Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: 'Voor zover wij weten is Mink nog gewoon speler van Ajax'

Laatste update:
/

Mink Peeters claimt een contractuele overeenkomst met Real Madrid te hebben getekend. De zestienjarige aanvaller van Ajax maakt donderdagavond op Instagram bekend dat hij ‘officieel speler van Real Madrid’ is. Peeters publiceert een foto met het tenue van de Spaanse topclub. “Een droom die uitkomt!”, benadrukt de aanvaller.

“Superblij met deze kans en ga mijn droom waarmaken”, benadrukt Peeters. Bij Ajax hield men reeds rekening met een zomers vertrek van de aanvaller. Real Madrid had concrete interesse in Peeters, maar de afhandeling van de transfer van de Nederlands jeugdinternational duurde langer dan verwacht. Nu verzekert Peeters dat hij zich Merengue mag noemen.

Peeters ging in 2012 van PSV naar Ajax, waar hij voor Ajax C1, B2 en B1 uitkwam. De prestaties van de aanvaller bleven ook over de landsgrenzen niet onopgemerkt. Real Madrid komt als winnaar uit de strijd en voegt de Nederlander toe aan zijn cantera. Ajax raakte ook Javairo Dilrosun (Manchester City) en Timothy Fosu-Mensah (Manchester United) al kwijt.

Update 12 september 12.50 uur - 'Voor zover wij weten is Mink nog gewoon speler van Ajax'
Mink Peeters poseerde al met een shirt van Real Madrid, maar de Spaanse topclub heeft nog geen akkoord bereikt met Ajax. "We weten wel dat er wat speelt, maar we hebben nog geen telefoontje gehad uit Madrid. Voor zover wij weten is Mink nog gewoon speler van Ajax", reageert een woordvoerder van de Amsterdamse club tegenover het Algemeen Dagblad op de vermeende transfer.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nu zijn er vast mensen die het onverstandig vinden, maar Real klopt maar een keer aan en dan zeg je gewoon ja. Ook voor de moraalridders hier op VZ

12 september 2014 om 00:06

Dacht even dat het om El Ghazi ging. Maar goed, gun de knul het alle beste.. Ken hem verder niet. Hij kan prima beginnen bij Real Madrid Castilla en daar z'n plek proberen te veroveren.

12 september 2014 om 00:10

Dacht ik ook haha. El Ghazi wacht nog wel een aantal jaren. Moet zeggen dat hij qua speelstijl daar wel past.

12 september 2014 om 00:48

Pec038, deze jongen begint gewoon in de jeugd en Castilla is toch nog iets te hoog. Verder ben ik het niet zo eens met de term toptalent, aangezien er naar mijn ogen in die leeftijd spelers zijn die wel wat beter zijn dan Peeters. Dat wil echter niet zeggen dat ie t niet zou kunnen maken bij Ajax.

12 september 2014 om 02:23

Castilla? Daar begint hij echt niet. Die spelen in de segunda division. Hij zal vast in de juvenil a beginnen. Zegmaar de A1 van hier. Ben benieuwd.

12 september 2014 om 02:50

Zijn gedegradeerd dus ook geen segunda division, nog lager.

12 september 2014 om 03:45

Hoe kan je dat dan denken? Transferperiode is gesloten.

12 september 2014 om 07:00

Wie was die Nederlander ook alweer die een aantal jaren geleden bij Madrid Castilla speelde? Hoor je ook niks meer van.

12 september 2014 om 07:23

@ Murica

Van deze jongen ga je ook weinig meer horen. Hij word beschreven als een top talent net zoals Dilrosun maar dit waren absoluut niet de uitblinkers van hun teams of wat dan ook. Ze speelden mee maar daar is ook veel mee gezegd. Zelf betwijfel ik of Peeters uberhaupt het niveau zou hebben gehad om ooit door te kunnen breken.

Fosu-Mensah is wel daadwerkelijk een (heel) groot verlies voor de Ajax opleiding. Dat was echt een hele leuke voetballer om naar te kijken en die was ook 1 van de betere van zijn lichting. In tegenstelling to Dilrosun en Peeters had ik bij Mensah wel het idee dat hij flinke stappen kon zetten richting het 1ste van Ajax.

AL met al is dit ingecalculeerd. You win some, you lose some.

12 september 2014 om 09:39

Dan is het alleen maar logisch dat deze jongens en hun omgeving nu die kans pakken en lekker wat kunnen verdienen en wie weet!? misschien bloeien ze ineens op als ze daar zijn. Als je toch geen "top talent" bent, dan is zou ik ook liever nu cashen en laten we eerlijk zijn, Real Madrid op je CV staat gewoon goed en je kan daarna altijd wel ergens anders aan de slag met dat soort clubs op je CV.

12 september 2014 om 10:31

@ Digennaro

Ik kan er ook helemaal niet om treuren. Dit is gewoon hoe het gaat in de voetbalwereld en financieel kan je het nooit van die clubs winnen. Als Ajax zijnde moet je zo een aantrekkelijk mogelijke niet financiële situatie creeeren en op basis daarvan mensen proberen te overtuigen om te blijven.

Als mensen ondanks het sportieve plaatje met een leuke compensatie alsnog willen kiezen voor het buitenland. Dan is dat hun goed recht, vriendelijk de hand schudden en succes wensen.

Zo vertrek Mensah, Peeters en Dilrosun naar het buitenland.
Zo komen El Ghazi, Muric, Fisscher, Andersen etc weer naar Ajax toe.

12 september 2014 om 11:09

Jeffrey Hoogervorst. Heeft 1 minuut voor Castilla gespeeld en is daarna naar Barca B gegaan. Speelt nu bij Real Aviles.

12 september 2014 om 11:38

Hij gaat U19 spelen,

12 september 2014 om 00:24

Ben ik een moraalridder als ik zeg dat ik het een beetje dom van zo'n jongen vindt? Bij clubs als Real krijgen dat soort jongens nooit een kans (hoeveel jeugd staat er in hun basiself?), die komen via Real B bij een Zaragoza oid terecht en dan ben je verder van huis dan bij een Ajax. Als het mijn zoon was had ik hem aangeraden om lekker bij Ajax te blijven, daar is de route naar het eerste (en daarna wie weet) toch een stuk korter.

12 september 2014 om 00:37

Misschien wilt die pa wel gewoon meer geld zien, it's all about the money.

12 september 2014 om 00:41

Nee, jeugd krijgt altijd kans als jeugd daadwerkelijk iets toevoegt. Het risico die dit soort jongens lopen is niet of hun club jeugd gebruikt of niet maar of ze dat immense niveau daadwerkelijk in korte tijd kunnen halen waar die clubs naar streven. In dit geval Real Madrid. Er hoeft maar dit te gebeuren en je rolt van de piramide af(ik zie het niveau Real als top van de piramide). Het is lastig om dat niveau te bereiken, nog lastiger om dat niveau vast te houden maar het is zo makkelijk om van de top af te pleuren.

12 september 2014 om 00:45

Veel van dat soort talenten hebben een mentaliteit van "alles of niets" maar toch moet je zo'n knul het beste wensen. Ik denk als je bij ploegen eindigt als Zaragoza dan zou je in Nederland uiteindelijk ook eindigen bij een NEC of NAC.

12 september 2014 om 00:53

Nee, dat vindt ik iets te makkelijk. Als je in het eerste van Ajax (of Psv, of Feyenoord) speelt dan krijg je speeltijd op een redelijk niveau, waardoor je jezelf beter kan ontwikkelen dan bij Real C.

12 september 2014 om 03:47

NEC of NAC of Pec?

Of is dat je club niet...

12 september 2014 om 03:52

@totalfootballf

Hahaha scherp

12 september 2014 om 04:03

en dat op dit tijdstip Mvdijk

Jij ook weltrusten haha

12 september 2014 om 07:27

Royston Drenthe.

12 september 2014 om 08:39

Fantastische vader als je over de rug van je zoon geld wil verdienen!

12 september 2014 om 11:49

Vriend wtf is dit voor n antwoord. Waarom zou die vader alleen maar over het geld denken? Echt n dom antwoord

12 september 2014 om 00:29

Je kan wel ja zeggen, maar het duidt wel een beetje op korte termijn denken en/of zelfoverschatting vind ik.

Zie eerst maar eens te slagen bij Ajax (daar vallen de meesten sowieso al af voor ze het eerste halen), voordat je jezelf goed genoeg acht voor Real Madrid.

Als je goed genoeg bent dan is het financieel niet eens zo aantrekkelijk om vroeg over te stappen. Beter maak je rond je 23/24 een grote transfer, dan maak je ook direct een mooie klapper.

12 september 2014 om 00:55

Hij krijgt een betere opleiding dan in nl,en als hij t niet red gaat hij daarna naar of top eredivisie of subtop Spanje dus het is altijd mooi om zo'n zet te doen Madrid is mooie stad,lekkere temperatuur dus snap t net als dat spelers bij Feyenoord vertrekken alleen Engeland tja die gaan minder goed om met talent,in Spanje werken ze nog met satelliet clubs tenminste.

12 september 2014 om 01:38

Doe even research waar de talenten van Real Madrid Castilla na hun opleiding terecht komen. Reageer daarna nog een keer gebaseerd op feiten.

12 september 2014 om 03:52

Betere opleiding? Waarop baseer je dat?
Overigens heeft Ajax ook een satellietclub...cape Town.

12 september 2014 om 09:20

Een betere opleiding dan bij Ajax hahaha. Dream on boy. Ajax pompt ook letterlijk meer geld in de opleiding dan Real en heeft veel meer en grotere voetballers voort gebracht dan de jeugd van Real.

12 september 2014 om 11:01

Ok jullie wilden onderzoek,spelers als Mata,Raul,Lopez,Cassillas,Adam,Bravo,Bueno,Soldado,Alonso en dat zijn de actieve spelers en dan is er nog een waslijst want jullie zullen wel met spelers als Zlatan aankomen maar dan kan je Isco en Varane ook bij Real noemen of een Moriëntes dus ja ik durf te zeggen dat de opleiding van Real beter is.

12 september 2014 om 11:04

Elninoo lijst staat hier onder en gewoon op te zoeken feiten liegen niet zoals je ziet.

12 september 2014 om 11:18

Bueno? Alberto Bueno, die op zijn 26e bij Vallecano speelt? Goed voorbeeld, hoor. En bedoel je Xabi Alonso? Die kwam van Sociedad via Liverpool. Soldado wordt uitgelachen bij Tottenham, Mata gaat bij United minder spelen dan Blind dit seizoen en Lopez (diego?) is afgeserveerd.

Dus nee, onzin.

12 september 2014 om 11:20

En nu jij waar zitten alle zelf opgeleide Nederlandse spelers van ajax? Zijn er stuk of 6(Real heeft ook nog wat buitenlanders nl Eto'o dus denk dat als je uit jeugd Real komt en je speelt rest van je leven gewoon primiera div is je carrière toch geslaagd?) Hier kom je terecht bij RKC,als je t niet bij ajax eed, nou ik zou t wel weten

12 september 2014 om 11:21

Speel toch liever bij allecante dan bij rkc

12 september 2014 om 11:28

Canzares,Guti betere voorbeelden ach punt is dat je gewoon in Spanje heerlijk in pd speelt en niet hier. Real is de opleiding van Spanje samen met clubs als Barça,sociedad en bilbao jullie doen er erg denigrerend over terwijl er gewoon veel toppers uit komen en sla Spanje wat hoger aan dan eredivisie dus er slagen er daar meer dus betere opleiding.

12 september 2014 om 14:09

Blind bij United, Van der Wiel bij Psg, De Jong bij Milan, Sneijder bij Gala na Inter en Real, Van der Vaart bij HSV na Real en Tottenham, Anita en Siem de Jong in Newcastle, Stekelenburg bij Monaco, ... Dat vind ik zelf wel mooiere clubs dan Rayo Vallecano, maar misschien is dat subjectief.

12 september 2014 om 15:22

Ja je noemt er 8 maar er zitten er dus ook van Real genoeg in top en jij noemt er 1 die bij vallecano zit das idd subjectief lol het gaat er om dat hij iig bij Vallecano zit ipv bij RKC dat je dat niet begrijpt,tja daar kan ik niks aan doen.

13 september 2014 om 09:50

Raul? Zullen we voor het gemak Kluivert, Rijkaard, Bergkamp en van Basten dan ook nog maar noemen want in leeftijd scheelt dat niet zo gek veel?

12 september 2014 om 00:45

Tja ajax is de laatste maanden al een aantal nederlandse jeugdspelers kwijtgeraakt. Ze halen nu veel jonge jongens uit het buitenland. Zal mij benieuwen hoe het eerste elftal er over een aantal jaar uit gaat zien. Vreemdelingen legioen

12 september 2014 om 00:57

Ik weet niet hoeveel salaris zo'n jongen dan al krijgt. Als dat veel is, kan ik de verleiding begrijpen. Zo niet, dan niet. Wordt je 1 van de 100 spelertjes. Ze doen maar wat bij Real, en hopen dat er van die 100 dan 1 of 2 lucky shots zitten. De kans is groot dat hij jaren op diverse reservebanken komt te zitten...welke speler die al heel jong wegging naar het buitenland is eigenlijk geslaagd?

12 september 2014 om 01:14

Het mooiste voorbeeld in natuurlijk Messi. Op twaalfjarige leeftijd uit Argentinië gehaald door Barca.

12 september 2014 om 01:24

Dat is inderdaad een mooi voorbeeld. Ik bedoelde eigenlijk een Nederlander...er zijn toch in de loop der jaren best wat Nederlandse jongeren vertrokken naar het buitenland, maar geen een lijkt het te redden. Hoewel ik voor Rekik nog wel een goede toekomst zie, maar uiteindelijk dan toch via Nederland.

12 september 2014 om 03:03

@pprins Robin van Persie.

12 september 2014 om 03:56

RvP ging op zn 21ste pas naar Arsenal dus is niet echt een goed voorbeeld...
We hebben het hier over tieners toch?

12 september 2014 om 08:16

Krul, maar das meteen de eerste en de laatste geweest.

12 september 2014 om 10:40

Christian Eriksen, Adnan Januzaj, Cesc Fabregas en Owen Hargreaves zijn goede voorbeelden (naast Messi natuurlijk), qua Nederlanders zou je misschien Tim Krul kunnen zeggen, hoewel die eigenlijk pas doorbrak toen zijn team op een lager niveau dan de Eredivisie speelde. Maar het blijven uitzonderingen, die jongens komen eigenlijk op een veel te jonge leeftijd in een hele vreemde omgeving terecht, in een soort talentenfabriek waar 99% van de 'producten' sowieso weggegooid wordt omdat de fans dure aankopen willen zien. Bovendien hebben de lokale talenten bijna altijd een soort voorkeurspositie, ook omdat het voor hun een minder grote verandering van omgeving is.

Ik denk dat de enige echte motivatie om het wel te doen het idee is dat ze bij een Ajax/psv/feyenoord ook zomaar kunnen falen, en dan hebben ze/hun ouders er helemaal niets aan verdient. Beetje safe spelen dus.

12 september 2014 om 10:42

Ake zie ik het ook nog wel redden. Maar dacht dat bij Ebicilio ook en kijk waar hij nu staat.

12 september 2014 om 11:13

Tsja, Eriksen had zich natuurlijk al wel bewezen bij Ajax en volgens mij Fabregas ook dacht ik bij Barcelona (b).. Ja maar ik vraag me echt af...zou zo'n 16 jarige waarvan ze bij Real er 100 hebben rondlopen nou zo veel verdienen...

Krul is inderdaad wel een goed voorbeeld, maar die kwam eigenlijk inderdaad via de 2e divisie.

12 september 2014 om 17:48

Hij bedoelde waarschijnlijk dat Eriksen als Deen doorgebroken is in Nederland. Is immers ook een speler die op jeugdige leeftijd naar het buitenland is gegaan.

12 september 2014 om 01:12

als persoon begrijp ik best dat je ja zeg! alleen moeten de ouders en zaakwaarnemer slimmer zijn! hoeveel van zulke jongens hebben het nou gered bij hun club? Niemand! spelers moeten wijzer zijn, ook als is het moeilijk dat er zo grote club komt. Deze spelers zien we over 5 jaar weer in de eredivisie en dan niet bij Ajax!

12 september 2014 om 17:49

Misschien kunnen die ouders op het eind van de maand wel niet rondkomen en is het heel welkom dat zoonlief een paar centjes verdient als jeugdspeler bij een grote buitenlandse club. Het zijn niet voor niks bijna altijd de spelers uit de sociaal zwakkere kringen die op jonge leeftijd naar het buitenland gaan.

12 september 2014 om 06:55

Tuurlijk wil iedereen voor R.Madrid spelen en tuurlijk doen ze het voor het geld maar of het slim is betwijfel ik.

Ik blijf er bij dat een speler op die leeftijd het alleen gaat redden als hij exceptionele kwaliteiten heeft (zie Robben op zijn 18e of Depay op zijn 19e).

Denk dat we de bovengenoemde talenten over 3 a 4 jaar wel weer terug zien bij Twente of PSV.

12 september 2014 om 07:24

Oww.. nu is het opeens wel goed? Toen Drenthe op nog een veel latere leeftijd van Feyenoord naar Real Madrid ging was het oorlog hier? Want dat kon namelijk niet en het was een super domme zet van hem? nu doet Mink Peeters het doet is het opeens wel goed.. zucht.

12 september 2014 om 08:59

Drenthe beschikt ook niet over exceptionele kwaliteiten...

12 september 2014 om 13:57

Omdat Drenthe een basisplaats zou hebben bij Feyenoord en dus zou kunnen groeien. Deze Peeters zal hooguit een redelijke speler voor Ajax worden en ziet dat zelf in.

Waarom? Is toch te dom dit. Ga naar real, want ja daar krijgt de jeugd veel kans...

12 september 2014 om 00:10

Ik snap het wel. Geld en baangarantie voor de ouders.

12 september 2014 om 00:21

Leven in Spanje, ouders een baan en je speelt in de jeugdopleiding van een grootmacht. Moet allereerst doorgroeien naar basisjklant bij Castilla. Als dat lukt kan hij zeker aan een goede carriere starten, ook aks hij het eerste van Real niet haalt.

12 september 2014 om 00:51

Want de jeugdopleiding van Real staat goed bekend? Nou die van Ajax beter!!!!

12 september 2014 om 01:02

De jeugdopleiding is vrijwel even goed als die van Barcelona, of misschien zelfs wel beter. Het enige verwijt dat je Madrid kan geven is het beleid op toepassen van jeugdspelers, maar dat doet niets af aan de opleiding zelf.

De jeugdopleiding van Ajax is zelfs al een tijd niet meer de beste van NL, Feyenoord is ze al enige tijd voorbij gestegen.

12 september 2014 om 01:10

hahahahhaa wat leverd die van Madrid af? Wat die van Barcelona? En Ajax en feyenoord leveren beide meer af grapjas

12 september 2014 om 01:44

Ik wil je droom niet verpesten, maar La Masia (Barcelona)staat min of meer bekend als de beste jeugdopleiding ter wereld. In elk geval veel en veel beter dan die van Madrid.

De meeste spelers krijgen genoeg kansen, of ze slagen is echter de vraag.

12 september 2014 om 01:46

Die van Barcelona levert spelers als Guardiola, Pedro, Messi, Busquets, Xavi, Iniesta en Puyol af. Nee, stelt niet veel voor inderdaad.

12 september 2014 om 02:57

Ik wil jouw droom ook niet verpesten, maar volgens de Uefa heeft Ajax toch echt de beste opleiding....

12 september 2014 om 03:20

@floyd A.

Juan fran van Atletico
Samuel Eto
Jese rodriquez
Morata
Iker
Raul
Guti
Mata
Soldado

Het zijn niet de minste spelers, alleen heeft meer dan de helft het niet gered bij Real Madrid. Het is ook de succesvolste club ter wereld, daar red je het niet altijd.
En ik wil jouw droom niet verpesten maar Ajax heeft de beste jeugd opleiding volgens die Uefa.

12 september 2014 om 07:43

Als deze jongen een verdediger was geweest, dan had ik begrepen dat hij deze stap maakt. Ik debk namelijk dat Real betere verdedigers kan opleiden dan Ajax. Als aanvaller snap ik er niks van. Een aanvaller van Real uit de jeud krijgt geen kansen, omdat er voor die posities altijd wereldtoppers worden aangetrokken. De enige mogelijkheid is een uitzonderlijk talent die ook nog eens uit de regio komt (Raul was ee laatste, want Jese krijgt ook niet de kans).

Als hij zijn eigen kans op een topcarriere niet zo hoog inschat snap ik de keuze wel. Lekker spelen in een warm land tegen een betere vergoeding. Lijkt me win-win.

12 september 2014 om 08:54

Welnee, je moet dat spiegelen aan het aantal spelers dat doorkomt, en ik kom bij Feyenoord niet verder dan Clasie, Vilhena en de Vrij...

12 september 2014 om 08:56

Reservebankje

Jose Callejon, Jese Rodriguez, Alvaro Morata Roberto Soldado, Javi García, Juan Mata, Borja Valero, Rodrigo en Daniel Carvajal zijn allemaal opgeleid door De Koninklijke. Dat ze in eerste instantie niet goed genoeg zijn voor het eerste van Real Madrid, heeft niks te maken met de jeugdopleiding die ze daar hebben, maar meer met de kwaliteiten die een cub als Real Madrid in het eerste heeft lopen..

Ik support Barca, maar je moet wel heel blind zijn om niet te zien dat Madrid een geweldige jeugdopleiding heeft.
Even serieus, wat levert Feyenoord af dan? En Ajax? Zet ze maar naast elkaar.. Gaan we zien wie de grootste sterren heeft afgeleverd.

12 september 2014 om 09:00

Vergeet Negredo en Lopez ook niet beide spelers zijn ook opgeleid in Madrid zo uit mijn hoofd.

Verder was het volgens mij zo dat van Ajax de meeste spelers speelden in Europa, maar jullie lijken te vergeten of hoeveel jaren tijd ze dat nemen. De laatste jaren breekt er vrij weinig voor. Niet voor niets krijgt Feyenoord al jaren jaar na jaar de prijs voor beste jeugdopleiding in NL.

12 september 2014 om 09:13

Hij is 16. Die speelt echt niet zomaar bij Castilla. Zal wel beginnen bij Juvenil a of Juvenil B.

12 september 2014 om 09:20

Ja klopt, Viswoestijn..

Dat zijn natuurlijk veel mindere namen dan Danny Hoessen en Vurnon Anita..
Kom op jongens, tijden van Kluivert zijn geweest, we kunnen niet in het verleden blijven hangen.

12 september 2014 om 10:14

Kijk even naar aantallen, dan levert Ajax bijna het dubbele af. Het maakt ff niks uit of je een grote speler bent of niet. Volgens mij spelen er namens Ajax een stuk of 65 spelers uit de opleiding op het hoogste niveau in Europa en van Real +- 40, dat is het verschil!!!!

12 september 2014 om 10:44

@remcob:

" Ik debk namelijk dat Real betere verdedigers kan opleiden dan Ajax"

Hoe komt het dan dat ze die twee wandelende rode kaarten in hun centrum hebben staan?

12 september 2014 om 10:58

Hoessen? Die is van Fortuna (cq Fulham).

Over Ajax, zie hier:

http://nos.nl/artikel/600189-ajax-beste-jeugdoplei...
Ik denk dat het zeker tussen Ajax en Barcelona gaat. Barcelona heeft het grote voordeel dat het een veel grotere club is in een veel grotere competitie en in een Spaans-sprekend, zonnig land ligt. Ajax heeft zichzelf bovendien behoorlijk in de voet geschoten door een tijdje Chelsea te spelen en de opleiding te verwaarlozen. Desondanks blijft Ajax een betere opleiding dan Barca hebben. De tijden van Kluivert zijn inderdaad geweest, maar de tijden van Xavi en Iniesta bijna ook, en er hebben zich tot nu toe weinig jongens aangediend die de gouden generatie gaan voortzetten, behalve misschien El Munain.

12 september 2014 om 11:21

Dan nodig ik je uit om de namen te noemen reservebankje want je kletst zwaar uit je nek!
Vanuit Ajax 65 spelers op het hoogste niveau in Europa? Kom op man.. Wat onrealistisch!
Of ga je beweren dat Suarez ook Ajax materiaal is.

12 september 2014 om 12:56

Even een stukje uit een bericht 21-1-2014.

*de jeugdopleiding van Ajax levert de meeste Europese topspelers op. Volgens een Zwitsers onderzoeksbureau spelen op dit moment 69 spelers uit de opleiding van de Amsterdamse landskampioen bij een club die in de hoogste competitie van een Europees land uitkomt. Ajax scoort daarmee beter dan Partizan Belgrado, dat op de tweede plaats staat met 66 spelers. Het grote Barcelona volgt op de derde plaats met 61 spelers.*

12 september 2014 om 00:21

En wat als hij volgend jaar geblesseerd raakt en nooit meer kan voetballen? En stel dat hij bleef, welke garantie is dat je in het eerste komt? Welke garantie is er dat je je zo ontwikkelt dat je later een enorm aantal geld kan verdienen?

Ik zeg tegen mijn vrienden bij BVO's hetzelfde, als je kan, gaan. Van de loon die je in Nederland verdient zelfs als topspeler in Nederland speel je jezelf niet zorgenvrij.

12 september 2014 om 00:43

Je hoeft niet per se te slagen bij Real's jeugd om de top alsnog te halen kijk maar naar onze grote vriend Eto'o

Kwestie van tijd, dan wordt er in de voetbalwereld geld betaald aan ouders om n kind te maken waarvan er een kans bestaat dat ie later kan voetballen. Waar gaan we heen met deze mensenhandel??!!

12 september 2014 om 00:10

Wat heeft dit met mensenhandel te maken? Deze jongen is 16. Heel veel clubs halen spelers op 16 jarige leeftijd, dus ook Real. Of het verstandig is voor zijn verdere voetbalcarrière is een tweede...

12 september 2014 om 00:20

Het heeft er alles mee te maken omdat ervaring uitwijst dat er zelden iemand de top haalt vanuit Nederland diezo jong gehaald is. Daarnaast maken de clubs door hun geld t voetbal kapot.

12 september 2014 om 00:54

Het is toch algemeen bekend, dat de ouders gouden bergen word beloofd!!!!! Dit is het domste wat zo'n gast moet willen!!!!! Geen kans van slagen dit!!!!

Dilrosun City, Fosu Mensah United en Mink Peeters nu Madrid. De b1 verliest nu veel kwaliteiten.

12 september 2014 om 00:32

En drie jongens verliezen nu de kans op een profcarriere om een paar jaar goed te vangen. Zullen wel weer een paar zeer louche zaakwaarnemers tussen zitten. Idioot dat die jongens niet leren van de stroom gefaalde en uitgerangeerde spelertjes die ze voorgingen.

Kan iemand me meer vertellen over deze tiener?

12 september 2014 om 00:09

Hoef je niks over te weten, gaat toch nooit de hoofdmacht halen.

12 september 2014 om 00:42

Mink is een aardig talent en had zeker kans om basis te komen in 1 van Ajax. Wat ik verwacht is dat hij weinig kans bij Ajax zag, vanwege de moordende concurrentie van de (verstandige) Ajax jeugd dat er nu rond loopt. Dus al met al ben ik teleurgesteld dat TFM weg is gegaan (toptalent als verdediger), maar dilrosun en peeters is gewoon niks meer dan een slimme keuze van hen: gegarandeerd veel geld voor familie en henzelf.

12 september 2014 om 01:01

Hij zag weinig kans bij Ajax door de moordende concurrentie, dus ging hij maar naar Real want daar is de concurrentie een stuk minder...?

12 september 2014 om 01:10

Klinkt gek...Maar op zijn positie wel. Zeker in de jeugd.

12 september 2014 om 02:40

Aha dus de concurrentie is te groot, maar toch is het dom dat hij weggaat want bij ajax heeft hij meer kans...

Allemaal hypocriet, want bij elke club is het, hetzelfde. Deze speler kwam ook bij Psv weg, waarom was hij daar dan niet gebleven? Veelte vroeg naar ajax gegaan en nu zie je het, ook daar haalt hij het niet, had hij dus beter bij psv kunnen blijven??

12 september 2014 om 08:31

Nou, dat kan ik je wel vertellen. Mink komt uit Nijmegen, speelde bij PSV en werd dagelijks opgehaald van school. Ruim 2 jaar geleden echter moest hij van PSV in Eindhoven naar school en dat wilde hij niet. Hij zou van Ajax op zijn school mogen blijven en ze haalden hem dagelijks op uit Nijmegen, daarom stapte hij over.

Ajax doet precies hetzelfde dus niet zeuren

12 september 2014 om 00:11

Verschil is alleen dat Ajax die talenten voldoende de kans geeft, dat is bij Real en al die Engelse koopclubs wel anders.

12 september 2014 om 00:22

Bij ajax krijgen ze de kans omdat daar bij ajax ruimte voor is omdat die spelers van 2 niveaus lager zijn dan bij real. Bij real moet hij het laten zien bij castilla en op de training en als hij dan goed genoeg is krijgt hij zeker de kans.

12 september 2014 om 00:23

Wil niet veel zeggeb maar als jeugdexponent van Real Madrid komt het meestak wel goed met de voetbalcarriere. Niet iedereen hoeft per se te slagen bij Real, maar daar de jeugd doorlopen kan je wel heel goed op weg helpen.

12 september 2014 om 00:11

Inderdaad, Ajax haalt hem nota bene nog weg bij PSV en nu klagen dat hij weer door iemand anders word weg gehaald word

12 september 2014 om 00:17

PSV dan.. die haalt Depay weg bij Sparta Rotterdam en noemen ze in Eindhoven eigen jeugd

12 september 2014 om 00:22

speelt al sinds d2 al bij psv en was nog vroege voetballer (dus hoorde eigenlijk e1), dus dat is gwn eigen jeugd dat jullie gentlements agreement overschrijden en elke speler uit nederland weg proberen te plukken van directe concurenten maakt jullie opleiding gwn ten schande

12 september 2014 om 00:28

Ajax dan...die haalt van der Vaart weg bij De Kennemers en noemen ze in Amsterdam eigen jeugd.

Wat een onzin van jou met je voorbeeld!

12 september 2014 om 00:43

Wat dacht je van erikson? Noemde ze toch ook eigen jeugd

12 september 2014 om 00:56

Vanaf hoe oud moet je bij een club spelen om als eigen jeugd te tellen? Serious question. Eriksen was 16 toen hij bij Ajax aankwam, vindt ik namelijk best jeugdig.

12 september 2014 om 08:34

Ormando, Peeters wilde zelf weg bij Psv, hierboven heb ik uitgelegd waarom.

12 september 2014 om 08:40

Je kan de speler moeilijk tegenhouden als hij van PSV naar Ajax wil en van Ajax naar Real Madrid. Kan je wel de club proberen zwart te maken, maar zo werkt dat niet.

12 september 2014 om 00:13

Wat doet ajax? te vroeg naar real gaan?

12 september 2014 om 00:13

Niet alleen ajax, dit doet elke club dus die sneer naar ajax toe slaat nergens op.

Het zou toch wel een keer leuk zijn als een jong talent naar een grote buitenlandse club gaat en uiteindelijk in de hoofd macht terecht komt. Alleen kan ik eigenlijk niemand opnoemen bij wie het gelukt is. Wie wel?

12 september 2014 om 00:12

Tim Krul. Maar inderdaad, het merendeel haalt het niet.

12 september 2014 om 00:16

Met alle respect, maar Newcastle is niet echt de grote club waar hij op doelt. Aardige club newcastle, maar gewoon een middenmoter.

12 september 2014 om 00:20

Jordy Cruijff ;-)

12 september 2014 om 00:53

Die is nooit op deze wijze vertrokken. Die is met papa mee naar Spanje verhuist en daar bij Barcelona terecht gekomen.

12 september 2014 om 00:58

Krul is bij Newcastle pas echt doorgebroken toen ze op het 2e niveau speelden.

kopen van 16- ers mocht toch niet? of is hij wel 16?

12 september 2014 om 00:18

Lees het artikel dan kom je erachter

Wat gaat er mis bij Ajax? Er wordt veel geïnvesteerd en gegokt op de jeugd. En het lijkt mij dan niet de bedoeling dat je al je beste jeugd kwijt bent voordat het nog maar een bal in het 1e heeft getrapt.

12 september 2014 om 00:18

Mensenhandel. Idd door alle clubs. Vroeg kopen en hopen op veel winst. Zo niet, next. Het voetbal is al jaren verziekt door teveel geld.

12 september 2014 om 00:25

Kan je wel gaan haten op de grote rijke clubs, maar Ajax (en andere clubs van hetzekfde niveau) flikken precies hetzekfde met talenten van een iets lager niveau.

12 september 2014 om 00:32

Ik had wellicht hetzelfde gedaan al is Ajax mijn droomclub en 2de Barcalona.

Deze jongen zit gebakken, verdient een goed salaris, goede jeugd opleiding, zeeeeeer moeilijk om in het 1ste te komen, maar moet dat dan? Als hij terecht komt bij Elche, Deportiva is het toch ook prima!?

Leuk voor hem en dit was welliswaar te begrijpen als je de ontwikkelingen ziet van overige Ajax jeugd, voor hem moeilijk om in het eerste te komen..

12 september 2014 om 00:42

Dat begrijp ik wel dat clubs zoveel talent mogelijk kopen om er later winst op te maken. Dat is helaas een trend dat al een tijd bezig is en zolang de regels niet worden aangepast zal het niet stoppen.

En daar doet Ajax ook aan zo reëel ben ik wel. Maar wat ik niet begrijp is waarom kan Ajax jeugd spelers niet aan zich blijven binden. Bij grote talenten zou ik voor extra individuele begeleiding gaan en zorgen dat er een goede stappenplan is. En ook kan Ajax financieel echt wel wedijveren met de grote clubs als het om jeugd gaat. Desnoods iets onder.

Dan lijkt mij dat een jeugdspeler niet snel overstapt aangezien hij eerder kans heeft door te breken bij Ajax dan in dit geval bij Real Madrid. Bij deze club is het zelfs bijna onmogelijk!!

Het is ook een korte termijn succes voor deze jeugd speler en de kans op een mooie carrière is dan ook bijna verkeken. Alleen financieel voor nu is het lekker.

12 september 2014 om 01:32

Het punt is vaak, dat ouders het grote geld zien!!!! Als je kijkt na Wijnaldum en etc... die bouwen gestaag op!!!! Uit eindelijk levert het ook meer op!!!! Maar Ouders spelers word veel voorgeschoteld, dat je het niet wil weigeren!!!! Ik zou als Ajax zijnde goed gaan investeren in de jeugd, en Feye en PSV ook. Geen aankopen meer doen en goed betalen voor die gastjes en je haalt echt meer geld op dan nu. Kijk de Vrij cv van het wk levert amper 8 mil op, terwijl je het anders had gespeeld zonder domme aankopen 20 mil. Dat is de domheid van de Nederlandse jeugd!!!!!! Een aankoop heeft voorrang .

12 september 2014 om 01:53

@reservebankje

Helemaal mee eens.

Ben ook benieuwd naar de maatregelingen die Ajax nu onderneemt. Want volgens mij is dit al de derde jeugdspeler in een zeer korte tijd die gekaapt wordt door een grote buitenlandse club.

- meer investeren in de jeugd
- de salarissen van toptalenten omhoog schroeven
- of anderen maatregelingen die dit soort zaken bemoeilijkt

En mocht het echt niet tegenhouden te zijn dan zou ik juist gaan voor goede directe aankopen voor het eerste elftal. Want anders ben je alleen aan het opleiden voor anderen en heb je er zelf weinig profijt van.

koekje van eigen deeg, weghalen bij Psv; wat natuurlijk een schande is en dat maakt veel ophef waardoor ogen gelijk gericht zijn op zo'n talent, tja dan roep je het op je zelf af, als je nu gwn als feyenoord/psv/ajax-zijnde je talenten zo min mogelijk op de voorgrond probeert te schuiven en van elkaars spelers afblijven kunnen we misschien nog hoge ogen gooien met talenten, maja ajax moet zonodig 100 scouts in de herdgang en varkenoord plaatsen

12 september 2014 om 00:54

Ik kan mij de frustratie van de PSV supporters ook wel voorstellen. En snap dat het een koekje van eigen deeg is. Ik zou het omgedraaid ook schandalig gevonden hebben en ben het persoonlijk als Ajax supporter ook niet eens met deze handelswijze.

Er was volgens mij een gentleman's agreement over dit onderwerp bij de topclubs. En zoals je zegt lijkt het mij in het belang van het NL voetbal goed als de top 3 opnieuw een afspraak hierover zouden maken.

Het is echt zonde dat Ajax zich hier niet meer aan wilt houden.

12 september 2014 om 01:14

Ook PSV houdt zich niet aan deze agreement, zo hebben ze bijvoorbeeld Joël Pirou bij Feyenoord weg gehaald.

12 september 2014 om 01:23

Dat is ook belachelijk.

12 september 2014 om 01:44

Niks belachelijks aan, de grote clubs houden zich toch wel staande. Die ene jeugdspeler die van Ajax naar PSV gaat of andersom daar gaat niemand aan onderdoor gaan. Gentlemen´s agreement.. dat is niet meer van deze tijd en is ook al door zo´n beetje alle hoge piefen afgewimpeld als zodoende. Van Raaij heeft daar 3 jaar terug eens een opmerking over gemaakt.. Oude koeien uit de sloot halen. Uiteindelijk moet je er zelf als club beter van worden, dus als je de kans hebt een talent over te nemen waarvan je denkt op termijn beter te kunnen worden, moet je dat altijd doen. Ongeacht bij welke club hij vandaan komt of naartoe gaat.

Als Ajacied vind ik het natuurlijk niet leuk dat dit ons ook overkomt, maar het gebeurd toch overal. Ook bij de clubs uit de wereld top worden talenten weggeplukt met (waarschijnlijk) beloftes waarvan je maar moet kijken of die ook daadwerkelijk nageleefd kunnen worden.

En dan zijn er nog een aantal (in dit topic) die reppen over mensenhandel. Te droevig voor woorden en uiterst oneerbiedig tegenover de mensen die hier daadwerkelijk slachtoffer van zijn of zijn geweest. Deze voetballer(tje)s worden niet gedwongen of iets dergelijks, er wordt ze een kans geboden die zij zelf, met ouders en begeleiding, naar redelijkheid kunnen beoordelen.

12 september 2014 om 02:19

@teedee

Helaas zijn er meer mensen in de voetbalwereld die net zo denken als jij. Ik vind dat er ook zoiets als wederzijds respect moet zijn voor elkaars werk. En of de top 3 echt beter is geworden door elkaars jeugdspelers te stelen? Volgens mij veroorzaakt dat alleen maar voor meer onnodige onrust.

In dit geval is er in mijn ogen inderdaad geen sprake van een mensenhandel. Maar het is wel een feit dat er sprake is van kinderhandel in het voetbal. Er zijn genoeg ex jeugdspelers die nu rondzwerven in Europa na dat zij zijn afgedankt door de clubs.

Ook heeft de criminaliteit het voetbal inmiddels ontdekt en worden mensen misbruikt en onderdrukt voor het eigen gewin.

12 september 2014 om 01:04

PSV heeft anders ook bij zo ongeveer elke club in Nederland goed gekocht, enige verschil is dat ze bij Ajax slim genoeg zijn om niet te wachten tot die jongens de hoofdprijs kosten.

12 september 2014 om 01:20

Het gaat erom dat de top 3 niet van elkaar stelen.

Voor een jeugdspeler is het geweldig als zij een kans maken bij een grote club. En is er dus een sportieve verbetering mogelijk. Maar onderling is er niet gek zoveel verbetering mogelijk als het om een individuele carrière gaat van een speler.

En ook vind ik dat een jeugdspeler zo dicht mogelijk in zijn eigen omgeving moet blijven. Maar dat werkt allang niet meer zo. Het voetbal wordt steeds meer een chaos en is een ordinaire handel geworden. Het draait helaas nog alleen om geld.

Vandaar dergelijke praktijken. Dit was vroeger echt uit den boze!!

12 september 2014 om 01:10

En PSV haalt weer de talenten weg bij Sparta. Wat is precies je punt?

12 september 2014 om 01:21

Van Sparta naar PSV is echt een sportieve verbetering!

12 september 2014 om 01:49

Van Feyenoord/psv naar Ajax toch ook? EL of CL, ik had het ook wel geweten. Ook in het geval van Peeters is het voor de korte termijn een sportieve verbetering. Op de lange termijn valt natuurlijk te bezien, maar het risico om het niet te halen is er altijd, ook bij Ajax of Psv. Dat zo'n jongen dan voor Real Madrid kiest vind ik als Ajacied niet leuk, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.

12 september 2014 om 02:03

Dus mink peeters zou dit seizoen gaan spelen in de CL met ajax tegen psg? Het grappige is nog ook dat pav 'CL' speelt voor de jeugdteams, ajax daarentegen weet ik nie

12 september 2014 om 02:04

Want Ajax speelt ieder jaar CL? Het zal dit jaar maar moeten afwachten of zij volgend seizoen ook CL spelen. Ik kan mij ook een periode herinneren dat zij het niet speelde en dat PSV daar wel speelde.

Het gaat erom dat alle drie de clubs de grootste clubs zijn in NL. Qua achterban zijn Feyenoord en Ajax gelijkwaardig. Qua sportieve prestaties zijn PSV en Ajax de afgelopen 20 jaar gelijkwaardig.

En als je naar de doorstroming kijkt van spelers naar anderen clubs dan PSV en Ajax ook gelijkwaardig aan elkaar.

Maar echt hele grote verschillen voor een jeugdspeler tussen deze drie is er niet. Als je 1 van deze 3 de clubs op je CV heb staan dan tel je gewoon mee. Beter kan niet in Nl!!

12 september 2014 om 03:47

@steven West

Gelijkwaardig?
Ajax heeft een veel betere jeugd opleiding dan Psv.
Ajax spelers gaan vaak naar grotere clubs in het buitenland dan Psv'ers omdat ze veel beter begeleid worden ook als het geen jeugd speler is/was.
Feyenoord en Ajax zijn de bazen in Nederland kwa doorstroom van jeugd en aangekochte spelers.
Psv koopt en koopt..
Maar is goed je praat stoer na een paar wedstrijden, Als Ajax van de beurs af is en het stadion gekocht heeft komt er jaarlijks ongeveer 30 mil bij zonder CL en kan Ajax gerichte betere spelers kopen en dan kan je minimaal 10 jaar wachten voor Psv weer is kampioen word.
Wie het laatst lacht het best.
Ajax is kwa alles de grootste club van Nederland, kwa prijzen, Historie en Ajax heeft veel meer supporters exclusief de 'succes' supporters.
Het is netals in Spanje dat Real Madrid gewoon duidelijk de grootste club zal blijven en waarschijnlijk altijd zal zijn.

12 september 2014 om 08:48

Orlando, Jong PSV speelt een toernooi met een 8 Europese clubs en 8 premier league clubs, opgezet door de PL.

Ajax A1 daarintegen speelt in de officiële mini Champions League omdat het eerste CL speelt. Is namelijk 1 op 1 het schaduwtoernooi van de CL, Ajax A1 speelt dan ook tegen Psg, Barca en Apoel..

12 september 2014 om 11:26

En dan haalt ajax ze en is het weer goed

12 september 2014 om 11:42

@weszonsz

De enige die stoer en fanatiek doet dat ben jij! Maar dat terzijde. Ik begrijp ook niet die directe persoonlijke aanval? Ik geloof niet dat ik met mijn stuk iemand persoonlijk heb aangevallen.

Lees mijn stuk nog een keer goed dat kan je lezen dat er qua achterban tussen Ajax en Feyenoord geen grote verschillen zijn. En dat er qua prestaties van de afgelopen 20 jaar geen grote verschillen zijn tussen PSV en Ajax.

Dat ik dit nog moet herhalen! Natuurlijk is Ajax de grootste club in NL. En je doet net of ik een PSV supporter ben. Laat ik dat nou net niet zijn en ook gewoon voor Ajax zijn. Dus mij hoef je niet te overtuigen.

Het gaat erom dat het voor een jeugdspeler het niet gek zoveel uitmaakt wie van de 3 de clubs zij op hun CV hebben staan. Alle 3 de clubs hebben in NL gewoon een uitstekende reputatie.

En om jou nog even een extra plezier te doen: JA Ajax heeft de beste reputatie!!

Maar de anderen twee clubs zijn ook geen koekenbakkers qua opleiding. Zo reëel ben ik dan wel weer.

12 september 2014 om 08:54

Koekje van eigen deeg? Ik kan ook ene Bergwijn noemen, waar komt hij vandaan? Juist.

Beide zijn echter om, voor hun, legitieme redenen overgestapt van de ene naar de andere club. Niet schreeuwen als je nergens iets over weet. Als het niet in het artikel had gestaan, had je waarschijnlijk niet eens geweten dat hij bij PSV vandaan komt..

Tsja het is toch balen dat hij weggaat, zal destijds toch niet voor niets de overstap van PSV naar Ajax hebben gemaakt. Aan de andere kant kaapt Ajax ook zat jongere talenten weg; you win some, you lose some.

Overigens denk ik dat het voor talenten veel beter is om de weg der geleidelijkheid te kiezen. Als je langer in Nederland blijft, krijg je die kans om te debuteren echt wel. Of je die kans in het buitenland ook echt krijgt? Je ziet het amper dat Nederlandse 'supertalenten' echt weten door te breken in het buitenland.

12 september 2014 om 00:45

Eerlijke Ajacied ! Jammer denk dat hij gaat falen helaas

12 september 2014 om 00:54

Sportieve reactie. You win some, you lose some inderdaad. Feit is wel dat als je bij de jeugd van Real Madrid goed speelt je zeker ook onder de aandacht komt van andere Liga clubs en als hij echt heel goed is zal hij heus wel kansen krijgen.

En ja, je kunt wel heel lang bij Ajax blijven maar dan blijf je aan de andere kant wel op een best laag niveau (relatief) voetballen.

Maar is deze jongen echt iets speciaals? Wat voor type speler is het?

12 september 2014 om 01:42

Die Mink Peeters kwam toen in het nieuws, omdat hij werd overgenomen van PSV in de tijd dat Brands met veel bombarie aankondigde dat ze niet aan elkaar's jeugdspelers moesten zitten. Overigens had Brands hiervoor zelf ook meerdere Ajax spelers gepolst, maar oké. Die jongen zat op school in Nijmegen en wilde daar blijven. Mocht niet van Psv, mocht van Ajax wel. Ik heb die jongen nooit zien spelen, maar het schijnt een talentvolle aanvaller te zijn.

Ik zeg niet perse dat je heel lang bij Ajax moet blijven zitten, ik weet ook wel dat clubliefde van spelers naar de clubs toe verleden tijd is.
Wat ik zeg is dat het verstandiger is om als een jongen 'met status' de overstap naar het buitenland te maken. Jonge voetballers krijgen inherent een tegenslag, dan kan je die maar beter al in Nederland gehad hebben.

Overigens heb je natuurlijk een punt, het kan zijn dat hij zich bij Real Madrid Castilla in de belangstelling speelt van andere teams. Maar over het algemeen kan je toch wel stellen dat Real het niet echt moet hebben van het zelf opleiden..

En Ajax speelt toch gewoon CL, dat is in principe het hoogst haalbare niveau van een voetballer.

12 september 2014 om 18:05

Ja maar als je realistisch bent zie je dat Ajax en PSV eigenlijk de twee clubs zijn met Europees het meeste succes de afgelopen 10 jaar en dat het geen garantie is dat Ajax over 2/3 jaar ook CL speelt, dus in dat opzichte is het onzin

Welkom bij de club waar de jeugd 0,0 kans krijgt. Ik hoop voor hem dat zijn professionele carriere van de grond komt in Madrid, maar ik denk dat we van die knul in ieder geval voorlopig weinig meer vernemen.

Cruijf: Maar de talenten komen eraan hoor...

12 september 2014 om 11:06

El Ghazi, Riedelwald, Klaassen, Kishna, Bazoer... Inderdaad.

12 september 2014 om 15:11

Wat een talenten.. op El-Ghazi na

12 september 2014 om 18:06

Nouri, vd Beek, Cerny, Dekker, El Mahdioui, Leyder..

Het is voor een sportieve carriere altijd dom om naar een club te gaan waar het geen beleid is om jeugd de kans te geven. Nederland is daar gewoon perfect voor. Elk talent zou juist naar Nederland willen komen omdat je je hier snel in de kijker kunt spelen. Ik snap heus wel dat je je zenuwen niet de baas kunt als Real aanklopt maar als je nuchter blijft dan is het gewoon een domme stap. Real ziet die gast echt niet als een potentiele basisspeler. Die halen ze gewoon met een rits andere jeugdspelers in de hoop dat er 1tje slaagt. Dat is wat er mis is.

En nee natuurlijk is het niet 100% zeker dat je in Nederland wel slaagt maar het is niet zo omdat Real of die Britse clubs meer showbiz uitstraling hebben dat je er een betere opleiding krijgt.

Als je als club toch bijna niets met jeugdspelers doet dan moet je dit ook niet willen doen vind ik. Maar ja wie brengt ze dat aan hun verstand?

En ja Ajax doet het ook dat weten we nu wel. Maar besef wel dat als Ajax een minderjarige buitenlander haalt dat ze die alleen halen als ze denken dat die het 1e kan halen.

Hoeveel Nederlandse jongens zijn er vroegtijdig vertrokken (onder de 18-19) naar het buitenland en hebben het daar gemaakt?

Ik weet dat het pas de laatste paar jaar echt hard gaat dat teams zoals City,chelsea en andere PL teams gigantische salarissen aanbieden aan deze 16 jarigen maar in de tussentijd moeten sommige van deze jongens al 20-23 zijn.

De enige jongen die daar dicht tegen aanzit is Nathan Aké bij Chelsea. Voor de rest? En hij is dan nog maar 19 en doet het al best goed. Veel van die andere jongens blijven in het 2de elftal spelen tot boven de 20.

12 september 2014 om 13:53

Het trieste is de meeste jong vertrokken jeugdspelers niet doorbreken kunnen doorbreken bij die clubs en vervolgens naar de Nederlandse competitie terugkeren om ervaring op te doen, of zelfs definitief terugkeren.
Denk aan Jeffrey Bruma, Karim Rekik, Danny Hoesen, Rajiv van la Parra, Gyliano van Velzen, Patrick van Aanholt, Nacer Barazite, Kyle Ebecilio en Nadir Ciftci.
Eigenlijk kan ik op Tim Krul na geen voorbeeld noemen van een speler die vertrokken is voor zijn profdebuut in Nederland en vervolgens het ook is gelukt om door te breken bij zijn nieuwe club.

Waarom hebben mensen gelijk over Messi?hij is 1uit de 1000 die de wereld top heeft gehaald......
En gaat niet om dat bij Barcelona de jeugd meer kansen krijgen...messi,xavi en Iniesta hun hadden sws de top gehaald of ze bij Barcelona of Ajax,psv zelf Feyenoord zouden voetballen

Een droom die uitkomt...over vijf jaar komt die droom pas uit als je op de bank zit bij Vitesse 1 (niet denigrerend bedoeld).

12 september 2014 om 05:39

Idd bij real zit er zo ongeveer altijd wel een speler van minimaal 40 miljoen voor je. Kansloze stap dus. Je kunt nog beter bij Pec in de basis staan dan trainen bij real. Als jonge speler moet je gewoon ervaring op doen, wedstrijden spelen, leren om wekelijks te moeten winnen, met tgenslagen en met de druk van het publiek leren omgaan enz kijk maarnaar rekik, bruma enz. Als je ergens in de basis komt begint het pas echt.

Daar gaat hij, 16 jaar, school nog niet af, en als het voetballen mislukt, dan is er weer een laagopgeleide bij, die straks chronisch mag stempelen. Op uw kosten.

Maar papa reed wel even rond met een dikke bak. Dat weer wel.

Kan er iemand Real Madrid voor het Internationaal Hof van Justitie in Den Haag sleuren?

Aanklacht: kinderhandel op internationale schaal.

Horen we nooit meer wat van...

Nou ben benieuwd.. Van de meeste talenten die vroeg naar het buitenland zijn gegaan hoor je weinig meer van. Een handjevol spelers doet nog mee op een leuk niveau. Dat wil niet zeggen dat deze Mink Peeters niet gaat slagen. Was bij Psv al een groot talent en stapte toen over naar Ajax. Het eerste barstje in het gentlemens agreement. En helaas heeft Ajax er ook niet lang van kunnen genieten. Als we allemaal eerlijk zijn hopen we dat dergelijke spelers zo lang mogelijk in Nederland blijven en hier doorbreken maar de realiteit is dat er nog steeds met enige regelmaat spelers vertrekken. Of dat verstandig is, is een tweede maar ze pakken de kans die ze krijgen. Aan de andere kant is het ook eten of gegeten worden voor de clubs. De grotere clubs in Nederland halen ook regelmatig jonge talenten uit het buitenland om ze hier op te leiden.

Mag je wel zulke jonge mensen halen? Barca kreeg toch straf ervoor?

Je moet je als talent afvragen of je überhaupt een kans krijgt bij real Madrid. Wordt straks gewoon 4 jaar verhuurd en uiteindelijk te licht bevonden

12 september 2014 om 07:44

Een droom die uitkomt, ja een gelddroom want anders kun je dit toch niet zien en naar een club die nooit jong talent een kans geeft, een club die de laatste 3 jaar geloof ik voor 350 miljoen heeft gekocht . ach ik denk dat de ouders weer dollar tekens hebben .

Al die talenten. Voor zulkr 3 heb je de hele opleiding en dsn vertrekken ze. Doodzonde . mqar wel begrijpelijk real/city/united of ajax😃

Die zien we nooit meer te-rug!

Grote kans dat dit een gevalletje Royston Drenthe (of zoiets ?!) gaat worden. Anderzijds zal het geld wel een belangrijk aandeel vormen. Maar als je goed bent, dan wordt je toch wel rijk, Dan maak je een carrière als Daley Blind of Siem de Jong. Maar nu loopt deze jongen een grote kans om ergens in de jeugd van Real Madrid te verzanden, want eerlijk gezegd ken ik niet zoveel jeugdspelers van Real Madrid die doorgebroken zijn in hun hoofdmacht, maar misschien dat iemand mij er een aantal kan noemen die op hun 16de ook al bij Real Madrid speelden ??

Pff weer zo geldlustige met slechte mentaliteit marokk.... Oh ehh ik bedoel ja hallo real klopt maar een keer aan hoor. Prachtige ambitie van Mink, hij weet echt wel wat hij doet hoor. Succes minkje!

Tuurlijk zal het een droom zijn van zo'n jongen maar het nadeel van zo'n club is als je in het eerste komt moet je er ook meteen staan. Dat is het verschil bij bv een Ajax dat je ook nog het vertrouwen blijft houden als je een aantal duels minder speelt. Maar goed het is zijn keuze maar zoals zovaak zal het 9 van de 10 nooit goed uitpakken. Maar ik gun die jonge het beste en hoop dat hij zijn droom kan waarmaken.

Als ajax een beter contract had geboden waren ze misschien wel gebleven. Als je zelf flink meer kunt verdienen ga je toch ook? Logische stap dus.

Tja dat is de keerzijde van internationale jeugdtoernooien. Op deze manier word ook het opleiden onmogelijk gemaakt, en heeft Nederland straks niets meer.

Ik zou toch serieus overwegen om niet meer deel te nemen aan internationale toernooien. Opleiden heeft dan weinig zin meer als je alleen de 2e garnituur overhoudt.

12 september 2014 om 08:36

Dat heeft geen zin. Bij mijn club staan tijdens de trainingen van de jeugd meer scouts langs de lijn dan 'normale' toeschouwers.

Gewoon pleiten om transfers te verbieden onder de 18 jaar. Laat voetbal voor kinderen een spelletje zijn en geen werk.

Niet om de club te beschermen, wel om het kind in protectie te nemen.

12 september 2014 om 09:23

Helemaal mee eens!

Ik snap " de droom" niet die uitkomt.

Hij zeg: het is een droom die uitkomt.
Nou geloof ik best dat spelen voor Real Madrid een droom is, maar dan wel het eerste met Ronaldo ed.
En dat gaat hij zeker niet halen dus wat is dan de droom ? Spelen voor de "a1" van Real ?
Getuigd niet van veel ambitie.......

Ik zou graag als het mogelijk is de Nederlandse wet zodanig verandert zien dat spelers onder een bepaalde leeftijd(bijvoorbeeld 20) niet naar een buitenlandse club mogen vertrekken. Op deze manier wordt het nooit meer wat met het Nederlandse voetbal. We kunnen niets goeds halen uit het buitenland, maar het beste van onzelf wordt steeds weg geroofd. Daar moeten we ons tegen beschermen.

Op deze manier is er niets meer aan voor de Nederlandse voetbal supporter. Ik heb mijn abonnement op Fox een paar maanden geleden al opgezegd, maar ook mijn abonnement op Sport1. Ik heb geen zin om dit verrotte systeem verder te ondersteunen. Ik heb geen zin om steeds naar Ajax te kijken in de champions league in de hoopt dat ze kunnen stunten.

En vast weer een droom die een nachtmerrie gaat worden...nr.13 in het dozijn bij R. Madrid. De jeugd en de ouders snappen er werkelijk geen snars van.

Ik ken Mink persoonlijk en hoop voor hem dat hij het gaat maken bij Real!

12 september 2014 om 18:08

Kan je beter persoonlijk tegen hem zeggen dan hier..

Moeilijke keuze. Kijk naar Blind. Kon op jonge leeftijd naar Arsenal maar wilde bij Ajax blijven. Als Blind zijn vader misschien geen oud-voetballer was en daley niet zo sterk in zijn schoenen stond zou hij een matige carrière kunnen hebben. Ik bedoel hij werd zelfs uitgejouwd door alles en iedereen. Had ipv man u misschien fc Groningen kunnen zijn. Dan baal je r wel van dat je niet op het aanbod bent ingegaan toen je jonger was.

Dus echt moeilijk. Maar ook wel vet! Je zoon kan naar real Madrid!!! Wauw!

Hoe makkelijk ze eerst bij Feyenoord vetrokken,zo vetrekken ze nu bij Ajax.gelukkig zie je nu een nieuwe trend bij Clasie,wijnaldum enz.

Ik begrijp het wel, ik zou ook het hoogst mogelijke nastreven.
Velen vinden het onverstandig en daar is zeker wat voor te zeggen maar wat deze mensen wel vergeten is dat je geen garantie hebt dat als je bij Ajax blijft je het later alsnog wel gaat maken. Er kan zoveel gebeuren en het merendeel van zijn leeftijdsgenoten gaan het ook niet halen.
Hij kan nu al redelijk gaan verdienen en moet in Nederland nog maar zien of hij dat ooit gaat redden.
Daarnaast staat dit natuurlijk wel wat beter op je CV dan Ajax. En ook dit is erg belangrijk voor je verdere carrierre. Oftewel ik kan goed begrijpen dat mensen niet het risico gaan lopen om af te wachten of ze het misschien in Nederland nog kunnen gaan maken.
Mooi Voorbeeld is Drenthe. Financieel helemaal binnen en als hij destijds niet was gegaan was misschien Feyenoord wel zijn plafond geweest.
Dat het niet goed is voor het Nederlands voetbal snap ik en dat het merendeel daar teleurgesteld over is ook maar zo'n jongen moet ten alle tijden aan zichzelf denken. Het is en blijft zijn keuze welke wij hebben te respecteren

De talentvolle lichting in de B1 verliest het ene naar het andere talent. Doodzonde, want bij clubs als Real Madrid een doorbraak in het profvoetbal realiseren is vreselijk lastig. Real Madrid haalt ieder jaar weer een paar nieuwe wereldsterren erbij. Daar tussenkomen als jeugdspelers is echt vreselijk moeilijk.

Welkom op de bank bij Real Madrid, informeer maar alvast bij Bruma, Rekik en Ebecilio hoe je je carrière het beste kunt invullen na je Spaanse mislukking.

12 september 2014 om 13:03

en informeer dan gelijk waar je de mooiste auto's kunt krijgen want laten we eerlijk zijn geld is de doorslaggevende factor hier....

De "äjax idee" via de jeugd uiteindelijk weer een sterk elftal met international succes te kunnen bouwen kan gewoon de prullenbak in.

12 september 2014 om 11:37

Ja gewoon de prullenbak in. Heel veel geld verspeeld aan deze jongens!

Waar ik me nog het meest aan erger zijn die clubs zelf. Ze geven al zo weinig eigen jeugd de kans waarom dan jeugdspelers wegpikken bij clubs die wel als beleid hebben om zoveel mogelijk eigen jeugd door te laten stromen? Dan heb je toch eigenlijk geen geweten als club?

Als je een minderjarige speler helemaal uit het buitenland haalt dan moet je als club wel bijna voor de 100% zeker weten dat ie het 1e gaat halen anders moet je het niet doen vind ik. Dan moet je het gewoon bij je eigen landgenoten houden.

Al die zeikerds hier die met kreten komen "de pot die de ketel verwijt" betreft Ajax. Ajax haalt alleen een jeugdspeler uit het buitenland als ze bijna voor 100% zeker weten dat die het 1e gaat halen. En wees alsjeblieft eerlijk en zet je anti-Ajax gevoelens opzij. Dat gebeurd ook bijna altijd.

Kennen jullie de Nijmeegse band : de sjonnies ? Z'n pa zat/zit in die band. Doet er niet toe maar vond t wel even leuk om dat te vermelden. Trouwens als t mijn zoon was zou ik zon kans hem niet afnemen! Afgezien van het geld..hoe vet is het als je als 16jarige bij real Madrid mag spelen. Niemand hier op vz zou er ook maar aan denken om tegen je zoon te zeggen dat t beter is om te wachten, dit is waar je als kleine jongen toch van droomt !!

ik snap hem keuze helemaal elke jongen wil toch in het buitenland gaan voetballen, als ouder kan je zo iets niet voorbij laten gaan. ajax moet niet zo gaan zeuren ze hebben die speler ook ergens anders weg gehaald.

Hij moest waarschijnlijk gewoon weg bij Ajax. Zo goed is hij ook niet.

Zonde, dag carrière! Maar ja, Als je niet goed oplet gebeurd dat nou eenmaal in de voetbalwereld, ik heb ook nooit in het eerste van Real Madrid gespeeld.

Gewoon laten gaan naar Real. Je hebt niets aan deze speler. Ze moeten ook geen spelers halen in eigen land. Bazoer is ook hopeloos mislukt. walgelijk kutbestuur van mijn clubje. Soms schaam ik me als Ajax supporter met die spelers die ze halen. Tijd voor Overmars dat hij eindelijk eens opstapt met zijn waardeloze besluiten.

12 september 2014 om 17:56

Weet je überhaupt hoe oud Bazoer is? Had je verwacht dat hij meteen toen hij kwam, toen hij 16 was geloof ik, veel speeltijd zou krijgen?? Snap niet echt waarom je hem nu al mislukt vind. Ik ben het wel met je eens dat Ajax wel eens een speler mag halen die er meteen staat, altijd maar jeugdspelers en zo goedkoop mogelijk. Ik vind dat met die jeugdspelers een goed beleid hoor, maar het kan ook te veel worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren