Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Zodra het ego in het spel komt, slaagt Van Persie daar nooit in'

Laatste update:

Het Nederlands elftal is de periode onder Guus Hiddink dramatisch begonnen. Na de oefennederlaag tegen Italië en de verrassende verliespartij in Tsjechië, ging Oranje maandagavond wederom onderuit, dit keer tegen IJsland. Naast de nieuwe bondscoach dreigt ook aanvoerder Robin van Persie de Kop van Jut te worden. Vooral het incident met Klaas-Jan Huntelaar in het duel met Kazachstan wordt hem zwaar aangerekend.

/

Sportjournalist Frits Barend schrijft op de website van Helden dat de spits zich juist tegen IJsland had moeten revancheren. Het is namelijk niet goed gesteld met het imago van Van Persie, vindt hij. Barend haalt de uitval naar Pierre van Hooijdonk aan het einde van het WK aan, het probleem met de premies rond het toernooi in Brazilië en de ophef die ontstond na het akkefietje met Huntelaar.

"Van Persie had op het veld kunnen en moeten antwoorden", vindt Barend. "Maar helaas heeft hij ook tegen IJsland weer niet het verschil bij Oranje kunnen maken. Zou er een verband bestaan tussen het matige spel van Van Persie en boven beschreven kwesties?", vraagt hij zich af. Presentator Wilfred Genee denkt het antwoord te weten: ja. Dat was volgens hem vooral goed zichtbaar na afloop van het duel met Kazachstan.

Van Persie werd na de 3-1 zege gevraagd voor de camera te verschijnen, maar werd even daarvoor duidelijk geïnstrueerd door perschef Bas Ticheler. Volgens Genee volgde de aanvoerder de aanwijzingen perfect op, totdat het onderwerp-Huntelaar ter sprake kwam. "Zodra het ego in het spel komt, slaagt Van Persie er nooit in om zijn neutraliteit te behouden. Dan komt onmiddellijk een verongelijkte houding in hem boven", schrijft hij in het Algemeen Dagblad.

Guus Hiddink doet er goed aan om Robin van Persie bij de komende interlands te passeren

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is ook allemaal zo makkelijk om alles op hem af te schuiven. Oke, hij is niet in grootste vorm. heeft men de verdediging gister gezien? dat was pas pure ellende. Het gaat nu niet goed met het Nederlands Elftal en alles wordt op Van Persie geschoven, dat is gewoon te makkelijk

14 oktober 2014 om 14:01

Geef Huntelaar gewoon een paar wedstrijden de kans, kan iedereen eindelijk met eigen ogen zien dat het probleem in het collectief ligt en niet in de spitspositie. Want laten we eerlijk zijn, het probleem is nou niet dat het ons ontbreekt aan een afmaker a la Huntelaar, de kansen worden niet eens gecreëerd. De aansluiting vanuit het middenveld is ruk, de verdediging kent geen concentratie, de buitenspelers spelen slechts in dienst van zichzelf of kunnen er simpelweg geen ruk van, etc.

En inderdaad, Van Persie speelt niet goed.

14 oktober 2014 om 14:24

Ik ben het helemaal met jou eens. Wat had Van Persie gister anders moeten doen? Het is gewoon heel lastig voetballen in de spits in dit soort wedstrijden, waarbij lens geen een keer zijn man voorbij kwam en robben alleen maar naar binnen kwam en het tempo er soms uit hield. Robben op links en depay op rechts als hij terug is, gewoon ouderwets linkerbeen op links en rechterbeen op rechts. Dan rendeert de spits ook beter, of het nou rvp of kjh is maakt mij niet uit., maar zet rvp dan op nummer 10 positie, wat bergkamp in zijn laatste jaren ook deed

14 oktober 2014 om 14:30

Juist, jij snapt het Gnabry#. Ik vind het zo erg dat Robin dit allemaal maar moet slikken. Alsof Huntelaar het zoveel beter doet. Dan heb je een carrière lang overal gepresteerd, topscorer geworden van de Premier League, heb je negen keer gescoord in 24 wedstrijden op eindtoernooien en dan wordt je zo behandeld. Ik kan er met de pet niet bij.

14 oktober 2014 om 14:46

Meneervpersie

Dat komt omdat de grote meneer van Persie altijd als een arrogante zak reageert als het even minder gaat. Hij moet eens laten zien dat het een leider is en niet als een klein kind reageren als er kritiek is. Hij moet eens gaan inzien dat hij amper wat gepresteerd heeft in het Nederlands Elftal. Hij kan verschrikkelijk goed voetballen maar dat komt er alleen bij z'n club uit. Hij verliest hier veel te vaak de bal. Doet niet wat het team nodig heeft maar denkt dat hij ver boven de rest staat. Op dit moment is alleen Robben degene die dat "mag" doen omdat die wel als een echte leider op en buiten het veld staat.

Het elftal is gewoon niet van bijster hoog niveau. Juist dan moeten spelers als Robben en van Persie zich laten zien. Alleen Robben doet dit. Aangezien Huntelaar wel goed bezig is en afgaand op de feiten dat Huntelaar productiever is in het Nederlands elftal verdient hij nu gewoon een kans.

14 oktober 2014 om 14:59

Ja natuurlijk sjoerd, Van Persie schiet er 48 in en moet het nog steeds laten zien. 48 is toch veel meer dan 36 van de man die er volgens jullie allemaal in moet. Je laat je gewoon leiden door afgunst.

14 oktober 2014 om 15:19

Ja van Persie heeft er inderdaad 12 meer gemaakt dan Huntelaar. Maar van Persie heeft hiervoor ook veel meer speelminuten gemaakt dan Huntelaar.

- van Persie 1 goal per 143 minuten
- Huntelaar 1 goal per 99 minuten
Deze statistiek is voor het Nederlands elftal. Zie http://nos.nl/artikel/709439-van-persie-vecht-tege...

Misschien beginnen om hem de aanvoerdersband af te nemen want hij wil niet met de pers praten, en hij komt ook niet over als een natuurlijke leider wat robben wel is geworden.

14 oktober 2014 om 15:25

Ach donder tog op met je hij schiet r 48 in. Tja kijk maar tegen welke landen pffff kom nu niet doen alsof van persie de Messi of Ronaldo is, want dat is hij niet en zal dat ook nooit worden.. Wat heeft van persie gewonnen zoals??? Ohh kampioen met Manu hahaaa that's it... Voor de rest niks nada!!!

14 oktober 2014 om 15:27

oh ja en dan ligt het weer aan de speelminuten. Eerst zijn het de tegenstanders, dan de medespelers en nu weer de speelminuten, Van Persie is gewoon de beste, dat kan iedereen zien. Hij is een geweldige leider en de meest sympathieke speler van Oranje. Hij hoort de aanvoerder te zijn!

14 oktober 2014 om 15:55

van Persie is op het ogenblik alleen het beste in buitenspel lopen

14 oktober 2014 om 16:25

@meneervpersie: de man heeft op elk eindtoernooi gefaald. Enige goal van importanie op 5(!) eindtoernooien is de goal tegen Spanje afgelopen zomer. De man staat er nooit als het er om gaat maar kan wel leuk 3x scoren tegen Andorra thuis. In Oranje is zijn spel slecht en de manier van voetballen. De Van Persie van Arsenal en Man Utd (1ste seizoen) hebben we nooit in Oranje gezien. En dat ligt niet aan Oranje want er zijn genoeg andere Oranje wel bij de hand kunnen nemen. Huntelaar is wellicht een mindere voetballer maar hij presteert wel beter in Oranje.

14 oktober 2014 om 16:57

Matchwinnaar tegen Ivoorkust in 2006 en de toch niet onbelangrijke 2-0 tegen Frankrijk in 2008. Ook de goal tegen Kameroen in 2010 hadden we gewoon nodig. Dan vergeet ik nog bijna de gelijkmaker tegen Australie. Van Persie doet het niet altijd goed bij Oranje, maar je kan ook overdrijven.

14 oktober 2014 om 19:00

Ja huntelaar is veel efficiënter dan van persie in oranje. Je vergeet ff dat die 36 doelpunten in 43 wedstijden zijn gemaakt, waarbij huntelaar vaak nog als invaller binnen de lijnen kwam. Kijk puur naar het moyene en klaas ligt een straatlengte voor op rvp.

15 oktober 2014 om 11:23

Gnabry#

Eens. Het is weer eens oppertunisme ten top. Ik pleit er voor om huntelaar een aantal wedstrijden neer te zetten om te laten zien dat ook hij dit Oranje niet gaat redden. RvP sleepte, trok en deed alles wat hij kon. Hij was vaak aanspeelbaar en had wederom redelijk wat slimme loopacties. Ik word echt doodmoe van al die kortzichtige dommerikken die maar meteen gaan roepen om Huntelaar. Het probleem is niet Rvp, het probleem is dat er een gebrek is aan kwaliteit en vorm, wat Louis net op tijd doorkreeg. Zoals ze stonden te verdedigen maandag is gewoon te triest voor worden. Het tempo was zó laag bij nederland, dat zelfs Telstar makkelijk staande kon blijven.

Maar daarnaast is niemand heilig en moet gewoon altijd de spelers spelen die in vorm zijn, of dat nu RvP of KJH is. Ik zou pleiten voor een coach die de beste taktiek gaat hanteren die het beste bij de groep past. Dat houd ook in dat spelers maar eens op een positie gaan spelen waar niet hun voorkeur ligt.

Zo zou het ongeveer moeten gaan zijn in 2016. (zie opstelling) MEt Vlaar.vdijk als centrum kan je eventueel met Afellay of Sneijder op CM zetten ipv d Jong

Krul
vd Wiel
Vlaar
v Dijk
Blind
Strootman
de Jong
Depay
v Persie
Robben
Huntelaar
14 oktober 2014 om 14:02

Niks word op Van Persie gegooid maar hij is toch samen met Robben de wereld ster in het team? Alleen Robben laat het zien, voor de rest spelen Van Persie en Sneijder als oud vuil, als aanvoerder en spits van Man Utd. verwacht ik toch dat hij meer brengt dat wat hij nu doet, als aanvoerder vind ik hem ook niet het mannetje hoor.

14 oktober 2014 om 14:12

Hij is niet voor niets captain, hij zal wel goed in de groep liggen dat weten wij niet, ze delen die functie niet aan de eerste de beste uit hoor, dat snapt ook niemand, wij kunnen niet van dichtbij zien hoe hun omgang met elkaar is... En een Huntelaar die overdreven aangeeft dat die bal bij hem had gemoeten terwijl er iemand tussen liep en hem meerdere malen er zo nodig op moet wijzen moet ook zijn mond houden tegen de captain, de captain die zo vaak vanuit die hoek de bal erin ramt.

14 oktober 2014 om 15:10

Goed in de groep liggen, geloof je dit zelf? Iemand met zo'n karakter ligt nooit goed in de groep. Hij is aanvoerder omdat hij anders zich nog meer gaat misdragen. Dit is een bekende kunstgreep bij dit soort persoonlijkheden om hem in het gareel te houden

14 oktober 2014 om 14:03

Het is idd te makkelijk om alles op RvP af te schuiven maar het gaat om zijn houding.

Het is niet slim om zo te handelen en zeker niet als je aanvoerder bent.

14 oktober 2014 om 14:49

Ben ik met je eens, máár ik vind het ook zeer vreemd dat Huntelaar, toch een wisselspeler van Oranje, zo pontificaal uitviel tegen zijn aanvoerder. Het kwam op mij niet erg oprecht over, Huntelaar voelde zich volgens mij gesteund door de camera's, anders doe je zoiets wel na afloop in de kleedkamer.

14 oktober 2014 om 15:20

Onzin, Huntelaar is een teamplayer en wilt altijd winnen. Hij stond voor een leeg doel terwijl Oranje achter stond. Maar van Persie koos ervoor om zelf te schieten terwijl Huntelaar er dus beter voor stond. Logisch dat hij er dan een keer wat van zegt niet?! Afschuwelijk is juist de reactie van Van Persie die zichzelf belangrijker achter, als aanvoerder nota bene! Ook opgevallen dat Van Persie Huntelaar niet feliciteerde na zijn doelpunt en na de wedstrijd terwijl Huntelaar van Persie wel wilde feliciteren maar de aanvoerder negeerde hem.

14 oktober 2014 om 14:03

Niet alles wordt op van Persie afgeschoven. Maar hij is de aanvoerder en is volgens velen de spits die Nederland nodig heeft, omdat hij het bij z'n club zo goed deed. Lees dat goed, deed. Hij is gewoon uit vorm, zowel bij club als bij het Nederlands Elftal, zoals gewoonlijk.

Dat hij tijdens het WK 1 mooi doelpunt maakt, wilt niet zeggen dat hij een goed WK heeft gespeeld. In tegendeel, hij was geen uitblinker, geen afmaker, geen aanvoerder. En hij komt gewoon als een egoist over, hoe je het went of keert, het is een diva. Managers en aanvoerders krijgen kritiek, volgens mij is van Persie aanvoerder, dus hij krijgt kritiek. En het is het helemaal terecht.

Had je gister met een hardwerkende spits begonnen, kon je veel meer doen. Van Persie werkt niet, dus laat anderen voor hem werken. En zo heb je dat ook met andere spelers, die denken dat anderen wel hardwerken zodat zij even 1 minuut kunnen schitteren. Zo hoort het niet te zijn. En je kan nog meer doen als het middenveld eens begint te werken, beetje beunen ipv dat diva gedrag van Sneijder die ergens in de tukse competitie speelt, of een Robben die denkt alles zelf te kunnen en zichzelf hopeloos vastloopt. Of een Affelay die net een handvol wedstrijden heeft gespeeld en gelijk een basisplek krijgt, ongelooflijk! En dan de Jong die elke bal heeft vertraagd.

Geef mij maar Kuyt terug, klonen we hem voor elke positie ook nog.

14 oktober 2014 om 14:18

Kijk, jij insinueert nu alleen maar dingen he, met dat 'diva gedrag'? Wij zien alleen de wedstrijden, niks daarom heen. Dan kan je dat soort dingen gewoon niet weten. En gister sleurde van persie voorin en maakte genoeg loopacties hoor, ik vond dat hij hard genoeg werkte. Maar mensen kunnen op alle slakken zout gaan leggen , omdat het nu niet draait. Sneijder werkte ook gewoon hard, ik zie geen diva gedrag. Robben moet op links, anders heb je niks aan een spits. Ik denk dat jij bent zo eentje die alles gaat afzeiken als het even niet gaat, maar voorop in de polonaise loopt als ze winnen de volgende keer. (dat insinueer ik dus). En als je na een blessure er 4 inlegt op een wk heb je een redelijk wk gedraaid, vind ik.

14 oktober 2014 om 14:25

Insinueer helemaal niks. Ik bekijk wedstrijden en interviews en kom tot mijn eigen mening en conclusie en daarin vind ik van Persie een diva. Simpel.

Net zoals Robben een diva is. Maar die kan tenminste nog een wedstrijd beslissen soms.

En ik loop nergens voorop of achterop, ik zit voor de televisie en als iemand wint of verliest, zit ik daar alsnog.

14 oktober 2014 om 14:27

Loopactie en als hij 3 meter buitenspel staat om de bal vragen. En hard werken, dan hadden we beter kuyt mee kunnen nemen. Feit is gewoon dat van Persie oranje Nooit op sleeptouw heeft genomen zoals een wereldspeler dat moet doen. Tegen Spanje speelde hij goed, de rest is gewoon allemaal matig.

14 oktober 2014 om 14:37

Nounounou, Van Persie staat echt niet vaker dan gemiddeld buitenspel hoor. Jij kijkt zeker nooit naar Benzema, dat vinden mensen ook een topspits. Die staat ook veel buitenspel. Dat hoort nou eenmaal bij het spelletje.

14 oktober 2014 om 15:19

Van Persie kan er wel 48 goals hebben gemaakt. En verdient wel wat krediet. Maar tegen Ijsland was ie toch wel heel dramatisch. Hij was overigens daarin niet alleen. Maar Van Persie was wel opvallend slecht.

14 oktober 2014 om 16:02

Van Persie loopt wel heel vaak buitenspel en dat heeft toch echt met scherpte te maken

14 oktober 2014 om 14:10

Ons middenveld is het grootste probleem maar dat zien de schapen niet. Alleen maar.v persie zondebok maken.huntelaar erin gaat ons niet beter laten voetballen. Ons middenveld moet veranderen.

14 oktober 2014 om 14:35

Strootman Blind en Wijnaldum!

Dat moet het middenveld worden als Kevin terug is

14 oktober 2014 om 14:38

qua voetbal ligt het natuurlijk niet alleen aan v persie. Zoveel grote kansen krijgt hij niet.
Voordat de bal over de middellijn is, is er al heel veel mis gegaan.

Maar zo'n houding van een volwassen man, in een publieke functie en dan nog als aanvoerder ook kan natuurlijk niet.
Emotioneel is het net een klein kind. Veel gezeur over respect en zo.
Hij kan totaal niet met kritiek omgaan en wil dan altijd meteen terug slaan.
Das gewoon niet handig, soms moet je de kritiek maar ff slikken.

14 oktober 2014 om 15:41

Strootman nigel en ibi ja. Blind boven nigel en wijnaldum boven ibi? Kom op zeg.

14 oktober 2014 om 14:42

Waar het om gaat is dat het gewoon een hele vervelende gozer met een opgeblazen ego is.
Bij Feyenoord was het al vaak hommeles, en toen hij bij Arsenal kwam te spelen heeft hij een lesje in nederigheid geleerd van met name Dennis Bergkamp.
Zo te zien heeft hij weer bijscholing nodig

14 oktober 2014 om 15:01

Dan moet hij maar naar Ajax komen. Kan Bergkamp zijn magie weer doen gelden,

On: het is inderdaad de houding van de aanvoerder die niet deugd. Zoals hierboven ook al (terecht) is aangegeven, is dat het bij Oranje in de spits momenteel gewoon moeilijk voetballen is. Huntelaar kon gisteren ook niets gedaan krijgen. Dat heeft met het collectief te maken. Daarom is het juist nu erg belangrijk dat een team er samen aan gaat staan en dat de ego's even extra in check worden gehouden. Daar gaat het nu mis.

Ik ben al jarenlang een voorstander van Huntelaar in de spits, omdat hij door zijn spel meestal meer verdedigers aan zich bindt en beter gaten trekt dan Van Persie. Maar momenteel is dit niet het probleem op voetbalgebied. Het opportunistische countervoetbal onder Van Gaal heeft veel zwakte verbloemd. Nu moet een omschakeling worden gemaakt. Misschien zou Nederland een (klein) beetje beter presteren als er nu naar het 5-3-2 systeem wordt teruggegrepen, maar dat is niet wenselijk. Er verandert dan namelijk niets ten goede.

Ik denk dat we hier doorheen moeten. De spelers moeten dan maar iets minder voetballen en iets meer knokken. Voetbal komt wel terug. Komt vanzelf in orde. Ook onder Hiddink wel.

14 oktober 2014 om 16:09

Ik vond de eerste helft qua kansen nog best gaan maar mijn probleem met van Persie is hetzelfde als Siggy bij Ajax ze lopen vaak buitenspel of de loopacties zijn verkeerd of te laat en dit heeft toch echt allemaal met scherpte en spelinzicht te maken

14 oktober 2014 om 16:19

Een ieder die een beetje verstand van voetbal heeft, zal nooit kunnen tegenspreken dat RVP een geweldige speler is/kan zijn (!)
Maar door zijn houding, zijn mimiek en de energie die hij uitstraalt lijkt het mij nu niet direct een jongen die met een aanvoerdersband moet rondlopen.
Heeft een beetje narcistische trekjes

14 oktober 2014 om 17:15

Denk eerder dat die nederigheid erin is getrapt door Vieira, Parlour, Kevin, ljungberg en dat soort baasjes.

14 oktober 2014 om 17:19

Dit is echt typisch nederlands en dit haat ik echt
0-2 verliezen van ijsland en dan terug na wedstrijd van kazachstan en daar de schuld zoeken
babah wat is dit belachelijk zeg.
Het was gewoon een teamprestatie iedereen speelde op safe tegen ijsland alle balle gingen naar achteren het was gewoon een zwakke prestatie klaar nu gaat de media zoeken naar bullshit ja et was een incident maar die dingen gebeuren nou eenmaal en dan vind ik het echt triest dat men zo naar excuses zoekt terwijl ijsland bij vlagen nederland gewoon weg tikte

Ik vind Van Persie en raar mannetje, hij is een hele goede voetballer hoor maar hij denk dat hij altijd maar de wereldster is en dat alles om hem draait, zijn reactie op Huntelaar vond ik echt overdreven, voor de rest merk ik dat Van Persie mentaal ook niet helemaal top is, het is geen koele spits.

Wat moet het toch fijn zijn om een kop van jut te hebben gevonden in de vorm van Rvp.

lachwekkend...er is zoveel mis met Oranje

Robben was gister ook wel ego, vd Wiel stond de hele wedstrijd vrij om de bal voor te geven maar meneer wou weer naar binnen en zijn actie maken. Achja ik kan heel veel woorden vies maken over de wedstrijd van gister, maar het was gewoon drama. Ijsland heeft verdiend gewonnen!

14 oktober 2014 om 14:38

Robben is één en al ego, maar hij mag dat ook wel. Robben komt met kop en schouders boven dit zeer matige elftal uit. Als hij een bal afgeeft gaat hij er ook niet in, dan kan hij het beter zelf proberen....

Van der Wiel heeft het gewoon in zich om een actie te maken en zelf te schieten, wat hij ook behoorlijk goed kan. Janmaat is meer een type die een voorzet geeft, kies maar wat je wilt. De ballen naar het hoofd van Huntelaar sturen zal wel nut hebben, maar naar Van Persie?

Ijsland heeft inderdaad verdiend gewonnen. Als we zo blijven spelen, dan lopen nog wel eens een EK mis

14 oktober 2014 om 16:05

Ja maar al wordt je gedekt door 3 man en het is al 10x mislukt kan je de bal toch wel een keer afgeven? vd Wiel kan heel goed die bal voor het doel geven. Kijk je weleens naar Psg? maarja, is zou hier geen woorden meer aan vuil maken...

14 oktober 2014 om 17:21

ja dat is ook en ik vond vd Wiel ook niet echt top hoor mischien dat robben daarom niet wou afspelen en ik hoorde na afloop dat robben steeds door 3 man werd gedekt en dat klopt ook
nu weet men hoe het is om Messi te zijn die altijd en overal constant door min 3 man word gedekt en toch komt hij er altijd uit

Ik vond juist dat Van Persie gister goed speelde, hij werkte hard en kreeg wel kansjes, mede door een aantal goede loopacties. De meeste vinden ongetwijfeld wel dat of die bal op zijn borst, of die schuiver op de keeper erin had gemoeten, maar die waren allebei gewoon heel moeilijk. Die eerste bal kwam eigenlijk ten hoogte van zijn buik en hij bukte al. Die tweede moest hij met zijn verkeerde been op een heel klein doel schieten. Die kan Van Persie missen en Huntelaar ook. Voor de rest probeerde hij al het mogelijke.

Wat betreft zijn maniertjes ben ik er ook wel klaar mee, zelfingenomen vedette is het. Ik had hem al de aanvoerdersband afgenomen na zijn tirade richting Pierre op het WK. Dat was ronduit gênant om te zien. Ronduit belachelijk t.o.v. een man die een groot voetballer is geweest en enkel zijn mening in de krant zet. Een mening die een heleboel anderen nota bene ook hadden. Dat gedoetje met Huntelaar vind ik dan weer meevallen, ze hadden allebei met meer begrip moeten reageren. Maar zijn algehele houding voor de camera staat mij nog het minst aan. Bah

Tuurlijk van persie is beter maar laat klaas maar even spellen zodat van persie ze eigen moet bewijzen mis dat dat kan helpen....even met bijde benen op aarde

De Knvb stelt Hiddink aan dat is fout nummer 1.
Hiddink geeft Van Persie de aanvoerdersband, fout nummer 2.
Hiddink speelt 4-4-3 tegen Italië, fout nummer 3
Hiddink speelt 5-3-2 tegen Tsjechië, fout nummer 4.
Hiddink laat KJH op de bank tegen Kazachstan en stelt Blind op als linkback, foutnummer 5 en 6.
Hiddink laat KJH weer op bank tegen Ijsland stelt weer Sneijder op 10, laat Indi en De Vrij staan en zet Blind weer als back op, fout nummer 7,8 ,9,10 en 11.

Hiddink had zich tegen Ijsland kunnen revancheren door gewoon harde keuzes te maken en met een fris elftal te beginnen. Dus zonder Sneijder, met RVP en KJH en met twee nieuwe centrale verdedigers. Van Dijk en Veltman totdat Vlaar weer fit is. Als de huidige spelers niet presteren dan moet je dingen veranderen.

Douglas en Van Dijk centraal hopelijk wordt dat eens geprobeerd, het met met zogenaamde voetballende CV is tot nu toe dramatisch verlopen aangezien ze niet kunnen verdedigen of voetballen. Lekker Cv's opstellen zoals ze overal in de wereld doen behalve in Spanje. Sterke atletische jongens die fysiek in ieder geval de aanvaller de baas is.

Cilessen
Van Dijk
Vlaar/ DVrij
Veltman
Van der Wiel
De Jong
Blind
Pieters
RVP/ Sneijd
Hunterlaar
Robben
14 oktober 2014 om 14:21

En jouw opstelling is fout nummer 12 t/m 23, met je Veltman bahahahahhahaha

14 oktober 2014 om 14:31

Gelijk Veltman is ook geen topper, ik was Douglas helemaal vergeten denk dat we hem zeker kunnen gebruiken centraal achter in. In de toekomst maar 5-3-2 met Douglas, Vlaar en Van Dijk achterin.

14 oktober 2014 om 14:35

Veltman speelt prima de laatste weken staat met name vaak goed opgesteld waar de andere juist zwak zijn in dit punt.

14 oktober 2014 om 15:04

Wauw Veltman...
Vlaar, Van Dijk en Douglas zijn inderdaad betere opties.
Cillessen zou ik ook eruit halen en Krul erin. Aangezien Cillessen nog nooit een penalty heeft gestopt..een keeper moet dat toch kunnen.strootman op Blind zijn plek.

Voor de rest mooie opstelling, al twijfel ik over de kwaliteiten van Pieters. Maar ik heb hem dan ook niet sinds hij vertrok bij PSV zien spelen.

14 oktober 2014 om 14:24

Vooral dat 4-4-3 was erg gevaarlijk ja. Elk afstandsschot ging erin.

Iig de aanvoerdersband laten inleveren. Mist alles wat Robben wel heeft en dan met name een gezond stel hersenen. Ja hij kan geweldig voetballen maar is geen uithangbord voor je elftal.

14 oktober 2014 om 14:41

Haha zelfde hier. Ben zo verschrikkelijk klaar met die man. Alles was eigenlijk irritant gisteren. Lens die zijn tegenstander wel voorbij komt (eerste helft) maar vervolgens schandalig slechte voorzetten met zijn linker geeft. Robben die ballen komt ophalen op eigen helft en alleen maar naar binnen dribbelt waarbij hij gregory volledig negeert. Nigel de Jong die lekker op z'n dooie gemakkie balletjes op komt halen, de bal nog eens goedlegt, en vervolgens maar weer breed speelt. Indi en De Vrij die weer als natte kranten stonden te verdedigen, waarbij met name Indi opviel vanwege zijn nonchalante verdedigen. Affelay met dat vervelende arrogante hoofd van hem, die volgens mij nog steeds een sfeerverpester is. Cillissen die voor de 85ste keer op rij een penalty niet weet te stoppen. Dan had je nog onze vriend Blind, die ballen over drie meter verloor en in de tweede helft een paar keer bijna 3-0 inleidde.

En dan vergeten we Van Persie en Sneijder nog, die zo veel te oud beginnen te worden. Bij Sneijder is die achteruitgang in 2010 al ingezet, bij Van Persie in 2013. Dit gaat niet meer goedkomen de komende twee jaar. Collectief een 3 gisteren, individueel waren er spelers die nog lager scoorden.

Van Persie is een speler die honderd procent vertrouwen nodig heeft en zich de belangrijkste speler van de groep moet voelen. Anders voelt hij zich gekleineerd en wordt hij vervelend. Je ziet steeds meer van dat soort spelers, jongens die denken dat zij de beste zijn en vergeten dat zij alleen bepaalde privileges kunnen veroorloven als ze ook presteren. Bij Van Persie lopen de prestaties achter op de verwachtingen die hij wekt.

Man man man, laat die jongens eens met rust. Er wordt weer van een mug een olifant gemaakt lijkt me. Iemand die heeft gevoetbald weet dat zulke dingen eenmaal gebeuren binnen de lijnen. Buiten de lijnen hoeft het niet te betekenen dat ze niet met elkaar kunnen opschieten. We kunnen ook zeggen dat ijsland gewoon goed heeft gepresteerd. Ze hebben uit 2 fouten een doelpunt gemaakt. Naar mijn mening beide de fout van de Vrij

Huntelaar verdient gewoon zijn basisplek. Misschien kwalitatief minder dan Van Persie, maar veel meer aan afmaker. Als hij er in komt, zal hij ook scoren. Zo simpel is het met hem

Van Persie is sinds het incident met Huntelaar person non gratia bij mij, lekker laten banken die knul. Zelfde geld voor een groot deel van de achterhoede, wat een drama was dat zeg...

Eigenlijk hoop ik nog steeds dat Hiddink ontslagen wordt en dat Koeman aangesteld wordt als bondscoach. "de lieve Opa" is ondertussen ook een Opa in voetbalkennis geworden...

Alles was eigenlijk irritant gisteren. Lens die zijn tegenstander wel voorbij komt (eerste helft) maar vervolgens schandalig slechte voorzetten met zijn linker geeft. Robben die ballen komt ophalen op eigen helft en alleen maar naar binnen dribbelt waarbij hij gregory volledig negeert. Nigel de Jong die lekker op z'n dooie gemakkie balletjes op komt halen, de bal nog eens goedlegt, en vervolgens maar weer breed speelt. Indi en De Vrij die weer als natte kranten stonden te verdedigen, waarbij met name Indi opviel vanwege zijn nonchalante verdedigen. Affelay met dat vervelende arrogante hoofd van hem, die volgens mij nog steeds een sfeerverpester is. Cillissen die voor de 85ste keer op rij een penalty niet weet te stoppen. Dan had je nog onze vriend Blind, die ballen over drie meter verloor en in de tweede helft een paar keer bijna 3-0 inleidde.

En dan vergeten we Van Persie en Sneijder nog, die veel te oud beginnen te worden. Bij Sneijder is die achteruitgang in 2010 al ingezet, bij Van Persie in 2013. Dit gaat niet meer goedkomen de komende twee jaar. Collectief een 3 gisteren, individueel waren er spelers die nog lager scoorden.

14 oktober 2014 om 14:49

Samengevat. Stonden 11 individuen op het veld en geen elftal.......

Ik snap de opstellingen niet van Hiddink.
Van persie is een geweldige speler net zoals robben.
Maar robben kreeg wel vrijheid tijdens het wk.
Nu moet hij het maar uitzoeken op rechts.
Ik zou het anders doen.

Als je het zo doet heb je sneider die passjes kan geven.
Strootman en klaassen als lopers.
De jong als slot op de deur.
Veltman die in kan schuiven naar het middenveld als het nodig is.
Van persie heeft vrijheid net zoals robben om de zijkanten op te zoeken.

Jasper
Vd wiel
Veltman
Vlaar
Blind
De jong
Klaassen
Strootman
Sneijder
Robben
Van persie.

Hiddink maakt de fout dat hij de elf beste spelers op wil stellen... Dat is een fout.. Hij moet het beste elftal opstellen. Chemie en houding horen daar ook bij..

Tegen Kazachstan heb ik veel te veel spelers gezien die vooral met zichzelf bezig waren en geen stap te veel voor de ander willen zetten.

Soms kom je verder door misschien kwalitatief minder sterke spelers op te stellen maar wel teamspelers op te stellen. Van RvP vraag ik mij af (zijn er nog een paar van trouwens) of hij zijn eigen ego op zij kan zetten voor teambelang. Hij lijkt te veel bezig te zijn om te bewijzen dat hij de beste spits is voor het Nederlands elftal. Daar moet je helemaal niet mee bezig zijn.

Van Persie is altijd een rotventje geweest, en als het tegen zit komt dat weer helemaal naar boven.
Kijk wat Derksen in 2002 al schreef, dan zie je dat hij altijd al zo was, alleen nu als volwassene komt het sporadisch naar boven.


Zijn zelfingenomen levensinstelling lijkt een soepele voortgang van zijn stormachtig begonnen voetbalcarrière nu in de weg te staan. Robin van Persie misdroeg zich dusdanig in de groep, dat trainer Bert van Marwijk zich genoodzaakt zag hem uit de selectie te zetten.

Robin van Persie werd op 6 augustus 1983 geboren in de lommerrijke Rotterdamse wijk Kralingen. Vader en moeder Van Persie zijn beeldend kunstenaar, maar scheidden toen Robin nog heel jong was. De eerste jaren woonde hij bij zijn moeder, vanaf zijn vijfde woont hij met zijn oudere zussen Lily en Kiki bij zijn vader Bob van Persie. Robin ziet zijn vader als zijn beste vriend en Bob spreekt vertederd over de jongenshuishouding die ze samen thuis runnen. Hij voegt er nog aan toe dat hij dankzij zijn zoon tegenwoordig met een glimlach door het leven gaat.

Ik ga ervan uit dat iedere vader het beste voor heeft met zijn kind, maar Bob van Persie heeft zijn zoon altijd geadoreerd en Feyenoord wordt nu geconfronteerd met de gevolgen van die aanpak. Het gaat niet om een incident, de houding en uitstraling van Robin van Persie is structureel. Als E-pupil bij Excelsior was hij al onhandelbaar. Jeugdtrainer René Hessel heeft er nog weleens slapeloze nachten van. Robin deed tijdens de training waar hij zin in had. Als hij werd weggestuurd, weigerde hij het trainingsveld te verlaten. Vervolgens heeft Excelsior hem vervroegd laten overgaan naar de D-pupillen. In dat team werden problemen onderling opgelost. Nadat Robin zich opnieuw misdroeg, werd hij door de andere spelers onder de koude douche gezet om vervolgens huilend steun te zoeken bij zijn vader.

Ook bij Feyenoord weten ze dat vader Bob van Persie bepaald niet kritisch is over de verrichtingen van zijn zoon. Nadat de Feyenoord jeugd met 0-3 bij Stormvogels/telstar had gewonnen, vertelde vader Bob in Rotterdam tegen iedereen die het wilde horen dat de uitslag van Stormvogels/Telstar-Van Persie 0-3 was. Jeugdtrainer André Stafleu onderhield een haat-liefdeverhouding met het talent. Stafleu ergerde zich vooral aan de gemakzucht van zijn pupil die voortdurend op zijn talent parasiteerde, zonder echt serieus en hard te trainen. Ook de arrogante, denigrerende blik richting tegenstanders stond Stafleu tegen. Volgens de jeugdtrainer droop de minachting van die houding af.

Stafleu heeft vader Bob al eens gewaarschuwd. Het irriteerde de ex-voetballer dat de vader het altijd voor zijn zoon opnam en nooit een woord van kritiek wilde horen. Voor Stafleu was dat een reden vader Bob te vertellen dat het zijn schuld is als zijn zoon het niet redt bij Feyenoord. Als voormalig hoofd opleidingen van Feyenoord weet AZ-trainer Henk van Stee zich te herinneren dat Robin van Persie tijdens de training ruzie zocht met een Braziliaanse gastspeler, omdat die jongen zó goed was dat Robin van Persie een bedreiging in hem zag. En voormalig bondscoach Mark Wotte, nu trainer van Willem II, stuurde Robin van Persie weg uit de nationale jeugdselectie, omdat hij onderhandelbaar werd toen hij hoorde dat hij niet in de basis stond.

Ik heb sterk de indruk dat Robin van Persie te veel adviseurs heeft die hem naar de mond praten. Zijn vader adoreert hem, zijn zaakwaarnemer Peter Bonthuis heeft zakelijke belangen, want aan een echt talent zit een grote transfer vast en dat levert een groot bedrag op voor de vertegenwoordiger van de speler. Verder heeft de jeugdige Feyenoorder nog een mental coach. Zo noemt Sietje Moush zich in ieder geval. Hij ziet het als zijn plicht als een vader over Rob te waken, al doet hij dat wel samen met Robins echte vader. Volgens de mental coach is er sprake van een drie-eenheid, volgens mij moeten die heren de begeleiding aan de professionals bij Feyenoord overlaten.

In De Kuip maakt iedereen zich zorgen. Robin van Persie kwam te laat voor de wedstrijd tegen RKC Waalwijk, nam voor de neus van de verbaasde specialist Pierre van Hooijdonk zonder toestemming een vrije trap, had een grote bek tegen gerespecteerde Feyenoord-medewerkers, toonde geen respect voor oudere spelers, wilde geen Opel van de sponsor, maar een Jeep en vroeg onlangs zelfs om een Audi TT. Vervolgens misdroeg hij zich in Istanbul dusdanig dat de spelersgroep het niet meer pikte en Bert van Marwijk moest ingrijpen. Ik denk dat de discussies met het talent een herhaling van zetten zijn en dat de martelgang over zijn gedrag een gebed zonder eind wordt. Alleen als de amateurpsychologen in zijn omgeving zich terugtrekken, kan het talent in rendement worden omgezet. Ik heb het volste vertrouwen in Jorien van den Herik, Jan D. Swart en Bert van Marwijk. Ik hoop dat vader Bob ook zo verstandig is, maar zelfs dat betwijfel ik.

Over de voetballer Van Persie niks dan lof maar man o man wat heeft hij een draak van een karakter. Hij heeft die aanvoerdersband aan beide te danken want met dat bandje om zijn armen is hij wat makkelijker in toom te houden. Zonder die band zal hij elk groepsproces ondermijnen en telt alleen zijn eigen grote ego. Dit weten ervaren coaches zoals v Gaal, Hiddink en v Marwijk natuurlijk vandaar dat hij dus aanvoerder is. Nu zijn prestaties bij zowel MU als NLs elftal al geruime tijd tegen vallen is zijn aanvoerderschap ook meteen niet meer te handhaven. Verwacht ook wel dat dit door Hiddink zal worden gezien, volgende keer is r een andere aanvoerder.

Het probleem van van Persie is dat hij de grote ster uit wil hangen.maar als spits kun je dat alleen door te scoren. Maar als je niet scoort moet je niet te veel praatjes hebben, want dat wekt irritatie op. Ondertussen zien veel mensen van Persie niet als een goede voetballer, maar als een irritante vent.

Voor zover ik weet was van Persie nooit een echte spits. Hij is een aanvaller die kan scoren, hij slaagde alleen bij Arsenal door zijn jeudgige spel en omdat Henry en Bergkamp z'n handje vasthielden. Toen hun weggingen werdt hij ook minder. Hij ziet zichzelf beter dan de ploeg omdat hij vaak heeft gescoord. Maar Huntelaar scoort ook vaak.

Van Persie is niet de leider van Oranje, dat is Robben. Ik zeg ook niet dat RvP de schuld is van het slechte spel, maar hij maakt het spel niet beter.

Ander systeem spelen weg met het 4-3-3 dat kan niet meer in deze tijd te statisch, tenzij je buitenspelers hebt die exeptioneel goed zijn. Ik denk dat je 4-5-1 moet spelen met veel lopers vanaf het middenveld. Een ftsiek sterke spits die als kapstok fungeert en goed kan koppen. Dus vanuit achteruit krul wiel vlaar vrij pieters middenveld depay wijnaldum strootman de jong robben voorin luuk de jong misschien niet de meest gepolijste spits maar is goed in de lucht, kan meevoetballen een bal bijhouden. Wat denken jullie?

Robben was gister ook poep en Huntelaar heeft ook gewoon weer is een helft meegedaan of telt het aleen als hij wel scoort..?? Altijd met 2 maten meten bij Oranje en altijd een zwart schaap zoeken succes hypocriete bende!

Had al minimaal 2 jaar eerder moeten gebeuren, van Persie passeren. Begrijp me niet verkeerd, van Persie bij zijn clubs geweldig. Maar komt er bij oranje op een of andere manier nooit uit. Tijd voor de hunter!

De historie herhaald zich keer op keer bij het Nederlands Elftal , draken van voorbereiding - kwalificatie wedstrijdjes, er staan op toernooien als het er echt om gaat 1/2 finales halen en dan naar huis waarna het begin van deze tekst zich herhaalt.
Zij zullen het nooit leren daar en daarom word het Nederlands elftal nooit wereld kampioen het zit in het DNA van het Nederlandse voetbal cultuur opgesloten.

Absoluut niet passeren. vPersie hoort erbij, maar niet als nr 9.

Huntelaar heeft ook niks gebracht in de laatste wedstrijd...Waarom koos VAN GAAL niet voor Huntelaar tijdens t wk en in de kwalificatie...juist omdat de beste trainer van Nederland Huntelaar niet goed genoeg vond

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren