Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Maradona wijst absolute uitblinker aan en vindt Duitsland ‘niet onmogelijk’

Laatste update:

De laatste keer dat Argentinië wereldkampioen werd was in 1986. Dat gebeurde aan de hand van Diego Maradona, die tevreden toekijkt hoe de nationale ploeg in 2014 weer een gooi doet naar de belangrijkste prijs in de voetbalwereld. Argentinië neemt het in de finale op tegen het ijzersterke Duitsland, maar Maradona vindt de Duitsers niet onverslaanbaar.

/

“Duitsland is niet onmogelijk”, aldus Maradona, actief als analyticus in het Venezolaanse televisieprogramma De Zurda. “Argentinië speelde niet goed, maar het liet Nederland ook niet voetballen. Ik wil met name de defensie een compliment geven”, aldus Maradona, die verdedigende middenvelder Javier Mascherano aanwijst als de beste man van de Zuid-Amerikanen.

Centrumverdediger Ezequiel Garay wordt door Maradona aangewezen als de tweede uitblinker en ook keeper Sergio Romero, die twee strafschoppen keerde, krijgt een pluim. Lionel Messi kon geen indruk maken op de volgens velen beste aller tijden. “Ik geloof dat hij wat vermoeid was.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mascherano is gewoon een geweldige speler vind ik, ik snap nooit waarom mensen zo denigrerend doen over hem. Het is geen centrale verdediger, hij is een defensieve middenvelder en een geweldige ook. Heel intelligent en uitstekend in de bal afpakken.

10 juli 2014 om 13:11

Klopt ik dacht dat het niet een speciale speler was. Dat is het dus wel! Een type Nigel de Jong echt een geweldige ballenafpakker.

10 juli 2014 om 13:16

Hij speelt niet voor niets bij Barcelona toch?hele goede speler is hij!!

10 juli 2014 om 13:16

Klopt, veel mensen beoordelen hem als verdediger, omdat hij voor die positie wordt misbruikt bij Barcelona. Mascherano heeft jaren geleden bij Liverpool al aangetoond dat hij een middenvelder van wereldklasse is, jammer dat hij daar zelden speelt.

10 juli 2014 om 13:33

Absoluut. Hij heeft het ook altijd super gedaan bij ons. Een echte pitbull die overal tussen zat. Geweldige zet destijds van Barcelona om hem te kopen; ontzettend dom om hem vervolgens in de CV te zetten en daar ook te houden..

10 juli 2014 om 13:41

Tsja ik snap het wel als je kijkt naar het middenveld van Barcelona. En vanwege hun speelstijl kan je een controleur wel in de verdediging opstellen daar. Mascherano heeft het uitstekend gedaan op die positie, en laten we eerlijk zijn: gisteren was hij ook meer verdediger dan middenvelder.

10 juli 2014 om 13:51

Ik begrijp het ook niet. Hij maakt wel soms wel fouten, maar Kompany ook. Ik ben altijd tegen het verkoop van Mascherano geweest. Fantastisch speler die altijd zijn best doet.

10 juli 2014 om 14:01

Misschien komt zijn houding wat arrogant over. Maar anders wel heeft hij zich verdedigend sterk ontwikkelt bij Barcelona!

10 juli 2014 om 16:12

Deze gaat duitsland met gemak winnen denk 4. 1voor onze oosterburen.

Mascherano inderdaad de man van de wedstrijd. Grrrr...hoe hij nog net ertussen kwam bij de kans van Robben in de 90e minuut.....tegen de Duitsers hebben de Argentijnen echt wel kans. In tegenstelling tot Brazilie spelen ze gegroepeerd en gedisciplineerd. Ik acht de Duitsers wel i staat de bal veel sneller rond te laten gaan dan Nederland en daardoor de verdediging van Argentinie vaker te ontregelen. Duitsland favoriet, maar Argentinie zeker niet kansloos. Denk overigens dat Oranje meer kans had gehad dan Argentinie, omdat het enige zwakke punt van Duitsland is de snelle omschakeling met de ruimte achter de verdediging, zoals tegen Algerije diverse malen bleek.

Argentina heeft geen schijn van kans tegen de Duitsers, ik denk dat het een kopie van de halve finale word voor ze....

10 juli 2014 om 13:17

Ik denk dat Argentinie gaat winnen!ze weten precies hoe ze de Duitsers kunnen pakken!

10 juli 2014 om 13:19

Denk ik niet.. Argentinië is veel meer georganiseerd dan Brazilië. Bij de Brazilianen was het een chaos in het hoofd en een chaos op het veld. Zal een spannende finale worden denk.

10 juli 2014 om 13:48

Mee eens.. Maar ik denk niet dat het spannend zal worden, eerder saai.

10 juli 2014 om 13:46

Absoluut niet. Dit Argentinie is niet briljant, maar in tegenstelling tot Brazilie zeer sterk georganiseerd. Geven bijna niks weg, een zeer moeilijke ploeg om te verslaan. Duitsland wel favoriet, maar Argentinie kan best eens gaan winnen.

Heeft Sierd toch gelijk!

Nee Mascherano was de grootste plaag voor onze voorhoede. Hij zat overal tussen.. Vooral die enige kans voor Robben. Nu speelt hij eigenlijk waarvoor hij bedoeld is als verdedigende middenvelder. Bij Barca als centrale verdediger is gewoon lachwekkend, maja speel Busquets maar eens uit de basis..

10 juli 2014 om 13:20

Mascherano?

Volgens mij bedoel je ''jefecito'' hoor

Jammer, maar hij heeft wel gelijk in mijn ogen. Iedereen denkt, dat Argentinië een voetbal les zal krijgen.. Van mij mogen ze zelf met 8-0 onderuitgaan. Dan ben ik ook van dat gezeik: 'dime que se siete' gezong/gezeik af. Maar ik zie dit echt niet gebeuren. Sinds de wedstrijd tegen Nigeria speelt Argentinië heel erg compact.

Sterker nog, ik zie Argentinië gewoon winnen. Door die 1-7 denkt iedereen dat Argentinië geen kans zal maken, maar Argentinië zal jammer genoeg niet zo dom als Brazilië spelen. Ze vallen met 3 heel soms 4 spelers aan, waar Duitsland met het liefst 5 spelers aanvalt. Messi krijgt genoeg ruimte om met zijn pasjes te strooien.

Het staat volgens mij in de sterren geschreven, dat Messi het WK moet winnen. Ik vind hem verre van fantastisch dit WK, maar hij wint het wel denk ik.

Edit: foutjes

10 juli 2014 om 13:28

Sinds de wedstrijd tegen Algerije speelt Duitsland ook anders.

Lahm terug op de rechtsback waar eerder Boateng of Mustafi stond. Boateng staat nu centraal en vormt een duo met Hummels waar dat eerder een duo Hummels en Mertesacker was ( niet zo snelle verdedigers, maar Hummels heeft meer talent) en Muller terug op het middenveld waar hij uitstekend tot uiting komt. Götze die eigenlijk niet veel heeft laten zien ligt er ook uit nu, maar dit merkt niemad op omdat ze te druk bezig zijn met het zeiken op Özil terwijl dat Özil gewoon een goed toernooi speelt op de flank. Creëert toch veel kansen voor zijn medespelers terwijl het niet zijn natuurlijke positie is.

Het middenveld draait nu ook beter, met Schweini terug in de ploeg en Khedira die in de vorm van zijn leven zit. en dan heb je nog Neuer.

10 juli 2014 om 13:39

Maar Duitsland heeft gewoon moeite tegen een compact team. Dit zag je tegen Frankrijk ook. Argentinië is beter bewapend dan Frankrijk. Duitsland maakt een goal uit een standaard situatie en daarna hebben ze ook niks meer gecreëerd.

Het zal wederom een saaie pot worden denk ik (net als Duitsland - Frankrijk). Duitsland zal natuurlijk meer balbezit hebben. Maar ik denk niet dat Kroos, Khedira of Schweinsteiger zin hebben om achter Messi aan te lopen (zoals Nederland wel heeft gedaan).

En Di Maria zal er gewoon bij zijn. Het zal verschrikkelijk worden voor Boateng.

10 juli 2014 om 13:49

Het is een finale dus ik denk wel dat ze hun ego's opzij willen zetten. Daarbij denk ik dat Khedira Messi zou kunnen opvangen.

Het zal gewoon collectief moeten opgevangen worden. Het is niet dat het een duel Di Maria vs Boateng zal zijn of Lahm versus Lavezzi of wat dan ook. Duitsland is als collectief gewoon sterker vind ik en Argentinië heeft ook veel geluk met de scheids gehad. Iets wat Duitsland kan afstraffen.

10 juli 2014 om 14:09

Ik zeg Boateng, omdat hij aan de kant van Di Maria speelt. De verdedigers van Duitsland staan erg hoog op het veld en hier zal Argentinië van profiteren. Ik neem aan dat Low dit wel weet, maar waarom veranderen? Tot nu toe heeft het gewoon gewerkt.
Maar ik zie Duitsland dat defensie niet openbreken. Ze hebben het ook niet tegen Frankrijk gedaan, en tegen een beter georganiseerde team als Argentinië zal het ook niet gebeuren. Als ze scoren dan is het vanuit een standaard situatie.

Mwa, dat Argentinië geluk heeft gehad met de scheids ben ik het niet met jou eens. Als je doelt op de wedstrijd tegen Belgie, dan heb je het mis. Maar wellicht is het frustratie ofzo.

Maar als je dit geluk noemt dan zullen ze wederom 'geluk' krijgen in de finale, want in deze fase van het toernooi wordt er niet zo snel kaartjes gegeven.

10 juli 2014 om 14:42

Messi heeft dit toernooi al een paar keer mogen schoppen. Had tegen Ziwtserland en België al zeker geel mogen krijgen. Gisteren schopte hij ook en kreeg hij niets. Die is duidelijk beschermd.

Ik zei het al voor de wedstrijd tegen België dus het is geen frustratie al begrijp ik wel dat je dat denkt.

10 juli 2014 om 15:27

@ Blink

Hmmm, de balsnelheid van Duitsland is veel hoger dan die van Nederland. De weinige momenten waar NL in sdtaat was snel om te schakelen, had Argentinie meteen in de problemen.

Even nog iets over de Duitse mentaliteit. Spelers zoals Kroos, Schweinsteiger en Khedira zullen inderdaad Messi opzoeken en ook, zodra nodig, achter heem aanlopen.

Het is een finale, dus er kan van alles gebeuren. De winnaars worden meestal role models voor de nabije ontwikkeling in de voetbal. Misschien ook interessant voor Brazilie om weer echt te gaan voetballen. Maar de spel stijl van Argentinie als voorbeeld?

10 juli 2014 om 14:17

Voor wie ben je nu in de finale? De Duitsers die je land vernederd hebben, of de eeuwige gehate aartsrivaal?

10 juli 2014 om 14:35

Poefoe. Goede vraag en een moeilijke keuze.

Hmm, de Duitsers waren wel erg respectvol na de overwinning. Ook gedurende de wedstrijd vierden ze de doelpunten met respect. Nu snap ik dus wat criticasters bedoelden te zeggen over Cr7: Toen hij een strafschop heeft benut terwijl het al afgelopen was voor Atletico Madrid (CL finale).

Podolski en Ozil twitteren, dat ze van Brazilië gingen houden en dat ze de pijn van het Brazilianen volk voelen. Podolski en Schweinsteiger die voor de wedstrijd tegen Frankrijk al gaan poseren in tenue van Flamengo enzo en zeggen dat ze een fan zijn. Zulke dingen winnen mij en de meeste mensen in Brazilie gewoon over.

Wat dit betreft kies ik voor de Duisters.

Alleen wat mij zorgen baard is dit: die 1-7 heeft nu al een staart gekregen en dit kan alleen maar langer worden als Duitsland kampioen wordt. Dan zal dit Duitsland geschiedenis schrijven. "duitsland wordt Kampioen door de Brazilië met 1-7 te vernederen in de semfinale', en zulke dingen.
Als ze geen wereld kampioen worden, dan zal het gewoon een blamage zijn. Dan zal men meer vraagtekens zetten achter de prestaties van Brazilië dan het goede spel van de Duitsers hhaa.
En ze zullen ook nog eens 4 sterren krijgen (1 minder dan Brazilië).

Aan de andere kant heb je Argentinië. Ik gun Di Maria het wel, maar ik gun het land Argentinië en de provocerende Maradona niet.

Dus ik weet echt niet. Maar moge de beste winnen.

10 juli 2014 om 14:35

dubbele post!

Had ik verdorie gisteren Nederland maar weer op verlies gezet.dan hadden we waarschijnlijk gewonnen.maar ik wou een keer wat positiever zijn.heeft jammer genoeg verkeerd uitgepakt.

10 juli 2014 om 13:51

Het hele toernooi was je kritisch en net nu niet.... Het was een typische 0-0 wedstrijd. Verdedigend was Nederland wel ijzersterk, aanvallend eigenlijk maar 1 kans gecreeerd. Toch had ik op het einde nog het gevoel dat het toch weer ging lukken omdat we op het einde wel fitter oogden, zonder kansen te krijgen....helaas! Toch zijn we een stuk verder gekomen dan jij had verwacht!

Als Aguero en Di Maria kunnen spelen dan gaat het heel interessant worden. Ik zou Higuain eruit halen en Aguero in de spits zetten. Heb je iets meer beweging in de spits en daar hebben de Duitse verdedigers moeite mee. Hummels en Boateng willen lekker de duels ingaan en kopduels winnen. Daarom zou ik voor Aguero kiezen. Lavezzi en Di Maria op de flanken en Messi achter Aguero.

10 juli 2014 om 15:54

Aguero moet je helemaal niet laten spelen. Die heeft tegen Oranje zijn gepruts op dit toernooi alleen maar een vervolg gegeven. Aguero is een pure spits die als meevoetballende schakel enorm weinig brengt. Ik zou zonder twijfel voor Higuain en Lavezzi gaan. Lavezzi is bij balverlies binnen een paar seconde weer terug op eigen helft om mee te verdedigen. Aguero kan dat niet gedurende een hele wedstrijd.

Bovendien moet Perez eigenlijk in de basis staan. Perez is een zeer degelijke teamspeler met een hele goede versnelling. Hij kwam er gisteren een paar keer goed doorheen en vond hem na Masherano de beste Argentijn op het veld.

10 juli 2014 om 16:08

Deels mee eens maar dan heb je een probleem met Higuain. Dat soort spitsen vinden Boateng en Hummels ideaal. Higuain komt dan amper aan de bal. Hij is niet snel genoeg, hij is niet sterk genoeg en niet goed genoeg in de lucht. Boateng en Hummels zullen hem overklassen, daar ben ik van overtuigd.

Misschien dan soort Barca achtig voetbal met Messi in de spits. Hummels heeft daar zo'n moeite mee want hij kan dan niet duelleren. Di Maria, Lavezzi en Perez dan achter Messi.

Zo zou ik het ook prima vinden maar met Higuain beginnen zou ik zonde vinden want dan speel je gewoon met 10 man.

Ondanks dat Duitsland een monsterscore produceerde tegen Brazilie denk ik niet dat Argentinie bij voorbaat kansloos is. Iedereen prijst Duitsland nu de hemel in (en voor een deel terecht) maar Brazilie deed ook helemaal niks om te aanvallen van Duitsland tegen te houden. Een beetje zoals Nederland - Spanje vond ik. Ik denk dat het erg spannend gaat worden, maar hopelijk niet zo'n oersaaie wedstrijd als gisteren. Het zou leuk zijn als Messi het licht ziet en weer gaat voetballen zoals we allemaal weten dat hij kan. Ik heb wel een lichte voorkeur voor Duitsland overigens, omdat ik de speelstijl van Argentinie helemaal niks vind.

Mascherano is ook de echte leider van Argentinie. Gisteren was hij ook duidelijk de beste Argentijn op het veld met voor Mascherano als hoogtepunt zijn sliding op de inzet van Robben...

10 juli 2014 om 13:29

Trok ook echt op niks dat de aanvoerdersband aan Messi werd gegeven. dat vind ik toch. op het veld zie je dat er maar 1 leider is en dat is Mascherano.

Mascherano was geweldig gisteren, sowieso speelt hij een goed toernooi.

Wat hij over Messi zegt is ook waar, die is conditioneel gewoon kapot na 60 minuten. Vind het heel raar hoe zijn conditie zo slecht geworden is na die blessure. Terwijl hij 27 pas is, even hard traint als de rest en een laag vetpercentage heeft.

Hoop voor Argentinië dat Di Maria er weer bij is zondag.

Weet iemand welk land de meeste pingels heeft gekregen?

De 7-1 is een zeer gevaarlijke uitslag... voor de Duitsers. Je treft dit keer een goed georganiseerd elftal, althans, dat lieten de argentijnen tegen ons zien. Ik wijs graag op onze laatste monsterscore tegen Feyenoord. Week later verloren we 0-1 van FC Twente en verder op door Feyenoord de landstitelkansen.

Maar vooral 0-1 een week na de 10-0. Zo'n monsterscore is leuk voor een wedstrijd, maar het kan echt omslaan. Duitsland heeft ook moeizame matches gespeeld dit WK. Ik verwacht een evenwichtige strijd. Ik zou mijn geld er niet op durven zetten eerlijk gezegd.

10 juli 2014 om 15:19

Ja, maar de bal snelheid gisteravond was 30% minder dan in het duel tussen Brazilie en Duitsland. D lijkt nog heel fit en kan de bal heel snel rondspelen. Vandaar is geen echte redenering op basis van gisteren mogelijk

10 juli 2014 om 15:21

Een finale voorspellen kan inderdaad niet. We zullen het zondag wel zien.

Mag direct terugkomen bij Liverpool van mij part... Wat een speler nog steeds

Het zal waarschijnlijk niet de leukste finale worden. Ik denk dat Brazilie-Nederland wel leuk word. Brazilie valt als gekken aan waardoor er gaten ontstaan en je heel makkelijk countert.

Deze man krijgt van mij 0 respect zonder doop was dit maar een middelmatige voetballer geweest ,

On
ik vond beide teams te verdedigend jammer dat de penalty's beslissend moeten zijn, en daar bij had eerste penalty opnieuw genomen moeten worden dit werd door de Duitse commentator verteld Romero deed een stap naar voor voordat Vlaar schoot.

Was het niet mascherano die vol tegen de enkel van Snijder trapte?
En Messi was moe ?nee hij was geneutraliseerd door de verdediging van oranje maar Robben was ook geneutraliseerd door de Argentijnen
Man of the match was Ron Vlaar!

10 juli 2014 om 15:00

Nee het was Demicheles.

Nou ik vond die speler die i.p.v di maria speelde de gevaarlijkste man aan Argentijnse kant liep 1ste helft vooral alles voorbij, en palacio viel zeker goed in met 4hele gevaarlijke voorzetten

Die heeft weer flink liggen snijven die gek

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren