Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nieuw communiqué AZ over vertrek van Pastoor

Laatste update:
/

AZ heeft een nieuw statement doen uitgaan over de breuk met Alex Pastoor. In de zomer trad hij in dienst als assistent-trainer van Marco van Basten en nadat die een stapje terug deed, leek Pastoor de nieuwe hoofdcoach te worden. Vorige week donderdag werd echter duidelijk dat Pastoor met onmiddellijke ingang wegging uit Alkmaar. Dat was vanwege een integriteitskwestie, maakt AZ nu officieel duidelijk.

De club benadrukt via de officiële kanalen, dat het Pastoor nooit heeft beschuldigd van het lekken van informatie naar de pers. Die beeldvorming ontstond nadat Earnest Stewart zei mailwisselingen gezien te hebben die hem aan het denken gezet hadden. Drie dagen geleden sprak de directeur aan tafel bij Voetbal International daarover. “Achteraf ben ik blij dat hij de hoofdtrainer niet is geworden. Wij zijn als club klaar met Alex Pastoor en dat heeft alles te maken met een bepaalde integriteitskwestie.”

“Ja, ik ben er honderd procent zeker van dat hij heeft gelekt. Die integriteitskwestie is ook de ware reden van zijn vertrek”, zei Stewart in het tv-programma. AZ verklaart nu dat het als club Pastoor nooit heeft beticht van lekken naar de media: het is gewoon een integriteitskwestie. “Onder integriteit valt onder meer de manier waarop men intern bij AZ met elkaar omgaat. De club voelde zich na oncollegiale acties en uitlatingen van Pastoor richting AZ en enkele collega's genoodzaakt om per direct afscheid van elkaar te nemen. AZ verwacht het dienstverband met Pastoor spoedig op correcte wijze af te handelen.”

Vind jij dat Alex Pastoor terecht aan de kant is gezet bij AZ?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Hoelang zal deze soap nog duren. Uiteindelijk zal Alex gewoon vertrekken en Brommetje hooftrainer worden met Marco als assistent.

22 september 2014 om 11:55

Nou nou, je doet alsof het al weken aan de gang is.... 4 dgn geleden was van den Brom nog niet bekend bijvoorbeeld en een week geleden niet of van Basten zou doorgaan.
Het is dus niet een kwestie van 'hoelang' maar meer waarom gaat dit zo onrustig en onprofessioneel? En er zal toch wel iets gebeurd zijn als AZ Pastoor 3 mnd geleden met veel vertrowuen aanneemt als nieuwe assistent en nu zsm van hem af wil?

22 september 2014 om 11:59

Je hebt gelijk.
Ik doelde meer op het hoge aantal artikelen dat word geplaatst over het onderwerp, wat ronduit veel is.

22 september 2014 om 12:03

Totdat de rechtszaak zal worden uitgevoerd.

Dit gaat natuurlijk ook allang niet meer over of Pastoor terugkomt, dit gaat er puur nog om of Az Pastoor goede redenen heeft gehad om Pastoor te ontslaan. En dat gaat er steeds minder naar uitzien, een weigering van promotie is namelijk geen goede reden om iemand te ontslaan.

22 september 2014 om 12:31

AZ kan uiteraard van Pastoor af, maar het klinkt wel alsof dat een dure grap gaat worden.
Als er ook maar iets waar is van de berichtgeving (dat het weigeren van het nieuwe contract de reden was) heeft AZ geen poot om op te staan in een rechtszaak. Iemand ontslaan vanwege een 'integriteitsissue' is ook niet zo gemakkelijk als Stewart doet voorkomen. Wil dat een gegronde reden voor ontslag vormen moeten er bijvoorbeeld meerdere offiële waarschuwingen aan vooraf zijn gegaan. Als die er waren geweest had Stewart daar vast al iets over gezegd om zijn verhaal kracht bij te zetten.

Conclusie: dit gaat AZ een hoop geld kosten.

22 september 2014 om 13:29

Zo heb ik ook ooit een werkgever aangeklaagd die mij een contract voorschotelde en vervolgens die gewoon doodleuk introk. Ben even met mijn advocaat langs gegaan en heb de zaak gewonnen, maar kon er natuurlijk niet meer gaan werken.
Pastoor wil gewoon bij de club AZ aan de slag en blijkbaar hadden ze al iemand anders op oog en konden ze van Basten niet opzij zetten want die wilde in een keer assistent worden.
AZ heeft een heel vies spelletje gespeeld en hoop dat ze het heel veel geld gaat kosten. Die Stewart is echt een nare en blijkbaar ook incapabele man. AZ doet er goed aan om er juist uit te knikkeren.

22 september 2014 om 15:23

Als die integriteitskwestie dermate ernstig is dat het een ontslag op staande voet rechtvaardigd, dan zijn er helemaal geen waarschuwingen nodig.

22 september 2014 om 15:26

Ik denk dat het als volgt gelopen is:

Van Basten wil een geen hoofdtrainer meer zijn. Maar AZ wil Van Basten wel graag houden, vanwege zijn status en zijn voetbalinzicht. Van Basten wordt dus assistent-trainer. Er is een nieuwe hoofdtrainer nodig en AZ heeft een assistent-trainer met trainerservaring, namelijk Pastoor. Pastoor is eigenlijk overbodig geworden omdat Van Basten nu ook assistent-trainer is. AZ ziet in Pastoor op de lange termijn geen hoofdtrainer, maar hij kan als interim mooi het seizoen afmaken.az kan in alle rust een goede hoofdtrainer zoeken. Pastoor zijn nieuwe contract zou dan aan het einde van het seizoen aflopen, dan kan hij mooi weg en de nieuwe hoofdtrainer kan beginnen.

Pastoor weigert echter het nieuwe contract. Omdat Pastoor overbodig is omdat Van Basten nu assistent is geworden, ziet Stewart zijn kans wanneer hij Pastoor verdenkt van het lekken van info naar media. Hij grijpt die reden aan om Pastoor te ontslaan. Pastoor verdient als assistent geen enorm salaris en men neemt het risico dat er een eventuele ontslagvergoeding betaald moet worden. Maar door vast te houden aan het feit dat Pastoor gelekt heeft, hoopt men dat hij dat niet zal opeisen of dat in een eventuele rechtzaak zal blijken dat Pastoor terecht is ontslagen.

Nu blijkt dat Pastoor helemaal niets gelekt heeft. AZ praat dit goed door te spreken over een 'integriteitskwestie' en beweert dat Pastoor oncollegiale uitlatingen heeft gedaan. Nu geloof ik best dat Alex Pastoor niet de makkelijkste is om mee te werken, maar AZ is volstrekt ongeloofwaardig omdat:
A) men hem wel eerst een promotie aanbiedt (wat je normaal gesproken niet doet bij werknemers waarvan je de integriteit in twijfel trekt)
B) Stewart op tv letterlijk heeft gezegd dat Pastoor gelekt heeft en AZ nu met het statement komt dat dat niet gebeurd is.

Kortom, AZ heeft gegokt en verloren. Maar waarschijnlijk hadden ze het risico van een eventuele afkoopsom al ingecalculeerd.

22 september 2014 om 18:08

Weet niet of je bij vi de reactie van van basten heb gehoord? Maar die had ook het gevoel dat pastoor ongepast richting hem was. Geen bewijzen, maar wel een naar gevoel bij gladjakker pastoor.

Kortom: Stewart dacht dat Pastoor gelekt had en nu blijkt het toch niet zo te zijn en krabbelen ze terug...

22 september 2014 om 11:50

Blijkbaar distantieert de club az zich van de uitspraak van zijn technisch directeur

22 september 2014 om 12:04

Ik neem aan dat Steward zijn bureau aan het leeghalen is. Oh wacht, zijn baas begint pas volgende week.

22 september 2014 om 12:09

Jij kent het organogram niet. De technisch directeur en algemeen directeur staan gelijk. De Rvc zijn de enige die daarboven staan. Voor het ontslag van een TD of AD moet je bij de raad van commissarissen zijn.

Maar ik begin deze soap wel zat te worden en al helemaal de kansloze berichtgeving van AZ.

22 september 2014 om 12:11

Helemaal juist.

Az voelt zich genoodzaakt uitspraken te ontkrachten met het oog op de aankomende rechtszaak.

Natuurlijk is wel heel duidelijk door Stewart gesuggereerd dat Pastoor het lek zou zijn, sterker nog hij heeft het letterlijk uitgesproken. "“ja, ik ben er honderd procent zeker van dat hij heeft gelekt. Die integriteitskwestie is ook de ware reden van zijn vertrek.” Ook frappant dat Az in het communiqué het door Stewart uitgesproken woord integriteitskwestie gaat uitleggen, terwijl het doet alsof het zinnetje "ja, ik ben er honderd procent zeker van dat hij heeft gelekt" puur op persoonlijke titel is geweest en niet als TD van AZ.

Al met al heeft Stewart zichzelf en Az diep in de nesten gewerkt. Pastoor zal inderdaad wel niet iemand zijn waar fijn mee samen te werken valt, maar hij is nu gewoon op verkeerde gronden ontslagen. Gesuggereerd werd dat hij was ontslagen omdat hij het lek zou zijn, nu blijk dat dat niet zo is blijkt het ontslag haast ongegrond. Je kan iemand namelijk niet ontslaan omdat hij een promotie weigert. Az zal dus hoogstwaarschijnlijk die rechtszaak wel verliezen, want ze staan niet heel erg sterk meer. Bovendien kan Pastoor ook nog Stewart voor de rechter slepen op grond van laster.

Last but not least. Az zou nu op grond van de eigen 'integriteits-principes' Stewart ook per direct moeten ontslaan. Hij heeft collega Pastoor beticht van zaken die niet waar zijn, dat zijn toch ook 'oncollegiale acties en uitlatingen'? .

22 september 2014 om 14:02

Integriteitskwestie. Een zeer vaag begrip. Daarnaast: wel een aanbieding doen voor het hoofdtrainersschap voor 9 maanden (ondanks de integriteitskwestie), maar op hetzelfde moment niet het nog bijna 2 jaar doorlopende contract als assistent niet respecteren. Zelfs een beginnende advocaat zonder ervaring maakt van de argumenten van AZ gehakt, en dat weet men bij AZ ook wel. Het wordt gewoon flink dokken. Het salaris van Pastoor voor 2 jaar betalen + een aardige bonus alles smartengeld. Goed gedaan Stewart!

22 september 2014 om 14:17

Nou.. de media, vooral VI-tv en voetbalzone slaan de plank volledig mis. Stewart heeft altijd gezegd dat het om een integriteitskwestie ging. Genee wilde hem woorden in de mond leggen omdat hij er vanuit ging dat hij bedoelde dat Pastoor het lek was.

Achteraf blijkt dat niet zo te zijn en nu wordt Stewart er van beschuldigt dat hij Pastoor vals beschuldigd heeft. Slaat dus helemaal nergens op! Misschien moet er eens goed geluisterd en gequoot worden!!!

22 september 2014 om 14:28

misschien dat jij het even gemist hebt. Maar hij heeft de woorden letterlijk uitgesproken... Hij heeft gezegd dat hij 100% zeker weet dat Pastoor het lek is. (staat gequoot zoals jij dat graag wilt). Nu blijkt dat niet zo te zijn.
Ik weet niet wat jij onder een valse beschuldiging verstaat, maar volgens mij komt dit toch heel aardig in de buurt.

22 september 2014 om 14:31

Oh, en jij weet wel precies hoe het zit? Zo komt jou reactie namelijk wel op mij over. Als Genee hem al woorden in de mond heeft gelegd (ik ben het hier niet mee eens, er is wel sprake van enige provocatie om een reactie uit te lokken en daar word de beste man voor betaald) heeft hij nog steeds stellig bevestigd dat Pastoor het lek was. Nu geeft AZ aan dat dit niet het geval is door het begrip integriteitskwestie uit te gaan leggen.

Dat gezegd hebbende, leg eens uit hoe de vork precies in de steel zit? Jij lijkt immers het naadje van de kous te weten.

22 september 2014 om 14:41

Azet

Kom, kom. Blijf zo'n man nou niet met hand en tand verdedigen. Een letterlijke quote kan nou eenmaal niet verdraait worden. Stewart heeft gewoon letterlijk gezegd dat hij 100 procent zeker wist dat Pastoor het lek was. Het zinnetje erachteraan suggereert bovendien dat de hele integriteitskwestie daarover ging. Maar nu het niet waar blijkt te zijn, komt er even snel een ander verhaal naar buiten over de integriteit.

Stewart en Az hebben zichzelf gewoon in de nesten gewerkt en gaan deze zaak op zeker verliezen.

Hij kwam gisteren ook uitermate onsympathiek over die Pastoor. Alsof er maar 1 waarheid is en dat is die van hem. En dan ook nog bijdehand "duh" zeggen. Lijkt me een heel vervelende en zelfingenomen man om mee samen te werken

22 september 2014 om 12:02

En bij NEC leek ie zo sympathiek. Maar alsof Earnest Rooney zo goedgelovig is. Beide gaan als schapen naar de televisie om een verhaal te doen en elkaar te naaien. En ondertussen heb je nog de goeie mannen, zoals van basten en de interim-trainer, die gewoon willen voetballen en niks anders.

22 september 2014 om 12:55

Dat 'duh' was toen hij Jan Mulder imiteerde, die dit zei toen hij 'zijn' gast weer met een blik aan zat te kijken alsof hij zwakbegaafd was. Pastoor zal vast niet de aardigste zijn, maar zijn verhaal was gewoon duidelijk en rammelt niet aan alle kanten, zoals dat van Stewart wel doet.

Ze kunnen het verhaal mooi brengen bij AZ, zo proberen ze nog even het hachje van Stewart te redden. Misselijk makende clubje...

22 september 2014 om 12:01

Nou, ik vind dat ze hiermee eerder aan de stoelpoten van Stewart zagen, want ze gaan lijnrecht tegen hem in. En ze zeggen dit niet om zieltjes te winnen, maar om een eventuele rechtszaak niet te verliezen.

22 september 2014 om 12:22

En jij denkt dat stewart niet achter deze berichtgeving zit? Er is nu eindelijk bewijs gekomen dat Pastoor niet heeft gelekt dus ook Stewart, die een persoonlijke vete heeft tegen Pastoor, moet terug krabbelen.

Tuurlijk, lekker makkelijk. Nu het duidelijk is dat Pastoor het lek niet is, gaan ze zich maar verschuilen achter andere redenen van een integriteitskwestie.

Continu dat eromheen draaien bij AZ. Oplossen deze soap, Pastoor afbetalen en een trainer zoeken.

Man man man, wat een kansloos gedoe daar in Alkmaar. Gaat helemaal nergens meer over dan alleen maar moddergooien naar elkaar toe. Best jammer, aangezien AZ een goede ploeg heeft. Hopelijk keert de rust daar nu terug, want wat daar nu allemaal plaats vindt is gewoon zonde

Pffff, die Stewart kan ook beter weggaan. Had sowieso nooit moeten aanschuiven bij VI maar de wijzere man moeten zijn en het binnen de club oplossen en als club 1 statement naar buiten brengen na afronding lopende zaken.
Stewart was bij VI totaal niet voorbereid, zwetst maar wat, laat zich de les meerdere malen lezen en nu gaat het via AZ weer een nieuw statement geven die haaks staan op de verwijten van Stewart.

Kan je toch niet mee aankomen, Ernie Stewart. Jammer voor de club AZ die hierdoor hard wordt beschadigd.

Ik vind het maar raar hoor, hij vind Pastoor fout bezig vanwege lekker, dat snap ik wel als dat zo is.
Maar uiteindelijk gaat hij op T.V dit soort uitspraken doen. Beetje kinderachtig allemaal, zeker als je een topclub probeert te zijn. Regel het gewoon, handel het af en ga verder. Stelletje kleuters.

Schandalig optreden van Stewart. Eerste missie van Robert Eenhoorn, Stewart ontslaan. Stewart heeft verkondigd dat hij bewijs heeft gezien van lekken. Dat blijkt dus kennelijk niet waar te zijn.
Stewart is passe bij AZ.

22 september 2014 om 11:54

Valt me wel vaker op dat hij gewoon een verhaal bij elkaar verzint. Hopelijk gaat hij snel weg en gaan we weer een beetje focussen op het voetbal en bovenin meedoen..

22 september 2014 om 11:54

Precies. Dat dacht ik ook meteen. Als er een iemand is die AZ schaadt, is het Stewart wel. Einde oefening.

22 september 2014 om 11:59

Ik vind het een beetje Amerikaanse instelling, het ligt nooit aan hun.

Ja die Stewart komt lekker geloofwaardig over wat een loser zeg eerst iemand beschadigen en er dan op terug komen die man is voor mij gewoon een draai kont en dat blijkt maar weer dat ze gewoon van Pastoor af wilden , echt een hele foute man .

Zoals het mij nu lijkt, heeft Stewart persoonlijke problemen met Pastoor. Hij dacht dat Pastoor gelekt had, sprong er ook volledig op in, maar achteraf blijkt dat hij er niets mee te maken heeft. Verhoudingen zijn echter dusdanig beschadigd, dat één van de twee weg moet, waarbij de RvC en het overige bestuur natuurlijk de zijde van Stewart kiezen, of althans, dat vermoeden heb ik.

Één ding is zeker, als ze Pastoor's ontslag doorzetten zullen ze vast en zeker een flinke som geld moeten betalen. De wijze waarop hij aan de kant wordt gezet kan gewoon niet, er is nog niet eens sprake van een rechtsgeldig ontslag.

Ik vind het ronduit schofterig dat Stewart dit in VI naar buiten bracht en dat het niet blijkt te kloppen. Stewart is niet geliefd daar aan tafel maar wist zich handig te verdedigen door vooral richting Pastoor te trappen. De gedeelte haat tegen Pastoor zorgde ervoor dat Derksen wat coulanter was tegen Stewart. Als ik Pastoor was zou ik ook een aanklacht indienen voor laster, Stewart heeft daar met onwaarheden de naam van Pastoor zitten bezoedelen in de hoop daarmee zijn eigen hachje te redden.

22 september 2014 om 12:10

Groot gelijk, AZ onwaardig dit! Die Stewart probeert pastoor af te schilderen als een brutaal en oneerlijk mannetje. Gister op studio voetbal was het me duidelijk dat Pastoor gewoon genaaid is. Jammer want vind het wel een persoonlijkheid die ik graag langs het veld zie en hoop dan ook dat hij snel een nieuwe club vind.

22 september 2014 om 17:06

Die Derksen liet zich anders ook niet onbetuigd, dus die zou ik ook een keer hard aanpakken. Is eigenlijk ongelofelijk hoe ver deze man gaat om bepaalde mensen te beschadigen.

22 september 2014 om 17:25

klopt, soms is het grappig, maar vaak is het ronduit onbeschoft. Mensen worden vergeleken met Hitler alsof het niks is, degradatiekandidaten worden voor gehandicaptenteams versleten, maar owee als er iemand iets zegt over een van zijn vriendjes. Zeg iets over de uitgaven van Rimertje vd Velde en Derksen is ineens een fatsoensridder die bij de EO niet had misstaan.

22 september 2014 om 19:06

Het onderwerp Cruijff kun je ook maar beter vermijden. Verder is het wel duidelijk dat hij fan van de telegraaf is en iedere andere krant wordt door hem ook beschimpt en vaak zelfs onbetrouwbaar genoemd.

AZ handelt hier gewoon niet goed. Ze verpesten hun naam hiermee behoorlijk. Als AZ zijnde zou ik maar snel van stewart afkomen. Wat een achterbakse gast is dat zeg. De belangrijke mannen vertrekken bij AZ en deze man probeert direct de macht te grijpen.

Haha hoe het ook precies is gegaan je merkt toch aan alles dat hij een vies mannetje is en Stewart is net zo smerig haha, daar zal ook het probleem liggen dat veel mensen niet met hem kunnen, en ja van Az is het ook gewoon vies want die willen gewoon vdbrom hebben. En gister hoe Pastoor, Mulder op een gegeven moment nadeed.. Nee veel succes verder haha..

22 september 2014 om 12:57

Mag tijd worden dat meer mensen dat bij Mulder gaan doen. Nu ook eventjes iemand op Derksen zetten, en we kunnen weer normaal tv kijken.

22 september 2014 om 13:43

Peter R. De Vries kon die Derksen altijd goed temmen..

22 september 2014 om 13:54

Ach haha als jij zo iemand na moet doen zegt dat alles over je karakter, verder zeg ik niks over Mulder zijn bijdrage op TV, ik kijk beide programma's niet normaal tv kijken zit er anno 2014 sowieso niet meer in..

Maar Steward is wel lekker integer, door Pastoor te beschuldigen van zaken wat onbewezen is. Prima!

Iemand die lekt biedt je een paar dagen later geen contract als hoofdtrainer aan.

Toegeven, deze soap is bijna zo goed als de PSV-Bakkali soap.

En ik maar denken dat ze alleen in België er zo'n knoeiboel van kunnen maken.

Maar neen hoor.

Heerlijk is dit.

Ook stewart kan beter ontslag nemen, want wat hij de laatste dagen allemaal heeft gezegd slaat nergens op. eerst uitspraken gaan doen dat Pastoor gelekt heeft en dan weer ontkennen.

Zo te zien heeft Stewart na z'n optreden bij VI een groter integriteitsprobleem dan Pastoor. Dit gaat AZ alleen maar meer geld kosten want naast het ontbinden van het contract komt er nu ook een component beschadiging en negatieve beeldvorming bij. Daarnaast heeft Stewart zelf gefaald door niet eind juli al het hele Van Bastenprobleem aan te pakken maar het door te laten sudderen met nu alle gevolgen vandien. Zijn positie bij AZ lijkt mij onhoudbaar geworden.

"ja, ik ben er honderd procent zeker van dat hij heeft gelekt." Dat lijkt mij nou ook niet echt integer of collegiaal. Misschien moet Stewart hand in eigen boezem steken en zelf ook maar opstappen.

Verder ook opmerkelijk dat AZ niet vrijdagavond of zaterdag al afstand heeft genomen van de uitspraken van Stewart.

Het heeft er gewoon alle schijn van dat AZ Pastoor gewoon wil lozen, en dat het zogenaamde lekken ze gewoon erg goed uit kwam.

Haha, what is this?! Amateur hour?!

Wat een ellende. Die Stewart maakt zo veel fouten, stap lekker op zou ik zeggen.

Blijft een vreemd verhaal , je hebt dus een hoofdtrainer die niet functioneert en die je daarom uit een soort van medelijden maar assistent trainer maakt. En je hebt hebt een assistent trainer die wel functioneert , die je zelfs een contract aanbied om hoofdtrainer te worden ( ondanks een zogenaamd integriteitsprobleem ? ) maar die zit nu thuis. Deze beslissing word dus niet genomen op basis van trainerskwaliteiten , maar op basis van medelijden en persoonlijke voorkeuren dat kan op dit niveau natuurlijk nooit de bedoeling zijn.

22 september 2014 om 12:28

Wacht. Dat is nog niet alles.

Vervolgens proberen ze een trainer binnen te halen, die pittige looneisen heeft, en waar AZ 5 ton voor moet betalen aan Anderlecht.

Een trainer die al eens een John-laat-de-zon-in-je-hart-schijnen-Troost meebrengt naar de training. Zo een trainer dus.

Mocht deze soap een pokerspel zijn, dan lijkt het me dat Stewart de fish is.

Bewijst alleen maar dat Earnest Stewart in ieder geval ongeschikt is. Zulke uitlatingen moet je bij VI niet doen als het geen feiten zijn. Crusciale fout waar elke leidinggevende om weggestuurd zou worden.

Als AZ nog een beetje geloofwaardig wil blijven moeten ze Stewart wegsturen. Consequenties.

Haha erg stom van az. Om het nu niet meer op lekken te gooien(zoals stewart vermeldde in vi) gaan ze het gooien op niet collegiaal omgang. Zodat ze juridisch meer houvast hebben.

22 september 2014 om 12:30

Te laat. Trouwens je kan mensen bijna niet ontslaan zonder verbrekingsvergoeding om dat ze niet goed werk leveren.

Dan moet je al zéér ernstige professionele en bewijsbare fouten gemaakt hebben.

En wat is dan het oncollegiale gedrag? Wilde Pastoor Marco van Basten buitenspel zetten? De ware reden is gewoon dat AZ niet helemaal overtuigd was van Pastoor en hem dus maar een contract van 9 maanden wilde aanbieden. Pastoor daarentegen voelde zich in een machtspositie en heeft te hard onderhandeld. Dat heeft gebotst. Omdat AZ in principe geen grond heeft hem te ontslaan, is een "integriteitskwestie" in het leven geroepen. Een nieuwe trainer is de juiste oplossing, alleen zal AZ er niet aan ontkomen een flinke afkoopsom te moeten betalen aan Pastoor.

22 september 2014 om 12:53

Dat flinke afkoopsom zal ook wel meevallen, hij had een contract voor 2 jaar, daar is al 3 maanden van voorbij, in het ergste geval 21 maanden. Veel meer dan een ton op jaar basis zal het niet zijn.

Overigens wist Pastoor te melden in Studio Voetbal dat het hem niet om het geld ging... altijd leuk om te weten als je de onderhandeling in gaat.

Ik vond Pastoor verre van overtuigend in zijn argumentatie waarom hij niet voor een seizoen hoofdcoach wil worden. Alsof AZ een andere coach wil als Pastoor een goed resultaat neerzet.

22 september 2014 om 13:54

Fantje

Duidelijk is wel dat Stewart en Pastoor elkaar niet echt lekker liggen en lagen. Bij een 'normaal' seizoen (7 t/m 10) was Az dus waarschijnlijk toch voor een nieuwe hoofdcoach gegaan. Het is vrij logisch dat een TD een doelstelling voor je klaar legt waarmee je je kan bewijzen, dan weet je ook beiden waar je aan toe bent mocht je het wel/niet halen. Dat Stewart daar totaal niet aan wilde, geeft eerder aan dat Stewart, Pastoor sowieso liever kwijt dan rijk was.

Daarbij was de argumentatie (helemaal achteraf gezien) van Stewart voor ontslag vele malen zwakker dan de argumentatie van Pastoor waarom hij de promotie niet heeft aangenomen.

22 september 2014 om 14:03

Klopt...het is maar wat je flink noemt....ik vind 2 ton flink, maar uiteindelijk is dat relatief.

Ik vond Pastoor ook niet zo sterk overkomen (wat ook moeilijk is als je constant wordt onderbroken door schreeuwlelijks als Jan Mulder met zijn domme opmerkingen). Ik begrijp hem wel een beetje. Ik denk dat hij niet zo veel vertrouwen in de selectie heeft en dus bang is voor een tweede ontslag achter elkaar, wat zijn reputatie niet ten goede komt. Daarnaast moeten er in ieder geval wel kwallificaties gemaakt worden...wat is een goed resultaat...5e, eerste 9 (play-off halen)? anders krijg je daar achteraf gesteggel over. Aan de andere kant had AZ ook geen andere keus dan hem hoofdcoach te maken, maar uiteraard willen zij niet voor 2 seizoenen aan hem vastzitten. Pastoor had zich wel wat flexibeler kunnen opstellen, zeker als je een salaris-verdubbeling wordt geboden. Natuurlijk is er een risico dat hij vervolgens na 1 jaar wordt bedankt, maar dat risico loop je ook na 2 jaar als assistent, en nu verdien je in een jaar wat je anders in 2 jaar verdient...en dat het geld hem niet uitmaakt lijkt me een beetje stoerpraterij....je moet soms juist naar de kansen kijken en niet alleen naar de risico's....pastoor wilde wel de voordelen van een promotie, maar niet het risico.

22 september 2014 om 20:35

2 ton is verschrikkelijk veel geld, ik het doe het ervoor, hoef ik niet over na te denken.

Ik vond Pastoor ook erg makkelijk over dat argument heen stappen, de heren aan tafel: maar als je een een goede prestatie neerzet met AZ dan zal je heus wel mogen blijven. En dan Pastoor iets in de trend van dat is jouw mening.

Pastoor straalde gisteren weinig vertrouwen uit, wist slecht te vertellen wat er nou echt aan de hand is.

Het zou Stewart sieren dat hij zich openlijk excuseert voor de leugens die hij heeft verteld over Pastoor. Het is gewoon iemand bevuilen, besmeren, slecht imago geven. Verder ook erg professioneel om televisiepresentator Jack van Gelder als eerste woordvoerder uit te laten komen richting Pastoor. Die hoort dat nieuws allemaal voor het eerst, omdat bij AZ niemand het lef heeft om zijn excuses aan te bieden en/of het eerlijke verhaal te vertellen. Ik zou maar al te blij zijn dat je weg blijft van dit walgelijke clubje in plaats van dat je steeds spreekt over je droomclub.

Ik vind het wel leuk hoe de Nederlandse voetbalprogramma's inspringen op deze fittie. VI die de 'kant kiest' van Stewart en Studio Voetbal die van Pastoor. Op deze manier wordt AZ gewoon in je huiskamer gebracht.

Wat n amateur die stewart! Wat n onkunde en onbekwaamheid van n technisch directeur op vrijdag. Die dacht zich wel ff staande te houden bij die hyena's

En dat communiqué is een negerzoen: voornamelijk gebakken lucht.

Haal je kop uit het zand en zeg wat je bedoelt.

Een ding is zeker, 1 Oktober begint Robert Eenhoorn als algemeen directeur. Stewart heeft de clb niet op een goede wijze door deze periode geloodst. En eigenlijk zou de eerste actie van Eenhoorn moeten zijn, Stewart op straat te zetten wegens ontbrekende communicatievaardigheden en smaad ten op zichtte van Pastoor.

22 september 2014 om 13:42

Ook al weer iets: welke directeur begint op 1 oktober? Transferperiode over, alles gesetteld.
Misschien dat Stewart u assistent van Pastoor kan worden?

22 september 2014 om 14:01

Eenhoorn riep dat Stewart AZ goed heeft vertegenwoordigt, dus als hij Stewart wegstuurt kan hij na 1 dag werken alweer terug naar het honkbal..

22 september 2014 om 15:17

Dat weet ik, ik zeg ook wat ie in mijn ogen zou moeten doen. Niet het feitenrelaas. Dat ligt helaas anders

Ik neem aan dat Stewart nu zijn koffers kan pakken? Zomaar iemand op tv beschuldigen van wat hij niet gedaan heeft.

Steward had nog zo beloofd om duidelijker te zijn in VI en dan komen ze weer met zo'n gisbericht. Als ik even mag gissen: Marco is ziek, Pastoor maakt een paar geintjes en vertelt hem dat hij het wel overneemt terwijl hij weg is. Marco neemt afscheid en verteld zijn onzekerheidsverhaal over Pastoor aan Steward.

Steward heeft toezeggingen gedaan aan Pastoor maar heeft/krijgt nu twijfels en gebruikt eerst zelf als lek het AD om Pastoor neer te zetten als onbetrouwbaar omdat hij al in contact staat met vd Brom die iedereen graag heeft. Toen hij in de knel kwam te zitten komt hij inneens weer bij het verhaal van Marco en beslist dat dan maar te gebruiken. Daarna schuift hij gezellig bij in VI om als onschuldigheid zelfe, ''mijn kinderen en vrouw hebben er ook onder te lijden'', ''ieder mens maakt fouten'', ''we proberen altijd andere partijen te beschermen'', te verklaren dat hij het vanaf nu anders zal gaan doen. Hij zat erbij als een klein kind die zijn waarschuwing kreeg, zijn hoofd naar beneden liet hangen en beterschap beloofde.

Omdat die integriteitskwestie toch niet opgelost was, vandaag maar een comminuque dat toch weer helemaal niets zegt.

Pastoor zegt vorige week met Marco te hebben gebeld die er niets van begrijpt, maar sávonds zei Steward dat van Basten met allemaal nare dingen over Pastoor kwam waarna Pastoor weer zegt dat dat nergens over ging en Marco zijn ziekte aangrijpt om dit te verklaren.

Het lijkt mij er heel erg op dat van Basten zich of laat gebruiken of zo in zijn maag zit met zijn falen dat hij niet open en eerlijk meer is. Waarom zou hij twee verschillende dingen zeggen tegen Steward en Pastoor???

Steward is zelf ook een beetje de weg kwijt lijkt mij.
Dan is Pastoor het lek, brult dit door in de media, drie/vier dagen later is het opeens niet zo......
Nu begint met over een integriteitskwestie......
Ik meer het idee dat meneer Steward een persoonlijk probleem heeft met Pastoor en zich nu in alle mogelijke bochten begint te wringen om Pastoor in een kwaad daglicht te plaatsen om hem uiteindelijk te kunnen lozen.
Steward kan beter ook zelf maar pas op de plaats maken met dit ondeskundige gedrag van hem.

22 september 2014 om 13:47

Stewart wordt al jaren afgebrand, vandaar dat hij naar VI kwam. Wat hij ook zei over de zijn prive sfeer dat dat een enorm effect heeft.

Hij wordt afgerekend op ''miskopen'' van 2-3 jaar terug. Mensen als Gorter, Reijnen etc. Maarja wat wil je? Als je geen geld te besteden hebt. Dan krijg je automatisch C-producten en dus prut spelers.

En de jeugd spelers Haye, Hoedt, Haps, Lewis, Overeem en Luckassen waren 2-3 jaar geleden te jong om in te brengen. En de rest van de jeugd niet goed genoeg, dus dat is ook geen argument.

Stewart bracht vrijdag gewoon naar buiten dat de uitlatingen van Pastoor (donderdag) onzin waren. En dat Van Basten het gedrag van Pastoor ook (net als AZ en Stewart) niet begreep. Terwijl Pastoor zei dat Van Basten ''vol ongeloof was''. Dat is dus pas onzin.

22 september 2014 om 14:49

AZ zat/zit in een supermoeilijke situatie. Ontstaan buiten de schuld van AZ. Laten we niet vergeten dat het allemaal begon bij Van Basten die geen hoofdtrainer mee wil zijn. Had hij zich eigenlijk ook wel eerder kunnen bedenken.
Vanuit het perspectief van AZ geldt dan dat je niet 2 assistenten in dienst kan hebben met de statuur van Van Basten en Pastoor. Dat is waanzin.
Pastoor wilde men een kans geven (3 keer zoveel salaris als assistent!) met een contract voor 9 maanden.
Niet zo onredelijk van Az.
Pastoor heeft ook ergens een punt, natuurlijk. Hij had een contract voor 2 jaar en kan niet gedwongen worden daar afstand van te doen en hoofdtrainer voor 9 maanden te worden.

Maar dwars door dit alles heen, dat proef je aan alles, is het gewoon zo dat er irritaties zijn ontstaan. Van Basten en Stewart zijn zich gaan storen aan Pastoor.

Ik kan me daar van alles bij voorstellen. Gisteravond bij Studio Voetbal vond ik het optreden van Pastoor ook niet sterk. Kwam op mij niet zo sympathiek en zelfs wat arrogant over. Dat zag je aan kleine dingen zoals hij reageerde op de anderen in het gesprek en zoals hij zeker meende te weten dat hij na 9 maanden weggestuurd zou worden etc.

John de mol gaat hierover een serie maken: "wie is het lek bij Az"....15 afleveringen, verkoop aan vele landen, de Mol , what's a name, wederom multi multi miljonair

AZ heeft gewoon een keuze moeten maken tussen Pastoor en Van Basten als 1ste assistent na het terugtreden van Marco.

Of Marco had gewoon helemaal moeten stoppen.

Of Pastoor moet weg... en gezien de reputatie van Pastoor bij Nec, Excelsior en nu dezelfde verhalen bij Az... is het gewoon een enorm moeilijke man om mee te werken. En lijkt dus de beslissing om afscheid (te willen) nemen van Pastoor en niet Van Basten een logische keuze

Pastoor EN Van Basten allebei assistent zou natuurlijk niet gezond zijn. Als je ook nog eens Van de Brom (?) aanneemt. Dan heb je in theorie 3 hoofdtrainers op de bank zitten. Waarbij Dennis Haar als protege van AZ al 5-6 jaar getrained wordt om het ooit over te nemen... of net als vader Martin 20-25 jaar lang assistent te zijn. Die heeft ook nog eens zijn hoogste trainerspapieren. Dus zitten er eigenlijk 4 trainers op de bank.

Wat mijn droomscenario was voorafgaand aan de affaire met Pastoor:

1. Technisch directeur: Van Basten
2. Hoofdtrainer Pastoor (of Van de Brom)
3. Assistent Dennis Haar
4. Reinier Robbemond (nu jong AZ, maar Dennis haar was de afgelopen 2 jaar ook het hoofd van Jong AZ & 2de assistent)

Maar nu zal het wel Van De Brom met Van Basten & Haar worden.

22 september 2014 om 14:19

Op zich was de gedachte om de rollen om te draaien niet onlogisch. Pastoor wilde echter zekerheid voor 2 jaar die AZ (logischerwijs) niet wilde geven. 2 assistent trainers is inderdaad onzin. Dus moet 1 van de 2 assistent-trainers weg. Ik zie in Van Basten absoluut geen technisch directeur. Daarvoor is hij communicatief niet sterk genoeg (hoewel je op dat gebied bij Steward ook je twijfels krijgt) en zijn geschiedenis met aankopen bij Ajax was ook niet bepaald gelukkig. Beter lijkt me dat Van Basten verantwoordelijk wordt voor jong AZ, hoewel dat wel weer erg lullig zou zijn voor Robbemond. Pastoor is niet meer houdbaar, dus vd Brom zal wel hoofdtrainer worden.

Technisch directeur: Steward (?)
Hoofdtrainer: Vd Brom
Assistent: Dennis of Hans Haar
Jong AZ, hoofd opleidingen: Van Basten en Robbemond

Ik weet niet of Van Basten te duur zou zijn voor de jeugd, kan me ook voorstellen dat geld hem geen reet uitmaakt, dat hij lekker op het veld wilt staan met de jeugd....ik vind het er toch een beetje vreemd uitzien, Van Basten als assistent bij AZ in de dugout.

22 september 2014 om 14:24

Hans Haar?

Als je mikt op de vader van Dennis Haar... dan is dat Martin Haar. En hij is tegenwoordig specialistentrainer en zit niet meer op de bank.

Van Basten gaat niet naar jong AZ en AZ wilt dat toch niet. Jong AZ is altijd al een leerschool geweest.

Dat geldt voor bijna alle clubs...kijk Frank de Boer, Kluivert en volgens mij Cocu (of die had de A1 van Psv) en nu ook Dennis Haar (vorig jaar) bij AZ. En dit jaar is dat Reinier Robbemond die de baas is bij jong AZ.

En Van Basten zal in zijn rol van assistent genoeg met jeugd werken.....

Haye, Hoedt, Haps, Rosheuvel, Rochet zijn allemaal jonge jongens. En jong AZ en de A1 trainen vaak genoeg mee het grote AZ. Dus hij kan gewoon assistent blijven.

22 september 2014 om 14:46

ah haha, die bedoel ik inderdaad...martin Haar. Weet ik, maar hij is toch heel lang assistent trainer geweest...maar ok, Dennis als assistent dan.

Werken bij de jeugd zou juist niet gezien moeten worden als een leerschool voor een trainer die dat een jaartje doet om ervaring op te doen. Beter iemand die dat jaren doet, en je zou als spits van 14 maar met Van basten mogen trainen....

Ik weet niet, ik heb het gevoel dat Van basten als assistent-trainer niet gelukkig gaat worden. Daarvoor is hij dan toch te betrokken en gaat hij zich alsnog in de dugout zitten verbijten. Ik denk dat hij zich veel happier voelt een beetje lekker in de luwte werken met de jeugd....bij AZ, of wellicht bij Ajax.

Ongetwijfeld zullen de meeste AZ-supporters het in de pers met AZ eens zijn, maar spreken zij er thuis en met hun vrienden dan ook zo over? Ik betwijfel dat zeer.

Als buitenstaander kan ik alleen afgaan op hetgeen in de Pers vermeld is en wat Marco en Pastoor naar buiten brachten. Ik heb er sowieso een vieze smaak van in de mond gekregen. De aimabele vorige voorzitter is amper weg of het loopt bij AZ helemaal fout. Jammer, dat men niet alles binnenshuis heeft gehouden en een goede regeling met Pastoor heeft getroffen. Het terugdraaien van de beschuldiging aan het adres van Pastoor dat hij gelekt zou hebben, slaat werkelijk alles.

AZ het is te hopen dat jullie spoedig weer alles op een rijtje krijgen en dat het gezonde denken en handelen, zoals onder Toon Gerbrands, weer snel terugkomt.

Welgemeende excuses ri. Pastoor lijken mij zeer zeker op zijn plaats.

22 september 2014 om 14:27

Als AZ fan.

Ik hoopte vurig dat Pastoor hoofdtrainer zou worden. Dat meen ik echt, eigenlijk al voorafgaand de komst van Van Basten/bekendmaking vertrek Advocaat.

Maar na deze hele affaire heeft zowel Stewart als Pastoor toch wel haar eigen glazen ingegooid. Stewart dan nog iets meer.........

Pastoor doet nog zijn best (zie Studio Voetbal) om de club AZ niet te beschadigen......hij verkondigd immers al 5-10 jaar dat hij ooit bij AZ wilt werken. Komt uit de buurt, heeft amateur clubs uit de buurt getraind en solliciteerde openlijk al meerdere keren naar een functie.

Blijft raar dat hij nee zegt tegen een 1 jarig contract waar hij evenveel zou verdienen als in zijn 2-jarige contract als assistent. Als hij gewoon presteerde kon hij gewoon een nieuw contract krijgen.

22 september 2014 om 14:38

Ik snap AZ niet en Pastoor niet. Een nieuw aanbod,als hoofd afgeslagen door Pastoor en de zak terwijl er een 2 jaar doorlopend contract bestaat. als assistent Integriteit van wie?

22 september 2014 om 14:41

Pastoor zei gisteren dat hij 3 keer zoveel had kunnen verdienen als Hoofdtrainer.
Geen slecht aanbod van Az!
Pastoor kwam gisteren op mij bij Jack van Gelder onsympathiek en arrogant over. Ik denk dat het in die hoek gewoon is misgegaan, richting zowel Van Basten als Stewart.

22 september 2014 om 14:49

@azfifoso

Op zijn arrogante (zelfvertrouwen evt.) werkwijze zijn bij al zijn vorige clubs al aanmerkingen geweest.

Dus zou erg logisch zijn.

22 september 2014 om 14:54

Ja, zelfvertrouwen is prima natuurlijk. Een pré zelfs. Maar als je je aan iemand gaat storen zoals ik als simpele tv-kijker dan is er iets mis.

Maar ze boden wel een 1 jarig contract aan terwijl ze hem niet moeten? De zak is de Zak en geen opwaardering als hoofdtrainer lijkt mij. Dat Pastoor een 1 jarig contract als hoofd coach liever als een 2 jarig zou zien is gewoon logisch omdat hij voor 2 jaar bij AZ had getekend.

22 september 2014 om 14:51

Nee. Na al het gelekte nieuws over Van Basten sprak AZ met Pastoor daarover. Hij ontkende dat hij lek was.

Daarna vonden de gesprekken en het aanbod plaats.

Daarna kwam Az/stewart er blijkbaar achter dat Pastoor het een en ander fout gedaan had.......dan wel lekken (blijkbaar niet) of integriteit kwestie... irritant tegen Stewart, Van basten en andere mensen.

En toen trokken zij het contract weer in.

Dus het is iets gecompliceerder dan het aanbieden van een contract aan iemand die je niet wilt.

22 september 2014 om 14:52

Ik denk dat ze al wel twijfels hadden, en daarom ook maximaal tot het einde van het seizoen aan hem vast wilden zitten. Logisch. Aan de andere kant is het van Pastoor ook weer logisch dat hij een hoger risico ziet dat hij nu maar een jaar werkt i.p.v. 2...maar als je dan in dat ene jaar verdient wat je anders in 2 jaar zou verdienen, moet je denk ik toch wat flexibeler zijn. Heb ook het idee dat zijn relatie met Van basten niet super is, maar dat is gissen.

22 september 2014 om 15:25

We praten over 2 maanden geleden met die mails. Dus Steward wist het al langer als gisteren. Heeft hij dit aanbod aan Pastoor dan maanden geleden al gedaan? Zowel AZ als Pastoor vegen hun straatje schoon.
Pastoor moet wel en AZ ook. Dit gezien de ontslagen die ze krijgen en geven (verbeek).

23 september 2014 om 11:07

2 maanden terug ging over Van Basten zijn problemen. Het daadwerkelijke terugtreden e.d. is van 1-2 weken geleden.

Zoals de meeste mensen hier heb ik het gevoel dat er aan AZ-kant fouten zijn gemaakt.
Maar laten we niet vergeten dat AZ volstrekt zonder schuld in deze ellende is gekomen door Van Basten.
Als je nieuwe hoofdtrainer eigenlijk al heel snel nadat hij is gestart aangeeft dat hij het niet aankan, ja dat is botte pech voor AZ
Ik heb een zwak voor Stewart, heeft het helemaal niet slecht gedaan de afgelopen jaren. Ik heb een keer een mail gestuurd en keurig persoonlijk antwoord gekregen.
Deze kwestie was razendmoeilijk te managen en ja, hij had dat wat beter kunnen doen.

Aan de andere kant viel me gisteravond op toen ik Studio Voetbal zat te kijken, dat ik me stoorde aan Pastoor. Terwijl ik die vroeger helemaal niet vervelend vond overkomen ofzo. Ik heb niks tegen hem.
Maar gisteren vond ik hem in zijn reacties niet sympathiek en sterk overkomen en kon ik me zomaar precies voorstellen hoe het is misgegaan met hem en AZ. De chemie was gewoon niet goed.

Gisteravond ontkende Pastoor overigens niet dat Van Basten hem ook verwijten maakt. Voor mij was het duidelijk dat V. Basten zich ook -op enig moment- heeft gestoord aan Pastoor.

22 september 2014 om 15:05

Dus omdat van Basten hart problemen heeft is het zijn schuld ?

22 september 2014 om 23:52

Wat ik schrijf is dat de hele ellende is begonnen niet omdat AZ iets raars deed, maar omdat Van Basten ziek werd. Dat zeg ik om duidelijk te maken dat AZ ook dingen is overkomen, buiten de schuld van Az.
Ik vind overigens wel dat je je kunt afvragen of Van Basten wel een contract had moeten tekenen als het al zo snel na zijn aanstelling misgaat. Inmiddels is nameijk duidelijk dat het niet alleen lag aan het overlijden van zijn vader, maar veel meer aan de druk en stress die het trainersvak met zich meebrengt. Die stress en druk had Marco al langer ervaren, bij het NL-elftal, Ajax en H'veen. Hij wist dus waar hij aan begon. Zie ook de reactie van Basenparen hieronder

23 september 2014 om 05:55

Soms openbaren die dingen zich spontaan, mensen vallen plots dood neer, krijgen plots een hartaanval etc. In zijn periode bij Heerenveen had ie denk ik meer stress dan in de korte periode bij AZ. Tenzij AZ ook nog eens een enorm wespennest is.

Ik vind het tekort door de bocht, de suggestie wordt nu gewekt dat ie aan het simuleren is en ik weiger te geloven dat dat zo is. Van Basten is een eigenwijze sodemieter, die levert nog eerder z'n contract in dan dat hij zijn tijd uitzit.

Ik begin te neigen naar Pastoors waarheid. Vind hem pedant, maar kijkt wel frisser de wereld in dan Stewart. Ze hebben hem wel degelijk beticht van lekken en ik vind dat je Pastoor moet beoordelen op wat hij naar buiten toe communiceert. Hij heeft naar buiten toe altijd netjes gedaan en is terughoudend geweest over zijn ambities. Heeft zeker niet bijgedragen aan de gekte die is ontstaan.

Ik hoop dat Pastoor een passende tegemoetkoming krijgt. Ik vind niet dat hij dit heeft verdiend.

22 september 2014 om 15:07

Stewart heeft wel vaker de verantwoordelijkheid gehad voor kwestie die hem ofwel in zijn ziel, integriteit, menselijkheid blablablabla hebben geraakt. Het is nooit Ernie zelf.

Na 'Aad De Mos afkoopsom' hebben we nu ook 'AZ afkoopsom' (Verbeek/Pastoor) Zijn er nog vacatures?
Makkelijk geld verdienen daar :-)

Ik blijf het vreemd verhaal vinden en snap eigenlijk van alle partijen niet waarom het gelopen is zoals het is gelopen. Het begint al met de aanstelling van van Basten. Hoe kan het dat hij op 1 juni begint als trainer van AZ en een maand later heeft hij opeens last van hartkloppingen dusdanig ernstig dat hij eigenlijk al wil stoppen? Kan me niet voorstellen dat in dat ene maanden ineens deze problemen naar voren komen. Dat was dus al/bekend bij van Basten. Is dat besproken bij de contractonderhandelingen? En wat is toen afgesproken.
Ik begrijp ook niet waarom Pastoor als assistent komt. Iedereen weet dat hij hoofdtrainer van AZ wil worden. Dan haal je hem als assistent, van Basten delegeerde graag en is blijkbaar niet het type dat makkelijk de rol is hoofdtrainer, dus eindverantwoordelijke naar zich toetrekt. Dat is toch vragen om problemen. Ik vraag me echt af wie Pastoor heeft binnengehaald.
Daarnaast begrijp ik niet wat het belang is van Pastoor om te lekken of om denigrerende opmerkingen te maken richting van Basten. Pastoor lijkt me een goede trainer, al vind ik hem in deze kwestie niet echt sympathiek overkomen. Maar waarom lekken dan wel denigrerende opmerkingen maken richting van Basten. Als van Basten al na een maand aangeeft te willen stoppen als hoofdtrainer is dat als assistent die aast op de baan als hoofdcoach toch ideaal. Van Basten wil zelf stoppen. Het enige wat hij had hoeven doen is medeleven tonen en aangeven dat mocht het zover komen hij een hoofd trainerschap wil overwegen. Dan had hij nu toch zijn gewenste hoofd trainerschap gehad. En waarom natrappen naar een of ander. Ofwel van Basten ofwel Stewart heeft hem binnen gehaald. Zo toch stom zijn een van hen af te vallen. Ik snap het niet. Echt een heel vreemd verhaal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren