Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Simeone lange tijd verbannen na incident in Supercopa

Laatste update:

Diego Simeone heeft een flinke straf gekregen van de Spaanse voetbalbond (RFEF) voor zijn gedrag tijdens de tweede Supercopa-wedstrijd van afgelopen vrijdag. De trainer van Atlético Madrid gaf de vierde official een tik tegen het achterhoofd en moet daar nu voor boeten: Simeone is voor acht wedstrijden geschorst.

/

In de Spaanse media werd al gesproken van een schorsing van liefst tien wedstrijden, maar het zijn er twee minder geworden. Simeone ging vrijdag in de eerste helft al zijn boekje te buiten. Hij werd door scheidsrechter David Fernández Borbalán naar de tribune gestuurd na herhaaldelijk commentaar op de assistent-arbiter, die daarna bovendien nog ‘een vriendschappelijk tikje’ in zijn nek kreeg.

Juanfran kampte met een wond aan zijn mond, maar mocht van de arbitrage niet onmiddellijk het veld betreden. Dat zinde Simeone allerminst, vooral omdat Real Madrid op dat moment naarstig op zoek was naar de 1-1. De assistent-scheidsrechter moest het ontgelden en na uitsluiting van Simeone door Fernández Borbalán kreeg hij ook nog eens een paar tikjes in de nek.

“Het waren de zenuwen. De spanning van de wedstrijd. Ik bied mijn excuses aan. Maar op dat moment was ik niet aan het protesteren. Daarvoor wel”, zei Simeone vergoelijkend na de wedstrijd. De Spaanse bond kan zijn actie bepaald niet waarderen en heeft El Cholo nu acht wedstrijden verbannen. Vier daarvan gelden voor het ‘slaan’ van de vierde man, één voor cynisch applaudisseren, één voor het niet opvolgen van orders en twee voor protesteren. Het lijkt erop dat hij de helft van de schorsing uitzit in competitieduels en de andere helft in (eventuele) Supercopa-duels in de toekomst.

Acht duels schorsing voor Diego Simeone is...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is wel erg overdreven zeg

25 augustus 2014 om 17:04

nee hoor. suarez 4 maanden en simeone 8 wedstrijden. mooie straf. moet hij zn handjes maar thuislaten

25 augustus 2014 om 17:14

dit is geen klap dus totaal niet te vergelijken.
2 wedstrijden had ik een goede straf gevonden ,dit is echt veel te veel.

25 augustus 2014 om 17:18

Wat mag dan wel of niet in het voetbal? straks word het voetballen met één arrestatie team gereed om iedereen in te rekenen als er maar iets kleins gebeurt. ..ik mis de echte emotie op het veld, alleen dat gejank achteraf van tegenstander dit en dat of onterecht verloren bah!!! Voetbal word dood gemaakt door on(wet)ende figuren!

25 augustus 2014 om 17:27

@Black-Dx-Tar

Vertel dat even tegen de familie van Richard Nieuwenhuizen...

Van een scheidsrechter blijf je af. Klaar!

25 augustus 2014 om 17:42

Dat is totaal niet te vergelijken. Heb je de beelden gezien? Het waren een paar kleine klopjes in de nek/op het achterhoofd.

On: Zwaar overdreven dit. Sinds wanneer bepaalt de bond ook wanneer je gemeend of cynisch applaudisseert?

25 augustus 2014 om 17:49

Het feit dat je dit vergelijkt met het in elkaar schoppen van een arbiter, getuigt van weinig respect. Een tikje op je hoofd, niet zwaarder dan een schouderklop, is geen 8 wedstrijden schorsing waard.

25 augustus 2014 om 17:51

Arbitrage heb je gewoon met je poten af te blijven. Nu zijn het kleine tikjes en daar ligt de grens, en maar goed ook. Ga maar even nadenken, diego.

25 augustus 2014 om 17:55

Oneens. Het is feitelijk al veel te ver gegaan met het voetbal. Van de arbiters moet je afblijven! Kijk naar rugby, hockey e.d. daar kan het wel. Voetbal is de enigste sport waar dit soort gedrah maar 'normaal' gevonden wordt.

25 augustus 2014 om 18:10

Het is schrijnend om te zien dat mensen hier een aanraking aan officials gelijkstellen aan dat met een voetballer. Het gezag blijf je vanaf, er zijn namelijk gedragsregels, normen en gezagsverhoudingen en het aanraken van een objectieve official gaat te ver. Ook al is het een kriebeling. Als je die switch niet kunt maken reageer dan niet. Een scheidsrechterskorps bestaat niet uit mensen maar spelregelende officials, die zijn niet gelijkwaardig.

25 augustus 2014 om 18:21

@fransen dit is geqoon terecht. Van de leiding blijf je af klaar. Dit is gewoon een opeenstappelingen van gebeurtinissen met die man. Ik vind hem persoonlijk geweldig en die emotie, maar hij gaat soms te ver.

25 augustus 2014 om 21:24

hij gaat inderdaad te ver daarom zou ik 2 tot 4 wedstrijden schorsing ook terecht vinden.
8 wedstrijden vind ik te veel, zeker als je het vergelijkt met de straffen die ze voor het geven van een doodschop geven.

25 augustus 2014 om 17:07

@fener12345

Inderdaad overdreven.
Simeone hoort z'n handen thuis te houden,
maar hij wordt beboet alsof hij een klap uit heeft gedeeld.

25 augustus 2014 om 19:36

Hoezo is dat overdreven? Waarom raak je uberhaupt de scheidsrechter aan? Een scheidsrechter is geen voetballer. Als speler/trainer heb je geen enkele reden om de scheids zo tegen zijn hoofd te tikken. Van mij had deze beroepsidioot best 16 wedstrijden schorsing mogen krijgen. Ik vind Simeone de grootste debiel uit de voetballerij momenteel.

25 augustus 2014 om 22:34

Simeone geeft 2 zachte tikjes die eerder mentaal aankwamen dan fysiek.
Tuurlijk is dat niet goed. Zoals ik net al aangaf hoort Diego z'n handen thuis te houden. Maar ik zou dit tikje eerder bestempelen als 'verkeerde manier van omgang' dan een 'zware overtreding'. Dan vind ik 8 wedstrijden zeer fors bestraft.

Ik heb meer het gevoel dat 't een optelsom van eerder vertoond gedrag is, dan dat er echt gericht 8 wedstrijden schorsing staan voor deze fout.

25 augustus 2014 om 17:13

Helemaal niet overdreven. Je hoort gewoon van die man af te blijven. Ook al is het een lieve streling. En misschien pakt het ook goed uit want die man moet zich echt in toom houden. Nooit hem ik m rustig zien zitten.

25 augustus 2014 om 17:18

Bwa. Voor dat tikje kan je 3 wedstrijden geven en dan voor het sarcastisch geklap en het publiek opjutten kan je ook wel wat wedstrijden geven.

Het is ook niet de eerste keer dat hij zoiets doet dus is de straf nog vrij vriendelijk vind ik. Simeone moet zijn gedrag gewoon verbeteren.

25 augustus 2014 om 17:43

Blijkbaar mag maar 1team winnen in Spanje en van hun winnen komt met één staartje en komt het iemand duur te staan en nu was het de beurt aan Simeone..heel jammer dit!

Misschien leert ie het nou is een keer om gewoon normaal te doen als Coach zijnde van een profclub..

25 augustus 2014 om 17:08

Emotie is emotie. Wat maakt het uit of hij trainer is bij een profclub.

25 augustus 2014 om 17:13

Emotie is geen geldige reden om je eigen als een idioot te gedragen.

25 augustus 2014 om 17:16

4 wedstrijden wegens slaan terwijl het helemaal geen slaan is.
dat slaat dus nergens op.
een schorsing is terecht mar 8 wedstrijden vind ik veel te veel.

25 augustus 2014 om 17:22

Emotie is emotie, tot een bepaald punt ja. Je staat wel elk weekend je te verkondigen voor een vol stadion en mensen die via de media je voorbij zien komen en dan vind jij het normaal dat hij zich als een gek staat te verkondigen of zelfs mensen fysiek gaat bejegenen..

25 augustus 2014 om 17:35

Slaan was het niet nee, maar wel terecht dat hij daarvoor geschorst wordt in mijn ogen. Of vond jij het wel kunnen wat hij deed?

25 augustus 2014 om 17:50

Door emotie gedraagt men zich juist als een idioot. Idiote gedrag en emotie gaan juist samen.

geen speld tussen te krijgen lijkt me. Stomme actie.

Gekke malloot die Diego Simeone.. iemand op zijn achterhoofd tikken, dan weer zijn hand voor de mond praten dat niemand kan zien wat hij zegt en daarna met de handen in de lucht om het publiek op te peppen *bah* enge man.. terecht 8 duels.

25 augustus 2014 om 17:14

Ach eng eng eng, wat is er nou zo eng. Hij heeft een fout gemaakt zoals elk ander mens. Hij doet iets op een andere manier dan andere en hij is meteen eng, schei uit. Johan Derksen is er goed in om mensen eng te noemen en veel mensen nemen het over. Van Johan vind ik het niet raar, ik zou als opa ook ieder ander eng vinden met de gedachte dat je ze in een steegje tegenkomt.

25 augustus 2014 om 17:19

Gekke malloot die Ronaldo 2 vuistslagen uitdelen aan een tegenstander.bah enge man.onterecht 0 duels.

25 augustus 2014 om 17:21

Real Madrid he.. Mogen alles.. Weet je nog? Die trainer die iemand in zijn oog stak? 0 wedstrijden. Zijn genoeg andere voorbeelden, maar goed, ze zijn 'heilig' helaas.

25 augustus 2014 om 17:34

atletico

alsjeblieft man. Praat niet, doe dat niet man!

Ik heb respect voor jou club en hoe Simeone het in elkaar heeft gebracht om zo ver te komen. Maar klaag aub niet over de scheidsrechter! zeker Atletico mag dat niet doen! Wat heel jullie ploeg 90 minute lang flikt is gewoon niet te accepteren maar jullie doen dat toch.

Ik vind het niet erg jullie mogen strijden, maar Diego Costa deed dinges vorig seizoen die ook niet konden. Nog x ik heb respect voor Atletico en Simeone. Maar jullie hebben de recht niet om te klagen. Jullie schoppen de tegenstander 90 minute lang.

25 augustus 2014 om 17:42

Niet zeuren over de scheids of straffen!!! ASJEBLIEFT. Jullie spelers zitten 90 minuten lang real madrid spelers onderuit te schoppen, en dan zeuren als je emotisch gestoorde manager dan een scheidsrechter slaat en een schorsing krijgt...

25 augustus 2014 om 17:55

Don

wie ben jij om iemand het spreken te verbieden? En pleasse kerel heb je gezien wat Ronaldo flikt? Real is zelf best goed in schoppen, alleen al dat centrale duo zijn er twee die hun emoties niet in de hand hebben op bepaalde momenten. Elk elftal schopt wel eens, en Atleti doet dat niet meer of minder dan een ander elftal.

Punt is dat Simeone een grens heeft overschreden, maar Ronaldo ook, tweemaal, daar word niks aan gedaan. Heb je slag aan het adres van Godin gezien? Nee, jullie mogen ook niet klagen hoor, over de scheids.

25 augustus 2014 om 17:59

Bale

Ronaldo gemist? En Simeone heeft een fout gemaakt en moet boeten, true, maar als je dat al een slag noemt, hoe noem je dan datgene wat Ronaldo deed?

25 augustus 2014 om 18:12

jazeker 90 minuut lang hebben we enkel de spelers in het vizier met het doel ze allemaal onderuit te schoppen.af en toe zitten er foutieve tackles in en jullie veranderen dat meteen in 90 minuten lang spelers onderuit schoppen.je mag gerust eens naar je eigen team kijken.volgens mij zijn jullie het team dat met een man minder is komen te staan door een rode kaart.

Hopen dat hij wat rustiger wordt, maar blijft een van de betere coaches (zeker qua beleving) in Europa

Prima straf. Wat een idioot, dacht dat Mourinho gek kon zijn. Acht wedstrijden, maar hoezo de helft in een eventuele Supercopa? Gewoon de komende acht wedstrijden die wordt geleid door de Spaanse bond schorsen!!!

25 augustus 2014 om 19:11

Nou heb je de coach van benfica gezien nog gekker.

En wat met die achterlijke actie van Ronaldo? Dat was meer dan zomaar een tikje geven hoor. Die moet dan evengoed zwaar gestraft worden. Maar neen, het is natuurlijk Ronaldo, de sterspeler van de Madrileense machthebber.

Achterlijk dat er zoveel willekeur bestaat in Spanje, in Engeland zou Ronaldo tot de winterstop in de tribune zitten. Hopelijk doet karma zijn werk in deze zaak!

25 augustus 2014 om 17:08

Daar wordt bewust geen aandacht aan besteed.

25 augustus 2014 om 17:25

Ik vind het bal in de tribune dan ook 10x erger. Van supporters blijf je af.

25 augustus 2014 om 17:29

@real27
maar je tegenstander mag je slaan?

25 augustus 2014 om 17:31

Ja was echt een Cantona momentje.

25 augustus 2014 om 17:32

Eerder een tegenstander dan iemand uit het publiek.

25 augustus 2014 om 17:08

wat heeft karma hier mee tr maken? je ben gee boedhist

25 augustus 2014 om 17:11

Real spelers worden bijna nooit gestraft.
Ramos en Pepe komen ook vaak weg met zo'n dingen.
Ronaldo had indd zeker een lange straf moeten krijgen, hij deelde 2 keer een vuistslag aan zijn tegenstander.

25 augustus 2014 om 17:15

Er is geen een wedstrijd geweest waar Ramos geen rood heeft moeten krijgen, onvoorstelbaar hoeveel overtredingen hij mag maken.

25 augustus 2014 om 17:13

In Engeland ja. Hypocrieten, Ronaldo werd zo vaak geschorst. Hoevaak werd Sergio Ramos vorig jaar niet geschorst?

Jullie zijn wel hypocrieten man, het gaat hier over Atletico Madrid en Simeone maar jullie halen Real Madrid erbij hoe zielig zijn jullie wel niet.

25 augustus 2014 om 17:18

Dit gebeurde in dezelfde wedstrijd waar Ronaldo die vuistslagen uitdeelde , dus het is niet heel raar dat Real Madrid erbij wordt gehaald. Simeone wel geschorst , Ronaldo niet.

25 augustus 2014 om 17:21

Hypocrieten zegt hij dan. Dus omdat het over Atletico gaat mogen we Ronaldo er niet bij halen. Dat is iets totaal anders waarschijnlijk volgens jou?

Geef toch gewoon toe dat Ronaldo een lange schorsing verdient en doe zo kinderachtig niet. Je maakt jezelf vaak belachelijk, maar als je zo gaat reageren, dan is het hek wel helemaal van de dam.

25 augustus 2014 om 17:24

@the_citizen

Zij weten dat je in Spanje niet geschorst kan worden waarop het gebaseerd is op video beelden.

Maar die Barcelona-fans willen graag in herhaling vallen.

25 augustus 2014 om 17:25

Dus? Jij weet dat ze in Spanje geen schorsingen geven op videobeelden. Waarom kom je daarmee? Als ze dat deden mocht Diego Costa nooit een voetbal veld binnen mogen.

25 augustus 2014 om 17:28

Een paar reacties hieronder (geplaatst op 17.10) begin je zelf over Messi. En dan nog het woord hypocriet gebruiken ook.

Ontopic: Terecht dat Simeone een schorsing krijgt, maar 8 wedstrijden is wel erg overdreven. Zeker als de 'tik in de nek' wordt meegenomen in de schorsing, terwijl Ronaldo en dezelfde wedstrijd iemand een vuistslag geeft.

25 augustus 2014 om 17:28

Vorig jaar gaf een scheidsrechter Ronaldo rood, daarna floot hij zijn wedstrijden in de segunda division de rest van het seizoen.
Is het dan zo opmerkelijk dat hij vrijdag geel kreeg? Blijkbaar zag de scheids het dus wel hij durfde alleen niet correct te handelen voor represailles. Mission accomplished toch?

25 augustus 2014 om 17:34

Dat Real erbij wordt gehaald heeft zijn reden,maar jij wil die reden niet zien.

25 augustus 2014 om 17:21

Ga huilen, het gaat over simeone niet ronaldo.

25 augustus 2014 om 17:24

Nog zo een kinderachtige reactie. Het gaat inderdaad over Simeone, maar dat zorgt er nog steeds niet voor dat de actie van Ronaldo goed te praten is.

Laat ik het anders stellen: iemand slaat een vriend van je in elkaar, de politie komt eraan en een omstaander geeft die agent een tikje. De omstaander vliegt de gevangenis in en de agressor loopt vrij zonder straf. Rechtvaardig lijkt dat niet he? Nochtans is dit wat er is gebeurd.

Ronaldo is een slechte verliezer en hij reageert dat af op zijn tegenstander. Kinderachtig, net als alle kindjes die zijn actie proberen te bedekken met de mantel der liefde.

25 augustus 2014 om 17:26

Het gaat om het punt dat Barcelona-fans zich oh zo druk maken. Wat hebben jullie toch? Stiekem allemaal een Madrileens hartje?

25 augustus 2014 om 17:27

Laat ik het dan ook anders stellen: jij slaat je vriendin en politie komt, en jouw verdediging is maar mijn buurman slaat zijn vrouw ook.

25 augustus 2014 om 17:32

Ja, dan moet mijn buurman ook gestraft worden. Logisch toch? Of snap je het nog steeds niet? Ronaldo en Simeone moeten gestraft worden.

Ik word niet goed van het IQ van sommige leden hier op VZ.

25 augustus 2014 om 17:34

291110

Jij weet dat de Spaanse bond niet schorst op videobeelden, waarom val je telkens in herhaling man?

De Spaanse bond doet er alles aan om Atlético dit jaar geen kampioen te laten worden.

Dit was te verwachten. Wat mij betreft een prima straf. Het moest natuurlijk ook een keertje gebeuren. Echt niet normaal zoals deze vent zich gedraagt langs de kant.

Domme actie was het van hem maar waar zit het verschil in dat Mourinho iemand zijn oog probeerde eruit te prikken en niet kreeg? De verhoudingen zijn helemaal weg in Spanje op deze manier.

De zelfde wedstrijd slaat Ronaldo iemand vol op zijn gezicht en die kerel blijft ongestraft (zielig geel kaartje dan) waar diep donkerrood op zijn plaats had moeten zijn.

25 augustus 2014 om 17:09

Werd niet gezien wat Ronaldo deed en in Spanje word een voetballer niet geschorst op videobeelden anders kon Diego Costa destijds elke week een schorsing verwachten.

25 augustus 2014 om 17:13

Werd niet gezien vind je? Maar waarom krijgt hij dan onterecht geel waar rood op zijn plaats is dus gewoon onpartijdig gedrag.

Je kunt het proberen goed te praten maar het lukt niet.

25 augustus 2014 om 17:15

Hey kip.

Als de scheidsrechter echt zag wat Ronaldo deed dan was Ronaldo gewoon de veld uitgestuurd, doe niet alsof dat Ronaldo nooit een rode kaart heeft gekregen. Vorig jaar nog. modric kreeg ook een rode kaart.

25 augustus 2014 om 17:17

Modric kreeg 2x geel is iets anders.

En hij heeft het niet gezien zeg je waarom krijgt hij dan geel?

Onpartijdig gedrag punt uit!

25 augustus 2014 om 18:01

Wijze kip

doe geen moeite, die Real bril haal je niet van zen kop ben ik bang

25 augustus 2014 om 17:09

Mourinho kreeg niks omdat hij trainer was van Real, simpel.

25 augustus 2014 om 17:10

En Messi kreeg geen gevangenisstraf omdat hij Messi heet?

25 augustus 2014 om 17:12

Is niet relevant omdat de Rfef daar niet over gaat.

25 augustus 2014 om 17:14

Mono-mono actie van Busquets dan?

25 augustus 2014 om 17:16

Heeft er niks mee te maken.

Zit wel diep hé die Barcahaat?

25 augustus 2014 om 17:22

Real Madrid heeft hier ook niks te maken knul.

Het gebeurt alleen in die wedstrijd, maar dit topic gaat niet over Real Madrid. Maar om wat Simeone deed en tegen wie hij het deed en wat zijn schorsing is.

25 augustus 2014 om 17:38

Niet?

Ik weet niet tegen wie Atletico moest voetballen die wedstrijd?

Ken je feiten man.

25 augustus 2014 om 17:45

Het gaat niet tegen wie Atletico speelde hoor? Het gaat erom wat Simeone deed tegen de scheidsrechters. Al stond Granada of FC Zwolle op het veld. Real Madrid heeft er niks te maken.

Wie kent zijn feiten niet?

25 augustus 2014 om 17:46

Dit topic gaat over de straf van Simeone, niet over wat real madrid spelers in het verleden allemall deden...

25 augustus 2014 om 17:49

Jij niet en waarvoor moet je er dan Barcelona bij halen die hebben er helemaal niks mee te maken.

Hypocriet is het gewoon.

Van een official heb je gewoon af te blijven. En dan zijn er ook nog mensen die 8 wedstrijden buitensporig vinden.

25 augustus 2014 om 17:18

een schorsing is ook wel terecht maar 8 wedstrijden voor een aaitje vind ik wel wat veel.

8 wedstrijden? Hoeveel kreeg Cristiano ook alweer voor zijn kopstoot?

Dit is om te gieren. Echt lachwekkend en schandalig tegelijk. Verder geen woorden meer vuil maken aan deze schorsing door de overduidelijke gemanipuleerde voetbalbond in Spanje. Niet te geloven.

25 augustus 2014 om 17:09

Hoeveel kreeg Busquets voor het roepen van "mono, mono " naar Marcelo?

25 augustus 2014 om 17:15

Ten eerste gaat het hier over Real / Atletico en niet over Barcelona.

En roepen en iemand slaan zit een duidelijk verschil in lijkt me of niet of snap je dat niet eens?

Wat kreeg Pepe voor het op de hand staan van Messi?

25 augustus 2014 om 17:19

Ook niks

25 augustus 2014 om 17:21

Het gaat hier echt niet om Real Madrid hoor. Het gebeurde in een wedstrijd tegen Real Madrid maar in de topic komt Real Madrid niet voor, dus ken je feiten Kip.

En hypocriete ventje, wat is nou erger op iemands hand staan of op iemands gezicht staan? Zoals die hypocriete Busquets dat deed bij Pepe.

Maar daar hoor ik je niet over janken.

25 augustus 2014 om 17:37

Wat een slap excuus heb je steeds zeg niet normaal.

En typisch Realsupporters om de mensen te beledigen.

25 augustus 2014 om 17:41

Zo krijg ik je wel stil hé kip.

Waarom blijf je niet onntopic?

25 augustus 2014 om 18:06

Wat krijg je mij stil?

Het is te triest voor woorden dat Real keer op keer geholpen word en ook weer die wedstrijd.

Je plaatst een reactie dat het niet over Real gaat maar begint zelf weer over Barcelona, zielig gedrag noemen ze dat.

Succes met je club.

25 augustus 2014 om 17:10

En wat denk je van die misselijke klap op Godin dan daar komt hij weer mee weg en dit is gewoon oneerlijk als je dan ziet dat er gisteren rood viel omdat er iemand in de loop een been aantikt (is ook terecht rood) en als ze bij Real iemand vol in het gezicht slaan slechts geel is pure competievervalsing.

we zullen het allemaal maar moeten accepteren.

Die man kan ook doordraven he. Gaat gewoon te ver die gozer. Minder pilletjes slikken en leren van deze straf!

Nu ik het filmpje gezien heb was 1 wedstrijd wel verdoende. Stelde niks voor.
Maar ja arbiters zijn heilig he.

De straf is terecht dit hoor je als trainer/speler of wie dan ook niet te doen. Buiten deze gebeurtenis houd ik wel van een trainer zoals Simeone. Wanneer ik na wedstrijden kijk van Atletico geniet ik van de manier waarop hij zich kan opjutten en dit tevens over brengt naar zijn spelers op het veld. Af en toe merk ik dat die iets te gepassioneerd te werk gaat, maar in iedergeval zie ik hem liever dan een Ancelotti die 90 minuten zit te kauwen in zijn dug-out.

25 augustus 2014 om 17:14

Niks

Belachelijk, het viel allemaal wel mee. Oké, natuurlijk mag je niet aan de leiding zitten, maar dit was redelijk onschuldig. En dan te bedenken dat Mourinho maar 1 wedstrijd kreeg voor het oogprikken bij Tito Vilanova...dit neigt naar wat pro-Real trekjes bij de Spaanse Bond.

25 augustus 2014 om 17:18

Mourinho kreeg zelfs niks, evenals Marcelo met die dubbele beenbreuk poging.
Had Godin Ronaldo geslagen hadden we nu al 30 artikelen gehad en werd hij 10 wedstrijden geschorst. Zo gaat het in Spanje helaas.

25 augustus 2014 om 17:18

Die straf is niet eens gegeven kun je nagaan wat voor partijdige zooi het is in Spanje.

25 augustus 2014 om 17:31

Niks zelfs haha, wat een boevenbende.

25 augustus 2014 om 17:48

Een scheids slaan wordt veel sterker bestraft dan een aanslag op een andere coach....

25 augustus 2014 om 18:07

Slaan? laten we het niet groter maken dan het is, het was een heel licht tikje. Dat moet Simeone natuurlijk niet doen, maar een paar wedstrijden was voldoende geweest.

Persoonlijk vind ik het erger als je iemand in zijn oog prikt ( wie het ook is) dan dat je hem een tikje op zijn hoofd geeft. Maar uiteindelijk zijn dit twee dingen die niet thuishoren op een voetbalveld en dan zou het fout zijn om Simeone wel (zwaar) te straffen en Mou helemaal niet. Een beetje hypocriet.

Ik vind het belachelijk dat hij de enige is die een straf krijgt.natuurlijk verdient hij die.hij moet van de 4de man afblijven,maar andere mogen hun tegenstanders meppen verkopen en er nog mee wegkomen ook.en de videobeelden spreken voor zich,maar goed daar maakt de Spaanse bond hun handen liever niet aan vuil.

25 augustus 2014 om 17:18

Doe toch normaal man. Als we toch die videobeelden erbij halen moet heel Atletico Madrid en vooral Diego Costa voor altijd geschorst worden.

25 augustus 2014 om 17:25

Waarom vind je het zo erg om toe te geven dat de bond pro Real is?

25 augustus 2014 om 17:29

Haha de bond pro-Real? Kom op man. Als dat echt zo was dan had Ramos nooit een schorsing. Dan had Pepe nooit een schorsing. Maar Ramos kreeg vorig jaar in 1 maand 3x rode kaart. Pro-Real hé?

Jonge Barcelona staat voor niets bekend als Pro-Uefa, het is geen toeval dat Barcelona door heel de wereld Uefalona word genoemd.

25 augustus 2014 om 17:35

Ramos hoort bijna elk duel Rood te pakken, het zegt toch genoeg trouwens dat in 2012/13 Messi meer gele kaarten had dan Pepe.

UEFA is niet relevant omdat het over de Rfef gaat toch.

25 augustus 2014 om 17:43

Het gaat ook buiten Spanje. Jullie worden ook geholpen in Europa door de Uefa.

Wat zegt genoeg? Dat jij niet verder kijkt dan je neus ligt? Pepe speelde een clean seizoen. Dat Messi zo gefrustreerd en als een wanhopige rondliep kan Pepe er niks aan doen.

25 augustus 2014 om 17:43

Eerlijk antwoord geven.keur jij wat Ronaldo deed goed?verdiend hij een straf voor wat hij gedaan heeft?

25 augustus 2014 om 17:46

Ja hij verdient een straf daarvoor, nee hij mag niet gestraft worden omdat Diego Costa nog ergere dinges heeft gedaan.

25 augustus 2014 om 18:36

Ja, wat dan? Moet eerlijk zeggen dat ik het slaan van Ronaldo ongekend heftig vond.

25 augustus 2014 om 17:26

"maar andere mogen hun tegenstanders meppen verkopen en er nog mee wegkomen"

Nee dat is ook Atletico.

25 augustus 2014 om 17:31

Jep inderdaad wij slaan er bewust oplos.alleen heb ik het nog niet gezien.mocht dat gebeuren praat ik het in ieder geval niet goed.maar dat Ronaldo dat doet maakt voor jullie niets uit.die mag dat omdat hij zijn naam meedraagt.

25 augustus 2014 om 17:40

Godin die tegen Miranda aantoont waar Messi z'n zwakke plek is omdat hij daar nog ligt geblesseerd was. Nuff said.

25 augustus 2014 om 17:53

Een licht geblesseerde speler kan je door het minste contact al uit de wedstrijd spelen.ik vind dat 10x niks in vergelijking met vuistslagen uitdelen.

25 augustus 2014 om 17:56

Uit de wedstrijd of maanden aan de kant, alsof die Godin/mirando precies weten wat ze doen als ze een stamp geven op een bepaalde plek. Ongelooflijk eig hoe licht je daarover gaat, laat ons de discussie hier maar stoppen.

25 augustus 2014 om 20:54

Wat heb je hier over te zeggen?

https://twitter.com/rmadridnation/status/
503976620722376704/photo/1

Wat vreemd dat ik daar dan weer niemand over hoor.

25 augustus 2014 om 22:50

Zonder bewegend beeld is het een nietszeggende foto. Kan evengoed een ongelukkig duel zijn.

Ik heb destijds bij Busquets door de foto ook even kort gedacht dat hij op Ramos zn hoofd stampte, dat viel na het zien van bewegend beeld in hardheid ook erg mee.

Overigens snap ik in dit geval de discussie over Ronaldo niet zo. Hij heeft geel gekregen, het is dus beoordeeld, dus kan de bond er niks meer mee. Het was anders wel een wedstrijd of 8 natuurlijk.

Misschien wel een wat zware straf, maar toch ook wel weer logisch. Want je moet een statement maken, om te voorkomen dat het vaker gebeurt, ook bij andere coaches.

Het blijft een eng voetballand wat Real bevoorrecht .had Mourinho dan ook aangepakt!!

Hij ging erover, dat is ook logisch want er stond zoveel op het spel maar dat handje die hij gewoon op de scheidsrechters nek legde was niets fout aan! Hij mocht maximum 3 speeldagen geschorst worden!

Wat droevig zeg. Die gasten van de Spaanse voetbalbond zijn echt op hun achterhoofd gevallen.

Eigen schuld Maar 8 wedstrijden is echt overdreven ...

1 woord: belachelijk.

Ga als sportbond lekker als types als pepe en neymar aan, die verzieken de sport met gemeenspel en schwalbes.

Het is natuurlijk niet enkel die tikjes maar ook z'n eindeloze commentaar...goed dat hij eens stevig aangepakt wordt.

Voetbal begint meer en meer op Hollywood te lijken. Schorsing voor cynisch applaudisseren? Aub zeg

ik zou em 5 maanden schorsen zo gaat dat tegenwoordig (suares)

Terecht Simeone had zijn handjes thuis moeten houden, Reef heeft dit geweldig opgelost voortaan niet de officials aanraken. Maar toch jammer het is een geweldige coach vind ik als Real fan, ben benieuwd hoe Burgos het gaat aanpakken dat wordt lachen,dus Simeone voortaan je handjes thuis houden

25 augustus 2014 om 17:53

Stoere spraak met handjes thuis houden. Mocht dit iemand van Real Madrid betreffen, had je het ook een veel te zware straf gevonden. Eerlijk toegeven!

8 wedstrijden zijn wel echt veel.. Had er misschien 3/4 verwacht en wrm krijgt hij schorsing voor applaudisseren?

Het is echt altijd hetzelfde met dit soort schorsingen. De clubfans vinden het belachelijk of beginnen meteen te wijzen naar andere (vermeende) onbestrafte overtredingen en de niet-clubfans vinden de straf veel te licht of, in het beste geval, wel passend. En dat houden we eindeloos vol

domme actie maar 8 wedstrijden rot op zeg!

Aai over de bol was het eerder

8 wedstrijden schorsing is echt buiten proportie. Zulke capriolen kun je natuurlijk niet uithalen, maar om hier 8 wedstrijden voor te geven is echt te veel. Als ik het dan vergelijk met andere vergrijpen door andere spelers/trainers in de La Liga. Denk aan Pepe zijn schoppen, Mourinho zijn vinger in een oog en laatst Ronaldo die Godin K.o. probeert te slaan. Al deze vergrijpen van Real Madrid werden in verhouding super licht gestraft. Dit kan geen toeval meer zijn... Of denken jullie daar anders over Real supporters?

Werd ook eens tijd. Deze coach-hooligan moet misschien wat meer Rilatine nemen en aan yoga doen voor de wedstrijd.

Ja, ik begrijp dat de goegemeente 8 te veel zal vinden, want sympathieke man van een sympathieke ploeg en dan mag je kennelijk meer.

Maar bekijk het zo, nu heeft er 8 de tijd om eens na te denken over zijn eigen paupergedrag.

Ik heb bewondering voor zijn passie, maar je moet gewoon niet fysiek worden. Ik vind acht wedstrijden ook overdreven, maar dit is puur om een voorbeeld te stellen dat dit niet door de beugel kan. Ik heb er dus ook wel weer begrip voor.

Wat ik wel grappig vind, is dat er veel mensen zijn die zo boos zijn dat Ronaldo geen schorsing krijgt. Dat is zo omdat je achteraf niet kunt schorsen in Spanje. Ook al zou de bond het willen, zouden ze het niet kunnen. Dus dat geneuzel dat de bond pro-real is, is echt onzin. Ik keur het gedrag van Ronaldo niet goed, al was Godin ook irritant en handtastelijk bezig. Als er iemand daar veel profijt van heeft, is het Atletico wel, als je even een Diego Costa compilatie maakt dan had hij de helft minder wedstrijden gespeeld.

25 augustus 2014 om 18:13

Dus als Suarez iemand bijt in Spanje en de scheids ziet het niet, dan staat hij de volgende wedstrijd gewoon weer op het veld? Wat raar ... dat mag toch wel eens worden geïntroduceerd anno 2014 .

Maar goed, nu weet ik wel waarom Suarez naar Spanje is gegaan

Ik vond het eigenlijk helemaal niks. Het was iig geen klap.

8 wedstrijden vind ik belachelijk voor een hele lichte tik. De arbitrage moet gewoon ze werk goed doen!
JE Staat MET 10 MAN Tegen Real Madrid!. ik begrijp de frustratie van simeone. daarvoor heeft hij al meerdere malen gevraagd om het inbrengen van juanfran. Laten WE Eens Eerlijk Zijn DE ASSISTENT-ARBITER IS Best EEN Domkop. Real was naarstig opzoek naar een goal. toen atletico met 10 man voetbalde. het zou een hele dure fout kunnen zijn

Klassejustitie was het eerste dat bij mij opkwam.

En nu, een paar uur later, heb ik nog een gevoel van twee maten en twee gewichten.

Real (ja, ik noem ze) heeft in voorgaande supercupduels ergere zaken gedaan ; poging tot beenbrekende overtredingen en de manager (mourinho) die de assistent van de tegenstander eveneens fysiek aanpakte.

Strafmaat : een wedstrijdje schorsing in de volgende supercup en een boete van 600 euro. Dat is zoals ik een boete van 1 eurocent krijg (of zelfs nog minder).

De ene ploeg uit Madrid kan zich meer permiteren dan de andere.

Edit : bij het lezen van de reacties valt het op : ongeveer enkel Realaanhangers vinden de sanctie gepast, ongeveer alle andere vinden ze overdreven.

Puur toeval allicht dat de Spaanse bond (allicht ook koninklijk) er dezelfde mening op nahouden dan de supporters van de koninklijke.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren