Cambuur is het mooi dat ze zo hoog staan, maar aan het einde verwacht ik dat we gewoon weer boven ze staan. Zij zijn naar mijn idee diegenen die hebben gewonnen.

20 oktober 2014 om 13:44

Hij bracht een middenvelder in omdat Cambuur met een extra spits ging spelen(barto)

21 oktober 2014 om 15:56

Nou dan had Lodeweges van mij ook een extra spits bij ons erin mogen brengen, en dan kijken wie er ging scoren. Mag wel een beetje ballen tonen van mij hoor. En Raitala is een linksback,geen middenvelder.

Deze uitslag had ik na de eerste helft niet verwacht zeg. Cambuur werd werkelijkwaar overrompeld door Heerenveen. Zo zie je maar hoe 1 moment (vrije trap) de hele wedstrijden kan doen kantelen. Na de 2-2 had Cambuur zelfs nog kansen op meer. Uiteindelijk een terechte uitslag denk ik zo.

20 oktober 2014 om 13:46

Cambuur had de eerste helft ook al twee 100% kansen natuurlijk.. Dus totaal overklast ben ik niet met je eens. Uitslag is wel terecht inderdaad.

20 oktober 2014 om 18:52

Er zit een verschil in overrompelen en overklassen hè. Heerenveen begon de wedstrijd door direct veel druk zetten op Cambuur wat na 9 seconde al tot een penalty leidde, nadat Cambuur zelfs de aftrap had. Dat is de definitie van overrompelen maar niet per se overklassen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren