Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hiddink heeft Pieters en Van Dijk vrijdag niet nodig

Laatste update:
/

Guus Hiddink heeft Virgil van Dijk en Erik Pieters vrijdagavond niet nodig. De twee verdedigers worden door de bondscoach buiten zijn selectie gelaten voor het EK-kwalificatieduel met Kazachstan. Hiddink trainde deze week met 25 man en mag slechts 23 spelers inschrijven voor de ontmoeting.

Voor Van Dijk betekent het nieuws dat hij opnieuw moet wachten op zijn officiële debuut in het Nederlands elftal. De stopper van Celtic behoorde in september al tot de groep, maar werd ook toen niet gebruikt door Hiddink. Pieters speelde eerder al achttien interlands, maar de laatste jaren was hij, mede door blessureleed, vaak niet van de partij.

Oranje werkte donderdag op de training wel gewoon met 25 fitte spelers toe naar de confrontatie met de Kazakken. Ibrahim Afellay trainde mee met de basisploeg als rechtshalf en hij lijkt zich op te kunnen maken voor interland nummer 45. Nederland wil zich in eigen huis revancheren voor de nederlaag bij Tsjechië (2-1) van vorige maand en heeft de punten bovendien hard nodig. Aankomende maandag wacht ook nog een lastige ontmoeting met IJsland, in Reykjavik.

De selectie voor het duel met Kazachstan:

Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Jeroen Zoet (PSV)

Verdediging: Jeffrey Bruma (PSV), Paul Verhaegh (Augsburg), Bruno Martins Indi (FC Porto), Joël Veltman (Ajax), Stefan de Vrij (Lazio Roma), Gregory van der Wiel (Paris Saint-Germain)

Middenveld: Ibrahim Afellay (Olympiakos), Daley Blind (Manchester United), Jordy Clasie (Feyenoord), Leroy Fer (Queens Park Rangers), Nigel de Jong (AC Milan), Davy Klaassen (Ajax), Wesley Sneijder (Galatasaray), Georginio Wijnaldum (PSV)

Aanval: Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04), Jeremain Lens (Dinamo Kiev), Luciano Narsingh (PSV), Robin van Persie (Manchester United), Quincy Promes (Spartak Moskou) en Arjen Robben (Bayern München).

Het wegstrepen van Virgil van Dijk en Erik Pieters is logisch

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nooit een fan van Pieters geweest maar vindt het wel raar dat hij niet speelt. Hij speelt in de BPL en volgens mij ook regelmatig daar. Doet het niet zo slecht en speelt op het allerhoogste niveau; Ik weet niet wie hij op de LB positie laat spelen maar volgens mij is Pieters daar de beste, het zelfde geld voor Van Dijk, die is ons beste CB.

9 oktober 2014 om 12:31

Hoeveel wedstrijden heb jij het afgelopen seizoen gezien van Van Dijk dat je kan beoordelen dat hij de beste verdediger is die we hebben?

9 oktober 2014 om 12:34

Pieters en v dijk horen erbij. Mag bruma wel blijven em van dijk niet. Dag guusje.. hoop op een stunt van kazachstan

9 oktober 2014 om 12:38

Rekik ook wel

9 oktober 2014 om 12:41

Rekik? Rekik en vbeek en kongolo lekker in jong oranje.. dat is de toekomst. Bruma is gewoon niks

9 oktober 2014 om 12:56

Hoe verklaar je het dat twee topcoaches in de wereld (Van Gaal en Hiddink) Van Dijk buiten de selectie houden? Misschien niet goed genoeg of vervelende jongen? Of heb jij zoveel meer verstand van voetbal dan deze twee beste heren? Waarschijnlijk is hij er NU nog niet klaar voor.

9 oktober 2014 om 12:58

Dus omdat hij ander selecteert als dat jij hoopt, hoop je maar grlijk dat we verliezen. Echt een top nederlander ben jij.

9 oktober 2014 om 13:09

@ajaxet88

Helemaal mee eens!

9 oktober 2014 om 13:17

Hiddink vond huntelaar ook niet.goed genoeg. Stuurde hem weg bij psv. Zegt niks..vgaal riep hem niet op omdat hij vlaar had. Die is nu weggevallen. Bruma is niet dan vdijk..bruma is niet beter dan vbeek of dan de laatste man van zwolle.

9 oktober 2014 om 13:39

Hij heeft Huntelaar niet weggestuurd. Hij kreeg alleen op dat moment geen kans bij het eerste en hij wilde niet nog een jaar in het tweede spelen, dus toen heeft hij er zelf op aangedrongen om aan Heerenveen verkocht te worden.

9 oktober 2014 om 13:43

In die tijd was er echt helemaal geen ruimte voor Huntelaar. PSV was toen echt de absolute top van Nederland samen met Ajax en beiden speelden een rol in de CL. Dan doordrukken tot überhaupt de bank van dat PSV zou al een hele prestatie zijn geweest.

9 oktober 2014 om 13:47

Maar BMI speelt iedere week in de basis en speelt sterk centraal achterin. Bovendien speelt hij bij Porto in de Portugese competitie en de Champions League.

Ik wil je nergens van beschuldigen o.i.d. Maar de meeste van ons hebben Virgil alleen tegen Ajax en Barca gezien afgelopen seizoen in de CL. Daar speelde hij goed. Verder stelt de Schotse competitie geen snars voor, Celtic heeft geen enkele tegenstand. (i.t.t de Portugese competitie en FC Porto.)

Hieruit trek ik de conclusie dat de keuze voor BMI véél realistischer is dan de keuze van Van Dijk.

Edit: spelfout

9 oktober 2014 om 14:44

Agovv, daarna ging hij pas naar Heerenveen.

9 oktober 2014 om 14:53

Hoe kun je nou al weten of hij goed genoeg is? Van dijk is nooit getest in orange. Daarbij is bruma meermalen getest en gefaald in topwedstrijden. Als je een vervelende jongen bent mag dat niet betekenen dat je nooit erbuiten wordt gehouden, kijk maar naar davids of seedorf(prater) of willems of van hooydonk

9 oktober 2014 om 23:10

Vreemd dat Bruma, Indi en Verhaeg erbij zijn en van Dijk en Pieters niet.
Dat geldt trouwens ook voor Büttner en van Aanholt.
Ik heb zeker hele andere ideeën over welke verdedigers goed zijn dan Guus.

9 oktober 2014 om 23:15

Als hij dat rare idee van Blind op het middenveld ook al gaat overnemen wordt het helemaal niks. ik wou dat we eens een echte goede trainer kregen voor het Nederlands elftal. Desnoods een buitenlander.

9 oktober 2014 om 12:38

Regelmatig in een middelmatig team in de BPL spelen is toch geen selectiecriterium, dan kun je Bacuna, Anita, enz ook uitnodigen. Daarnaast is het elftal waarin hij speelt niet van het allerhoogste niveau.

9 oktober 2014 om 12:53

Tis een hoger niveau dan wie dan ook, Enkel V/d Wiel speelt als verdediger zijnde op een hoger niveau. Die Pieters doet het zo slecht niet en speelt altijd tegen de beste terwijl Bruma en Veltman tegen de lammen van de blinden spelen. BMI speelt ook niet altijd bij FC Porto en dat hij afgelopen weekend een goal heeft gescoord zeg niet veel. Die gaat het bij Porto niet halen. De Vrij bij Lazio; ik weet niet of de Serie A een beetje volgt maar wat is hij bedroevend slecht zeg. Daarom was ik ook blij dat Feyenoord van beide afscheid nam. Het zijn gewoon middelmatige Cb's waar we toch aardig voor hebben gebeurt.

9 oktober 2014 om 13:18

Indi speelt altijd.. kreeg 1 wedstrijdje rust. Je kijkt niet veel voetbal heh

9 oktober 2014 om 12:52

Vind je Pieters echt beter dan Blind? ik namelijk totaal niet.
Al vind ik wel dat hij bij de groep moet zitten omdat Daley natuurlijk goed uit de voeten kan op het middenveld en dan Pieters wel de beste van de overige is naar mij mening.

9 oktober 2014 om 13:50

Blind gaat voor een plek op het middenveld. Ook United ziet hem als middenvelder en niet als linksback.

Dus voor de linksback positie, wat blijft er over? BMI speelt centraal bij Porto, dus die valt af. Kongolo speelt ook centraal bij Feyenoord, dus die valt ook af. Wie hou je over? Juist, Erik Pieters. Speelt iedere week linksback bij een middenmoter in de Bpl, en hij doet het ook nog is verdienstelijk.

En de spelers die Buitenspelval opnoemt spelen geen van allen linksback bij hun club.

9 oktober 2014 om 15:05

Blind gaat misschien wel voor de plek op het middenveld maar vrijdag en maandag staat die gewoon linksback

9 oktober 2014 om 15:46

Dat is waar, al helemaal omdat N. De Jong bij de selectie zit natuurlijk. Maar als linksback is Blind ook een uitstekende speler, zie WK.

9 oktober 2014 om 23:18

Nou ik zie Blind juist liever niet op het middenveld dus zet hem dan maar links back als hij er toch perse in moet.

9 oktober 2014 om 14:17

Vorig jaar was Pieters basisspeler bij Stoke, nu bankt hij ten faveure van Muniesa. Dus ik snap wel dat Hiddink hem er nu buiten laat.

9 oktober 2014 om 14:33

Ik weet niet waar je jou informatie vandaan haalt, maar Pieters heeft dit jaar alles gespeeld behalve de laatste 2 wedstrijden van Stoke City. In de beker en de laatste Premier leauge wedstrijd tegen Sunderland heeft die niet gespeeld. Maar op basis daarvan is het ook terecht dat die niet geselecteerd is , omdat hij niet heeft gespeeld. Maar anders is hij de beste linksback die het Nederlands elftal heeft

9 oktober 2014 om 14:37

Je hebt gelijk. Weet je trouwens waarom hij die laatste wedstrijden niet gespeeld heeft?

9 oktober 2014 om 15:14

Ik snap dat geroep van mensen om Van Dijk niet helemaal. Op basis van wat is hij onze beste CB? Hij blijkt het aardig te doen in de Schotse competitie (die van het niveau topklasse is) maar ik betwijfel of iemand hier die echt volgt. Ik neem dus aan dat mensen zich baseren op samenvattingen die zij hebben gezien van de Champions League wedstrijden en daarin deed hij het inderdaad wel goed maar daarin speelde zelfs Andersen vorige week een goede wedstrijd.

Het feit dat zowel Van Gaal als Hiddink (twee van de meest succesvolle Nederlandse coaches ooit) hem links laten liggen zou ook wel wat moeten zeggen over zijn niveau, niet?

Ik snap niet dat van Dijk niet gewoon een keer de kans krijgt, we spelen tegen Kazachstan kom op...

9 oktober 2014 om 12:33

Misschien omdat Van Gaal en Hiddink hem gewoon simpelweg niet beter vinden dan de verdedigers die er nu staan? Zou hij hem niet opstellen als hij echt veel beter was geweest?
Het is gewoon het NL elftal! De beste moeten spelen.

9 oktober 2014 om 12:43

Speelt Bruma dan?

9 oktober 2014 om 12:47

Bruma hoort niet eens op de bank. Ik vind die centrale verdediger van zwolle echt beter dan bruma

9 oktober 2014 om 12:54

Bruma doet het dit seizoen best aardig. Ik ben geen fan van hem, dus Van Dijk mag van mij ook op de bank, maar basis? Nee. Iedereen loopt hier maar een beetje te roepen dat Van Dijk erin moet, maar ik betwijfel of iemand dit of vorig seizoen meerdere duels heeft gezien van Celtic. Celtic staat ook gewoon middenmoot.

Van Gaal en Hiddink geven andere de voorkeur, dus dan is hij echt niet zo goed als iedereen hier probeert te verkondigen.

9 oktober 2014 om 13:13

@ Mansie,

ik zie met enige regelmaat wat wedstrijden van Celtic.
Op dit moment zitten ze een beetje in de hoek waar de klappen vallen, net zoals Feyenoord begin van het seizoen.
Enig lichtpuntje daar is echt wel van Dijk.
Persoonlijk vind ik van Dijk ook geen absolute wereldtopper, maar wel beter als Bruma bv.

Ik denk dat van Gaal hem niet opgeroepen heeft omdat hij hem voetballend niet goed genoeg vond.
Verdedigend vind ik hem beter als Bruma en Bmi.

9 oktober 2014 om 13:52

@papin9,

Bruma hoort niet in de basis. Maar hij speelt dit seizoen alleraardigst. Hij laat iniedergeval minder steken vallen dan vorig seizoen en hij neemt de leidende rol achterin op zich. Overigens is dat ook wat Cocu van hem verwacht.

9 oktober 2014 om 13:53

Volgens mij kwam laatst nog voorbij dat Juventus interesse had in Depay, Wijnaldum, Bruma en Willems. Dan moeten die 4 natuurlijk veel eerder in de basis staan dan zo'n van Dijk die slechts gevolgd wordt door de Engelse subtop en middenmoot.

Dit overigens volledig gebaseerd op jouw logica.

9 oktober 2014 om 14:21

iloveblues

Dit roep je nu al meerdere keren, maar die geruchten uit de wandelgangen stellen niet zoveel voor he. Welke topclub is er dan echt concreet geworden??

9 oktober 2014 om 14:32

Als er afgelopen zomer club was die van Dijk had willen kopen hadden ze dat wel gedaan toch?

9 oktober 2014 om 15:01

Nee, maar Bruma is lekker. Hoe hij die rode kaart pakte tegen Excelsior, dat getuigt écht van amateur niveau. Dat je Verhaegh kiest ten faveure van Pieters, oke. Maar Van Dijk is echt wel beter dan Bruma. Of voor de vele haters hier: Bruma is zeker wel slechter dan Van Dijk.

9 oktober 2014 om 23:19

Ja die hoort toch echt niet tot onze beste verdedigers of wel soms?

9 oktober 2014 om 13:06

en waarom moeten er 2 keepers op de bank?...

9 oktober 2014 om 13:14

Omdat je met een keeper geen risico kan lopen. Stel dat er 1 uitvalt en de keeper erna rood krijgt heb je een probleem.
En aangezien Kuyt is gestopt is er geen veldspeler over die kan keepen

9 oktober 2014 om 13:27

Dat is eigenlijk standaard kun je zeggen.

9 oktober 2014 om 13:44

Omdat je maar 20 veldspelers mag selecteren en 3 keepers. Dat zijn de regelementen

Wie is er dan als tweede linksback achter Blind? Kongolo?
Zou dan eerder kiezen voor iemand die al een tijdje in de PL speelt dan iemand die in de eredivisie speelt en nou nog niet bepaald een superhoog niveau heeft laten zien. Of zit ik hier verkeerd door Pieters boven Kongolo te zetten?

9 oktober 2014 om 12:35

Kongolo zit er niet bij

9 oktober 2014 om 12:36

Nee je zit niet verkeerd, Kongolo heeft vorig seizoen een aantal goede wedstrijden gespeeld als LB maar is op zijn best als CV.

9 oktober 2014 om 13:53

Ik hoop alleen dat Daley Blind niet als linksback gaat fungeren. Op het middenveld is hij zoveel beter. Hij kan daar echt de motor van een team zijn.

9 oktober 2014 om 14:18

Je hebt Nigel de Jong wel als controlerende middenvelder. Blind daar bij zetten is niet offensief genoeg. Gezien het gat dat nu ontstaan is op linksback moet Blind daar spelen.

9 oktober 2014 om 15:45

Als je het zo bekijkt heb je inderdaad gelijk. Blind als linksback is ook zeker niet slecht. Hij kan opbouwend zeker van meerwaarde zijn.

Voor het WK begon werd Blind als LB gelijk gemaakt door de Nederlandse media en criticasters. Op dat toernooi heeft hij ons allemaal versteld doen staan, dus Daley kan het wel.

9 oktober 2014 om 23:24

Nu van de Wiel is rechts back evenals Paul dus omdat Veltman de Vrij en Bruma in het centrum spelen zal of Blind of Bruno M Indi wel op de links back positie moeten spelen. Ik zie geen andere links back bij de selectie. Terwijl we er natuurlijk genoeg hebben. Büttner Pieters van Aanholt etc.

Veel mensen roepen dan dat v Dijk zo goed is, maar als hij dat echt zou zijn dan zou hij allang bij die groep van 23 zitten. Dat zowel v Gaal als Hiddink dat nu bevestigd is toch wel opvallend.

9 oktober 2014 om 12:54

Toch wel opvallend dat van van dijk word gevolgd door alle sub- en top clubs uit de Engeland.

9 oktober 2014 om 13:03

Gevolgd maar ook die nemen nog niet de stap om hem op te halen.. zegt genoeg

9 oktober 2014 om 13:09

Tja geruchten zijn er genoeg. Waar ik op doel is dat, ondanks dat mensen roepen dat hij zo goed is, hij gewoon door meerdere coaches niet wordt opgeroepen.
Deze zomer mocht hij ook niet weg bij Celtic, maar is er überhaupt wel concrete interesse geweest? Dat een Nederlandse topclub zich ook niet heeft gemeld voor die jongen in zijn tijd bij Groningen vind ik ook opvallend.

Blijkbaar hebben de mensen die er verstand van hebben toch door dat deze jongen blijkbaar net tekort komt. Dat kan uiteraard nog komen, maar voorlopig is hij blijkbaar niet zo goed als de meeste hier denken.

9 oktober 2014 om 13:21

Als als, dat doet Hiddink niet dus wat is je punt?

9 oktober 2014 om 13:35

Begrijpend lezen, ik ga niet af op de mening van 1 persoon. Er zijn meerdere, ervaren, mensen in de voetballerij geweest die nu niet overtuigd zijn van van Dijk. Als die mensen hen dagelijks aan het werk zien, dan zullen ze het beter weten wij.

9 oktober 2014 om 14:25

Celtic wil hem absoluut niet verkopen...vandaar

9 oktober 2014 om 14:26

Ik heb hem jaren in Groningen zien voetballen...toen was ie al goed genoeg

9 oktober 2014 om 23:27

Waarom is dat opvallend? Je ziet Guus ook overnemen om Blind als middenvelder te selecteren.
Dus blijkbaar kijken ze dingen van elkaar af ook als die niet zo logisch zijn.

Dus Hiddink verkiest Bruma boven van Dijk? Een opmerkelijke keuze vind ik.

Erik Pieters hoort eigenlijk niet eens geselecteerd te zijn!

9 oktober 2014 om 12:36

Wie moet je anders selecteren die elke week linksback speelt?
Van Aanholt, Būttner of Pieters zijn de enige die naar mijn weten elke week in een grote competitie spelen.

9 oktober 2014 om 23:30

Die zijn nu juist allen niet geselecteerd.

9 oktober 2014 om 12:36

Bruma tja.. verleden jaar goed koffie gedronken met narsingh erbij

9 oktober 2014 om 14:06

Papin, heb jij een persoonlijke vete met Bruma oid? Ik zie jou bij elk topic en elke post claimen dat hij er niks van kan. Hij speelt dit seizoen erg goed en is op dit moment een van de betere bij psv, de koploper.

9 oktober 2014 om 12:37

Waarom hoort Pieters niet geselecteerd te zijn? Staat altijd basis bij een club in de sterkste competitie ter wereld en speelt heel behoorlojk. In mijn ogen de beste linksback van Nederland.

9 oktober 2014 om 12:59

Een domme kracht! Bij PSV is hij ook niet echt als heel goed beoordeelt. Nu op trainen is naast van Dijk ook gepasseerd.

9 oktober 2014 om 15:49

Dan volg je Pieters duidelijk niet. Hij speelt zéér degelijk in de BPL bij Stoke. Hij speelt ook bijna iedere wedstrijd.

9 oktober 2014 om 23:29

Hij is ook niet geselecteerd.

Ik wordt niet goed van Hiddink. Tegen de ene tegenstander mag v. Dijk niet spelen omdat hij hem niet in het diepe wil gooien tegen zo'n tegenstander en tegen Kazachstan mag hij niet spelen omdat hij tegen deze tegenstander niet nodig is.

Met andere woorden of de tegenstander is te goed, of de tegenstander is te slecht. Hij komt er dus bij Hiddink simpelweg niet in.

Simpele vent.

9 oktober 2014 om 13:08

@ Fachten

Precies, ik vind dit net zo´n bullshit opmerking zoals die opmerking van van Marwijk, die des tijd zei dat Seedorf te goed (te groot) was om op de bank te zetten. Wat heeft Bruma in godsnaam gepresteerd om in aanmerking te komen voor Oranje, die gast doet niets anders dan falen. Van Dijk heeft in ieder geval in de Champions League laten zien dat hij zijn mannetje kan staan, daar waar Bruma alle zeilen moet bijzetten om in Nederland overeind te blijven en zelfs dan nog vaak finaal door het ijs zakt.

9 oktober 2014 om 23:32

Ik vind niet dat Bruma er bij hoort. En dat zeg ik helemaal niet omdat ik iets tegen hem heb. Maar gewoon omdat hij niet goed genoeg is. We hebben gewoon betere spelers.

9 oktober 2014 om 13:15

Daar mag je dan ook wel even bij vermelden dat we op dat moment met 10 man stonden. Het is toch niet heel gek dat je een verdediger niet laat debuteren met 10 man tegen Italië...Hiddink zei overigens gewoon dat hij Van Dijk de tweede helft had laten spelen als ze geen rood hadden gekregen. Nu verlies je de eerste wedstrijd van Tsjechië. Guus wil gewoon winnen. Dan ga je niet Van Dijk een kans geven omdat je benieuwd bent of hij het goed doet in wedstrijden, dat doe je maar in een oefenwedstrijd. Blijkbaar heeft Bruma meer laten zien op de training waardoor Guus zo heeft besloten. Jij brengt het gelijk heel anders en krom. Een beetje logisch nadenken kan ook geen kwaad.

9 oktober 2014 om 13:25

O, ik breng het krom. Nee, achteraf zeggen dat van Dijk gespeeld had wanneer ze geen rode kaart hadden gekregen is niet krom?

Het was een oefenwedstrijd! Boeien als je hem dan in het diepe gooit. Alsof hij voor het eerst op een voetbalveld stond?!

Daarbij is het lekker makkelijk om naderhand dit als excuus aan te dragen. Ik geloof er namelijk niets van dat van Dijk wel had gespeeld wanneer er geen rode kaart was gevallen. Ook dan had hij gekozen voor een andere CV in te brengen.

9 oktober 2014 om 15:44

@fachten het is toch niet krom om te zeggen dat je in je hoofd had om hem in te brengen, maar dat omstandigheden het niet toelieten. Van Dijk heeft nog nooit bij Oranje gespeeld en is heel nerveus voor zijn debuut waarschijnlijk. Dan wil je hem toch gewoon rustig brengen in een oefenpotje waar hij kan wennen aan elke speler en de manier van spelen in wedstrijden. Hij zal niet voor het eerst op het voetbalveld staan, maar het is wel een jonge speler die slechts bij Celtic speelt. Een Vlaar had je in het diepe kunnen gooien in zo'n geval, niet een jonge jongen die nog niet heel lang meedraait op het hoogste niveau.

En dat laatste stuk is echt nergens op gebaseerd. Het is puur jouw gedachte over Guus. Ik snap niet wat Guus eraan heeft om te liegen over dit soort dingen. Als hij van Dijk toch niet wil gaan gebruiken kan hij toch net zo goed zeggen dat hij hem nooit zou gaan inbrengen. Het feit dat ie dit heeft gezegd,geeft aan dat hij van Dijk een soort vertrouwen wil geven. Kortom: hij ziet wel wat in Van Dijk. En als hij wat in Van Dijk ziet is het niet zo gek om hem een tweede helft te laten spelen tegen Italië...

Jammer dat Van Dijk niet de kans krijgt, zal wel een reden voor zijn helaas.
Vind deze jongen echt een personality, hoe hij zich profileert in de media.
Ben van mening dat hij een goede verdediger is, en zeker niet minder dan Bruma.

9 oktober 2014 om 23:05

Ik snap naast de keuze voor Bruma, de keuze voor Veltman ook niet hoor. Ik was al nooit heel erg van hem gecharmeerd, maar Veltman bakt er dit seizoen echt vrij weinig van hoor. Gewoon niveautje 'van Beek/Rekik'; Leuk voor de eredivisie, maar daarmee houdt het waarschijnlijk ook wel op.

Uiterst matige spelers als Martins Indie en Bruma er wel bij en Van Dijk niet. Kom op Guus, laat nu eens zien dat je er nog steeds een beetje kijk op hebt!

9 oktober 2014 om 15:51

BMI is wel de toekomst op de linker centrale positie achterin. Fysiek sterk, opbouwen sterk en kan koppen. Hij speelt bij Porto nog niet op zijn best, maar al wel zéér degelijk. Bovendien moet hij nog wennen aan het niveau van de CL. In de competitie speelt hij al erg goed. Hij heeft ook pas één potje gemist, maar dat was omdat hij rust kreeg.

Hiddink neemt de wedstrijd blijkbaar niet serieus zo te zien. We komen nog ver met Hiddink

Van Dijk weer niet!? schei toch uit man... en @arjan4ajax.. ja hiddink stelt idd echt de beste op.. 2 keer verloren door dramatisch verdedigen.. ik weet niet of je wel is wedstrijden kijk van celtic maar deze man is de fundering van celtic, hij word op handen gedragen en speelt elke wedstrijd als een beest.. ach jongen.. Van Dijk is zoveel verder dan veltman en kongolo in zijn ontwikkeling.

9 oktober 2014 om 12:38

Op basis waarvan concludeer je dit?

9 oktober 2014 om 12:58

Bruma en Rekik spelen dramatisch wekelijks maken ze fouten, van Beek en Veltman vind ik wel terecht, Kongolo valt me eigenlijk ook wat tegen. vind dit een opmerkelijke keuze en ook best wel een rare beslissing! Achja heb het niet echt met Hiddink, een iets te dikke oude man.

9 oktober 2014 om 12:58

Lees zijn reactie en je weet op welke basis hij dit baseert!

Hij zegt toch duidelijk dat hij Celtic volgt en dat v Dijk de fundering is van dat team. Dat hij daar op handen wordt gedragen en speelt als een beest!

Combineer dit met het geklungel dat we wekelijks zien van enkele verdedigers die wél de kans krijgen in Oranje en je kunt je af vragen waarom v Dijk geen kans krijgt.

De Engelse toppers zitten niet voor niets achter hem aan. Het is dat Celtic hem niet kwijt wilde. anders zat hij allang in Engeland bij een topclub.

Maar Hiddink heeft duidelijk voorkeur en een zwak voor bepaalde spelers van bepaalde teams.

9 oktober 2014 om 13:06

Ik doelde meer op de vergelijking met Veltman en Kongolo. Op een training bij Oranje zie je ze zij aan zij en kun je de beste vergelijking maken. Dus zijn opmerking is zeer subjectief en vraagt om onderbouwing.

9 oktober 2014 om 13:19

Ik vind dat je spelers nooit kunt beoordelen op trainingen. Daar ontbreekt de druk, spanning, de 100% geconcentreerd zijn, de 100% felheid etc. etc.



9 oktober 2014 om 13:43

Dat is wel het moment waarop je beoordeeld wordt.. Daarnaast verwacht ik van elke speler van het NL elftal, en zeker nieuwelingen als Veltman, Van Dijk en Kongolo, dat ze 100 geconcentreerd en 100 fel zijn op een training om aan de bak te komen. Het is lastig om van Dijk in een totaal andere competitie met Veltman en Kongolo te vergelijken. Let wel: ik stel niet dat Veltman en Kongolo beter zijn dan Van Dijk.

Daarnaast wil ik nog even reageren op je argument 'dat alle Engelse topclubs achter hem aan zaten'. Zegt mij niks, tot dat ze daadwerkelijk overgaan op een koop. Er zullen blijkbaar genoeg redenen zijn daarom ze dat niet doet, want zo duur is Van Dijk niet voor Engelse begrippen. Tot dat moment kan dat verwezen worden naar het rijk der fabelen.

edit: typfout

9 oktober 2014 om 13:46

Het is absoluut niet waarop je beoordeelt wordt! Hoe om je daarbij? Er zijn spelers die helemaal niets doen op een training, alleen een beetje uitlopen en een balletje kaatsen.

En ja, er zaten een heleboel Engelse clubs achter hem aan. er is ook op hem geboden, maar Celtic wilde hem kost wat kost niet kwijt. Dát is de reden waarom hij nog in Schotland speelt.

9 oktober 2014 om 15:19

Dan mag je van mij even de bron vermelden waarin staat dat er daadwerkelijk serieus op hem geboden is.

Tijdens uitlooptrainingen wordt er inderdaad rustig getraind en/of uitgelopen. Tijdens tactische trainingen (meestal besloten voor extern publiek) wordt wel degelijk fel en geconcentreerd getraind. Zoals jij de situatie schetst lijkt het net alsof pakweg het (met alle respect) 12e elftal van een voetbalclub aan het werk is. De selectie van het NL elftal verdien je door je prestaties en vorm bij je club, de invulling van de basiself onder andere op de trainingen.

9 oktober 2014 om 23:37

Ik vind dat ze naast de trainingen ook wel naar de laatste wedstrijden mogen kijken. Sommigen spelers geven veel meer in de wedstrijd als het er echt om gaat dan op de training. Ook omdat ze het beste van zichzelf willen bewaren voor in de wedstrijd.

Het enige wat ik wil is dat affelay speelt , de rest boeit mij niet echt , maar wacht ff hij is wel mee genomen toch??

9 oktober 2014 om 12:42

Als je VI moet geloven is er vanochtend geoefend met Affelay en Sneijder op het middenveld. Dus het lijkt er wel op...

Misschien is Van Dijk toch niet zo goed als dat veel mensen hier denken.
Als zowel van Gaal alsmede Hiddink hem niet nodig heeft zegt dat denk ik wel wat.

9 oktober 2014 om 14:13

Nee hij zegt dat Hiddink en v Gaal van Dijk blijkbaar niet goed genoeg vonden.

9 oktober 2014 om 14:24

Dat zeg ik volgens mij niet toch?

Ik doe alleen een constatering dat als twee van Nederlands beste trainers (mijn Mening ja) hem niet nodig hebben hij (nog) niet goed genoeg zal zijn.

9 oktober 2014 om 23:39

En Bruma en Kuit in de verdediging dus blijkbaar beter.

Ik vind dit vreemd. Blind en Kongolo zijn geen Lbs, dus in dat opzicht vind ik Pieters de beste LB die nu beschikbaar is. Van Dijk zou ik ook elke dag verkiezen boven De Vrij, Bruma en Veltman in het centrum.
Bruma en Veltman vind ik beide niet overtuigen in de eredivisie(al doet bruma het de laatste weken prima, het is geen uitblinker) en De Vrij heeft totaal niet zijn lijn van het WK doorgezet. Hij is al meermaals de schlemiel geweest bij Lazio.

9 oktober 2014 om 13:14

Kijk je wel eens wedstrijden van Ajax? Veltman is momenteel namelijk ijzersterk bezig in het centrum. Moisander laat het afweten. Nee ik snap de keus voor Veltman wel, speelt verdedigend scherp en is opbouwend goed. Bruma is een ander verhaal, maar ach die zal wel ook niet zo heel veel minder zijn dan de overige opties. We hebben gewoon niet echt uitblinkers, eigenlijk zijn ze allemaal een beetje van hetzelfde niveau.

9 oktober 2014 om 14:22

Bruma is op dit moment ook ijzersterk bezig. Behoort het hele seizoen(weet niet hoe het tegen zwolle zat, toen zat ik in het buitenland) al bij de beste spelers van Psv. Echter vind ik het nog geen Oranje materiaal. Veltman idem. Ajax laat net als PSV nog steeds te veel steken vallen in de verdediging. Het is dat de meeste eredivisie clubs van een dusdanig slecht niveau zijn, ander hadden beide clubs iedere wedstrijd wel een paar doelpunten tegen gehad. Ik vind het dan ook geen verdienste van de verdedigers dat beide clubs weinig doelpunten tegen krijgen, maar vooral van de keepers op dit moment.
Ik zou oprecht geen verdediger uit de eredivisie kunnen noemen die ik op dit moment graag in Oranje zou zien.

9 oktober 2014 om 15:09

Dat Bruma een ander verhaal is, daar bedoel ik mee te zeggen dat Bruma al wel wat langer in eerste teams speelt en langere tijd niet geïmponeerd heeft. Veltman heeft alleen vorig seizoen een half seizoen wat minder gespeeld. Ook is Bruma een ander type, meer de fysieke mannetjesputter, terwijl Veltman opbouwend echt een stuk beter is. In Nederland zijn we gemiddeld genomen toch meer fan van de Rijkaards dan de Jaap Stams, terwijl je allebei erg goed kan gebruiken. Ajax laat inderdaad steken vallen, maar zoals velen dacht ik in eerste instantie dat Moisander de sterkhouder moest zijn. Het is juist de linksback en linker centrale verdediger bij Ajax die verdedigend zwak zijn. Veltman en van Rhijn spelen beide uitstekend. PSV volg ik wat minder nauw, maar daar lijkt momenteel een beetje hetzelfde aan de gang te zijn. Rekik zit een beetje in een dipje, Willems is meer een aanvaller dan een verdediger en Bruma speelt eindelijk eens redelijk tot goed. Ik ben zelf niet zo gecharmeerd van Bruma, maar dat heeft verder niets met zijn club of vorm te maken. Die jongen heeft een prima lichaam voor een goede centrale verdediger, maar op een of andere manier vind ik hem in zijn spel altijd heel dom overkomen.

9 oktober 2014 om 23:40

Op eredivisie niveau dan.

Pieters vind ik wel terecht, die is zn basisplek kwijt bij Stoke. Ik had wel liever gezien dat Bruma was afgevallen. Zie liever V Dijk. Masr Bruma zal zich wel beter geprofileerd hebben op de training

iedereen wacht, net zoals hijzelf, zolang op z'n debuut! geef hem eens een kans

@batuu_1905,

Ja gelukkig is Affelay erbij, vind ik ook een leuke speler om naar te kijken!

Tsja, wie het dan moeten gaan doen. Opmerkelijke keuze van Hiddink. Het lijkt er wel op dat hij eindelijk met een 4222 gaat spelen (of verkapte 442), met zowel Huntelaar als Van Persie in de spits. Hopelijk wordt dit dn ook de uiteindelijke opstelling. Je moet toch wat als Hiddink. Twee topschutters met daar vlak achter twee wereld flankspelers.

Ontsla Hiddink maar meteen weer, wat een ontiegelijke grap is dit zeg. Je haalt Van Dijk bij de selectie om hem op de tribune te zetten ten faveure van Veltman en Bruma? Bruma doet het dit seizoen absoluut niet slecht, maar dat Veltman de voorkeur krijgt is ronduit hilarisch. Daarnaast is Pieters de beste linksback die Nederland heeft en die zet hij ook doodleuk ernaast om met Blind of Martins Indi linksback te gaan spelen. Wat een clown zeg, hij is het spoor helemaal bijster.

9 oktober 2014 om 13:16

Je moet Veltman eens wat beter gaan volgen. Heeft vorig seizoen een half seizoen goed gespeeld en zakte daarna weg. Toen viel heel Nederland over hem heen en die trend lijkt nu te zijn doorgezet. Na terugkomst van het WK is Veltman bij Ajax echt een van de sterkhouders. Een groot deel van Nederland blijft hem liever afzeiken, maar het is niet voor niets dat Veltman door veel Ajacieden enorm geroemd wordt de laatste tijd. Ik zeg niet dat het een topper is, wel is ie in vorm en speelt ie momenteel gewoon dikke prima.

9 oktober 2014 om 14:54

Je zegt het precies goed, Shorty.

Veltman is al 6 of 7 wedstrijden dé uitblinker bij Ajax. In de Klassieker zag je het goed, hij haalde vrijwel alles weg. Ook had hij Zlatan in zijn zak zitten. Tegen Zwolle was hij ook erg sterk, mooie passes, verdedigend stabiel en opbouwen ijzersterk.

Wat mij betreft is deze jongen één van de betere verdedigers in de Eredivisie. En ik denk dat Hiddink en Van Gaal het met mij eens zijn, wat hij zit al een tijd in de selectie van Nederland.

Veltman en Bruma boven van Dijk verkiezen, ok.... En Blind op linksback dus?

Ik snap het niet

9 oktober 2014 om 13:02

Daarom ben ook jij geen trainer! Van Gaal kwam tot dezelfde mening, die kun je toch geen koekenbakker noemen.

9 oktober 2014 om 13:10

Dus dan mag je geen andere mening hebben?

Frank de Boer kocht liever vd Hoorn voor meer geld als van Dijk, mag ik die een koekebakker noemen vanwege dat?
En Wenger, die 12miljoen euro bood op van Dijk deze zomer, is die dan ook een koekebakker? Of Koeman wat natuurlijk ook een koekebakker is.

Kan nog wel een tijdje doorgaan als je wilt maar volgens mij heb ik me punt wel gemaakt.

9 oktober 2014 om 14:21

Allemaal broodje aap verhalen.
Feit is, Hidding en v Gaal vinden hem blijkbaar niet zo goed en hoewel er miljarden uitgegeven is door de topclubs uit europa hebben ze v Dijk lekker laten zitten waar die zit omdat hij bij de topclubs uit europa niet nodig was of niet goed genoeg bevonden.
Dit zijn de feiten

9 oktober 2014 om 17:29

Daarom stond Celtic ook op de achterste poten.... Nee, onbegrijpelijk dat het gepruts van de Veltman, Vrij en BMI nog getolereerd wordt... Ze vragen om problemen en dat hebben ze ook gekregen... Terecht

9 oktober 2014 om 23:42

Nou zo goed doet hij het niet in Engeland en hij heeft ons ook geen wereld kampioen gemaakt met een Robben in wereld vorm.

Jongens als het nou nog niet duidelijk is dat van dijk gewoon niveau te kort komt op dit moment weet ik het ook niet meer.

Wat mensen hier dus willen zeggen is dat hiddink en van gaal en dan nog eens hun assistenten het allemaal fout zien in de kwestie van dijk.

Hou toch op man

9 oktober 2014 om 12:50

En jij denkt dat Veltman en Bruma beter zijn dan v Dijk?

9 oktober 2014 om 12:58

Heel goed, dat is wat je hieruit kunt concluderen

9 oktober 2014 om 13:03

Ook van Gaal en Hiddink!

9 oktober 2014 om 14:24

en hun assistenten

Guus zal wel denken het is maar Kazachstan. Anders begrijp ik de keuze voor Bruma niet.

Pieters zou er eigenlijk altijd gewoon bij moeten zitten, staat wekelijk in de basis bij Stoke City in de Premier League.

9 oktober 2014 om 12:49

Tja, zegt dat alles? Hiddink heeft met ze getraind en zou dus moeten zien wie er op het moment beter is. Blijkbaar doet een Kongolo/blind het simpelweg beter. Blind staat wekelijks basis bij United, dat is alweer een stap hoger dan Stoke City.

Zo dus

Cillisen
v/d Wiel
De Vrij
Martins Indi
Blind
Robben
de Jong
Sneijder
Affelay
V Persie
Huntelaar
9 oktober 2014 om 14:12

Ik hoop, super aanvallend spelen tegen Kazachstan kan best maar ik denk dat hij het toch iets anders neerzet, misschien met Ibi in plaats van Wijnaldum of ipv Sneijder

Cillessen
van der Wiel
de Vrij
Martins Indi
Blind
de Jong
Robben
Wijnaldum
Sneijder
van Persie
Huntelaar
9 oktober 2014 om 14:26

Schei uit met Sneijder op de linkervleugel.

Als je de WK kwalificatiewedstrijden zag in 2012/2013 dan zag je een goed lopende 4-3-3 met Robben op de linkervleugel. Dat wil ik zo graag weer zien.

Klaassen wil ik wel eens een kans zien krijgen. Hij verkeert in goede vorm.

Cillessen
Van der Wiel
Veltman
De Vrij
Blind
Klaassen
Nigel
Sneijder
Narsingh
Huntelaar
Robben
9 oktober 2014 om 14:57

Klaassen in goede vorm????
Kijk jij uberhaupt wel voetbal of heb je er geen verstand van?

9 oktober 2014 om 15:01

Kijk jij wel?

Dat Van Dijk er niet bij zit, vind ik ergens wel logisch. Met De Vrij, Martins Indi, Veltmaat en Bruma heb je genoeg alternatieven die in een betere competitive spelen en dus verder zijn (los gezien van het talent van Van Dijk).

Pieters vind ik wel een opmerkelijke keuze, want nu heb je Blind en Martins Indi die links back kunnen spelen en dat beide eigenlijk niet zijn. Een andere optie (van Aanholt, Büttner, Willems, Nelom) is niet aanwezig in de selectie. Daarnaast vind ik dat Pieters defensief gezien misschien wel onze sterkste linkspoot is.

Wel mooi dat Afellay er weer bij zit. Als straks ook De Guzman weer regelmatig spelt en Strootman weer 100% fit is, ziet het middenveld er goed uit. De aanval is met Depay, Robben, Van Persie en Huntelaar al top terwijl er verdedigend ook genoeg mogelijk blijkt met Van der Wiel, Janmaat, De Vrij, Martins Indi, Veltmaat, Rekik, Bruma, Van Dijk, Blind, Pieters. Hoop dat Guus de boel aan het draaien krijgt!

Nu gaat natuurlijk iedereen. Huilie huilie doen.
Maar het is gewoon terecht. Virgil had nooit naar Schotland moeten gaan. Hij wordt daar niet beter

9 oktober 2014 om 13:12

Hij is anders aantoonbaar beter geworden. Kun je van Bruma niet zeggen die stappen terug heeft gemaakt.

9 oktober 2014 om 14:04

Bruma speelt veel beter dan het begin van het seizoen... Hij overtuigd (veel) meer dan Veltman tot nu toe. als bruma zijn huidige niveau vast kan houden, dan kan het alsnog een goede verdediger worden. Bruma heeft zeker stappen gemaakt t.o.v. vorig jaar... Jij kijkt zeker alleen naar de samenvattingen, maar daar wordt je niet wijzer van. Kijk maar eens naar hele wedstrijden van Psv, dan zie je dat Bruma gewoon goed bezig is..

9 oktober 2014 om 15:05

Nouja over Veltman ben ik het eens maar dat heb ik nooit iets gevonden. Bruma hmjah mischien leg ik de lat te hoog bij hem omdat ik een potentiele topper in hem zag maar als ik de wedstrijden terug zie van hem 3/4 jaar geleden bij (jong) Oranje bijvoorbeeld zie ik geen grote sprongen in zijn spel.

Hij is van Chelsea, Hsv, PSV gegaan en gezien zijn talent (want hij blijft eigenlijk alles hebben om een topper te worden) en ervaring had hij al veel verder moeten wezen.

9 oktober 2014 om 13:17

en daarom zitten er veel Engelse topclubs achter zijn handtekening aan? Omdat hij niet beter is geworden en er niets van kan! Ik denk dat de Engelse scouts en trainers vaker een wedstrijd zien van Celtic en v Dijk dan een Hiddink en ook destijds v Gaal.

Daarbij zie je aan alles dat Hiddink zo min mogelijk wil veranderen. V Dijk is het slachtoffer van de starheid van een oude man.

9 oktober 2014 om 13:47

Welke Engelse topclubs zitten achter hem aan dan?
Als ze hem hadden willen hebben hadden ze hem echt wel gekocht.

Celtic die roept "hij mag echt niet weg" is alleen maar om de prijs op te drijven.
Er was gewoonweg geen concrete interesse.

Jammer weer. Zie hierboven een aantal mensen zeggen dat de bondscoaches het wel zouden moeten weten. Vind ik maar een naïeve instelling. De bondscoaches hebben zo vaak rare keuzes gemaakt wat betreft selectiebeleid in het verleden. Iedereen die af en toe de wedstrijden van Celtic en PSV bekijkt en dan Bruma ziet bij PSV zal inzien dat van Dijk een aardige stap verder is dan Bruma. Bruma is toch gedegradeerd van Chelsea naar HSV naar PSV en ook daar niet solide, afgelopen wedstrijd een oliedomme rode kaart en dit is zijn beloning? Gekkigheid.

Waarschijnlijk gaat Hiddink zo spelen. 4-3-3

Cillessen

dv Wiel---de Vrij---Bruma---Indi

de Jong--Sneijder---Blind

Robben---v Persie---Lens

Cillessen
vd Wiel
de Vrij
Bruma
Bruno
de Jong
Sneijder
Blind
Robben
v Persie
Lens
9 oktober 2014 om 14:23

Ik hoop Indi op de plek van Bruma en Blind linksback (of nog beter: Blind op de plek van Bruma zodat hij bij balbezit door kan schuiven zoals zijn vader vroeg deed) en Afellay erbij op het middenveld. Ben benieuwd naar Ibi.

9 oktober 2014 om 23:46

Zou kunnen helemaal fout dus!

9 oktober 2014 om 23:50

Als het 4-3-3 wordt hoop ik liever zo.

Cilessen
vd Wiel
de Vrij
Veltman
Blind
de Jong
Sneijder
Wijnaldum
Robben
Huntelaar
Depay

Ik vind het echt jammer dat van Dijk nooit eens in oranje wordt getest. Celtic is niet meer zo bijzonder als het ooit was en de Schotse competitie is ook niet om over naar huis te schrijven dus ik snap heus wel dat dat niet in zijn voordeel spreekt, maar deze jongen is snel, heeft een goed overzicht en is verdedigend beter geworden.

Blijkbaar heeft Hiddink in die paar trainingen tegen Rvp, Huntelaar etc genoeg gezien...

Blijkbaar is Hiddink zo'n fossiel dat wil dat spelers zich op een training bewijzen.
Maar dat is zo'n ouderwetse opvatting. Een BMI kan op een training wellicht vrijuit ballen, maakt geintjes met medespelers en ligt lollig en goed in de groep. V Dijk is wellicht een meer terughoudend persoon, wat rustiger en is waarschijnlijk niet net zo fel als in een wedstrijd. Misschien nog wat onwennig.

Een speler kan zich pas bewijzen wanneer hij de kans krijgt om 90 minuten te maken in een officiële wedstrijd.

9 oktober 2014 om 14:26

De technische staf van Oranje beoordeeld haar spelers natuurlijk alleen op de interlandperiodes. Zij volgen van Dijk natuurlijk nooit bij Celtic. Toch?

9 oktober 2014 om 14:38

Ik denk inderdaad dat ze heel weinig wedstrijden van Celtic live hebben gezien ja!
Net zoals er echt nog nooit iemand van de staf van Oranje in Rusland bij Douglas is gaan kijken.

Er wordt te veel op namen geselecteerd. Kuijt die constant werd opgeroepen, Afellay die na 2 wedstrijden waarschijnlijk alweer in de basis staat. Het zal niet de eerste keer zijn dat spelers van bepaalde clubs eerder worden opgeroepen, alleen omdat ze bij die club spelen.

9 oktober 2014 om 15:06

Je noemt Ibi, dat klopt. Alleen je argument klopt niet. Zou die opgeroepen worden omdat hij in de wereldberoemde competitie van Griekenland speelt? Nee, hij wordt opgeroepen omdat Hiddink al 10 jaar fan van hem is. Dat het raar is dat hij erbij zit: zeker!

Verder geloof ik echt wel dat de staf de 'potentieeltjes' bekijkt. Er was ook een hoop commotie over Blind op de LB. Toen heeft van Gaal aangegeven 7 (!) LB bekeken te hebben en Blind de beste optie te vinden.

9 oktober 2014 om 23:53

Klopt hij kent gewoon bepaalde spelers die hij weer oproept omdat hij die nog weet, maar hij kijkt niet wie er NU momenteel echt de beste zijn en in vorm.

in principe maakt het niet zoveel uit wie je nou opstelt tegen Kazachstan, deze moet je gewoon winnen. Denk dat Guus met deze spelers ongeveer zal gaan spelen:

Cillessen
Van der Wiel
de Vrij
Martin Indi
Blind
Wijnaldum
de Jong
Sneijder
Robben
van Persie
Promes/Lens

Dit lijkt mij de beste opstelling op dit moment.

Cillessen
Vd Wiel
Veltman
De Vrij
BMI
Klaassen
Blind
Afellay
Robben
Huntelaar
Promes

Ik heb van dijk een paar jaar elke thuiswedstrijd van fc Groningen zien spelen en het was toen al een van de beste Nederlandse verdedigers....sterk, snel ,rustig aan de bal , kopsterk en vooral een goed mentaliteit....de topclubs van Nederland hebben zitten slapen en zitten nu opgescheept met bijvoorbeeld van den horn ( haha) en bruma (proest) ...van dijk koste volgens mij maar 1.5 miljoen en moet je straks eens opletten wat hij opbrengt als volgend jaar Arsenal of Tottenham hem koopt ...10 miljoen ? Voor minder laten ze hun beste speler echt niet gaan...wedden dat van dijk dan ineens wel goed genoeg is voor oranje....en voor alle mensen die blijven roepen dat celtic niks voorstelt ...kijk eens even naar de resultaten van de Nederlandse clubs in de Europa cup van de laatste jaren ...ronduit beschamend...celtic heeft in het recente verleden i.i.g nog wat prestaties geleverd ...Feyenoord en PSV en Ajax kunnen nauwelijks 2 wedstrijden achter elkaar winnen in onze geweldig hoog aangeschreven competitie.....verder schijnt het alle voetbalvolgers ontgaan te zijn dat van dijk in zijn 1 na laaste jaar bij fc grunn een soort super virusinfectie heeft gehad waardoor hij meerdere maanden niet kon voetballen 15 kilo! kwijt raakte en zelf een paar weken in het ziekenhuis heeft moeten doorbrengen ...binnen een paar maanden was hij weer op niveau door zijn geweldige mentaliteit...Hiddink is bijna niet serieus meer te nemen...of word deze beslissing meer genomen door zijn assistent die het eigenlijke trainingswerk doet.....dan hou ik mn hart vast voor de periode na Hiddink als blind alle macht krijgt...

.......................krul.....................
vdw......de Vrij........indi.....blind
....................de Jong..................
..........sneijder.......wijnaldum
Promes.......huntelaar.......robben

en dan zwaar over de vleugels spelen met veel voor zetten (link, robben en blind rechts, promes en vdw) sneijder en wijnaldum kunnen mooi naar binnen trekken schieten of steekballen geven.

Krul
VDW
de Vrij
Indi
Blind
Sneijder
de Jong
Wijnaldum
Promes
Huntelaar
Robben

wat een grap dat Bruma er bij zit.. werkelijk niet te geloven. Boven v Dijk? Daarnaast is Pieters een van de betere opties voor de LB positie.. Geen touw aan vast te knopen.

Gaan we weer met de hele v dijk discussie.... Ik zie hem ook graag in de basis staan maar dat moet je wel afdwingen. Dat hij nu voor Oranje wordt opgeroepen is een mooie eerste stap. Nu kan hij zich echt laten zien aan de bondscoach en als hij dat goed gaat doen dan komt een invalbeurt en later misschien een basisplek van zelf wel...

ik had pieters er bij gedaan, speelt wekelijks in de premier league en is verdedigend gewoon goed. Van Dijk of Bruma, sja Guus kiest nu voor Bruma en/of Veltman (waar ik absoluut geen fan van ben), maar Van Dijk had het ook kunnen zijn. Ik zie Van Dijk niet spelen, dus kan ik er niet over oordelen. Ik had Pieters er sws bijgedaan.

Weer de Van Dijk discussie. Je zou bijna wensen dat hij wel geselecteerd en opgesteld wordt. Hij wordt hier zo gehyped, terwijl ik denk dat 90% hem nooit wekelijks ziet spelen. Als Van Gaal en Hiddink het niet in hem zien, dan is toch duidelijk dat hij het niet heeft.

Zolang hij niet speelt voor Oranje zal hij altijd die mythische status hebben als beste CV van Nederland en zullen zijn aanhangers altijd zeggen dat hij wel een plaats verdient. In mijn optiek moet ie het maar laten zien in de PL, maar ook daar kan hij niet heen. Zouden alle scouts en trainers in de PL dan ongelijk hebben......

9 oktober 2014 om 15:41

Van Dijk kan en gaat wel naar de Bpl. Hij was ook al beter dan Veltman en Bruma toen hij nog bij FC Groningen zat.

Tegen Kazachstan kun je verwachten dat je veelal op de helft van de tegenstander spelt. Hierom denk ik dat dit de beste formatie is. Blind central zodat die zoals zijn vader kan inschuiven bij balbezet en het middenveld versterken waardoor Afellay zich meer een vrije rol kan toe eigenen.
De rest spreekt voor zich, al hoewel ik graag met twee echte vleugelspelers had gespeeld (robben en Depay) denk ik dat Lens het beste alternatief is.

Cillessen
Vd Wiel
De Vrij
Blind
Martins Indi
De Jong
Sneijder
Afellay
Robben
van Persie
Lens

Ik vind het gewoon heel erg jammer om van Dijk weer niet te zien in Oranje. Ik heb echt geen idee of hij beter of slechter is dan wat er staat maar ik wil het gewoon zelf een keer meemaken. Nu weten we het weer niet.

Als je met deze opstelling het EK van 2016 in gaat, kun je het gewoon winnen.
Als CV en LB kun je onmogelijk een jeugdige van nu kiezen, want je weet niet wie zich stormachtig gaan ontwikkelen en wie niet.

Krul
Van der Wiel
Vlaar
CV
LB
Strootman
De Jong
Blind
Robben
Depay
Klaas/RVP

O.b.v. de selectie (samengesteld door Hiddink) zou ik kiezen voor de volgende opstelling:

Ik kies voor Krul, omdat ik vind dat hij een kans verdiend als eerste keeper. Ik zou zeggen; een nieuwe bondscoach, betekent weer een frisse start om te vechten voor de eerste keus.

Graag zou ik weer v.d. Wiel als rechtsback zien, Verhaegh is een prima backup, maar we hebben kunnen zien dat Verhaegh op het WK niet het gewenste niveau haalde. Werd daardoor al vroegtijdig naar de kant gehaald. V.d. Wiel speelt geregeld bij PSG in de basis, verdient daarom een nieuwe kans.

Verder kies ik voor Blind als linksback, simpelweg omdat er m.i. geen betere keus is. Blind heeft bewezen een prima linksback te zijn.

Verder ben ik erg benieuwd naar Afellay, hoe houdt hij zich? Wat is zijn vorm? Kan hij nog wel voetballen?

Ik heb geen basisplaats voor van Persie, omdat Huntelaar goed in vorm is en v. Persie in het verleden heeft laten zien niet voldoende te renderen in het Nederlands Elftal.

Overigens jammer dat v. Dijk geen plaats in de selectie heeft bemachtigd, ik had 'm graag in actie willen zien.

Opstelling:
Krul
V.d Wiel - de Vrij - Martins Indi - Blind
Wijnaldum - de Jong - Afellay
Sneijder
Robben - Huntelaar

Lekker Hiddink... Gewoon vasthouden aan dat bewezen gepruts achterin... Lafaard

Van dijk had mooi getest kunnen worden in deze wedstrijd.
Samen met Indi centraal achterin Pieters en vd wiel op de flanken.
Blind en de jong voor de verdediging.
Robben Wijnaldum Sneijder met Huntelaar in de spits.
Een keer geen van persie wat die heeft toch ondanks dat het een goeie speler is te weinig rendement in oranje.

Cillesen
Vd wiel
V dijk
Indi
Pieters
De jong
Blind
Robben
Wijnaldum
Sneijder
Huntelaar

4-4-1-1
Cillessen
vd Wiel-de Vrij-v Dijk-BMI
de Jong-Sneijder-Blind-Afellay
Robben
Huntelaar

Cillessen
vd Wiel
de Vrij
v Dijk
BMI
De Jong
Sneijder
Blind
Afellay
Robben
Huntelaar

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren