Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Atlético-aanvoerder erkent omkoping: ‘Ik deed wat de club mij vroeg’

Laatste update:

Atlético Madrid-aanvoerder Gabi heeft toegegeven dat hij in het seizoen 2010/11 mee heeft gedaan in een verkochte wedstrijd. Gabi was destijds speler van Real Zaragoza, dat op de laatste speeldag (dankzij twee goals van Gabi) met 2-1 won van Levante. Daardoor ontliep Real Zaragoza degradatie.

/

Er gingen al geruime tijd verhalen dat Agapito Iglesias, destijds clubeigenaar van Real Zaragoza, de spelers van Levante betaald zou hebben om expres te verliezen. Die strekking wordt donderdag door Gabi bevestigd tegenover de rechter, al ontkent de middenvelder zelf een rol te hebben gespeeld. “Ik heb slechts gedaan wat de club me vroeg te doen”, tekent El Mundo Deportivo op.

Door de overwinning van Real Zaragoza degradeerde Deportivo La Coruña naar de Segunda División. Naast Gabi worden ook spelers als Leo Franco, Leonardo Ponzio en Ikechukwu Uche aan de tand gevoeld door de rechter. In totaal moeten twintig spelers en tal van betrokkenen een verklaring geven.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"ik heb gedaan wat de club me vroeg te doen"

Dan heb je in principe wel een rol gespeeld.

2 oktober 2014 om 15:16

Wat kan de club vragen? Doe je best, probeer te scoren?

2 oktober 2014 om 15:17

Gabi vertellen van de omkoperij en vragen of hij dat stil wil houden in ruil voor een fikse bonus.

Edit: ik heb het verkeerd verwoord.
Indien je weet dat er omkoperij plaatsvindt in de wedstrijd die je gaat spelen lijkt me dat er sprake is van medeplegen. En dan speel je een rol.

2 oktober 2014 om 15:27

Waarom zouden ze her vertellen en dan geld geven om hun mond te houden, als je ze ook niks kan laten weten en geld besparen? Er staat overigens in de tekst dat alleen levante spelers werden betaald!

2 oktober 2014 om 15:42

Zaragoza kreeg lijfsbehoud in de liga, dit geeft de spelers een bonus!

2 oktober 2014 om 15:18

De club vroeg hem om te winnen of om te scoren, wat hij deed. Denk dat veel clubs dat verlangen van hun spelers. Expres verliezen tegen betaling lijkt me iets kwalijker.

2 oktober 2014 om 15:22

Ik denk dat bijna iedere speler doet wat de club van hem vraagt.
Gabi scoort twee keer en helpt zijn club daarmee.
Hoezo speelt hij dan een rol betreft het omkoopschandaal?

Lijkt mij dat de spelers van Zaragoza hier niet veel mee te maken hadden, die moeten gewoon winnen. Je kan niet express winnen als je begrijpt wat ik bedoel.

Spelers van Levante en bovenal de directeur van Zaragoza waren wel fout!

Ik dacht dat het niet mogelijk was een speler van omkoping te beschuldigen indien er sprake is van een winstpartij van zijn kant. Je mag een prestatie-bonus uitgeven, maar alleen als dat als motivatie geld om het beter te doen, nooit om het slechter te doen.

Hoe kan je iemand omkopen om een wedstrijd te winnen... dat is toch de intentie van zo'n wedstrijd...

2 oktober 2014 om 15:16

Jij verwoordt mijn reactie hierboven precies goed!

2 oktober 2014 om 15:23

Daar heb je natuurlijk gewoon gelijk in. Maar "ik deed wat de club mij vroeg" klinkt natuurlijk als een actieve rol (kan uit verband gerukt zijn/verkeerd vertaald zijn/dom geformuleerd zijn). Die actieve rol zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat hij namens Zaragoza in het veld de regie over de gemaakte afspraken hield/met de spelers van Levante in contact/overleg stond. Dat zou dan weer wél een kwalijke rol zijn...

2 oktober 2014 om 15:42

Ja, maar dan nog doet hij niets verkeerd. Je kan en mag dit toch gewoon doen. Ik zei ook wel eens tegen mijn tegenstander "als jij nou daar gaat staan, dan kan ik zo doorlopen". Maar normaal gesproken luisteren ze niet naar dat soort aanwijzigen.

Volgens mij kan je als bond zijnde niet zoveel doen tegen de winnende partij, behalve als deze partij de tegenstander heeft omgekocht om te verliezen, maar daar is hier geen sprake van. Volgens mij verklaard die dat er wel wat is gebeurd, maar dat hij gewoon zijn normale instructies gevolgd heeft. raar verhaal in ieder geval.

“Ik heb slechts gedaan wat de club me vroeg te doen”

edit: laat maar, las het verkeerd.

hoe dan ook vind ik het raar dat je er nu mee naar buiten komt en niet destijds.

2 oktober 2014 om 15:20

Hij heeft 2keer gescoord? Wat is daar zonde aan? Je kan toch niet per ongeluk winnen of scoren?

2 oktober 2014 om 15:21

Oh je hebt je reactie aangepast, dat stond er nog niet bij mij

2 oktober 2014 om 15:30

ja, ik had het helemaal verkeerd gelezen joh haha

2 oktober 2014 om 15:21

Dat die gewonnen heeft? Denk dat elke speler op het veld staat om te winnen.

Schorsen deze man, ook al moest hij doen wat hem opgedragen werd, hij had dit moeten melden. Veel te laat nu. O wat kan ik dit soort spelers haten zeg.

2 oktober 2014 om 15:45

Waarom had hij moeten melden dan.. hij geeft enkel aan dat hij in een verkochte wedstrijd heeft gespeeld. Misschien wist hij dit toentertijd niet eens. Het heeft ook geen invloed gehad op zijn prestatie. Als je iemand voor omkoping kan aanklagen als je hem geld geeft om doelpunten te maken en wedstrijden te winnen, dan kan je elke profvoetballer oppakken.

Begrijp niet zo goed wat deze speler nu verkeerd heeft gedaan hierin. Hij had misschien achteraf wat moeten zeggen, maar je gaat ook je collega's niet naaien zolang er geen haan naar kraait toch.

2 oktober 2014 om 15:48

Hij zegt het toch eerlijk tjonge wat kan jij zeuren

2 oktober 2014 om 15:50

Ja maar dit zijn ernstige zaken, dus dat hij dit ruim 3 jaar naar dato vertelt, is erg laf.

Gabi heeft dus "expres" gewonnen... Beetje raar, 't is wat anders dan dat hij expres een rode kaart o.i.d. pakt..

Wat een misleidende titel weer zeg. "erkent omkoping". Volgens mij heeft hij gewoon een wedstrijd gewonnen. Hij speelde voor Zaragoza en niet voor Levante die dus expres zouden hebben verloren. Wat Gabi nou bevestigd is mij totaal een raadsel VZ ?? Hij deed alleen wat de club van hem vroeg. Winnen dus lijkt mij. Dat moet wel erg strafbaar zijn....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren