Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Demouge moet rugnummer afstaan aan supporters van Roda JC

Laatste update:
/

Frank Demouge moet het rugnummer waarmee hij dit seizoen speelde, nummer 12, afstaan aan de supporters van Roda JC. De spits gaat verder met nummer 15 op het shirt, want nummer 12 behoort vanaf heden toe aan de achterban van de Kerkraadse club. Dat meldt de Limburgse regionale zender L1 vrijdag.

Demouge is net begonnen aan zijn derde seizoen in het Parkstad Limburg Stadion, maar zal zaterdag tegen Jong Ajax niet met nummer 12 op het tenue spelen. De fans van Roda JC zijn vanaf heden ‘de twaalfde man’ en dus wordt het rugnummer 12 voorlopig niet meer uitgedeeld aan een speler in de selectie.

Roda JC is niet de enige club die besluit rugnummer 12 met pensioen te laten gaan. Bij Feyenoord wordt het nummer al jarenlang niet meer vergeven, als ode aan het trouwe Legioen. PEC Zwolle heeft daar ook voor gekozen.

Meer clubs zouden het voorbeeld van Roda JC moeten volgen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo iets doe je wanneer het nummer onbezet is, je 'pakt' niet iemand zijn nummer af!

19 september 2014 om 11:09

Waarom niet? Het is maar een nummer.

19 september 2014 om 11:34

Als het 'maar' een nummer is heeft het publiek er ook niks aan.
Ik kan me wel vinden in Leekos' opmerking.
Ze hadden ook kunnen wachten tot Demouge weg/gestopt was.

19 september 2014 om 12:17

Tja, zo denk ik er ook over! Alsof het publiek er wat aan heeft. Maar goed, ieder zo zijn ding .

19 september 2014 om 13:31

Ik vind het sowieso een beetje 'na-aperij' om dit als Roda zijnde te doen.

Dat Feyenoord dit doet dat snap ik gezien de onvoorwaardelijke steun van het legioen. Daar staan ze ook om bekend. Maar clubs als Zwolle en Roda? Nee, ik kan nou niet zeggen dat daar het publiek écht als 12de man fungeert..

19 september 2014 om 22:52

En die zwakbegaafde poll dan? Alsof roda daarmee kwam. Zwak hoor VZ.

20 september 2014 om 00:24

Oh nee? Elke wedstrijd weer meer dan 10.000 man. Elk uitvak tot nu toe uitverkocht en zelfs in de thuisvakken veel Roda-fans. Ik ben met je eens dat het niet veel waarde heeft, die nummer 12. Maar de roda-aanhang is wel onafhankelijk. Kunnen genoeg clubs een voorbeeld aan nemen! Voor jong ajax thuis ook weer 12.000 toeschouwers. Dat is bijzonder veel voor tegen een 'jong' team.

20 september 2014 om 07:17

Echt wel! In de jupiler league nu en nogsteeds 13.000 man in t stadion! Misschien hoor je het niet als normale eredivisie volger; maar echte Koempels weten hoe het is!

19 september 2014 om 12:44

Veel spelers hechten niet eens zoveel waarde aan een nummer. Dit zal gewoon in overleg zijn geweest met Demouge zelf en als die aangeeft het geen probleem te vinden, waarom zou er dan een probleem van gemaakt moeten worden?

19 september 2014 om 12:59

Veel spelers hechten zeker wel waarde aan een nummer.

20 september 2014 om 07:18

Er zijn ook uitzonderingen...

20 september 2014 om 12:04

Veel spelers hechten waarde aan ren nummer als 10, als Demouge zijn nummer wilde behouden dan was dat waarschijnlijk geen ptobleem geweest.

19 september 2014 om 14:50

Het is natuurlijk vooral heel vervelend voor al die mensen die zojuist een shirt van Demouge met rugnummer 12 hebben gekocht.
Misschien is het wel een marketingtruc van Roda om nogmaals Demouge shirtjes te kunnen verkopen?!

20 september 2014 om 00:26

Hahahaha, welke idioot gaat er nou een tweede shirt van demouge kopen omdat hij de week ervoor eentje met nummer 12 heeft gekocht. Ik kan je garanderen dat de shirts van demouge niet als warme broodjes over de toonbank rollen. Ik zie dit eigenlijk niemand doen, een tweede shirt kopen door het nieuwe rugnummer, en anders maximaal 3 mensen. Wat een marketingtruc, 150,-€ winst! Man man man, ga vissen. Marketingtruc, leuk gevonden, maar slaat werkelijk nergens op.

Origineel. :-)

Kan dat trouwens zomaar, rugnummers wisselen tijdens het seizoen?

19 september 2014 om 11:19

Volgens mij alleen als het nieuwe nummer nog niet in gebruik is

19 september 2014 om 12:59

Inderdaad, beetje triest. Ik dacht ook meteen aan Feyenoord. Beetje nageaapt. Leuk gebaar, maar totaal niet origineel.

19 september 2014 om 14:02

Alsof Feyenoord de eerste was..

19 september 2014 om 16:39

@new trafford

Zeg ik dat Feyenoord de eerste was? ;-) Ik vind t alleen niet zo origineel dat ze nummer 12 pakken.

19 september 2014 om 16:45

Eerste of laatste, op mij komt het nogal triest over, poging om op een simpele manier wat simpele zieltjes te winnen, zeker bij Roda waar het publiek zich lang niet altijd even positief heeft opgesteld vorig seizoen.

20 september 2014 om 00:28

Jij moet je eens wat meer verdiepen of anders gewoon je snater houden. 10.000 toeschouwers iedere wedstrijd in die bierleague. En uitvak ook altijd vol, dus je lult maar wat

20 september 2014 om 01:17

Origineel, dus wie doen ze na dan? Inderdaad, Feyenoord. En ik deel even mee dat zij niet de eerste waren. Bayern, Psg, Lazio en veel meer clubs waren eerder.

Wat een gelul. Die rugnummers boeien echt helemaal niks behalve dat de scheids een nummertje kan invullen na het geven van een kaart. Bij mijn eigen voetbalteam ben ik altijd weer enorm verbaasd om de strijd die om bepaalde nummers gevoerd wordt, mij interesseert dat helemaal niks.

19 september 2014 om 11:11

QR codes achterop het shirt. Scheids een scanner gelijk alles digitaal, dan hoeft de stagiair bij de Knvb dit ook niet meer vanaf het wedstrijdformulier over te typen:-).

19 september 2014 om 11:30

Dat vind ik eigenlijk nog niet eens zo een heel gek idee! Het gebeurt wel eens dat spelers na een tweede gele kaart mogen blijven staan bijvoorbeeld, omdat de scheidsrechter het gewoon niet door heeft. Gebeurde een tijdje geleden nog met een aanvaller van Villarreal.

19 september 2014 om 11:21

Rugnummers zeggen zeker wat. Nummer 10 wordt bijvoorbeeld vaak aan de beste speler gegeven, nummer 9 aan de spits en 5 aan een verdediger.

19 september 2014 om 11:28

10 is voor de 10, over het algemeen zegt een nummer wat over de positie (in de basis iig). Zo weet iedereen waar een 10, een 9, een 8 en een 6 staan. Ook bij de verschillende systemen.

19 september 2014 om 13:06

De beste spelers spelen gewoon met de nummers 1 tot en met 11. Kroos, Ranaldo, Modric, Benzema, James en Bale spelen ook met 6-11. Busquets, Xavi, Pedro, Iniesta, Suarez Messi en Neymar spelen met 5-11. Het is status, rangorde en kwaliteit. Alleen de legendarische spelers dragen bepaalde nummers. Bij United en Liverpool de nummer 7 met oa. Ronaldo, Beckham en Dalglish

19 september 2014 om 12:15

Ik vind dat ook echt apart. Iedereen die altijd een moord doet, om met nummer 10 of 9 te spelen.

Ik speel zelf al jaren met 17, maar al zou ik met 36 spelen, zou ik het ook prima vinden ^^.

19 september 2014 om 22:47

Ik speel altijd met nummer 20, dat shirt valt lekker ruim. Zijn er een aantal die een vast nummer willen, de rest doet dan niet moeilijk en pakt elke week n ander. Heel vervelend als een scheids per se wil dat de rugnummers op het wedstrijdformulier komen (we zetten ze er in eerste instantie nooit op, moet ie maar aangeven).

En PSV heeft precies hetzelfde..

19 september 2014 om 11:33

Ik dacht dat PSV nummer twaalf voor eeuwig aan Lucius had gegeven... OT: Beetje een loos gebaar omdat middenin een seizoen ineens te doen, zou er als supporter niet al te veel waarde aan hechten.

Ik vind het een mooi gebaar vanuit de club naar de supporters. In overleg met de speler die nummer 12 draagt hoeft dat geen enkel probleem te zijn.

Mooi voor de Roda JC supporters, I guess? Persoonlijk vind ik de symboliek van rugnummer 12 complete onzin, maar als zij zich nu meer serieus genomen voelen is goed nieuws voor hen.

Zo kan je elk rugnummer wel weg gaan geven met een romantische gedachte. Ronaldo krijgt bijvoorbeeld na afgelopen jaar #1, omdat hij de beste vd wereld was.
Krijgt Afonso Alves #7, omdat hij in de zevende speelronde 7 goals maakte..

Ik vind het persoonlijk een beetje onzin, en een soort warmmaker voor de fans van Roda nu ze in de Jupiler League actief zijn.

19 september 2014 om 11:57

En dan moet Isco24 voor altijd rugnummer 24 hebben omdat het in zijn naam staat

On:
Beetje een vreemd gebaar, zo midden in het seizoen. Maar als de supporters erdoor geprikkeld raken, moet je het zeker doen, want die zijn nog altijd het belangrijkst!

Dat Feyenoord dat doet, oke. Maar een club als Roda of Zwolle hoeft dat echt niet te doen haha. Lachertje. Straks gaan Az en Rkc dat zelfs doen, dan wordt het helemaal mooi.

19 september 2014 om 11:32

Heeft Feyenoord hier het alleenrecht op dan? Zijn Zolle en Roda te klein om dat te doen? Tradities moeten ergens beginnen, laat ze gewoon lekker doen dan!

19 september 2014 om 12:08

Ja want er is zo'n groot verschil tussen de supporters? Feyenoord heeft er wat meer, maar dan heb je het verschil ook wel te pakken.

19 september 2014 om 12:41

@jtw:
Wat jij zegt slaat echt helemaal nergens op. De enige logische verklaring is dat je zinloos loopt te provoceren.

Voetbalzone straalt weer voetbalkennis uit met die laatste alinea. De enige eigen toevoeging aan het artikel en dan met Feyenoord op de proppen komen. 'en oja, Zwolle ook trouwens'. Volgens mij speelt half betaald voetbal Nederland zonder nummer 12. Zou pas interessant zijn om die lijst compleet te maken, te beginnen met PSV en Vitesse. Welke clubs nog meer?

wederom een mooie geste van Roda. Na de benoeming de west tribune tot koempel tribune. Roda leeft

Je mag maar een nieuw Roda shirt van Demouge gekocht hebben....Al kan ik me niet voorstellen dat iemand daar veel belangstelling voor zou hebben. Vind het wel mooi dat Roda dit doet. Bovendien is 12 niet zo'n populair nummer als bijvoorbeels 10 is, dus veel problemen zal Frank er niet mee hebben

T een mooi gebaar, maar t lijkt me overbodig. Roda voelt voor mij niet aan als een club dat extra punten pakt door het publiek

19 september 2014 om 11:24

Wrong. Praat maar eens met de clubs die nu in ons stadion spreken...! @ palesky

het is een gebaar.

Wat een onzin!
Een twaalfde man creeer je niet kunstmatig!
Een twaalfde man ontstaat in een stadion!!!

19 september 2014 om 11:52

Als die 12e man er al is kan je hem als club toch ook belonen..

19 september 2014 om 12:10

precies en die twaalde man wordt nu beloond!

dat is pech, rugnummer weg.
ik hoop dat er geen supporters zijn die een Roda JC shirt hebben gekocht met Demouge 12. Die hebben dan nu een oud shirt. als dat wel gebeurd is vind ik dat die supporters een nieuwe mogen maarja, ik ben niet de aangewezen persoon om daarover te bepalen. maar wel een leuke actie verder, elke club met een goede achterban moet dit doen vind ik

Deze actie is zo vergroeid met Feyenoord dat ik het eerder heel zielig dan waardevol vindt. Treurige wannabe actie.

19 september 2014 om 11:36

Haha wat een flutactie weer en zeeeer gemaakt van onze Duitse vrienden.

19 september 2014 om 12:02

Volgens mij weet je niet eens waar Kerkrade ligt met die opmerking , Limburg hoort nog altijd bij Nederland
Of is het jaloezie , Limburg is een van de mooiste plekken in NL met een rijke historie en mooie cultuur

19 september 2014 om 12:41

O, dus omdat Feyenoord dit eens eerder gedaan heeft, is het dom als andere clubs het ook doen? Ga toch weg man. Roda spreekt gewoon waardering uit voor de fans die ondanks de degradatie nog altijd met tien tot elfduizend man op de tribune zitten, tegen MVV zelf meer dan 14000. Ik snap zelf echt niet waarom sommige mensen hierover zeiken.

20 september 2014 om 02:06

Het publiek is nu eenmaal een twaalfde man, of hoort dat te zijn.
Dat Feyenoord dit blijkbaar al gedaan heeft, wist het niet eens, staat los van Roda.

Roda is uitermate tevreden met de onverwacht vele steun van de achterban na de degradatie.
Inmiddels is de West-Side omgedoopt tot Koempel-Side en nu het initiatief met rugnummer 12.
Ze zijn dankbaar voor de steun en willen iets terug doen voor de fans. Waardoor je ook nog meer binding krijgt onderling.

Jij mag dit een treurige wannabe actie vinden.
Ik vind het diep triest dat je alleen maar eenzijdig de link met Feyenoord legt en verder blijkbaar niet kunt nadenken over de achtergrond.

Dus ik vind jou reactie maar enorm zielig.

Als je een statement wilt maken dan geef je de supporters nummer 1

Zou mijn club AZ ook moeten doen, dan is ons publiek tenminste fanatieker bij elke wedstrijd. Vind het soms maar tegenvallen

tja beetje onzin om dan dat nummer af te pakken. bij NEC is twaalf ook voor het publiek maar dat is niet van een shirt afgeplukt...

19 september 2014 om 11:56

Haha idd, ze hadden t ook t jaar erop kunnen doen, zn contract liep toch af...

20 september 2014 om 19:44

precies, ik vind het ook niet echt een meerwaarde ofzo. ook al is het al best wel wat jaren al zo bij Nec.

Bij vitesse ook sinds 3 jaar.. zo speciaal is dat niet..

Wat een onzin om zomaar nummer 12 aan het publiek te geven. Daarvoor moet je dan toch ook wel een speciaal publiek hebben, in mijn ogen heeft alleen Feyenoord dat recht momenteel.

19 september 2014 om 12:50

Typisch die reacties.. na vorig seizoen: Roda hoort niet in de eredivisie thuis. Bla bla bla. Zelfs in de jupiler league komen gemiddeld meer dan 10.000 man. Uit hebben ze ook heel veel fans die volgen. De meeste seizoenskaarthouders. Zelfs meer als een aantal eredivisieclubs. De fans tonen aan dat zij trouw zijn en ook in mindere tijden achter hun club staan. Misschien moeten die mensen hun oogkleppen eens afzetten en toch maar eerlijk toegeven dat Roda een trouwe achterban heeft.

20 september 2014 om 02:13

Hebben ze ook en daarom al 2 bedankjes namens Roda zelf.
Men had helemaal niet verwacht dat grote aantallen supporters zouden blijven komen.
Zowel thuis alsook uit.

Hoe dat hier verder door Henk en Ingrid uitgelegd wordt heb ik maling aan.
Ik ben blij dat er sprake van erkenning en waardering is na de roerige tijden die we allen meemaken.

Makkelijk scoren hier daar krijgen ze een tien voor maar de meesten zijn nog niet capabel om zich te verdiepen in het e.e.a.

Dus gaan alle supporters nu met rugnummer 12 het stadion in? Of gaan ze hun harde kern La12 noemen zoals Boca juniors? Als dat gebeurt had Demouge toch ook gewoon alsnog met 12 achterop zijn shirt kunnen spelen.. wat een bullshit.

Roda geeft gewoon rugnummer 12 aan de supporters als blijk van waardering voor de opkomst en steun na de degradatie. In de Eredivisie zaten er gemiddeld zo'n 13000 mensen op de tribune. Hier in de Jupiler League zijn er nog altijd tegen de 11000 mensen (tegen MVV zelfs rond de 14500) en de sfeer is uitstekend. Het vegreven van het rugnummer zal echt buiten de kennis van Demouge om zijn gebeurt hoor. Als hij het prima vind, waarom moet het dan een probleem zijn? Waar sommige mensen over zeiken...

19 september 2014 om 13:01

Er is geen probleem, maar waarom kan Demouge niet gewoon met dat nummer blijven spelen?

Leuk!
Bertje onzinnig alleen!

Wat een onzinnig iets. De eerste keer dat het door een club gedaan werd, was het misschien een origineel gebaar, maar nu is het gewoon weinigzeggend en afgekeken. Zouden de supporters hier echt oprecht blij mee zijn?

Ze hadden Demouge beter naar het tweede elftal terug kunnen zetten. Daar koop je pas iets voor als Roda-supporter.

In de kuip heeft het publiek nummer 13 gekregen, nummer 12 is namelijk altijd gereserveerd voor de scheidsrechter. Ha, wat een goeie.

20 september 2014 om 00:37

Het is dat ik geen duimpje kan geven via de telefoon. Anders had ik het zeker gedaan, haha. Altijd dat thuisfluit gedoe in die kuip word ik ook kotsziek van.

Mooi gebaar van de clubleiding, samen met het vernoemen van de Westtribune naar de Koempeltribune. Buiten het feit dat het stadion, zeker voor Jupiler League begrippen, buitengewoon gevuld is, is de opkomst bij uitwedstrijden de laatste tijd ook immens hoog. Aangezien het Frank Demouge een rotzorg zou zijn met welk nummer hij speelt, vind ik dit een mooie beslissing. En ondanks dat Roda JC niet de eerste club is die dit heeft bedacht (Feijenoord ook niet trouwens, om iedereen maar even uit die waan te halen), is het gebaar er niet minder om.

Verder snap ik niet waarom supporters van andere clubs commentaar moeten hebben op de beslissingen van Roda richting de supporters?

20 september 2014 om 02:17

Waarschijnlijk omdat ze het leuk vinden andere clubs af te zeiken welke niet in hun straatje passen.
Lekker de popi jopi uithangen want we weten het allemaal beter.

Ze doen maar, zielig volk.
Ik vind het een tweede mooie gebaar van Roda naar haar achterban.

Tegen Jong-Ajax ook al over de 10.000 kaarten verkocht, mooi toch.

Haha wat een gezeur hier, het is gewoon een gebaar van het bestuur naar de supporters als dank voor de hoge opkomst in de JL. En nummertje afpakken van Demouge? Op de eerste plaats zie ik hem niet als iemand die er veel waarde aan hecht, ten tweede zal dit gewoon in overleg gebeurd kunnen zijn, en mocht hij het er niet mee eens is, dan laat dit duidelijk blijken dat de Supporters belangrijker zijn dan 1 speler die perse een nummer wilt spelen.

Maarja, de reacties die hier en daar staan komen dan ook vooral van mensen die net als de grote menigte zich nogal graag negatief uitlaat want dat is ook zo veel makkelijker dan gewoon iets positiefs te zeggen.

en oooeeh je zou maar een oud shirt hebben, elk shirt is oud na een paar maanden..heel erg zeg.

De club is ontroerd door wat zij zelf niet voor mogelijk hadden gehouden...na de degradatie leeft Roda als nooit tevoren. Thuis komen er tot nu toe gemiddeld 12.000 mensen en dat is niet veel minder dan in de eredivisie. Omdat wij een veel sympathiekere ploeg hebben nu met minder broodvoetballers en sukkels als Nemeth, Letschert, Kali en huilie huilie Fledderus...wat is dat een matige voetballer zeg zijn vertrokken en daarvoor in de plaats een fris en gretig elftal staat is er ook nog eens veel meer sfeer.
Roda zal sterker terugkomen uit deze tegenslag. De club doet iets terug voor al die fans die vorig jaar moesten afdalen maar die er nu weer achter zijn gaan staan.

20 september 2014 om 02:23

Mooi omschreven die ontroering! Daarmee sla je wat mij betreft de spijker op z'n kop.
Het elftal toont nu ook veel meer koempelgehalte en dat slaat over op het publiek. Vandaar dat automatisch de sfeer beter wordt. We verwachten geen paradepaardjes in Kerkrade, zolang er als ploeg maar gevochten wordt zijn we al tevreden. Dit hebben we de afgelopen jaren toch hoofdzakelijk moeten missen met de degradatie als gevolg.

Tijd voor wederopbouw en er worden i.i.g. stappen in de juiste richting gezet.

21 september 2014 om 08:19

Je vergeet vooral 'Donald' erbij te zetten

Sowieso beetje nonsens om de supporters een nummer toe te kennen. Als supporter voel je je altijd wel de twaalfde man dus imo beetje nutteloos dit gedoe. Als het nou om een speler gaat die een speciale rol heeft gespeeld voor de club zoals Cruijff bij Ajax, Theo Bos voor Vitesse en in mindere mate, maar door een tragische gebeurtenis, Di Tomasso bij Utrecht dan kan ik daar volledig inkomen om dat nummer niet meer te gebruiken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren