Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Afellay is eruit en geeft Olympiacos jawoord voor twee seizoenen’

Laatste update:
/

Ibrahim Afellay is klaar om zijn loopbaan nieuw leven in te blazen. Drieënhalf jaar nadat hij overstapte van PSV naar Barcelona volgt een stap omlaag naar Olympiacos Piraeus, de regerend kampioen van Griekenland. Volgens El Mundo Deportivo heeft de 28-jarige Utrechter zijn jawoord gegeven voor een contract voor twee seizoenen, met de optie op een derde jaar.

Zaterdagmiddag doken via Twitter al foto’s op van Afellay die arriveerde in Griekenland, voor een gesprek met Olympiacos. Hij legde een aanbieding van PSV naast zich neer en besloot op bezoek te gaan in Athene en te praten met de Grieken, die zich plaatsten voor de groepsfase van de Champions League. Hij zou er zaterdagavond met hen zijn uitgekomen.

Olympiacos zou ook een deal hebben bewerkstelligd met Barcelona, over de afkoop van Afellays contract. Dat loopt tot volgend jaar zomer. Ibi ging halverwege het seizoen 2010/11 van PSV naar Catalonië, waar hij het eerste half jaar nog regelmatig in actie kwam. Daarna raakte hij door divers blessureleed en de moordende concurrentiestrijd buiten beeld.


Doet Ibrahim Afellay er goed aan, naar Olympiacos te gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zonde dat hij z'n carrière zo heeft vergooid. Was enorm veelbelovend bij Psv. Maarja, inmiddels 3,5 jaar verder en hij is terechtgekomen in een competitie die misschien nog wel minder voorstelt dan de Eredivisie.

9 augustus 2014 om 23:25

Dan neem je wel de twee uitersten. De eredivisie staat bekend als kweekvijver, de Griekse als kerkhof voor oude subtoppers. Beter had afellay een "Ryan babel" achtige constructie met PSV gedaan om zich in de kijker te spelen bij mooie clubs in het buitenland. Al moet ik zeggen dat babel nou ook niet echt bij een hoogvlieger is beland haha

9 augustus 2014 om 23:29

Waar t op neer komt is dat griekse competitie sterker is dan nederland. Wanneer gaan jullie hollanders dat nu inzien.

Bijvoorbeeld Pak de beste van griekenland en de beste van nl en dat is ajax. En vergelijk hoe ver ieder is gekomen in de cl afgelopen seizoen

9 augustus 2014 om 23:30

Edit: de beste van griekenland is opympiacos trouwens

10 augustus 2014 om 00:13

bobje99

Een "ryan Babel" constructie ? Heeft dat nou echt gewerkt dan ? Nee dus. Babel was achteraf toch ook een geldwolf zoals Ibi nu ook.

10 augustus 2014 om 00:23

Waarom is Affelay nou weer een geldwolf? Als hij zijn contract bij Barca had uitgediend nog een jaar, had hij waarschijnlijk evengoed nog meer verdiend dan in die 2/3 jaar bij Olympiacos. Je vergelijking gaat echt volledig mank. In Griekenland is zijn kans op speelminuten natuurlijk aanzienlijk groter en ze komen ook gewoon in de CL uit.

10 augustus 2014 om 00:25

pfff, dat ik dit nog moet uitleggen...

Misschien omdat Ajax in een lastigere CL-poule zat en omdat het verder komen van Olympiacos in de CL dan Ajax totaal niets zegt over het niveau van de Griekse en de Nederlandse competitie? City lag er twee seizoenen al uit in de groepsfase, Celtic, Shaktar Donetsk en Porto drongen wel door tot de volgende ronde. Maakt dat de Schotse, Portugese of de Oekraïnse competitie beter dan de Engelse?

10 augustus 2014 om 00:26

Ja hè hè, logisch dat dat niet heeft gewerkt, Babel was een half seizoen geblesseerd...
Babel een geldwolf? Je weet dat hij zijn eigen contract heeft afgekocht om naar Ajax te kunnen gaan?

10 augustus 2014 om 01:22

Ken nog zoveel moeilijke woorden gebruike ik raak er niet onder de indruk van. Olympiacos heeft vorig seizoen het beter gedaan dan ajax. Zouden ze 10x tegen elkaar spelen wint olympiacos zeker 7-8 x

10 augustus 2014 om 02:30

Oke omdat olympiakos het beter gedaan heeft in de cl is olympiakos beter dan ajax? Vergelijk ook ff de tegenstanders
Ajax moest tegen barcelona, ac milan en celtic.
Olympiakos moest tegen psg, benfica en anderlecht.
Barcelona is beter dan psg
Ac milan is gelijk aan benfica
Celtic is veel beter dan anderlecht.
Dus ajax zat gewoon in een moeilijker poul. En kijk hoe ajax eruit is gegaan? Penalty laatste minuut tegen ac milan (eerste wedstrijd) als dat niet was gebeurd was ajax gewoon door geweest of de laatste wedstrijd tegen milan. Ze speelde met 10 man(montolivo had rood) in hun eigen 16.

En hoezo Hollanders wat ben jij dan?

10 augustus 2014 om 02:46

Ik ben marokkaan. En hoe je het went of keert olympiakos heeft het afgelopen seizoen beter dan ajax gedaan in de cl. Maakt niet uit bij wie ze in de poule zaten of het barca, real, bayern en ajax in een poule. Olympiacos heeft het gewoon beter gedaan

10 augustus 2014 om 03:11

Het kwartje wil maar niet vallen hè? Het feit dat Olympiacos verder is gekomen zegt niks, bewijst niks, betekent niks. Het heeft helemaal niets te maken met het punt dat de Griekse competitie beter zou zijn. Het zegt niets over het verschil in kwaliteit tussen Ajax en Olympiacos en al helemaal niets over het kwaliteitsverschil tussen de Eredivisie en de Griekse competitie.
Waarom denk jij trouwens in termen als "jullie Hollanders"?

10 augustus 2014 om 09:21

AZ heeft vorig jaar nog van PAOK verloren in de Europa League en AZ is toch wel hetzelfde niveau als Heerenveen en Groningen

10 augustus 2014 om 10:20

dus als apoel nicosia ( gewoon een voorbeeld) in een makkelijke poule zit met bijv benfica(pot 1), cska moskou (pot 2) en fc basel(pot 3) en olympiakos zit in een poule met Real madrid, psg en red bull salzburg en apoel nicosia gaat door en olympiakos niet is apoel nicosia beter dan olympiakos? en is de competitie van cyprus dan beter dan de griekse?

10 augustus 2014 om 12:25

Welke Europa League kijk jij? We speelden thuis 1-1 en uit 2-2..

9 augustus 2014 om 23:27

Olympiacos is niet zo'n slechte ploeg zelf, ik zie ze wel van de Nederlandse top winnen (een Ajax en PSV in goede vorm zelfs)

9 augustus 2014 om 23:32

Nee, weet ik. Olympiacos is zeker een aardig team, maar het is toch wel zonde als je daar terechtkomt in zo'n competitie als je 3,5 jaar geleden als veelbelovend talent bent weggegaan bij Psv.

9 augustus 2014 om 23:35

Vorig jaar veegden ze in de Champions League Anderlecht nog volledig van de mat. Dus het is inderdaad geen slechte ploeg. Al denk ik wel dat de lichting in Griekenland heel dun is. Standard won een paar weken geleden bv. dan weer vrij makkelijk van Panathinaikos.

9 augustus 2014 om 23:38

Panathinaikos is niet meer wat het geweest is, zijn nog aan het herstellen van de enorme schuld. Zal nog een tijd duren voordat die weer op niveau komen..

De enige die het Olympiakos moeilijk kan gaan maken in Griekenland is PAOK denk ik

10 augustus 2014 om 00:02

gaat om geld, daar kan ie veel meer verdienen

sportief is het natuurlijk onder zijn niveau , maar goed, er zal weinig keus geweest zijn

10 augustus 2014 om 02:31

Ja anderlecht stelde echt niks voor in de cl dit jaar. En ajax veegde Barcelona van het veld.

10 augustus 2014 om 00:33

Jammer dat hij naar Barca ging , anders kon hij nu gwn bij arsenal of everton spelen.

10 augustus 2014 om 00:39

Dat kun je wel zeggen ja. Hij had heel veel potentie. Ik denk dat hij zelfs alsnog bij Barca terecht kunnen komen als hij eerst een tussenstap had gemaakt.

10 augustus 2014 om 09:25

Jammer? Gewoon hartstikke dom

10 augustus 2014 om 01:25

Jij hebt afellay niet echt gevolgd en geeft nu wel je mening erover?

bij psv speelde afellay erg sterk,
en wie slaat een club als barcelona nou af als je op dreef bent?

vervolgens treft het ongeluk hem zwaar. eerst de hamstring, gevolgd door de kruisband.

hij heeft de pech dat hij zijn kruisband scheurde en er ruim 8 maanden uit lag.
dat betekend 8 maanden stilstaan en opnieuw wedstrijd ritme opbouwen.
ben je zo anderhalf tot 2 jaar verder in je carrière.
en dat door een stomme pin in de grond...

echter staat zijn concurrentie bij barcelona niet 2 jaar stil om op hem te wachten, en wat toen concurrenten waren, zijn nu betere spelers, of mindere en al vertrokken.

hij moet plaats maken voor de nieuwe toppers, en zelf weer een club vinden op niveau om weer in het spotlicht te komen.

Olympiacos past op zich wel in dat plaatje.

10 augustus 2014 om 02:08

Ik heb Afellay redelijk gevolgd en ik weet heus wel van zijn blessure. Afellay heeft altijd al erg veel last gehad van blessures. Je weet dat op het moment dat je bij een club speelt waar de concurrentie moordend is, je het je niet kan permitteren om een blessure te krijgen als je nog geen volwaardige basisspeler bent. Als je via kleinere stappen de weg omhoog in slaat, zijn de risico's veel kleiner.



10 augustus 2014 om 08:16

Ja inderdaad. Die jongen is toch wel erg afgezakt nu. Hij wordt wel ploeggenoot toch van amrabat?

10 augustus 2014 om 12:34

Die speelt nu voor Malaga volgens mij.

11 augustus 2014 om 09:52

Ja, het afgelopen half jaar wel maar nu volgens mij niet meer..

Echt doodzonde. Had gedacht dat die bij veel betere clubs terecht kon komen. Hopen dat dit een tussenjaar is en dat die snel een transfer kan maken naar een mooiere club, met alle respect voor olympiacos uiteraard

Hij had veel beter kunnen krijgen ik vind het echt rot voor die jongen zonder die blessures had hij het zeker waargemaakt maar ja hij kan zich misschien nu in de kijker spelen in de cl en dan misschien weer een stap hogerop zetten aangezien hij maar voor 2 seizoenen heeft getekend en daarna weer afbouwen bij psv

Sonde dat hij daar heen is, ik zal namelijk niet vaak een wedstrijd meepakken van die club. Ze spelen toch wel champions league of moeten ze nog een ronde overleven?

9 augustus 2014 om 23:25

Als je de tekst had gelezen had je gezien dat ze al geplaatst zijn.

9 augustus 2014 om 23:27

Foutje! Iets te snel er over heen gelezen.

Waarom in vredesnaam naar Griekenland gaan ? Dan ben je zelfs nog beter af bij PSV lijkt me. Deze jongen heeft zijn hele carrière vergooit, eerst al naar Barcelona waar het werkelijk waar onmogelijk was om te slagen. En nu dit.

9 augustus 2014 om 23:26

Moet gezegd dat hij het voor zijn blessure bij Barcelona gewoon erg goed deed en met name in oranje de pannen van het dak speelde dus helemaal kansloos vind ik niet terecht!

10 augustus 2014 om 00:01

Hij deed het wel oké, maar het was zo klaar als een klontje dat deze jongen nooit en te nimmer basisklant zou worden bij Barcelona.

10 augustus 2014 om 00:25

Idd nu praten ze alsof die daar basis stond tot zijn blessure, deze gozer was puur voor de bank en niets meer, bij oranje leek het heel wat met zijn wanmabe iniesta stijl maar het ia gewoon geen man voor de echte top. Deze transfer is prima, staatbasis, championa league en een lekker salaris wat wil je nog meer...

Wat een mooie, heerlijke route maakt die jongen. Zo veel talent, en geen reet mee doen anders dan geld tellen.

Goede keuze , dit team speelt altijd de champions leuage en hij is daar de held goede keuze , in nederland zou hij alleen voor ajax kunnen spelen

Mooie transfer voor hem! Ze spelen champions league en hebben een prima team. Was erg onder de indruk tijdens de champions cup.

Jammer deze stap. Hij speelt weliswaar CL dit seizoen, maar die Griekse competitie straalt toch helemaal niets uit? Het zal ongetwijfeld te maken hebben met een goed salaris, maar er zijn meer clubs in betere competities die goed betalen. Ik denk dat er voor een speler met 1 jaar contract bij Barca aan het eind van deze transfermarkt echt nog wel een aantrekkelijkere club was langs gekomen (niks ten nadele van Olympiacos, maar de Griekse competitie spreekt totaal niet aan).

Ach dat gezeur en gezanik van de meesten hier, ik geef hem groot gelijk. Mooi weer, leuk landje, vriendelijke mensen, lekker eten en meer knaken dan bij PSV. Duidelijk verhaal toch?

9 augustus 2014 om 23:27

Bovendien meer prijzen in he vizier dan bij PSV..

9 augustus 2014 om 23:47

Nee hoor , dezelfde prijzen te behalen als in nederland : kampioen en de beker .
Net zoveel kansen op prijzen dus want die grieken gaan geen europese hoofdprijs pakken daar kan je gerust een betje op zetten.

12 augustus 2014 om 17:03

Olympiacos maakt meer kans op die prijzen elk jaar in Griekenland dan PSV in Nederland, en dat weet jij ook.. Bovendien doet Olympiacos aardig mee in de CL, waar PSV er al jaren helemaal niet bij is.

Competitie is totaal niet aantrekkelijk. Voor de rest zal hij wel een goed salaris krijgen en speelt hij CL. Geen verkeerde club met een heerlijk klimaat.

3 jaar weggegooid hij moest nooit naar barca gaan.

9 augustus 2014 om 23:45

die kans had jij waarschijnlijk ook geweigerd als ze je gevraagd hadden .Of niet?

10 augustus 2014 om 00:07

Geweigerd*

Hij kon het makkelijk weigeren. Als hij serieus dacht dat hij daar basisspeler zou worden is hij niet bepaald snugger. Hij had het iets te hoog in zijn bol en had een team moeten kiezen dat meer op zijn niveau was, als hij dan echt zo goed zou zijn zou hij er echt wel komen. Tuurlijk Barcelona was toen de droomclub van velen en was het het beste team van de wereld. Echter lijkt me dat geen reden voor iemand die ambitieus wil zijn en het maximale uit een carrière wil halen, het kan aan mij liggen maar hij had makkelijk kunnen weigeren.

10 augustus 2014 om 00:20

Beste meester taal,

Zou je alsjeblieft kunnen stoppen met iedereen zijn taal te verbeteren ? Hier zitten ook mensen met dyslexie die het (denk ik ) niet zo prettig vinden als
Je hun de hele tijd gaat verbeteren.


Ja wat moet je nu over ibi zeggen ? Kans proberen te pakken bij Barcelona ( wat iedereen zou doen ) en dat leek hem ook nog te lukken voor zijn blessure ! Hoop dag die zich in Griekenland weer in de kijker kan spelen voor een grotere club

Einde verhaal.... Ik zie hem daar niet op bloeien....

Succes daar in Griekenland Affelay. Hoop dat je naar de CL wedstrijd tegen Ajax weer helemaal niets voor Amsterdam kan zingen.

Bij clubs van het niveau van Schalke haalde hij het niveau ook niet. een niveautje lager is dus prima. Misschien was Malaga niks voor hem geweest? samen met ambrabat, of was hij gehuurd?

verder is Olympiakos een goede ploeg waar je lekker kan voetballen met mooi weer, aardig salaris en dus een prima leventje

9 augustus 2014 om 23:58

Haha, wat een bullshit.
Bij Schalke was hij 1 van de uitblinkers, dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt, waarschijnlijk gewoon de rest aan het napraten, want als je hem had gevolgd bij Schalke had je wat anders gezegd.

Wel moet er gezegd worden dat hij daar op een nare manier is weggegaan.

10 augustus 2014 om 00:01

Hij heeft weinig gepresteerd bij Schalke...10 wedstrijden en 2 goals in de competitie...in een heel seizoen...

10 augustus 2014 om 00:10

Amazingcule

Heb je hem daar wel zien spelen ? Als hij het daar zo goed deed had Schalke hem heus wel willen overnemen, echter was daar geen sprake van. Zal vast met een reden zijn ? Zoals Ferryn al zegt heeft hij weinig gepresteerd.

10 augustus 2014 om 00:21

Als hij het zo goed zou hebben gedaan bij Schalke, zou ik wel verwachten dat hij een nieuwe aanbieding van Schalke zou krijgen of een club van dat kaliber.

Dit is echter niet gebeurd dus hieruit concludeerde ik dat hij het niveau niet aankon.

10 augustus 2014 om 00:31

Blijkbaar weten jullie er ook bar weinig van anders hadden ook argumenten. Afellay deed het meer dan prima bij Schalke totdat hij tijdens de oefen interland Nederland - Duitsland zwaar geblesseerd raakte. Dat was ongeveer in november, Hij heeft rest van het seizoen geen enkele wedstrijd meer gespeeld en alleen gefocused op zijn revalidatie.

10 augustus 2014 om 09:35

Klopt helemaal. Maar uitblinker was hij zeker niet bij Schalke. Hij is een jaar verhuurd geweest, maar daarvan meer dan de helft geblesseerd geweest. Hij wilde zelfs geen afscheid bij de club toen hem dat werd aangeboden.

Uitblinker? nee, zeker niet...
Vraag de mensen in Gelsenkirchen of ze hem nog een jaar willen....ik weet het antwoord wel.

Iedereen roept dat het salaris in Griekenland zo bijzonder is, maar het is nog maar de vraag of dat overgemaakt wordt...de Vvcs waarschuwde niet voor niets: pas op met transfers naar Griekenland, Cyprus en Turkije...

10 augustus 2014 om 00:34

Turkije??? Weer maar gerust jonge , je krijgt 10 keer Zoveel wat je kan verdienen in nederland. Dus 1 maand te laat is geen probleem als je bij een turkse topclub zit

10 augustus 2014 om 08:51

Geen salaris krijgen is altijd een probleem. Maakt niet uit waar je speelt ( of werkt), maakt niet uit hoeveel je verdiend. Je hoort gewoon betaald te krijgen...

En dat er in Turkije 10 keer zoveel betaald word dan in Nederland sluit ook lekker aan bij dit Topic. Of mag er misschien niet gezegd worden dat er in Turkije niet altijd op tijd betaald wordt? Moet je dan weer wat negatiefs over de Eredivisie zeggen.....

On. Of Griekenland een goede keus is weet ik niet. De keus om weer aan speelminuten te komen is in ieder geval de juiste.

Zonde zonde zonde
Wat maakt geld dat voetbal kapot!!! Hee ik ben Ajacied maar deze jongen had nu terug naar Eindhoven gemoeten om daar PSV tegen de stroming in op sleeptouw te nemen en in Europa weer van glans te voorzien!!! Ongelofelijk trouwens dat een club uit een land aan het financiële infuus van Europa gelegen ( lees Nederland) zo'n jongen wel een salaris kan betalen wat hij wil en wij in Nederland dat niet kunnen????? Dit bedoel ik nou met financial unfair play!!!!

Doodzonde dat zijn carriere zo in het slop is geraakt door met name die kruisbandblessure. Het geheugen van velen hierboven is blijkbaar niet best, want hij had zich op het moment van die blessure zo goed als in de basis gespeeld bij Barcelona. En nu tekenen bij weliswaar een mooie club, maar echt een tweederangs competitie. Echt doodzonde.

Wat een afgang. Spelen in Griekenland. Wat moet hij nu voortaan zeggen..."ik speel bij Olympiakos, en jij?"....hopelijk weet hij zeg toch weer in de kijker te spelen en zo een transfer af te dingen. Snap overigens niet hoe die Grieken zijn salaris kunnen betalen?

10 augustus 2014 om 01:21

Dat bedoelde ik ook in mijn reaktie: zo ziek is de voetbalwereld dus!! Landen die aan het infuus liggen van Europa daar halen clubs overeind gehouden door banken die ook aan het buitenlandse infuus liggen spelers die onze clubs niet kunnen halen omdat onze clubs wel naar budgetten kijken wn plafonds instellen qua salaris! Het is een kwalijke zaak dat clubs uit kansen als Griekenland dit soort spelers kunnen contracteren omdat ze maar wat doen en niemand ze terugfluit omdat we het allemaal maar gewoon vinden ... Werkelijk ongelofelijk!!

10 augustus 2014 om 01:29

Ik ken de financiele situatie en de begroting van Olympiakos niet zo goed, vroeg me het vooral af hoe ze zijn salaris betalen (of eigenlijk nog meer wat dan wel het algemene salarisniveau is, want een Nederlandse club kan ook wel 1 zo'n salaris betalen, maar het betekent waarschijnlijk dat alle salarissen daar hoger zijn). Ik wil niet meteen zeggen dat Olympiakos schulden heeft en het geld van zijn salaris gaat lenen van een bank....al heb ik wel een donkerbruin vermoeden dat dat wel zo is, en dan is het inderdaad een trieste zaak dat wij hen geld lenen, waarmee ze vervolgens voetballers kopen. Dat is een beetje hetzelfe als dat ik jou bedel om me 50 euro te lenen omdat ik geen geld meer heb om te eten, en dan vervolgens daarmee vrienden uitnodig om op mijn kosten een avondje naar de bioscoop te gaan.

10 augustus 2014 om 10:34

Allereerste lees ik met volle enthousiasme jouw post. Daarbij moet ik zeggen dat ik mijecht schaam dat wij zulke figuren in Nederland hebben rond lopen. Je haalt de politiek erbij, bij een voetbal thema. Ach ja als maar iets hebt om te klagen he. Voor jouw info... Aangezien jij als ' voetbalkenner' hier op deze site actief bent zul je toch zeker wel weten dat Olympiacos geprivatiseerd is. De eigenaar is een scheepsmagnaat. Deze gezonde club speelt ieder jaar CL en doet het goed.

Daar horen we dus ook niks meer van.
Na twee jaar hoeft ie bij PSV ook niet meer te komen. Te oud.

Gewoon anderhalf jaar knallen daar in Griekenland en dan naar de Engelse subtop. Beter dan wegrotten in Catalonië.

Na alle geruchten gehoord te hebben, en etc kiest hij voor Olympiacos, jezus wat een anticlimax. Had hem nog liever bij Southampton gezien dan

Nog belachelijkere en belabberdere keus dan Sneijder en Turkije. Hoe haal je het in je hoofd om daar heen te gaan als je pas 28 bent en zoveel in je mars hebt. Van bankzitter bij een van de mooiste clubs van Europa, wat dus wil zeggen dat je tegen de wereldtop aanzit, naar een dubieuze inferieure club en competitie. Ga dan naar Engeland, een mindere club in Spanje, naar Italie of Duitsland, of desnoods terug naar je roots in Ehv. Volslagen idiote keuze,

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren